کدام انتقال؟ کدام امنیت؟
وقتی بحث انتقال امنیت بمیان می آید، فکر می کنی چه اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است. در حالی که فقط تبلیغات است و بس. انتقال از کی؟ از چی؟ به کجا؟ برای چه؟ چرا؟ و چگونه؟ افغانستان کشور نوپا و یا نو بنیادی نیست که از ریشه برای آن باید ارتش و پولیس بسازید 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۲/۳/۲۹ کد خبر: 53404 منبع: پرینت

انتقال به اصطلاح مسوولیت های امنیتی و افتتاح دفتر امارت اسلامی یا همان طالبان در دوحه پایتخت قطر، از جمله بازی های مهم خارجی ها است که روز گذشته شکل عملی بخود گرفت و به منصه ظهور رسید.
در مورد طالبان مشخص می شود که اینها همان شیطانک های آمریکایی هستند که ناآگاهانه و بعضا آگاهانه در اختیار سازمان های استخباراتی غربی قرار گرفته آلت دست اینها شده اند. روزی در سوریه در کنار آمریکایی ها برای جنگیدن با دولت آن کشور قرار می گیرند و زمانی هم پرده از چهره ای که سالها پنهانش کرده بودند برداشته به کشوری واسطه مانند قطر رفته دستور آمریکایی ها را در رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده شان تکمیل می کنند.

اما وقتی بحث انتقال امنیت بمیان می آید، فکر می کنی چه اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است. در حالی که فقط تبلیغات است و بس.
انتقال از کی؟ از چی؟ به کجا؟ برای چه؟ چرا؟ و چگونه؟
افغانستان کشور نوپا و یا نو بنیادی نیست که از ریشه برای آن باید ارتش و پولیس بسازید.
این کشور پیشینه یک ارتش منظم را دارد و البته همین کشورهایی که انتظار تکمیل ارتش و پولیس جدید را از آنان داریم، خود باعث نابودی اردوی منظم ما شدند و امروز ادعا دارند که ما را در ساختن این ارتش یاری می دهند. در حالی که اگر در کنار رسیدگی به اهداف اقتصادی شان در افغانستان، بفکر بازسازی ارتش ما با همیاری مجاهدین می بودند، بسیار موفق تر از امروز بودیم.

واقعیت را بخواهید، وقتی دقت می کنیم، از زمان حضور نظامیان خارجی در کشور، جز نا امنی، آرامش و امنیت به مشاهده نرسیده است. در عوض، نا امنی توسعه پیدا کرده و دیگر منطقه ای بصورت کاملا امن وجود ندارد که بخواهد آن امنیت به نیروهای نظامی کشور منتقل شود!

رییس جمهور افغانستان در سخنرانی خود تاکید کرد که با انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغانستان، آمریکا و سایر کشورهای عضو پیمان ناتو به حمایت های مالی و تسلیحاتی خود از نیروهای افغانستان ادامه خواهند داد.
این گفته خود رساننده تایید تداوم حضور نظامی خارجی ها در کشور است. در حالی که بجز ما هیچ کشور دیگری بفکر رسیدگی و قدرتمندی ما نبوده و نخواهد بود. ما باید خود بفکر تامین امنیت خود باشیم. کشورهای دیگر فقط از ما بهره کشی می کنند و در تبلیغات شان این روند را بازسازی و تامین امنیت ما داد می زنند. در حالی که خود واقفند، ادامه این روند فقط برای ما نا امنی آورده است.

جالبتر اینجا است که رییس جمهور افغانستان از جامعه بین المللی تقاضا کرده است که شمار نیروهای امنیتی افغانستان را تا 370 هزار افزایش دهند تا این نیروها پس از خروج قوای بین المللی از افغانستان بتوانند از سرزمین ما دفاع کنند.
کس نیست از جناب رییس جمهور بپرسد که باید دیگران برای ما ارتش بسازند؟ دیگرانی که هرگز بفکر ما نبوده اند.

همین آمریکایی که سردمدار قوای نظامی خارجی در افغانستان است، روسای شان زمانی که در مقابل مسولان شان پاسخ می گویند یا در مجلس سنای آمریکا حاضر می شوند، اعتراف می کنند که برای تامین منافع اقتصادی و سیاسی و نظامی آمریکا در افغانستان حضور دارند و زمانی که در مقابل ما قرار می گیرند می گویند ما برای رسیدگی و تامین امنیت و بازسازی به شما مردم افغانستان آمده ایم.
ما یک ضرب المثل عامیانه داریم که می گوید: قسم .... را باور کنیم با دم خروس را؟

آنچه مسلم است یکی از این دو گزینه به واقعیت نزدیک است. یا برای منافع خودشان در کشور ما هستند یا برای ما.
زیرا ما با کشوری که هزاران کیلومتر فاصله مسافت داریم و کاملا از دو فرهنگ جدا و حتی متضاد برخورداریم، چگونه می توانیم منافع مشترک داشته باشیم؟
ما مسلمانیم و در دین ما تاکید شده است که از کفار بپرهیزید و به آنان اطمینان نکنید. در حالی که سران مملکتی خود دست پروردگان همین کفار هستند و برای پیاده شدن فرهنگ همین کفار، جانفشانی می کنند.
دیگر چه می توان انتظار داشت که این افراد بفکر تقویت امنیتی ما باشند.

