18 خبر جدید از هرات
من سالها قبل از حزب اسلامی و در ابتدای ورود امریکایی ها به خاک افغانستان گفته بودم که افغانستان توسط ناتو اشغال شده و فقط خود مردم افغانستان میتوانند به خود کمک کنند، چون تجربه ثابت کرده هر برنامه ای که توسط بیگانگان طراحی شده باشد هیچ وقت موفق نمیشود 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۷    ۱۳۹۱/۴/۷ کد خبر: 37882 منبع: پرینت

1
سه ایتالیایی در هرات کشته و زخمی شدند.
درنتیجه یک انفجار در مرکز تربیوی ادرسکن سه تن از نظامیان خارجی کشته وزخمی شدند.
این انفجار حوالی ساعت 9 صبح دیروز در مرکز تربیوی ادرسکن هرات، زمانی به وقوع پیوست که سربازان ایتالیایی مصروف آموزش سربازان پولیس افغان بودند.
سربازان و افسران ایتالیایی در اثنای جا به جا نمودن مهمات انفلاقیه طعمه انفجار شدند که در نتیجه یک تن از سربازان ایتالیایی کشته و دو تن دیگرشان مجروح گردیدند.
در پی بروز این حادثه هلیکوپترهای نیروهای آیساف به محل آمدند و زخمی شدگان این رویداد را از محل منتقل نمودند.
کشور ایتالیا بیش از 4 هزار سرباز در غرب افغانستان دارد که اکثریت این سربازان در ولایت هرات مستقر هستند.


2
نیروهای کوماندو آماده مبارزه
نیروهای کماندوی طوفان در حوزه غرب کشور که با پیشرفته ترین امکانات جنگی مجهزمیباشند، با هرگونه بی نظمی و اخلال امنیت مبارزه خواهند کرد.
این نیروها که اساساً تعلیمات نظامی مسلکی را فراگرفته و با جدیدترین امکانات نَظامی ناتو مجهز میباشند، توانسته اند در مقابل دهشت افکنان نیرومندانه مقابله نمایند.
تورنجنرال تاج محمد"جاهد" قوماندان قول اردو ظفر امروز در بازدید از تاسیسات اداری و رهایشی این نیروها، از توانمندی و اقتدار کوماندوی قهرمان به نیکویی یادآوری کرد.
قوماندان قول اردو گفت: در ترکیب این نیروها صدهاجوان تحصیل کرده و مسلکی با فعالیتهای خصمانه دشمنان مبارزه می کنند.
در این دیدار، جگرن عبدالستار رئیس ارکان کندک نهم کماندو و دگرمن حاجی محمد نقیب قوماندان کندک نهم کماندوی طوفان، هر کدام فعالیتهای اجرایی این نیروها را در سطح حوزه غرب برشمردند. آنان آمادگی این نیروها را در خنثی سازی توطئه های مخالفین اعلام داشتند.


3
راه اندازی دوره ارتقاع ظرفیت در هرات
بزودی برنامه آموزشی ارتقاع ظرفیت (دوره ستاژ)، برای ماموران خدمات ملکی و محصلان پوهنتون هرات راه اندازی میشود.
در این دوره که شش ماه به طول خواهد انجامید عده ایی از کارمندان ادارات دولتی و محصلان پوهنحی های اقتصاد، حقوق، ادبیات، ژورنالیزم، تعلیم تربیه، علوم اجتماعی و علوم طبیعی اشتراک خواهند کرد.
اصیل الدین جامی معاون مقام ولایت که ریاست کمیته ارتقاع ظرفیت را نیز به عهده دارد، ضمن استقبال از این طرح از همکاری موسسه هلپ در خصوص اجرای این برنامه تقدیر کرد.
معاون مقام ولایت در جلسه امروزی ارتقاع ظرفیت تشکیل دوره های آموزشی بلند مدت را برای اجرای بهتر برنامه های اداری و ارائه خدمات بهتر از سوی کارمندان ادارات دولتی به مردم با اهمیت خواند.
آقای جامی با یادآوری از پیشینه برگزاری دوره های مشابه در مرکز ارتقاع ظرفیت، بر تداوم اجرای برنامه های آموزشی برای کارمندان ادارات دولتی و محصلان تاکید داشت.
آقای جامی همچنان خواهان همکاری مسوولان پوهنتون هرات در جذب محصلان واجد شرایط در این طرح آموزشی شد.
در عین حال الحاج عبدالسلام رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، انجینراسودی رئیس اقتصاد و اقای الفرد مسوول موسسه هلپ هر کدام در سخنان خود در خصوص نحوه برگزاری و چگونگی جذب افراد به این دوره طرح های خود را بیان نمودند.


