انتقاد داکتر عبدالله از رفتار جانبدارانه کای آیده
من هيچ ترديدي ندارم که اتفاقاتي که در افغانستان افتاده و اتهاماتي که درباره نقش جانبدارانه فرستاده ويژه سازمان ملل در انتخابات افغانستان مطرح شده، اعتبار اين سازمان را زیر سؤال برده است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۸۸/۷/۱۲ کد خبر: 3930 منبع: پرینت

داکتر عبدالله از جانبداری کای آیده ، فرستاده ویژه سازمان ملل به نفع حامد کرزی به شدت انتقاد کرد.

داکتر عبدالله روز شنبه در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد ، جانبداری کای آیده از حامد کرزی بی طرفی سازمان ملل متحد از انتخابات افغانستان را زیر سؤال برده و به اعتماد این سازمان در جهان صدمه خواهد زد.

وی تاکيد کرد در انتخابات رياست جمهوري اتهاماتي جدي درباره رفتار و رويکرد جانبدارانه کاي آیده در حمايت از حامد کرزي مطرح شده است.

داکترعبدالله از جمله کسانی است که معتقد است در انتخابات 29 اسد تقلبهاي زيادي صورت گرفته است.
با وجود اینکه هنوزنتايج مقدماتی انتخابات اعلام نشده بود حامیان عبدالله از تقلب گسترده مقامات به نفع حامد کرزي در انتخابات خبر دادند و عملکرد انها را در اين زمينه به شدت محکوم کردند.

داکترعبدالله بارها تاکيد کرده که از تمام راههاي قانوني براي مخالفت با عاملان تقلب در انتخابات استفاده خواهد کرد.

پيتر گالبرايت، معاون قبلی کاي آیده هفته گذشته پيش از کناره گيري از سمت خود اعلام کرد کاي آیده از انتشار اطلاعات مربوط به تقلبهاي انتخاباتي بسيار گسترده در افغانستان خودداري کرده و حتي حاضر نشده است اين اطلاعات را در اختيار سفراي کشورهاي خارجي در کابل قرار دهد.

درهمین حال داکترعبدالله تاکيد کرد که رفتارکاي آیده به گونه اي است که نشان مي دهد از حامد کرزي حمايت مي کند.
البته گفتنی است که داکترعبدالله مجازات يا برکناري کای آیده را خواستار نشده بلکه تاکيد کرده است که وظيفه سازمان ملل این است که درمورد اعتبارخود تصميم گيري کند.

این در حالی است که دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل هر گونه جانبداری را دراین زمینه رد کرده است .

اما داکتر عبدالله با صراحت اعلام کرد که من هيچ ترديدي ندارم که اتفاقاتي که در افغانستان افتاده و اتهاماتي که درباره نقش جانبدارانه فرستاده ويژه سازمان ملل متحد در انتخابات افغانستان مطرح شده، اعتبار اين سازمان را زیر سؤال برده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) ، تاکنون 790 شکايت درباره تخلف و تقلب در انتخابات رياست جمهوري به کميسيون رسيدگي به شکايات انتخاباتي ارائه شده است و اين کميسيون وظيفه دارد پيش از نهايي کردن نتايج انتخابات همه اين شکايتها را به دقت بررسي کند .

گفتنی است که نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری تا چند روز آینده اعلام می گردد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   داکترصاحب محترم آیا شما تقلب نکردید ومردم را فریب ندادید ؟بیاد دارین کمپاین مسجد دشت برچی را که بیش از سی هزار نفر را وعده نان چاشت ومبلغ پنجصد افغانی نموده بودید وزنا ن غریب بیچاره به امید اخذ پنجصد افغانی با اطفال شیرخوار خود به مسجد امده بودند تاصدای خودرا دربدل پنجصد افغانی به نفع شما بلند نمایند اما وقتی از گرفتن پول وخوردن نان چاشت محروم شدند انگاه صدای شان بر ضد شما بلند شد ومیگفتند ... به داکتر عبداله عبدالله فریبکار.اینکار به نظر جناب شما تقلب و فریب دادن مردم نمیباشد ؟
موتر امان الله خان که ازجمله آٍثارتاریخی کشور ما بود وامریکاخریدار ان به مبلغ چهل ملیون دالر بود اما درزمان که شما وزیر خارجه بودید مفقود شد فراموش کردید وبه نظر شما خیانت نیست ؟
اگر کمیسیون و کای ایده به نفع شما میبودند وطرف واقع میشدند انگاه از کارکمیسیون و کای آیده شکایت نمیکردید وهر روز خبر نگاران را درافتاب سوزان زحمت نمیدادید؟و میگفتید که انتخابات شفاف وعادلانه بود .
ناهید

