فتوای جدید مفتی اعظم آل سعود
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۱۶    ۱۳۹۱/۸/۲۱ کد خبر: 43771 منبع: پرینت

مفتی اعظم عربستان تماس و گفتگوی مردم این کشور با شبکه‌های ماهواره‌ای درباره مسایل عربستان را خیانت و جنایت قلمداد کرد.

شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی اعظم و رییس شورای عالی علمای عربستان دیروز در تازه‌ترین فتوای خود در خطبه های نماز جمعه در مسجد امام ترکی بن عبدالله در ریاض گفت: گفتگو با شبکه‌های ماهواره‌ای درباره مسایل داخلی عربستان خیانت و جنایت به ‌شمار می‌رود.

مفتی عربستان مدعی شد: این شبکه‌ها مغرض هستند و هدف آنها انتشار هرج و مرج و فتنه انگیزی در کشور است و هیچ هدفی جز ایجاد تفرقه در میان مردم و نابودی وحدت مردم ندارند.

به نوشته روزنامه عکاظ عربستان، وی درباره افراد معترض و منتقد به رژیم حاکم عربستان نیز گفت: شهروندان باید این افراد را به نهادهای ذیربط معرفی کنند و همکاری با این افراد خیانت و کمک به دشمن به شمار می‌رود.

میزان آزادی‌ها از جمله آزادی رسانه‌ای در عربستان در پایین ترین حد در منطقه عربی و حتی در جهان سوم است. عربستان در جدول آزادی مطبوعات جزء یک سوم آخر 200 کشور جهان است، و بیش از 250 هزار سایت خبری در این کشور فیلتر شده است.

بر اساس محدودیت‌های موجود در عربستان انتقاد از مفتی اعظم، اعضای مجمع علمای ارشد و مقامات و کارمندان دولتی، برهم زدن امنیت ملی و خدمت به منافع خارجی علیه منافع ملی و جرم به شمار می‌رود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   میدیا در عصر حاضر موفق ترین افزار انعکاس واقعیت های موجود جوامع میباشد. اگر با صداقت همرا باشد بس نیکوست. مفتی مذکور هراس دارد تا نقاب خانواده... بالای سایر مردم خوذ حاکمیت مطلق و استبداد حکمرانی میکنند افشا نگردد. باید بدانند حال زمان همچو نظامهای مستبد سپری شده و حکومات به ارا ملتها تشکیل گردد زمامداران خدمت گار وجوابده در مقابل مردم باشند تشویش نکنید به زودی این موج حرکات بیداری مردم یه حال این ...ال سعود حتما خواهد رسید زیرا همه باور پیدا کرده اند که ریشه پیدایش پرورش تقویت صدور و تباهی تروریزم فقر و جهل است و این خانواده در خمایت این پدیده سرطانی قرار دارند
بااحترام ایوبی

>>>   هر چیزیکه در امن و امان حرمین شریفین خلل اندازی میکند باید مسدود و ممنوع گردانده شود,,عزیزانم در سال بیش از 5 ملیون مسلمان در عربستان سعودی برای ادای حج وارد میشوند و امنیت این حجاج بعد از الله متعال توسط همین حکومت بر حال عربستان به بهترین طریقه گرفته میشود,,, چرا میخوهید که امن حرمین پاش شود؟؟ بلی رقبای سیاسی این حکومت نمیخواهند که امن در حرمین باقی بماند ولی مسلمانان باید احساس مسولیت کنند به فتوی مفتی رای دهند و احترام بگذارند,, بایداین امر را خوب درک کنید خدا نخواسته در حال پاشان شدن این حکومت همه مسلمین متضرر میشوند و تقدس حرمین شریفین پامال میشود و حجاج محترم در سایه خوف و خطر حج میکنند قسمیکه قبل از آمدن این خواندان بالای قدرت بود
(مهاجر کولابی)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است