زندگینامه وزیران انکشاف دهات، سرحدات و اقوام، کار و امور اجتماعی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۷    ۱۳۸۸/۹/۲۹ کد خبر: 6076 منبع: پرینت

انجنیر ویس احمد برمک ، انکشاف دهات

http://96.0.54.242/ap/pics2/20091220442134662.jpg

انجنیر ویس احمد برمک وزیر پیشنهادی احیاء و انکشاف دهات در کابینه جدید ، در سال 1351 در شهر کابل تولد شده، دوره ابتدائیه و ثانوی خود را در لیسه نادریه به پایان رسانیده است.

موصوف تحصيلات عالى خود را به درجۀ ليسانس در رشتۀ مهندسى در پوهنځى انجنيرى پوهنتون کابل و ماسترى  خويش را در رشتۀ مطالعات علوم انکشافى، بازسازى بعد از جنگ، اقتصاد سياسى خشونت، منازعه و انکشاف و تعميم قانون و حکومت دارى سالم در جوامع بعد از جنگ را در فاکولتۀ مطالعات شرقى و افريقايى  (  SOAS ) پوهنتون لندن انگلستان تکميل نموده است .

برمک در سال ١٣٧٥ به حيث آمر ارشد برنامه هاى دفتر اکبر، درسال ١٣٨١ الى  سنبلۀ ١٣٨٢به صفت آمر پاليسى و پلانگذارى برنامه هاى دفتر     ( UNAMA )ماه ثور الى ماه ميزان  سال ١٣٨٢ به حيث مشاور ارشد در ادارۀ عمومى مبارزه عليه حوادث، از ماه ميزان ١٣٨٣ الى ماه ميزان ١٣٨٥ به حيث مشاور ارشد وزارت احيا وانکشاف دهات ، و از ماه دلو سال ١٣٨٧ تااکنون به صفت معين برنامه هاى وزارت احيا وانکشاف دهات ايفاى وظيفه مى کند.

وى برعلاوۀ زبان هاى ملى ( درى و پشتو ) به لسان انگليسى نيز مسلط مى باشد.

 

محمد اسماعیل منشی ، وزیر کار و امور اجتماعی

http://96.0.54.242/ap/pics2/20091220442133972.jpg

محمد اسماعیل منشی وزیر پیشنهادی کار و امور اجتماعی در سال 1338 هجرى خورشيدى در قريه شيرک ولسوالى آقچه ولايت جوزجان به دنيا آمده است.

وى تعليمات ابتدايى و ثانوى را در آقچه تکميل نموده و در سال ١٣٦٤ از ديپارتمنت تاريخ عمومى پوهنځى ادبيات و علوم بشرى پوهنتون کابل فارغ گرديده است.  موصوف الى سال ١٣٦٧ در زمينه توسعه سواد حياتى در جوزجان فعاليت هاى را انجام داده است. وى در سال ١٣٦٧ به خدمت عسکرى پيوست و بحيث صاحب منصب احتياط ايفاى وظيفه نموده است.

منشى در سال ١٣٧٠ به پاکستان مهاجر شده و بعداً به کشور ترکمنستان عزيمت نموده است. وى بعد از سقوط طالبان در سال ١٣٨٠ به کشور برگشت و تاکنون بحيث معاون شوراى اجرائيوى حزب جنبش ملى اسلامى افغانستان ايفاى وظيفه مينمود. وى به نماينده گى از مردم ولايت جوزجان در لويه جرگه اظطرارى و لويه جرگه قانون اساسى عضويت داشته است.

محمد اسماعيل منشى به لسان هاى درى، پشتو، ازبکى و ترکمنى تکلم مينمايد.

 

سید حامد گیلانی ، وزیر سرحدات و اقوام و قبایل

http://96.0.54.242/ap/pics2/20091220442134273.jpg

سید حامد گیلانی وزیر پیشنهادی سرحدا، اقوام و قبایل فرزند پیر سید احمد گیلانی ، در سال 1334 هجری خورشیدی در کارته نقیب صاحب کابل تولد گردیده و تعلیمات ثانوی را در لیسه حبیبیه سپری نموده است . وی بعد از فراغت از این لیسه در سال 1352 برای مدت یک سال در ریاست ارتباط وزارت عدلیه ایفای وظیفه نمود.

وى در سال ١٣٥٣ تحصيلات خود را در رشته زبان عربى در پوهنتون الازهر قاهره، بين سال هاى ١٣٥٣ الى ١٣٥٥ در ديپارتمنت علوم سياسى پوهنتون ملى ايران به درجه ليسانس و از سال ١٣٦١ الى ١٣٦٥ در رشته شرعيات و اصول فقه در پوهنتون بين المللى اسلام آباد به درجه ليسانس به پايه اکمال رساند.