>>>   سلام برای همه خواننده گان عزیز!
هر چند صحبت راجع به اینکه تقلب شده یا نشده و تا چی اندازه بوده یا نبوده را همه میدانند و مهمتر از همه دیگر حتی جلالتمآب کرزی هم برنده اعلان شود تا پنج سال آینده مهر تقلب بروی خودش و کابینه اش زده شده است ، اما جای تآسف است که دیگر هیچگاه کسی در افغانستان به پروسه انتخابات باور نخواهد داشت و هر آنکه بهتر صندوق ها را پر کرد رئیس جمهور خواهد بود... اما ناهید عزیز اینکه خودت قضاوت یکجانبه میکنید هم جای تآسف است چون توقع ما از شما قلم بدستان قضاوت برحق است و در این شکی نیست که انسان های که خودت راجع به آنها صحبت میکنید فرشته نیستند بکلکه بشر مثلی من و تو هستند که دارای نفس میباشند...بهر حال باور دارم که شما مثلی دیگر به حق باورمند هستید اما این طبیعیت بشری است که هر کی را مظلوم دید سپس ظالم را ترجیح میدهید چون ظالم در اختیارش نیرنگ های بیشتری است... والسلام

>>>   خواهر عزیز ناهید جان من فکر میکنم که شما چشم بسته نظر میدهید اول در کمپاین که داکتر صاحب انجام داد هدف پیش از پول بود و دوم موتر امان الله خان در زمان حکومت اسلامی که جناب مجددی ریس جمهور بود و سید سلمان گیلانی وزیر خارجه و قسیم فهیم ریس امنیت که همه این دزدان در کنار کرزی اند از شما صرف میخواهم که حقیقت بگوید چون که با پیروزی هرکدام به حال شما فرق نمیکند اما وجدان شما صدمه میبیند. مردم افغانستان از نسل جدید داکتر صاحب را رهبر خود قبول کرده اند چی او ریس جمهور باشد چی نه اما حیثیت او بالا تر از کرزی و تیم ...اوست.

>>>   آفرين ناهيد جان شما كاملا راست ميگوييد جنايات عبدالله بر همگان معلوم است...

>>>   ناهید جان چرا اینقدر ناراحت هستید ایا شما منحیث یک افغان ریس جمهور تقلبی را میخواهید؟ ایا ریس جمهور با نام تقلب میتواند مردم را از بدبختی نجات دهد ویا همیشه دهنش مثل ماهی پراب خواهد بود و چیزی ازدستش نخواهد امد. عبدالله از حقوق، غیرت، همت و اینده افغان ها دفاع مینماید و خودش هم میداند که در چانس دوم هم برنده نخواهد بود وتنها برای ابرو وعزت شما میتپد. میخواهد ابرو افغان ها را دوباره زنده سازد اما شما توهین میکنید که برایم 500افغانی نداده ویایک شکم نان چاشت را تقلب مینامید اما کسی که هویت، غیرت و همت و نام و نشان شما را تقلب کرده چه؟ ایا میدانی که جهان چه بر داشت از من و تو دارد بنام تقلب؟ عبدالله ابرو و عزت شما را دعوا دارد نه مقام.
بابه

>>>   من که نمی فهمم بالاخره کی راست می گه ؟؟؟؟

>>>   ناهید خانم سلام و صد سلام بشما بنده یک نصیحت بشما پیشنهاد میکنم که از اعتراض فهمیده ونافهمیده در این عنوان ودر آن عنوان و نوشته های بیمفهوم علیه این و آن خودداری کنید تا مورد تاخت و تاز هر خواننده ونویسنده قرار نگیرید تا جائیکه از نوشته فوق شما هویدا است جناب شما یک نویسنده و صحافی آنچنانی نیستید که علیه هرکس انتقاد گرفته و حمله کنید . حضور جناب عرض کنم که شما به آن مشابح میشوید که دو همسایه از کم وکاستی نان صفره یکدیگر گله داشته باشند
با احترام....... دور از وطن

