گیر افتادن 180 مسافر در برف!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۹    ۱۳۹۱/۱۰/۲۴ کد خبر: 46676 منبع: پرینت

گزارش ها از ولایت بامیان در مرکز کشور حاکی است که به دلیل بارش برف سنگین، در شماری از ولسوالی این ولایت، دوازده موتر مسافربری با 180 سرنشین در برف گیر مانده اند.

به گزارش بخدی، گفته می شود برفباری از نیمه جمعه شب آغاز شده و تا عصر روز شنبه جریان داشته است.
سبحان، از رانندگانی که در مسیر بامیان دایکندی در برف گیر مانده گفت: حدود بیست ساعت است که موترم در برف گیرمانده و در صورتی که توجه جدی به این مشکل نشود جان مسافران با خطر مرگ روبرو می شوند.

سبحان گفت:در جمع مسافران زنان، اطفال و شماری از زخمی های اردوی ملی نیز شامل هستند که در صورت تاخیر در بازگشایی راه ها، این افراد با مشکلات صحی روبرو خواهند شد.

بامیان، دایکندی و غزنی از ولایات مرکزی و در عین حال سردترین مناطق کشور اند که همواره باشندگان این ولایات از مشکلات برخاسته از سردی هوا شکایت دارند.
براساس اطلاعات به دست آمده، ارتفاع برف در برخی مناطق، تا 60 سانتی متر می رسد.
احتمال ریزش برفکوچ، کمبود مواد غذایی و سردی هوا از مشکلات اصلی مسافران گیرمانده در مسیر ولایت بامیان دایکندی خوانده شده است.

عبدالرحمن احمدی، سخنگوی والی بامیان گفت:براساس قرادادی که اداره محلی بامیان با شرکت های برف پاکی دارد، تمامی این شرکت ها موظف هستند که راه های مواصلاتی این ولایت را باز نگهدارند اما به دلیل وجود طوفان شدید و کوهستانی بودن مناطق، امکان بازگشایی راه ها در زمان کم وجود ندارد.

آقای احمدی افزود، در حال حاضر کوتل قوناق، کوتل شاتو، پل بندشوی، راه های مواصلاتی ولسوالی پنجاب و مسیر ارتباطی ولایت میدان وردک مسدود است.
کوهستانی و برفگیر بودن راه های مواصلاتی همه ساله مشکلات فراوان را برای مسافران و باشندگان ولایات مرکزی کشور به وجود می آورد.

شماری از باشندگان ولایت بامیان می گویند که بی توجهی دولت به کارکردهای شرکت های امداد رسان باعث افزایش مشکلات مردم در فصل سرما شده است.
به گفته آنان این شرکت ها وظایف شان را درست انجام نداده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقای محقق وکیل مدافع مردم هزاره برسان خوده به کمک مردم هزاره که دربرف بند مانده اند
مدقق

>>>   آقای محقیق صحیح است که وکیل هزاره است اما باید پرسان مسدود شدن راهای ولایت بامیان از حبیبه سرابی شود که وی والی بامیان است
حکمت از بامیان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است