لت و کوب سفیر افغانستان در واشنگتن
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۰    ۱۳۹۰/۱۱/۲۰ کد خبر: 32526 منبع: پرینت

روز سه شنبه مورخ 1390/11/18 به ساعت ده بجه ی قبل از ظهر به وقت و اشنگتن آقای اکلیل حکیمی سفیرکبیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی افغانستان در واشنگتن- ایالات متحده آمریکا ، توسط آقای هارون الکو مستشار آن سفارت مورد لت و کوب قرار گرفت.

این حادثه زمانی به وقوع پیوست که آقای هارون الکو مستشار سفارت افغانی در واشنگتن و پسر آقای محمد اسحق الکو لوی سارنوال جمهوری اسلامی افغانستان صبح سه شنبه حین ورود به دفتر کارش در سفارت متوجه میشود که کامیپوتر لبتاب اش به سرقت برده شده است و همین بهانه میشود برای گشودن عقده های دیرینه اش در برابر سفیر.
در همینجاست که آقای الکو با عصبانیت اتاق خود را به قصد منزل پائین که اتاق سفیر در آن موقعیت دارد ترک گفته و بدون دق الباب داخل اتاق سفیر شده و با لحن تند به طرف سفیر کرده و میگوید که برخیز که دزد هایت کامپیوتر مرا دزیده اند و دست خود را بطرف سفیر دراز کرده و از نکتائی سفیر محکم گرفته و در مغایرت با تمام اصول و پرنسیب های دیپلوماتیک و حتی قواعد اخلاقی ، او را کش کش کنان به طرف منزل بالا برده و داخل اتاق خود مینماید.

از کوتاهی بخت که در همین لحظه آقای سروش یکی دیگر از مستشاران آن سفارت که روابط تنگاتنگی با سفیر دارد و هنگام تقرر آقای اکلیل حکیمی به حیث سفیر در و اشنگتن جزو تیم کاری اش به حیث مستشار به این سفارت آورده شده است، متوجه میشود که آقای الکو شخص سفیر را با بی حرمتی به مانند یک متهم به طرف بالا میکشاند، به عجله خود را از عقب آنها به داخل دفتر آقای هارون الکو میرساند و به مجردی که میخواهد که یخن سفیر را از دست آقای الکو رها کند، در اثر یک سو تفاهم کوچک آقای الکو فکر میکند که شاید آقای سروش به طرفداری از سفیر به او حمله ور شود، وی که پیشینه ورزشی خوبی در رشته بوکس دارد، برق آسا با مشت محکم (هاکن) یکی به روی سفیر و مشت دیگری (اپرکت) هم به روی آقای سروش حواله میکند که زد و خورد میان آنها جان تازه میگیرد و جنگ حدودا ده دقیقه در عقب درهای بسته میان این دیپلوماتان ادامه پیدا میکند که در نتیجه بر اثر تلاش آقای میرویس ناب و تقی خلیلی پسر ارشد محمد کریم خلیلی معاون دوم رییس جمهوری اسلامی افغانستان که دوتن دیگر از مستشاران آن سفارت اند، دروازه اتاق باز شده و حیث نیروی میانجی و خلاص گیر وارد اتاق میشوند مگر کار از کار گذشته بود صرف توانستند که مانع کشتن سفیر و یا آقای سروش توسط آقای الکو شوند و با سرعت تمام آقای سفیر را چهار دست و پا به اتاقش برده تا از نظر بقیه اعضای سفارت و کارمندان خدماتی پنهان نگه دارند و آقای سروش را به وسیله موتر راهی شفاخانه مینمایند.

شانس خوبی که نصیب طرفین زد و خورد گردیده این است که چون محل حادثه داخل محوطه سفارت است بنابرین با استفاده از مصئونیت های دیپلوماتیک جلو مداخله پولیس آمریکا گرفته میشود و حالا که دو روز از حادثه میگذرد جناب آقای اکلیل حکیمی سفیر کبیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی افغانستان در واشنگتن تحت مدوای خانگی در اقامتگاه شان و آقای سروش زیر مراقبت شدید دکتران در یکی از شفاخانه های نزدیک به سفارت ، قرار دارند و متاسفانه تنها اجراتی که در زمنیه صورت پذیرفته است که حسسب هدایت تیلفونی سفیر موضوع طی مکتوب رسمی که توسط آقای عبدالحکیم عطارد مستشار و مسئول امور قونسلی سفارت و میرویس ناب آماده شده بود و پس از گرفتن امضای سفیر در بستر بیماری اش ، به مرکز (وزارت امور خارجه) انعکاس داده شد و در آن از مقام وزارت امور خارجه تقاضا به عمل آمده است که آقای هارون الکو را از این سفارت به جای دیگر تبدیل نمایند که این موضوع هم با واکنش آقای محمد اسحق الکو لوی سارنوال جمهوری اسلامی افغانستان مواجه شده است و در این واکنش لوی سارنوال طی تماس تیلفونی با وزیر امور خارجه اخطار داده است که در صورت کدام اقدام در برابر پسرش ، وی تمامی دوسیه های فساد و اختلاس سفارت خانه ها ، جنرال قونسلگری های افغانستان را در خارج و همچنان از مرکز وزارت امور خارجه را دوباره روی دست گرفته و تحریک مینماید.

فعلا در عدم موجودیت آقای سفیر و آقای زمری اعظمی که پسر کاکای جلالتمآب محترم حامد کرزی رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان است و در بدماشی از خود نام و نشانی دارد که نمونه اش را در اخبار قبلی در رابطه به لت و کوب آقای قدیر نور یکی از دیپلوماتان این سفارت ، با چشم سر مشاهده فرموید و فعلا در رخصتی های زمستانی بسر می برد، به زور لوی سارنوال، شخص آقای محمد هارون الکو از امور سفارت سرپرستی می نماید.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چشم همه روشن که قاچقبرات مواد مخدرکه در راس ان اسحاق الکو است پسرش چنین کاری میکند.
کارمند لوی حارنوالی

>>>   اين خوب است خويشاوندان خاينان دولتمردان باهم لت وکوب کند. اما تا جايکه زمری اعظمی می شناسم ادم خوب است. وقتيکه در کراچی پاکستان بود.

>>>   فرق بین سفارت افغانستان در واشنګتن و سفارت افغانستان در برلین این است که در واشنګتن مستشار سفیر را لت و کب میکند و لی در سفارت افغانستان دربرلین اشرف خان سفیر صاحب به اطرافیان خود دستور میدهد که یک افغان را در خارج از سفارت لت و کوب و توهین کنند
فاروق از هامیورګ

>>>   اسحق الگو پسرش را بالای سپنتا به دلیل مخفی کردن دوسیه اختلاسش نخست به وزارت خارجه وبعدا به واشنگتن مقرر نمود تنها سفارت افغانستان در واشنگتن نیست بلکه تعداد زیادی از سفارت خانه ها است که توسط قاچاقبران مواد مخدر قندهاری چنین حالاتی دارد اما کسی جراات گفتن را ندارد مثال سفارت افغانی در مسکو که کاکای ناسکه حامدکرزی بنام عزیز الله کرزی می باشد از انجا نیز بنویسید ...به قندهاری های ... که تمام چانس های این وطن را با این بد ماش های شان از دست دادند اما روزی خواهد رسید این ملت از انها مجاسبه خواهد کرد
اصیل صادقی

>>>   واقعا تاسف آور بود لحظه یی که وضعیت نا بسامان سفیر صاحب را هنگام رفتن به طرف اقامتگاه دیدم و تاسف آورتر اینکه آقای سروش دندانش شکسته بود و در حالتی که سر و صورت اش با خون یکی بود او را به شفاخانه انتقال میدادند ، ای کاش که آنها را نمیدیدم.
ث. ج

>>>   برای جناب حکیمی صاحب بهتر است که از این رسوایی بگذرد و سفارت را برای کسان دیگر واگذار کند. بی ننگی بس است.

>>>   خبر تازه:
قرار است که هیات متشکل از کارمندان لوی سارنوالی و وزارت امور خارجه غرض بررسی موضوع راهی واشنگتن شوند، البته این برنامه حسب هدایت لوی سارنوال به وزیر امور خارجه طرح شده مگر تا حال وزارت امور خارجه در زمینه موافقت یا عدم موافقت خود را اعلان نکرده است.

>>>   خوبش کرد برای این جهالان لت و کوب شان کم است باید خفک شان میکرد تا دل مهاجرین افغان در امریکا کمی یخ میشد.
مستعار ترسوندوک از واشنگتن دی سی.

