کرزی، جنرال دوستم را به پای میز محاکمه کشاند!
جنرال دوستم مانع آغاز کار شرکت هایی می شود که در مزایده استخراج نفت حوزه شمال کشور برنده شده اند و می خواهند کار استخراج نفت را آغاز نمایند. لذا این امر بر خلاف منافع ملی محسوب شده و باید هرچه زودتر از سوی دادستانی کل به پای میز محاکمه کشانده شود 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۰    ۱۳۹۱/۳/۲۳ کد خبر: 37235 منبع: پرینت

به گزارش تحلیلی بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، خبرها حاکی از آن است که شورای امنیت ملی، جنرال عبدالرشید دوستم از اعضای رهبری حزب جبهه ملی را به اتهام "خیانت ملی" به دادستانی کل معرفی کرده است.

براساس این گزارشها، شورای امنیت ملی افغانستان مدعی شده است که ژنرال دوستم مانع آغاز کار شرکت هایی می شود که در مزایده استخراج نفت حوزه شمال کشور برنده شده اند و می خواهند کار استخراج نفت را آغاز نمایند. لذا این امر بر خلاف منافع ملی محسوب شده و باید هرچه زودتر از سوی دادستانی کل به پای میز محاکمه کشانده شود.

هرچند دادستانی کل هنوز در این باره مطلبی را در اختیار رسانه ها قرار نداده، اما ظاهرا لیست جنرال دوستم به همراه تعدادی از فرماندهان این رهبر مقتدر؛ از سوی دولت به دادستانی کل ارسال گردیده است.

اما با وجود این سکوت مقامات امنیتی و قضایی کشور، اعضای جبهه ملی افغانستان سکوت نکرده و این اقدام ریاست امنیت ملی را یک اقدام غیر اصولی و نابجا دانسته و مدعی شده اند که دولت سعی دارد "حقیقت را وارونه جلوه دهد."

به گفته سخنگوی جبهه ملی ، جنرال دوستم به شرکت هایی که می خواهند کار استخراج نفت در شمال افغانستان را آغاز کنند، توصیه کرده است سعی کنند بیشتر نیروهای امنیتی و کارگران را از اهالی محلی استخدام کنند تا علاوه بر اشتغال زایی در این منطقه، از ایجاد فساد بزرگ مالی نیز به نحوی جلوگیری شود.

به گفته فیض الله ذکی، کسانی که این اتهامات را بر جنرال دوستم وارد کرده اند، بیشتر به فکر منافع شخصی و بعضا منافع سران دولتی هستند. هدف اساسی حکومت و رهبری نظام، دلسوزی برای حفاظت از ثروت های ملی نیست بلکه حفاظت از منافع برخی شرکا و اعضای همسو با خانواده مقامات دولتی است که در این پروژه شریک می باشند و قصد دارد تا منافع این حوزه نفتی را نیز در اختیار خود داشته باشند.

جبهه ملی همچنین دولت را متهم به راه اندازی هیاهوی تبلیغاتی در باره معادن شمال کرده و آن را تلاش برای پرده پوشی فساد گسترده ای دانسته که سران حکومت در حیف و میل کمک های بین المللی و منابع ملی در آنجا مرتکب شده اند.

این سخنان دو جناح در باره یکدیگر. اما به راستی واقعیت کدام است؟ جنرال دوستم خیانت کرده یا برخی متنفذین دولتی؟ در باره اینکه دارایی های ملی در اختیار چند تن از خاندان های وابسته به حکومت است، شکی نیست چرا که اگر اینگونه نباشد، این همه فساد مالی به وجود نمی آید. یعنی تا مفسدین پشتوانه محکمی نداشته باشند هیچ وقت دست به چنین اختلاس هایی نمی زنند.

از سوی دیگر شواهد نشان می دهد که حکومت بخشی از دارایی های ملی را به ترور فیزیکی و شخصیتی رهبران جهادی و سران قومی اختصاص داده است. چرا که می داند هنوز مردم ما به نوعی دلبستگی به همین رهبران جهادی دارند که استقبال همین مردم از جنرال دوستم در بدو ورود به کشور گواه این مطلب است.

این تاثیر بزرگان ملی بر روند بسیاری از جریانات سیاسی و امنیتی به هیچ وجه قابل انکار نیست و این موضوع را هم دولتی ها و کرزی می دانند هم سران قومی. لذا این رهبران و سران تلاش می کنند تا با حفظ منافع مردم و تلاش برای اشتغال زایی برای آنان، محبوبیت خود را حفظ نمایند. اما در سوی دیگر دولتی ها در تلاش هستند تا از این نفوذ بکاهند و منافع بیشتری را نصیب خود کنند.

با بیان اینکه قصد ما تعریف و تمجید از شخص خاصی نیست، باید بگوییم: ای کاش دولت و کرزی به جای این ترور فیزیکی و تخریب شخصیتی رهبران جهادی و سران قومی، از نفوذ آنها در بین مردم استفاده می کرد تا عملیاتهای بازسازی بهتر و سریعتر انجام میگرفت، نه اینکه تنها به فکر منافع برخی افراد و شخصتیها باشد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ ... کرده نمیتوانند وجنرال صاحب دوستم پیروز میشود ...
للمه از کابل

>>>   این دولت فاسد و قومی میخواهد همه چیز را تصاحب شود، این همه توطئه علیه رهبران ملیت های ساکن دیگر کار ساز نیست، آقای جنرال دوستم حرف بجا و منصفانه ای زده اند، باید کارگران و محافظین امنیتی از فرزندان همان منطقه استخدام شوند و دیگر اینکه نباید همه چیز ما توسط این دولت ...به یغما برده شود، فردا کرزی و تیم فاسد اش تمام دارائی های مردم را به آمریکا و اروپا انتقال می دهند و عیش و نوش می کنند ولی مردم ما باز هم باید در بدبختی و فقر بسر ببرند.
مردم در پهلوی جنرال دوستم ایستاده هستند و این دولت مزدور باید بداند که کاسه ای صبر مردم دارد لبریز می شود.
جهانگیر...

>>>   حکومت کرزی قبل از هر چیز برود و فساد برادران خود را پاک کند بعداً دیگران. چون میبیند که از طرف مردم بالایش فشار می آید این گپ ها را میزند. اگر اینقدر مرد است اول دس در یخن خود کند.

>>>   طرح ترور جبهه ملی اجرایی شده است
جناب کرزی دستور ترور سران جبهه را داده است
احمد ضیا مسعود ، محمد محقق ، جنرال دوستم و بعضی دیگر از سران با نفوذ این جبهه در طرح ترور پشتون ها قرار گرفته اند.
فریدون از هرات

>>>   حتی یک طفل هم میداند که این اتهامات درین وقت خاص فقط سیاسی هستند و جز یک سلسله دسیسه های وسیع حلقه کرزی بر علیه اپوزیسیون سیاسی شان است۰
آسمائی

>>>   آیا غیر از دزد ها وخاینین ملی اطرافین کرزی که همه از جمله نزدیکان وی میباشند دیگر شخصی نیست که حق مزایده را داشته باشد
تمام عواید جنوب را خوردید وباقی را به بادارانتان فروختید هنوز سیر نکردید که هالی به طرف شمال دهن می اندازید.
شرم است دیگر رساویی هم به این حد خیرست که ...

>>>   ااینها همش توطعه هایی است که از طرف کرزی و دولتش اتخاذ شده و میخواهند مجاهدان را نامبد کنند.
اون از حمله به استاد محقق و این هم از توطعه علیه جنرال دوستم.
اگر جنرال دوستم گفته که ما میخواهیم گارگران از خو د محل باشند این کجایش خیانت ملی است؟
این یک اندیشه والا از جنرال دوستم است که میخواهد مردم محل از نعمتی که خداوند در منطقه انها قرار داده استفاده کنند و در رشد اقتصادی خود از آن استفاده بکنند.

>>>   ازخاندان كرزى كرده خيانت ملى را هيچ كس نه دوستم ونه طالب ونه حكمتيار به حق افغانستان انجام نداده است
قندهارى

>>>   امریکا به یک بهانه نه به یک بهانه ی خاین های اصلی را از بین میبرد .
حق بین از مزار

>>>   من با تحلیل که افغان پیپر کرده موافقم

>>>   اقای کرزی ؟ این جنرال دوستم بوددر انتخابات گذشته تو ... را به چوکی ریاست جمهوری شاند واین مرد دلیر بود تو ده تیاره امریکاوئی با محافظین غربی مثل شاه شجاع وببرک کارمل ده کابل پیاده شدی امنیت ات را گرفت . امروز از حکومت فاسد ، تک قومی وتک منطقوی تو این مجاهد قهرمان به تنگ آمده صدای برحق خویش را که صدای ملت افغانستان است بلند کرده است . پس ای کرزی... این را خوب بدان دشنام فرستادن به ادرس جنرال دوستم عواقب بسیار خطرناک داشته این بار دوستم وملت اش شما خائنین را اجازه نمیدهد این رهبر محبوب ترک نژادان را مثل سه سال قبل خانه اش را در محاصره قرار بدهین این بار تصمیم را ملت اش خواهد گرفت .
بختیار ارتاق از ترکیه

>>>   عجب ... این کرزی!! باطلان که هر روز انفجار میدهند، انتحار می کنند، کودکان معصوم را زهر میخورانتند، مکاتب وکتابهای مقدس اسلامی را آتش میزنند برادر ناراضی میخواند ولی وقتکه یک شخصیت ملی از معادن کشور دفاع می کند ونمیگذارد مافیا غارت کند اورا خائین ملی میخواند.

>>>   دوستم مرد ملی است و کرزی از صداقت پارساله شان استفاده بد کرد و امروز باز میخواهد به یک نوع دیگر این شخصیت ملی را خورد کند . هرگز . درحالیه دارو دسته کرزی تا فرق سر از فساد مالی و تریاک فروشی پر است کس پرسان نمیکند .
لوگری

>>>   بعدازینکه جناب حامد کرزی ریئس صاحب جمهور منتخب افغانستان موضعگیری اصلی خودرا 180 درجه به نفع برادران نامنهاد طالبش تغیر داد با مشوره واشارهء آنها یک سلسله تغیرات را در ارگان های امنیتی وپست های کلیدی بوجود آورد مثلا تقرر لوی درستیز صاحب قوای مسلح ویک تعداد جنرالان...ائیس امنیت ملی وتغیرات درداخل آن ریاست...مقرری ها در وزارت دفاع ملی به نفع طالبان ورشد وردک ها در استقامت های مختلف امنیتی,ومعارف..تقرر پروفیسور صاحب جنرال مسی وردک که شخصیت علمی ومسلکی لایق اند وزمانی داکتر ملا محمد عمر آخوند درقندهار بودندورهبری طالبان را تداوی میکردند وداکتر پاکستانی را که قبلا با آنها بود شکست داده بود واقعا که جناب ایشان در مسلک خود دست بالا داشت به مشوره واشاره آنها بعداز بیست سال دوری از خدمت دولتی حالا بریاست صحیه مقرر شدند. . ترور شخصیت هایی که ضد طالب جنگیده با همکاری تیم ارگ وآی اسآی پاکستان هم ..همین طور بد نامی کسانیکه برضد برادران طالب جنگیده از در انتقام جوئی مقامات قرار گرفته اند تا تیم حاکم به برادران طالب شان خدمت خوبی نموده باشند ودر انتخابات آینده در مقابل قوم . قبیله شان از دیگران موجود وحریفی نداشته باشند تا بتوانند حاکمیت تک قومی را با دسیه وتقلب تداوم بخشند وهر کسی سر بالا کند دوران محمدگل مهمند را تکرار کنند ونام قریه وی را هم تغیر بدهند وملا ودارائی وی را هم به قوم ناقلین خود توزیع کنند.اما تاریخ به نفع تان کار نمیکند..وقسه علی هاذا.
ملا فضلی.کابل.

>>>   دوستم باید بداند که جناب کرزی تجیب نیست که هر کاری خواسته باشد به میل او به اجرا در اورده شود.و اقای دوستم به نا حق خود را با ...برابر میکند!