4
دیدار مردم ادرسکن با معاون والی هرات
شماری از باشندگان ولسوالی ادرسکن ولایت هرات، در دیدار با اصیل الدین جامی معاون و سرپرست مقام ولایت، خواهان مجازات عاملان تیراندازی بالای افراد غیر نظامی در این ولسوالی شدند.
موی سفیدان و بزرگان قومی ولسوالی شیندند در این دیدار با اشاره به تظاهرات مصالمت پنج ماه قبل که با تیراندازی کارمندان شرکت امنیتی عبدالخالق به خشونت کشیده شد گفتند، با وجودیکه این تظاهرات در اعتراض به سوزاندن قران عظیم الشان بصورت مصالمت آمیز برگزار شده بود افراد این شرکت امنیتی خصوصی بر روی مردم ملکی آتش گشودند که منجر به شهادت چهار تن از افراد بیگناه و جراحت هشت تن دیگرگردید.
در این دیدارکه صولت نورزایی و سیدجلال شیرزادی نمایندگان مردم در شورای ولایتی نیزحضورداشتند؛ باشندگان ولسوالی ادرسکن ادعا نمودند که افرادی که به اتهام تیراندازی و قتل مردم بیگناه بازداشت شده در روزهای اخیر آزاد شده اند که این امر موجب نگرانی مردم شده است.
آنان مصرانه از مقام عالی ولایت تقاضا نمودند تا عاملان تیراندازی بالای مردم را از طریق محاکم و ارگان های عدلی قضایی کشور مجازات نمایند.
در عین زمان معاون و سرپرست مقام ولایت هرات نیز مردم را به حوصله مندی فراخوانده وعده داد تا تقاضای مردم را از طریق ارگان های عدلی و قضایی مورد پیگیری قراردهد و نتیجه را به نمایندگان مردم ارائه نماید.
قابل یاداوریست تظاهرات پنج ماه قبل باشندگان ولسوالی ادرسکن در پی شلیک سربازان یک شرکت امنیتی به خشونت کشیده شد که این خشونت ها شماری کشته و زخمی برجای گذاشت.


5
معرفی اعضای جدید دیوان جرایم ترافیکی و جزاء
اعضای جدید دیوان جرایم ترافیکی و جزاء محکمه ابتدایی امروز به همکارانشان معرفی شدند.
آقایان خسرو و صیف الدین که براساس پیشنهادشورای عالی ستره محکمه و فرمان رئیس جمهوری کشور به ترتیب بحیث اعضای جدید دیوان ترافیکی و دیوان جزای محکمه ابتدایی شهری مقررشده اند، امروز بکار آغاز نمودند.
در مراسم معرفی این افراد قضاوتمند غلام رسول منصور رئیس محکمه ابتدایی حوزه اول شهری و قضاوتمند مولوی غوث الدین مستمند هر کدام در سخنان خود جایگاه قضات را در دین مبین اسلام برشمرده بر اجرای فعالیتهای صادقانه تاکید داشتند.