>>>   ولاه در سفارت افغانستان در سوئس، ژنیو هم خیلی گدودی است. میگن سفارت افغانستان در ژنیو فقط مثل یک "اودلوک" outlook بطور شبانه روزی فعالیت میکند، یعنی ماموران افغانی که به بهانه جلسات در ژنیو (دومین مرکز ملل متحد) میایند کارمندان سفارت کبیر ایشان را از میدان میگرند به هوتل انتقال میدهند از هوتل به محل جلسات و بعد به رستورانت های مختلف که که شوربا و چوپان کباب پیدا شود و بعد به سایت سیینک (تفریح).... یک کسی (اقای زمانی) به عنوان کنسول تعیین شده که عوض پاسپورت و تذکره به مردم "مشوره های اقتصادی و اجتماعی" میدهد و ایطور معلوم میشود که ایشان جامع الکمالات هست. ها کرایه سفارت 5 اطاقه افغانستان در ژنیو را دولت سوئیس میدهد در حالیکه نان چاشت و سفریه یک معیین صاحب که از کابل به بخاطر یک جلسه یک روزه یک الی دو هفته به ژنیو قدم رنجه میکندمیتواند دو الی سه ماه کرایه سفارت شود. خیلی گپ های زیاد است... در اینده ها یک مقاله دراین مورد خواهم نویشت...
والسلام

>>>   در همه عرصه های زندگی افغانها از خشونت وبرخوردهای زشت با همدیگر چیزی دیگری نمیتوان دریافت واین همه از ضعف وکمی علم ودانش اکثریت ملت ما بر پا میخیزد . شما در این گذارش کوتاه متوجه شوید که همه کارمندان سفارت امریکا به شکل از اشکال اعضای فامیل های رهبری دولتی کشور ما استند واین خود به این دلالت میکند که در چوکات دیپلوماسی کشور ما علایق و روابط و سفارشات دولتی رول عمده داشته نسبت به ارزش های گادری وعلمی و ان هم در سطحه ملی وجهانی . پسر لوی سارنوال ، پسر معاون دوم ریس دولت ، پسر کاکای ریس دولت وغیره وغیره همه محصول تشکیل وزارت خارجه بوده که در نصب چنین مهره ها از خود در وقت وزمانش دقت نه ورزیده ویا تحت فشار ویا هم روی ملحوضات سری از ملت ومردم و خانه مردم در تقرر چنین اشخاص به صفت مستشار که یک لقب کاملآ بی معنی و اضافی دولتی در چنین شرایط ایکه مردم ما به عقب یک لقمه نان سرگردان ونالان میگردند واینها از کیسه خلیفه مصرف میکنند وعیش نوش غارت تا سرحدی که مستشاران سفارتهای ما در ممالک خارجی به صورت کلی از عقارب ویا اعضای قامیلهای علقه رهبری دولتی اند نه کارشناسان مجرب ویا دیپلوماتان سیاسی .
اگر اضافه تر تحریر شود زیاده روی نه شود عاقلان را نقطه کافی است باید در چنین موارد خانه ملت اقدامهای جدی ونهایتآ تصمیمگرینده اخذ بدارند تا شود روی همچو خودسری ها در اینده تا حدی گرفته شود و اراکین دولتی هم احساس کنند که است یک مرجعی ایکه از طرز وشیوه کاری ما نظارت وکنترول میکند .
به امید یک پارلمان قوی ومبتکر در کشور ما افغانستان باستان .
سلطان از المان

>>>   اداره ی فاسد افغانستان مرکب از مشتی دزدان، اوباشان و لنده غران است . اینگونه رویداد ها نه اول است ونه آخر ونه جای تعجب دارد. شما ببینید که در این سفارتخانه همه به اصطلاح دپلوماتان از خانواده های رییس جمهور ومعاونانش و کار گزاران ارشد این اداره ی غارتگر برگزیده شده اند. معلوم است که همه سفارتخانه های در میان این ها و شرکای جهادی شان تقسیم شده است. آیا با این وضع باز هم باید امید داشته باشیم که اندک تغییری دراوضاع پدید آید؟

>>>   نگفتید که این دوستان پاسپورت افغانی دارند یا خارجی چون اکثرآ دیپلومات های افغانستان اتباع خارجی اند که به واسطه اقارب شان پوست های دیپلوماتیک را غضب کرده اند و استفاده دارند.
سید مرزا از ورجینیا

>>>   دستت درد نکند الگو صاحب
صافی

>>>   نه دانستم این سفارت است و یا مرکز رسلنگ؟؟!! آه راستی اینان از هرگونه مجازاتی معاف اند. چون اقوام و خویشاوندان آنانی اند که ملت 30 ملیونی را به گروگان گرفته اند.....

>>>   در جواب به شایعه ای که به تاریخ 20/11/1390 از سوی سایت افغان پیپر در تلکس شایعات این سایت نشر گردیده است.
همانطوریکه از نام این بخش "تکس شایعات" هویداست، این بخش به شایعات و موضوعات دور از واقعیت میپردازد. در سایت افغان پیپر، ... و دشمنان افغانستان میتواند به دلایل شخصی موضوعات غیر درست را به نشر برسانند. اگر واقع بینانه به تلکس شایعات سایت افغان پیپر بنگریم، پی برده میشود که تمامی موضوعات به نشر رسیده در این بخش بیشتر شکل حکایت داستان های قدیمی و دراماها را داشته و برای سرگرم کردن خوانندگان به نشر میرسد.
به این اساس، شایعه اخیر مبنی بر زد و خورد در سفارت جمهوری اسلامی افغانستان و بی احترامی به حرمت سفارت و سفیر افغانستان شایعۀ بزرگی بیش نیست. در سفارت افغانستان در واشنگتن نه فقط هیچ گونه زد و خوردی صورت نگرفته است، حتی درگیری های زبانی تا کنون صورت نگرفته است. همانطوریکه در بالا اشاره شده، ترتیب این گونه شایعات ناشی از بیکاری، درغگویی و دست پروردگی بیگانه ها و دشمنان ملت افغانستان میباشد.

>>>   بهتر خواهد بود تا یک هیئت کنترول به سفارت افغانستان به برلین بیایدو اتهام قاچاق الماس را که توسط خواهر زاده مارشال که در عین حال اشته نظامی در برلین میباشد از طریق سفارت افغانستان در برلین صورت میگیرد بررسی کند.
این موضوع را مقامات وزرات خارجه المان بخش افغانستان بخوبی اطلاع دارند . گفته میشودبا پشتیبانی اشرف جان سفیر صاحب در برلین از شفیق خان در قاچاق الماس حق میگیرد.
در گزارش دیگری که از سفارت افغانستان از برلین میرسد اشرف خان به علت انتقادات شدید مهاجران افغان در المان عضویت خود را در حزب مسحیی به حالت تعلیق در آورده است .
هارون از هامبورگ

>>>   واقعا شرم آور است

>>>   خبر تعقیبی
محمد هارون الکو از بست مستشاریت سفارت افغانستان در واشنگتن سبکدوش گردید. خبر دقیق است.

>>>   تشکر از سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان
در سفارت افغانستان واقعات عجیب و غریبی رخ میدهد که ما از شنیدن آنها شاخ میکشیم. اما افسوس به حال ما که در وزارت خارجه خود کدام بازخواست گر نداریم. جنگ بین آقای زمری اعظمی مستشار اول نمرۀ سفارت و آقای قدیر نور سکرتر اول سفارت چه بود که بعدا واقعۀ افشای مذاکرات داکترسپنتا با مقامات امریکا دربارۀ برنامۀ ستراتژیک و رسانیدن این خبر به مقامات پاکستانی و ایرانی توسط دو نفر کارمند بلند رتبۀ سفارت نشر شد.
در هردو واقعه آقای اکلیل حکیمی سفیر دست داشت که باید از مرکز تحقیق می شد. حال که آقای حکیمی توسط آقای هارون الکو لت و کوب شده خوب شد تا به سزای اعمال خود برسد . اما وزارت خارجه این مساله راباید جدی بگیرد و سر سرس نگذرد. البته شورای ملی ما فعلا درحالت خواب قرار دارند و ازانها گله نداریم که وزیر و معین را استیضاح کرده ااین مسایل را در سفارت افغانستان در واشنگتن مورد بررسی قرار دهد. البته همه مامورین وزارت خارجه منتنظر تحقیقات میباشند تا از سفیر گرفته و این مستشاران سفارت تحقیق کنند که وظیفه اصلی آنها چه است و در مقابل اینقدر پولی که معاش، کرایه خانه و حق البیمه دریافت میکنند برای افغانستان چه میکنند. افسوس به این مقامات بی کفایت در وزارت خارجه .
همکار دفتر مقام وزارت

>>>   جای بسا شرم است برای تمامی این افراد....

>>>   صد ها سوال وجود دارد. اول اینکه این اعضای فامیل و اقارب و خویشاوندان رئیس جمهور و وزیر ها و لوی سارنوال و....به کدام حق در سفارت ها مقرر شده اند؟ تازه شنیدم که فهیم معاون اول برادر بیسواد خود را در سفارت افغانی در استرالیا مقرر کرده است. آیا پست های دولتی و مخصوصاً پست های دیپلوماتیک مال چور است؟
ثانیاً، چه شده که سفارت های ما در خارج به ... خانه ها، استراحتگاه ها و میدان های کشتی گیری تبدیل شوند؟
کرزی! این را بفهم که "کشتی گیری نرم" هم نیست بلکه مشت و لگد و چاقو کشی!

