هر دم از این باغ بری می رسد...
طالبان با امریکا به توافق رسید
در حالی که ایجاد دفتر نمایندگی طالبان در قطر یک روز مخالفت و روز دیگر موافقت مقامات دولتی را در پی داشت، در تازه ترین خبر طالبان اعلام کرده اند که این گفتگوها به خواست طالبان بوده است! 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۰    ۱۳۹۰/۱۰/۷ کد خبر: 30913 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، طالبان در گفتگوهای صلح با امریکا در باره برخی از مسائل به توافق رسیدند.

سید اکبر آغا، رهبر پیشین گروه جهش المسلمین طالبان با ابراز این مطلب، قطر را بهترین گزینه برای ایجاد یک دفتر برای طالبان می داند.

سید طیب آغا، شهاب الدین دلاور و شیر محمد استانکزی که نزدیکترین افراد به ملا محمد عمر هستند در گفتگو های صلح با امریکا از سوی طالبان شرکت داشتند.

این در حالی است که رییس جمهور کرزی برای نخستین بار از پیشنهاد امریکا برای ایجاد دفتر طالبان در قطر، حمایت خود را اعلام کرد.

شماری از مقامات پیشین طالبان می گویند که گروه طالبان به هرگونه گفتگو با ایالات متحده امریکا چراغ سبز نشان دادند و در گفتگوهای که تا کنون با نمایندگان امریکا داشته اند درباره برخی از مسائل به توافق نیز دست یافته اند.

سیداکبر آغا، رهبر پیشین جهش المسلمین گروه طالبان در گفتگو با طلوع می گوید که این گفتگو ها به خواست گروه طالبان بوده است و آنان مخالف این گفتگو ها نیستند.

این مقام پیشین طالبان داشتن دفتر برای طالبان را در قطر بهترین گزینه می داند در حالی که یکی از خواست های طالبان رهایی شماری از زندانیان طالب از زندان گوانتانامو بوده است که وی آزادی این زندانیان در گفتگوهای صلح را اثرگذار می داند.

مولوی خیر الله خیرخواه، نورالله نوری، مولوی وثیق، محمد نبی خوستی ، حاجی ولی محمد و ملا فضل الله، رییس ستاد ارتش رژیم طالبان از کسانی هستند که احتمال می رود که رهایی آنان از زندان گوانتانامو پیشنهاد شود.

گفته می شود که ایالات متحده امریکا گفتگو ها را 10 ماه پیش در دوحه و آلمان با طالبان آغاز کرده است .

گزارش های نیز وجود دارد که در این گفتگو ها از جانب طالبان، ملا طیب آغا، شهاب الدین دلاوری که سفیر طالبان در عربستان بود و شیر محمد استانکزی، وزیر صحت رژیم طالبان که از افراد معتمد ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان هستند، شرکت داشته اند.

گفته می شود که ملا عبدالسلام نیز در این گفتگو ها حضور داشته است اما تا کنون وی در این باره چیزی نگفته است.

این در حالی است که رییس جمهور کرزی از پیشنهاد امریکا برای ایجاد دفتر برای طالبان پشتیبانی اش را اعلام کرد.

کرزی پیش از این به این علت که امریکا و آلمان با دولت درباره مکان احتمالی دفتر نمایندگی با طلبان مشورت نکرده بود، خشمگین شد و با این دفتر در قطر مخالفت کرد و نیز با عنوان اعتراض سفیرش را از قطر احضار کرد.

این در حالی است که شماری از احزاب سیاسی بر این باور هستند، تا هنگامی که دولت افغانستان از مخالفان مسلح دولت شناخت روشنی نداشته باشد، ایجاد یک دفتر برای پیشبرد گفتگوها با آنان سودی نخواهد داشت.

داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای رهبری ائتلاف ملی افغانستان اظهار داشت که جامعه جهانی و دولت افغانستان نباید پیش از وقت به مخالفان مسلح دولت، امتیاز بدهند.

به باور این احزاب، امریکا می خواهد با ایجاد یک دفتر برای طالبان در بیرون از افغانستان، رهبری گفتگوهای صلح را به دست گیرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گشایش دفتر نمایندگی سیاسی طالبان در قطر یا افغانستان و واشنگتن یکسان فارغ از مصونیت دیپلوماتیک است . طالبی که نمایندگی عاری از مصونیت را بپذیرد یا طالب نیست یا امریکا در لباس طالب است .اگر چنین نمایندگی درکشور ثالث غیر وابسطه ومستقل حضور میداشت تاحدی قابل توجه میبود .این پدیده یک بازی سیاسی است یا طالب هم از کاسه مجاهد سابق آب میخورد .اما مردم بلاخره وارث کشور خود است .
بااحترام :کمونیست

