زمانبندی برگزاری کنکور سال 1391
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۳    ۱۳۹۱/۸/۲۰ کد خبر: 43760 منبع: پرینت

وزارت تحصیلات عالی می گوید: امتحان کنکور 1391 خورشید در جریان همین ماه از مناطق سردسیر آغاز خواهد شد و تا پایان ماه دلو در کشور خاتمه خواهد یافت.

به گزارش راه فردا، این وزارت بیان می کند، معرفی پذیرفته شدگان به موسسات تحصیلات عالی که در سال گذشته توسط وزارت معارف صورت گرفت نتیجه بخش نبوده است و از این به بعد این کار توسط وزارت تحصیلات عالی انجام می شود.

نوربخش سخنگوی وزارت تحصیلات عالی بیان می کند، در کنکور امسال بیش از 260 هزار داوطلب شامل افراد متفرقه شرکت خواهد کرد که از این میان 43 هزار تن در آموزشگاه های تحصیلات عالی پذیرفته خواهند شد و ظرفیت جذب نهادهای نیمه عالی نیز به زودی مشخص خواهد شد.

بر اساس زمانبندی این وزارت امتحانات کنکور ولایت های بغلان، تخار، قندوز و چهار ولسوالی بدخشان در هفته اول ماه قوس برگزار می شود.

همچنین کنکور در ولایت های زابل، قندهار، غزنی، هلمند، خوس، پکییا و پکتیکا نیز در هفته دوم ماه قوس برگزار خواهد شد.

گفته شده است که نتایج کنکور تا آخر ماه دلو منتشر خواهد شد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ولایت غور که از جمله ولایات نهایت سردسیر کشور است فکر کنم وزارت محترم تحصیلات عالی آنرا به باد فراموشی سپرده و شاید هم تصمیم نداشته باشد که از شاگردان آن ولایت امتحان بگیرد
محمد شیرزی از غور

>>>   چند سال است که شاگردان ولسوالیهای چهارگانه اندخوی بالغ بر40 لیسه جهت شمولیت امتحان کانکور هر سال به ولایت فاریاب سفر میکنند. چرا بجای مسافرت به این تعداد شاگرد یک هیت محترم اخذ امتحان کانکور به اندخوی تشریف نمیآورند؟
با احترام :بکلوریا پاس لیسه یلدوز اندخوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است