کرزی باراک اوباما را غافلگیر کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۶    ۱۳۹۰/۱۲/۲۶ کد خبر: 33822 منبع: پرینت

محترم حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان خواستار پایان ماموریت نیروهای ناتو در روستاها و خروج هرچه سریع تر آنها شد

در تازه ترین تحول در کابل، رئیس جمهور افغانستان خواسته قلبی خود را راحت تر آشکار کرده و به صراحت از نیروهای ناتو خواست که از روستاهای افغانستان بیرون بروند.این درخواست در حالی مظرح شد که وزیر دفاع امریکا لئون پانه تا نیز به طور سرزده وارد کابل شده بود.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان از نیروهای تحت امر ناتو خواسته است همه روستاهای کشور را در سال آینده ترک کنند و واگذاری مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغانستانی را شروع کنند.

لئون پانتا امروز در کنفرانسی خبری تاکید کرد که حامد کرزی عذرخواهی وی درباره حادثه تیراندازی را پذیرفته است اما وضع افغانستان همچنان نیروهای خارجی را به چالش خواهد کشید.

مسئولان نظامی آمریکا در نخستین واکنش به این خبر، درخواست رئیس جمهور افغانستان را مبنی بر لزوم خروج نظامیان خارجی از روستاهای افغانستان و استقرار مجدد آنها در پایگاههای نظامی، کم اهمیت دانستند.

یک مسئول نظامی آمریکا که لئون پانتا وزیر دفاع این کشور را در سفر به افغانستان و امارات عربی متحده همراهی می کند، تاکید کرد درخواست حامد کرزی با ماهیت جدول زمانی خروج تدریجی نیروهای خارجی از افغانستان سازگاری ندارد.

این مقام نظامی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، خاطر نشان کرد: در اوضاع و شرایط کنونی حق نداریم فکر کنیم که می توانیم جدول زمانی خروج تدریجی نیروهای خارجی از افغانستان را دستکاری کنیم و من معتقدم که حامد کرزی نیز چنین چیزی را نخواسته است


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افرین به کرزی.

>>>   حرفى كه اعتبار ندارد.رضا

>>>   کرزی میخواهد هرچه زودتر قدرت را به برادران طالب خود انتقال
دهد زیرا دوره خودش روبه تکمیل میباشد ږ
دوراندیش

>>>   اگرماانتخاب صحیحی برای ریاست جمهوری داشتیم حال باتمام اقتداروقاطعیت سخن وحکمش رااعلام می کرد ودرصورت عملی نشدن ویا محدودیتهاوفشارهای خارجی به صراحت ان رابه ملت اعلام می نمود ویاازمقام خود استعفا می داد.پارلمان که باید درراس امور باشد هم یا وکلای خائن دارد یا بیسواد .نتیجه اش به مسخره گرفتن سخنان رئیس جمهور وعدم استقلال کشور است .نهادنواندیشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است