>>>   به اساس قضاوت مردم افغانستان جنرال صاحب دوستم به خیانت ملی متهم نیست بلکه کر زی همراه تیم حاکم در سر قدرت هم در خیانت ملی متهم است هم در تمام قتل های زنجیرئی ترور شخصیت ها آدم روبایی ها قچاق مواد مخدر وطن فروشی وغیره ....
ما مردم افغانستان دولت را خوب مشناسم صد بار جنرال پادشاه ساز را متهم به خیانت ملی کنند ما مردم افغانستان قضاوت میکنیم که جنرال عبدالرشد دوستم رهبر وشخصیت ملی است .
گروه جوانان فس بوکی افغانستان
قضاوت مردم افغانستان

>>>   با تشكر ازافغان بيبر مارا درجريان كذاشت عبداللطيف فطرت دربارلمان خائنين ملي را معرفي كرد ولي ازحكومت هيج اقدام صورت نكرفت وازانها حمايت شد نوري ازتخا

>>>   اقای کرزی اشتباکرده است که رهبریک ملت راتوهین میکندخودش به میلیون هااختلاس میکندکسی نمی کوید

>>>   مسئولیت امنیتی حوزۀ نفتی آمودریا را کمپنی وطن ریسک منجمنت برعهده گرفته است، که رئیس این کمپنی راتب پوپل پسرمامای رئیس جمهور کرزی است، راتب پوپل پرسونل امنیتی خود را درمنطقه مستقر کرده است ولی جنرال دوستم پافشاری دارد که پرسونل امنیتی و کارگران حوزۀ نفتی باید از باشنده گان محل باشند، تا مردم محل مانند منطقهٔ مس عینک صاحب کار و روزگار شوند، ولی در عوض بجای استدلال و بکار برد تعقل اتهام زدن ها آغاز شده که این اتهام بستن ها میتواند زیاد زیانبار تمام شود و به یک جنگ تمام عیار مبدل گردد. که در نهایت اگر برندهٔ نداشته باشد،قطعأ بازنده خواهد داشت که تیم حاکم درارگ خواهد بود.
حکیم

>>>   دوستم ومحقق تیشه به ریشه خود زد
محقق ودوستم دو چهره که در ده سال تمام در کنار ریس جمهور کرزی بودند وازین طریق صاحب قصر های بزرگ در داخل وخارج شدند ده سال تمام همین سران جبهه ملی بود که در شمال افغانستان کوچه به کوچه رفتند وبرای مدرم گفتند که اگر رفا وارامش میخواهید از محترم حامد کرزی حمایت کنید دقیق ایت کوچه گشتی ها هم بی نتیجه نماند وبا مصرف ملیون ها دالر کرزی انتخابات ریاست جمهوری را بنام خود به بار دوم به حمایت همین سه چهره رقم زد دقیق همه مانند گذشته در اغوش ریس جمهور کرزی بودند وتا اندازه که در خواب هم دیده بودند که کرزی ریس جمهور میشود شاید این خواب را خواستند به حقیقت برسانند که رسانند دوستم در شمال افغانستان بیش وبه ده ها هزار از حامیانش در عقب او شعار میداد که کرزی به وطن خودمت مکیند فراموش نمیکنم او انقدر هوا دار سرسخت داشت که دست اواز شیشه موتر بیرون بود وبرای بوسیدن باید هوادارانش ساعت انتظار میکشید اقای محقق هم پیش وهزان تن از مردان وزنان به عقبش وشعار میداد که که من از کرزی حمایت میکنم برای دیدار اقای محقق هم درین ساحبه کمپاین مردم بی خبر از بازی های سیاسی از چهره ها روز ها را انتظار داشتند سرانجام محقق میرسدوشعار های زنده باد محقق از سوی مردمش سر داده میشود بلی این همه تلاش های خسته گی ناپزیر بود که سران جبهه ملی برای رسیدن دوباره ریس جمهور کرزی به کرسی ریاست جمهوری بود و. اما این مردم که دستهای رهبران مانند دوستم ومحقق را بوسیدن چی را نصیب شدند جز فساد بی امان در افغانستان جز هروز راکت باری کشورهای همسایه به کشورشان جز مواد مخدر که هروز فرزندان همین مردم ار میسوزاند جز بوجود امدن مافیای بزرگ افغان وخارجی جز غارت سرمایه های ملی جزبمبارانی امریکایان اشغال گر به کوچه کوچه ولایات شرقی چیز دیگری را نصیب نشدند اما از طرف اقای کرزی باری محقق ودوستم چی وعده داده شده بود بنا به گفته های خود اقای محقق تبدیل نمودن ولسوالی بهسود به ولایت بشرط که والی او هم هزاره باشد چهار والی از طرف محقق در افغانستان از حزبش گماشته شود چهار وزیر هم در وزارت خانه ها باید به صلاحیت محقق گماشته شود وده ولسوالی وریاست ها زمیمه ان وعده از طرف کرزی برای دوستم شش وزارت ده ولایت وده ریاست ومدیریت های خاص اما کرزی هم بدترین شخص وبهترین سیاست مدار افغانستان در تاریخ معصر او از محقق ودوستم شنخت بشتر از خود شان داشت کرزی کسی است که برای برادان خود هم رحم نمیکندچی رسد به دوستم ومحقق گفته میشود زمانی که کرزی سوگند وفاداری یاد کرد همزمان سوگند کرد که بداد دوستم ومحقق هم میرسد که رسید او حتی دیگری وقت دیدار با دوستم ومحقق را نداد چی رسد به ولایت و وزارت چنان سایست را درپیش گرفت تا اندازه که دوستم را خاین ملی ساخت وچنان سیاست را در پیش گرفت که محقق را از مردمش چنان دور کرد که حتی خود م حقق را مردمش حالا تحویل نمگیرد کرزی کسی است که میخواهد کسانی را محکمه کند که خون 65 هزار کابلی را ریختانده او کسانی را میخواهد که محاکمه کند که سرزنان در کابل تجاوز کردن کسان که برسر مردم کوکه زند شاید هم خود کرزی شخص وطن دوست نباشد اما باید کاری را انجام بدهد که مردم این سرزیمن میخواهد شاید کرزی با محاکمه این اشخاص محبوبیت خود را در بین مردم زیاد بسازد اما چی فرق میکند که خاین خاین باشد به هرحال باید انظار کشید که ایا این خاینن ملی هم به میز محاکمه کشانده خواهد شد ؟؟؟
نویسنده شاداب امین بیگزاد
لطفن این راشکل مقاله با تصاویر دوستم ومحقق نشر کنید نشر کنید

>>>   اين خائن ملی را به باید پای میز محاکمه کشانده شود.
kalalane

>>>   دوستان کرزی خودیش همراه به دارودسته اش خاین ملی هست برای مردم افغانستان آشکارا معلوم هست خدا از اون روزی نجات بدهد که صبر مردم به اخر برسد و مردم دست به اقدام بزند باز اون وقت کرزی در کنج ارک مرگش پیدا خواهد شد
علی از لندن

>>>   برنده این قرارداد راتب بوبل شده که بچه مامای کرزی میباشد و تمام دارایی و سرمایه ان متعلق به کرزی است و باید اولا از راتب برسان شود که این سرمایه را از کجا کرده است ؟ مثل ما یک مهاجر افغان در امریکا میباشد و قبل از ریاست کرزی مالک ده هزار دار نبود و حلا خزاندار کرزی است .
حشمت از امریکا

>>>   تشکر از مقاله جالب شما و بخصوص نتیجه گیری شما در پاراگراف آخر مقاله که به طور واضح گفته شده طرفدار ی و بد کردن از افراد با نفوذ مطر ح نمی باشد .
بلکه از افراد برای گسترش و امنیت ،پیشرفت استفاده شود بهتر است.

>>>   سلام این اقدام دولت بسیار شتاب زده معلوم میشود زیرا چندی پیش حکومت المان یکتعداد اعضای برجسته مخالف حکومت که در ترکیب آن ضیاء مسعود ، جنرال دوستم ومحمد محقق بود دعوت شده بودند تا الترناتیف کرزی را پیدا نمایند اشخاص فوق الذکر که متاسفانه در طول سه دهه گذشته سابقه خوب در بین مردم نداشتند یکی اش به جنایت جنگی متهم است دومی اش به کوبیدن میخ برفرق یک قشر عظیم 95 فیصد(سونی ها) .بریدن پستان های زنان در جنگ های داخلی کابل وسومی اش که متاسفانه در وقتیکه متصدی معاونیت اول ریاست دولت را عهده دار بود مورد استعمال ریس جمهور واطرافیانش قرار گرفت وعقده مندانه برخورد میکند وحالا دولت به بهانه اینکه چطور در انتخابات اینده این قشر کثیر ومطرح یعنی تاجک ها را به حاشیه کشانیده باشد میخواهد اقوام با هم برادر را در افغانستان بین هم بی اندارند وخودشان با پیروی از سیاست بادران خود بخصوص( انگیس) که هنوز فرار داکتر برایدن را فراموش نکرده اند ،سود جویی کنند برای خداوند دیگر جنگ بس است مردم ازین عوام فریبی شما سخت به ستو ه آمده اند دیگر درخدمت آی اس ای وسی ای ای قرارگرفتن بس است ،لطفا به ریسمان خداوند چنگ بزنید مردم را بنام این وآن به شهادت نه رسانید زیرا همه مسوول اعمال خود در یوم قیامت خواهید بود بخو بیائید ومورد استعمال بیگانه ها قرار نگیرم این خاک متصرف واقعی دارد تاریخ 5000 ساله خود را به 1789 .24 اگست 1947 مفروشید تا محکوم تاریخ نشوید.باخبر باش که این ملت خدای دارد ---آخر این ناله مخلوق صدای دارد.
وسیم حیدر

>>>   دوستم دیر یا زود باید محاکمه شود. او هزارها افغان را قتل عام کرده. و همچنین جنایتکاران دیگر هم باید محاکمه شود.

>>>   به نظر بنده حكومت افغانستان بابستن همجو اتهام مرتكب اشتباه جبران نابزيري شده است جونكي بازي با جنرال دوستم بازي با آرمان ها واحساسات مليون ها انسان است Niaz ksa

>>>   معلوم است كه هر كس در افغانستان بشت انتقام ومنافع شخصي تب وتلاش دارد، وكرزي كه ميداند در روزهاي اخيرش است ميخواهد بهمراه افغان ملتهايش بنفت وغاز شمال دست بمانند ونوش جان كنند، وبعض خاينين از قبيل فيض الله زكي كه ميخواهد از دوستم انتقام (بوتلهارا ) بكيرد همكاري بدزدان ميكند ، لكن ملت شمال خواب وخيال كرزي را به تحقق شدن نميماند .. ( با معذرت .. أوزبيك استم فارسيم يك كمي ضعيف است ، وسبب ضعفيت زبان فارسيم همان مفسدين افغان ملت است كه در دورانهاي سابق ملت شمال را از همه حقوق شان محروم كردن . )

>>>   خاین ملی خو خودی جناب کرزی است اگر جنرال صاحب دوستم نمیبود امروز کرزی رییس جمهور نبود .

>>>   خود کرده را نی درد است و نی درمان .
همین دوستم بود که برای کرزی نفر جمع کرد رای جمع نمود و رای ملتش را در مقابل پول اندک بدون در نظرداشت منافع قومی و ملیش به آقای کرزی صاحب فروخت

>>>   حرف جنرال دوستم راست است باید که کارگران ازمردم منطقه استخدام شوند ورنه آغای کرزی درنظرداردکه ازمردم پاکستان وپشتونستان کارگراستخدام کنداین حق ماست من خودم یک کارگربی کاراستم آخی چرا؟ما4ملیون نفربی کارداشته باشیم بازحکومت ما ازپاکستان کاریگربگیرد

>>>   ای کاش یک دولت وافعی می داشتیم و این خایینن ملی در قدرت نمی بودند اگر کرزی خودش یک خایین ملی نمی بود باید تمام این عاملین ویرانی کشور و مزدوران شرق و غرب سال ها قبل اعدام می شدند

این انسان یعنی دوستم خان هزاران قتل کرده هیچ کسی نتوانست گردن ضخیم این جانی را قطع نماید
اگر مافیای بین الملی و خایینین ملی در قدرت نمی بودند ما از شر این خبیث ها (دوستم ، ربانی ، گلبدین، محقق، فهیم ، خلیلی، دبل عبدالله، قانونی، تورن اسماعیل ، سیاف، شهنواز تنی، علومی کودتاچی و صد ها تن دیگر که وکلا و وزای کابینه ولی مثل گرگ در لباس گوسفند مصروف دزدی ووطن فروشی استند خلاص می شدیم

به امید این که خداوند برای شان کدام برنامه داشته باشد و یک یک مردار شوند همان قسم که چندتای شان شدند

>>>   موقعکه دوستم در انتخابات ریاست جمهوری به آقای کرزی رای داد قهرمان ملی بود و اکنون که واقغیت ها را از داخل حکومت افشا مینماید " خاین ملی" است!

>>>   دولت در کوشش آن است تا روحیه های گروه های مخالف سیاسی را لطمه زده و از این طریق بالای ناکامی ها و چپاول ثرورت ملی پرده بیندازد. جنرال دوستم کدام کاریگر سرچوک نیست که کسی دستگیرش کند و اگر دولت اندکی در این مورد اشتباه بکند آنگاه به قیمت جان هزاران انسان بی گناه این سرزمین تمام شده و با عث سرنگونی حکومت کنونی خواهد شد. دولتمردان ما باید عاقلانه فکر بکنند.

وطندار از کابل

>>>   کرزی در کنفرانس مطبوعاتی امروز موضوع متهم شدن جنرال دوستم به خیانت ملی را رد کرد و این موضوع را یک شائیه عنوان نمود. وی گفت که هیچ کسی به خیانت ملی متهم شده و قضیه ممانعت استخراج گاز شمال را ارگانهای عدلی و قضائی برسی نموده و حل و فصل مینماید.

