جنجالی شدن اظهارات مفتی سعودی درباره مایو
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۸    ۱۳۹۱/۱۱/۱۳ کد خبر: 47526 منبع: پرینت

شیخ "عادل الکلبانی" که اکنون در امارات به سر می برد، در واکنش به ناکارامدی اقدامات سازمان امداد و نجات عربستان در کمک به سیل زدگان شهر تبوک، در صفحه تویتر خود نوشت: من امروز در راس الخیمه ( در امارات ) هستم و منتظر فرصتی هستم تا برای خرید مایو به دبی بروم؛ زیرا ممکن است این بار در ریاض نیز باران بگیرد و ( سازمان امداد و نجات ) نتواند ما را نجات دهد.

وی با انتقاد از ناکارامدی سازمان امداد و نجات پیشنهاد کرد برای هر یک از امدادگران سعودی، یک مایو اختصاص یابد.

این اظهارات امام جمعه سابق مسجد الحرام، خشم سازمان امدادرسانی را برانگیخت. این سازمان الکلبانی را شهروندی عادی خواند و از او خواست به عنوان یک شهروند عادی جایگاه خود را بشناسد و در کار دیگران دخالت نکند.

الکلبانی به این پاسخ سازمان امداد و نجات عربستان نیز واکنش نشان داد و تاکید کرد، حتی به عنوان یک شهروند عادی نیز حق دارد از ناکارامدی این سازمان شکایت داشته باشد به ویژه که این مساله تاکنون سبب مرگ ده ها تن از شهروندان عربستان در سیل تبوک شده است.

در این میان فعالان عربستانی در اینترنت و کارشناسان و ناظران، سرگرم شدن سازمان امداد و نجات به بحث و جدل با کلبانی به جای نجات جان شهروندانی که همچنان در سیل جان می بازند، شرم آور دانستند.

نبود زیرساختهای لازم برای مقابله با سیل در شهرهایی مانند جده و تبوک در یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده نفت جهان، هر سال جان ده ها نفر از مردم این کشور را می گیرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من رفتم ودیدم. غیر از چند هوتل وموتل درشهر های مقدس مکه ومدینه اثاری از مدنیت نه بینی. سطح زندگی مردم عادی بمقایسه کشور های20 اقتصاد برتر جهان در خط زیر فقر. از فرهنگ ودانش هیچ مگو . بلی به دانشگاه ام القرا هم رفتم وسری به کتابخانه ها زدم ...... حیف که دومکان مقدس مسلمین درسارت سلطه ای ./..امده. بلی از اثار وتالیفات مفتی کور ابن بازهرچه بخواهی گیرت امیاد/ اهل بازار اکثرا بیسوادووو

>>>   مايو چيست؟ لطفاً به فارسي دري بنويسيد اگر از افغانستان هستيد.

>>>   مایو لباسی است که به هنگام شنا کردن پوشیده می‌شود
هوشنگ هند

>>>   بايد به اين شيخ عزيز گفت كه هر چند اقدامش قابل تقدير است اما بهتر است جليقه نجات بخرند. زيرا مايو انسان را نجات نمي دهد و براي غرق نشدن هيچ تاثيري ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است