>>>   دوستان محترم وزارت خارجه باید مطلع باشند که سفیر بعدی که لت خواهد خور سلطان احمد بهین سفیر افغانستان در چین است. امید وزارت محترم خارجه پیش بین این مسله باشند
با احترام

>>>   این موضوع تازه گی ندارد چون چندی قبل موضوع خیلی شرم اور و زشتر از این در سفارت افغانستان در پاریس رخ داده بود
شخصی بدنامی تحت نام عمر صمد که از خویشاوندان اقای کرزی بشمار میرود بر علاوه تاراج کردن صد ها هزار ایروی که از عواید قونسلی بدست میامد ، مقر سفارت را که مرکز فعالیت های سیاسی یک کشور بشمار میرود ، را نیز خلاف تمامی ارزش ها و اصول پذیرفته شده بین المللی به کمپنی های فلم سازی به کرایه میداد و پول سازی میکرد ، افغان های مقیم پاریس شاهد استند بعد از انکه مقر سفارت و قونسلگری به کرایه داده میشد به مدت یک هفته سفارت یا تعطیل و یا چنان دچار هرج و مرج میشد که فکر میکردی مندوی کابل است این موضوع اختلاف شدید را بین سفیر و قونسل سفارت ایجاد کرد اما سفیر که حمایت اقای سپنتا را نیز با خود داشت با بدماشی کامل و داشتن روابط مشکوک با پولیس فرانسه قونسل سفارت را بعد از اهانت زیاد بوسیله پولیس فرانسه که مخالف تمامی میثاق های بین المللی در رابطه به مصونیت دیپلوماتیک بود از سفارت اخراج نمود اما نامبرده با وجود انجام چنین عملی تا هنوز مورد پیگرد قانونی قرار نگرفته زیرا گفته میشود که پول اختلاس شده در نماینده گی های افغانستان با مقامات بلند پایه وزارت خارجه تقسیم میشود در غیر ان امکان ندارد تا یک سفیر بدون کدام ترس و حراس به صورت واضح و روشن جراات انجام چنین اعمال زشت و خلاف قانون را داشته باشد قرار معلوم مسببین چنین اعمال زشت و خلاف قانون که باید مجازات میشدند تا همچو موارد بار دیگر تکرار نشود برعکس نظر به روابط که بامقامات فاسد رده اول دارند مکافات نیز گردیده اند که نشان میدهد در همه این گونه واقعات از قبیل بدماشی ها ، غارت ، اختلاس ، بی حرمتی و انجام اعمال خلاف قانون دست مقامات بلند پایه وزارت خارجه دخیل است . بنا تقاضای همه کارمندان وزارت خارجه اینست تا در صورت صحت موضوع سفارت افغانستان در واشنگتن باید هیات جهت برسی فرستاده شده تا نشود این واقعه مانند وقایع قبلی با تقسیم پول و فشار به نفع متخلفین ، متجاوزین و سارقین مخفی ساخته شود .

>>>   اینکه سفیر مورد ضرب و شتم قرار گرفته کاملا بی اساس است

>>>   ضرورت به هفت پست مستشاریت چه بود که در این سفارت گنجانده شده است کشوریکه نان خوردن را ندارد در سفارتش به این اندازه مصرف .
برادران در این نمایندگی اگر کار و مصروفیت باشد هیچ گاهی چنین برخورد ها صورت نمیگرد چون کار نیست مانند زنان هرروز یکی پشت دیگری دسیسه جور کردن و یکی را بالای دیگری تحریک نمودن است که نتیجه ان چنین است .
خالد

>>>   خوب کرزی وقتکه اقوام قبیله خودرا که فاقد علم ودانش است سر قدرت سیاسی می اورد و تمام این بدبختی را در داخل و خارج به وجود می اورد .باید جواب گو باشد بخدا قسم اگر کرزی در دنمارک بیاد و این بار درمحفل افغانها شرکت کند هر انچه که بلد هستم برایش میگویم شرمش باد .
دنمارک

>>>   کرزی صاحب خودت تصمیم بگیر هفت دانه مستشار بی کفایت و نالایق چرا در این سفارت بیکاره گنجانیده شده است .
خالد

>>>   درگیری بین دو مستشار سفارت با حضور سفیر بوقوع پیوسته و مسئله بسیار جدی نبوده است، فقط سروش یوسفزی و هارون الکو برای دقایقی چند سر و صورت یکدیگر را مورد نوازش و ماساژ افغانی قرار داده اند.
جناب سفیر داور مسابقه بوده اما داور ناجوان و جانب بی طرفی را مراعات ننموده است و به نحوی امتیاز بیشتر به سروش یوسفزی داده است. چون ماساژ از نوع وطنی و افغانی بوده در ختم ماساژ هم، بجای عرق بی رنگ، عرق رنگه که شباهت بسیار به خون آدمیزاد داشته از سر و صورت دو حریف جاری شده است. بعد از این مسابقه هیجان انگیز جناب داور(اکلیل حکیمی) بازهم بی انصافی نموده و راپور مسابقه را تحربف کرده و در راپور هارون الکو را مغلوب معرفی و سروش را بعنوان فرد پیروز اعلام نموده و آنگاه آنرا به مرکز ارسال کرده است.
گذشته از شوخی باید گفت که سفیر در واشنگتن در طول یک سال باند بازی، نفاق افکنی، مهمترین سفارت افغانستان را به یکی از ناکارآمدترین نمایندگی های سیاسی در پایتخت ابر قدرت دنیا بدل نموده است. اکلیل جان که از تصادف روزگار و توسل به واسطه، عنوان سفیر را اختیار نموده علاوه بر مشکلات اخلاقی و انگلیسی ناکافی راپورهای غلط و دروغ مالی که توسط باند خاین وی(میرویس ناب، سروش یوسفزی، فرهاد رویین و مرتضی حقجو) تهیه و ترتیب میگردد را به مرکز ارسال نموده و پلان دارد تا با تخریب اشخاصی که وی از آنها حساب می برد آنهارا در مرکز بدنام ساخته تا زمینه ختم وظیفه آنها فراهم گشته تا وی و باندش با فراغت خیال به چپاول بیت المال مبادرت نمایند(همان کاری که آنها در چین و جاپان انجام دادند به بهانه ترمیم سفارت و خرید اقامتگاه).
چه توقع میرود از سفیری که اکثر اوقاتش با کارمندان اناث سفارت صرف نوشیدن چای، کافی و آن نوشیدنی دیگر که بعضی ها میل نموده و بعد هم شروع به ماساژ غربی می نمایند (تا عرق بی رنگ تراوش نماید)، سپری می گردد. تمایز و تبعیض از دیگر اصول کاری جناب سفیر بوده است. یک کارمند محلی که از طبقه اناث می باشد 3900 دالر معاش دریافت می کند و کارمندان محلی مرد نصف این معاش را. به چه جرم ؟ آیا فقط به این جرم که خالق آنها را مرد آفریده است؟ اگر تعیین جنسیت اختیاری می بود و آنها می دانستند از قبل که قرار است با اکلیل حکیمی همکار گردند، بدون شک خود را مجهز به اسباب و ملزومات همکاری با حکیمی می نمودند. عدالت کجاست؟ عدالت برای همیشه دفن شد وقتی اکلیل حکیمی بعنوان سفیر در واشنگتن مقرر گردید.
متحیرم که چرا اشخاصی که در دوره اسپنتا آنچه را که در عالم رویا هم نمی دیدند و در عالم حقیقی به آن دست یافتند و سفیر تعیین شدند، همه ویژگیهای خود جناب اسپنتا را دارند. از آنجمله ... عدم توانایی در تکلم انگلیسی، ... خواری و ... آقایان حکیمی و بهین سفیر در چین از نمونه های بارز این نخبگان می باشند.
سفیری که بجای متحد ساختن اعضای سفارت ،خود بذر نفاق و دشمنی در بین آنان می پراکند سرانجامی خطرناک خواهد داشت.
تنها در ظرف چند ماه این دومین فاجعه در این سفارت می باشد. چند ماه قبل هم اعظمی، مستشار اقتصادی(مطلق بی سواد و از خویشاوندان رئیس جمهور) در حضور سفیر و در روز روشن ناگهان با مشت و لگد به جان سکرتر اول سفارت افتاده بود. تعجب آنکه سفیر در مورد آن حادثه هم راپور نادرست به مرکز ارسال نموده بود. این به اصطلاح مستشار اقتصادی نه ختم وظیف شد و نه توبیخ. تمایز و تبعیض از دیگر اصول کاری اکلیل حکیمی می باشد.
جناب وزیر،
کلام آخر اینکه این سفیر بی کفایت و تفرقه انداز را هرچه عاجل به سفر روان نمایید تا با آبروی وطن بیش از این کودکانه بازی نگردد.

