عالی جنابان غربی
ما را مسخره نکنید، روزی برای خود کسی بودیم
غربیها فراموش کرده اند که وضعیت فعلی کشور ما حاصل سه دهه زورگویی و سلطه طلبی ابرقدرتهایی مثل آنهاست و اگر اکنون محتاج و نیازمندیم نه از باب ناتوانی و نداری است،بلکه این وضعیت حاصل توطئه ها و هوسهای استعمارطلبانه آنان میباشد 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۱    ۱۳۹۱/۳/۲۶ کد خبر: 37396 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، گویا این غربیها ماندن در کشور ما را نوعی صدقه سری می دانند و فکر می کنند اگر آنها نباشند ما از گرسنگی خواهیم مُرد و از انجام عادی ترین کارهای خود باز می مانیم.

به عنوان نمونه یکی از این تمسخرها را جناب لیام فاکس وزیر دفاع بریتانیا در دیدار از کشور ما تکرار کرد که گفت: نیروهای ما به افغانستان نرفتهاند تا نظام آموزشی را در یک کشور از هم گسیخته قرن سیزدهمی اصلاح کنند.

هر کسی با شنیدن این جمله از یک وزیر بریتانیایی قبل از تردید در درستی یا نادرستی آن ، از لحن غیر دیپلماتیک و پرخاشگرانه آن شگفت زده می‌شود. لیام فاکس در حالی کشور ما را یک کشور عقب مانده و عصر حجری می داند که گویا هرگز از نقش پر رنگ افغانستان در شکل گیری تمدن مشرق زمین در قرنهای نخست هجری اطلاعی نداشته و ندارد.

غربیها فراموش کرده اند که وضعیت کنونی کشور ما حاصل سه دهه زورگویی و سلطه طلبی ابرقدرتهایی مثل آنهاست و اگر اکنون محتاج و نیازمندیم نه از باب ناتوانی و نداری است، بلکه این وضعیت حاصل توطئه ها و هوسهای استعمارطلبانه آنان می باشد.

بر هر منصفی، واضح و روشن است که به طور عمده نگاه آمریکا برای حضور نظامی در سایر کشورها، تامین منافغ خود به شکلی غاصبانه و مستکبرانه است و در این میان افغانستان هم مستثنی نیست و اگر روزی مجامع بین المللی بدون ترس از کاخ سفید به ارائه گزارشات نقض حقوق بشر توسط آمریکایی ها در کشور ما بپزدازند، به سادگی این ادعا اثبات خواهد شد.

واقعیت این است که حضور آمریکا در خاک افغانستان الزاماتی دارد که ایجاد ناامنی از مهم‌ترین آن‌هاست، به عبارتی اگر امریکا نتواند به ناامنی در افغانستان دامن بزند هیچ توجیهی برای ادامه حضور خود در خاک کشورما  نخواهد داشت. لذا روز به روز انفجارها و عملیاتهای تروریستی افزایش پیدا می کند و به جرات می توان گفت بخش قابل توجهی از ناامنی در ولایات مختلف نتیجه برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده دست اندرکاران دستگاه سیاست خارجی و اجرایی ایالت متحده آمریکا است.

اگر امروز همه زیربناهای اساسی کشور از بین رفته و نابود شده، به نحوی که وزیر دفاع بریتانیا افغانستان را یک کشور قرن سیزدهمی می خواند، دلیلش استعمار شوروی و بعد از آن سیاستهای شوم استعمار پیر انگلیس و آمریکاست و گرنه ما روزی برای خود کسی بودیم که عکسهای ذیل که در دهه 1960 یعنی حدودا پنجاه سال پیش گرفته شده، گواهی است از یک افغانستان مدرن و پیشرفته بدون حضور آمریکا و بریتانیا.

