پول کدامیک از مقامات افغانستان از پارو بالا می رود!
کسی که تا قبل از ورود به کارهای دولتی هیچ ثروت و شهرتی نداشت، در حال حاضر مالکیت شرکتهای بزرگ حمل و نقل در سطح کشورهای همسایه و منطقه را بر عهده دارد! برای خود نفتکش می خرد و شهرک سازی می کند و حتی به فکر ساختن شهر جدید خصوصی می باشد!!! 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۱۲    ۱۳۹۲/۱۰/۷ کد خبر: 63615 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، بیش از دوازده سال از روی کار آمدن دولتمردان جدید افغانستان می گذرد و کسانی که دوازده سال پیش کارمند یا شهروند ساده ای بیشتر نبودند، اکنون تبدیل به یکی از تجار و سرمایه داران مطرح کشور شده اند!

بسیاری از مقامات سطح پایین دولت جناب کرزی، مالک مارکتهای کلان در بهترین نقاط شهرها هستند! بهترین منازل مسکونی شهرها متعلق به آنها می باشد! که برای توسعه و حفظ این اموال چندین محافظ نیز همیشه به همراه دارند!

اما کسی که کمی بیشتر سرش به تنش می ارزد و یا چند صباحی بیشتر در دولت و کارهای دولتی بوده است به سراغ ثروت اندوزی های کلان تر رفته اند. گزارش ها و مستندات موجود حاکی از آن است، شخصی که چند روز والی بوده یا مدت کوتاهی عهده دار سمت وزارت بوده است اکنون برای خود صاحب نفتکش یا شرکت هواپیمایی می باشد!

کسی که تا قبل از ورود به کارهای دولتی هیچ ثروت و شهرتی نداشت، در حال حاضر مالکیت شرکتهای بزرگ حمل و نقل در سطح کشورهای همسایه و منطقه را بر عهده دارد! برای خود شهرک سازی می کند و حتی به فکر ساختن شهر جدید خصوصی می باشد!!!

حال تصور کنید کسی که تنها یکی و دو سال در مقامی بوده، برای خود نفتکش و شهرک دارد، مابقی که سالها است بر اریکه قدرت تکیه زده اند، چه دارند؟! به راستی این همه ثروت و دارایی از کجا به دست آمده است؟ این ثروت های هنگفت مقامات از چه طریق حاصل شده است؟

اگر از خیر جواب این سوال بگذریم، نکته تاسف بار دیگر این است که بسیاری از کسانی که علنا زمین های مردم را غصب کردند و اموال مردم را به ناحق مصادره نموده اند، هم اکنون به عنوان نیروهای مقدس مطرح هستند و جزو سران قدرت و حکومت نیز محسوب می شوند!

پرواضح است کسانی که در فساد اداری آغشته اند به جای اینکه از وظایف شان برکنار شوند مورد تقدیر قرار می گیرند. بسیاری می پرسند پولهای سرازیر شده به افغانستان در کجا صرف شده است. مردم باید بدانند برخی این پولها را در دبی ویلا خریده اند، در امریکا خانه خریدند و در کابل قصر ها آباد کرده اند، ما این افراد را می شناسیم اما چه کسی است که از اینها سوال کند که این پولها را از کجا آورده اند؟ چه کسی می تواند اینها را به محاکمه بکشاند و مجازات کند؟

البته این مختص به اشخاص هم نیست بلکه همین موضوع درباره احزاب هم صدق می کند که این حقوق های دالری را از چه منابعی تامین می کنند؟ وقتی یک حزب برای رسیدن به مقاصد خاص، هزارها دالرها صرف می کند، کسی نیست بپرسد که این مبالغ از کجا می آید؟

هرچند که برخی از مقامات سابق و حتی فعلی، صداقت دارند و می گویند هزینه های خود را از کجاها می گیرند. آنها می گویند از فلان کشور یا جریان سیاسی بابت حمایتهایی که می کنم، می گیرم و برای همین مردم هم خرج می کنم. که تفاوت این افراد با بقیه در این است که اینها خورده، منکر نیستند.

