ترک ولایت دایکندی بر اثر خشکسالی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۰    ۱۳۹۱/۵/۱ کد خبر: 38902 منبع: پرینت

نماینده مردم دایکندی در مجلس سنا از مهاجرت باشندگان این ولایت به کشورهای همسایه بر اثر آنچه که خشکسالی عنوان کرد، خبر داد.

سيد محمد سادات ناصري با بیان اینکه ولایت دايكندي يك ولايت كوه بست و مردم غریب کار می باشند گفت: بر اثر خشك سالي مردم اين ولايت به مهاجرت روی آوده و به ولایات همجوار و برخی به كشورهاي همسايه ايران و پاكستان مي روند.

ناصري از مشکلات مردم ولايت دايكندي در عرصه معارف گفت به دلیل عدم وجود فضای آموزشی مناسب اکثر دانش آموزان مكاتب ولسوالي هاي این ولایت متاسفانه زير خيمه ها درس می خوانند. در برخي از ولسوالي ها کسانی که خود تا صنف هفت درس خوانده اند دروس صنف هاي 11- 12 را تدريس
مي كنند که اين يك چالش بزرگ بر سر راه معارف کشور محسوب می شود.

به گفته نماینده مردم دایکندی در مجلس سنا اکثر دانش آموزان از ولسوالي گتي و كجران به دلیل نبود معلمین مسلكي برای ادامه تحصیل به شهرهای كابل ، مزارشريف، هرات می روند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چه عجب یک حرفی هم از زبان عروس شنیده شد.!

>>>   مشکل مردم دایکندی در نگاه دولتمردان است که همه چیز را برای یک بخش از مردم افغانستان می خواهند.
بالاخره ما حق خود را می گیریم.
حسین از خوشک دایکندی

>>>   ای کاش این گونه مطالب ضروری را همه نمایندگان این ولایت هر چند گاهی به گوش مسئولین برسانند و با جدیت و اقتدار و شجاعت در خواست حقوق نمایند؟
آری اگر همه نمایندگان محترم ولایت دایکندی یک دست شده و از مقامات ذی ربط با تلاش پیگیر بخواهند که همان سرک کابل تا ولایت را به صورت عالی درست کند این کار بزرگ ترین خدمت آنان برای ملت دایکندی خواهد بود.
همه مردم این ولایت میدانند که تنها ضرورت اولیه شان نداشتن راه هموار و پخته و برق زنده در سراسر این ولایت است و اگر این دو مورد خوب درست شود بقیه ضروریات را خود مردم مردانه انجام می دهند إن شاء الله.
شهرستانی از فیض آباد.

>>>   سلام خدمت شما دوستان !
با تشکر فراوان از وکیل محترم سید سادات ناصری که واقعا"جرات کرده که این مشکل بزرگ را با دولت... درمیان گذاشت. چند تا خاین دیگر است که فقط دنبال رشوه و جیب خود هست.
خداوندا پروردگار!
خاینین کشور و خیانت کارها را درین ماه بزرگ رمضان هدایت و اگر قابل هدایت نیست نیست و نابود شان کن//

>>>   وزارت زراعت باید اقداماتی رادرزراعت علمی و توسعه ان و تنوع در محصولات و مالداری صنعتی نمایند تاباشندگان این مناطق باذلت درفارمهای مر غ و گاو کشورهای همسایه بدور ازصحت و رفاه و تخصیل و امنیت و باپرداخت مالیات و شنیدن توهین و تحقیر زندگی نکنندکه ابروی افغانهادرکشورهای دیگر را ببرند .
نواندیشان بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است