زندگینامه وزیران ترانسپورت، مهاجرین، فواید عامه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۴    ۱۳۸۸/۹/۲۹ کد خبر: 6077 منبع: پرینت

محمدالله بتاش ، وزیر ترانسپورت

http://96.0.54.242/ap/pics2/20091220449534676.jpg

دوکتور محمد الله بتاش وزیر پیشنهادی ترانسپورت و هوانوردى  فرزند  الحاج  بورى  درسال  ١٣٤٠ درقريه  درمن بتاش  ولسوالى امام صاحب  ولايت کندز به دنيا آمده است .

دوره ابتدايى  ومتوسط را درمکتب باسوس  ولسوالى امام صاحب سپرى و درسال  ١٣٧٥ ازليسه  ذکور ولسوالى مذکور فارغ گرديده است .

موصوف بعد از امتحان کانکور دريک بورس تحصيلى به کشور شوروى  سابق معرفى  که درسال  ١٣٦٤ از فاکولته  تاريخ پوهنتون  دولتى گوبان  روسيه   سندماسترى  بدست اورد .

بتاش  به حيث آمر ديپارتمنت تاريخ ، رييس فاکولته ژورناليزم ورييس تدريسات  انستيتوت  علوم اجتماعى  کابل کار نموده است .

وى سند دکتورا را  درسال ١٣٧٤ دررشته علوم اجتماعى ازکشور روسيه  بدست آورده است و درسال هاى  ١٣٧٤ تا  ١٣٨٤ به حيث مشاور وزير دولت  درامور پارلمانى ، منشى عمومى شوراى مرکزى حزب جنبش ملى اسلامى ايفاى  وظيفه کرده است .

نامبرده قبل ازاينکه به حيث  وزير ترانسپورت وهوانوردى درکابينه جديد پيشنهاد گردد سمت مشاور امور پارلمانى  وشوراى هاى ولايتى  در اداره مستقل  ارگان هاى  محلى را بعهده داشت .
 

عنایت الله نظری ، وزیر مهاجرین

http://96.0.54.242/ap/pics2/20091220449533364.jpg

محترم عنايت الله نظرى وزير پيشنهادى عودت مهاجرين فرزند نظر محمد در سال  ١٣٣٣ در قريه ده بالاى ولسوالى جبل السراج ولايت پروان به دنيا آمده و  بعد از تکميل تعليمات ابتدايى و ثانوى  در ليسه جبل السراج، در سال ١٣٥٦ از پوهنځى حقوق و علوم سياسى پوهنتون کابل فارغ گرديده است. وى درجه ماسترى  را در رشته روابط بين المللى از پوهنتون نور ايران به دست آورده است.

 موصوف در پست هاى مختلف ارگان هاى عدلى و قضايى چون څارنوال ولسوالى چمتال ولايت بلخ، څارنوال شهر مزارشريف، څارنوال نظارت عمومى بلخ، معاون څارنوالى بلخ و معاون څارنوالى کابل ايفاى وظيفه نموده است.  وى در سال ١٣٨٧ هجرى خورشيدى در دوران مقاومت بحيث رئيس کنترول و تفتيش رياست جمهورى به رهبرى برهان الدين ربانى اجراى وظيفه نموده است.

نظرى در اداره مؤقت و حکومت انتقالى نيز بحيث وزير مهاجرين و عودت کننده گان ايفاى وظيفه نموده است.

وى به لسان هاى درى و پشتو صحبت مينمايد.


میرزا امین عبداللهی
، وزیر فواید عامه

http://96.0.54.242/ap/pics2/20091220449532358.jpg

ميرزا حسين  (عبداللهى )  وزير پيشنهادى فوايد عامه فرزند محمد عيسى در سال١٣٣٥درولسوالى قره باغ ولايت غزنى تولد شده ، به قوم هزاره و متاهل ميباشد.

 در رشته انجينرى ميخانيک از پوهنځى  انجينرى پوهنتون کابل ،ماسترى خود را از انستيتيوت مانيلا فليپين و دوکتوراى خود را در پاليسى و ادارۀ عامه (آنلاين) از پوهنتون بين المللى اتلانتيک امريکا بدست آورده آست .

 وى بحيث مشاور وزارت پلان ايفاى وظيفه نموده است ، موصوف به  لسان هاى  درى ، پشتو، اردو و انگليسى  صحبت مى نمايد .