>>>   براي پر ستچ وحيثيت افغاني بودنوديپلومات بود ن اين شرم آوراست كه امروز درسايت ها مامضومني تحت عنوان لت وكوب سفير افغانستان درواشنگتن ميخوانيم . بلي كسانيكه باساس واسطه وشناخت هاي مقامات شخصيمقررميشوندنه بفكر ابروي كشور خود ونه به فكر آبروي حكومت خود ميباشند ونه هم از كار واجرات مربوط اطلاع دارند بلكه كارهارا توسط كارمندان تخنيكي پيش برده وخود با داشتن واسطه بالاي انها حكم رواطي ميكنن
ايمن حسيني

>>>   اصلا مردمانیکه در ان سفارت از اقای سفیر گرفته تا به مستشاران مردمان بدی نیستند ولی باکمال تاسف این مشکل را خود وزارت خارجه در این سفارت و دیگر نمایندگی ها بوجود اورده است .
تراکم افراد بیکار خود باعث تخریب یک دیکر شده جنجال های زیادی را ببارمی اورد.
خالد

>>>   جناب لوی سارنوال صاحب شما که از عدالت سخن میزنید چطور توانستید وجدان خود را در بدل مقرر کردن فرزند تان در سفارت امریکا بفروش رسانده و از تمام خیانت های که در حق ملت مسلمان افغانستان در تمام وزارت خانه ها و حکومت میشود چشم پوشی کردید و با وجود داشتن اسناد خیانت اورا نادیده گرفته و در بدل ، پسر تان را به حیث مستشار سفارت افغانستان در امریکا قبول دار شده اید و شما میدانید که نتیجه واسطه و رشوه ستانی چه عواقب را بدنبال دارد و ثابت هم شد که اکنون که پسر دلبند شما با وجود که شما از سلسله مراتب و اصول اداره صحبت میکنید و پسر شما بالای امر خود دست بلند کرده است ، دفاع کرده و دربدل به وزیر خارجه یک مملکت اخطار میدهید که از این قضیه چشم پوشی نماید و بگذارد فرزند شما وامسال فرزندت هرچه دل شان خواست ، بکنند زیرا اینها بچه های وزیر ، لوی سارنوال و ...... مردم و ملت افغانستان امید خود را از دولت و رئیس دولت که وابسته گان شان چینن رفتار بیخردانه در مقابل مردم انجام میدهند از دست داده اند و روز بروز از دست میدهند و یکبار دیگر به روز های سخت که در زمان حکومت مجاهدین و بعد از سقوط آن به مردم تعمیل شده بود به ناچار تن در دهند. جای نهایت شرم است که سفارت خانه ها ، وزارت خانه ها و نماینده گی های این کشور در بین چینن افراد بی انصاف تقسیم شده اند.
پس من منحیث یک شهروند افغان از تمام مردم میخواهم تا دیگر بالای این افراد و امثال آن اعتماد نداشته باشند و درانتخابات پیش روی به فکر و حواس دقت رهبر خود را انتخاب کنند.
یکی از همشهری تان

>>>   سیاست تحمل، پیروزی ها و موفقیت های بزرگی را در پی دارد و می توان با جرأت ادعا کرد که راز موفقیت ورسیدن به تمدن معتبر دنیا بستگی به تحمل دارد وبر اندیشمندان و سیاست مداران وبازیگرانی صحنه های سیاسی لازم است در هرمقام ومرتبه ای که قرار دارند یکدیگر را تحمل کنند،نقاط ضعف یکدیگر را نادیده گرفته و نقاط قوت همدیگر را عقلانی تر برجسته سازند تا این سیره ای مبارک درسی باشد برای کلیه ای نیروهای جوان و اندیشمند که فکر ترقی افغانستان ونجات آنرا از بحرانهای موجود درسر می پرورانند . آفرین بر تکیه کننده گانی برنقطه های قوت وچشم پوشیدن از نقطه هایی ضعف .

>>>   آقای هارون الکو بسیار سر شخ و بد ماش است . میگویند که در روز عروسی مادر و پدرش دامن هایشان را در چوکی سنجاق کرده بود .
تشکر از سایت وزین افغان پیپیر

>>>   قاچاق الماس در سفارت افغانستان که توسط یکی از کارمندان آن سفارت صورت میگیرد وزارت خارجه المان را نگران ساخته است بفکر اخراج این کارمند سفارت میباشد .
در حال حاضر شرایط و خصوصیات دیپلوماسی را بررسی نموده تا بعدا به اخراج این دیپلومات افغان اقدام نمایند سفیر افغانستان در برلین اشرف صاحب از این موضوع اطلاع دارد
هارون از هامبورگ

>>>   به پدر و مادر تمام شان .... نام افغانستان را بد کردند ...

>>>   این همه بیانګر شا یسته سالاری نظام قبیله وقوم ګرای جناب
کرزی میباشد که کارمندان سفارت متشکل است از یسر خلیلی - بسر الکو - خواهرزاده کرزی وغیره وغیره .
ایجاب میکند تا به وزیر خارجه نشان سلطانکرزی توسط شورای
ملی اعطا ګردد و برای لوی سارنوال مدال بد ماش .
امید است در ارګ محفلی به منظور تجلیل ازین رویداد به اشتراک اراکین عالی رتبه و دبلومات ها خارجی ګرفته شود .
دوراندیش

>>>   اين عمل شرم اور از يك ديپلومات بدور است،اين اشخاص پسران همان بدمعاشان درون حاكميت هستند،همه هم رنگ همديگرند،هرچه رسواي كنند،رنجشان بر ملت افقانستان است.
حكيم بزيتانيا

>>>   چطور امکان دارد که هارون الکو در روز عروسی مادر و پدرش دامن هایشان را در چوکی سنجاق کند .
کسی تا به حالی در عروسی پدر و مادر خود شرکت نکرده اند .
سیل بین

>>>   هارون الكو را به نزد ما بفرستيد تا برايش مشت زنى‌ و بدماشى را درس بدهيم كه مادرش از زايدنش پشيمان شود.
عبدالله كارگر

>>>   یعنی که لوی سارنوال قبل از عروسی پسر بنام هارون داشت.
اجمل فراهی

>>>   هههههههاهاهاهاها
چیقدر بامزه بود.
نقوی

>>>   خبر دیگر از برلین میرسد که مروت صاحب که تا چند ماه بعد ختم وظیفه میشود و باید به افغانستان برود در منش المان پناهدگی سیاسی داده تا قبل از ختم وظیفه چاره خود را کرده باشد همین منبع میگوید عبدالرحمن زدران که قبلا فامیل اش در برلین پناهندگی سیاسی داده و خوداش دوسال است در کابل کار میکند به جای مروت مقرر شده است تا پس از مدتی به فامیل اش بپیوندت
بهبود ... از ارشیف وزارت خارجه

>>>   خوبشان کردند وطن فروشی این کار ها را دارد .... یگان دفعه از دست بادار ها لت هم میخورند ... به این حکومت همرای سفیر و مارشال و وزیر ش که همه قاچاقبران و آدم کشان و خود فروخته کان به اعراب و وغیره وغیره استند.. سزای قروت آب گرم .... از محکمه خدا کجا فرار خواهند کرد ....

>>>   لوی سارنوالها یاروسای دادگاه عالی در اوغانستان بدماشها تعین میشود- همانگونه که سارنوال قبلی در راه شمالی بدماشی را میخواست تجربه کند ولی در مقابل یک نفر قرار گرفت و نکاوت شد - حالا بچه این لوی سارنوال در بیرون از اوغانستان یعنی در مملکت بادار خود در سفارتخانه بدماشی میکند.
بیچاره اگر در داخل کشور بدماشی را شروع کند میترسد که به سرنوشت جبار ثابت گرفتار نشود.
ضمیر

>>>   دقیق اینست که پسر الکو با سروش بعد از یک لحضه سوی تفاهم در گیر شدند بدبختانه سروش یک دندان خود را د اثر مشت پسر الکو از دست داد اقای اکلیل هیچ در این مسله اشتراک نداشت بعد از دریافت معلومات خیلی اقای حکیمی ناراحت و عصبانی به نظر میرسید٬ بلی افغانها از خشونت وبرخوردهای زشت همیش با یکدیگر استفاده میکنند٫ باید گفت کار ها و زحمات اقای حکیمی٫اقای ناب٬ و اقای نور قابل ستایش میباشد ولی پسر خلیلی پسر الکو پسر کاکای کرزی اصلاُ لیاقت پست پیاده سفارت را ندارند٬ پسر الکو در جرمنی سه ماه در یک کلب بوکس تمرین کرده و به همه خودنمای میکند که من ufc فایتر استم٬ این بود همه جریان قضیه در سفارت که تقریبا به قصه چهل زاغ تبدیل شده.
راستگو وزارت خارجه ج ا ا

>>>   دولت خو پرسان نمیکند همین چند نفر خوب است که سفیران استفاده جو را یگان چاپی کاری کنند تا این خویشاوندان و اقوام ریس جمهور ... افغانستان بفهمند که این ملک آنها نیست بلکه آنها قوم گم شده اسراییل هستند.
سردار ضیا

>>>   مشکل از افراد بلند رتبه و متنفذ سرچشمه می گیرد. اگر این افراد، جگرگوشه ها و فرزندان خود را با مدنظر گرفتن تمام معیار های وزارت امور خارجه به سفارت ها معرفی نمایند؛ شاید همچو مشکلاتی در آینده کمتر ظهور کند.
جایگاه بلند حکومتی پدران همچو اشخاص، باعث ایجاد غرور کاذب و جنون قدرت طلبی و حس خودبرتر بینی گردیده است. هر آنچه که ایشان می گویند؛ باید صد در صد دقیق و درست باشد. بهمه حال، "سزای قروت آب گرم".