در حال حاضر، بیش از یکصد هزار نیروی نظامی خارجی در افغانستان مستقر هستند که تقریبا هشتاد هزار آن امریکایی می باشند و در عین حال شمار نیروهای اردوی ملی از 150 هزار و شمار سربازان پولیس از 120 هزار فراتر رفته است.
با این وجود باورکردنی نیست که اگر بگوییم اینهمه نیروی نظامی و امنیتی مستقر در کشور قادر به تامین امنیت کشوری مانند افغانستان نباشند!
نظامیان خارجی که هرکدام شان از نظر اطلاعاتی وتجهیزات نظامی و علوم جدید با ده ها نیروی بی سواد قبیله ای برابری می کنند بازهم نتوانستند به پیروزی که تبلیغات می کنند برسند.
پس این نشاندهنده تضاد گفتار با عملکرد خارجی ها در افغانستان می باشد.

در برخی مناطق بوضوح دیده شده است که نظامیان خارجی نه تنها قصد نابودی جنگجویان نام نهاد طالبان را ندارند که آنان را کمک نموده در تهیه آذوقه و مهمات و حتی انتقال آنان از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.
حالا این افراد می خواهند امنیت را به ما منتقل کنند.
بانیان نا امنی در کشور ، در یک طرف قضیه پاکستانی ها هستند و در طرف دیگر نظامیان خارجی ، که با خروج این خارجی ها کشور به امنیت خواهد رسید.

در هرحال، فعلا در همه جای کشور این سربازان فداکار هموطن هستند که در مقابل طالبان پاکستانی ایستاده اند، نه نیروهای خارجی . با این وجود عملا خارجی ها ادعا دارند که ما امنیت را به افغانستان آورده ایم و اینک می خواهیم آن را به تدریج به نیروهای افغانستان منتقل کنیم.
بهتر بود می گفتند در این مناطق دیگر چیزی برای بردن نمانده است و هر منطقه ای که از مواد اولیه معدنی و تاریخی خالی شود آنجا را به نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان تحویل می دهیم. اینها خود را از شر مشکلات منطقه ای رها ساخته مناطق رصد شده معدنی و تاریخی را در دست داشته همچنان فضای کشور هم در اختیا آنان است و هرزمانی هرچیزی که بخواهند بدون هیچ مانعی انتقال می دهند.

خداوند کریم ما را از شر شیاطین در امان بدارد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعیت همین است
فقط یک پرچم بالا میره و یک پرچم دیگر پایین میشه
هیچ اتفاق دیگری رخ نمیدهد
و هیچ پایگاه نظامی خارجی به نظامیان افغان تحویل نمی شود
این یک بازی است
فریدون از هرات

>>>   بخدا هرگز نخواهم گذاشت که قدرت و سرزمین افغانستان دست وطن فروشان بیوفتد مگر که از جنازه من رد بشند .
حبیب الله یوسفزی

>>>   بازی است که بازیگران انجام میدهند.

>>>   امنیت انشالله بخیر خوب میشود اگربوجیهای خالی پر شده باشد واگرنه نواسه هایشان صاحب بلندمنزل شده باشند اگر خودرا تجدید تربیت کنند اگرهمه ملت رابیک نظر ببینند اگرخداوند راحاظرببینند اگراز ازروزمرگ باخبر باشند واگربدانندکه چطوربه دنیاآمده اند وچطور میروند.
اگر خودراشناختنند پس خداوند بزرگ راهم میشناسند بعدآ توبه کشیده انشاالله روز مردم به میشود واگر ازگزشته خودتوبه نکنند به خداقسم است که.. دیوانه واریکی دیگر خودرامیخورند ودالرهایشان دربانک ها خارج میماند.
خودشان رااینجا تباه میکنندوپس صاحب دالرهایشان خود خارجی ها میشوند (دنیا هم خراب وآخرت هم .)

>>>   هم براي منافع خود هستند و هم براي منافع ما در همه جا امنيت وجود دارد اردو را... از بين برد يكي را بنام گلبدين فرارري ساخت ديگرش را بنام خلقي ديگرش را بنام كمونست سلاح ها را به پاكستان فروختند به اين موضوع كجا مثلا آلمان يا كانادا دخيل است 70 فيصد مسئوليت بدوش... است كه حميد گل رابراي خود مشاور تعين ميساختند. نوشته بالا كاملا يك طرفه و دور از واقعيت است
مرگ بر پاكستان و مزدورانش

>>>   تا وقتيكه حامد كرزي، مارشال فهيم و دارو دسته ي ... شان زنده و بالاي قدرت تكيه زده باشد، اين كشور در بدبختي و حلاكت قرار خواهند داشت.
درست است كه خارجي هاي به دنبال اهداف خود هستند، اما هيچ خارجي مارشال فهيم و مافيا را وادار به فساد ننموده است.
تمام بدبختي ها از بي كفايتي خود ماست.
بجاي پيشرفت و ترقي كشور، ما موضوعات چون تعصب لساني، قومي و مذهبي را ترجيح داديم.
داود نورزايي - مسكو

>>>   انتقال مسولیتهای امنیتی از نیروهای امریکایی وغربی به نیروهای اوغانستانی ویا هم
انتقال سفارت جمهوری اسلامی اوغانستان در قطر به امارات اسلامی طالبان توسط امریکاییها وغربیها
کدام یک حقیقت واقعی دموکراسی غربی و امریکایی را برملا میسازد؟؟؟؟؟؟؟
خراسانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است