چرا باید روز قدس را بزرگ داشت؟
بر همگان واجب است تا با وحدت حضور در روز قدس، امت واحده مسلمانان را در جهان شکل دهند و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان بکشد. همه مسلمانان باید به مبارزه استکبار جهانی بروند و با متحد شدن و هم صدا شدن در قبال ظلم بزرگ و آشکار دشمنان بزرگ اسلام در حق مردم مظلوم فلسطین اتحاد خود را نشان دهند 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۲۰    ۱۳۹۲/۵/۱۱ کد خبر: 55576 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper )، پس از آنکه برای نخستین‏ بار در سال 1358 شمسی امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به منظور حمایت از ملت فلسطین روز قدس نام گذاری کرد، همه ساله از این روز در کشورهای مختلف اسلامی به خصوص کشور ما افغانستان تجلیل به عمل می‌آید.

در دهه اخیر رهبران سیاسی، بزرگان دینی و مردم افغانستان همه ساله تلاش می‏کنند تا از این روز با شور و اشتیاق تمام تجلیل کنند به حدی که این روز، رفته رفته به یک فرهنگ تبدیل می‏شود تا به صهیونیست‏ها و حامیان این رژیم بفهمانند که قدس و فلسطین هنوز هم فراموش نشده است.

تجلیل از روز قدس در حقیقت گرامیداشت یکی از ارزش‏های بزرگ اسلامی و انسانی است؛ زیرا قدس متعلق به همه انسان‏ها است و حمایت ملت‏ های مسلمان دنیا از ملت فلسطین، جلوگیری از پیشروی جهان‏خواران به سوی سرزمین‏های اسلامی است. از پیامد‏های دیگر تجلیل این روز، شکل‏ گیری جنبش‏ های جهانی اسلامی و غیر اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا است که سرانجام منجر به عقب نشینی و شکست رژیم صهیونیستی خواهد شد.

مطمئنا اگر مردم آمریکا می دانستند که واقعا چه اتفاقی در حال رخ دادن در سرزمینهای اشغالی است، شاید بگونه ای دیگر با سران کاخ سفید برخورد می کردند. ارائه آمار دقیق از جزییات درگیری‌ها در فلسطین، مردم کشورهای غربی را به عواقب حمایت دولت های شان از جنایات صهیونیست‌ها در جهان آگاه می کند.

بر اساس آمارهای منتشر شده رسمی طی دوازده سال گذشته بر اثر حملات نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به مناطق فلسطینی نشین، حدود 2 هزار کودک و 7500 زن و مرد فلسطینی کشته و بیش از 50 هزار نفر نیز زخمی و مجروح شده اند. که البته همه اینها با کمک های چندمیلیون دالری آمریکا بوده است.

با این حال هنوز هم مقامات آمریکایی بصورت رسمی از اسراییل حمایت می کنند و اعراب مسلمان نما نیز در برابر این جنایات سکوت می نمایند. اما مردم افغانستان به خوبی درد مردم فلسطین را درک می کنند و می فهمند که قربانی بودن و قربانی دادن به خاطر جرم ها و گناهان ناکرده چقدر سخت است.

اما اینکه چرا باید ما مردم افغانستان با این همه مشکلات و سختی ها از این روز تجلیل به عمل آوریم، سوالی است که پاسخش این است: روز قدس فقط روز فلسطين نيست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامي است. روزي است که بايد به ابرقدرتها فهماند که ديگر آنها نمي‌توانند در ممالک اسلامي پيشروي کنند. روز قدس، روز مقابله مستضعفين با مستکبرين است، روز مقابله ملتهايي است که در زير فشار ظلم آمريکا و غير آمريکا بودند، روزي است که بايد مستضعفين مجهز بشوند، در مقابل مستکبرين، و دماغ مستکبرين را به خاک بمالند.

روز قدس، روزي است که بايد سرنوشت ملتهاي مستضعف معلوم شود بايد ملتهاي مستضعف در مقابل مستکبرين اعلان وجود بکنند، بايد تمام ملتها قيام کنند و اين جرثومه‌هاي فساد را به زباله‌دانها بريزند. بر همه مسلمانان واجب است تا با وحدت حضور در روز قدس، امت واحده مسلمانان را در جهان شکل دهند و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان بکشد. همه مسلمانان باید به مبارزه استکبار جهانی بروند و با متحد شدن و هم صدا شدن در قبال ظلم بزرگ و آشکار دشمنان بزرگ اسلام در حق مردم مظلوم فلسطین اتحاد خود را نشان دهند. مطمئنا این وحدت یکی از دلایل بیداری اسلامی خواهد بود.