>>>   ناهید جان سلام!
اگر برداشت شمااز ازادی ارامی عدالت مساوات تنها به نان پول ومو تر امان الله خان خلاصه شود.حرف های شما غرض الود است.وشخص شما طر ف خواهد بود.یعنی داکتر عبدالله اگرتوانای نان دادن را نداشت باید موتر غازی را سودا میکرد وبرای نان مردم میداد تا رضایت خاطر شما فراهم میشد.اینست مفکوره شمادرمورد مبارزه.
یاری بچه بای

>>>   اميد است حرف ها يت واقعت داشته باشد اكراز دنيا خبر نداشته بنويسى كار درست نيست يا از شنيده كى هايت را با لا مردم درست بكوى هميشه از عينك انصاف صحبت كنيد بى عدالتى درشريط كنونى افغانستان بدرد نخواهد خورد بخاطر اصلاح كرده اين وطن سعى كنيد از واقعت ها استفاده نمايد اكر هر نويسنده از عدالت و واقعت ها و راست كوى نوشته كند اهسته اهسته اين ملت يك روز بسوى واقعيت بينى رفته اصلاح خواه شد
تشكر مهاجر دور از وطن

>>>   بیاید دوستان عزیز افغان های محترم حد حقل خود را فریب ندهیم و این را اقرار کنیم که در انتخابات اخیر به نفع حامد کرزی تقلب فاهش صورت گرفته است. این را هم باید اقرار کنیم که اگر عین تقلب که به نفع کرزی در انتخابات صورت گرفت اگر به نفع داکتر صاحب عبدالله صورت میگرفت کرزی و چاپلوسان خود فروخته اش تا حال صدها هزرا نفر را قتل میکردند و از حیچ وحشتی هم دریغ نمیکردند. و کرزی حاضر است برای گرفتن قدرت هر کاری خلاف قانون را بکند, برای همین است که کرزی زور گویان و ظالمان چون مارشال فهیم, دوستم, محقق, اسماعیل خان, و گل آقای شیرزوی را پایه های حکومت خود ساخته است.
والله شرم است که از کرزی دفاع کنیم
با احترام زیاد
از کوریای جنوبی

>>>   ناهید جان ده دلت جانم ایتور نیست که شما فکر میکنید کمی دست رویته بشور بعداً خواهی فهمید که چه شده
رستم

>>>   دوستان محترمی که عنوانی من (ناهید ) چیزهایی نوشته اند سلام
دوستان گرامی وبخصوص انانیگه دور ازوطن هستند ، ما میگوئیم از آسیاب امدیم وشما میگوئید دول آسیاب خالی بود ما که درهمین کشور هستیم و مانند شما دور ازوطن نشده ایم همه چیز را به چشم خودمیبینیم اما شما میشنوئید همه تان یکبار به اسکرین روی تان نگاه کنید در روی تان درقدم اول چشمهایتان قراردارد وبعدآ گوشهایتان خداوند(ج) فرموده اول باید به چشم بیبینید و بعدآ به گوش بشنوئید و در قدم سوم بامغز تان قضاوت نمائید . من خودم منحیث یک مسوول درکمپاین های داکتر عبدالله شرکت کردیم و باچشم خوددیدیم که جناب شان چی ها کردند و شما هاکه دور ازوطن هستید نظر میدهید و دوم اینکه جناب که د ررابطه به موتر امان الله خان صحبت کردید من خودم موتر امان الله خان را به چشم خود دیدیم ودقیق خبر دارم که درزمان که داکتر عبدالله وزیر خارجه و جناب رهین وزیر اطالاعات وفرهنگ بودند موتر غازی امان الله خان از تصدی کاماز نمبر 4 بنام انتقال در موزیم کابل کشیده شد و درموزیم نرسید وموتر در مسیر راه مفقود گردید . جنابان محترم من یک خبر نگارهستم و ازهمه واقعات کشورم پیش ازمردم ، ما مدیا خبر میشوئیم نه شمایان که دور ازوطن دل را به نوشته های سایت های خبررسانی خوش میسازید .
دوست محترم بابه جان گرامی کسیکه خودش عزت و ابرو نداشته باشد عزت وابروی دیگران را چگونه میتواند نگهداری نماید کسیکه حیثیت و عزت نداشته باشد قدر حیثیت وابروی دیگران را نمیداند داکتر عبدالله اینقدر داکتر است اول برود سر کل خود را تداوی نماید عزت وابروی ما بدست خود ما وخداوند است نه بدست داکتر عبدالله وکرزی فهمیده ونافهمیده حرف ناحق نزنید داکتر عبدالله بارها اخطار راه اندازی وحشت وچوروچاول در شهرهارا میدهد اما شما ها چشمهارا کور وگوشهایتان را کر ساخته اید . چرا ازحقیقت چشم پوشی میکنید ؟
ازمسوولین محترم سایت افغان پیپر تقاضا دارم همانگونه که نظرهائیکه درمورد من نوشته میشود نشر میکنند دفاعیه مرا نیز نشر نمایند
ناهید