>>>   تشکر از سایت افغان پیپر
اما هارون جان الکو حق بجانب است که به سفیر از اعمال بدش جزا بدهد. زیرا درصورتیکه سکندر جان نوری تمامن گزارشات همکاران را روزانه از کمپیوتر هایشان گرفته و برای سفیر میدهد باز چه ضرورت بود که خود کمپیوتر هارون جان را بگیرند. اگر مقصد شان کنترول است همه روزه این کار صورت میگیرد و ضرورت نبود که کمپیوتر را بردارند تا تمام اسناد آن را چاپ کرده به سفیر صاحب بدهند.
در سفارتی که سفیرش بین همکاران شب و روز نفاق پراگنی کند نتیجه اش همین است. درین سفارت فعلا سه گروپ متضاد درمقابل هم قرار گرفته اند.گاهی بر سر زمری اعظمی می کوبند و گاهی بر سر تقی خلیلی. اما گروپ سفیر که مربوط آقای سروش یوسفزی ودیگران است در صف بالای میز می نشینند.
امید است خود هارون جان الکو قضیه را تشریح کند تا قضاوت درست صورت بگیرد. والسلام

>>>   به یقین همه چیز های که در باره سفارت افغانی مقیم برلین نوشته میشود از طرف دیپلومات مادام العمر و بدون دفتر سوانع که نمیتواند کسانی را که دارای تحصیل با شد تحمل کند و همیشه در صدد ان است تا همچو افراد را مانند فرشته مستشار اسبق سفارت برلین را که واقعا یک خانم تحصیل کرده و از جمله دیپلوماتان سابقه دار وزارت خارجه به شمار میرفت، باشیطنت ها از سفارت فرار دهد، با فشار اوردن زیاد بالای یک دریور بیچاره که از کابل امده بود وی را مجبور به فرار از سفارت و همچنان دریور کردی راکمک و تشویق نمود تا با امدن سفیر،سفارت را ترک نماید حال میخواهد با همچو نوشته هایش پرده بر روی جنایات ،نامردی هابک و زور ازماییهایش انهم با یک زن که نه رسم مردی و نه رسم افغانی و نه رسم افغانی میباشد، پرده بیندازد. نام کسان دیگر را مینویسد .اماهیچگاهی نمیشود با هم چو نوشته هایش توجه را به طرف دیگری و یا به طرف کسان دیگر بکشاند. من منحیث کارمند وزارت خارجه همه کسانیکه از دست نجیب فرار نمودند میشناسم . اما با سفیر افغانستان در برلین اشنایی نداشتم. اما در این اواخر چند روزی که در کابل امده بود ودو روزی که در بعضی موارد کاری با هم صحبت نمودیم من و هم کارانم همه شیفته برخورد و اخلاق حمیده و انسانی اش شدیمو ایشان واقعا یک عالم و دانش مند است. وقرار که شنیده ام تمام کارمندان سفارت اعم از کارمندان محلی و دیچلو ماتان وحتی هیات های که به برلین سفر میکنند حین برگشت از کار کردن با ایشان راضی بوده و همیشه از ایشان صفت میکنند.یگانه کسی که از ایشان رضایت نشان نمیدهد همان دیپلو مات مادام العمر است که برای یک روز هم از سال تقررش در سال1371 بدین طرف در وزارت کار نکرده است و نمی داند که کدام دفتر در کدام تعمیر واقع است. حال قضاوت بدست شماست. کسی که یک روز در وزارت کار نکرده باشد. و بدون زحمت وکدام تحصیل دیپلومات مادام العمر مقرر شده باشد، چه ارزش به کارکردگی دیگران در وزارت و یا به درجه تحصیل و یا درجه علمی شان دارد. واضح است که بودن و نبودن انها برای همچو افراد مانند عابد نجیب در وزارت و یا در سفارت بی تفاوت است. زیرا او خود را افغان نمی داند و تا زمانیکه میتواند از ازین پست استفاده میکند و زمانیکه در کابل خواسته و یا ختم وظیفه شود مانند سابق بر نخواهد گشت زیرا او در وزارت کار کرده نمیتواند. خوب همین که میگویند که آه بیگناهان سخت ننگین است . روزی خواهد که خداوند انتقام فرشته معصوم را که بدون کدام جرم با شیطنت هایت وزارت و افغانستان را ترک کرد از نزدت بگیرد. به امید انروز
کارمند ان بخش سیاسی وزارت

>>>   دوستان عزیز
هر عمل عکس العملی دارد. سفیران رشوتخور ، ساخته کارٍٍ که بل های خود و قرار داد ها را تقلب میکنند و همه پول را به غارت میبرند باید به همین شکل زده شوند. دست ات درد نکه الکو صاحب.

>>>   قوم راکتی از این بهتر نمیشود

>>>   فقط شهر چور است يا دولت بي پرسان كه سفير را لت كنيد بجاي پروپاگند كردن يك كمي هم كار كنيد معاش مفت گرفته نان مفت خورده ديگر كار نداري ، پشت مردم گپ زدن راه مردي نيست
همه ميدانيد كه راستي چي است
با احترام

>>>   ... اگر دربهشت هم رود چنین بی نظمی ازش سرمیزند

>>>   صلاحیت های وزیر خارجه در رابطه انتخاب سفیران و نیز کارمندان وزارت خارجه از همان شروع وزارت خارجه که داکتر عبدالله بنیاد گذارش بود تا به حال به شکل کج ومنحرف به پیش میرود گویند " سنگ تهداب را اگر کج نهاد تا ثریا رود کج است " پس فصور همه این بدماشی ها ولت گوبها در دست کسانی است که خود را فعلا در اینگونه قضایا حتی هیچ دخیل نمیدانند وخود را در کوچه حسن چپ زده اند در حالیکه تمامی افراد به شمول حتی دریور ها ی سفارتها یا از پنجشیر اند ویا هزاره اند و رده های بالا خو از همان اول سرقلفی شده به نامهای معاونصاحبان ریس دولت اکر جناب وزیر در مورد کدام اقدام میکند عاجلا در مورد از طرف دفتر ریاست دولت از ادرس معاونین صاحبان استماع شده و مسله به جای خود همان طور خپ وچوپ تحت پوشش قرار داده میشود .
یک مربی از ریاست دفترمقام دولت

>>>   فرشته و دیلپومات ههههه

>>>   فرشته جان هیچ آرام نداری ما باور نداریم که بغیر از خودت و داکتر اسپنتا کس دیگر هم باشد که صفت نیک شما را کند ببخشید از این بنویسید که پناهندگی در المان خوش میگذرد شوهر را که هم رخصت کردن ...

>>>   قابل توجه همه !
مطلب را که ایشان در مورد برخورد مستشار نوشته اند در صورت که درست باشد قابل تاسف است و این عمل تازه گی ندارد چون از این قبیل موارد چندی قبل در مقابل یکتن از دیپلوماتان سفارت افغانستان در پاریس نیز اتفاق افتاد در ان حادثه حمله کنند یکتن از بدنام ترین به اصطلاح سفیران افغانستان در یک دهه میباشد یعنی همانا عمـــــر صمد که افسانه تعصب ، بداخلاقی و غارتگری هایش زبانزد عام وخاص است اما این بار عینی حادثه در سفارت افغانستان در واشنگتن به وقوع پیوست ، باید یاد اور شد که نه تنها اقای الکو بلکه تمامی کارمندان سفارت افغانستان در واشنگتن و نیویارک به زور واسطه تقرر حاصل نموده اند و همه ایشان فارغین صنوفی دوازده و یا خلاف رشته لازمه وزارت خارجه میباشند از ان جمله میرویس ناب ، سروش ، مرتضی حقجو و رویین فارغین صنوف دوازده و عطارد فارغ مدرسه دینی میباشند که همه ایشان منحیث مستشاران ایفای وظیفه میکنند و همه ایشان صرف به زبان دری نوشته و خوانده میتوانند با کمی انگلیسی شکسته و ریخته ایا لازم نبود تا میرویس ناب ، سروش ، رویین و مرتضی حقجو مصروف تکمیل نمودن تحصیل خود میشدند و بعد داخل خدمت و اقای عطار به امامات در یکی از مساجد شهر مصروف خدمت به مردم مسلمان افغانستان میشد . باید خاطر نشان ساخت که تمام کارمندان نماینده گی افغانستان در نیویارک به شمول جنرال قونسلگری نیز در عین حالت قرار دارند از جمله ظاهر فقیری فارغ دانشکده ساینس ، صدیق رسولی که در چاپلوسی شهرت دارد فارغ دانشکده زراعت میباشند و هر دو به استفاده از چاپلوسی که به ان شهرت دارند در نماینده گی دایمی افغانستان در نیویارک تقرر حاصل نموده اند در حالیکه اقای رسولی میتوانست یک متخصص خوبی در بخش زراعت باشد و ظاهر فقیری یک معلم خوب رشته کیمیا در یکی از مکاتب شهر . باید یاد اوری نمود که نامبرده ها هم در حق مسلک خویش خیانت کردند حق کسانی دیگری را در زمان تحصیل تلف کردن و حال حقی یک تعداد دیگر را که با اموزش در رشته لازمه تحصیل نموده اما به عوض ایشان نامبرده ها با استفاده از واسطه مصروف برباد سازی همه ارزش ها استند امید روزی تمامی نماینده گی های افغانستان از اشخاص بیسواد و فاقد تخصص و مسلک عاری شود .

کارمند منابع بشری

>>>   ....آداب دیپلوماتیک انتظار نداشته باشید!خانه شان آباد که چندشتر وغژدی در حیاط سفارت نبرده اند

>>>   ناب واقعا زحمتکش سفارت است و در شب های رخصتی برای حکیمی ... با موتر نمبر پلت سیاسی سفارت ...می آورد و خود در پشت دروازه اتاق عملیات پیره می نماید تا کسی مزاحم سفیر در حین ... نگردد. چند و قت پیش هم ناب را یکی از کارمندان سفارت در آشپزخانه سفارت در منزل دوم در حالی دیده که دستش را روی کمر آشپز چینایی سفیر مانده بود. خوب حق دارد زن اولش یک فاحشه تاجیکستانی بود که پولش را گرفت و خودش را از خانه بیرون انداخت

>>>   چوب خدا صدا ندارد
سروش در این اواخر بسیار پوک شده بود و در ضمن روابط ... را با مدیره برگزاری محافل سفارت که بلندترین معاش را دارد، شروع کرده بود و در چند نایت کلب با این دختر دیده شده بود.