سيد حامد گيلانى از سال ١٣٥٧ بحيث کفيل رهبرى محاذ ملى اسلامى افغانستان ايفاى وظيفه ميکند.  وى در سال ١٣٦٧ بحيث رئيس گروپ مجاهدين در کنفرانس کشور هاى اسلامى و يک تعداد کنفرانس هاى داخلى و بين المللى اشتراک نموده است.  وى در سال ١٣٨٠ رئيس هيئت موسوم به گروپ پشاور بوده و يکى از امضاء کننده گان موافقتنامه ُبن ميباشد.

سيد حامد گيلانى از سال ١٣٨٤ به اينسو بحيث نايب اول مشرانو جرگه  ايفاى وظيفه مينمايد.

وى به کشور هاى مختلف جهان سفر نموده و به لسان هاى درى، پشتو، عربى و انگليسى صحبت مينمايد.

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انجینر صاحب ویس احمد برمک زمانی در دانشگاه کابل منحیث استاد در دانشکده انجینری ایفای وظیفه مینمودند که مدت سه سال به صفت استاد بعدا جهت تحصیلات عالی عازم لندن گردیده و تا درجه ماستر در لندن تحصیل کرد بعدا به افغانستان امده منحیث معین برنامه های وزارت انکشاف دهات تعین گردید و باید یاد آور شویم که تمام برنامه های کاری و انکشافات در وزارت انکشاف دهات از زحمات شبا روزی موصوف میباشد بسیار یک مسلمان صادق با وفا و متقی است و سکونت اصلی ایشان ولایت پنجشیر است و در با پیشنهاد کارمندان وزارت انکشاف دهات ایشان از سوی ریس جمهور منحیث وزیر تعیین گردیدند.

>>>   برادران عزیز
نظر به معلومات برادر مایان که در مورد انجنیر صاحب دادند واقآ خشحال شدم و از خداوند میخواهم تا هم چو اشخاص بتوانند به این وطن ویران مایان خدمت واقعی نمایند و وطن را به سوی خوشبختی سوق دهند

عالم از کابل

>>>   اگه از پنجشیر باشد حتما باید آدم خوب باشد. ما پنجشیری بد نداریم. این ره ضمانت می دهم.
ویس

>>>   ما شاه الله ویس جان پنجشیری پنجشیریان بد نیستند بد مردم دیگر ولایت هستند مگر نی" پنجشیریان کجا چور وچپاول میکنند و آدم میکشند آنرا دیگر مردم انجام میدهد مگر نام پنجشیریان را بد میکنند اختطاف توسط پنجشیریان صورت نمی گیرد بلکه دیگر مردم انجام میدهد ما پنجشیریان 100% همه مان خوب مردم هستیم مگر نی.... عجب حرفهای بی معنی "ما پنجشیریان بد نداریم"...ها ها ها ها شخصیت های نیک و بد در همه جا موجود است همچنان در پنجشیر عزیز....

>>>   محمد اسماعیل منشی یک شخص شایسته وکار فهم است
مزارشریف

>>>   محمد اسماعیل منشی یکی ازشخصیت های برجسته کشورمان میباشد.آدم لایق وکارفهم است.
ع از ترکیه

>>>   محترم منشی یک انسان با تجربه وکار فهم هستند لیاقت این مقام را دارند
.عبدالرشید از دوبی.

>>>   اسماعیل منشی یک شخص با تدبیر تحصیل کرده کار فهم صادق و مدبر است وی نماینده گی از قوم ترکمن می کند امید رای اعتماد بدست اورد چون خوبترین فرد در این کابینه است
پرویزبشرمل از هرات

>>>   ویس جان افربن پس پایی وووووووووووووووواااااا وووووووا شور نخور بچیممممممممممممممممممم.
ک م از دوبی.

>>>   سلام دوستان منشی صاحب واقعآ یک انسان خوب است اما پول جیزی است که فکر نکنم ......................!
دراین مورد دو بیتی سروده اند.
چرک چیز است که کلاه را صد پاره میسازد عشق چیزی است که ملا را دیوانه میسازد
بااحترام هارون از کابل






















ا

>>>   اخ من میگ.یم که به پنجشیری دل من را یخ نمودی.