کابلی

>>>   جنـــرال صاحب ( دوستم ) رهبر عالیقـــدر تمــام ملیت هــای زجردیده شمــال کشــور بوده تمــام ملیت هــا با شما است از سیاست های شما حمایت و پشتیبانی می کنیم جنبش ملی اسلامی افغانستان به رهبری جنرال دوستم افتخار همــــه ما است دشمنـــان قسم خورده تان کرزی پاشست وتروریستان طالب ها وسایر همکاران اش نمی توانند با شما مقابله نمایند زیرا شما رهبر دلسوز ملت قهرمان صفحات شمال هستید راه شما راه حق از تروریستان و کرزی باطل است شما بخاطر حفظ منافع ملی شمال مبارزه می کنید آنان بخاطر کسب مال و ثروت ملیت های شمال . ازخداوند متعال (ج) برایتان موفقیت های مزید خواهانیم .
أنجمن جوانان ترکمن در جــــــــده

>>>   کرزی از گردهمای های رهبران جبه ملی دراین آواخر خیلی بتشویش شده وآینده خویش را درخطردیده ومیخواهد انهارا ومشوش سازد اما فایده را به دنبال نخواهد داشت زیرا خاین خایف است
مار از تخار

>>>   دوستان! همه بزركان ما مثل محترم جنرال صاحب عبدالرشيد دوستم نور جشم و مايه افتخار مردم و ملت افغانستان است شاهكاري هايشان, فداكاري هايشان و دفاع ايشان از حريم خود و همسايكان ايشان در مقابل مزدوران باكستاني و جوب سوخت وهابيان به همه مردم دلير افغانستان هويدا و أشكار است.
زنده باد! باينده باد! مقاومت برحق مردم افغانستان.
مرده باد! مزدوران و فرخته شده كان.

بااحترام
جبارخيل از بيجنك

>>>   دوستم یک جنایت کار بزرګ است باید اعدام شود و یا عمری زندانی ګردد.
کریم از بامیان

>>>   پیروز باد دوستم عزیز

>>>   کرزی نه بلکه قانون این جنایتکار وقاتل مردم افغانستان رابه میز محاکمه میکشاند
بقوی

>>>   بنابر گزارش صفحه انترنتی تاند، دوستم به ترکیه رفته است. اگر چنین باشد، قبل از اینکه از خودش رفع اتهام نماید، یک حرکت بزدلانه را انجام داده است و این باعث میشود که دیگر نتواند دوباره به کشور بر گردد زیرا در صورت برگشت، از سوی دولت فوراً بازداشت خواهد شد مگر اینکه به معامله بپردازد چنانکه در گذشته نیز چنین کرده است. با رفتن به ترکیه، آقای دوستم محبوبیتش را در میان هوادارانش نیز از دست خواهد داد. بهتر این بود که وی با داشتن شمار چشمگیری از طرفدارانش اتهام وارده علیه خودش را غلط ثابت میساخت و اگر بعداً بیرون از کشور هم میرفت، برایش مشکلی ایجاد نمیشد. رفتن آقای دوستم به ترکیه اطس و گمان ها مبنی بر درست بودن اتهام وارده بر خودش را افزایش خواهد داد. از جانب دیگر در واقع این حرکت وی ضربه جدی را برای جبهه ملی تازه تشکیل شده وارد خواهد کرد که دوستم یکی از پایه های این جبهه به شمار میرفت که نخستین و پرقدرت ترین نیروی سیاسی مخالف دولت محسوب میشود.

صدیقی از کابل

>>>   داکتر نقیب الله فایق عضو مجلس نماینده گان

رييس جمهوركرزي دركنفرانس مطبوعاتي ، اتهام خيانت ملي عليه جنرال عبدالرشيد دوستم رارد نمود واتهامات خيانت ملي عليه برادران وارگ نشينان را رد ننمود.

واقعاً رييس جمهور بهترازهركس ديگر بخوبي ميداند كه خاينين ملي آناني اند كه شهرك هاساختند ، معادن كشوررابنام دواطلبي به خودگرفتند ، جايدادهاي دولتي رابخود قباله هاي شخصي نمودند ، مجرمين نزديك به خودرااززندان هاآزادساختند ، رتبه هاي جنرالي رابدون خدمت اعطانمودند ، بورس هاي تحصيلي رابه فرزندان اطرافيان خودبخشيدند ، باساختن شركت هاي امنيتي ، ساختماني وانجوها ، هزاران پروژه رابدست آورده وبا پايينترين كيفيت اعمارنمودند ، چوكي هاي دولتي راكه حق افرادشايسته ي مليت هاي مختلف كشوربود به نزديكان نالايق خودسپردند .

تورك هاي افغانستان راتنها يكنيم فيصد درتشكيلات دولتي نقش داده ومتباقي حقوق سياسي ، اقتصادي ، فرهنگي اين قوم وسايرين رابه هم فكران شان بخشيدند ، ماده شانزدهم قانون اساسي رازيرپا نموده وبه عوض تقويت زبان توركي ، برنامه هاي سركوبي وازبين بردن اين زبان راطرح كردند، اردوي ملي را ، اردوي قبيلوي ساختند ، شهروندان كشوررا سرشماري نكرده ازموجوديت ، نفس كشيدن وزنده بودن ميليون ها اوزبيك ، تركمن ، هزاره وتاجيك دركشورمنكرهستند.

امنيت ملي را، مليتي ساختند ، تنوع رانميپذيرند ، تعصب راسرمشق كارشان ميسازند ، بودجه ملي را به ميل شخصي به مصرف ميرسانند و . . .
ودرنهايت خاينين ملي آناني اندكه هيچ نوع لياقت ، اهليت ، صداقت وشايستگي پيش برد وظايف مهم دولتي راندارند به چوكي هاچسپيدند وفرصت كار رابه ديگران نميدهند ، عده ي ازاين چوكي دوست هارا كه دراصل چوكي دارها هستند ، بايد به وظيفه اصلي شان ،يعني چوكي دارمقرر كرد ، چوكي دار درمكاتب ( تا شاگردان كه پدران شان كمي پولدارباشد ، هر روز يك بولك نان خشك را دردردستكول هاي مكتبي شان انداخته وبه اين چوكي دارها سخاوت نمايند ) اين عالي ( خالي ) جنابان لياقت وارزش بيشتركار ومقام ومنصب راندارند .

تنها جوانان كشورشايسته وبايسته پيشبرد امورات مهم ملي اند .

>>>   جالب است اگر کرزی وطن فروش در فکر اینبود جلوی خیانت را بی گرد خیانت بلاتر از فروختن وطن نیست اوباید خودش رامحاکمه کند در قانون اثاسی کشور دیگر باید کوچی خلاص شود در حالیکه کوچی توسط دولت و طالب خانه های مردم رااتش میزنند پیر و جوان را می کوشد جناب وطن فروش چرا انها را محاکمه نمیکند اگر دوستم را محاکمه کنذ من کرزیرا با چپنش خفه می کنم

>>>   بايد كفت كه اين موضوع به تحقيق بيشتر ضرورت دارد .و اگر اين موضوع معلوم شد كه اقاي دوستم دست اين خيانت ملي زده است بايد تمام مردم از طرفداري ان دست بردارند .وبراي خود يك رهبر را انتخاب كنند كه به منافع تمام مردم فكر كند.و اگر چنين كار نبود بايد از اقاي دوستم از طرف كساني كه دست به اين توطه زدند معزرت خواهي شود.
محمد قيوم
از مزار شريف

>>>   ماهم ولا عجیب مردم هستیم. یاد ما رفت که دوستم چی کارهای که نکرد؟ یاد ما رفت که مردم بیګناه ره کشت و افرادش خانه ها ره چور کرد و غیره جنایت های دیګر؟ دوستم و فرادش باید از بسیار سابق متهم به خیانت و جنایت میشد.

مقصود از کابل

>>>   جنرال دوستم مرد مبارزه و پیکاراست و فراز ونشیب های فراوانی را پیموده است و تیم فاشیست کرزی نمیتواند که با این نوع دسیسه ها برای این شخصیت ملی کدام آسیب وارد کند .

احمد مسعود از کابل

>>>   ژنرال دوستم در قلب مردم خود جای دارد و این دولت فاسد و توطئه گر هیچ ...کرده نمی تواند!
دوستم یک پایه افغانستان است، کرزی خان و تیم فومگرا و فاشیست اش خوب آگاه باشند که سرنگونی آنها نزدیک شده است.
جهانگیر....

>>>   دوستم یک آدم بیسواد، ظالم و کم ظرف است باید بمثل دیگر کمونیست ها از صفحۀ گیتی دور شود.
یک افغان

>>>   دولت جمهوری اسلامی افغانستان بجای محکوم کردنی اغای جنرال دوستم خود را محکوم کند این دولت درد مردم را دوا نمیکند ومنافع دولت به نفع کشورهای خارجی است مردم از بیکاری نذدیک است دست به دارائی ها عامه بذند ترور ، دهشت ، قتل ، آدم ربای و صد ها جرم جنایت از طرف دولت جلوگیری نمیشود بخاطر یان همه دوستم را محاکمه میکند

>>>   مسئله تغییرنظام برا ی پشتونهاتبدیل به یک مسئله حیثیتی شده است، ولی چیزیکه مهم است نوعی واکنش آنهابا هرپدیده ی اجتماعی است، تاریخ نشان داده که پشتونها برای حفظ موقعیت استبدادی شان ویاسلطه بردیگران به هرابزاری متوسل شده اند. قتل عام هاومتوسل شدن به خشونت، کوچ های اجباری، تخریب آثارهای فرهنگی وبومی منطقه وجعل سازی تاریخ وغیره ازجمله رفتارهای معمول است که پشتونهابرای رسیدن به خواست شان استفاده کرده است.
متهم نمودن دوستم به خیانت ملی وسوقصد به جان آقای محقق وبه صورت کلی تخریب وجهه جبهه ملی مقدمه خشونت هایی است که پشتونها به ویژه تیم کرزی برای مهارنمودن خواستهای مردم دردست دارند. احتمالأ با متهم نمودن دوستم پیام کرزی به جامعه جهانی این است که بااین شخص نمیتوان نظام رااصلاح ویا تغییرداد. به نظرمن خائن ملی خودکرزی است زیراوی منابع ملی رابه نفع قوم خویش استفاده میکند وبقیه رادرفقرمزمن نگه میدارد.
پشتونها درایت وکفایت زندگی ومدیریت خودشان رانداردبااین حال میخواهندبرای دیگران خط ونشان بکشند چی حق دارند باسرنوشت 80 فیصد مردم بازی کنند. دریک نظام دموکراتیک که مردم حاکم برسرنوشت خویش میباشدباید مردم تعیین کنند که چه نوع نظام میخواهند نه یک قوم یایک فرد. حال که 80 فیصد مردم میخواهندازنظام متمرکزفسادپیشه عبورکنند پس حق شان است وباید به خواستهای شان لبیک گفته شود.
درآخرخاطرنشان می سازم که کرزی حتی حاضراست برای ازبین بردن رهبران جبهه ملی ازبرادران خود یعنی طالبان کمک بخواهد.

نورالله

>>>   اگر حرف از محاکمه باشد خود کرزی در اول صف میباشد.فکر میکنید استخراج نفت کدام نفعی برای ملت دارد در حالی که دولت سر تا پا غرق در فساد است.پس بهتر همان که از استخراجش ممانعت گردد تا اینکه به حیب ارگ نشینان برود.

>>>   با چنین اتهامات نمیتوانند به شخصیت جنرال صاحب لطمه وارد کنند. یگانه کاری که جنرال صاحب میخواهند بازسازی, رفاه وامنیت سراسری میباشد.
وطندوست ازاندخوی

>>>   برای شورای امنیت ملی صمیمانه تبریک عرض میکنم . اقدام ایشان واقعا حلا برای هر افغان اطمینان ایجاد شد که بلاخره وقت حساب با این آدم کشان رسیده و دیګر انشا الله به همت فرزندان صدیق وطن این کشور از اسارت افراد آدم کش و چپاول ګر حفاظت میګردد . نه دوستم و نه دیګر جنګ سالاران آدم کش چیزی کرده نمیتواند

>>>   تمام نفت و گاز شمال و تمام معادن کشور را برادران و اقوام کرزی چور و چپاول می کنند و حتی کارگران عادی را از اقوام خودشان می اورند. ایا دیگران گناه کرده اند که هیچ سهمی ندارند؟
باقی

>>>   هر کس به فکر خویش است کوسه به فکر ریش است دوستم هم یک جنایتکار مثل سایر ین بد بخت مردم بی چاره وستمدیده محمد عظیم عظیمی افغانی

>>>   کرزی کور کورانه نباید بالای شخصیت رهبران تهمت نماید بیاید حقیقت را بگویم به همه معلوم است که کی ها خائین است کی ها مامله گر است. ضرورت نیست به بحث های بهوده.... یک گپ است میگه کور خانه نشین از بغداد گپ میزند...زنده باد جنرال عبدرشید دوستم رهبر و بنیان گزار هذب ج م ا افغانستان رستم امروز ترکتباران جهان.