>>>   جلالتمآب حکیمی صاحب
شما را به خونی که در دفترتان ریخته شده قسم که برای منافع علیای وطن هم که شده استعفا دهید. مگر رئیس جمهور دیگر کار و بار ندارد که هر ماه باید دغم آبرو ریزی در دفتر کار شما بماند. مگر پارلمان و وزارت خارجه هیچ کار مهم دیگری ندارند که حالا باید بخاطر بی کفایتی جلالتمآب شما پیش ملت پاسخگو باشند. این چوکی شما را هم بی آبرو ساخت، نشود خدای نکرده روزی جنازه شما را میرویس جان ناب و یوسفزی در حویلی سفارت که به سر سبزی آن هم هیچ توجه نکردید به خاک بسپارند.

>>>   قابل توجه رئیس جمهور، وزیر خارجه و معین سیاسی
احتراما نگاشته می شود که اگر اکلیل حکیمی جد و جهد خویش را بجای نفاق افکنی در بین کارمندان سفارت به توسعه و تحکیم روابط افغانستان و امریکا به کار می گرفت، امروز نه برای دومین بار در آن نمایندگی آبروریزی می شد و نه پیمان استراتژیک روی میز رئیس جمهور خاک می خورد. چاه کن خود به چاه افتید.
دمت گرم حکیمی جان، خوب معین سیاسی را پیش مقامات امریکا سیاه میکنی. آخر این معین بیچاره چه بدی به تو کده که کاسه تمام مشکلات وزارت را به سرش میده میکنی؟ سروشک و نابک و عطاردک هم خوب علیه معین سیاسی گپ می زنند. البته ازونا گله نیست. انها از خود اراده ندارند و از شما دستور می گیرند.

>>>   سلام دوستان
در مورد اینکه در سفارت افغان در آمریکاه یک برخورد غیر اخلاقی صورت گرفته باید بگویم که متاسفانه دولت افغانستان اشخاصی را به عنوان سفیر و تشکیلات آن به خارج اعزام میکند که ظرفیت و جنبه آن کار را ندارد واقعیت این است که از وزیر گرفته تا سفیر و امثال شان از مردم افغانستان نیستند بلکه همه این ها نماینده های کشور های غربی اند که تابعیت خارج از افغانستان را دارند,به اضافه خود کرزی !!! وای بر حال ملت ما که چند تا دزد آمده تمام دارای ملت را کشان کشان به خارج یعنی به خانه اصلی شان میبرند
عباس از ایران

>>>   همکاران عزیز!
همه میدانیم که حادثه واشنگتن صد فیصد حقیقت ندارد و در پخش خبر مبالغه صورت گرفته است..
اما این حقیقت است که حکیمی صاحب یک انسان با شخصیت است اما باتاسف بالای دو سه دیپلومات از جمله سروش، عطارد و ناب که از سکرتران سوم و دوم به مستشاران آنهم در امریکا ارتقاع نمودند، اعتماد زیاد نمود وباعث دو دیده گی حتی در زمان تصدی پست معینیت سیاسی در مرکز گردیده بود.
آقای سروش انسان پرفهم است اما باور کنید که در این اواخر با نوک پنجه گشت و گذار می نمود و غرور بیش از حدش باعث این حادثه گردید.
نجیب صافی

>>>   كاري خوبي كرد

>>>   ملت افغانستان خاک به سر است اگرنه رئیس جمهورش یک قوم پرست نمی بود.

>>>   برادران افغانی
باید بدانند که تمام دیپلوماتان وزارت خارجه چنین نیست .
هستند مامورین وزارت خارجه که با ایمان قوی و وطپرستانه در راه خدمت وطن در داخل و خارج قرار دارند . شما اگر اطلا داشته باشید دست اورد های بزرگی نیز این دیپلومات ها برای کشور خود بدست اورده اند ولی باکمال تاسف زمانیکه چنین حادثات صورت میگرد همه را در یک ردیف قرار میدهد . من منحیث یک مامور وزارت خارجه که دو دهه عمر خود را در این وزارت سپری نموده ام خیلی از چنین میشرمم و این را برای وزارت محترم امور خارجه که ابروی کشور را در دنیای بیرون تمثیل می نماید توهین امیز میبینم .
من از مقامات عالی کشور ارزو و تمنا دارم در صورت ایکه اولاد خود رادر این وزارت در پست های بزرگ ارسال میدارند باید ایشان را خوب نصحت نموده ابروی کشور را برایشان تشریح و توضح دارند .
از محترم الکو صاحب که یک شخص محترم و دانشمن کشور اند میخواهم تا در این قضیه جانب واقعیت را گرفته ولو اگر فرزند ان هم مقصر باشد جزای قوی قانونی و فامیلی را به ایشان به اجرا بیاورد تا برای دیگرا پند ی باشد .
مامور وزارت خارجه

>>>   تغییرات جدید در وزارت امور خارجه کشور که از چندی بدینسو به نسبت مشکلات ناشی از ضعف آن وزارت زبانزد شده است در حال تحقق میباشد. مامورین وزارت امور خارجه تغییرات جدید را به فعال نیک گرفته و از آن استقبال میکنند. قابل تذکر است که افشای لست تعینات جدید از طریق مطبوعات اکنون آهسته آهسته با اندکی تفاوت در جریان عملی شدن است.
آقای ننگیالی طرزی تبدیل بحیث سفیر افغانستان در سویس
آقای شیدا محمد ابدالی معاون شورای امنیت ملی تبدیل بحیث سفیر افغانستان در هند
آقای برنا کریمی معین اداره ارگانهای محل تبدیل بحیث سفیر افغانستان در کانادا
آقای زلمی رسول تبدیل بحیث سفیر و نماینده فوق العاده افغانستان در سازمان ملل متحد
آقای جاوید لودین تبدیل بحیث وزیر امور خارجه
آقای عبدالحی حیدر تبیدل بحیث معین سیاسی
آقای عبدالقهار عابد تبدیل بحیث معین اداری
آقای صلاح الدین ربانی سفیر افغانستان در ترکیه تبدیل بحیث رئیس عالی شورای صلح افغانستان
آقای عمر داوودزی سفیر افغانستان در پاکستان تبدیل بحیث رئیس کمیسیون مستقل انتخابات
آقای عزیزالله امین تبدیل بحیث جنرال قونسل افغانستان در آلمان
آقای عبدالجمیل پروانی تبدیل بحیث رئیس اداری
آقای ضیاء صالحی عضو شورای امنیت ملی تبدیل بحیث رئیس تشریفات
آقای حمید صدیق تبدیل بحیث سفیر افغانستان در پاکستان
فرشته کارمند بخش سوانح ریاست منابع بشری

