ائتلاف حمایت از قانون:
بازی با مقدسات؛ بازی با آتش است!
بازی با مقدسات مردم بازی با آتش است و تکرار این حادثه پیامدهای وحشتناک جهانی به دنبال خواهد داشت،مردم افغانستان دیگر تحمل توهین خارجیها به مقدسات شان را ندارند قضیه باید پیگیری و عاملان آن محاکمه شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۰/۱۲/۶ کد خبر: 33099 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ائتلاف حمایت از قانون ضمن محکوم کردن بی حرمتی به قرآن کریم از سوی نیروهای خارجی نسبت به اقدام انان هشدار داده و از این نیروها خواست تا دیگر با مقدسات و ارزشهای مردم افغانستان بازی نکنند.

اسدالله سعادتی، سخنگویائتلاف پارلمانی حمایت از قانون روز جمعه به خبرنگاران گفت؛ مردم افغانستان دیگر تحمل توهین خارجیها به مقدسات شان را ندارند و آنان باید بدانند که با این کارشان با آتش خشم مردم افغانستان روبرو می شوند.

به گفته سعادتی توهین به مقدسات با عذرخواهی حل نمی گردد و قضیه باید پیگیری و عاملان آن محاکمه شوند.

سخنگوی ائتلاف حمایت از قانون در عین حال هشدار داد که بازی با مقدسات مردم بازی با آتش است و تکرار این حادثه پیامدهای وحشتناک جهانی به دنبال خواهد داشت.

ائتلاف حمایت از قانون در عین حال از مردم می خواهد که از راه اندازی تظاهرات خشونت آمیز خودداری کنند. سعادتی تأکید کرد که نباید در جریان تظاهرات به جان و مال مردم آسیب برسد.

وی در این راستا چنین گفت: اعتراضات مدنی، بلند کردن صدا، یک حق مدنی است، هیچ کس نمی تواند آنرا سلب کند. اما خواهش ما این است که اگر راهپیمایی و اعتراضی صورت می گیرد نباید به خشونت کشانیده شود.

سخنگوی ایتلاف حمایت از قانون می گوید، پس از آنکه سربازان امریکایی در پایگاه نظامی بگرام گزارش های را دریافتند، که به شماری از زندانیان در زندان بگرام کتاب های در مورد ترویج افراطیت توزیع شده، آنان این کتاب ها را از نزد زندانیان جمع آوری کردند و در یک کانتینر گذاشتند.

به گفته سعادتی، گروهی دیگری از نیروهای امریکایی این کتاب ها را که در میان آن نسخه هایی از قرآن کریم نیز بودند، به آتش کشیدند.

به دنبال پخش گزارش های در مورد بی حرمتی در پایگاه هوایی بگرام، هزاران تن در مناطق مختلف افغانستان دست به تظاهرات گسترده زدند.

تظاهرات در برخی از شهرهای کشور به خشونت گرائید و شمار زیادی کشته و زخمی بر جای گذاشت.

در همین حال هیأت بررسی که متشکل از نمایندگان حکومت، شورای ملی و شورای سراسری علمای افغانستان از محل حادثه دیدار کرده و گفته اند که قرار است در زودترین زمان عاملان این رویداد محاکمه شوند.

این هیات از مردم نیز خواست تا تظاهراتی را که زمینه سوء استفاده را برای دشمنان افغانستان مساعد می سازد، راه اندازی نکنند.

این اظهارات در حالی بیان می گردد که مقامات ریاست امنیت ملی اعلام کرده اند که برخی از حلقات کوشش می کنند تا از این وضعیت به نفع خودشان استفاده کنند.

در پی افزایش خشونتها در کشور ؛ باراک اوباما طی نامه ای به رییس جمهور کرزی، بخاطر این حادثه از او و مردم افغانستان معذرت خواسته است. وی گفته است، عاملان بی حرمتی به قرآن کریم را مورد بازپرس قرار خواهد داد و برای جلوگیری از تکرار این چنین حوادث در آینده اقدامات لازم را روی دست خواهند گرفت.

