زعفران افغانستان بهترین زعفران جهان شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۲    ۱۳۹۱/۹/۲۳ کد خبر: 45327 منبع: پرینت

زعفران افغانستان با داشتن کیفیت بهتر توانسته است که جایگاه نخست را در بازارهای جهان کسب نماید.

به گزارش طلوع، مسوولان شماری از شرکت های تولید زعفران می گویند: در نمایشگاه زعفران که با شرکت 16 کشور در فرانسه برگزار شده بود، زعفران افغانستان مقام نخست را کسب نمود.

به گزارش طلوع، از سویی هم مسوولان این شرکت ها می گویند: اگر زعفران در کشور بگونه لازم پرورش یابد هر گل آن می تواند تا 14 تار حاصل دهد در حالی که در کشور های دیگر یک گل زعفران بیش از 5 تار به بار نمی آورد.

در ارزیابی زعفران عطر، رنگ و طعم آن در نظر گرفته می شود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بکوری چشم دشمنان بزودی تمام محصولات افغانستان اول میشود بشرطیکه دولت ما یک کمی عرضه داشته باشد
بینام ازوردک

>>>   افغانستان خوشبختانه در کار های خوب مثل تولید زعفران و میوه های خوشمزه در جهان اول است اما متاسفانه در فساد اداری هم مقام تقریبا اول دارد
صدف

>>>   جالب است
با ارایه این نظرا غیر علمی واقعا که هم خود و هم زعفران افغانستان را بی اعتبار می سازیم. در هیچ جای دنیا زعفران 5 تار وجود ندارد بلکه دارای سه تار است و تنها به کمک علم جنتیک توسط داکتر آقایف از کشور آذربایجان گل زعفران با 5 تار تولید شده آنهم در سظح کار های لابراتواری.
واقعا جای تاسف است هم برای کسانی که این مطالب غیر علمی را عنوان میکنند و هم مطبوعات که بدون بررسی همه جانبه منتشر می کنند.
اسلمی

>>>   من به عنوان یک ایرانی حاضرم صنعت زعفران کشورم توسط کشاورزان افغان نابود شود ، ولی دیگر در این کشور خشخاش کشت نشود .

>>>   یک خبر بسیار مهم وارزنده است حالا این بستگی به پشت کاروتلاش ما دارد که ازین طلای سرخ چگونه بهره برداری میکنیم زنده باد افغانستان با تولیدات پرافتخارش مخصوصا شهروندان هرات که بیشترین تولید را دارند.
محمد ناصر سرشار

>>>   دوست عزیز هموطن، چرا صنعت زعفران ما نابود شه که افغانستان خشخاش کشت نکنه. خوب وقتی می خوای دعا کنی یه دعای خوب کن. دعا کن مردم افغانستان وضعیت کار و اقتصادشون خوب شه که دیگه به سراغ کشت خشخاش نرن.
آتوسا - ایران

>>>   سلام دوستان این بسیار خبر خوش بود که من خواندم خوشحال شدم فقط کرزی خبر نشه که اگر نه‌‌ مگه دروغ است از پاکستان اول شودا

>>>   اینکه در افغانستان یه چند سالی است زعفران کشت میشود خوب خیلی عالی است ولی اینکه ادعا کنید زعفران افغانستان در جهان برتر شده یه موضوع واهی و خیالی است چون برتر ین زعفران دنیا با دبی رنگ 420واحد ntu در قاینات خراسان و با 380 واحد در اسپانیا تولید میشود و هنوز هیچ کشاورزی نتوانسته است از این کیفیت برتر تولید کشاورزی کند
علی _ قاین

>>>   " من به عنوان یک ایرانی حاضرم صنعت زعفران کشورم توسط کشاورزان افغان نابود شود ، ولی دیگر در این کشور خشخاش کشت نشود . "
شما به عنوان يك ايراني از اينكه ديدگاه مسئولانه نسبت به كشور خود داريد قابل تحسين است. اما شركت در رقابت اقتصادي حق هر كشوري است. نابود شدن زعفران يا رشد آن در افغانستان چيزي است كه به حكم رقابت اقتصادي اتفاق مي افتد. لذا اگر واقعا مساله مواد مخدر مهم است بهتر از چيز ديگري مايه بگذاريد. مثلا به پيشرفت كشاورزي در افغانستان كمك عملي كنيد.

>>>   کوربادا چشم دشمن!! افغانستان به میوه هم در دنیا مقام اول را دارد..هرکس شک دارد تحقیق کند..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است