6
مردم گذره خواهان توجه بیشتر به معارف
شورای مردمی ولسوالی گذره بر توجه بیشتر به بهبود وضعیت معارف در سطح این ولسوالی تاکید نمود.
در پی افزایش شکایات باشندگان ولسوالی گذره از نحوه عملکرد مسوولان اداری و تدریسی مدیریت معارف این ولسوالی، شورای مردمی ضمن نشستی که با حضور ولسوال منطقه برگزارشد، برطرف ساختن مشکلات و توجه به بلند بردن کیفیت تدریس را خواستار شدند.
این شورا از اقشارمختلف خواسته است تا بخاطر زمینه سازی آموختن علم بعنوان یک فرضیه دینی دانسته از رشد برنامه های معارف حمایت نمایند.
در این جلسه روسای شورای مردمی معارف و برخی از اعضای شورای حضور داشتند در اخیر اعضای شورای مردمی طرح های پیشنهادی خود را جهت رفع مشکلات به جلسه اریه نمودند.


7
قابل توجه خبرنگاران گرامی!
روز سه شنبه ششم ماه سرطان ۱۳۹۱خورشیدی مطابق با بیست و ششم ماه جون سال ۲۰۱۲ ، مصادف با روز جهانی مبارزه علیه مواد مخدر است. ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات فردا راس ساعت ده ضمن محفلی این روز را در تالار اعلي حضرت شاه امان الله خان غازی تجلیل می کند.
محی الدین نوری سخنگوی مقام ولایت هرات


8
اردوی ملی متعهد مبارزه با کسانی است که خلاف اسلام و قوانین عمل می کنند
نیروهای اردوی ملی در تطبیق قوانین نافذه مطابق به شریعت اسلامی تلاش خواهند کرد. تطبیق قوانین نافذه از سوی ادارات ملکی و نظامی می تواند در ارائه خدمات بهتر به مردم مفید واقع شود.
مسوولان قول اردوی ظفر به منظور رسیدن این هدف تا اکنون دو دوره آموزشی برای تشریح همه جانبه قوانین موجود در کشور را راه اندازی نموده اند.
تورنجنرال تاج محمد"جاهد" قوماندان قول اردوی ظفر از منسوبان اردوی ملی خواست تا با تمام توان در ریشه کن ساختن عوامل ناامنی و مبارزه جدی با کسانی که بر خلاف قوانین ملی و اسلامی کشور فعالیت دارند ایستادگی نمایند.
وی که درمراسم آغاز مرحله دوم تشریح قوانین نافذه کشورسخن میگفت، تطبیق قوانین را عامل باورمندی بیشتر مردم به نیروهای امنیتی عنوان کرد.
در عین حال برید جنرال عبدالواسع رئیس محکمه، برید جنرال محمد عیسی مجددی سرمفتش قول اردوی ظفر نیز، قوانین نافذه کشور و قوانین عسکری را به منسوبان اردوی ملی تشریح دادند.


9
اردوی ملی آماده تامین امنیت مناطق شامل انتقال
نیروهای اردوی ملی در حوزه غرب کشور در تلاش اند تا وضعیت امنیتی را به نحو مطلوبی در این حوزه تغییر دهند.
به همین اساس با توجه به نزدیک شدن مرحله سوم واگذاری مسوولیت های امنیتی طرح های جدید امنیتی اردوی ملی به مرحله اجرا گذاشته شده است.
قوماندان قول اردو در دیدار جداگانه با مسوولان دفتر یونیما و صلیب سرخ با بیان دست آوردهای اردوی ملی گفت: نیروهای اردوی ملی همگام با سایر نیروهای امنیتی در این حوزه صادقانه تلاش دارند تا خدمات بهتر امنیتی را به مردم ارائه نمایند.
موصوف با شرح برخی از دست آوردها و برنامه های کاری اردوی ملی در این حوزه به بیان برخی از مشکلات و نیازمندی های این نیروها پرداخت.
قوماندان قول اردو همچنان از تلاش نیروهایش به منظور تقویت سیستم حکومتداری و حاکمیت قانون اطمینان داد.
در این نشست ها مسوولان دفتر یونیما و صلیب سرخ نیز آمادگی خود را در همکاری با این نیروها اعلام داشته تلاش های اردوی ملی را در زمینه مبارزه با اخلالگری ها قابل قدر دانستند.