http://files.afghanpaper.com/pics/201206/201206151631282199.jpg

فروشگاه محصولات موسیقی

http://files.afghanpaper.com/pics/201206/201206151631284799.jpg

دانشگاه کابل، کلاس زیست شناسی

http://files.afghanpaper.com/pics/201206/201206151631282189.jpg

آزمایشگاهی در یک مرکز تحقیقات واکسن

http://files.afghanpaper.com/pics/201206/201206151631281572.jpg

نوجوانان افغانستان در برنامه ‎های پیشاهنگی

http://files.afghanpaper.com/pics/201206/201206151631281662.jpg

نیروگاه آبی تولید برق

http://files.afghanpaper.com/pics/201206/201206151631283281.jpg

شرکت نساجی گلبهار

http://files.afghanpaper.com/pics/201206/201206151631283789.jpg

سیستم مدرن حمل و نقل عمومی در آن زمان

http://files.afghanpaper.com/pics/201206/201206151631282143.jpg

امواج رادیو کابل که حتی از آفریقای جنوبی و اندونزی در دسترس بودند

http://files.afghanpaper.com/pics/201206/201206151631284057.jpg

این هم رژه سربازان ارتش ملی افغانستان که اکنون غربیها مدعی اند توان حفاظت از کشور خود را ندارند

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نهایت سپاس از شما دستندر کاران این سایت وزین.
نکته قبل توجه این است که ما افغانها چرا خود را بازیچه دست دشمنان قرار داده تا آنها از ما سوء استفاده کنند.
بله افغانستان 50 سال گذشته تاحدودی وطن پرست داشت که امروز آن عده هم به جیب پرستی مشغولند.
افغانها باید با دسیسه های دشمنانمان مقابله کنند نه اینکه "با دزد دهن جوال را بگیرند".برادران و خواهران افغان دلیر من سعی کنید افغان باشید و در خدمت افغانستان تا بتوانم دوباره عزت و کرامت خویش را بدست آریم.تن به وطن فروشی و خیانت ندهیم که این روز ماندگار نخواهد ماند.
به امید افانستان افغانی
عتیق الله سلطانی

>>>   در هر جائى كه نيعمتى وجود دارد بدان كه در جائى حقى ضايع شده است حضرت على

اگر غربى ها و بخصوص انگليسا در طول چند قرن از پيشرفت كشور ما جلوگيرى نمى نمودند و تو سط طوطئه ها جنك ها و اجنت هايشان را بر مقدرات ما حاكم نمى كردند . امروز از پيشرفت ما در شگفت مى بودند . چنانكه در كوتاه دوران نهضت امانى و رشد اقتصادى و فر هنگى مهمتر از همه استقلال سياسى را مانع براى استعمار شان ديدند و تمامآ امكانات داخلى و خارجى را براى شكست آن بكار انداختند تا آنكه نهضت وطن ما را در ماتم نشاندند . غربى ها رشد دانش فرهنگ را مانع نفوس استعمارى شان دانسته و هيچ گاه و در هيچ شرايط حاضر نيستند كه در اين مورد تلاش.بخرچ بدهند و به اصطلاع سلاح ا شان را در اختيار ديگران بگزارند .

>>>   با دوتا عکس چی را میخواهی ثابت کنید،اگر بی حجابی تمدن است،پس حیوانات از همه متمدن تر هستند.
ن.ا.افغانستان

>>>   ببخشید، کدام یک از این دست آوردهایی را که تصویرهای شان را به نمایش گذاشته اید، محصول خرد و کار افغانهاست؟ مگر نه این است که یا روس ها و هم غربی ها زمینه چنین پیشرفتی را در این کشور مساعد ساخته اند و هم هر از گاهی که خواسته اند، آن را پس گرفته اند؟
فرید مطهر

>>>   همین انگلیس ها نهضت امانی را توسط...معلوم الحال انگلیس و آی ایس آی بود و حکومت داکتر نجیب را توسط اجنت دیگر احمدشاه مسعود به ناکامی مواجه نمودند و در هردو دوره یک حاکمیت ترور اختناق و بی فرهنگی را جاگزین حکومت علم و عرفان نمودند.
حمید

>>>   ...به کودتا چیان 7 ثور که افغانستان خراب و گدا ساختنند

>>>   تازه یک فلم ساز انلگس فلم را بنام بازی بزرگ ساخته که بعد از شرم سار شدن انگلس از افغانستان و شکست فاحش تلاش نمودن افغانستان را از دنیا به دور نگاه کند . این فلم نویس میگوید حتی در عقب مخالفت اصلاحات غازی امان الله خان نیز دست انگلیس بود که به همکاری یک تعداد خواست از اصلاحات که غزی امان الله خان مد نظر داشت و کشور را به طرف ترقی سوق میداد جلوگری کند