>>>   ناهيد جان خواهشانه احترام خودت را نگاه دارو به جناب داكتر صاحب تو هين نكن

>>>   سلام ناهيد جان افرين به خودت كه واقعيت را ميگويي
من طرفدار واقعيت ها هستم
محمد ايمل

>>>   کرزی با استفاده ازاین تقلب یک باردیگر برمسند قدرت خواهد نشست، اما درنزد مردم افغانستان و جهان داکترصاحب عبدالله پیروز این انتخابات است. درشرایطی که کشورهای غربی در سرنوشت افغانستان تصمیم میگیرند و نماینده سازمان ملل درافغانستان هم از کرزی حمایه می کند، برای داکترصاحب عبدالله خیلی بهترخواهد بود که به عنوان یک زعیم ملی درذهن وقلبهای مردم افغانستان حضور داشته باشد تا در ارگ ریاست جمهوری که سیاست های آن توسط امریکایی ها برنامه ریزی میگردد.
والسلام

>>>   سلام دوستان عزیز!
ناهید چرا حسبانی میشود بگذارد که مردم بیچاره و حتی اگر در غربت هم هستند نظر خود را ابرارز کنند....اما ناهید عزیز آیا قضاوت شما فقط مبنی به یک موتر و نان کمپاین استوار است...آیا گاهی هم فکر کردید که بعد از 2001 فرصت آشتی و توسع را که ملت تشنه ای آن بودند کی از دست داد؟ آیا گاهی هم فکر کردید که بیش از 50 ملیارد دالر که در افغانستان سرازیر شد چی شد ؟ آیا کدام پروژه ای که منفعت دوامدار داشته باشد ساخته شد با آن کمک 50 ملیاردی ؟ ناهید عزیز آیا متوجه شدید که دیگر شگاف قومی به حدی رسیده که تحمل یکدیگر قابل انکار است؟ آیا گاهی هم شما روزنامه نگار هستید به عمق فاجعه که بعد از 2001 در افغانستان اتفاق افتاده نظر کرده اید ؟ آیا ها زیاد است و این شما هم میدانید و آن کسیکه در بیرون از افغانستان است ...اما فراموش نکنید که حتی اگر ما بگویم که یک موتر و یا دو موتر لادرک است ...چرا از مجسمه بامیان با این برزرگی حرف نمزنید؟ چرا ملیارد ها دالر که به نام افغانستان سرازیر شده حرف نمزنید ؟ چرا از آبروی افغانستان رفته در نزد جهانیان حرف نمزنید؟ چرا یک چند بار رجوع نمکنید به سفارت ها برای ویزا که متوجه شوید که واقعاً با افغان چی نوع برخورد خوب میشود؟ .... اگر در زمان عبدالله یک موتر لادرک است ..چرا در زمان داکتر اسپنتا را بررسی نمکنید که مثلی رئیس کرزی واری تقلبی در چوکی وزارت تکیه زده و همه وزارت را قریه خانه خودش ساخته...آیا زیاد است..
کریم الله- کابل - افغانستان

>>>   بلی آقای کرزی بر مسند قدرت خواهد نشست ولی نه بخیال راحت و آرام بلکه همیشه با وجدان خویش ازین دور انتخاب خود در جرو بحث خواهد بود بالاخره وجدانش همین حکم را برایش فیصله خواهد نمود که این ریاست جمهوری دیگر برای شما نه عزت دارد و نه لذت پس با چپن خود مشوره کنید که دوام میدهید یا استعفاء.
افغان مهاجر