10
اشتراک دوکتور داود شاه صبا در سومین اجلاس تاجران راه ابریشم
سومین اجلاس عالی تاجران راه ابریشم به منظور توسعه روابط تجاری بین كشورهای مسیر این جاده درکشور ایران برگزارشد.
در این اجلاس که هئیت بلند رتبه ولایت هرات تحت ریاست دکترداودشاه صبا والی هرات شرکت دارند روابط متقابل
تجارتی و احیای جاده ابریشم مورد بحث قرارمیگیرد.
برگزاری سومین اجلاس در شهر تبریز کشور ایران،گام بلندی برای توسعه روابط بازرگانی و تجاری و اقتصادی ولایات مختلف کشورهای این مسیر بشمار میرود.
این اجلاس با حضور مقامات و سرمایه داران27 كشور آسیایی و اروپایی حوزه جاده ابریشم و با تشكیل میزگردهای تخصصی برای بررسی راه كارهای توسعه تجاری با كشورهای منطقه، برگزار شد.
دکترداودشاه صباوالی هرات درحاشیه این اجلاس ضمن اشتراک در نمایشگاه صنایع دستی جاده ابریشم گفت، که این نمایشگاه صنایع دستی جلوه‌های غنای فرهنگی ملت های این مسیر را به نمایش گذاشته است.
آقای صبا همچنان افزود، که آثار صنایع دستی این نمایشگاه با آثار تولید شده در کشور افغانستان مشابه است و این امر تشابه فرهنگی ایران و افغانستان را آشکارتر می‌کند.
والی هرات افزود: ملت ایران و افغانستان دارای اشتراکات فرهنگی زیادی هستند و راه ابریشم نماد تبادل فرهنگی میان کشورهای این منطقه است.
قابل یاداوریست مراسم افتتاحیه اجلاس عالی تاجران راه ابریشم با حضور معاون اول رئیس جمهور ایران در سوم سرطان راس ساعت 9 صبح در محل مجتمع پتروشیمی تبریز آغاز شد و شروع مراسم مذاکرات تجاری با تجار و بازرگانان بیش از 15 کشور در محل هتل شهریار تبریز برگزار شد.
تجارکشورهای افغانتسان، تركیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، روسیه، اوكراین، بلاروس، چین، كره جنوبی، آلمان، اتریش، ایتالیا، هندوستان، پاكستان، تاجیكستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبكستان، تركمنستان، بلغارستان، مجارستان، عراق، سوریه و لبنان از جمله میهمانان خارجی این اجلاس میباشند.


11
برسی مقدماتی خسارت سیلاب های اخیر هرات
ریاست ساحوی هلال احمر در غرب افغانستان از تکمیل سروی مقدماتی میزان خسارات سیلاب، در ولسوالی های چشت و اوبه خبر میدهد.
نورالدین احمدی ریئس ساحوی هلال احمر در حوزه غرب کشور میگوید: ارزیابی ها و مطالعات سه روزه تیمی از کارمندان بخش های اضطرار، عملیات امداد و نجات این ریاست که به ولسوالی اوبه اعزام شده بودند، نشان میدهدکه حدود شصت خانواده در این ولسوالی متضرر شده اندکه نیازمندکمک های بشردوستانه میباشد.
آقای احمدی که مراحل ابتدایی سروی و بررسی خسارات سیلاب زدگان را نظارت نموده است میگوید: کمک های بشر دوستانه مورد نیاز شصت خانواده از سوی این ریاست تدارک شده که فردا به نیازمندان توزیع میگردد.
این درحالیست که رئیس ارکان قول اردوی ظفر نیز به همراه مقدارکافی کمک های بشر دوستانه به شمول مواد غذایی و سرپناه به ولسوالی اوبه اعزام شده اند.
گفته میشود سربازان اردوی ملی عملیات ابتدایی امداد وکمک به سیلاب زدگان را آغاز نموده اند.
قابل یاداوریست اداره محلی هرات نیز در روزهای گذشته با برگزاری جلسات فوق العاده کمیته ولایتی حالات اضطرار تلاش نموده است تاکمک های لازم را به خسارت دیدگان تدارک وتوزیع نماید.
نخستین محموله های غذایی و سرپناه که در نتیجه پی گیری اداره محلی هرات تدارک شده است قرار است بزودی به مناطق سیلاب زده ارسال وتوزیع شود.


