پاکستان در چنبرۀ نظامیان!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۶    ۱۳۹۰/۱۰/۹ کد خبر: 30975 منبع: پرینت

نواز شریف، رهبر حزب مسلم لیگ پاکستان، طی آخرین اظهار نظراتش ابراز داشته است که هنوز هم در پاکستان سیاست پرویز مشرف، دیکتاتور و نظامی مطلق العنان آن کشور، حاکم است. این اظهار نظر آقای نواز شریف مبین این حقیقت است که کشور مزبور هر چند نظام دموکراتیک را در ظاهر پذیرفته است، اما قدرت در محور حیطۀ نظامیان و حاکمان مستبد آن کشور می چرخد که باید جامعۀ جهانی و به خصوص ایالات متحده امریکا به خاطر با ثبات ساختن منطقه و همچنان تأمین صلح و ثبات دایمی در کشور های همسایه پاکستان، یک نظام کاملاً مردمسالار را در آن کشور رویکار ساخته و قدرت نظامی گری را در آن کشور به طور شاید و باید آن محدود سازد که این موضوع به نفع همۀ کشور های منطقه و جهان عاری از تروریزم و دهشت افگنی خواهد بود.

گفتنی است که پاکستان بعد از پرویز مشرف، هرچند گامهای ابتدایی خود را در راستای دموکراتیک ساختن نظام این کشور می پیماید؛ اما دیکتاتوران و نظامیان مستبد آن کشور هیچگاهی این فرصت را برای شهروندان پاکستانی نداده اند تا تصمیم گیرنده در قضایای مهم کشوری خویش باشند که این امر می تواند تبعات و پیامد های خطرناکی را برای آینده کشور های منطقه و به خصوص افغانستان پس از سال 2014 میلادی که نیروهای ائتلاف بین المللی سرزمین ما را تنها خواهند گذاشت، در قبال خواهند داشت.

پاکستان که پیوسته توسط نظامیان و جنرالان مستبد اداره گردیده است و بعد از به میان آمدن نظام ظاهراً دموکراتیک فعلی که در رأس آن آصف علی زرداری قرار دارد، بنا بر نقل قول از رسانه های جمعی جهان حالا شمار زیادی از این جنرالان کار کشته پاکستان در صدد بر اندازی نظام مردم سالار کنونی در این کشور هستند تا قدرت بی حد و حصر خویش را بار دیگر به دست آورده و از این طریق بتوانند به پرورش، تمویل و تجهیز بیشتر شبکه ها و گروه های تروریستی و دهشت افگن مانند شبکۀ القاعده، گروه حقانی، گروهک جنگوی و ... بپردازند تا در هر حال و هر شرایط قدرت خویش را حفظ نمایند.

بر اساس گزارش هایی که در این اواخر پخش شده است، به طور آشکار دیده می شود که نظامیان پاکستان می خواهند با طرح و اجرای دسایس و توطئه هایی چند بُعدی، به نظام مردمسالار این کشور هر چه زود تر خاتمه داده و نگذارند تا پایه های دموکراسی که خواست همۀ مردمان امروز جهان است در این کشور تحکیم یافته و ملت پاکستان بتواند سرنوشت خویش را به دست خود رقم زند. البته نخست وزیر پاکستان، یوسف رضا گیلانی، در این روز های اخیر برای اولین بار پرده از طرح دسایس نظامیان و حاکمان مستبد آن کشور علیه نظام دموکراتیک فعلی آن کشور برداشت که همۀ مردمان کشور های جهان را بهت زده کرد و تعداد کمی از افراد در جهان باور می کردند که جنرالان پاکستانی بتوانند موفق به طرح چنین دسایس گردند.

در اخیر خواست مردم افغانستان از جامعۀ جهانی این است تا با به میان آوردن تغییرات اساسی و بنیادی در نظام دموکراتیک و مردم سالار کنونی پاکستان، حیطۀ قدرت نظامیان و حاکمان و جنرالان مستبد آن کشور را به حد لازم آن محدود ساخته تا مردم کشور های منطقه و جهان بتوانند از شر افراط گرایی و دهشت افگنی که هر لحظۀ جان انسان های بیگناه این کرۀ خاکی را تهدید می کند، رهایی یافته و به یک زندگی توأم با صلح و ثبات که نوید دهندۀ پیشرفت و ترقی در جامعه می باشد، دست یابند.

با احترام
احمد ذکی هوشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است