جنجال در عربستان بر سر فتوای مجسمه اسب
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۷    ۱۳۹۲/۳/۲۴ کد خبر: 53147 منبع: پرینت

تصمیم دولت عربستان برای حذف مجسمه چند "اسب" براساس فتوای عبدالعزیز آل الشیخ مفتی کل این کشور، باعث تمسخر فعالان سایت های اجتماعی به ویژه تویتر شده است.

به دنبال تخریب مجسمه های اسب از میدان شرقی شهر ابوعریش در ولایت جازان (جنوب غربی) طبق فتوای شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ مفتی کل عربستان، جنجال فراوانی در پایگاه های اجتماعی در این باره به وجود آمده است.

رسانه های محلی عربستانی سه شنبه گذشته اعلام کردند، شهرداری ابوعریش این مجسمه ها را براساس فتوای مفتی عربستان تخریب کرده است.
بر اساس این گزارش، آل الشیخ از امیر منطقه جازان (نزدیک مرز یمن) خواسته بود که این مجسمه ها را از میدان حذف کند زیرا به باور وی وجود آنها "گناه بزرگی" است. مفتی عربستان همچنین درخواست کرد از موجودات زنده مجسمه ساخته نشود.

اما این اقدام باعث انتشار نظرات انتقادی و به سخره گرفتن آن در پایگاههای اجتماعی شده است.

یک شهروند عربستانی در کامنتی از مفتی این کشور پرسیده است: آیا تو حق داری برای تخریب دیوار [کشیده شده به دور اراضی غصبی نیز] بلدوزرها را بفرستی؟ یا اینکه فقط هنر حرام است و دیوارکشی اطراف زمین های مردم حلال؟

فرد دیگری در این باره می نویسد: اگر این اقدام صحیح است، باید همه عروسک های کودکان نیز ممنوع شوند و دولت، مغازه داران را از قراردادن مانکن در مغازه ها منع نماید.

مخاطب دیگری نوشته است: جاهلیت! ما به سوی تو می آییم؛ به نظر می رسد آنها نگران بودند که آن مجسمه ها را بپرستیم.
وی می افزاید: چرا کسی به هزاران متر زمین دیوار کشی شده، توجهی نمی کند؟

یادآور می شود افراد با نفوذ و مورد حمایت دولت عربستان، برای تصرف زمین هایی که درباره مالکیت آنها اختلاف وجود دارد و یا مالک آنها مجهول است، پس از دیوار کشی این زمین ها را به نام خود می کنند. تصرف این اراضی که گاهی مساحت آنها به هکتارها می رسد باعث گرانی زمین و مسکن و افزایش شمار افراد بی خانمان در عربستان شده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است