بهزاد

>>>   حمایت حمایت حمایت از رهبر محبوب پاد شاه ساز مارشال عبدالشید دوستم

>>>   من اگرچه عضوحزب جنبش يا جانبدار كداميك حزب هم نيستم ولي جاي تعجب است يا مشاورين جناب كرزي بيسواد است يا حيله اي در كار است . درغير آن حرف جنرال دوستم حمايت از مردم و حمايت آشكار عامه مردم هم ازجبهه ملي پس جناب كرزي بااين اقدام خود به عوض برد بلكه باخت كلي را تجربه ميكنند . اگر اين دفعه جبهه ملي كمپاين كند احتمال دارد طرفدارانش دوچند افزايش يابد .
تولقين تاش

>>>   سلام افغان قاغذ سلام دوستان .بلاخره یک روز باید این همه دزدان و چپاول گران دارای های عامه زور مندان و تفنگ سالاران به میز محکمه کشانیده شوند و از تمام اعمال خویش جواب دهند در نزد ملت. شما خود فکر کنید من یک ازبیک هستم و از ملیت من یک بیسواد و جاهل و آدمکش نمایندگی میکند آیا برای ما شرم و ننگ نیست که هست. آیا در بین ما انسانهای با سواد و با دانش و تحصیل یافته پیدا نمی شود که درست استدلال کنندو درست منطق بگویند و نظر منطقی خود را اراه بکند نه نظر این و آن را. مثلیکه همیشه از جهالت ما از قوت ما استفاده شده و ما بازیچه شدیم برای اهداف دیگران.تا بکی؟؟؟؟آیا تا چی وقت در تعین سر نوشت ما یک بیسواد و آدمکش رول مهم وتعین کننده داشته باشد؟
جوز جانی

>>>   >>>دوستم حبس ابد نشود باید درمحضر عام اعدام شود بخاطر کی قتل عام کرده
محمد ازکابل

>>>   متهم شدن دوستم(دشمن من وملت )به خايين ملي لقب سابقه اين ملت پرست خودفروش ودلال قومي بوده كه اينك كمافي السابق زبانزدخاص وعام ميباشدبدابه حال جبهه ملي كه ديگراشخاص ملي وبين المللي ماراتوهين وتحقيرنكنند.

>>>   این دوستم همرا باهزاره و تاجک درخون است زیرا که خاین اند.احمد دلداراز کابل

>>>   مجموع دشمنان ملت افغان که با حیله و نیرنگ بعد از کنفرانس بن در میان خود "جور " امده و قدرت را در میان خود تقسیم کردند و یکبار دیگر در تاریخ معاصر کشور امکانات امدن صلح را از دست ملت جنگزده و مظلوم افغانستان ربودند خاینین ملی اند، و درین باره هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد. انها وقتی منافع شخصی و چور کردن مشترک دارائیهای مردم از جانب انها اقتضاء کند یکدیگر را "قهرمان ملی" خطاب میکنند و وقتی منافع شخصی شان تقاضا نماید با رکیک ترین کلمات یکدیگر را خاین ملی خطاب مینمایند و جالبتر از همه اینست که تمام این خاینین ملی بنام ملت بیچاره تجارت سیاسی میکنند و بخاطر مخفی کردن جنایتها و خیانتهای ملی شان همه مدعی اند که عاشق سینه چاک منافع ملت اند. و جالبتر از همه اینست که عده ای از باصطلاح روشنفکران مزدور گاهی بنفع این خاین ملی و گاهی بنفع ان خاین ملی موضعگیری میکنند. خلاصه اینکه در میان تمام این دزدان ثروتهای ملی کشور "مرغ سفیدی" وجود ندارد و دستهای کثیف شان تا ارنجها بخون ملت اغشته است.و باز هم خلاصه اینکه تا وقتی این جنایتکاران کثیف که در جریان سه دهه اخیر بخاطر چور و چپاول ثروتهای کشور برای یک لحظه و یک ذره رحم نکرده اند در قدرت باشند ملت بیچاره افغانستان روی خوشبختی را نخواهد دید.
هموطن تان
راستکار

>>>   تا جاييكه من ميدانم اين خو كرزي است ولله اگه تمام امريكا و انگليس را هم بياري با پاكستان يكجا طرف جنرال دوستم حتي چپ هم ديده نميتوانند دوستم خو كدام انسان عادي نيست كه سارنوال اورا محكمه كده بتواند تا حال لوي سارنوال از ضابط و مامور كرده بالا رتبه تر را نه گرفتار كرده توانسته ونه بندي كرده قسميكه مردم افغانستان ميدانند كرزي حتي جرات ديدن به طرف دوستم را نداره چه رسد به سارنوال بيچاره اش آهههههه

>>>   برادران گرامی !
هوشیار باشید که این نیرنک نهایت خطرنام و بازی با اتش و پطرول است . ما یک وطن واحد یک پارچه و توته توته داریم در امر عمران ان بگوشیم نه بی اتفاقی و ذوال مردم و بقای خود .
اسد اندر

>>>   خون ناحق. دست از دامان قاتل برنداشت. ديده باشى لكه هاى دامن قصاب را

باركج به منزل نمى رسد آنهائى كه در جريان جنگ هاى افغانستان هزار ها انسان بيگناه را بدون محاكمه كشته اند مطمهن باشند كه اگر امروز محاكمه نشوند فردا محاكمه شدنى هستند احساسات و چشم پوشى از حقايق انسان را در مقابل خدا وبنده اش شرمسار مى سازد لطفآ براى برائت دادن يك مجرم صدا دلايل بى پايه را سرمبندى نسازيد كه گناه بزرگى را مبتلا مى شويد . اما حق مسلم هر فرد افغان است كه مجرمين و گناكاران را افشا و براى محاكمه كشاندن آن بكوشند نه اينكه فقط براى تبرئه يك مجرم به انتقام مجرم آفرينى نمايد
سرور از مزار

>>>   وقتکه یک اوزبیک در افغانستان است پشتون ها نمی تواند ازمعدن شمال استفاده کند به خاطرکه ازماست یعنی ازترکها
hmt

>>>   رهبر بزرگ و عالیقدر از اوایل زنده گی خویش تا حال فراز و نشیبی زنده گی را تجربه کرده است. هزاران هواخواهان وی تا حال بخاطر مبارزه با دشمنان کشور جان های شیرین خودرا فدا ساختند. جناب کرزی و تیم حاکمش اگر بخواهد آقای دوستم را که مانع اهداف شوم وی میگردد، از صحنه سیاست حذف کرده و دارایی های کشور را به یغما ببرد، در حقیقت به ثبات کشور صدمه بزرگی وارد میکند. پیامد های این اتهام واضح است چی خواهد بود. اگر جناب رئیس جمهور واقعا میخواهد در کشور آرامی بر قرار باشد ازین نوع توطیه های بی مورد خود اجتناب نماید و از جناب محترم جنرال صاحب دوستم و از هواخواهان وی معذرت بخواهد. در صورت ادامه یی این روند در حقیقت شمشیر بر قلب میلیون ها هواخواهان جنرال صاحب میزند. بروز هرنوع مشکلات به دوش خود کرزی خواهد بود.
فدامحمد صمدی از ولایت تخار

>>>   حال دیگر قرن بیست گذشت همه اقوام مزه قدرت را چشیده اند دیگربه هیچ وجه امکان ندارد تا یک قوم بالای قوم دیگر حاکمیت نماید حال همه هوشیار شده اند....

>>>   به ابله ...پشتون نـباید روی بدهیم که نسبت به دیگران احساس غیرت و غرور و سیاسمتداری در کله داشته باشند.
..پشتون نـباید برای دیگران تعین تکلیف بکنند و نـباید هویت و زبان دیگران را تعین بکنند. اینکه کی افغان (اوغان) هست یا نیست، یا زبان کی فارسی هست یا نیست، به خودش مربوط می شود نه به ابله گوزان پشتون. ابله اگر خود را گم کند وکیل خانه مردم کند. آنها از خود بگویند که پشتون نیستند، اوغان هستند و زبان شان پشتو نیست، اوغانی است

>>>   بادرود به فرهیختگان ولعنت بر خوابزدگان
مردة بیکس به میدان است مردم را ببین ؟
هرکسی بر مردة خویشتن گریان می کند.
دو ستا هممیهنان شرافتمند !
ما یک مثلی داریم که میگوید : سرمه آزموده باز آزمودن خطاست .
کرزی آنقدر گذشت در مقابل دوستم و دیگرانش نموده که اگر هر کسی دیگر می بود همه اینها را سر دار بالا میکرد .چرا اینها جنایتکاران تاریخ هستند.
ولی باز ببینید که در طول ده سال نمک خورند و حالا میخواهند نمکدان را هم کثیف کنند.
دوستم محقق خلیلی ضیا مسعود ولی مسعود صیاف گلبدین طالبان فهیم ,...هرکسی را که شما در طول جهاد میشناختید همه دشمنان مردم افغانستان هستند.و تلاش برای منافع بیگانگان دارند.
و اینها توسط دولت و مردم افغانستان به حاشیه رانده شده اند
و با تلاش های مذبوحانه میخواهند .دوباره خواب های گذشته را پیش چشم همه بیآورند.
دولت و مردم افغانستان را جناب کرزی از حالت کحما دوباره به سوی زندگی رهنون گردیدو درین راستا روشنفکران نقش عمده را به دوش داشتند و درطول این ده سال کار های زیادی شد .ازتصویب قانون اساسی تا امضای پیمان های استراتیژیک با کشور های قدرتمند. که اعتبارات زیادی برای آبروی رفته مردم توسط مجاهدین و اشرار ببار آورد.
اشرار خودشان میدانند که حکومت داری افغانستان در ساحه تکنالوژی مدرن کار آسانی نیست ولی چون کار آنها آب را گل آلود کردن و ماهی گرفتن است .همه دورهم جمع می شوند .
تا مانند کفتار و روباه و شغال در بیشه شیران چنتری نصیب شان شوند .
این جبهه نا متجانس که هیچ نشانی از ملی بودن ندارد . صرف حاکمیت میخواهند و تجاوز و چور و چپاوول مردم و در گام بعد بجان همدیگر افتادن و ویرانی دوباره حکومت ملوک الطوائفی را به میان آورند.
از آنها چه میرود صرف مردم را بدبخت می سازند.
این جبهه نام نهاد ناملی عده چاکر و نوکر هم دارند که اینطرف و آنطرف برای اینها تپ و تلاش می کنند. ولی اعم مردم ازین ها متنفر هستند و اینها نه تحصیلی و دانشی برای حکومت و نه تجربه برای حکومت داری دارند.
هنوز اینها خودشان با خودشان بسیار مشکل دارد .
و این واقعیت های تلخی است که اینها برای مردم افغانستان آورده اند.و از سر کل مردم دست بر نمی دارند با آن شریعت کثیف شان .
این بار اگر مردم ما فریب بخوردند و به اینها اعتماد کنند . دیگر نه پول جامعه جهانی است و نه شرایط سپتمبر 11 که پول بیاید و مردم را از مرگ نجات دهند.
بس است دیگر فریب جاهلین تاریخ را و بس است دیگر نوکران بیگانه تائید کردن.
از تواضع های دشمن هیچگه غافل مشو
پابوس سیل از پا افگند دیوار را

>>>   آفــرین بتـــــو ای قهـــرمان عــزیز . راه أجـــداد ات را دنبـــال می کنی أجــدات تــو همـــــــه قهــرمانان دنیــا ( امپــراتوری عثمانی ها سلطان محمد فاتح استانبول نادر شاه افشار بادار پشتون ها سلطان محمود غزنوی بت شکن تــو هم مثال آنهــا تــروریست شکن و طالب شکن ) لانه هــای تمـــام تــروریستان طالب هــا را تــو ریشــه کن ســاختی به تمـــام ملت مسلمان کشـــور حماســه و افتخــــار آوردی بــرادران کرزی را نابود ساختی . حالا کرزی می خواهـــد هر چیز بهــانه انتقــام بــرادران جنایت کار و تروریستان را از رهـــــبر محبوب کشـــور بگیرد . از کابل تا هرات تمـــــام ملیت های ترکتباران کشور از رهبر عالیقدر حمایت می کنند .
شیرجان کارگر

>>>   ارزوي تمام افغانها همين است كه هـمچو جنايت كاران را يك روز در زندان ببينند

>>>   دوستم خيانت كه كرده همه فكر ميكردند كه هـيچ وقت پرسان نخواهد شد ولي خواست خداوند امروز وقت اش رسيده تال كساني كه از دست اين ادام كش وبيعقل صده مه ديدن أميد وار به عدالت شدن زنده باد راح حق و حدالت كه هـيچ كس را نمي پرسد بچه كي أستي

>>>   این رفیقان همه گفتند به تکرار بس است

میخواستم من هم چیزی بنویسم ولی چون موضوع بهجبه ای ملی تعلق میگرفت فکر کردم که نشر نمیشود
وگرنه برای یک ملت بیدار ونامدار عیب است که سر نوشت شان را جنرال صاحب دوستم وهمراهان تعیین کنند
درست است که انها جزئ ملت واز افغانستان هستند ولی قرار گرفتنشان در رده رهبری اگر عیب هم حساب نشودمناسب نخواهدبود
هرچه باشد پیشنهاد وتقاضای جنراذ صاحب در مورد سهم داشتن مردم سرپل وکمک نمودن بان بیپچاره ها امر معقول وقابل درک است در گذشته ها هم فریاد بلند نمودیم که شریک شدن یکی از اقربای نزدیک رئیس جمهور در یک قرار داد حیاتی میتواند خیانت ملی حساب شود نه اینکه اواز بلند کردن به نفع مظلومین ومردم مظلوم سرپل
درست است که افغانستان خانه مشتر ک همه افغانها است واواز های تجزیه طلبی ونفاق امیز مردود میباشد ولی تسلط کامل یک منطقه ویک قوم وحتی یک خاندان هم قابل پذیریش نخواهد بود
مگر بانها همه چیز حلال وبرما همه چیز حرام انها مختار کل ومامحروم میراث هستیم
مصیبت اینجاست که خداوند همه تاریخ زده ها وکانکور زده ها را نصیب مانموده مردمان بی دین چون اسپنتا وبی خاصیت چون احمد ضیا و...برای ما تعیین سرنوشت میکنند انهم طبق مصالح شخصی خودشان ویا برای منافع المان وامریکا

