ممنوعيت اذان گفتن اتباع بيگانه در عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۷    ۱۳۹۲/۲/۲۱ کد خبر: 51610 منبع: پرینت

وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان از ائمه مساجد و موذنان سعودی خواست مانع از گفتن اذان و امامت نمازگزاران توسط اتباع بیگانه شوند.

به گزارش العالم، وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان اذان گفتن و امامت نماز اتباع بیگانه را مغایر با قانون دانست و اعلام کرد که متخلفان به مجازاتهایی از قبیل اخراج از مساجد محکوم می شوند.

منابع آگاه گفتند، اقدام این وزارت خانه در راستای سعودی سازی امامت نماز و اذان گفتن در مساجد قرار دارد؛ چون بر اساس قانون، ائمه مساجد و موذنان باید سعودی باشند.

آنان افزودند: به متخلفانی که از اتباع بیگانه در مساجد استفاده کنند، ابتدا هشدار داده شده و توبیخ می شوند و در نهایت حقوقشان قطع و از کار اخراج می شوند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلطنت یعنی همین ؟ باید مئوذن - منبری - پیش نماز - سخنران- قاضی - مدرس - معلم - استاد دانشگاه و همه از مخلصان و دعا گویان ملک باشند تا بتوانند بکاری مشغول شوند در غیر این صورت امکان ندارد / لعنت بر آمریکا و انگلیس و همه مزدوران انها ملک و غیر ملک

>>>   بايد شاهد برخوردهاي جديدتري هم از وهابي هاي سعودي در آينده بود . برخوردهاي وهابي هاي سعودي هيچگونه ربطي به اهل تسنن ندارد.
عبدالحي از تهران

>>>   بسیار قابل تاسف است که در مکانیکه اسلام ظهور نموده است به این اندازه تعصب وجود داشته باشد مگر از این قول الله متعال بی خبر اند (ترجمه ایت مومنان برادر همدیگر اند ) در بین مسلمانان مرزی وجود ندارد همچنان در حدیث شریف امده که شما نماز بگذارید چنانچه من میگذارم در این جا به عرب وعجم خطاب است نه تنها به اعراب... به تاید حامد جان
کندزی از قریه حضرت سلطان

>>>   مردم هر کشور خود شان زبان خود شان را خوبتر تکلم میکنند. در افغانستان اکثر مردم قرآن را به لهجه عربی نه،بلکه به لهجه فارسی و یا پشتو و یا اوزبکی میخوانند.
اگر یک عربستانی سرود ملی افغانستان را بخواند، شاید خیلی خنده دار باشد.

>>>   این نظر اخرین ( هر کشور و تکلم .......) خیلی معقول! و بجا میباشد. مګر در مسابقه تلاوت ( درسطح بین المللی) چندین مرتبه اتفاق نیفتاده که نفر اول و دووم از شرکت کنندګان غیر عرب بوده باشند؟

>>>   مگر اذان به زبان ازبکی می شود برادر !اذاان همه جا به زبان عربی است.
در زمان پیامبر عظیم الشان بلال که زمانی برده بود و عرب نبود اذان می گفت.
حال در این دنیای متمدن ما همه چیز را فراموش کرده ایم و این از فراموشی و دوری ماست از اسلام حقیقی.
وای برما


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است