روشن و واضح است که هر تجمع و حضور مردمی برای دفاع از حقوق مسلمانان از تاثیر شگرفی برای به چالش کشاندن تهدید‌ها و اقدامات ضد بشری دشمنان اسلام برخوردار است. در واقع حضور چشمگیر مسلمانان در راهپیمایی روز قدس یک مشت محکم به جیره‌خواران و افرادی است که درصدد سلطه‌گری بر روی مردم مسلمان هستند.

راهپیمایی روز قدس یک حرکت ضد استکباری، ضد استعماری و ضد جیره‌خواری است تا همه یهودیان و دشمنان اسلام بدانند که مسلمانان با اتحاد یکدیگر می توانند قدرتی تشکیل دهند که هیچ کس را یارای مقابله با آن نباشد.

در پاسخ به این سوال که چرا چرا حكومتهاي عربي به ویژه آل سعود در اين خصوص سكوت نموده اند، باید گفت: در خصوص سكوت اعراب در برابر جنايات رژيم صهيوينستي مشكلي وجود دارد، اين مشكل متوجه سياستمداران است و نه ملتها.ملتهاي عربي همواره در كنار ملت فلسطين و در برابر رژيم صهيونيستي ايستاده و خواهان پايان اشغالگري فلسطين بوده اند.

به هرحال مقامات اسراییل؛ آمریکا، انگلیس و دیگر متحدشان باید بدانند که هرگز به آرزوی خود مبنی بر حکمرانی بر مسلمانان نخواهند رسید و مسلمانان اجازه نخواهند داد که آنان بر آنها حکمرانی نمایند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   روز قدس روز حمایت از توده های محروم همه ی مسلمین چه در افغانستان و چه در فلسطن اشغالی و چه در سایر کشور های دیگر اسلامی است و روزیکه همه فریاد ها بر سر اسرایل غاسب فرود آید.
در حقیقت امروز همه ی گرفتاری جامعه ی بشری از اسرایل است.
خداوند سبحان زمینه سقوط یهود را بار دیگر بدست توده های اسلامی مساعد خواهند ساخت و ما ایمان داریم که اسرایل به زودترین فرصت نابود خواهند شد.
انشالله

>>>   زنده باد اسلام و زنده باد مردم و ملت فسلطین مرگ بر امریکا و مزدورانش در تمام نقاط جهان .
اگر مسلمانان با اخلاص و توحید در برابر اینان بجنگند بیشک که ملایک نیز ایشان را مورد حمایت قرار خواهند داد و اما اگر مانند امروز غرق در فساد اداری و اخلاقی باشند نا کامی شان حتمی است .
پیروز باد اسلام مرگ بر یهود و امریکا .

>>>   خداوند امام خمینی این مرد بزرگ را رحمت کند . قدس پاره تن جهان اسلام است . این مساله کل جهان اسلام است . رحمت بر امام خمینی . هر مسلمانی وظیفه دفاع از قدس و فلسطین را دارد.

>>>   قدس پاره تن اسلام است قدس باید در آغوش اسلام برگردد و
این ممکن نیست مگر بااتحاد مسلمین نفاق شیعه وسنی کار
اسرائیل ودوشمنان اسلام است توسط آله دستش وهابیت
محمد از سویدن

>>>   سلام برهمه دوستان !
فلسطین پاره تن اسلام است .
روز قدس روز حمایت ملل آزادیخواه جهان اسلام از مردم مظلوم فلسطین است که سالها باغاصبان خونخوار و جنایتکار به نبرد پرداخته اند .
مرگ بر صهونسیتیها .
سید احمدشاه احمد

>>>   مسلمان تا دانش و تخنیک را نیاموزد واز عنعنات قرون وسطائی روی نگردادند، تا ابد مزدور غرب خواهد بود وبوت بوسی خواهد کرد. جهل کشورهای اسلامی بیداد می کند واین جهل آنهارا دربند دارد. اول باید ملا های بیسواد از مساجد جمع شوند و "رهبران" جنایتکار جهادی محاکمه شوند وعدالت کسترش یابد وعلم وهنر ارتقا کند بعد مسلمان از مزدوری بیرون خواهد شد ورنه هم فیها خالدون درجهل خواهد ماند ومزور.
والسلام
گل علم

