فراخوان صلح برای همه مخالفین
سخنگوی رییس جمهور ضمن اشاره به حمایت حزب اسلامی حکمتیار از روند گفتگوهای صلح گفت که فراخوان حکومت افغانستان برای مصالحه نه تنها طالبان، بلکه تمامی مخالفان مسلح حکومت را شامل می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ کد خبر: 31172 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ایمل فیضی،سخنگوی رییس جمهور گفته است که حزب اسلامی گُلبدین حکمتیار از روند گفتگو های صلح حکومت افغانستان حمایت می کند و می خواهد که بخشی از این روند باشد.

وی افزود که یک هیأت حزب اسلامی از طریق شورای عالی صلح به کابل آمد و درباره چگونگی گفتگو های صلح با رییس جمهور کرزی دیدار و گفتگو کرد.

این هیأت از روند گفتگوهای صلح پشتیبانی اش را اعلام نموده است.

سخنگوی رییس جمهور می افزاید که مخاطب فراخوان حکومت افغانستان برای گفتگوهای صلح از نه تنها طالبان، بلکه همه شمول است و طالبان، حزب اسلامی و دیگر مخالفان مسلح حکومت که تمایل به گفتگو با حکومت افغانستان را داشته باشند، مشمول این روند خواهند شد.

ایمل فیضی در این راستا چنین گفت :هدف شان گفتگو درباره پروسه صلح و مذاکره با مخالفین حکومت افغانستان بودند و هیأت فرستاده شده با نمایندگی حزب اسلامی حمایت شان را از پروسه صلح و مذاکره با مخالفین اعلام کردند و گفتند که این ها از این پروسه حمایت می کنند و می خواهند بخشی ازاین پروسه باشند.

د رهمین حال غیرت بهیر یک عضو ارشد حزب اسلامی گُلبدین حکمتیار که در رأس این هیأت به کابل آمده است به طلوع نیور گفت که آنان به خواست حکومت افغانستان به کابل آمده اند و در دیدار با رییس جمهور کرزی پشتیبانی شان را از روند گفتگو های صلح حکومت افغانستان اعلام کرده اند.

مسؤل نمایندگان حزب اسلامی در گفتگو با حکومت افغانستان گفت که این گفتگوها بر اساس خواست آن ها صورت گرفته است، گفتگوهای ما با گفتگوهای که طالبان با دولت افغانستان انجام می دهند، این ارتباط ندارد.

شورای عالی صلح نیز گفته است به زودی گفتگوهای رسمی با حزب اسلامی آغاز می شود و در این گفتگوها احتمال حضور گلبدالدین حکمتیار نیز وجود دارد.

حزب اسلامی گلبدین حکمتیار در حالی از روند گفتگوهای صلح حکومت افغانستان حمایت می کنند که طالبان نیز بر گفتگو های صلح تمایل نشان داده اند.

آنان طی اعلامیه ای با ایجاد دفتر سیاسی در قطر موافقت کرده و خواهان ادامه مذاکرات با جامعه جهانی شده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای داکتر غرت بهیر کی است؟ پسر حکمتیار است؟ یا طالب؟

>>>   برو کا کا چیزی دیگر نمانده است که از دولت برایت برسد زیرا باند چپاولگر و دزد شمال همه دارایی و بیت المال و هست وبود را چور و چپاول کرد حالی نمیتوانی یک نمره زمین را هم برایت بخری ماماجان کجا بودی مگر حالی نا وقت از خواب خیستی بچیش هو شیار نبودی باید هو شیاری را شیر بچه های سقو و جوالی ها یاد می گرفتی ان هزاره که پشتش از بار در مندوی کج شده بود حالی برو بیبین که شهرکها سا ختند در لند کروزر 200000 دالری می گردند روزی خر نداشت برو بیبین آن شیر بچه پنچر مین که روزی موتری نداشت که بادی خوده خالی کند حال برو بیبین که قطار از لند کروزردر شیر چور می گردد و تو همان ... که بودی.. ماندی هی افسوس افسوس
با احترام مسیح الله فارغ لیسه حبیبیه