>>>   فساد بی حد و حصر در ادارات دولت؛ که در واقع به یکی از عمده ترین عوامل ناکامی در طول ده سال گذشته مبدل شده است تنها محدود به وزارتخانه ها و ارگان های بیرون از قصر ریاست جمهوری نمانده است.
آنچه خوانندگان محترم تحت این عنوان مطالعه خواهند نمود، نمونه ای است کوچک از سهیم بودن افراد دست اول قصر ریاست جمهوری و اطرافیان صاحب صلاحیت آقای کرزی، به کارهای غیر قانونی و فساد آفرین.
قرار است اوایل ماه فبروری سال روان ترسایی، رئیس جمهوری کرزی، جهت اشتراک در کنفرانس امنیتی کشورهای عضو ناتو، به شهر مونشن، کشور آلمان سفر کند.
سال قبل که آقای کرزی، به همین منظور، یعنی اشتراک در کنفرانس امنیتی کشور های عضو پیمان نظامی ناتو، به کشور آلمان سفر نموده بود، هوا پیمای حامل ایشان و هیات همراهان، برای مدت یک هفته در فرودگاه مونشن متوقف و خدمۀ پروازی منتظر ختم برنامۀ رئیس جمهور بودند، تا به کشور برگردند.
در جریان آن یک هفته آقای حمید صدیق، رئیس تشریفات، فرصت بدست آورد تا طی یک توافق غیر رسمی و نا نوشته، زمینۀ انتقال محمولۀ ای به وزن 40 تن شامل اسباب و قطعات یدکی موترهای ضد گلوله، از قبیل شیشه ها، دروازه ها، تایر و... مربوط به یکتن از تجاران افغانی الاصل باشندۀ آلمان به نام آقای "یوسف" را توسط هواپیمای ویژۀ رئیس جمهور کرزی و هیات همراهان به افغانستان، فراهم نماید. باید گفت که قطعات و وسایل یدکی خودروهای ضدگلوله نظر به مقرارت دولت فدرال آلمان شامل وسایل نظامی میشوند و نقل و انتقال آنها نیاز به اجازه نامۀ رسمی دولت آلمان دارد.
اما آقای حمید صدیق با نقض صریح قانون کشور آلمان، نه تنها محمولۀ 40 تنی مربوط به آن هموطن تجارت پیشه را بدون مجوز دولت آلمان، به هواپیمای ویژۀ رئیس جمهور بار میکند؛ که صاحب بار یعنی آقای یوسف، را نیز شامل فهرست هیات همراهان رئیس جمهور کرزی ساخته و با وجود اعتراض جدی و شدید مسوولین امنیتی رئیس جمهور، در معیت ایشان به کابل منتقل میسازد.
در ضمن در سفر سال قبل آقای کرزی به مونشن، سکرتر ایشان، دو نوع شیر پودری خاص برای کودکان به تعداد یک هزار جبعه را خریداری و توسط هواپیمای رئیس جمهور به افغانستان منتقل میسازد. ایشان هر باری که به کشور آلمان مسافرت داشته باشند، از کارمندان پائین رتبۀ سفارت افغانستان در برلین، یا هم از آشنایان دیگر شان تقاضا می کنند تا همان دو نوع شیر را برایش تهیه کنند. 500 کارتن شیر پودری برای کودکان تا یک سال و 500 کارتن برای کودکان از دو سال.
اینک در آستانۀ سفر ماه فبروری سال روان، آقای رئیس جمهور کرزی، رایزنی ها و مزایده برای انتقال محموله های تجاری متقاضیان توسط آقای عابد نجیب، کارمند سفارت افغانستان در برلین، و آقای یوسف از تجاران مقیم آلمان، به اشاره و هدایت آقای حمید صدیق رئیس تشریفات آغاز گشته است.
ناگفته نماند که آقای یوسف، از چندی بدینسو به جرم نپرداختن مالیات و تقلب در اطلاعات مالی، تحت پیگرد پولیس آلمان قرار دارد.
ما میدانم که آقای حمید صدیق برای رضای خدا دست به چنین قانون شکنی ها و سوء استفاده ها نمیزند و یقینا مبالغ هنگفتی از این راه بدست میارد، اما در این میان حیثیت و اعتبار (چیزی که این دولت از قبل نیز نداشت) دولت افغانستان را بیشتر از پیش پامال می نماید.
بناء اگر بتوان باور کرد که دم و دستگاه عریض و طویلی به نام "کمیسیون مبارزه با فساد اداری" واقعا به منظور مبارزه با فساد ویرانگر مروج در درون ادارات دولتی ایجاد شده است، پس به چنین افرادی نباید اجازه دهد تا فساد را تا آنجا که ممکن است دامن بزنند!
شاید آقای کرزی و حواریون معظم و تکنوکرات و متخصص ایشان! که شعار دموکراتیزه کردن و قانونیزه نمودن کشور را ده سال تکرار نموده اند، حالا که از دموکراتیزه کردن و قانونیزه نمودن عاجز آمده اند؛ تصمیم گرفته اند تا حتما باید کشور را "فسادیزه" نمایند!
حالی درون پــــرده بسی فتنه میـرود
تا آن زمان که پرده بر افتد چها کنند؟!
صمیم همراز، معاون سفارت افغانستان در هندستان

>>>   برادر ها
درسفارت ما در واشنگتن خانم ها هم تشریف دارند چرا دربا رۀ این سکرتر وخانمی که بحیث کارمند محلی بمعاش 3900 دالر استخدام شده چیزی نمیگویند. آنها(بالاخص نصیره جان) از نزدیک می بیند که سفیرصاحب با این خانم چه ها که نمیکند و به این خانم چقدر صلاحیت مصارف مالی را داده که هیچ مستشار این صلاحیت مصرف را ندارد. قدیر جان نور چند بار دربارۀ این خانم اعتراض کرد و زمری اعظمی هم گفت که باید به این فضیحت خاتمه داده شود. اما گروپ سفیر به دهان آنها زدو صلاحیت های خانم را اضافه و اضافه تر کردند.
شما از هارون جان خواسته اید که جریان را بنویسد. کاش این بیچاره زبان فارسی و یا پشتو را میدانست . اما افسوس که ازین سواد دو زبان ملی محروم است. همکار شما

>>>   در عرصۀ کنونی این وزارت طوری که دیده میشود لگام گسیخته گی های عبدالحی حیدر و حمید صدیق و زد و بند ها و خرید و فروشات شان قابل تأمل جداگانه است اما فقط اکتفاء به همین میکنیم که:
آقای عبدالحی حیدر که اخیراً بخود اجازه میدهد تا پیشروی نام شان داکتر انجنیر عبدالحی حیدر ینویسند. در زمان ظاهر شاه به تحصیل به پولند آمده و بدون آنکه دروس لیسانس را تکمیل نماید با زن پولندی خود به ایالات متحده امریکا میرود و خودش تبعۀ امریکا و خانمش تبعۀ پولندی و یگانه صبیه اش که شوهر امریکای الاصل دارد در امریکا بسر میبرد . این شخص با این ترکیب عالی ملی به سرنوشت صد ها تن از مامورین شریف وزارت امور خارجه دست یافت. بی سوادی و ارتشاء و غصب و سوء استفادۀ بیت المال از شهکاریها و طبیعت عادی او می باشد که میتوانید از آقای عزیزالله کرزی کاکای آقای رییس جمهور بپرسید و آقای عزیزالله کرزی، این همه داستان های آقای حیدر پولند را زمانی که در ریاض سفیر بود، برای من اظهار نموده بود. حیدر سکرتر و اجیر محلی بود و عزیز کرزی سفیر و یحیی جان آغا سکرتر اول و مستشار . حیدر این دو مردم مقتدر را پس زده و خودش آنجا سفیر کبیر گردید. ایشان سواد نداشته و از نگاه تحصیل صفر و از نقطه نظر بی حیایی درجه اول. ایشان درین اواخر معیین اداری وزارت امور خارجه شده که چپ و راست اکت میکند که خد پردۀ آقای زلمی رسول را بکند که بدون یک روز تجربۀ وزارت امور خارجه و بدن کمترین حقوقی درین وزارت ، چگونه خواهد توانست جلو اختلاس ، و فساد و دزدی حیدر و حمید صدیق را گرفته و وزارتی را که در آن یک مقدار نو سازی تشکیلات آقای سپنتا کم کم جان گرفته بود ، به عرصه های بهتری اداره بکشانند
حاجی لطف الرحمن افضلی
سرقونسل سفارتکبرای جمهوری اسلامی افغانستان در عربستان سعودی

>>>   خدای قهار بیشتر از این این خائینان را رسواکند
کریم

>>>   از برادران محترم خواهشمندم که موضوعات را از روی عقده که با افراد دارند و یاهم به طورکل انها را نمی شناسند و گاهی هم یا ایشان کار نکرده و از شخصیت و لیاقت و تحصیلش اگاهی ندارند. بدون انکه واقعیت داشته باشد در مورد افراد و اشخا ص عجیب و غریب جیز ها مینویسند که نوشته ها وادعاهای شان به طور کل دور از واقعیت میباشد. در حالیکه شخص که مورد انتقاد قرار میگیرد خود از ان اتهام اگاهی ندارد. زیرا متهم به ان نشده است.
همین که گفته اند :( خانه شاه خبر ندارد مگر خانه عروس دنگ دنگ عروسی شروع شده است) این برادران از زمره همان کسان استند. به امید انکه دوستان از اتهام وارد نمودن های بیجا و دور از واقعیت خود داری نموده و باعث درد سر در وزارت و نمایندگی های سیاسی نگردند. کارمند وزارت

>>>   این خایننان،وطن فروشان و قاچقبران مواد مخدر حتی در بیرون از افغانستان هم بدماشی میکنند.
لعنت بر اینها

>>>   یک تعداد با نهایت عقده مندانه و بی تربیتی اظهار نظر کرده اند. آنها خود میدانند

>>>   قابل توجه مقامات اغشته به فساد وزارت خارجه !

این بار سوم است که سفارت افغانستان در واشنگتن دست خوش همچو واقعات میشود جای بسا تاسف است اما این عمل تازه گی ندارد چون از این قبیل موارد چندی قبل در مقابل یکتن از دیپلوماتان با فهم و باتجربه سفارت افغانستان در پاریس نیز اتفاق افتاد در ان حادثه حمله کنند چهره بد نام اسمی عمر صمد سفیر و نماینده فوق العاده ریس جمهور بود که با استفاده از روابط مشکوک که با پولیس فرانسه داشت قونسل سفارت را بعد از اهانت به زور پولیس فرانسه که مخالف تمامی ارزش ها و اصول پذیرفته شده دیپلوماتیک بود اخراج نمود ، علت برخورد چور و چپاول عواید قونسلی بوسیله عمر صمد سفیر بدنام کرزی بود که از سوی قونسل سفارت در زمینه ممانعت صورت میگرفت اما عدم وابستگی قونسل سفارت افغانستان در پاریس به مقامات بلند پایه دولتی باعث گردید تا اقای عمر صمد به خاطر ارام به غارتگری بپردازد حتی خبر اخراج قونسل سفارت نیز سپوتاژ گردید تا بیشتر پوشش نیابد به جز از چند رسانی افغانی خارج از کشور اما این بار چون شخصی حمله کننده پسر لوی خارنوال است که میتواند هر ان وزارت خارجه را تحت فشار خویش قرار دهد چون به صد ها دوسیه اختلاس و چور و چپاول دارایی های عامه از سوی مقامات بلند پایه وزارت خارجه نزد لوی سارنوالی وجود دارد و لوی سارنوال میتواند با افشا نمودن ان چهره اصلی مقامات وزارت را بر ملا سازد بنا حدس زده میشود که شاید موضوع پسر اقای الکو به زودی خفه ساخته شود چون پسر اقای الکو نیز مانند عمر صمد روابط خیلی نزدیک با فامیل اقای کرزی دارد . همانطور که عمر صمد تا امروز مورد پیگرد قانونی قرار نگرفت پسر اقای الکو نیز از این امر مستثنی خواهد بود .