>>>   آیا این غربیها و کمونیستها بودند که از دیدن صحنه هایی چون عکسهای فوق خشمگین میشدند ...؟
اتفاقا تمام آنهایی را که در بالا میبینید در مراکز پیشرفته ی غربی تحصیل کرده اند و نه در ... و باعث رنجش غربیها شود.
فرید

>>>   در شرایط کنونی افغانستان بدون حضور نیروهای خارجی وارد جنگ داخلی می شود همانطور که در حدود پانزده سال پیش این اتفاق افتاد و جنایات و خرابی های زیادی صورت گرفت. افغانستان هنوز هم پتانسیل وارد شدن به جنگهای داخلی را دارد.
نادر

>>>   البته عامل اصلی این ویرانیهاسیاستهای استعمارگران وسازمانهای استخباراتی انان درایجاد جنگ های داخلی است انهاکه درتجاوز اشکارشان بارهاشکست خوردند .شاهد این مدعادستگیری چندین عامل نفوذی انان دربین احزاب درجنگهای حمله به کابل بود که سالهازبان فارسی رافراگرفته ولباس افغان داشته وخودراازپاره چنارمعرفی کرده بودند.اگرملتی به خودباوری نرسد ودکینه وتعصبات واختلافات راپیشه کندبهترین فرصت برای راه دادن به دخالت خارجی وازبین رفتن عزت وواستقلال می باشد .
نهاد نواندیشان بلخ

>>>   انگلیس سیصدو و پنجاه سال تلاش کرد افغانستان را مسخر خود گرداند . هر بار که با تلاش نظامی قصد کرد با شکست سختی مواجه شد . بالاخره به این تنیجه رسید که حمله نظامی غرور ملی را بر علیه خارجی ها محکم میکند . تا اینکه تلاش کرد با استفاده از جهل بی سوادی مردم جنگ های فرقه ای را راه اندازی کند و کمکم با وجود جنگ های نا منظم داخلی سبب این شد که شذت بی سوادی و فقر علمی مردم به کم ترین حد رسید آن موفع بود که از دین و مذهب برای ابزار نهایی ضربه استفاده کند و به سادگی جنگ های داخلی را در کشور دامن زد و افغانستان را فقیر ترین کشور دنیا دچار ساخت .از آنجا بود که حالا می بینیم افغانستان هم شاهد فقر علمی هست هم فقر فرهنگی داریم .هم فقر نظامی هم سیاسی هم شرافت و....

>>>   واقیعا اگر دسیسه بازی و جنگ سرد بین بلاک ناتو وورشو نمیبود امروز افغا نستا یک دولت خود کفا و برابر به همسایه ها میبود برادریکه میگوید که بی حجاب پیشرفت است درین عکس بی حجابی مطرح نبوده بلکه زهنیت و رسم عنعنات مردم افغانستان من وتو را نشان میدهد شما اگر می رفتید به فا بریکه نساجی بگرامی گلبهار و دیگر فابریکات مهمی برادر داشتیم در فابریکه مقابل پل ارتل در زمان امیر شیر علی خات این یک فابریکه در سطح منطقه بود توپ و تفنگ اسلحه سا خته میشد اردو افغا نستان در مانش یک اردو مقتدر و خود کفا بود توسط همین جاسوسان از بین رفت در فابریکه پشمینه بافر در زمانش هم چیز ساخته می شد از قبیل کمپل.... حتی فرش مو کیت فا بریکه قند بغلان بوره فا بریکه جبل السراج و غوری سمنت کود برق مزار شریف ایا در همان زمانش معاش سر بازان و افسران از همین پول صادرات و واردات وطن خود
ما داده میشد یا از پول صدقه یهودی های امریکا در ان زمان همه برای وطن کار می کرد نه برای جیب خود این همه خیانت و عقب ماندی را همین بلاکهای شرق و غرب بالای سر ما اورد ه اشما اگر دیده باشید منازل 50 ساله قبل در شهر نو کاره سه چهار مردم ما زندگی هم سطح همسایه ها داشت اما افسوس به ما درحق مردم خود جیانت کردیم یکی اله دست روسها شدیم یکی از انگلیس و دیگری از امریکا اینها دشمنان بودند اما در بین قربان حوس هایش ما شدیم
خوب یادم است در همین لشکر گاه سا ختمانی هلمند شهرک را برای انجنیران و کارگران میساخت همین روسها برای ظاهر لعین پادشاه وقت گفتاگر امریکا در افغا نستان کار کند من تمام کمک هایم را قطع می کنم همین امریکا تمام بلدوزر ها کرین ها را تخریب کرده و همه ما شین الات را به قسم داغمه ساخت اما افسوس به این که ما شخصی دلسوز نداشتیم که هردو بلاک را یک سان برابر درین وطن سهمیه میداد امروز وطن ما به این حالت نمیبود در سال 1342 -1344 جرمن ها برای افغا نستان فا بریکات بند برق ما هیپر و نغلو سا خت اما روسها یکبار فابریکه نغلو را ساخت اما دیدند که دولت به طرف روس تمایل نشان داد غربی کمک را فوراً قطع کرد اگر دولت یک کمی تمایل به غربی نشان میداد روسه اخطار میداداین دلیل بود که از ما استفاده بدی می کرد . اگر هردو را یکسان میدید خوب میبود نه اینکه گاهی به دول روسها رقص می کردند و گاهی به غربی ها بعد از انکه داود خان فهمید که روسها درد بخور نیستند و نبودند همان متل است که از چکه چی بچکد ان زمان دیر بود روسها تمام قوای نظامی زمینی و هوایی را از جاسوسان پر نموده بود با یک لغزش کودتا ی ننگین هفت ثور را به میان اورد وغربی ازین نا حیه استفاده نموده دشمن افغانها را در جامه مجاهدین واقیعی پرورش و جنگ خونین بین اقوان را دبین ما اندا خت همه هست بود این وطن از بین رفت نه اردو ماند نه فا بریکه و مال بیت المال بعداً همسایه های بد رگ و بد زاد مردم ما را به گروه ها تقسیم نمود یکی را پرجمی و خلقی سا خت دیگر را اخوانی سنی ودیگری را حذب الله شیعه که برای این وطن همه مار های دو سره بودند
میوند