12
برسی وضعیت معارف بندر تورغندی
نبود مکان مناسب ورزشی،کمبود معلم مسلکی و لوازم صنفی برای شاگردان معارف از عمده ترین مشکلات جوانان در شهرک تورغندی به شمار میرود.
محمدعسکر انوری معاون و سرپرست شورای ولایتی در حالی که عده ای از نمایندگان مردم در شورای ولایتی نیز حضور داشتند امروز به شهرک تورغندی سفر کرد.
در این سفر معاون شورای ولایتی از نحوه فعالیتهای اداری وتجارتی در گمرک تورغندی بازدید نموده با یادداشت مشکلات ارائه شده از سوی مسوولان جهت تقویت فعالیتهای گمرکی به مسولان آن، طرح های مشخص خود را ارائه کرد.
نمایندگان مردم در شورای ولایتی در عین حال از مکاتب دختران و پسران شهرک تورغندی بازدید نموده از تلاش خود
جهت جذب معلمان مسلکی و تهیه امکانات درسی به آن شاگردان اطمینان دادند.
هیئت در نشست با جوانان ورزشکار در زمینه ایجاد سهولتهای بیشتر ورزشی بخصوص مشخص ساختن زمین برای بازی فوتبال نیز قول همکاری دادند.
اقای انوری در این سفر از تلاش خود و تیم همکارانش در زمینه جستجوی مشکلات مردم در سطح ولسوالی های متعدد و راه حل به مسوولان دولتی در خصوص رفع این مشکلات اطمینان داد.


13
تلاش وزارت انرژی و آب برای حفاظت از منابع آبهای جاری زون غرب
وزارت انرژی و آب کشور، طرح های جدیدی را به هدف حفاظت بهتر از آب ها جاری در سطح زون غرب روی دست خواهد گرفت.
در پی برگزاری اولین نشست هماهنگی حوزه های دریای هریرود مرغاب در ولایت هرات، راه های بهتر، استفاده از آب های زیر زمینی و حفاظت از آن پیشنهاد شد.
در این نشست سلطان محمود محمودی رئیس عمومی تنظیم آب و انجینر فرهاد نورزایی رئیس برنامه های وزارت انرژی و آب گوشه ای از برنامه های آن وزارت، در خصوص تنظیم آبهای زیرزمینی بر اساس محدودیت های طبیعی در تمام ولایات راشرح دادند.
گفته میشود وزارت انرژی و آب به منظور رسیدن به این هدف امورآبی ولایات مختلف کشور را به سی و پنج حوزه فرعی و پنج حوزه دریایی تقسیم نموده است.
در عین حال اقای ذاکری رئیس حوزه دریای هریرود مرغاب می گوید: در این حوزه بالغ بر سه اعشاریه شش میلیارد متر مکعب آب موجود است، که صرف یک اعشاریه سه میلیارد متر مکعب آن به مصرف میرسد و متباقی به خارج از کشور جاری است.
آقای ذاکری طرح های ذخیره سازی آب از طریق ایجاد بندهای بزرگ ( بند سلما، پاشتان ) جلوگیری از ضایعات با اعمار سربندها وکانال ها، جذب آب هایی در سفره های زمینی را ازجمله برنامه های آن اداره نام برده که در حفاظت بهتر از آب ها مفید واقع خواهد شد.
در نشست هماهنگی حوزه دریای هریرود مرغاب، برعلاوه سیدحسن فضلی رئیس فرعی دریای هریرود، امرین برنامه های، مالی اداری و تنظیم آب حوزه دریایی هریرود مرغاب حضور داشتند .
شاملین این نشست قادر خواهند شد تا پس از ختم این طرح، فعالیتهای اجرایی را در راستای حفاظت از آبها و ذخیره سازی آن روی دست گیرند.