فرهمند – ورجنیا

>>>   بعضی از افراد مریض و عقده ای بدون اینکه ارزش های اخلاقی را حین نوشتار در نظر گیرند، با نهایت بی ادبی یک تعداد را هدف قرار میدهند.
برای این گروه شرم است که بدون اینکه اول با وجدان خود مشورت نمایند، نوشته مینمایند. لطفاً یک بار خداوند را شاهد بدانید و بعداً بنویسید. هدف من موضوغ واشنگتن نیست، ولی مطالعه اظهار نظر یک تعداد جز عقده و مشکلات فردی و شخصی چیزی بیش نیست.
مشکل اساسی اینست، هرکه هر چه نوشت و هتک حرمت کرد، نه مرجعی وجود دارد که بازپرسی نماید و نه هم فرهنگ آن وجود دارد.

>>>   واقعا" شبکه اطلاع رسانی کار خوب میکند که این چنین وقایع را به اطلاع هموطنان خود میرساند. اگر این شبکه نمی بود ما قطعا" از واقعاتی که در سفارت ها صورت میگیرد مطلع نمی شدیم. تشکر و بازهم تشکر ازین شبکه.
درسفارت افغانستان یک خانم چینائی بحیث آشپز تشریف دارد که گفته میشود قبلا" درسفارت افغانستان در چین و بعدا" درسفارت افغانستان در جاپان توسط آقای اکلیل حکیمی استخدام شده و قطعا" دانسته نمیشود که آیا واقعا" وی آشپز است یا... اما از حرکات مرموز وی دانسته میشود که وظیفۀ بسیار بزرگتر در عقب خود دارد. وهم خانم آقای سکندر نوری (کارمند محلی اما با امتیازات دیپلومات) نیز یک خانم چینائی میباشد که این دو خانم چینائی در سفارت افغانستان در واشنگتن میباشند. خدا میداند که وظیفۀ اصلی آنها چه است. اما همینقدر میدانیم که آقای اکلیل حکیمی با چینائی ها رفت و آمد های زیاد دارد. امید است مقامات وزارت خارجه در مورد کمی توجه کنند زیرا آقای سکندر نوری تمام کمپیوتر های همکاران سفارت را کنترول میکند دیگر کدام وظیفۀ ندارد.
بااحترام همکار شما

>>>   خبر جالب خجالتی و شنیدنی است که مستشار سفیر را لت و کوب میکند و لب تاب از سفارت مفقود میشود بسیار جالب این هم یکی از بخش های اداره جناب کرزی صاحب است این خو کدام گپ نیست و نه کدام مشکل جدی البته به نظر جناب رئیس جمهور زیرا مصاحبه که با تلویزیون های شخصی و دولتی عنقریب داشتن در جواب سوال که در مقرری ها خویشخوری میشود که این سوال از طرف آقای میرزایی از تلویزیون آریانا مطرح شد و در جواب جناب رئیس جمهور گفتند این خو کدام مشکل نیست و نه کدام گپ خراب است.
این خو معمول است و برعلاوه کار خوب هم است، جناب مستشار که غیر مسلکی به واسطه مقرر شده چی پروایی اصول دیپلوماتیک را دارد بر او بی تفاوت است چون اصول و پرنسیب را نمی داند البته مسلکی نیست و جناب حکیمی بیچاره که سفیر است و مستشار را چیزی گفته نمی تواند و در زمان که معین بودن و بعدا به حیث سفر مقرر شدن حتی خانه سامان خود را هم به امریکا آورده و تیم جور میکرد و مستشار که در بین کوفته شده بیچاره خواست خوش خدمتی بکند فکر کنم که قربانی همین قضیه شود چون دخالت بی جای نموده او میخواست خوش خدمتی بکند تا به چوکی کمی راحت تکیه بزند از خراب خرابتر شد جناب الکو به وزیر خارجه اخطار میدهد از او وزیر خارجه هم چیزی جور نمی شود و جناب رئیس جمهور باز هم خواهد گفت که خیر یک موضوع بود پیش آمد خلاص شد چون همه پسران جنابان عالی درین سفارت جمع شده جناب معاون دوم رئیس جمهور پسر اش مستشار واه واه اینه پارتی خدا دیگر هم بشرمانیشان چیزی که بی کفایت است درهمین سفارت جمع شده همو باعث شده که روابط رئیس جمهور را تیره ساخت خو از خداوند به همه توفیق میخواهیم و خداوند بالای ملت افغان رحم بکند و این شر اندازان و ظالمین حق خور را مجازات بکند.

>>>   سلام به همه دوستان
در مورد آقای اکلیل حکیمی باید گفت که یک بار در سفارت افغانستان در بیجنگ چین هم همرای اتشه نظامی به اسم عبدالرحمن که فعلا قومندان قول ارودی مزار شریف است و همی مرویس ناب معاون آتشه بود که 1000 دالر معاش بود و خانم تاجکی اش برایش بود میداد چون خانم تجارت میکرد و بسیار چاپلوسی و غیره .... سفیر را میکرد چون خانم اش تاجکی بود بعد سفیر ای میرویس را تکرتر 3 پشنهاد کرد که انگلیسی درست هم نمیداند و تا صنف دوازده مکتب خوانده یک اسناد جعلی جور کرده بود از مسکو خلاصه معرفی مرکز بعد سکرتر دو پیشنهاد اش گرد چند ماه بعد سکرتر اول که در این وقت بود که آقای ابراهیم خیل و رحیم الله قاضی همرای حکیمی دشمن شدند بعد که ختم وظیفه شد جناب حکیمی به کابل امد معین سیاسی وزارت خارجه شد همی میرویس ناب را منحیث معاون شعبه اول سیاسی مقرر کرد و بعد که سفیر تعیین شد به امریکا همی میرویس ناب را همرای خود انتقال داد.

>>>   سلام
این که چیزی نیست در آینده ها شاهد بدترهای ان خواهیم بودهمین اداره فاسد باهمین اتفاقات یک موضوع عادی است...

>>>   سلام به همه دوستان. باید عرض کنم که اصلا تحمل و هم پذیری ذاتن در ما افغان ها وجود ندارد و یا هم از نیاکان مان نسل به نسل مانده است. تند گوی و خشن بودن ب شکل یک مرض دایمی در همه وجود دارد. اگر دو موتر با هم تصادم میکند درایوران انقدر یک دیگر را می کوبند که از موتر اشان بدتر سخمی می شوند. پس لطفا از هیچ کسی سکایت و یا خفه نباشید. تاریخ نشان می دهد که رهبران مان همیشه 4 خانم شرعی و خانم های بی حساب غیر شرعی داشتن و هیچ گاه در فکر خدمت نبودن و این سلسله همین طور به پیش می رود.
ذهین از خارج کشور

>>>   بسیار شرم است ،بس کنید که دیگه برای ما آبرو نماندید

>>>   اگر از کرزی صاحب سوال شود که چر چنین اتفاقی در سفارت رخ داد. من مطمن هستم که می گوید.....این واقعه اصلا نمونه از دموکراسی است که من به ان افتخار می کنم ....مثلی که قبلا در پارلمان هم رخ داده بود.
اگر این دموکراسی باشد ماره تیر از اینقدر دموکرسی بی ادب.

>>>   افرين بشما خوب روابط افغانستان و امريكا را بهبود ساختيد‎:D‎از نزد جوبان كوسفند ها را كرك خورد ناكهان اين ها در داخل طياره شدن وبه امريكا انتقال داده است‎:D‎‏ ح از كابل

>>>   برادران عزیر
شما آقای اکلیل حکیمی را خوب می شناسید. وی از روزی که به امریکا رفته، گزارشات ضد و نقیض به مرکز ارسال میکند و حتی
آقای حمید صدیق ازین گزارشات انتقاد میکند. طوریکه با مستشاران سفارن تماس گرفته شد آنها میگویند چه کنیم مارا سفیرصاحب وادار میکند که چنین بنویسیم ورنه حقیقت چیز دیگر است. ازینکه در تماس با مقامات امریکائی از معین صاحب
سیاسی یاد میشود و در مورد اجراات وی گزارش های داده میشود واقعیت دارد. همکاران سفارت شاهد اند که چه گفته میشود. اما یک حرف باید واضح باشد که آقای اکلیل جان درفکر تصاحب قدرت در وزارت خارجه به سطح وزیر خارجه میباشد . باین اساس هرچه از دستش بیاید انجام میدهد و در فکر این و آن نیست که درباره اش چه میگویند. خدا خیر کند
خبر استعفی آقای حکیمی از سفارت افغانستان درواشنگتن حقیقت ندارد . وی قطعا" درفکر استعفی نیست.

>>>   یکی از برادران اهل نظر و عقده ای که یقیناً مریض هم است، در بالا چرندیات ذکر کرده و از بعضی کارمندان شریف و با عزت و با لیاقت با کلمات نا شایسته ذکر نموده اند. او میداند که اشاره من متوجه اوست. این دومین بار است که چنین غلطی کردی. در صورتیکه بار دیگر بی مورد از من نام ببری آ پی آدرست را گرفته ام و افشایت مینمایم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است