>>>   بیگزاد رفیق زورگویی نمیکردی وبالای خانه های مردم تجاوز
نمیکردی و هزاران جنایت دیگر تا به سرت کوکه نمی خورد

>>>   خائن ملی کسی است که منابع طبیعی کشور، ازادی و استقلال کشور به بیگانگان میفروشد و با دشمنان خاک ومیهن مان معامله گری مینمایند. موضوع استخراج معدن کار ساده نیست که به عجله آنرا به بهره برداری گذاشت. استخراج معادن اگر به شکل فنی وتخنیکی صورت نگیرد مشکلات زیست محیطی و عواقب ناگوار را در پی دارد.
حق با جنرال دوستم است که از مردم منطقه، افغانستان و نسل بعدی کشور دفاع نموده. نفت موضوع است که صرف برای یک بار استخراج، مصرف و خلاص میشود. بسیار احتیاط لازم است و ضرر بیشتر به مردمان منطقه شمال متوجه است. خائن ملی آن وزیر ی است که غیر مسلکی بوده؛ منابع کشور مان را به نفع جند نفر دلال بفروش میرساند. دوستم البته همیشه از خاک وطن واسقلال کشور دفاع نموده و در مقابل خائنین وطن مبارزه نموده. من یک بیطرف استم وبه دوستم کدام ارتباط ندارم. کوشانی

>>>   متن نوشته اقاي نورالله كاملاً تايد است

>>>   سلام برادران هموطن ماباید هشیارباشم زمانه بسیار خراب است دشمنان ملت افغانستان دارن سواستفاده میکن بله دوستم بک قهرمان است لذا مدیر محترم افقان پایپر ازشماهم همچون این تظاری هم ندارم مردم را به رهبر ملی طهریک کنید مصلن این نفت هم استخراخ شود چند درصد به ملت ما خواهد رسید بیست پنج درصد بوده و هفتاد پنج درصد جیب کی میرود لطفا برای من قابل قبونست
ناصر نعیمی از ایران

>>>   گرچه همه دست اندر کاران قبلی وفعلی دولت کرزی خائن ملی هستندو دست شان به هزاران جرم وجنایت دخیل اند اما هیچ کسی به اندازه کرزی وملا عمر به مردم ،منابع وفرهنگ افغانستان خیانت نکرده اند! اگر یک روزی دادگاه عادلانه برگذار شود،اول باید ملاعمر،کرزی وبعد دیگران محاکمه شوند،وقتی کسی که خودش غرق در خیانت است چطور دیگران را به خیانت متهم میکند؟بیچاره مردم افغانستان هستند که بنام قومگرای قربانی این رهبران فاسد میشوند!
نادرچاووشی

>>>   قرار معلوم دوستم توسط يك هليكوپتر از وطن فرار كرده

>>>   دوستم در قلب مردم خود جای دارد !!!
جنـــرال صاحب ( دوستم ) رهبر عالیقـــدر تمــام ملیت هــای زجردیده شمــال کشــور بوده تمــام ملیت هــا با شما است از سیاست های شما حمایت و پشتیبانی می کنیم جنبش ملی اسلامی افغانستان به رهبری جنرال دوستم افتخار همــــه ما است شما رهبر دلسوز ملت قهرمان صفحات شمال هستید راه شما را راه حق و شما بخاطر حفظ منافع ملی شمال مبارزه می کنید . ازخداوند متعال (ج) برایتان موفقیت های مزید خواهانیم .
امانی در ترکیه

>>>   میگویند: جنرال دوستم مانع آغاز کار استخراج نفت حوزه شمال شده
شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که ژنرال دوستم مانع آغاز کار شرکت هایی شده که در داوطلبی استخراج نفت حوزه شمال افغانستان برنده شدند.
آقای فیض الله ذکی سخنگوی جبهه ملی گفته است: هدف اساسی حکومت و رهبری نظام دلسوزی برای حفاظت از ثروت های ملی نبوده، بلکه حفاظت از منافع برخی شرکا و اعضای همسو با خانواده اراکین نظام است که در (این) پروژه شریک می باشند."
افغانستان از نظر جیولوژیکی و موجودیت معادن سر شار دلچسپی های زیادی را برای محقیقین ساینس و دستگاه های سیاسی کشور های جهان و درد سر هایی را برای ساکنین خود ببار آورده است.
شاه شجاع ،امیر شیر علی خان ،امیر دوست محمد خان ،امیر عبدالرحمان خان ،نادر خان و سایر اولاد ه سرداران پشاوری یعنی سلطان محمد طلایی نامهای شناخته شده از این قماش در تاریخ افغانستان است.
محمد ظاهر پادشاه افغانستان علاقه زیاد به سنگهای قیمتی داشت و روسها بخاطر خوشنود نگاه داشتن او به استخراج آنها پرداخته بودند و همه احجار قیمتی در ارگ شاهی گدام میشدو هیچ کسی به جز شاه و شخصی به نام سید هاشم میرزاد که ارتباط فامیلی با خانواده ی سلطنت داشت ،دسترسی به آنها نداشت.سید هاشم میرزاد تا شاه بود او رییس سروی معادن و جیولوژی بود.
در شرایط کنونی که افغانستان عاری از استقلال سیاسی و فاقد وحدت ملی می باشد،قرار دادن معادن کشور به اختیار بیگانگان و بهره برداری آنها توسط اجانب یک جنایت بشری در حق یک ملت مظلوم و چپاول برهنه و تاراج تمام عیار هستی های این کشور می باشد.آقای کرزی و دارو دسته ی رسوای او نبایدزمینه تاراج ذخایر معدنی کشور را توسط بیگانگان مساعد سازندو بدانند که ذخایر معدنی مال مردم افغانستان است و مردم این کشور از نیات شوم ایشان خوب اگاه اند.بهره برداری معادن در افغانستان در شرایط موجود نه تنها به منفعت این کشور نیست بلکه سبب تخریب اراضی زراعتی ،آلوده شدن محیط زیست ،ملوث شدن آبهای جاری و آبهای زیر زمینی ،بوجود آمدن امراض خطرناک چون سرطان ناشی از تراکم بیش از حد در محیط زیست و افزایش جنگ در کشور میشود.در شرایطی که افغانستان فاقد وحدت ملی می باشد اگر دولت رسوا و استفاده جوی آقای کرزی نایل به فروش ذخایر معدنی کشور به بیگانگان گردد ،خون ریزی ،فقر و غربت در کشور چنان اوج خواهد گرفت که در ان نه هوایی ماند که تنفس کرد،نه آبی که نوشیده شود و نه زمینی که در آن زراعت کرد.خون ریزی ،قتل و قتال ، فقر و فاقه، بدبختی و بی عدالتی در آن بحالتی خواهد رسید که دیگر مردم جهان کشور کانگو را فراموش خواهند کرد و افغانستان به یک کانگوی دوم و حتی مدحش تر از آن تبدیل خواهدشد . مردم افغانستان نباید فریب وعده های مزورانه ُدستگاه فاسد دولت آقای کرزی را که گویا بهره برداری معادن کشور برای مردم کار میاورد و آرامش زندگی ،بخورند. اگر مردم افغانستان میخواهند بدانند که سر نوشت ایشان در صورت بهره برداری از ذخایر معدنی کشور توسط خارجی ها چی میشود ،بروند وزندگی کنونی کانگویی ها،موزمبیقی ها و سیرالیونی ها را مطالعه نمایند،آنگاه خود میدانند که این ملت های مظلوم در چه فقر و فاقه و در چه بد بختی و آوارگی تکاندهنده ای قرار دارند که همه ناشی از بهره برداری و تاراج ذخایر معدنی ایشان توسط بیگانگان می باشد.
خون این ملت های بیچاره در این معاملات به اندازه ای ریخته شده است که سیر الیونی ها به معدن الماس خود لقب الماس خون را دادند.Blood Diamond

در مصاحبه ی با محترم پروفیسور عبدالصبور فروزان سابق استاد دانشکاه کابل و فعلآ پروفیسور بر حال در یکی کالیج های شهر نیوجرسی ایالات متحده امریکا داشتم. موصوف در رابطه به ارزش معادن و نقش آن در اقتصاد آینده ی کشور مفصلآ صحبت نمودند که قسمت از آن صحبت را در قالب یک مقاله علمی و تحلیلی حضور خواندگان محترم پیش کش میدارم.
سوال:استاد محترم !در رابطه به ارزش های معادن و نقش آن در آیندۀ اقتصاد کشور ما افغانستان معلومات بدهید.جواب:فروش معادن کشور خنجری است در سینه ملت

خدا آن کشوری را سروری داد
که تقدیرش بدست خویش بنویشت
بدان ملت سرو کاری ندارد
که دهـقانش برای دیگری کشت