>>>   سلام برای خواننده گان نهایت محترم!
اقوام ترک که در افغانستان ما هستند مانند ازبکها و ترکمنها در بین این اقوام کدر های زیادی دارند که شایسته وزیر بودن را دارا هستند. اما متاسفانه کسانیکه در حزب جنبش نیستند اگرچه کدر هم باشند در بین این اقوام برای آنها سهمیه داده نمیشود چون دولت معامله خویش را با این حزب نموده است.پس حزب جنبش مجبور است کسانیکه در گردو پیشش است اگر آدم لایق باشد نباشد در چوکی وزیری و ریسی به دولت پشنهاد کند.چون تنها منفعت حزب خویش را میخواهد نه منفعت ملت خویش را...اگر سخنم غلط باشد قوم ازبک و ترکمن کدر های زیادی دارد که در حزب جنبش نیستند لایق خدمت هستند چرا این حزب انهارا در لیست پیشنهادی خود نگرفته است..؟؟؟؟..اگر هدف آنها خدمت به ملت باشد چرا ؟؟؟

نظر من در این باره اینست که ترکها در افغانستان تاریخ سیاسی و کلتوری را دارا هستند. و شخصیت های بزرگ همچون پروفیسور ستار سیرت ، پروفیسور نعمت الله شهرانی وزیران اسبق اعظم دادفر و آقای قرقین و رهبران جهادی... و جوانان تازه نفس همچون رحمن اوغلی و...

حزب جنبش باید بخاطر پیشرفت و ترقی خویش و ترقی ملت و وطن خویش باید اینها و امثال اینها را در حزب خود دعوت نموده و در کابینه جدید پیشنهاد میکرد بهتر میشد. چون با چند نفر انگشت شماری که آنها هم خاص بخاطر چوکی و نام و نصب یعنی بخاطر منفعت خویش در این حزب هستند، متاسفانه از دست اینها چیزی چیزی جور نمیشود و نخواهد شد...

اگر میخواهند یک حزب پر قدرت ( مثل سابق ) بسازند بنظر من همه کدر های ترک ( از قوم ازبک و ترکمن ) را یکجا نموده و کار را در اهل کار بسپارند. بعد از آن در زمان های آینده یک پایه بزرگ دولت خواهد بود. و گرنه این بی اتفاقی و بی پارچگی که در بین این اقوام هست بجز خون یکدیگر خود را خوردن دیگر چیزی نمیشود و همیش مثل انتخابات گذشته زیر پای دیگران خواهند افتاد...
از طرف (متحدین ازبک و ترکمن)

>>>   محتر انجنير ويس برمك را ازنزديك ميشناسم يك فرد ورزيده وكاركن است كاستي در امور كاري وي كمتر به سراغ ميرسد موفق باشيند انتخاب عالي است.
عبدالفتاح محمودي از دهلي جديد

>>>   دوستان ما دربالا درمورد جنبش و بعضی گپ را نوشتند من کاملاً مخالف استم چون جنبش اکنون زور ندارد مگر مردم اکثراً طرفدار جنبش است .اگرنی کرزی هم میتوانست بادیگر چهره ها سازش بکند. جنبش ازبین مردم برخاسته جنبش از مردم است
مزار شریف

>>>   حزب جنبش یک حزب پرقدرت در سطح افغانستان است
منظورم از قدرت حمایت گسترده مردمرازین حزب سیاسی

>>>   پاسخ متحدین ازبک وترکمن !
ساحات تحت نفوذ جنبش کمپاین های تنگا تنگ سایرکاندیدان ریاست جمهوری بازهم 85 % مردم رای شان را به حامد کرزی دادند. یک مثالش هم کاندیدان شورای ولایتی این حزب است تقریباً 75 % کرسی های شورای ولایتی را اشغال نمودند.

>>>   با عرض سلام محمد اسمعیل "منشی "آدم با شخصیت و با عزت هست در کار فکر نکنم که رشوت بخورد.
محمد ا ولسوالی آقچه

>>>   به نظر من جناب ریس جمهور در انتخاب شان در وزارت کار و امور اجتماعی اشتباه نکردند چونکه محمد اسمعیل منشی یک شخص پاک و تحصیل کرده است دایم به وطن ومردم خود صادق می باشد.
محمد اکرم ولسوالی آقچه

>>>   محمد اسماعیل منشی، نامزد وزارت کار و امور اجتماعی
محمد اسماعیل منشی از چهره های تازه وارد در کابینه افغانستان است.
او از دانشگاه کابل در رشته علوم اجتماعی لیسانس دارد و معاون حزب جنبش ملی - اسلامی افغانستان است.
aqchali