>>>   برادر مسیح الله سلام. گرچه فارغ التحصیل لیسه حبیبیه هستی ولی برایت تاسف میخورم که از شعور و عقل چیزی به ارث نبرده ای.معلوم است که در دنیای نادانی و جحالت خودت سیر میکنی.شما متنی را که در باره جنگسالار و خون آشامان و چگونگی صلح و چپاول زندگی مردم این سر زمین رنجور و بلا کشیده ، به قید تحریر در آمده شما از همان تعصبات پوچ و بی مغزی خود تحلیل وبه بیراهه میروید.اون شیر بچه جوالی؟؟ که نوشته ای امروز سوار موتر لندکروز 200000 دالری میشوداز دست رنج و دستمزد زحمت خودش سوار میشود. کشورش را به پاکستان و خارجیان نفروخته تا موتر لندکروز بخرد. شما دار و ندار این کشور فلاکت زده را دزدیدید به پاکستان و امریکا و اروپا رساندید، بد بختان خداوند شما را به خاک سیاه نشاند، ولی اون جوالی های مندوی با زحمت و دسترنج خود آبرو مندانه زندگی میکنند از وطن فروشی و دزدی عار دارند. العاقل فی الاشاره
پر واضح است که کرزی و گروه وی سعی دارند که تمام گروه های نا راضی مانند طالبان و گلبدین حکمتیار را راضی نموده و بر میز مذاکره بکشانند، ایااین گروه های نا راضی حاضر به این مذاکره و نشست هستند؟ طالبان در هر نوبت مذاکره و نشست حرف از آمریکا و متحدانش میزند و اصلا" حکومت کرزی را به رسمیت نمیشناسند که با ایشان گفتگو کنند. چراغ سبزی که از جانب طالبان روشن شده تاسیس دفتر و نمایندگر در قطر هست. آیا این هم میتواند به منزله نیت خوب برای صلح باشد؟ از طرفی طالبان پاکستانی را دعوت میکنند که بیایید کشور و وطن ما را بیشتر خراب کنید و هموطنان ما را بیشتر به خاک و خون بکشید، زنان مارا بیشتر بیوه و بچه های مارا بیشتر یتیم کنید. فکر نمیکنم برای اینکه در این چند سال پولهای کلانی از کشور های خارجی و ... در حساب آنان سرازیر شده است که دیگه حاضر نیستند که اصلا" راجع به سر نوشت کشور شان و مردمشان فکر کنند. امریکا هم اعلان نمود که طالبان را از لیست سیاه خود حذف و 100 میلیون دالر جهت تاسیس دفتر به طالبان کمک میکنند. موازی با نمایندگان طالبان نماینده آی.اس.آی هم وارد قطر شد تا کشور قطر را از نیات شوم و جنگ افروزی خود باخبر سازد و تاکید نماید که هرگونه نشست و مذاکره با طالبان با مجوز آی.اس.آی باشد. گلبدین حکمتیار هیئتی را برای صلح و گفتگو به کابل فرستاده است یعنی چه؟؟ مگر حکمتیار در پروسه جهاد با روسها حضور نداشت و بزرگترین و بیشترین کمک ها کشور های غربی در راس آن امریکا را به خود اختصاص داده بود در تمام شهر های پاکستان ، ایران و حتی کشور های اروپایی دفاتر و نمایندگی داشت. چون گرو های جهادی تاج و تخت ریاست جمهوری را به ایشان ندادند و در طی 10 سال گذشته خون هموطنان و برادران خود را ریخت فقط به خاطر قدرت و پست ریاست جمهوری . طالبان چه میخواهند ؟؟ نظام بردگی و عهد حجر. چند روز قبل یکی از مفتی های وهابیون فتوا صادر نموده بودند که زنان حق ندارند از دو میوه محبوب و لذیذ مانند کیله و باد رنگ استفاده نمایند. اگر خواستند استفاده کنند یکی از محارم شان مانند شوهر و یا پدر شان خورد کنند و در دهانشان بگذارند تا ایشان استفاده کنند و حق گرفتن به دستشان را ندارند.؟ بیبینید این طالبان هم جزء اون بی فرهنگان و متعصبین هستند، آیا حاضر میشوند که با کشور کرزی اوه اوه بیبخشید با آمریکا مصالحه کنند.( منظورم این بود که دولت کرزی و خود کرزی را به حساب نمیاورند و آدم حساب نمیکنند). من اصلا" فکر نمیکنم که این معادله ریاضی راه حل داشته باشد مگر اینکه کرزی اگر میخواهد با حکمتیار صلح کند ریاست جمهوری را به ایشان بسپارد. و اگر میخواهد با طالبان صلح کند ریاست جمهوری را به طالبان تحویل بدهد حالا یک پست ریاست جمهوری و این همه منتظرین؟؟ خدا به داد مردم بد بخت و بلا کشیده افغانستان برسد.
دعا کنیم که خداوند سفاکان و آدمکشان و خون خواران را به عذاب ابدی خود گرفتار و درد نا علاج برای شان نازل کند.