باز خیانت دیگری انجام شد و معاهدۀ ننگین به ننگینی معاهدۀ دیورند توسط دستگاه بد نام حامد کرزی به امضآ رسید.این بار معدن حاجیگک بامیان را که اساس صنعتی شدن افغانستان را در آینده تشکیل میداد برای کشور هندوستان بفروش رسانیدند و امکانات صنعتی شدن افغانستان را برای ابد از بین بردند.سه سال قبل در یک زدو بند خاینانه دولت حامد کرزی معدن مس عینک لوگر را که یکی از بزرگترین معادن مس در جهان کنونی شناخته میشود بدون ارزیابی مفاد آن برای چینایی ها بفروش رسانید.دراین معامله ننگین وزیرسابق معادن حامد کرزی اقای ابراهیم عادل متهم است که در یک مجلس رشوه ستانی که بین او و چینایی ها در دوبی منعقد گردید سی میلیون دالر کمایی نمود. اینکه خود حامد کرزی چه مقدار پولی را در این معامله از چینایی ها اخذ نموده است تا اکنون معلوم نیست.ولی یک مسآله واضح است که قبل از امضا و بفروش رسانیدن این معدن حامد کرزی بصورت سری و بدون اجازه امریکایی ها به چین سفر میکند که حتی سفارت امریکا در کابل از این سفر آگاه نمیشود و اسباب ازردگی مقامات امریکایی را بوجود می آورد.
وقتی ابراهیم عادل رسوا شد حامد کرزی برای جلو گیری از رسوا شدن خودش و دیگران درین معامله او را از سمت وزارت معادن برکنار
حامد کرزی دستیارانش که بفروش معدن اهن حاجیگک بامیان که یکی از غنی ترین معادن آهن در جهان است (شصت و پنج فیصدآهن)در ماه نوامبر 2011نایل گردید.قبلا یک معدن طلا را در بدخشان برای کمپنی (J.P.Morgan)بفروش رسانیدند و معدن مرمر و رخام هرات را که نذیر ان در تمام کره ارض دیده نشده است به سرمایداری از ایتالیا بفروش رسانیده اند.ایشان در اوایل دسامبر2011با (Jan Kulzyk) جان کلکوچگ یک ثروتمند پولندی در خارج از افغانستان ملاقات نمودند و به موصوف وعده دادند که با او معامله خواهد کردتا یکی از معادن طلا دیگر را در بدخشان برایش بفروش برسانند.
باید خاطر نشان نمود که آقای حامد کرزی چندی قبل پیش از بفروش رسانیدن معدن آهن حاجیگک بامیان به هندوستان سفر نمود.اینکه در این سفر ها چه زد و بند ها و چه معامله و معامله گری های در کار است کس از آن نمیداند، ولی این بر همه واضح است که آقای کرزی در تذویر و معامله گری بی نذیر است.در دسامبر 2011اقای کرزی و دستیارانش در یک معامله عجولانه بخشی از مناطق نفت و گاز خیز افغانستان را در شمال کشور به چینایی ها بفروش رسانیدند.این خبر برای ملت بیچاره ما که در سرماه کشنده زمستان بسر می برند و توان گرم کردن خیمه های توته و پارچه و کلبه های تاریک شان را ندارند ، دل هر انسان را می شکافدکه چپاول گران بی رحم و بی عاطفه در وطن جا گرفته اند نه شهامت دارند و نه بصیرت.
دردناکتر اینکه آقای کرزی و دستیارانش در این اواخر در سخنرانی ای که نموده و اظهار داشت که او آماده است تا بعد از تاریخ ماه مارچ 2012 زمینه ی بفروش رسانیدن دوحوزه بزرگ دیگر نفت و گاز خیز کشور را در شمال افغانستان مساعد می سازد.اگر این کار عملی گرددافغانستان برای همیش از داشتن انرژی برای تاسیس صنایع محروم خواهد شدو وابستگی کشور برای انرژی نفت و گاز بخارج مسآله دایمی میشود و امکانات تولید صنایع خفیفه که از تصفیۀ نفت و گاز و مشتقات آن بوجود میاید بکلی از بین میرود و هموطنان ما آرزوی را که زمانی از نفت و گاز کشور خود استفاده نمایند و از وابستگی به کشور های دیگر فارغ گردند،باید بکلی از سینه های شان بیرون سازند که در همین مقطع زمان قسمت دیگری از معادن آهن حاجیگک را نیز بفروش میرساند تا آرزوی صنعتی شدن کشور را برای همیش محوه نماید.موجودیت معدن آهن و معدن نفت و گاز در یک کشور اصل اساسی برای صنعتی شدن آن کشور بشمار میرود.افغانستان با از دست دادن این دو اصل دیگر توان صنعتی شدن خود را برای ابد از دست خواهد داد و جای برای تولید و ایجاد صنایع ثقیله و صنایع خفیفه در آن باقی نخواهد ماند.
دولت چین و هندوستان از جمله کشور های اند که وجود فساد اداری در کشور های که دارای ذخایر غنی معدنی اند و زمامداران ضیف النفس و غیر مردمی در آنها حاکم اند استفاده نموده با دادن رشوه و معامله گری های نا پاک با این زمامداران معادن و ذخایر طبعی انها را در اختیار خود می آورند.یکی از این مثال ها در شرایط کنونی عبارت از معامله گری است که کشور چین با رییس جمهور موزنبیق نمود و معدن مس آن کشور را در اختیار خود در آورد. قرار اطلاعات موثق از منابع بین المللی عاید سالانه این معدن سه بیلیون دالر تخمین شده است که فقط صد میلیون دالر آن درآمد سالانه کشور موزنبیق داردمیشود و متباقی آن به اساس زد وبند که صورت گرفته است بصورت مخفیانه به حساب ریس جمهور موزنبیق می رود که کسی حتی وزیر مالیه آن کشور از آن اگاهی نداشت.این مثال را بخاطر آن آوردم که هموطنان عزیز من بدانند که امکانات چنین زد و بند ها و معامله و معامله گری ها میان رییس جمهور حامد کرزی و دولت چین در فروش معدن مس عینک لوگر صد فیصد موجود است.چون از یک جانب ابراهیم عادل وزیر معادن وقت او در گرفتن سی میلیون دالر رشوه از چینایی ها متهم شد و از جانب دیگر رییس جمهور حامد کرزی در گرفتن پول از بیگانه گان تشنگی خاصی دارد.چنانکه قبلا موصوف در گرفتن شش میلیون دالر ماهانه از کشور ایران چون دزد با پشتاره با آقای عمرداودزی رییس سابق دفتر حامد کرزی و سفیر فعلی او در پاکستان در میدان هوایی کابل افشآ شد.بدا بحال ملتی که رییس جمهورش جیره خوار بیگانگان باشد.
معامله گری های که در فروش معدن افغانستان به خارجیان صورت میگیرد صد فیصد به نقص و زیان کشور و مردم اند. چون این معامله گری ها توسط دولتی صورت میگرد که در فساد اداری مقام دوم را در جهان داشته و به اساس احصاییه که توسط دوکتور مرادیان یکی از کار شناسان امور افغانستان صورت گرفته است شصت و هشت فیصد اعضای کابیه و مقامات بلند رتبه دولت افغانستان حد اقل دارای دو دوسیه اختلاس و رشوه ستانی می باشد.پس هر تصمیمی را که چنین دولت اتخاذ می نماید تصمیم نادرست و عمل خاینانه و به ضد منافع ملی کشور و مردم ما است و پیامد درد ناک و الم انگیز را در آینده ببار خواهد اورد.
استفاده از مواد معدنی کشور توسط بیگانگان نه تنها سود برای مردم و کشور ما ببار نمی اورد ، بلکه سبب بروز فاجعه های بشری و افزایش تشنجات سیاسی و تولد نا راحتی های اجتماعی و پیدایش امراض سرطانی و امراض صعب العلاج الوده شدن اب های زیر زمینی از بین رفتن زمینهای زراعتی ، ملوث شدن خاکهای زراعتی، مسموم شدن حیات ابی در حوزه دریا های کشور می گردد.تفاله های حاصله از استخراج معادن توازن طبعی را در ان مناطق به هم زده سبب بوجود امدن شرایط کم ابی در یک منطقه و تولید خطرات سیلابهای مدهش در مناطق دیگر می گردد.
تجربه نشان داده است که هیچ کشوری در جهان از فروش معادن به بیگانگان به تعالی و ترقی نرسیده است و مردم آنها نتنها منفعتی از ان ندیده اند بلکه بر عکس به بدبختی های الم انگیز فاجعه های و دلخراشی را نصیب شده اندو تنها عده ای محدودی از معامله گران و سود جویان از آن منفعت برده اند.بطور مثال از زمانی که آل سعود امتیازات و بهره برداری نفت و گاز کشور عربی را به کمپنی های بیگانه بفروش رسانیدند چندین دهه میگزرد ومردم ان هنوز نمی داند که زمین کروی است و شهزاده ی از آل سعود چهل ملیون دالر را برای روز تولدش در فلوریدای امریکا به مصرف می رساند و زنها به جرم رانندگی در آنجا مجازات میشوند.
مثال دیگری از این قماش معدن مس سندک در پاکستان است که سالها از فروش ان به چینایی میگذرد ولی تاثیر اندکی در بهبود زندگی مردم ان محل وارد نکرده و در عوض استخراج این معدن آلودگی های محیطی و امراض صعب العلاج را در انجا ببار اورد و مزارع و باغستانهای ان مردم را از بین برده است.
در کشور نایجیر زمامداران سود جوی آن ذخایر نفت و گاز این کشور را که در دلتای دریای نایجر قرار دارد به خارجیان بفروش رسانیده اند.سالیان درازی از ان گذشته است و تاراج ذخایر نفت و گاز این کشور توسط اجنبی ها قسمت اعظم زمین های زراعتی و ساحات ماهیگیری مردمان آن محل را که برای ایشان آرامش و زندگی ببار می آورد ،تخریب نموده و حاصل زمین خود را از دست داده اند مردم این محل را به فقربی نذیری دچار نموده است.زمانی که مردم محل درک نمودند که بیگانگان ذخایر طبعی شانرا چپاول می نمایندو مزارع شانرا آلوده با فضله های معدنی می کنند،دسته های فدایی را ترتیب دادند وبالای کمپنی های خارجی حمله ور شدند تا پروسه چپاول ذخایر طبیعی شان را مختل سازند.کمپنی های خارجی مذکور بر علاوه قتل و کشتار مردم این محل از استخدام مردم بومی آن خود داری نمودند.تا به این ترتیب ایشان را در مضیقه های اقتصادی قرار دهند و خود حاکمیت مطلق بالای معادن شان داشته باشند.به همین ترتیب سیرالیون از جمله کشور های دیگری است که مردم آن قربانی تاراج ذخایر معدنی شان توسط کمپنی های خارجی گردیده اند اجنبی ها به خاطر تاراج معادن الماس این کشور چنان خونریزی ها و قتل و غارت گری ها را در این کشور انجام داده اند که سیرالیونیها الماس خود را به الماس خون لقب داده اند.
موزنبیق کشور دیگری است که تاراج ذخایر مس و طلای آن مصیبت های دلخراشی را بالای ساکنین آن ببار اورده است و کشمکشهای خونین ،فساد و جنایات تکان دهنده بشری را در ان کشور فروان ساخته است.
در کانگو سالانه به ارزش یک بیلیون دالر طلا استخراج و تاراج میشود که تنها سی و هفت هزار دالر ان در سال به بودیجه ملی این کشوروارد میشود و بقیه آن به کیسه بیگانگان می ریزد.فقر و فاقه به این کشور به حدی است که در روی زمین نظیر ان دیده نمیشودو کمپنی های اجنبی از ریختن خون انسانهای بیگناه و پامال حرمت ایشان باکی نمی نمایند.
با در نظر داشت این تجارب تلخ و تراژیدی های دلخراش در کشور های نامبرده به یقین میتوان گفت که فروش معادن کشور توسط حامد کرزی و همدستان او برای بیگانگان آغاز بدبختی های جدیدی برای مردم افغانستان بوده و کشور را وارد یک مرحله جدید تشنج و خونریزی و فقر و فاقه بیشتر می کشاند.
دولت حامد کرزی با تلاش بی مانند وزارت معادن افغانستان را که کانون پژوهشگر های علمی و مرکز بزرگ تحقیقاتی در کشور بود به وزارت معادن فروشی تبدیل نموده است و باید بدانند که استفاده از ذخایر معدنی کشور زمانی به منفعت وطن و مردم ما تمام می شود که این معادن توسط خود مردم افغانستان استخراج شود و ما مواد معدنی خود را بکشور های دیگر بفروش رسانیم نه معادن خود را. حامد کرزی و تیم همکارش به خطا رفته اند و آنها به عوض مساعد ساختن زمینه های فروش مواد معدنی که عبارت از استخراج آن توسط خود مردم ما است به فروش خود معادن کشور اقدام نموده اند.

تتبع و نگارش:امان معاشر ، خبرنگار آزاد

منابع : استفاده شده :
: اخبار تلویزون طلوع
مصاحبه ی با محترم پروفیسور عبدالصبور فروزان سابق استاد دانشکاه کابل و فعلآ پروفیسور بر حال در یکی کالیج های شهر نیوجرسی ایالات متحده امریک.ا
نقش معادن افغانستان در تحولات سیاسی کشور

>>>   در جواب صدیقی از کابل دوستم به هیچ جایی و یا کشوری نرفته فعلا هم در افغانستان است و خواهد بود.رهبر های جبهه ملی از هیچ کس بجز از خداوند ترسی ندارند.
کابلی

>>>   اگردوستم وزیردفاع میبود کرزی می فهمید که همراه برادران ناراضی اش چه میکرد بخاطریکه گلیم جمع میگویند آنرا

>>>   خاین فامیل دزد کرزی است که تمام ثروت ملی را چور کرده و هنوز هم چور و چپاول می کنند.
کارگران باید از مردم محل باشند و یک شرکت ملی نه یک شرکت فامیلی باید مسوولیت حق افغانستان را داشته باشد.
من حاضرم در مقابل این فامیل دزد خاین خونم ریخته شود.
فقط دوستم نیست که اعتراض دارد. همه ای مردم شمال در مقابل این فامیل ... باید که استاده شود.
...
کوهستانی

>>>   دوستم آنقدر قدرتمند هست که کرزی خو به هر صورت اما امریکا به محاکمه کشانده نمیتواند بهتر است که کرزی همراهی بابرادر ها ناراضی خود نه وقت دوستم ضایع کند و نه وقت خوده آن کسیکه خیانت می کند دوستم نیست بلکی خودی کرزی می باشد فقط دعا می کنم خدا زور دوستم را زیادتر ازین کند هر کاری که دوستم می کند به نفع ملت می کند........
تلاش از دایکندی

>>>   افغانستان کشور افغاناها است،و کسانی که خودرا افغان نه میگوید انها حق زندگی را در افغانستان ندارد.

>>>   ای جبهه ملی و جنرال دوست میداند که افغانستان مربوط همه افغان ها است و یا نی همین اقای کرزی بود که جناب دوستم از ترکیه دوباره به قدرت شمال رسید همین اقای کرزی بود که جناب رهبران جبهه ملی به قدرت نعاونیت ریاست جمهوری و وزارت ها و ولایت ها رسیدن ایا همین عالی جنابان نبود که از تاجکستان و کولاب و لندن ناظر اسغال افغانستان توسط پاکستان بود ای این همان عال جنابان نبود که یه قطی گوگرد را بالای مردم به ده هزار رسانده بود ایا همین عالی جنابا سال های قبل از 80 را به یاد بیاورند که مسعود شهید در کجا مبارزه علی اشغالگران میکرد و این های در کجا عیش و نوش میکرد .
ایا وقتیکه جناب جنرال دوستم سرقوماندان قوای مسلح بود ان زمان که پول برایش میرسید زمانیکه والی و وزیر به اتخاب ایشان بود ان زمان کرزی رهبر و ریس جمهور منتخب بود و حال که همین کرزی نمیخواهد که با شما در مورد ملت معامله نماید و معاونیت ریاست جمهوری را به شما و وزارت های زیاد تر ار به شما بدهد .
کرزی بد است

>>>   ببخشید که اسم ام را فراموش نمودم
سیلاب از افغانستان

>>>   کر زی خودش یک ادم...است که از آغاز حکومتش تا حالی هیچ کاری به نفی ملت نکرده.. و با لای دیگرا اتهام بسته و در بین مردم وسوسه میندازد. خودش خیانت کار ملی است که خودش حکومت میکند و توسط برا درایش تجارت....

>>>   جنرال صاحب دوستم ، پشتوانه مردمی دارد حتی ما جوانان حاضر هستیم جان خود را ایثار ایشان کنیم . جنرال دوستم گفته است که نیروی کار از مردم ساحات حوزه های نفتی استفاده و درکار گرفته شود نه پاکستانی وغیره . آقای کرزی وتیم حاکم از اداره لوی سارنوالی و ستره محکمه استفاده های شخصی به نفغ گروه خاص می کنند . در حقیقت خاینین و وطن فروش این گونه افراد هستند و مردم شما خوب می شناسند .