البته بعضی از مقامات نیز سالم و شفاف زندگی می کنند که شاید دلیلش این است که آنها از بابت منابع مالی بی نیاز هستند و یا از بابت آینده تا چندین نسل بعدی خود را تامین می بینند. چنین مقاماتی موقعیت خود را درک کرده اند که براساس سیاستهایی که داشتند، آینده آنها و خانواده شان تحت هر شرایطی تامین است لذا حرص آینده را نمی خورند.

به هر حال در این سه دهه برخی از مقامات پول از ناکجاآباد گرفتند و در امور معنوی و خیریه صرف کردند و عده ای نیز تنها به زراندوزی شخصی پرداختند. ولی انصاف مطلب این است که همین مقامات مذکور که به قول معروف، پول شان از پارو هم بالا می رود در همین دنیا به مرض های صعب العلاج مبتلا شده اند.

شاید اگر شما هم کمی تامل کنید بشناسید مقاماتی را که هم اکنون به مرض قند، تنگی نفس، بیماری قلبی، سرطان و ... مبتلا هستند و هر از گاهی برای تداوی به کشورهای خارجی می روند، اما هنوز هم نمی خواهند عبرت بگیرند و لااقل همین پولهایی را که از هر طریقی به دست آوردند، برای همین مردم خرج کنند و اینقدر حریص نباشند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برادر از کلیه گویی بگذر، درست تحقیق کند و افراد را با لیست دارایی هایشان به مردم به معرفی بگیر.
ویس از المان

>>>   خد اوند ( ج ) به مرض قند، تنگی نفس، سرطان خون... از سبب غصب زمین های مردم و دکانهای مردم گرفتار گرده است.

>>>   براي مردم افغانستان همينگونه حكومت خيلي خوب است اگر درين ملك حكومت عادل وخادم باشد دوام نمي آورد شايد كرزي صاحب كه آْدم زيرك ودانا است آگاهانه اين شيوه را پيش گرفته باشد چون ميداند حكومات ظالم تنبل وبي كفايت ميتواند سالها دوام كند در غير آن به سرنوشت امان الله خانت داود خان ونجيب دچار ميشود
اگر موضوع قانون اساسي كه رئيس جمهور را به دودوره مقيد ساخته وشرم از خارجي ها نميبود كرزي صاحب تا زنده بود رويس جمهور بود تا زماني كه سلطنت را به ميرويس تسليم ميداد صرف حكومت قابل دوام است كه مانند حكومت ظاهرشاه مصروف فساد تنبلي و چهل سال را در خواب وغفلت سپري كرده باشد واگر مانند حكومت امان الله خان فابريكه ترميم طياره بسازد خط ريل درست كند يا مانند داود خان كه بيست وچهار ساعت به فكر ساختن وتطبيق پلان هاي انكشافي باشد سرنوشتش معلوم است كه چه ميشود

>>>   شما نویسنده محترم حتماً به محاکمه کشانیده حواهید شد زیرا هدف شما بطور کنایه جناب ....صاحب بوده است.

>>>   اشاره اصلی درمضمون فوق به مقامات که به امراض مختلف ازجمله مرض قند تنگی نفس بیماری قلبی سرطان وغیره مبتلاشده اند اقای ....میباشد ویک اشاره با معلم عطاهم صورت گرفته که هزاران جریب زمین دولتی راعصب کرده وفعلآ چندین بلندمنزل درداخل وخارج کشور دارد
فریدون هراتی

>>>   تمامش رشوت و اختلاس است.

>>>   نویسنده چرا ازکرزی وبرادرانش نمیگوید که از... یک شبه تبدیل شدند به ملیاردرها...