>>>   یهودان ،قاتلین حضزت عیسی (علیه سلام) با ادعای اینکه سرزمین آبایی فلسطینی ها به انها وعده داده شده به خداوند تعالی تهمت میبندند که ګویا او ذات مقدس (جزا که الله) رهنمای معاملات است !!
آنها اذعا میکنند که خداوند عزوجل به آنها احازه داده تا بکمک امریکای تروریست، اطفال ،زنان ومردم بی دفاع فلسطین را قتل عام کنید؟
یهودیها. علت همه جنګها، ادعادارند که قوم انتخاب شده هستید ! آیا خداوند ، خالق همه مخلوقات، نژاد پرست است؟
چګونه صهیونیست ها با بی شرمی ادعا دارند که فلسطین هزار سال قبل ازیهودان بودوباید به آنهاداده شود؟ پس درینصورت حامیان جنایات آنها یعنی امریکایی ها، باید امریکارا به مالکین اصلی شان، یعنی سرخپوستان بدهند ؟
دوستان ګرامی افغان پیپر لطفا بدون سانسور نشر کنید. ممنون.
سنا ازلندن

>>>   انچه هدف اساسی تجلیل از روز قدس که وحدت مسلمانها است در عمل بسیار ضعیف گردیده سرزمین ها وحطه های مقدس اسلامی یکی پی دیگری ضم امپراطوری جهان خوار امپریالیز م جهانی میشود وما خصوصا انهای که فرزندان اصیل اسلامی هستند هنئز در بحر تعصبات سیاسی ومذهبی وسلیقوی غرق بوده خارجی ها به غندی خیر نشسته اند وما خود سالانه یکصد هزار مسلمان را به دست خود به قتل رسانیده و وملیون ها متر مربع از ساحه های سرزمین های خود را دودسته به امریکا وانگلیس واسرائیل هدیه میدهیم
امروزه خارجی ها از بالا سیل می بینند وما خود اسم اسلام ومسلمان را ارهاب وارهابی گذاشته در پی قلع وقمع مسلمانهای بادرد وملتزم هستیمدر سوریه ودر عراق ودر افغانستان ودر افریقا ودر چیچین و در پاکستان و... ازهردو طرف مسلمان کشته میشود وسالانه صدها هزار مسلمان د ولی ما هنوز مصروف شعار وبزرگ نمای صفوف خود هستیم وهمه همه را رد مینمایم وکسی کسی را نمی پذیرد
کسانی از ما را که خداوند توفیق وهدایت نداده بجای خود انها یکه باسلام ومسلمان دلش به ظاهر میسوزد انها نیز متاسفانه قتل مسلمان را بعنوان تصفیه صفوف وحذف عناصر نا باب و... مورد تائید قرار میدهیم در حالیکه این صف را باید تصفیه ونا باب هارا طرد وحذف نمایم یک در صد از نفوس فعلی مسلمان باب و وموافق معیار های ذهنی و سلیقوی ما باقی نمی ماند
در واقع هر یکی از ما بقط در پی حفظ خود وموقعیت خویشتن هستیم وتا رسیدن نوبت خود ما به پیش برد اهداف بزرگ وتوسعوی خارجی ها مدد میرسانیم بلی انها هم برای فعلا در پی از بین بردن احساس وعلاقه ای ما باسلام کفایت مینمایند وقتی همه را بی خاصیت وپسیف وضعیف الایمان وبی تفاوت نمود دیگر به اسانی وارامی میتواند متباقی اهداف استعماری خود را پیاده نمایند انها همه روزه به تابوت اسلام مجاهد ومبارز یک میخ را میکوبند وما در اوردن میخ وچکش به انها مدد میرسانیم ودستت درد نکند میگوئیم اینجاست که میسزد باید گفت انا لله وانا الیه راجعون وباید گفت الحکم لله
شیر علی از بلخاب

>>>   امام خميني با توجه به شرايط ان زمان اين روز را روز قدس ناميد. اگر ايشان در شرايط حاضر بودند حتما فكري هم به حال مسلمانان ميانمار وبرمه وپاكستان وافغانستان هم مي كردند. در موقعيتي كه سردمداران فلسطيني در حال مذاكره با اسراييل است اين راه پيمايي ها چه سود ونفعي براي اسلام دارد؟

