صعود فوتبال افغانستان در رده بندی فیفا
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۴۳    ۱۳۹۱/۱۲/۲۷ کد خبر: 49357 منبع: پرینت

فیفا در جدیدترین رده بندی خود اعلام کرد: تیم ملی فوتبال افغانستان با ۶۸ پله صعود در رده بندی این فدراسیون از رده ۲۰۹ به رده ۱۴۹ رسید، این فدراسیون همچنین رشد فوتبال افغانستان در ۲ ماه اول سال ۲۰۱۳ را ۱۰۰ درصد اعلام کرد.

فدراسیون جهانی فوتبال "فیفا" در تازه ترین رده بندی خود، جایگاه فوتبال افغانستان را 68 پله ارتقا داده است.
این در حالی است که قبل از این تیم ملی فوتبال افغانستان در جایگاه 209 رده بندی فیفا قرار داشت و در حال حاضر این تیم به جایگاه 141 رده بندی این فدراسیون صعود کرده است.

"یوسف کارگر" سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان می گوید که پس از پیروزی های پی در پی تیم ملی فوتبال در بازی های جنوب آسیا ومدیریت سالم در فدارسیون فوتبال کشور جایگاه فوتبال افغانستان در رده 141 فیفا قرار گرفته است.

این برای نخستین بار در تاریخ فوتبال افغانستان است که تیم ملی کشور به این جایگاه دست پیدا می‌کند.

آقای کارگر به خبرگزاری بخدی گفت: شما شاهد پیروزی های پی در پی فوتبال افغانستان در چلنج کپ آسیا بودید و بدون شک در سال های اخیر، فعالیت های گسترده در فدراسیون فوتبال افغانستان در عرصه های مختلف، رده بندی های مختلف، ظرفیت سازی، ارتقای کادرهای فنی باعث شد که فوتبال افغانستان ارتقا و جهش بسیار زیادی را در رده بندی فیفا داشته باشد.

وی ادامه داد: در صورت سرمایه گذاری به فوتبال افغانستان، زمینه های رشد بیشتر نیز در این صنعت وجود دارد.
در حال حاضر، تیم ملی فوتبال افغانستان درجنوب آسیا به رتبه نخست و در مجموع کشورهای آسیایی در رده بندی 21 قرار دارد.

در وب سایت فدراسیون جهانی فوتبال "فیفا" گراف فعالیت های فوتبال افغانستان این چنین است، در سال 2010، بیست درصد رشد، در سال 2011، سی درصد رشد، در سال 2012، پنجاه درصد رشد و در دو ماه نخست سال 2013 صد درصد رشد داشته است.

ورزش در جریان یازده سال گذشته در افغانستان، پیشرفت چمشگیری داشته است.
رشته های رزمی، فوتبال و کرکت از رشته های ورزشی است که در این سال ها در میادین بین المللی خوب درخشیده اند.

فدراسیون جهانی فوتبال به تازگی اعلام کرده است که ظرفیت سازی در فوتبال افغانستان وجود دارد و قرار است در این رشته ورزشی سرمایه گذاری کند.
یوسف کارگر نیز می گوید اعتماد سازی بین فدراسیون فوتبال افغانستان و فیفا صورت گرفته و به گفته او این اعتماد سازی زمینه را برای اجرایی پروژه های فیفا در افغانستان فراهم کرده است.

او گفت: "فدراسیون فوتبال جهان متقاعد شده است که بالای فوتبال افغانستان هزنیه و مصرف کند و به این نتیجه رسیده است که هزینه بالای فوتبال افغانستان بیجا نیست."


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خبر خوشحال كننده اي بود

>>>   افرين شير مردان به شما و أمثالتان افتخار مي كنيم كه نام كشور را بلند ساختيد. به تكنوكرات هاي.... كه از... به وزارت امدند نام كشور را به فاسدترين كشور مسما ساختيند... مي فرستيم
كابلي

>>>   جوانان کشور ما الحمدالله ظرفیت و توانایی رشد و انکشام را دارند مشروط بر اینکه اداره و مدیرت سالم را در حمایت خود داشته باشند. دشت اوردهای اخیر عرصه ورزشی خصوصا کریکت فتبال و غیره چشمگیر و امیدوار کننده است. امید مسیولان سایر عرصه ها هم یک اندازه با حال ملت توجه و ادای مسیولیت لازم کنند تا شاهد پیشرفت در عرصه صنایع زراعت باغداری پروسس سبزیجات غله و در مراحل خودکفایی برسیم. در عصر حاضر هر نا ممکن را میتوان ممکن ساخت اگر همت اراده و عزم متین توام در عمل همرا با پیگیری صادقانه باشد.
ایوبی

>>>   از زحمت کشی رئیس فدراسیون فوتبال و تیم همکارشان باید قدردانی شود.
عبیدالله کراچی

>>>   یک پیام بسیار خوب است به ارزوی موفقیت های این قهرمانان کشور
نور اکابل

>>>   ضمن تبریک به تیم ملی و تمام ورزش دوستان وطندار این نشان دهنده آن است که همت و دلاوری و کوشش این جوانان وطن با امکانات اندک و نتیجه بلند است. که سرفرازی وطن رابه ارمغان آورده.
نواندیشان بلخ

>>>   خبری بسیار عالی آفرین به این شجاعت شما شیر دلان صد آفرین بر شما باد

>>>   مردم افغانستان باور کنید ما مردم افغانستان میتوانیم افغانستان را در چند سال اینده در همه فعالیتها بیشرفت چشمگیری داشته باشیم. ولی مردم متحد و یکبارچه نیستن فقط به فکر خود و منافه خودشان هستن و دشمنانمان باکستان و... از این موقعیت استفاده میکنن تا مردم افغانستان بیشرفت نکنند.
{محمد ایران}

>>>   خبر بسیار خوبیست...آفرین بر جوانان افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است