>>>   خاین همواره خایف است - کرزی از خوف خیا نت خود اتهام دوستم را ردکرد زیرا راتب بوبل بسر ماما و خزانه دار کرزی است و
این واقعیت بلاخره بر ملا میشود که تیم کرزی به فروش دست بدست معادن افغانستان برای منافع خویش کمر بسته اند نه به
خاطر منافع ملی .
دوراندیش

>>>   سلام خدمت دوستان برنامه ! بدون شک مطلب حیاتی به نشر رسیده است . ما فعلآ یک دولت ملی باسواد نداریم که از حاکمیت ملی - تمامیت ارضی و از امنیت ملی دفاع کند . دولت فعلی نه به زمین ونه به فضای کشور لاعقل 10% دسترسی داشته باشد که ندارد . پس این همه قرارداد هاپیش از وقت بوده و این کشور ستمدیده و مظلوم لانه ی لاشخوران بدنام ملی و بین المللی گردیده است . افغانستان سه ده جنگ خانمانسوز به یک بحران خطرناکتری دیگری مواجه شده است که انهم قرارداد های غیر قانونی منابع سرشار کشور میباشد که توسط غلامان حلقه بگوش به امضا می رسد و روزی رسد که نه کشور مان به پای خویش استاده شود ونه منابع سر شاری زیر زمینی داشته باشیم و هر مافیا در پشت هر در وازه شهر وند افغانستانی بعد از ختم قاچاق معدنیات و گازی طبیعی دقل باب بزند که قرض را بپر دازید که آنگاه از جیب خالی چیزی بدست نخواهد آمد به جز پر خاش و مقابله با دست خالی . جنگ در افغانستان بر سری منابع سرشاری زیر زمینی است که دست نخوره و ما امید به آینده صلح - ثباط و تشکیل دولت ملی میباشیم . بعد از صلح و ثباط و دولت قانونمند و غیری مافیای - دولت حق دارد که از منابع زیر زمینی استغاده به نفع کشورش نماید . ما تا حال کدام فابریکه ذوب آهن و یا کدام ساختاری زیربینای و یا تصفیه مننده نفت و گاز نداریم که در داخل کشور مواد خام به مواد پخته تبدیل وبه قیمت مناسب به فروش برسد . مثال : یک سیر آهن در بازار افغانستان لاعقل 10 افغانی است و زمانیکه این یک سیر آهن به کشوری پاکستان انتقال داده میشود و به مواد پخته تبدیل میگردد و یک دانه میخ در بازار کشور 10 افغانی بفروش می رسد . مثال : 2% چوب های چار تراش چنوبی به داخل کشور انتقال داده نمی شود و در حالیکه همه سرمایه ملی متعلق به همه مردم افغانستان میباشد . پس ؟؟؟؟؟ من وابسط به آقای دوستم نمی باشم و چورو چپاول ملیشه های جنرال دوستم در شهری کابل کاملآ هویدا است و تمآ مآ مال و داشته گی ام را گلیم جمع های آقای دوستم به غارت بردند که در تاریخ چنین جنایت صورت نگرفته که جنبش ملی در شهر کابل انجام نداده باشد . صرف نظر از گذشته ها تاریخ قضاوت خواهد کرد و عدالت ملی داد خواه یک روزی پرسان خواهد کرد . ولی ندای آقای دوستم و مردم صفحات شمال بر حق بوده و حق مسلم شان است که از سر زمین خود همچون گذشته ها قاطعانه دفاع کنند . اعلامیه شورای امنیت ملی که چنرال دوستم خاین ملی است من آنرا رد میکنم و غیر قانونی بوده و ندای مردم مظلوم و ستمدیده صفحات شمال کشور قابل قدر و قابل دفاع میاشد . من باور مند شدم که کله ی آقای دوستم جهت منافع ملی اش اندکی کار کرده است . اگر این یک معامله و بدست آوردن دالر باشد - آنگاه خاین ملی خواهد بود . به امید تشکیل بک دولت ملی . امید وار هستم که جامعه ی جهانی مواد خام این کشور را در داخل کشور به مواد پخته تبدیل نموده و بعدآ به فروش رسانده شوند .
وسلام - ع رستم - کابل

>>>   خدا ان ملتی را سروری داد
که تقدیرش بدست خویش بنوشت
به ان ملت سرو کاری ندارد
کا رهبرانش دران تخم نفاق کشت
ترسم نرسی به کعبه ای چپاولگر
کین ره که تو میروی به دوزخستان ا ست
ع فارسی زبان

>>>   اگر كرزي به وزير ماليه اجازه ميدهد كه تمام عوايد داخلي افغانستان (پول گمركات وتكس ها و...) را به حزب افغان ملت وخودش دزدي كند و مسولين تمام گمركات درين 11 سال بايد پشتون وعضو حزب افغان ملت باشد اگر به مليارد ها افغاني را افغان ملتي ها دزدي كنند و كرزي حمايتشان كند وكسي ايشان را به سارنوالي معرفي نكند و لودين بيچاره هم كه از مليارد ها افغاني دزدي واختلاس در گمرك حيرتان و ننگرهار پرده برداشت توسط كرزي خاموش ساخته شد نه سارنوالي ونه لودين ديگر جرات كردند تا ازين وزير دزد و مليارد ها افغاني اختلاس ديگر يادي كنند زيرا كرزي خودش درقضيه دست داشت حالا ميخواهد كه نفت شمال را نيز مانند پول گمركات چور كند اما بايد بدانند كه ديگر ملت فريب تان را نخواهد خورد بايد اين پول به مردمي داده شود كه درحفاظتش خون دادند وبايد بجاي افغان ملتي ها مردم شمال بلخصوص جوزجان بكار گماشته شود اين است خواست برحق جنرال صاحب دوستم

>>>   دوستان عزیز سلام:

آیا تا کی میخواهید که اشخاص فرصت طلب و سود جو از شما استفاده کنند تا کی بنام دوستم محقق و کرزی و غیره خود و اولاد این وطن را به کشتن میدهید شما صادقانه ببینید عمل کرد این رهبران جانی افغانستان را که غیر از جمع آوری ملیون ها دالر ساختن قصر های مجلل اعیاشی کردن که همه از خون و مال این ملت جمع کردند و شما هنوز کور کورانه از این جانیان حمایت مکنید واقعآ شرم آورست لطفآ چشمهایتان را باز کنید و از نفاق دوری کنید هدف من وشما ساختن افغانستان سربلند و حمایت از منافع ملی ما باید باشد نه اینکه مذهب قوم و گروه ما باید هوشیار باشم که دشمنان این وطن باز مارا به جان هم نیندازند و روزنه امیدی که در طی این چند سال بوجود آمده از بین نبریم به خاطر افغانستان واحد تلاش و کوشش نمایم نه بخاطر اشخاصی که خون این ملت را مکیدن و میمکند.
پایند و سربلند باد افغانستان

سهیل ازهرات

>>>   به توجه آقاي نورالله :
از نوشته هاي تان بوي خون ملتها ميآيد . اينكه جناب كرزي معادن را فروخت حتي وطن را طي يك معاهده ننگين راهبردي يكدست فروخت امكان دارد جناب شما درآن سهمي نداشته باشيد .جناب كرزي به صفت يك ريس جمهور تقلبي نماينده هيچ ملت نيست و جناب شما اول جنبشي نخواهيد بود اگرهم جنبشي باشيد درآنصورت هم به نمايندگي حزبتان ميتوانيد حرف بزنيد نه نماينده منتخب ملت كه هنوز ملت اوزبيك كسي را نماينده مختار تعين نكرده است .پس همه جنايات و خياناتيكه فعلادركشور ادامه دارد همه برضد عموم ملتهاست كه ملت اوزبيك هم درقطار سايرين تمام امكانات اجدادش چه معادن و چه استقلال درحال ازدست دادن است . اين همه خيانت چه از پشتون چه تاجيك و اوزبيك همه ازدست كسانيست كه خودرا بنام اين يا آن ملت جازده به نمايندگي از كدام دولت خارجي موجب تفرقه و اجنتهاي بربادسازي همه ملتهااند . يعني همه ملتها يكسان متضرراند اين رهبران تقلبي است كه با استفاده از نام ملت ظلم و استبداد بالاي ملتهاي خود روادارند نه ملتها . لطفا با تفرقه اندازي ملتهارا دراهداف حزب يا منافع شخصي آله دست قرار ندهند .
بااحترام: اوزبيك فرزندي

>>>   کرزی صاحب بسیار بی پاس استٰ این مردم شمال بود که ویرا کمک نمود

>>>   کرزی باید بداند که این دوستم و محقق بود رئیس جمهورش کرد . باید خیلی در حرف زدن محتاط باشد خودش میداند که ای دو رهبر می تواند سر نوشت افغانستان را تغیر دهد.و انعده از برادران که این دو رهبر بزرگ را خائن معرفی کرده است بدانند اگر اینها نبودند هنوز که هنوز است طالبان در افغانستان حکومت می کرد.اگر دوستم نبود کندز به خاک یکسان میشد.
ح لقی

>>>   هیچ کس به اندازه کرزی در کشور جنایت نکرده است . تمام قرار داد های بزرگ ملیارد دالری فعلاً به دست برادران این ...است .
روز تا شام در هرگ بجز از ...دیگر کاری ندارد. شاید این عمر این ... نهایت 2 سال مانده باشد ...
تمام جنایت رهبران در جریان دو دهه اخیر به اندازه 1 فیصد جنایت تو ... نیست . در چند سال اخیر تعدادی زیادی از سران جهادی را با هزاران حلیه و فریب ترور کردی ، در این شکی نیست که مصطفی کاظمی ، جنرال داود داود و ده ها صد ها سران قومی را به قتل رساندی

>>>   خطاب به آقای صدیقی از کابل .
...
یک تعداد از قوم ...که از دین و از انسانیت خبری ندارند هنوز در فکر آن هستند که باید تاریخ را دوباره زنده بسازند و برگردانند به 100 سال پیش اما .اما دور است ومحال دیگه در خواب ببینی

>>>   مردم شمال افغانستان آگاه باشند که کرزی به این ملیت ها بسیار جفاکرده است و آن هم بخاطر منافع اقوامش.

>>>   دوستان عزيزشمافكركنيداين جبهه ملي درسال هاي2005 كجابود كه همه آنهاصاحب قدرت بودند وقتي كه ريس جمهورآنهاراازقدرت خلع كرد بعدابه نام جبهه ملي يك جبهه ساختند اكردوباره به آنهاحامدكرزي وظيفه بدهد من باوردارم كه دوباره ازدولت طرفداري ميكنند

>>>   سلام بر همه > برادران و خواهران جوان بیاید با مشت محکم وحدت ملی بشکل صلح آمیز بر دهن تیم ... کرزی بزنیم و این اجولان را با صندوق های رای دهی دفن کنیم. رای ما آینده نسل ما بعد ماست
نور محمد از کابل

>>>   دوست عزيزيكى نوشته ايد كه جبهه ملى در سال 2005كجاه بود احتراما خدمت شما مينويسم كه قبل از سقوط طالبان برادران جناب كر زى صاحب خودشان در كوجه هاى ييشاور وهم در روم ييش خدمتى باباى ملت بود واين جبهه ملى در أنوقت تحت رهبرى رهبر مقتدير وخردمند مقاومت باالقاعده وبرادران كر زى در جنك بود واز حاكميت مردم افغانستان دفاع مى كردند كه سبب باز كشت قابشوى ها وسك شوى ها وعده از جواسيس ياكستان ماند خرم وفاروق كه مصروف نان حلالى بودند شد واكنون از قلب ياكى اين جبهه ملى مهمانان دعوت شده توسط انها خانه را به اختيار كرفته وصاحبان خانه را بعد از جابجائى مهره هاى دلخواهش تصميم خطاب خائن ملى را دارد كه اين ملت به رهبرى همين جبهه جنان سبق به مهمانان دعوت شده بدهد كه هريك بدنبال وظائف أصلى شان كه همان سك شوئى وقاب شوئى ودلكى قبلى بود شان بود خواهند رفت زيرا ديده درائى وجشم سفيدى اين مهمانان زياد شد خوب محاسبه كنيم ديده شود كه جى ميشود انسانهاى بئ ناسياس را أدب وسبق لازم است( برومند) 

>>>   خطاب به آقای کرزی _1391_جوزا_25
واقعا که جای بسیار شرم است برای شما آقای کرزی ...که همی مردم ترک تبار افغانستان بود که تو آدم وطن فروش به قدرت رسدی تماٌ معدن های جنوب وشمال کشور را به توسط برادران خودت به غارت بوردی حالا میخواهی که به مثل سک گوشنه به طرف شمال دست اندازی کنی اما ای مردوم زجر دیده شمال و شمال غرب افغانستان به تمام جال و فریب تو بلد شده اند ودیگر فریبی چشمک زدن های توره نمخوردند حالا تمام فریب های تو برملا شده و تمام اسرار تو فاش شد و به فکر مه که بعد از دوره ریاست جمهوریت به افغانستان ماندنت بسیار به مشکل خواهد بود _ونمیتوانی که در داخل افغانستان به مثل یک شهر وند عادی ذندگی کنی جون خائن خایف است _ او کرزی دیگر بس است فریب مردم بس است بس است بس است

>>>   دوستم ان دوستم قهر مان است ٧ثور را به ٨ ثور تبد يل كرد زنده باد دوستم قهرمان عبد القدير سيدني

>>>   برادر ها مژده باد بشما که کرزی خان ترسید و فورا گفت که مرا ببخشید جناب دوستم خاین ملی نیست بلکه خاین ملی کریم خرم ، فاروق وردک و دیگر بادنجان چین های دورقاب ارگ میباشند.
آگاه سیاسی

>>>   این خاک فقط از پشتون های نیست این سرزمین سر زمین تمام ملل است اهم از ازبک ، ترکمن ، تاجک و هزاره میباشد .که بخواهد هر ذره خاکه بخارجی ها بفروشد . این سر زمین سر زمین ما است . قبلا هم از ما بود و الی الابد هم از ما خواهد بود. ما مردم در این سر زمین یک نی ده ها دولت داشتیم قبلا هم و هیچ یک از اونها یک متر زمین خوده باجنبی ها و کافران سودا نکردند.تاریخ شاهد ان است که آرییها، غزنویها، غوریها،سلجوقیها، تیموریا ، بابریها و صفویان و غیره هیچ یک از اونها خاک خوده نفروختند.کرزی صاحب روزی نیست که یک پیمان استراتیژیک با یک دولت خارجی امضا نکرده باشد.که مردم از ماهیت و چگونگی آن تعهدات هیچ خبر ندارد.که این خود از نگاه شما چه عواقبی خواهد آورد .
محمد نسیم کابلی