>>>   محمد اسماعیل منشی کاندید وزارت کارواموراجتماعی
محمد اسماعیل منشی درسال 1338 هجری شمسی درولایت جوزجان متولد ودوره ثانوی را درولسوالی آقچه درسال 1357 به پایان رسانید. وی درسال 1364 ازفاکولته علوم اجتماعی پوهنتون کابل فارغ گردید. وي درسال 1367 درامورسازماندهی وتاسیس کورسهای سواد آموزی درسطح کشورایفای وظیفه نموده است، وبعد از استقرار نظام جدید در جریان تدوین قانون اساسی افغانستان فعالیت نموده وفعلا به حیث معاون حزب جنبش ملی افغانستان ایفای وظیفه مینماید.
aqchali

>>>   با عرض سلام ميخواهم درباره انجينرصاحب ويس برمك چنين عرض نمايم كه من رابطه نزديك به وزارت انكشاف دارم ولي درطي همين مدت كه موصوف معين برنامه ها بود ما كدام ابتكاروخلاقيت ازوي نديده ايم وفكرميكنم كه ازاحسان ضيآ هم ضعيف ترباشد وفساد كه مثل سيلاب دروزارت مذكور جريان دارد فكرنمي كنم كه جلو آنرابگيرد واين وزارت پربرنامه كه آدم بسياردلسوز وپرتلاش مي خواهد به پيش ببرد من نهايت متاسفم به انتخاب وي .
حشمت ازولايت هرات

>>>   تا جاییکه من میشناسم محترم منشی کسی است که در پی مال و منال دنیایی نیست، شخص تحصیل کرده ، با تقوی و دارای صلاحیت بلند سیاسی است، شخص مناسب از میان ترکمنان افغانستان در این پست است، ولی تا هنوز آقای قرقین و همراهان شان از روی حسد، از دامن وی چسپیده اند و نمیخواهند که وی وزیر شود، زیرا که اگر اسمعیل منشی وزیر شود مام عیوب آقای ویزیر قرقین برملا میشود و تیوری آقا افشا میشود که وقتی گفته بود که از میان این قوم تحصیل کرده و آدم سیاسی تنها خودش است و بس! وکیل صاحبان باید که شخصیت وی را بشناسند وبه وی رای اعتماد بدهند.

>>>   با عرض سلام ميخواهم سمت وزارت انكشاف دهات را كه براي محترم انجنير ويس احمد (برمك ) سبرده شده است تبريك گويم تا جائي كه من انها را مشناسم يك شخص وطن برست و كار فهم ميباشد از خدا (ج) برايشان كاميابي و سرفرازي خواهانم اميد كه براي اين ملت در راستائي وظايف شان صادقانه ايفائي وظيفه نموده تا باشد كه اين ميهن ما با همچو فرزندان نيك شان سربلند باشد
بااحترام
م ش

>>>   نظرات بالا را من نیز تایید میکنم. اگرچه آقای منشی از طرف جنبش انتخاب شده است که من مخالف آن هستم ، اما وقتی خوب دقت کرد، این را در می یابیم که در میان ترکمنان با فهمتر در سیاست و کاردانی و تجربه به غیر از آقای منشی کسی دیگری نیست. اما متاسفانه چنانچه آقای نویسنده سطور بالا گفتند که آقای قرقین و بعضی حاسدان کوشش دارند تا از به چوکی رسیدن آقای منشی ممانعت کنند که این را از روی حسادت شخصی انجام می دهند. تمام وکیل صاحبان را مخاطب قرار می دهم ! که در میان ترکمنان به غیر از آقای منشی شخص مدبر و لایق کسی دیگری را پیدا نخواهند کرد.
عیسی از ترکیه

>>>   من مخالف آن هستم كه كسانى وانمود ميسازند كه جناب اسمعيل منشى، در ميان اقوام تركمن از هر نظر در درجه اول قرار دارد، و ديگر از تركمنان كسى ديگرى نيست كه كدام لياقت داشته باشد. حال آنكه بسا كسانى هستند از اقوام تركمن كه از هر نظر با اقوام ديگر در يك راده قرار گيرند. بنا بر اين بايد گفت كه اسمعيل منشى (يكى از) كسانى است كه لياقت اين سمت را دارد. از اقوام تركمن تنها او با عقل و ديگرانش لا يعقل كه نيست.
aqchali

>>>   جنبش هم یکی از فعال ترین حزب سیاسی درکشور است ، چون حق مسلمش است که در چنین مواقع برای تشکیل یک دولت کارا با حکومت همکاری نمایند.

>>>   تا جائیکه سخنان آقای حامد گیلانی ار شنیدیم بیشتر تاکید روی تقویه بودچه وزارت سرحدات اقوام وقبائل داشت تا برای مردم متنفذ دو طرف مرز توزیع شود تجربه ناکام که در طول چنان شد ولی تاثیر مثبت نداشت پس در صورت تکرار این تجربه خدا خیر بودجه افغانستان را پیش کند؟
حاجی سورگل
توره بوره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است