>>>   علبت اصلی همه بحرانات و دزدی ها و روشوه ها و غیره جنگ و مداخلات همسایه ها و خارجی ها بوده است. خلقی وطن را خرابکرد... وطن را خرابکرد. طالبان وطن و مردم و خاک و فرهنگ را به پاکستان و خارجی ها فروختند و همه چیز را غارت و بخون کشیدند. کرزی و ...اطرافش وطن خرابکردند و غارت و چپاول کردند و ملیادر و سرمایه دار بزرگ شدند. امرور مردم مجبور اند که قیام کنند و بر ضد طالب، ...و ارگ و کرزی ایستاده شوند و خود و وطن را آزاد کنند. جوانان باید این کار را بکنند. این کار وقت میخواهد و باید امروز شروع شود. هیچ چاره دیگری وجود ندارد.
اجمل جوان کابلی

>>>   من به عنوان یک مسلمان قسم می خورم که دولت مردان دولت خلق... صدها برابر بهتر از دولت مردان این دولت فعلی کشور ماست. آنان واقعا با تمام ... می خواستند برای مردم خدمت کنند و به فکر جیب خود شان نبودند و اگر فرمانهای غیر معقول را هم صادر می کردند به این تصور بودند که با این کار شان برای مردم بیچاره خدمت می کنند و کشور را از ارباب بازی و زورگویی نجات می دهند! اما امروز دولت مردان و سیاست مداران ما به نام اسلام و دین و... و نیز برخی به نام دموکراسی و امثال این شعارها... خون ملت را در شیشه کرده و برای خود شرکت، مارکت، شهرک و امثال این امور می سازند و برای پیشرفت و فقر زدایی کشور یک قدم هم برنمی دارند. امروز در افغانستان جنگ بر سر پول و مال دنیاست که از کشور های خارجی به این کشور سرازیر شده و شعارهای فریبنده را سپر امیال شوم و شرم آور شان قرار داده اند و در این میان مردم دلسوخته ما هستند که قربانی می شوند. ای کاش مردم ما از نظر شعور سیاسی به جایی می سیدند که گول اینها نمی خوردند و همه را از کشور بیرون کرده و حکومت را لا اقل به دست فردی وطن دوست و مردم دوست می سپردند.

>>>   من هم عقیده دارم که اگرازاین زاویه به دولت های افغانستان نگاه کنیم بدون شک دولت های خلق وپرچم بهترین ها بودند. رهبران آنها صاحب هیچ سرمایه یی دردنیا نیستند.
تمام دولت های قبل وبعد ازآنها به چپاول دارایی های عامه وحتی مردم پرداخته اند. خاندان غدارنادری بزرگترین دزدان دارایی عامه و غاصب زمین های مردم بودند. حیف است که مردم ما غاصبین فعلی را میشناسند اما غاصب اصلی سرزمین های ما که همانا فامیل غدارنادراست ازاذهان فراموش شده است. خواهش من این است که هرکجایی که نام دزدان یاد میشود ، نام دزدان بزرگ یعنی نادر وظاهررا فراموش نشود چون درحق مردم جفاست اگرازآن ها یاد نشود.

>>>   پیشک زرد برادر شغال از شتر پرسیدند کوتل بالا بد است ویا کوتل نشیب جواب داد با گل ولای رنگ هرسه در گور سردمداران گذشته هیچ کدام لایق توصیف نیستنداگر امروزی ها جیب ملت را چور مینمایند خلقی ها وپرچمی ها خون ملت را ریختند یک ملیون افغان که به شهادت رسید ویا باصطلاح دیگران به قت رسیدند حاضر بودند همه داروندار شان را بگیرند ولی جان وایمانشان در امن باشد انهای که خود را وطن پرست میخواندند وتقوای سیاسی پیشه کرده بودند سفاک وغلام بودند اینها که به چور وچپاول وبیداد مال ومنال ملی وشخصی کمر بسته اند مستقیما در قتل وکشتار دست ندارند اشخاص متعلق به زمانه های سلطنتی املاک وجایداد های خود را فروخته بیشتر از یک هزار ملیون دالر را از کشور بیرون بردند وما انها را پدر خواندیم واینها را هم روزی یا خواهر ویا برادر خواهیم خوانداز قدیم الایام میگویند که افغانستان زنده ای خوب ومرده ای خراب ندارد چون هر روز از بد بدترش می ایداگر برادران ارگ نشینان ومعاون هایبشان تا اندازه ای تسلس شده پول هایشان کم از کم به نصف ملیارد رسیدهاین دیگران که تازه می ایند اینها هم برادر وخواهرزاده وبرادر زاده دارند به مفت رنج نکشیده اند ودرانتظار ننشسته اندیک زمانی سفارت ها مملو از بدخشانی وپنجشیری بود وحالا اکثریت کارمندان خارجی پسوند کرزی را باسم خود دارند ویا از نزدیکان هر دومعاون صاحب ها میباشند در اینده اگر اینها نمانند باز یک جا بجای عجیب صورت خواهد گرفت تحصیل وشائیستگی در کار نیست حتما روابط بر ظوابط حاکم خواهد شد
دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کز دیو ودد ملولم وانسانم ارزوست
گفتند یافت می نشود جسته ایم ما
گفت انکه یافت می نشود انم ارزوست
تبنگ چی