>>>   اسلام گرایان افراطی و سلفی کشور محبوب ما رابه دستور وهابی ها ویران کردند و هنوز یلا کردنی نیستند در غیر قبلا افغانستان مسلمان تر بود از حالا
حاجی پرویزبشرمل

>>>   در هر جائى كه نيعمتى وجود دارد بدان كه در جائى حقى ضايع شده است حضرت على میشود بگویید دقیقا کجا نوشته است اگر در نهج البلاغه کجایش یعنی اگر ما میخواهیم پیشرفت کنیم باید حق کسی را بوخوریم امام علی میفرمایند اگر از در خانه ای فقر داخل شود از دریچه و پنجره آن فحشا بیرون میشود مولایمان علی همیشه به فکر پیشرفت خود و جامعه خود بود

>>>   بسیار عالی، بسیار خوب، شاباس آفرین
اینا این چنین وطنپرست باشید و مردم پرست
حالی دیگه باید همه دست اندرکاران افغان پیپر باید ستایش شود که این چنین موضوعات وطنپرستانه و ملی را پخش می کند
آفرین همه کارکنان افغان پیپر که بالاخره با این سرزمین افغان محبت تان را نشان دادید.
یما جمشیدی
از مزار شریف

>>>   درعکس های فوق بجز از چند نفر زنی که تنبانهای خودرا کشیده ویک بند برق که انهم توسط همین غربی ها وشرقی ها ساخته شده چیزی ازتمدن وانکشاف دران دیده نمیشود ولی اگر پیشرفت وترقی در بی حجابی وتنبان کشیدن باشد کشور ماواقعآ از 30 سال به اینطرف سالها به عقب گشته ایم ولی اگر انکشاف در تعلیم وتربیه فراهم ساختن زمینه برای تحصیلات عالی وعرضه خدمات صحی برای مردم وساختن سرک های ولایتی وحلقه وی وساخت دیگر زیربناها باشد درانصورت انکشاف که درین 10 سال اخیرصورت گرفته درتاریخ کشور نظیر ندارد ولی بازهم به نسبت پول که درین 10 سال اخیر درکشور سرازیر شده خدمات کافی برای مردم عرضه نشده است
خداکند بدون کم وکاست نشر شود
احمدی ازهرات

>>>   همه اش خوبش مگر ... زن ها برهنه بون خیلی عیب است آیا شما میل دارید که یک از فامیل های شما در شهر ...برهنه گشت گذر کنند؟