14
تلاش برای تامین امنیت بهتر تفریحگاه ها
قوماندانی زون انصار برنامه ای را روی دست گرفته است که مبتنی بر آن، برتامین امنیت تفریح گاه ها توجه ویژه صورت میگیرد.
این تدابیر بخاطرتامین امنیت شهروندان و جلوگیری از هرگونه بی نظمی و اخلال در وضعیت امنیتی روی دست گرفته شده و به ماموران سمت ها نیزهدایت داده شده است تا از هرگونه ناامنی در اماکن تفریحی جلوگیری نمایند.
در این برنامه که به همکاری مستقیم مردم و تمام نیروهای امنیتی به مرحله اجرا گذاشته شده است، شمار زیادی از ماموران پولیس بطور محسوس و نامحسوس شرکت دارند، که عموماً در پارک های تفریحی و اماکن تفرجی مستقر شده اند.
مسوولان امنیتی هرات از تمام شهروندان خواسته است تا با مشاهده هرگونه مورد مشکوک با نیروهای امنیتی در تماس شوند. این مسوولان همچنان خواهان همکاری جدی مردم در اجرای این طرح ها به منظور مقابله با هر نوع فعالیت غیر قانونی میباشند.


15
تلاش بیشتر ایتالیا برای آموزش پولیس هرات
مشاورین ایتالیایی، پولیس هرات را در زمنیه پیشبرد امور تعلیمی همکاری بیشتر خواهندکرد.
مل پاسوال حمیدی آمر امنیت قوماندانی امنیه هرات که با مشاورین جدید و اسبق پولیس اتحادیه اروپا در هرات ملاقات نموده و بر حمایت از برنامه های پولیس تاکید داشته است.
در این دیدار نیازمندی های عمده پولیس در بخش اجرای برنامه های آموزشی، مسلکی از سوی سرپرست قوماندانی امنیه تذکر داده شد.
مل پاسوال حمیدی، در عین حال باتقدیر از تلاشهای اقای ارینا سرمشاور اسبق این نیروها در هرات و اهداء تقدیر نامه به وی از سرمشارو جدید خواست تا در زمینه تدویر برنامه های تعلیمی به پولیس همکاری خود را افزایش دهد.


16
تدویر جلسه کمیسون توزیع نمرات رهایشی شهرک سعادت
کمیسیون توزیع نمرات رهایشی شهرک سعادت امروز با ریاست اصیل الدین جامی، معاون و سرپرست مقام ولایت تشکیل جلسه داد.
در این جلسه که شماری از مسوولان کمیسیون و مقامات دولتی شرکت داشتند، معاون و سرپرست مقام ولایت بر توزیع عادلانه نمرات رهایشی به مستحقان واقعی و فراهم ساختن تسهیلات بیشتر در این شهرک تاکید نمود.
آقای جامی اسکان عودت کنندگان در شهرک های مسکونی، با داشتن سهولت های اولیه زندگی ازجمله مکتب،کلینیک و آب آشامیدنی را مستلزم برنامه ریزی دقیق و توجه همه جانبه مسوولان امر دانست.
در جریان این نشست بعد از ارائه گزارش پیشرفتهای شهرک سعادت از سوی مسوولان ذیربط در امر توسعه فازهای مسکونی و جلب همکاری موسسات خارجی در زمینه اعمار سرپناه، به عودت کنندگان و آوارگان داخلی، بخشی از موانع موجود فراه راه توسعه این شهرک نیز مطرح شد.
شرکت کنندگان این نشست، بر رفع تمام موانع و همکاری ارگان های ذیربط بخاطر تسهیل امور تثبیت و توزیع نمرات رهایشی شهرک سعادت تاکید نمودند.
قابل یادوریست، شهرک سعادت که بعنوان مرکز اصلی اسکان مهاجرین و عودت کنندگان در ولایت هرات بشمار میرود در گسترده حدود ده هزار جریب زمین احداث شده است.
باوجودیکه فاز اول و دوم این شهرک با استندردهای جهانی خط اندازی گردیده و به مستحقین نیزتوزیع شده است، مسوولان دولتی میگویند، بصورت همزمان کلینک های صحی و مراکز تدریس را برای عودت کنندگان در این شهرک تدارک نموده اند.
این درحالیست که به صاحبان نمرات رهایشی از سوی موسسات بین المللی بخاطر اعمار سرپناه نیز همکاری صورت میگیرد.