>>>   من منتظر یک حکمت عدل وانصاف هستم که ازاینهها بازخواست نماید که پولهارا ازکجاکرده اگراسناد اصولی نداشت دارای های شا به بیتالمال داده شود درافغانستان هیچکس حق ندارد ازیک ملین دالر اضافه داشته باشد

>>>   کشور بی دری دروازه هر که هرجور خاست میتازه

>>>   چون آب از بالا گل آلود است پاک نمیشود اگر بالا پاک میبود پایین ها هم پاک میشدند ویا دولت آنهارا پاک میکرد یا برطرف میشدند خود بخود اصلاحات بوجود می آمد. متاء سفانه دولت ومقامات بالایی دولت همه در جمع آوری پول وثروت مشغول بوده زمینه استفاده جویی را به دیگر عناصر فاسد مساعد ساخته است همه با جرءت عام وتام در ارتشاء اختلاس دزدی غارت اموال بیت المال ومردم آزاری مشغول بوده این روز را غنیمت شمرده دیگر این روز باز نمی آید.
دولت باید جلو این فساد را بگیرد افسوس که دولت عادلانه بوجود نیامد دولتی که با تقلب بنیان گزاری شده باشد نتیجه و دست آورد آن همین چیز است. بیشتر ازین توقع زیاد از دولت نباید داشت.
دولت های قبلی را هم دیده بودیم وزراء سابق که دولت وقت شان خانه های مکروریان برایشان توزیع نمود خانه های شخصی خودرا به دولت طور داووطلبانه مسترد نمودند تا به یک بیخانه توزیع شود بگونه مثال من شش نفر از وزراء وقت را دیده بودم که در خیرخانه مینه یک یک نمره 3 بسوی زمین را حویلی ساخته بودند وقتیکه دولت به دلایل امنیتی در بلاک های مکروریان اپارتمان برایشان داد خانه های خیر خانه خودرا به دولت دادند. وقتیکه از وزارت دور شدند هیچکدام یک موتر شخصی هم نداشتند تاحال هم ندارند.به مید روزیکه دولت عادل بوجود بیاید ودارایی های شخصی مقامات ضبط وبه دولت تسلیم داده شوند.
بااحترام عبید الله نجرابی.

>>>   ... خلقی و پرچمیها از طالبان و ... ارگ بهتر بود. انها غریب و فقیر هستند. دزدی نکردند و مال مردم را غارت نکردند.
حقگو کابل

>>>   کرزی خودش با فساد الوده است و دور برش هم در شکست کابل دست کرزی... بوده چندین میلون دالر را برای کرزی در جمیره دبی ویلا ها خریده است کابل بانک به طور تحفه 54 میلون افغانی را قصر میسازد پس اینها فساد نیست چی است اب جوی از بالا خت است یک ضرب المثل عامیانه... 1.5 میلون دالر را به فاروق وردک مطبعه بهیر در ترکیه ویلا خریده است بخاط قرار چاب قرار داد کتاب با ابن مطبعه ...
غوربندی