>>>   شوربختانه کشور های افغانستان و ایران با دخالتهای بیگانگان از آن راه اصولی پیشرفت دور ماندند جالب اینجاست که این بیگانگان به خوبی می دانستند که نقطه ضعف این دو کشور کجاست و آن نا آگاهی هر دو جامعه نسبت به دین می باشد که هرگز برای مردمان ما جا نیافتاد که دین امری شخصی است به گفته حافظ بزرگ از چند قرن قبل " هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت" این ناآگاهی فرهنگی و دینی در برخی از نظرها پیداست به امید پیروزی و زندگی آرام برای مردم هر دو کشور . مهران .

>>>   شیر که پیر شد ریشخند شغال میشود...للمه از کابل

>>>   وزیر بریتانیا راست میگوید او از افغانستان فعلی صحبت میکند نه از افغانستان چند ده پیش . این عکسها از چند دهه پیش است. افغانستان با کابل و چند شهر دیگر قضاوت نکنید بروید به دهات و قریه دور دست که مردم در قرن 10 زنده گی میکند.
شهروند

>>>   آيا داشتن يك بند برق در 50 سال قبل كه توسط خارجيها ساخته شده است پيشرفت است؟ آيا داشتن چند آزمايشگاه يا ملي بس پيشرفت است؟ بهتر است بزرگنمايي نكنيد بهتر است واقع گرا باشيم ما از گذشته هاي دور به خود بد كرده ايم و راه درست پيشرفت را طي نكرده ايم و اگر كساني هم در كشور خواستند اين كار را بكنند به نامهاي مختلف و مارك زدنهاي مختلف آنها را نابود كرديم و نگذاشتيم كه جامعه رو به پيشرفت گام بردارد. و جالب است كه كشور ما هميشه به نام دين از پيشرفت باز مانده است و هر كس كه هواي پيشرفت اين جامعه را در سر داشته است ضد دين و ضد اسلام خوانده شده و كمر به نابوديش بستند. مشكل ما اين است كه دين خود را نشناخته ايم و هرچي كه چند....گفتند فورا آن را قبول مي كنيم. اگر اين مشكل حل شود ساختن چند بند برق و سرك كاري ندارد. مشكل اول ما فقر فرهنگي و نشناختن دين است.

>>>   هموطنان گرامی: این ترفند و توطئهً خود ... داخل هست وقتی مردم شروع به اعتراض و طالب حقوق بر حق خود میگردند آنان را به خارج و غرب نسبت می دهند. به بیانی دیگر
اینکه همهً تقصیر و عامل عقبماندگی کشور را به خارج ربط دهیم و خارجیها را توطئه گر بنامیم البته آسان بوده و از طرف حاکمان... داخل تولید و تبلیغ می گردد . حاکمان ... و مستبد کشورهای ما هموراه بخاطر فرار از مسئولیت و عواقب اعمال چپاولگرانه و جنایتهای خود و یا بدلیل عجز و ناتوانی خود در ادراهً امور کشور همهً اعتراضات بر حق مردم را به خارج و به غرب نسبت و ربط میدهند. البته که کشورهای استعماری در گذشته از اوضاع خفقان و استبداد و عقبماندگی کشور سوء استفاده کرده و منافع خود را تاًمین کرده است مانند پدری و مادری که اجازه تحصیل به فرزندان خود را ندهد حالا آخر و عابت فرزندان چی می شه؟ ولی در اصل این حاکمان بی عرضه و ضد آزادی زمینه عقبماندگی و نفوذ بیگانگان سودجو.ی را فراهم کرده است . زیرا اگر مردم آزاد و آگاه باشند دیگر ... در حاکمیت نخواهند ماند لذا تمامی این اعمال ... یک دلیل قانع کننده دارد و آنهم فقط در ماهیت ضد آزادی و ضد مردمی حاکمان نهفته است و همانگونه ... مردم را صغیر و خود را همه کارهً و صاحب جان و مال مردم می دانند در صورتی که در کشورهای آزاد و دموکراتیک حکومتها از طرف مردم با یک انتخابات آزاد و با رای و ارادهً آزاد مردم انتخاب می گردند و فقط برای مدتی نماینده و خادم مردم هستند، در صورتی که تاریخ ثابت می کند تمامی ...جهان و بخصوص ...دینی از نوع طالبان که خود را همه کارهً ملت و نماینده خدا دانسته و تن به انتخابات آزاد و رای و ارادهً آزاد مردم نداده و خود را قیم و ولی خدا می دانند درست در اینجا تضاد بین مردم و دولتها و بعبارتی تضاد مابین آزادیخواهان و ... شروع می شود و تا غلبهً آزادی و حق حاکمیت مردم بر جهل و استبداد و دیکتاتوری ادامه دارد. آیا این تضادها ازحارج وارد می گردد؟ آیا غرب به دیکتاتورهای کشور می گوید که آزادیخواهان کشور خود را سرکوب و شکنجه و اعدام کنید و و و و؟ آیا غرب به حاکمان ما گفته و یا می گوید که کشورتان را در تاریکی و خرافات و عقبماندگی نگهدارید؟ و یا در زیر زمین و کوهها ....ب الکتریسیته تولید کنید!! آیا غرب می گوید که انتحاری و تروریست تربیت کنید؟ کجا ؟ لیکن حاکمان نسبت به ماهیت ضد آزادی خود، خودبخود مزدور بیگانه گشته و به ضد مردم و به ضد منافع ملی کشور مبدل می گردند. حالا پس چرا غرب را مقصر می دانیم؟ چرا ؟.
تو چون خود کنی اختر خویش را بد
مدار از فلک چشم نیک اختری را.
با درورد فراوان بر مردم آگان افغانستان و ایران.