17
تاسیس کمیته شفافیت و حسابدهی
نخستین کمیته شفافیت و حسابدهی در غرب کشور، در قوماندانی زون 606 انصار تاسیس شد.
این کمیته از سوی وزارت امور داخله به منظور بررسی بهتر نحوه اجراات و مبارزه جدی با فساد اداری ایجاد شده است.
ریاست این کمیته را، مل پاسوال سید احمد سامع قوماندان زون انصار به عهده دارد که فعالیتهای آن با همکاری شورای ولایتی، نهادهای مدنی، شورای علما، ارگانهای کشفی و جامعه مدنی به پیش برده میشود.
در مراسم افتتاح این کمیته پاسوال عبدالرحیم شجاع رئیس عمومی حقوق پولیس، پاسوال عبدالمسعود راقب رئیس عمومی تفتیش آن وزارت، مل پاسوال حبیب الرحمان سحر رئیس مبارزه با فساد اداری و جنرال ویدل مسوول کمیته شفافیت و حسابدهی قوای ایساف، حامد کریمی سرپرست ریاست ساحوی اداره مبارزه با فساد اداری زون غرب هر کدام در سخنان خود اهمیت ایجاد این کمیته را در راستای ریشه کن ساختن فساد اداری در ادارات نظامی را شرح دادند.
مل پاسوال غلام دستگیر رستمیار رئیس عمومی تحقیقات جنایی زون انصار، به شرح جرم از نظر قانون پرداخته، فساد اداری را یکی از جرمهای نابخشیدنی دانست که باید علیه آن مبارزه جدی صورت گیرد.
در عین حال مل پاسوال سامع رئیس این کمیته از تلاش خود بخاطر مبارزه با فساد اداری اطمینان داده گفت: در واحدهای اداری ملکی و نظامی حوزه غرب کشور نسبت به سایر ولایات فساد اداری کمتر به چشم می خورد.
همچنان سیدمحمدحسین حسینی نماینده مردم در شورای ولایتی، با اشاره به مشکلات موجود ناشی از فساد اداری در جامعه، خواهان بسیج عمومی در امر مبارزه با ان شد.
مل پاسوال حمیدی سرپرست قوماندانی امنیه هرات نیز، در گزارش خود فعالیتهای اجرایی ان قوماندانی را در راستای مبارزه با فساد اداری رابیان کرد، در پایان ده تن از افراد پولیس زون غرب از سوی هئیت وزارت امور داخله که در راستای مبارزه با فساد اداری تلاش نموده اند مورد تقدیر قرارگرفتند.