>>>   ...
دوم اینکه کسی که دو یا سه سال در دولت در هر سطحی کار کرده باشد نمیتواند بر علاوه ویلا ها، شهرک و ... یک نفتکش هم داشته باشد. البته خوب بود در مورد نفتکشی که آن را به یک دولتمرد یا سیاستمدار نسبت داده اید بیشتر مینوشتید. نفتکش ها معمولاً در سایز های بسیار کلان هستند که کوجکترین ها هم بیش از 100 هزار تن نفت را انتقال میدهد. یک نفتکش با مثلاً ظرفیت 100 هزار تن نباید قیمتی کمتر از چند صد میلیون دالر داشته باشد.
حال اگر فرض کنیم که این دولتمرد دو سال وزیر یکی از وزارت های بسیار کلیدی و دو سال هم والی یکی از ولایت های پر درآمد بوده باشد آنوقت میتوانیم کوشش کنیم تا حدس بزنیم در صورتی که بسیار بیباکانه در اختلاس ها دست داشته باشد میتوانسته مثلاً چقدر اختلاس کرده باشد.
میدانیم که وزارت های کلیدی مثل دفاع و داخله هر کدام بیشترین سهم را در بودجه دولت افغانستان دارند که با آن هم هر دو جمعاً بیش از 1 میلیارد دالر نمیشود که بخش هنگفت آن نیز معاشات سربازان و افسران است. اگر حتی 500 میلیون دالر آن نیز مصارف باشد آنوقت سهم یکی از این وزارت های کلیدی 25 میلیون دالر خواهد بود. این وزیر نمیتواند بیش از 10 فیصد کل این پول را اختلاس کرده باشد چرا که بلاخره این پول باید برای سربازان و افسران غذا، لباس و ... تهیه کند و وزیر در یک اداره تنها اختلاس گر نیست و چنین پول ها معمولاً حتی به پائین رتبه ترین ها نیز میرسد. فرض کنیم که وزیر صاحب در دو سال وزارت خود در وزارت دفاع 30 میلیون دالر را اختلاس کرده باشد و حدود 30 میلیون دالر دیگر را نیز از پست ولایت خود باز هم مجموعاً 60 میلیون دالر را اختلاس کرده که بدون شک یک بخش آن به مافیای اقتصادی تعلق گرفته است مثل ریاست جمهوری، معاونان، سارنوالی و قضا و ...
حال قضاوت کنید که چنین شخصی چطور توانسته بر علاوه کاخ ها، شهرک و ... یک نفتکش چند صد میلیون دالری نیز داشته باشد؟!
این که اختلاس صورت گرفته شکی نیست ولی در اتهاماتتان حداقل منطق را از یاد نبرید چرا که این گونه اتهامات باعث میشود تا آنها بهتر از خود دفاع کنند و مردم نیز حتی اتهامات بسیار جدی را نیز مثل این اتهام ...دروغ بپندارند.

>>>   گفتن اینگونه گزارش های گنگ و سرپوشیده فایده ندارد اگر دل تان به حال این کشور و مردمش می سوزد پوست کنده نام بگیرید تا مردم بدانند و روزیکه دست به قیام می زنند بدانند که دزد مال شان کی هست . زور مردم هم زورخداست و روزی علیه این همه فساد و مفسدین قیامی صورت خواهد گرفت .

>>>   صدای روشنفکر: نظریه اینجانب ازافغانستان تاجاییکه من اطلاع دارم اظهارنظرکنم –درافغانستان درطول تاریخ بی خیانت نبوده فعلا هم نیست . بالخصوص همسایگان افغانستان شوروی،پاکستان همه و همه مداخله دارند . حالاامریکاازکجابه کجا مداخله میکند ؟ سردمدارهای افغانستان یاکه شعوروطنپرستی ، شعوراسلامی درسرشان ندارند اگرنباشد 1000 دالر خارجی مادرافغانستان معاونت میکند مقابل آن 10000 دالر ارزش مال افغانستان را به وطن خویش انتقال میدهد . اگرنباشد اینقدر تب و تلاش نمیکند . آیا قضاوت کنید ازوطن مااینقدرمعدنیات وجودداردچرا به کار نمی اندازند ؟ بالخصوص آب جاری دروطن مادرخارج سرازیر میشود به خود هم فایده ندارد باید که این سردمداران وطن تمام شان خیانت کاراند که تابعیت خارجی دارند . فامیل شان درخارج به سر میبرند . این مظلومان میهن ما دادوفغان دارندکه پشت یک نان درملک بیگانه هزاررنج و ستم عمرخود میگذرانند . آیادرپیش خداو رسول چه جوابی خواهند داد ؟ بالخصوص طرف شمال ، سمنگان ، مزار ، آقچه ، شبرغان ، ولسوالیهای چهارگانه اندخوی آب از طرف قلعه زال،ازدریای آموحکم رو است ، کشت زراعت میشود . مالیه برای دادن آن خزانه افغانستان پرمیشود یانخیر ؟ فکرکنید . خصوصااندخوی هیچ عوایدی ندارد یک کیلو پیازهم باشد دیگر جاها میاید قالین هم سقوط نموده ، قره قلی همچنان است . باید که چهارتن موسفید باهمرای این ملت بیچاره اندخوی یکجاشده همدردی نمایند . ناگفته نباید گذاشت پول وخزانه افغانستان درپس تیل و گاز و برق و کالا و خوراکه باب ، تمام پول افغانی ما به خارج میرود عایدات افغانستان کجاست؟هیچ عایدات ندارد بلکه صادرات قطعا نیست واردات گوناگون دارد .بااحترام