>>>   بايد خوب تحقيق شود در صورتيكه دوستم مانع كار شده باشد بايد حتما محاكمه شود
نياز محمد از شهر ميمنه

>>>   هموطنان گرانمایه
لطفاً تعصب های قومی را کنار بگذارید و بیاید عاقلانه و برادروار قضاوت کنیم۰ اگر بطور مثال یک معجزه شود و یک پروژه خیلی بزرگ جنگلداری در پکتیا ساخته شود، آیا این حق مردم پکتیا نیست تا اول بیکاران خود را در آن شامل کار کنند و اولین استفاده را از آن ببرند؟ البته هموطنان دیگر از دیگر نقاط کشور هرزمانی حق دارند که به پکتیا بروند و در آن پروژه تقاضای کار کنند۰ ولی اگر دولت خودش از قدرت استفاده کرده پلانی طرح کند که یک تعداد معین را از نقاط انتخابی معین به پکتیا انتقال بدهد، در آنجا زمین رایگان بدهد، و در کار آن پروژه داخل کند، در حالیکه در خود پکتیا بیکار و بی خانه فراوان است آیا آن کار ستم در حق آنمردم محلی نیست؟
کمی از انصاف کار بگیرید۰ کرزی و عاملین فاشیست قبیلوی او میخواهند همان برنامه یکجانبه ناقلین را ادامه بدهند که حاکمان حکومت محمدزئی بالای مردم به زور تحمیل میکردند۰ آنها صدها هزار جریب زمین را به مردم جنوبی جنوب شرقی و کوچیها توضیع کردند در حالیکه یک گرد را هم به خود مردمان شمال و شمالغرب نه تنها در جنوب بلکه در در همان خاک خودشان هم ندادند۰
بنابرآن خائن ملی اصلی خود کرزی و تیم قبیلوی او است نه قهرمان دفاع مردمش جناب محترم دوستم۰
آهنگر

>>>   به واقع اگر خود شما که از دولت به این نحو انتقاد می کنید به جای دولتمردان بودید دست به این اقدامات نمی زدید این قدر انتقاد غیر مسئولانه نکند به جای این، به فکر اتحاد میان مردم و اقوام باشید که اگر این مشکل حل شود دیگر هیچ دولتی نمی تواند حتی فکر خیانت به کشور را در سر بپروراند.

>>>   او آهنگر و امثال تان ، به یاد داشته باشید امتیازاتیکه کرزی بی غیرت به اقلیت ها داده دیگر هیچ در خواب ببینید ودیگر اینکه اکر پشتون ها در مقابل طالبان ایستاد نباشند شما را مثل گذشته در 24 ساعت به کلاب و انقره میرساند ویا شاید اینبار نرسید. به نظر من مردم ما تعصب ندارد ولی این چند تا دارودسته این شروفساد هستند که بنام این و آن نظر میدهند و لاف میزنند که لازم نیست ما گریز شمارا دیدیم به یاد دارم هیچ کس در میدان نبود شما بالای مردم بی سلاح و ملکی بدماشی میکنید در قدم اول ظلم را بالای مردم قریه و قصبه خود میکنید وقتیکه زور را دید باز میگوید تو قوم من هستی از من دفاع کن . دهن کج به بوکس راست میشود به تفنگ سالا رها باید جزا داده شود در غیر آن تا دم قیامت مردم از دست اینها زجر خواهد کشید در قدم اول مردو و قوم خودش مثلیکه تجربه نشان داد. حمید

>>>   شما از شکم سیر تان گپ میزنید این دوستم چقدر مرد ازبک و تکمن ما را یا خود کشت یا به کشتن در گیر مسعود ....و گل بیدین .....داد ما مردم ترکتبار یک ادم معقول نداریم که همیشه باید از یک جانی که در قدم اول قاتل مردم ترکتبار است دفاع کنیم؟ البته داریم. فاریابی

>>>   خدا ان ملتی را سروری داد
که تقدیرش بدست خویش بنوشت
به ان ملت سرو کاری ندارد
کا رهبرانش مانند دوستم محقق وضیامسعودباشد
ترسم نرسی به کعبه ای چپاولگردوستم
این ره که تو میروی به شبرغان ا ست
فریدون هراتی

>>>   سترجنرال دوستم یک شخصیت ملی میباشد

>>>   کرزی ، نه کدام سیاست مدار است ، نه چهره سیاسی دارد ، نه منطق سیاسی دارد ، نه به بلوغ سیاسی رسیده ، یک شخص...است .
کرزی در صدد کشتن رهبران سیاسی است و بخشی از بودیجه افغانستان را به ترور رهبران تخصیص داده است .
ای ملت آگاه باشید .

>>>   خدا آن ملتی را سروری داد
که تقدیر اش به دست عاقلین داد
نه این ...گه نام شان چنین است
ترکی و نجیب و ملا کور است.
که ارباب همه کرزی به زور است
خیانت اش چنین بر ملا است
که هر روز این وطن باز کربلا است
پیروز باد خدا پرستان و نماینده های مردم افغانستان نابود و در هر دو جهان روی سیاه باد دزدان که به تقلب و دزدی به قدرت رسیدند.

>>>   جقدرشرم آوراست که برضددوستم وجبهه ملی اتهام وارد کنیم...... درحالیکه تنهااینهادرباره آینده افغانستان نگران هستند
آیااذ بیکاره شدن >نا

>>>   سه قرن پشتون و پشتون سالاری
در قلب آسیا
سرزمین مظلومان
طوریکه قرنهای متمادی اجداد و نیاکان همه اقوام برادرشاهد و ناظر بر اوضاع بوده ظلم تعدی جبراختناق ونسل کشی از زمان عبدالرحمن جابر تا به دوره سیاه ملا عمر کافراز رسم و رواج عمده قوم سالاران بوده و میباشد این بوم سیاه بدبختی که یک بال آن از ظلم و بال دیگر آن قوم سالاری رنگ گرفته که پرورش این بوم سیاه از آرمان های حامد کرزی بوده و میباشد ااگر تاریخ حقیقی که واقعیت ها مثل آفتاب روشن است ورق بزنیم و حتی دوره چور چپاول غارت فساد اداری تجاوز به نوامیس مردم و تقلب کسترده در انتخابات ریاست جمهوری که از افتخارات جکومت حامد کرزی بوده که در وقت وزمانش از طریق رسانه های خبری و تلویزیونهای جهانی پخش گردید بیانگر اینهمه بی عدالتی ها بوده و میباشد.یک مثلث شوم که در کشور عزیزما سایه افگنده و در سه دهه همه بدبختی ها دامنگیر ملت ما شده است از موجودیت این سه شیطان بزرگ است
1 ...{ببرک روسی }
2 ...{ببرک پاکستانی}
3 ...{ببرک امریکائی } که این ببرک سومی از همه زننده تر و کوشنده تر بوده و میباشد استادسخن را اشاره براین است کوتا بنویس همه از درد مردم بنویس به شعر کوتاه که عنوان شده وطن فروشان حرف خود را خلاصه میکنم
وطن فروشان
فروختندکشور ما را فروختند
نه یک با رو به چند ین بار فروختن
گهی دالر گهی د ینار گرفتند
گهی ربل و گهی کلــــــدار گـــــرفتند
فروختند کشـــور آزادگــان را
زدند آتــــــــش زمـــین و آسمـــان را
که این آتش فروزان شده امروز
چه... که به دوران شده امروز

>>>   بختيار جان ناگفته نماند هني دوستم هم به واسطه امريكا امد
اگر نامده بود خي چرا وخت افغانستان نميگرفت
همي دوستم جانت هم همرهي امريكايي ها يكجاي امد

>>>   اين حق مسلم مردم سرپل وجوزجان است ودوستم پاچا هم از حق قانوني شان دفاع كرده اگر دوستم گفته كه انجينر ومتخصص نياريد شايد گناه كرده باشد اگر گفته باشد كه كارگر وگارد امنيتي ودريور ... نياريد درست فرموده حق اوليت كار به مردمان همان منطقه است زيرا از اضرار اين نفت وگاز سال ها رنج برده اند تمام آب هاي منطقه بوي گاز وتيل ميدهد محيط زيست شان را خراب كرده پس حق دارند تا درين پروژه ها كاركنند اگر كارگر درين منطقه پيدا نشد باز ميشود از ديگر ولايات هم انتخاب كرد

>>>   اقای فریدون هراتی خیلی جالب وواقعبینانه فرمودی نظر شما مورد قبول اکثریت مطلق مردم افغانستان است خداکند دیگر این جایتکاران ازجنایات خود دست بکشند
قاسم ازبلخ باستان

>>>   این حق طبیعی مردم سرپل است که در اولویت استخدام باشد . وقتی مردم سرپل بیکار است چرا از جای دیگر کارگر آورده شود .البته آقای دوستم باید بداند که مردم سرپل در برادران ازبک خلاصه نمیشود ما بلوچ های سوزمه قلهه نیز دراین برنامه سهم خواهیم گرفت
غفوری از سوزمه قلعه از قوم قهرمان بروتی بلوچ

>>>   اگر %75 معدن را خارج بگيرد و صرف %25 از افغانستان . دوستم هم تقاضا كند كه قرارداد شما پرواندارد مگر پهره دار و مزدور ازبيك اصتخدام كنند . اين چه مشكلي است كه به خاطر آن صفحه هارا پركرده بنويسيم و دغدغه رسانه ها هم جهانگير شود كه گويا مردم افغانستان گپ ديگري نيافته به سرمزدوري فروش وطن جنجال به راه انداخته شايد جهان به ما خنده كند . آيا خارجي كه 300 هزار لشكر فرمانبردار خودرا ازافغانستان پيداكرده ميتواند يك چند صد نفر مزدور ازبيك پيداكرده نميتواند ؟ اين چه ماجرايي است كه ما اينقدر اهميت داديم و پشت خردجال روانيم .
بااحترام وطنپرست اوزبيك

>>>   فرزند ستمدیده ازبیک فرزندی ! لطفآ تاریخ دو صد ساله این کشور را مطالعه بفرماید . اگر چه آقای دوستم و آقای محقیق نماینده همه اقوام ازبیک و هزاره نیز شده نمیتوانند .
آقای بی نام ! لطفآ ببرک های پاکستانی و امریکای را معرفی کنید ودر غیر آن نبشته تان اساس ندارد . من میدانم که در آوردن روسها تنها ببرک کارمل سهم نداشته بلکه رهبران حزب دیموکراتیک خلق و کودیتای نافرجام هفت ثور مجرم است . دست کارمل نسبت به خیانت های که در دولت وجود دارد بلند است . سیفی

>>>   حق دوستم است که از عملی شدن این معامله برادران قندهاری کرزی جلوگیری کرده است وقتیکه دوستم به طرف شمال با القاعده مقابله داشت کجابود قندهاری ها که دفاع میکرد واین حق مسلم دوستم است وازمردم اش باید محقق هم جلو استخراح اهن کوتل حاجی گگ بامیان را بیگیرد تا پشتون های فاشیسم بفهمد که دیگران هم شریک اند وسهم دارند.

>>>   به توجه آقاي سيفي !
درد تانرا به قراري بخوريد ! عصبانيت شمارا از موضوع دور ساخته چون حزب دموكراتيك خلق افغانستان موضوع بحث ما نبود . بنابر اشتياق شما بايد استدلال كنيم كه .حزب دموكراتيك خلق افغانستان يك كشور را آورد در حضور داكتر نجيب اخراج شد. دوسال ديگر هم به بازوي خود حكومت كرداين افتخار نيز بخود آنها تعلق گرفت . وقتي حكومت شان سقوط كرد حتي داكتر نجيب از بيت المال يك خانه شخصي بخود نخريده بود همه و همه غريبكار بازار و بزرگان شان متواري شدند .كجاست اين فرشته ها كه خاك پايش را ببينم زيارت ميكنم . به همين ترتيب مجاهدين راستين وطن كه واقعا در فكراستقلال و ايجاد حكومت اسلامي بودند هنوزهم در دفاع از وطن يا مصروف خشت مالي و غريبكاريست . افراديكه امروز درزير بال امريكا ازنام پاك كمونيست يا مجاهد سواستفاده كرده يكسره وطنفروشهاست . كسانيكه به عوض يك كشور 49 كشوررا بالاي ناموس مردم رهاكرده هنوز هم ديگران را به كارخود متهم ميدانند،. يازدهمين سال است كه چيغ ميزنند اگر خارجي برود ما كشته ميشويم اشغال وطن پرواندارد دالر مهم است .اگر فردا اين مردم استقلال خودرا بگيرد جان تان به دالر تان تعويض ميشود .مزدورخارج هردليلي هم داشته باشد مزدور است حق ندارد تاريخ را به ديگران جعل كند .من بارعايت منافع ملي ازمعرفي شخصيتهاي تقلبي كنوني اجتناب ورزيدم اميد اين پاسداري مرا بي قدر نسازند چون دشنام يكديگر ما منفعت خارجيست .
وطنپرست اوزبيك


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است