>>>   دکترصاحب عبدالله عبدالله همیشه در قلب ما هست
محمد پچغانی

>>>   ناهيد جان سلام اميد كه صحتمند باشى حرف هايت درست است ولى دور از وطن ها را هم اجاز بدهيد هم انطور نيست كه از وطن خبر نداشته باشد حرف هايت تا جايى درست است ولى كى نكرده خيانت كى نكرده جور و جباول كى نكشته از كجا شروع كنيم كى را بكويم كه باك است همه اين ها دست در خون ملت الوده دارند ولى باز هم از انصاف نيست كه فقط به داكتر عبدالله همه را تهمت بزنيم باز هم اكر از عينك انصاف بيبنيم بهترين شان خواهد همين بود حال يك موتر امان الله خان يا يكى دو خطا هاى ايشان در مقابل خطا هايى ديكران مقايسه نمى شود خواهر عزيز امروز تمام مملكت را اين ها به كام بيكانه كان دادن وزيران خارجه يا دفاع يا مسولين بلند رتبه كشور هاى ديكر بدون اطلاع دولت مردان نا مرد ما امروز بدون كدام خبر مقدماتى وارد هلمند وارد قندهار و ساير ولايت هاىكشور ما مى شود همه را از خود كردن از دست بى كفايتى اين ها مثل اينكه به يكى از شهر هاى كشور خود شان رفته باشند ما ميكيم حكومت داريم ريس داريم كابينه داريم يا بارلمان داريم خوهر عزيز درد از اين كه شما مى كويد بزركتر و بيشتر است جى را زود تر ادا مى كنيد دعا كنيد خداوند بالا اين ملت مظلوم رحم كند امروز در تمام نقاط كشور سلاح توزيع مى شود به نف شخصى هر زور اور امروز دوباره مى خواهد روز هاى بد بختى كذاشته را تكرار كنند دو باره مى خواهند به خون اين ملت مظلوم بازى كنند خواهر عزيز از كدام يكى اين ها مى كويد دعا كنيد فقط خداوند رحم كند ديكر راى حل نيست از دست اين ظالمان
با تشكر مهاجر دور از وطن

>>>   سلام واحترام خدمت برادر بزرگوارکریم الله جان ، امید صحتمند باشید .برادرنهایت عزیز میدانم وبه همه چیز فکرهم کرده ام من به خاطری در رابطه به داکتر عبدالله نظر خود را مینویسم که داکتر صاحب محترم وگرامی بسیار خود را پاک و بدور ازخیانت وجنایت معرفی میکند کریم عزیز این به همگان معلوم است که تمام وزرای محترم دروقت قدرت خود استفاده جویی های کرده اند وهیچ یک پاک نبوده است ، باانکه من بسیار کم به کنفرانس های اسپنتا صاحب میروم چراکه ازجناب شان اصلا خوشم نمی اید ، اما باید حقیقت را بگوئیم اگر اسپنتا تقلبی برچوکی وزارت تکیه زه است حداقل داد وبیداد نمیکند اما جناب داکتر عبدالله خود را بسیار پاک و بی گناه معرفی میکند . من موتر امان الله خان ونان دادن مردم را درکمپاین داکترعبدالله بطورنمونه یاد اور شدم کریم عزیز اینرا باور داشته باش که به جای کرزی هرکی که از داکتر عبدالله سبقت میجست و در مقام اول قرار میگرفت داکتر عبدالله به خاطر خود این سرو صداهارا براه می انداخت و ارام نمینشست . اخر برادر بزرگوار خداوند برای همه ماوشما چشم وعقل ومنطق داده است وبه چشم سر میبینیم که این اپارتمان ها وبلند منزل ها ازکجا بدست امده واین مقدار مساعدت ها ازسوی کشور های کمک کننده به کجا رفته است ؟
ناهید

>>>   حق با ناهید است . عبدالله هیچ وقت لیاقت ریاست جمهوری را ندارد و نخواهد داشت . دست او به خون مردم آلوده است . هوس قدرت او را کور کرده است .

>>>   مهاجر جان دور از وطن واقعاً كه گل گفتي من هم بانظرت كاملا موافقم هم وطن عزيز
اميره نادي هراتي.مكه مكرمه