پیش از این نیز فرمانده کل نیروهای ناتو، وزارت دفاع و خارجه آمریکا طی بیانیه هایی مراتب عذرخواهی خود را به گوش حکومت و مردم افغانستان رساندند. اما آیا توهین به مقدسات و ارزشهای مسلمانان با عذرخواهی قابل بخشش است؟!


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سوزاندن نسخه های از قران کریم توهین به مقدسات اسلامی و برای مردم افغانستان غیر قابل تحمل است و این حرکت باید از طرف همه مردم افغانستان محکوم گردد و من هم این عمل نیروهای خارجی وامریکایی را شدیدا محکوم می نمایم و مطمئنم که عاملین این حادثه به سزای اعمال شان خواهد رسید و بد ترین روز در انتظار شان خواهد بود اما هموطونان عزیز،نباید فراموش کرد که طالبان هم هزاران خانه از مردم شمال کابل مزار بامیان و دهها منطقه و شهر ولسوالی های گوشه گوشه کشور را به آتش کشیده بودند که بدون شک کتاب های دینی بشمول قران کریم در ان خانه موجود بود و در سال های اخیر مکاتب مختلف توسط گروه طالبان القاعده به اتش کشیده شده است.
بهر صورت هوشیاری و بیداری سیاسی و اجتماعی از اولیت های امروز برای هموطنان ما است. نباید کاری کرد که برای دشمنان افغانستان فرصت بیشتر برای تخریب کشور داده شود و در اخر دعا می کنم که خداوندا این روز های سخت و دشوار را هرچه زودتر به پایان برسان و صلح و ثبات و عزت و سربلندی را برای افغانستان عطاء فرما امین یا رب العالمین
رحمن

>>>   قابل توجه هموطنان افغان !
شاید اکثریت مردم نه دانند که همه این مظاهرات از سوی حلاقات وابسته به دولت سازمان دهی شده و هدف ایشان اوردن فشار بالای جامعه جهانی است چون در این روز ها اعترضات مردم و جامعه جهانی بالای دولت فاسد و ناکارامد فعلی گسترش یافته و گروپ مافیایی داخل دولت در تلاش است تا با توزیع صد ها هزار دالر بین یک تعداد از اوباشان و لندغر ها که در حقیقت به ساده ترین اساسات مکتب اسلام بلدیت ندارند از ایشان استفاده ابزاری نموده و تغیر ذهنیت ایجاد کنند بار شرطا رسانه ها میتوانند از انها یکه در این تظاهرات اشتراک نموده اند در باره بعضی از مسایل خیلی ابتدایی اسلام سوال کنند به باور کامل که از گفتن ان عاجز خواهند بود . این لندغر های حکومتی چرا در باره چور ، چپاول ، غصب تمامی زمین های مردمی ، نبود امنیت ، نبود عدالت ، نبود قانون چی وضعی و چی شرعی ، از بین رفتن تمام ارزش های انسانی چی رسد به ارزش های اسلامی اعتراض نمیکنند ایا همه این موضوعات در قران درج نیست البته که است پس ناقضین امنیت ، عدالت ، غارتگران بیت المال ، متجاوزین به نوامیس ، قاتلین ، چرسی ها و شرابین ، قاچاقبران مواد مخدار این همه کسانی است که دولت فعلی از ان تشکیل گردیده چرا این در ظاهر اعتراض کننده گان بر علیه ان بر نمیخیزند و تظاهرات را به راه نمی اندازند ایا این مظاهره چیان میدانند که هر روز دولت مردان فاسد صد ها بار ارزش های اسلامی را نقض و به اتش میزنند اما این بار سوزاندن قران را بهانه قرار داده و بیسوادان مزدبگیر چون شما را وظیفه میدهد تا با ویران کردن و اتش زدن به سر و مال مردم بیچاره این کشور تجارت کنید . و نفع ان به همان منافقین و بی دینان میرسد که در ظاهر چهره خویش را با نقاب اسلام آرایش نموده است بلی این منافقین بار دیگر موافق شدند و توانستن با توزیع دالر های باد اورده ذهنیت مردم بیسواد را به سوی دیگر بکشانند و اگاهی عامه را که در ضدیت با خیانت و غارت دولت مردن هر روز نسبت به روز دیگر روشنتر میشد با ایجاد این اغتشاش شاید مدتی به سوی دیگر سوق دهند اما انتقادات و اعتراضات مردم دوباره به اصل پرابلم و موضوع بر خواهد گشت .