>>>   حاکمیتی و یا کسی که احترام خود و مردم را نگه ندارد، دیگران نیز احترامی به آن نخواهند گذاشت.
هر گاه یک حکومت و یا یک جریان فکری و سیاسی نتواند خود را ملی و مدرن سازد، حتی اگر وابستگی خارجی نیز نداشته باشد، لاجرم خودبخود تبدیل به مزدوری بیمزد شده و منافع بیگانگان سودجوی را تاًمین می کند.

>>>   دوستان عزیز:
کسانیکه این عکس ها را چاپ و از شگوفائی افغانستان در سی سال قبل صحبت می کنند، دو علت دارد: اول - او از تاریخ افغانستان مطالعه و برداشت درست ندارد و ثانیا - وی احساساتی حرف می زند. هرگاه قرار باشد ما بر اساس همان چند عکس قضاوت نموده و آن ها را مظهر پیشرفت افغانستان بدانیم، از این حقیقت نیز نباید انکار کرد که اکثر همان ساختمان و مراکز یا بکمک بلاعوض و مجانی امریکا یا روسیه آباد شده بودند. پس معلوم نیست که این دوستان وطنپرست ما چه را می خواهند علیه غرب برهبری امریکا و روس زیر زعامت اتحاد شوروی بیان کنند.
مثلا: دانشگاه کابل کار ایالات متحده امریکا و پولتخنیک کابل کار روس ها بود. کش و فش نظامی که در عکس از آن تذکر رفته، کار و خیرات های روسیه و مشاورین روسیه بود. شما لطف نموده یک نمونه از پیشرفت در افغانستان در زمان شگوفائی را نشر نمائید که کار خود افغان ها باشد. در غیر آن پیش از نوشتن اول تاریخ این کشور را با دقت و بیطرفانه خوانده و بعد قضاوت نمائید.
امید است از طریق سانسور از افشای حققیت چشم پوشی نکنید. افغانستان که افغانستان از شرارت های دوره شگوفائیست که در دوران خویش جز دروغ و کذب برای مردم و جهان نگفت و بالاخره افغانستان را بجائی رساند که امروز است. دیده شود که شما در نشر واقعیت تا چه حد از سعه صدر برخوردار هستید.

>>>   تا زمانیکه جاهلانی در افغانستان باشند و به منافع شخصی خود فکر کنند و دوست و دشمن را تشخیص ندهند و به این درک نرسند که عزت ما و سربلندی ما و اقتدار ما به دست خودمان است نه دیگران (إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ قران کریم سوره رعد آیه 11) ما به جایی نخواهیم رسید و مورد توهین و تحقیر همه ملل جهان قرار می گیریم.

>>>   دین هیچ ضدیتی با پیشرفت ندارد.