>>>   مسجد اقصی قبله اول مسلمین است و مشکلات فلسطین نیز مشکل جهان اسلام می باشد و آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه این موضوع را به ملت های اسلامی روشن ساخت که باید از فلسطین دفاع شود و مسجد اقصی را نجات داد. امروز مشکلات جامعه جانی و بالآخض جهان اسلام از اسرایل و حامیان آن می باشد و امیدواریم که خداوند این غده ی سرطانی را بدست مسلمین نابود سازد.
قاسمزاده

>>>   برزگداشت روز قدس یعنی حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین وپاسداری از ارزشهای اسلامی. روز قدس یعنی اعلام همبستگی مسلمانان جهان واعلان برائت وانزجار ازکافران وستمگران وغاصبان حقوق ملتها یعنی امریکا،اسرایل وانگلیس .روز قدس یعنی ای مسلمانان مظلوم فلسطین لبنان وسوریه و...ما با شماهستیم وتا ازادی کامل سرزمین فلسطین از سیطره اسرایل خبیث ونژاد گرا وحامی همیشگی ان امریکای درغگو وانگلیس حیله گر ومکار از شماملت بیدار حمایت میکنیم .مسلمانان وکشورهای اسلامی باید ازگذشته عبرت بیگیرند واز حیله ها وتوطئه های استعمار اگاه باشند وباخواندن تاریخ حهان اسلام واگاهی ازعملکرد دشمنان اسلام مسیر خوب اینده را در مبارزه با اسرائل امریکا وستمگران درپیش گیرند. ازادی ملتهای مسلمان را رقم زنند. به امید ان روز.

>>>   اصول اساسی "روزقدس" عبارت است از :
«روزقدس» یعنی مبارزه با غاصبان زمین؛
یعنی از هر دین و مذهب و قوم و نژاد در برهه تاریخی که باشد، باید از سرزمین های غصب شده برون رانده شود. صد سال که هیچ حتی اگر 2500سال غصب کرده باشند.
«روزقدس» ، روز مقابله مستضعفین با مستكبرین‏؛
از همین امروز، از همان جا و مکان خودت که تو را سالها به استضعاف کشیده باید قیام کرد.
«روزقدس» روز آرزوى تأسیس «حزب مستضعفین»؛
دیگرتاریخ مصرف حزب های ناسیونالیستی ای نژادگرای وابسته به کشورهای به ظاهر مسلمان خارجی ای پاکستان و عربستان ... گذشته است، یک حزب برای دفاع از امنیت مردم و کشور. یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیر(49) الحجرات : 13
«روزقدس»، روز قیام مسلمانان علیه مفسدین‏؛
سران فساد از هر پست و مقام که هست پاین کشیده شود، تا حکومت عادلانه که مدافع حق حقوق مردم باشد بوجود آید. چرا امروز در جهان دولت افغانستان در مقام دوم فساد استاده است؟.
«روزقدس»، روز تقدیر سرنوشت است؛
یعنی سرنوشت امنیت مان با تمام جوانبش خودمان بدست بی گیریم. سرنوشت مان را خود رقم بزنیم تا قبل آن که مفسدان مزدور خارجی که دوخانه ای که رقم بزنند که تا امنیت شان به خطر میافتند، به آغوش اربابان شان بر می گردند با ثروت های خوش می گذارنند.
لذا با الگو گیری از سیره عملی بنیانگذار "روزقدس"، پیش نیاز "روزقدس" در گام نخست، وظیفه هر مسلمانی عمل به اصول اساسی "روز قدس" می باشد؛ در گام دوم دفاع از مظلوم و مبارزه با غاصبین پیاده نمودن آن اصول در جامعه و کشورش؛ در گام سوم نوبت جهانی کردن این اصول و آزادی قدس شریف و فلسطین مظلوم از اشغال غاصبان یهود میرسد. لذا کسانی که دست شان به خون مردم آغشته است و تمام زندگی رفاهی شان از راه غصب، فساد و تضییع حقوق مظلومین تأمین میباشد، مخالفت با اشغال گران قدس، همانند طعنه سیر به بدبو ای پیاز است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است