سیستم مخابراتی 3G در کشور فعال شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۱/۱/۸ کد خبر: 34197 منبع: پرینت

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان می گوید، در نظر دارد، تا در تمام شرکت های مخابراتی کشور سیستم جدید تری جی را فعال سازد.

انجینیر خیر محمد فیضی مسوول اداره اترا وزارت مخابرات در صحبت با رادیو آزادی گفت: تری جی یک سیستم پیشرفته مخابراتی است، که همزمان می توان تصویر طرف مقابل را نیز مشاهده کرد.

«این نخستین شرکت بود که پیش قدم شده و جواز تری جی را اخذ کردند. شرکت های دیگر نیز در آینده نزدیک جواز نامه های تری جی بدست خواهند آورد. و خدمات مخابراتی را بخصوص بخش خدمات باند عریض که شامل انترنت با سرعت و همراه با تصویر می باشد، در تمام نقاط کشور قابل دسترس خواهد بود. »

شرکت مخابراتی اتصالات نخسیتن شرکت مخابراتی در افغانستان است که سیستم تری جی را به روز دوشنبه طی محفلی در کابل، رسماً فعال ساخت.

یاسر ابوالعمایم رییس بخش بازار یابی این شرکت در ارتباط به استفاده سیستم تری جی چنین گفت:

«هفته گذشته ما اجازه نامه بدست آوردیم و امروز به شکل تجاری آنرا فعال ساختیم. سرعت اینترنتی آن به اندازه زیاد است که تا اکنون در افغانستان انترنیت با چنین سرعت وجود نداشته است. اتصالات نخستین شرکت است که این اجازه نامه را گرفته است و به سهولت میتوان هر چیز را مثل، یوتیوپ، گوگل، فیس بوک و دیگر سایت ها به آسانی دونلود کرد.»

اکنون در افغانستان شش شرکت مخابراتی و دهها شبکه های انترنیتی مصروف عرضه خدمات اینترنتی اند.

به اساس معلومات وزارت مخابرات و تکنالوژی افغانستان، یک میلیارد و 7 میلیون دالر در بخش مخابرات در این کشور تا حال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

اما با آن هم، شکایت هایی در خصوص کیفیت عرضه خدمات مخابراتی در افغانستان وجود دارد و مردم می گویند، که باید در قسمت پایین آوردن نرخ مکالمات تیلیفونی و بهبود کیفیت مخابرات توجه لازم از سوی نهاد های مسوول صورت گیرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من بسیار خوشحال هستم که یک سیستم جدید مخابراتی درافغانستان بوجود آمد وازوزارت مخابراتی تشکری میکنم به امید انکشاف بشتراین فعالیت ها وانکشاف دیگر شبکه های مخابراتی وازمسؤلان مخبراتی خواهانم تادرقسمت پایین اوردن نرخ مخابرات وبهبو کیفیت مکالماتی توجه بیشتری صورت گیرد تشکر. بااحترام عبدالخالق(احمدی)هرات

>>>   تبریک باشد بر ملت افغان،... تشکر اتصالات
این یک گام خوبی است در عرصۀ مخابرات، خدا کند که نرخ مکالمه یا فیس ماهوارش عادلانه یا مناسب باشد....
خ.خ وطن دوست از جوزجان

>>>   الحمدلله رب العالمين لعنت به طالبان كافر كه مخالف پيش رفت انسان و اسلام هستند افغا نستان لياقت همه چيز را دارد

>>>   لطفا بگویید به جای این همه انکشاف مخابراتی، کمی هم به فکر نان، آب، برق و مواد سوختی مردم باشند. نیاز های مردم اولویت بندی کنید! مگر مخابرات و انترنت نیاز اول جامعه ماست؟ مردم در فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و آقایان به به فکر ارتباط با سوی دنیا؟؟؟
خدا به مردم رحم کند

>>>   گرجه دنیا برای تکنولوژی 4جی .ال ای تی و اچ پی اس پیش می رود اما برای افغانستان 3 جی هم خوبه..

>>>   خداكندكه قوليشان ميثل قولي كانديدان رياست جمهوري ونمايندگان پارلمان نشود عبدالاحمدرضائ ازاستراليا!

>>>   بسيار عالي: اما قيمت استفاده انترنت از شبكه هاي تيلفوني و نرخ مكالمات تيلفوني درافغانستان خيلي ها بلند تر از اقتصاد مردم ما است كه بايد وزارت مخابرات درين مورد توجه جدي كند بلخصوص كمپني روشان كه خدمات خوب دارد اما قيمت آن كمر شكن است و بايد گفت كه شركت هاي مخابراتي به نام ها وعناوين مختلف از ما پول را دزدي ميكنند خودم ده ها بار از شركت ها درخواست كرده ام كه مرا شامل مثلا لست پيام هاي صحي يا زيبايي و..... نسازيد باز هم ميبينم كه ماهانه 100 افغاني ازمن وضع ميگردد درين مورد توجه مقام محترم وزارت مخابرات را خواهانيم
بشير از بدخشان

>>>   از این خبر بسیار خوشحال شدم.

>>>   واقعا جاي خوشحالي است خيلي از كشور هاي منطقه هنوز همچنين سيستمي ندارند
روح الله از ايران

>>>   خیلی قیمت است... یک بار از نماینده گی های ولایات یا کابل دیدن کنید...
فایق از هرات.

>>>   براى ملت افغان خبر خوبى است بسيار خوشحال شديم.رضا از سربل

>>>   بجز از 15 کشور دیگر کشورها به 4Gدست رسی ندارد این بهترین است 3جی
تبریک بر ملت افغان

>>>   تبريك به جوانان عشقي (تري جي) سيستم خوبي براي عاشقان معشوقان خواهد بود تا همديكر را هر لحظه ببينند. رسول از حيرتان بلخ

>>>   این خبرهارو که ادم از پیشرفت وطن میشنوه خیلی خوشحال میشه و امیدوار!علی از تهران

>>>   خبر خوبى است بسيار خوشحال شديم ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است