کامگار - کابل

>>>   فقط نام کشیدن است بس.
نقوی

>>>   اشخصاص وگروه های که مردم زحمت کش وعزاب دیده مارا به خاطر تظا هرات خشونت بار تشویق میکنند وانسان که از روح خداوند در وجود اش دمیده شده اشرف مخلوقات میباشد به قتل میرسد جزای عظیمی در روز اخرت نصیب شان خواهد شد زیرا انسان به سبب اینکه از روح خداوند در وجود اش دمیده شده عزیز است قدسیت دارد همیشه شب روز در همه جا ودر همه حال خداوند با انسان همرا است طوریکه دیده میشود استخبارات منطقه ترورستان مبلغین حامیان انها مردم مارا به خشونت تشویق مینمایند تعداد زیادی ازهم وطنان ما به شمول نیرو های امنیتی به شهادت رسیدند ادامه وضع صرف به نفع کشور های منطقه میباشد که اهداف مغرضانه در کشور ما دارند فضای خشم خشونت صرف به نفع بیگانه ها القاعده ترورستان وافراد نفوزی انها در بین اجتماع ما میباشد وبس /
عالم از سرخ رود

>>>   هرکسی طبق پولی که می گیرد، طبق میل باداران شان حرف می زنند.
همه مزدور
شوکت از طالقان

>>>   کسانیکه دین ندارند برای شان فرق نمی کند که قر آن بسوزد یانه سوزداما شگفتی من درین است که این اشخاص چطور در بین ملت ما روز گار بسر میبرند شاید هم از جمله مردمانی باشند که نصرانیت را قبول کرده اند؛ بهر صورت حدیثی از است از رسول اکرم صلی الله علیه وسلم که مضمون فارسی آن چنینست:
مادامیکه بنده میگوید لا اله الاالله خداوند قهر خود را از بنده دفع میکند تا میرسد زمانیکه بردین بنده زیان میرسد و بنده بخاطر سلامت دنیای خوددر زیان دین پروانمی کند و بازهم میگوید: لا الله الا الله درین حالت است که خداوند بجوابش میگویدکذبتم کذبتم لستم بصادقین دروغ میگویید دروغ میگویید نیستید در اظهار ایمان از راست گویان )

>>>   کرزی صاحب میترسد که از قدرت کنار نرود.. از سوزاندن قران کریم ناراحت نیست.
واعزان کان جلوه در محراب ومنبر میکند چون به خلوت میرود ان کار دیگر میکند.
هم قران را سوختاندند هم مردم را کشتند
کرزی تماشاچی است همراه با کاخ نشینان.

>>>   کسانیکه بخدا وروز اخرت پیغمبران الاهی وکتب اسمانی عقیده با ور ایمان واحترام دارند در صورت که از سر نافهمی یا نادانی بیخبری به معتقدات شان کسی بی حرمتی نماید گزشت مینمایند خصوصا که عمدی وقصدی نبوده باشد زیرا حافظ قر ان خود خداوند ودر سینه های پیروان اسلام حک گردیده جز به مرگ هرگز ازسینه مسلمانا وقاریان قر ان پاک نمیگردد ببینیم در همین عملی که سهوا بی احترامی در برابر قر ان صورت گرفت از حرمت قر ان کاسته نشد بلکه افزوده شده بزرگ ترین شخصیت های کشوری که افراد شان دست به این عمل سهوا زده بود معزرت خواستند وتعهد سپردند که در اینده توجه جدی صورت میگیرد واین عمل در اینده تکرار نخواهد شد اما بدا بحال کسانیکه از احساسات وقلب پاک عده از هم وطنان عزیز ما استفاده نوده انهارا به مظاهرات خشونت امیز تشویق نمودند که سبب شهادت عده زیادی از هم وطنان ما وموظفین نیرو های امنیتی گردید زن فر زند شان بی نان اور بی سر پرست پدر مادر انها داغ دار ومصیبت بار گشتند این است نتیجه عمل انهای که از احساسات مردم استفاده سوکردند صحت مند باشید= توده ای


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است