>>>   باسلام .من واقعامتاسفم که ملت ماچگونه این...ها راتحمل می کننددرحالی که میلیون هاشهروندخرج نان شب خود راندارندخداوندجزای این...هارابدهدکه شکمشان ازدالرامریکاویوروی اروپاپرشده است وبچه های ... همین...هاازخودشان هم بدترخواهندبود.

>>>   درحال حاضرشمافقط سند ومدرک را دقیق نوشته وحفظ
کنید آنروزی که لطف خدا بشه بیاری ملت زره زره مال بیت المال را بر میگردانیم سرجایش. بااحترام

>>>   در زمان حکومت سرکرده دزدان وکودتاچیان یعنی ربانی وهمدستانش چون عبدالله عبدالله، فهیم داله مار ودیگر اعضای بانددزدان پول افغانی در روسیه چاپ وبه افغانستان انتقال میشد تا معاشات مامورین پرداخته شود. این پول به عوض اینکه به ا فغانستان بانک تسلیم و از آنجا توزیع شود به پنجشیر انتقال شده ومسعود، ربانی، عبدالله، قانونی، فهیم ، دوستم ودیگر دارودسته شورای بدنام نظارآن پولها را بین خود تقسیم میکردند. زمانیکه حکومت نو در بن تشکیل شد کانتینرهای پول به زیرزمینی وزارت خارجه ، که عبدالله جنگ سالار وزیر خارجه بود انتقال وبعداز تبدیلی مخفیانه با پول نو دوباره نزددزدان به پنجشیر انتقال و بین همان دزدان توزیع شد.
منبع اصلی عایدات نامشروع دالر های رژیم خون آشام امریکا است که برای وطنفروشان تسلیم داده شده است.

>>>   گزارشگرصاحب محترم:
شماخود چرا ازگرفتن نام این اشخاص حراس دارید ، درحالیکه کشورهای خارجی نیز به کمک این اشخاص می شتابند وحرفهای سیاسی همه مفت وفریب مردم است۰ رئیس جمهور کشور صبح یک حرف میگوید ، چاشت حرف دیگر وشب هنگام حرف دیگر! نه رئیس جمهوردرحرف خودصادق است ، نه امریکا ونه ناتو ونه پاکستان ونه عربستان سعودی نه ۰۰۰
وقتی امریکا ، متحدینش و دولت به دست خود یکمقدار زیاد پول ، اسلحهٔ سبک وسنگین وحتی یک قسمت خاک را به طالبان ... وفروخته شده و گلب الدین خادم آی اس آی وغلام حلقه به گوش پاکستان تسلیم نمایند، معلوم دارکه این شیرمندان نیزحقی دارندوحق شان را ازامریکاوشرکایش بایدبگیرند، با تفاوت اینکه پول طالب وگل بی دین درپاکستان مصرف میشودوپول این شیرمندان بخاطرآبادی وعمران وطن
نسیم