>>>   او بیادرا ای چه گپ است؟ روزانه ایتلافها جور میشه و تا شب نمی ماند. به صبح اش تغیر نام میکند!! مانند کودکان خانه جور کن و ویران کن. مه خو میگم که خود اوباما ریس جمهور ما شود ، د امی گف ام چه گفتید؟
غریبکار از جلال آباد

>>>   اگرگلبدین به افغانسان بیایدباید کمسیون مستقل حقوق بشرهم لغوگردد، چون باج دادن کرزی به قاتلین مردم افغانستان به معنی زیرپانمودن آشکارحقوق آنهادرسی سال اخیرمیباشد.
وجالب اینکه این سخنگوی بیسواد میگویدماباهرمخالف مصلح صلح میکنیم یعنی فرق نمیکند که چیچنی باشد، فلسطنی، پاکستانی، ایرانی وغیره غیره مقصدبیایند به افغانستان واین رانمیدانند که اینطورمتیازدادن بی جاچی مصیبتی رادرآنیده بارخواهدآورد. امریکاهم هر دهل که میزند آقای کرزی میرقصدعجب حکومت داریم ومردم هم دست بالای دست نشسته تماشای این بازی گران رامیبینند.
رنجبر.

>>>   تاجایکه اطلاع دارم اداره کرزی وتیم حاکمش قراراست به یک کودتای نظامی روبروشود، این درحالیست که آقای کرزی امتیازات بیشترازتصور را برای طالبان وحزب اسلامی فراهم نموده.
ج... ازارگ ریاست جمهوری.

>>>   آقای مسیح فکر میکنم ازهمان کوهای سلیمان پائین شدی رمه شترت را گم کردی بعدا در مدارس دهشت افکنی چتلستان درس خواندی وفارغ شدی نه از لیسه حبیبیه چون اگر کسی درافغانستان درس خوانده باشد حداقل احساس دارد اما شما شاید روزی بخاطر تعصب که داری واسکت بپوشی وبه ... واصل شوی اما اگر کمی فکر کنی ودر تاریخ این کشور نظرکنی ازمدت دوصد به این طرف افغانستان نوکری یکی ازکشورهای خارجی را کرده ما دراین مدت فقط دوزمان حکومت مستقل وبدون وابسته داشتیم حکومت حبیب الله خان کلکانی وحکومت شهید برهان الدین ربانی آیا همین شما ها نبودید که هرروزی کشوررا بخاطر بقای تان به دیگران می فروختید امروز که هزاره ها وتاجک ها که کمی درصحنه حضور دارند چون وطن آبائی شان هست شما که اصلا غاصب هستید بروید پشت کوهای سلیمان واسرائیل آیا میخواهید که پسران کاکای تان همان اسرائیلی را نیز دعوت کنی .

>>>   او بیادر چرا او قا تترا تلخ میکنی سلمیان تازه شتران خوده ده وزیرستان الی کده ده مقابل 1500 روپیه چتلستان واسکت انتحاری پوشیده ومیخوایه چادری زنکه خوده بی پوشه زنکه میگفت باد ازی تو زن استی ومه مرد ده امو وقت بیسیار دست پاچه شده بود امی گپاره از عقل زنانه اش گفته سلیمان یک کم بد شکل است اگر مقبول میبود مثل دیگه دخترای شرق وجنوب عربها زن میکرد
حاجی علی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است