معرفی روزنامه آرمان ملی به دادستانی!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۱/۱۲/۷ کد خبر: 48545 منبع: پرینت

مسوولان روزنامه آرمان ملی می گویند: کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی های رسانه ای، این روزنامه را به دادستانی معرفی کرده است. گفته شده است، دلیل معرفی آرمان ملی به دادستانی، نشر یک خبر است که چند ماه قبل در این روزنامه انتشار یافته و در آن گفته شده بود که یکی از متهمان به هراس افنکی و همکاری با تروریستان، به ضمانت از زندانی در ولایت بدخشان رها شده است.

به گزارش کلید، مسوولان آرمان ملی می گویند: کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی های رسانه ای، بدون این که از آنان در این مورد معلومات خواسته یا نماینده آرمان ملی را در نشست کمیسیون دعوت کنند، نامه ای به دادستانی فرستاده و تقاضای پیگرد قانونی این روزنامه را به دلیل نشر این خبر کرده است.
یکی از دادستانی های ریاست تحقیق جرایم دادستانی کل نیز، مواصلت این دوسیه به آن نهاد را تایید می کند.

نهاد های مدافع آزادی بیان و رسانه ها، این اقدام کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی های رسانه ای و حتی وجود این کمیسیون را غیر قانونی می دانند.
محمد فهیم دشتی رییس اجرایی اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان می گوید: این که وجود کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی های رسانه ای بر مبنای قانون رسانه های همه گانی غیر قانونی است، واضحتر از آن است که در مورد آن تبصره شود. بگفته دشتی این کمیسیون غیر قانونی حتی بر اساس معیار هایی که باید خود، بر مبنای آن فعالیت کند، نیزعمل نمی کند. وی می افزاید، حتی اگر بپذیریم که این کمیسیون صلاحیت رسیدگی به چنین قضایایی را دارد، باید نخست هر دو طرف(مدعی و مدعی علیه) را دعوت کرده، نظریات هر دو طرف را بشنود و بعد از آن تصمیم بگیرد.

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان در واکنش به این خبر با نشر بیانیه ای این برخورد با روزنامه آرمان ملی را به شدت تقبیح کرده است. در بیانیه ی این اتحادیه آمده است: ما همچنان به این باور هستیم که این گونه اقدامات غیر قانونی و عجولانه جدا بر کار رسانه ای در کشور اثر گذاری منفی خواهد داشت.

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان همچنین از دیگر نهاد های حامی و مدافع آزادی بیان و رسانه ها بویژه فدراسیون ژورنالیستان افغانستان خواسته است تا با سرعت و جدیت، دست به کار شده و بر وزیر اطلاعات و فرهنگ فشار وارد کنند تا کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی های رسانه ای را منحل نموده و به جای آن کمیسیون رسانه های همه گانی که در قانون نافذ رسانه های همه گانی پیشبینی شده است را در زود ترین فرصت ممکن ایجاد کند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است