>>>   برادر مردانه اسم ها را بگو مثلآ ... و حاجی هسین رحیم وردک و پسرش - کریم خلیلی و برادرش نبی خلیلی--گل آغای ...باز--شاکر کارگر که مهمان خانه وزارت آب و برق را به نام خود قواله کرد حالا وزارت تجارت را سر پاه ایستاده میکند--داکتر مشاهد ریش اصلاحات اداری که عایدهفته وارش ۱۰۰۰۰۰ دالر است --عثمانی ریس مبارزه با فساد که عاید هفته وارش ۵۰۰۰۰۰ دالر است و پایش لب گور--حاجی الماس پودر فروش--معلم عطا با عاید روزانه ۱۰۰۰۰۰---کرزی و برادرانش با عاید روزانه ملیون دالر----
غریب بچه

>>>   برادر عزیزم حاجی نبی برادر خلیلی تا دیروز کچالو فروشی میکرد حالا شهرکها بنام خود دارد لطفاً از او هم بگوئید
نادر پنجشیری

>>>   اگر جرئت بیان و افشاگری نداری بیهوده شف شف هم نگو در حالیکه همه میدانند شفتالو کدام است۰ واضع و با جرئت بنویس۰
آهنگر

>>>   فاسد ترین کشور دنیا زیاد از این چیزها دارد به کرزی صاحب تبریک باشد تلاش زیاد نموده تا این مقام را کسب کند

>>>   (یک نفتکش با مثلاً ظرفیت 100 هزار تن نباید قیمتی کمتر از چند صد میلیون دالر داشته باشد.)
یک کشتی نفتکش نو به طول 200 متر 30 میلیون دالر قیمت دارد.اگر کهنه باشد 10 میلیون دالر.
مهاجر جوان

>>>   هموطنان عزیزدردتو,من وشما یکی است .سردمداران حاکم ,وکلای خاین پارلمان به استثنای بشردوست وسیاه وحش ,وزرا ووالیان همگی شهرک ها چه برای خود بهشت دراین دنیا ازخون ملت ,ازرشوت ازمعامله گری بادوست ودشمن ساخته اند.
دعا میکنیم که خداوند این بنده ها ی پول وسرمایه راازسرمادورکند ویک محاسبه انقلابی همرایش صورت گیرد.به امیدچینن روزی!
متین ازکابل

>>>   اجازه دهید که نام تک تک میلونر های که تا دیروز در خانه پدر خود نان خشک و چا ی سیر نبودن امروز به ملیاردر های دالر دارند برای تان بنویسم.
1- برادرانی کرزی
2- مارشال فهیم
3- کریم خلیلی و برادرش
4- عطامحمد نور یک ملیارد سرمایه
5- داکتر عبداله عبداله
6-تمامی رهبرانی جهادی
7- گل آغا شیرزی
8-.خلص مشت نمونه خروار اکثر وزرا والی ها همچونین.

>>>   در مرحله اول مارشال فهیم
در مرحله دوم مارشال فهیم
و در مرحله سوم هم مارشال فهیم
بنده اگر مفاد یک روز ثروت فیهم را دریافت کنم از لحاظ اقتصادی تا عمر دارم بس است . چون بنده تا اندازه ای به ثروت مارشال صاحب اطلاع دارم.

>>>   عنوان این مقاله غلط محض است !!! اصل عنوان باید اینطور باشد: " پول کدام یک از مقامات بلند افغانستان از پارو بالا نمی رود ؟؟؟!!!!"

>>>   این کسی که از تمام خصوصیایت فهیم میداند و تنها از فهیم درین میدان نام می برد حتماً کدام دوره خاص پیش فهیم تیر کرده است و از دیگران بیخبر است۰

>>>   نویسنده گرامی در دنیایی توهم سر گردانی .وملت را نیز سرگردان می نمایی مردی مستند وبا مدرک قلم فرسایی کن... وبس اول ننویس مینویسی با شهامت بنویس!!!!

>>>   نمیدانم که ظاهر شاه - وقتی به کابل آمد و قصرها و جایدادهای را بطور نامشروع تصاحب نمودو آنها را دوباره فروخت چند را به گورستان با خود برد؟؟؟؟؟
کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است