>>>   سلام خدمت همه خوانندگان عزیز!
هر چند ملاحظات دوستان از متن خبر هم کرده بیشتر شده و این بمعنای این است که ملت مظلوم و بیچاره افغانستان در جستجوی حق و حقمدار هستند. من هم با دوستان که میگویند در این کشور جنایات صورت گرفت و حق تلف شده موافق هستم اما ناهید عزیز بجای اینکه انگشت انتقاد را به سوی این و آن داراز کنیم هر یک از ما در جستجوی این باشیم که چگونه میتوانم صلح در کشور به ارمغان بیاوریم و چگونه میتوانیم که بجای نفاق تخم هموطنی را بکاریم....درد ها و رنج ها مثلی حرف ها زیاد است اما باور کنید که با حرف کاری ساخته نیست باید عملاً این اتفاق را به همگان نیشان بدهیم و عملاً در این راستا کار کنیم. ناهید عزیز آیا هنوز هم باور دارید که با این همه پول فقط بلند منزل ساخته شد؟ نه ! کاشکی همان پول مظلوم و بیچاره را بلند منزل آباد میکردند در اینصورت شکل همه افغانستان مثلی شیرپور میگردید...اما متآسفانه همه پول در بانک های سویس ،امریکا و امارت متحده عربی واریز شده است و ماه وار سود آن هم به حساب بزرگوار واریز میگردد..
کریم الله- کابل

>>>   ناهيد باز به تحريك متخصص به تبليغات به نفع كرزي و اهانت به مجاهدين را اغاز كرده ي ؟
ملا عصمت دره صوفي

>>>   ملا عصمت بازاز کجا سبز شدی ؟ برو تعویضت را بنویس .ترا به این حرفها غرض نیست
ناهید

>>>   سلام ناهید عزیزم هموطن محبوبم لطفان چشم بسته قذاوت نکن ؟ اگر خواستی نظر بدی قشنگ دوروبرت نگاه کن بادن نظر بدی
مجید کاپیسا

>>>   ای دیوانه ها...
گ ج

>>>   سلام ناهید جان آقای کرزی چه به شما وده کرده بعداز پیروزی تقلبی شان که به شما بده ؟

>>>   سلام مجید جان عزیزازکاپیسا
برادر محترم من از آن اشخاصیکه نیستم که نادیده وناسنجیده نظر بدهم عزیز خواهر شما اول املا خود را درست بسازید بعدآ برای دیگران نظر بدهید کسیکه از سواد کافی بی بهره باشد چگونه میتواند قضاوت کند ودیگران رار اهنمایی کند .دریک سطر نوشته شما سه غلطی املایی دارید هرگاه شما یک صفحه بنویسید چی گلی را به آّب خواهید داد .
ناهید

>>>   سگ زرد برادر شغال است،هردو فرقي ندارند

>>>   ناهید جان خودت هم مرتکب غلطی انشایی شده یی باید مینوشتید که در یک سطر نوشته شما سه غلطی املایی دارد (دارید) به هر صورت حالا که فهمیدی کرزی به جرم جاسوسی به ای اس ای بندی بود هنوز هم طرفدار او هستی اگر آنرا غلط میپنداری از کرزی بخواه که از خود دفاع کند

>>>   ناهید عزیزم در کشوری که رایئس جمهورش ترفدار آن کسای باشدکه مکتب ومسجد راخراب می کند وآدمهای بی گناه رامی کشند چطور ما میتوانیم از سواد بهرمند شویم؟؟

>>>   نا هيد جان خواهر عزيز بسيار حوصله دارى افرين جقدر به اين مردم با سواد بى سواد جواب مى نويسى فقط نظر ها را بيبن جطور اين ملت بتواند سر نوشت خود را تعين كند واقعا كه اين ملت بيجاره و مظلوم است از نظرات شان معلوم است كه بسيار دور از حقيقت بود هيج اكاهى ندارند ببخشيد كيبورت من عربى است الف با درى ندارد اكر اشتباه شده باشد
مهاجر دور از وطن

>>>   برادر محترم مهاحر دور ازوطن سلام
امید صحتمند باشید. برادرمهربان جهانی سپاس از لطف ومرحمتت . حرفت را به هر دودیده میپذریم واینده هیچ نظری نمینویسم اما چطور کنم جان خواهر بااینقدر دروغ گفتن هم دلم ارام نمیگیرد مردم ما دیده نادیده سنجیده وناسنجیده حرف میزنند دلم میکفد بانهم وعده که به شما میکنم عملی میسازم . قربان محبتت برادر مسافر درهر جای دنیا باشی ارام سرفراز و صحتمند باشید
ناهید

>>>   سلام ناهید جان قندشرین نبات.
وافعآنظرخوب دارید من نظرشمارا واحساس شما را صدفیصد قبول میکنم واقعآوطن دوست هستیدآفرین به شما
وفا هستم ازکانادا.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است