>>>   برادرها زیاد دلخوش نشوید
دو تا سه عکس نمایشی که در زمانش هم واضعاً برای تبلیغات گرفته شده بودند نمایانگر سطح کلی کشور نیستند و نبودند۰ اگر اینها در ۴۰ تا ۵۰ سال آرامش کار میکردند، از آن فُرصت استفاده میکردند، و بی عدالتی نمیکردند شاید بدبختیهای امروز کمتر اتفاق میداد، مردم هوشیار تر و باسوادتر میبودند، و نفاق تا به این حد نمیبود۰
آهنگر

>>>   من همان زنهای " برهنه " را صد ها بار بلکه هزار ها بار باعفت و آگاه به حقوق خویش نسبت به این زنهای بی سواد و محروم زیر برقع می بینم. این ها فقط از ظاهر قضاوت می کنند کاری به فکر و آزادی و علم ندارند. به تصاویر نگاه کنید زنها به مراتب دارای عزت ووقار هستند. زنهای فعلی افغانستان با این پوشش مسخره اش آدم را به یاد انسانهای جنایت کار که خواسته باشند مجازات شوند می اندازند.

>>>   اقای احمدی ازهرات گل گفتی واقعآ اگر پیشرفت وانکشاف دربی حجابی ومنیژوب پوشیدن باشد درانصورت حیوانات متمدن ترین مخلوق خداوند متعال درروی زمین هستند
فریدون هراتی

>>>   اگاهی نداشته باشد درغیران دراسلام به هیچ صورت یک زن باحجاب ولو بیسوادهم باشد اززن برهنه وبی حجاب باعفت شده نمیتواند شاید...
انوری ازدایکندی

>>>   افسوس به مردم بی سواد و بی فرهنگ ما که در این عکس ها که یک ملت بی نیاز را نشان می دهد تنها پاها , موها و زن ها را می بینند .
می خواهم از یگان تایتان پرسان کنم آیا رژه ی سربازان , بند , آزمایشگاه و سیستم آموزشی را دیدید؟....نی ندیدید چرا که زن های متمدن و با سواد و البته حضورشان در جامعه ورخطایتان کرد .
من با آن دوستی که گفته است این زن های با سواد و آگاه و با وقار با ارزش تر هستند , موافقم .

>>>   خطاب به غربی ها:
مارامسخره نکنید ماهم مثل شما تنبان کشیدن ومنیژوب پوشیدن را 50 سال قبل یادداشتیم و...خداوند متعال به کسانیکه برهنه بودن زن وبی حجابی زنرا اززنان باحجاب بهتر میداند
جوینده ازالمان

>>>   آقای جوینده، حالا اگر زنان افغانستان همانند دوران طالبان به برقع و چادر و چاقچول وووو ادامه بدهند و در تاریکی و حصار و تفکرات و تعصبات دینی و مرد سالاری بمانند بهتر می شد و یا بهتر خواهد شد؟ والله در 1400 سال گذشته نتیجه ایی نداده و بجایی نرسیده و اگر شما فکر می کنی فرمایش و استدالال شما صحیح باشد نمونه اش کجاست و کدام کشور اسلامیست ؟ چرا آلمان در مدت 60 سال با وجود اینکه کل آلمان در جنگ جهانی با خاک یکسان بود ولی باز سازی شد ولی کشور ما در 1400 گذشته با حجاب ساخته نشده است ؟بعد از ممنون

>>>   آفرين بر گذشته تان
بهتر بود تصاوير از پيشرفتها مي‌بود نه از كشف حجابها

>>>   همشه باید مثبت ها را دید افغانستان یک زمانی دلسوز داشت ولی حالا انان را از دست داده است کسانی که از جان ومال و جوانیشان برای کشورشان مایه گذاشتند و وطن را به یک پیشرفت نسبی رساندند ولی چند دهه جنگ و خودخواهی ویرانش کرد. اکنون وطن امروز ما نیاز مبرم به دلسوزانی دارد که برایش کار کنند و تمدنی را برای جهانیان به ارمغان اورد که بدانند تمدن یعنی چه و متمدن یعنی کی.
و این امر مستلزم این است که مردم بخواهند تغییر کنند و بهای آنرا بپردازند.به امید افغانستانی تمدن ساز
سعید از ایران

>>>   آقای جوینده
تو اگر تشویش... را دارید در آلمان زنده گی می کنید .تا جاییکه من شنیده ام در آنجا مردم زیاد به قصه... نیستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است