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بتاش یک تحصل کرده سیاسی و کاردان است وی نماینده گی از قوم ازبک میکند و به هیچ جریان سیاسی وابسته نبوده
پرویزبشرمل از هرات

>>>   میرزا حسین عبدالهی درست است

>>>   آقای عبدااللهی یکی ازشخصیت های مهم ومطرح این کشور میباشد وی کارکرد های خوبی در وزارت انکشاف دهات ، شهرداری کابل وریاست اصلاحات اداری دارد وقعا آقای کرزی انتخاب خوبی کرده است .
ن

>>>   با شناختی که من از عبدالهی دارم یک آدم نیک است که در ملل متحد و ارگان های بین المللی و همچنان وزارت های مختلف کارهای مثبت داشته اند

>>>   ويژگي اقاي عبدالهي اينست كه متخصص و مسلكي و متعهد است. اعضاي شوري ملي اگر از نمايندگان مردم است بايد به اقاي عبدالهي كه شخصيت منزه از همه جريانات است راي بدهد.
رضايي از تهران

>>>   بتاش یک شخص پاک نفس است واقعاً لایق وزارت است

>>>   آقای عبدالهی شخص کار کن و کار فهم است امید است مورد تایید پارلمان گردد.
بیایید چهره های جدید را هم تجربه کنیم
وسلام
ظاهر محصل هندوستان

>>>   انجنیر مرزاحسین عبداللهی اصلا از ولسوالی قره باغ ولایت غزنی است. او هزاره است ولی جهانبینی وسیعی نسبت به ملیت های افغانستان دارد. او از فاکولته انجنیری پوهنتون کابل فارغ گردیده و در موسسات مختلف بین المللی کار کرده و در اصلاحات اداری نیز کارکرد های خوبی دارد. تا جایی که من از او شناخت دارم. علاقمند کار است و هیچگاه از کار خسته نمیشود. او همیشه کاری را انجام میدهد که خیر و منافع مردم در آن نهفته باشد. او موسس چندین مکتب در داخل و خارج از کشور میباشد، که سالانه به تعدادی زیادی شاگردان از آن مکاتب فارغ میشوند و شامل فاکولته های پوهنتون های افغانستان می شوند. البته قابل تذکر است که مکاتبی را که وی تاسیس کرده است ، از کیفیت خوبی برخوردار می باشد. و شاگردان لایق و خوبی در آن درس میخوانند. وکلای محترم باید به این شخص رای بدهند ، زیرا هم تحصیلکرده است و هم درد مردم را با گوشت و پوست خویش درک میکند .
به امید موفقیت بیشتر انجنیر عبداللهی .

>>>   محمدالله بتاش یکی از اعضای حذب جنبش ملی اسلامی افغانستان است.

>>>   مقصد وزیر صاحب فکرت باشه که وزارت هوا نوردی یک زره کله خورک است تو مسکین در همان جمله نیایی ....... احتیاط
مسکین یار 007

>>>   آقای عنایت الله نظری یک شخص باتقوا ، متخصص،با تجربه و مدیر مبتکر است الله (ج) موفق داشته باشدش.
نصیر احمد حیدری

>>>   شناخت که من ازاقای عبدالهی دارم وقعآ شخصی متفکر مبتکر وشخصیت وطن دوست درعین حال تجارب خوبی از وضعیت افغانستان دارد ما ازنماینده گام مردم ( پارلمان ) میخواهم که به وی رای اعتماد داده تاحدی ازمشکل مردم بزداید تشکر

>>>   سلام
آقای انجنیر عبدالهی نماد از تلاش و پشتکار می باشد.
او فرد متعهد و مردمی است.

>>>   چون موضوعی ملی افغانستان وطن عزیز ما مطرح است باید از نظریات شخصی خود داری کنیم. ولی تا این که کار به اهل کار نه بلکه، به اساس نفوذ احزاب خدمتکار به ملیت خویش و خاین به افغانستان سپرده شود افغانستان تا به مدت های دور به همچو فلاکت فعلی گرفتار خواهد ماند.

>>>   بنظر بنده از اکثریت قاطع وزارای انتخابی محترم کرزی محترم انجنیرعبدالهی یک انسان مبتکرباشخصیت وطن خواه ومتعهددربرابرمردوم اش میباشد . وکلای محترمی که به ایشان رای ندادند یاکورکرهستندویادرفکراینده وطنشان وحتی وطندارانش نمیباشد.

>>>   وزیر فواید عامه شخص لایق ,تحصیل کرده ووزیره است

>>>   سلام:
ويژگي اقاي عبدالهي اينست كه متخصص و مسلكي و متعهد است. اعضاي شوري ملي اگر از نمايندگان مردم است بايد به اقاي عبدالهي كه شخصيت منزه از همه جريانات است راي بدهد
خادم حسین بهراد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است