18
تاکید والیان هرات و آذربایجان بر توسعه روابط اقتصادی افغانستان و ایران
دکتر داود شاه صبا والی ولایت هرات، در حاشیه اشتراک در کنفرانس کشورهای راه ابریشم خواهان ایجاد یک شرکت مونتاژ تراکتور از سوی کشور جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات شد. به باور والی هرات ساختن این چنین شرکتی می تواند باعث میکانیزه شدن و رشد زراعتی افغانستان شود.
دکترداودشاه صباوالی هرات و شماری از مسوولان اداره محلی و تاجران ملی، از سه روز به این طرف در کنفرانس کشورهای راه ابریشم در شهر تبریز مرکز ولایت آذربایجان شرقی کشور ایران اشتراک کرده اند.
در حاشیه این کنفرانس دکتر داود شاه صبا والی هرات با والی ولایت آذربایجان شرقی کشور ایران دیدار و گفتگو نمود. در جریان این دیدار آقای صبا از کشور همسایه ایران خواستار افزایش سرمایه گذاری کشور همسایه ایران در افغانستان شد.
دکتر صبا در جریان این دیدار قرابت قومي و زباني مردم دو كشور ايران و افغانستان را امتياز مناسبي براي حضور بيشتر ايران در بازار هاي افغانستان دانست.
آقای صبا با تاکید بر سرمايه گذاري در افغانستان، برای استخراج منابع معدني بكر كشور گفت: فرصت های تجاری و سرمایه گذاری فراوانی در افغانستان وجود دارد و از همه مهمتر اینکه عمده مراودات ايران و افغانستان از طريق هرات صورت مي گيرد.
آقای صبا در جریان این دیدار ضمن ابراز علاقه به سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس، خواستار مشاركت ولایت تبریز در راه اندازی واحد مونتاژ تراكتور در ولایت هرات گردید.
در جریان این دیدار والی ولایت آذربایجان شرقی، حضور دکتر داود شاه صبا والی ولایت هرات و هیات اقتصادی افغانستان در تبریز را باعث تعمیق و بالا رفتن سطح روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور دانست.
علیرضابیگی والی ولایت آذربایجان شرقی کشور همسایه ایران نیز با اشاره به پيوندها و مشترکات عاطفي و مذهبي دو كشور ايران و افغانستان، اظهار کرد: افزايش رفاه مردم دو كشور از اهداف اصلي توسعه روابط اقتصادي و تجاري است.
احمد عليرضابيگي با بیان این که قطعا افغانستان امن و آباد، ضامن صلح و سلامت منطقه است، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی با ظرفیت ها و توانمندی هایی که در حوزه های متنوع اقتصادی دارد، حاضر به سرمایه گذاری و توسعه روابط اقتصادی با کشور افغانستان است.
والی آذربایجان شرقی در ادامه توسعه روابط با كشورهای واقع در مسیر راه ابریشم را از رویكردهای روابط خارجی ولایت اعلام كرد و گفت: هر چند روابط آذربایجان شرقی با افغانستان در حد قابل ملاحظه ای نیست، اما سومین اجلاس راه ابریشم فرصتی برای توسعه همكاری است.
برگزاری سومین اجلاس در شهر تبریز کشور ایران، گام بلندی برای توسعه روابط بازرگانی و تجاری و اقتصادی ولایات مختلف کشورهای این مسیر بشمار میرود.
این اجلاس با حضور مقامات و سرمایه داران27 كشور آسیایی و اروپایی حوزه جاده ابریشم و با تشكیل میزگردهای تخصصی برای بررسی راه كارهای توسعه تجاری با كشورهای منطقه، برگزار شد.
قابل یاداوریست، مراسم افتتاحیه اجلاس عالی تاجران راه ابریشم با حضور معاون اول رئیس جمهور ایران در سوم سرطان راس ساعت 9 صبح در محل مجتمع پتروشیمی تبریز آغاز شد و شروع مراسم مذاکرات تجاری با تجار و بازرگانان بیش از 15 کشور در محل هتل شهریار تبریز برگزار شد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا نام تالار را به اسم بزرگواری هرات که جهان شمول است نه میگذارید
عبدلله انصار که به نام امان الله خان که در افغانستان کسی نه میشناسد

>>>   چرا خبر كشته شدن چهار فرد دولتي كه در غوريان اتفاق افتاد ننوشتيد ؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است