>>>   مثلث شیطانی: شیطانهای بزرگ وپیر(امریکاوانگلیس) + چتلستان (پاکستان) + باطلان (طالبان)، این مثلث شیطانی باعث دربدری اسلام وملل اسلامی شده است. عبدالله کابل

>>>   امریکا دیموکراسی طلبان را در جهان تطبیق میکند از حقوق بشر از حقوق زن دفاع طلبان تروریست ها در جهان دفاع میکند مردم جهان امروز دیموکراسی امریکا را دیګر شناختن۰

>>>   زوز کاکاست که انگور در تاکهاست! اگر فشار امریکا به پاکستانی های دالخور نمی بود این ملا عمر حاضر به مزاکره میشود؟ هرگز، ببنیم که امریکه در زیر میز چه نقشه و به کدام هدف راضی شد که با طالبان صلح کند؟ بهر حال صلح کلمه خوب است و کشور ما به صلح نیاز دارد اما ما صلح عدالت میخواهیم نه اینکه باز یک دولت قومگراه سر کار شود.

>>>   با عرض سلام خدمت تمامی دست اندرکاران سایت افغان پیپر
به نظر بنده طالبان نیز همچون اسامه بن لادن مهره های سوخته ی بازی آمریکا می باشند و زمان بازی کردن رول اینان نیز به پایان رسیده است. لذا آمریکا در تدارک بازی جدیدی برای این کشور ستمدیده می باشد. درضمن درحالی که آمریکاییها و ناتو از خروج نظامیان شان در سال 2014 صحبت می کنند، می خواهند تا به جهانیان نشان دهند که در جنگ علیه تروریزم موفق بوده اند، چه از نظر نظامی و چه از نظر مذاکراتی. به هرحال دولت و مردم ما باید با این قضایا به صورت درست و منطقی رفتار کنند و با احساساتی شدن نباید دستاوردهای 10 سال گذشته را نابود سازند.
با سپاس
علی از کابل

>>>   کرزی کی است که نظر بدهد، از کرزی کرده اگر یک هندو سر چوک میبود شاید بخاطر منافع ملی افغانستان بهتر تصمیم میگرفت.
وطندار از کابل

>>>   همه این طالبان مزدور امریکا بودند و دست پرورنده ای امریکا بودند. اینکه فعلاً با اینها صلح صورت گرفته است به این مفهوم است که امریکا می خواهند اجین های خود را در راس دولت افغانستان قرار دهند و در اینده استفاده سو صورت بگیرد. انچه برای امریکا مهم است متضرر ساختن منافع کشور های اسلامی است.
یاور

>>>   بهتر اين خواهد بود كه افغانستان تجزيه گردد يك طرف حكومت جهل وطالباني وضدحقوق بشر وحقوق زن وضد همه قوانين اسلامي وبشري روي كار آيد يك طرف حكومت انسان ها وانسانيت حكومت علم ودانش حكومت صلح وهمزيستي حكومت ترقي وآسايش زيرا ما مردم افغانستان ازين تروريستان كيبل بدست خيلي خسته شديم ونميخواهيم كه ديگر جاهل ترين انسان هاي روي زمين برسرنوشت ما حاكم گردند ونميخواهيم ديگر زنان ما زير كيبل جاهلان قرن 21 خوردوخمير شوند.
طالبان باشند با آي اس آي والقاعده وريش ولنگي وهرچه ميخواهند بكنند اما مردم تعليم يافته ودانشمند افغان ديگر ازين حالت همه خسته شده اند از طالب كرده اگر هندوي افغاني راچه ميكني كه هندوي هندوستاني باشد هم قبول داريم زيرا طالب درحاليكه خودش كلمه خودرا يادندارد مسلمانان افغانستان را كافر گفته زيركيبل خوردوخمير ميكند وطالب همه ازيك قوم واز يك منطقه سرحدي هستند كه اصلا افغان هم گفته نميشوند زيرا اين خاينين سرحدي صد ها سال شد كه ما افغان هارا فريب ميدهند نه افغان بودنشان معلوم است ونه پاكستاني بودنشان هرطرف كه منافع شان بود همان طرف لول ميخورند به هيچ كشور هم متعهد نيستند كار اينها از ده ها سال فقط قاچاق مواد مخدر وديگر اجناس ممنوع بوده اين مردم نه علم دارند ونه دانش همه اي شان مانند حيوان زنده گي دارند اسلام عزيز را درفرهنگ چتل ومردارقبيلوي خود ميدانند اگر كسي لنگي ودستار داشت مسلمان است اگر نداشت كافر اگر چتل وكثيف بود مسلمان است واگر كسي پاك بود ونظافت را مراعات كرد كافر اگر كسي دخترش را درمقابل پول فروخت وبدون نكاح به كسي داد مسلمان است اگر دخترش را نفروخت وبه نكاح مسلماني به يك مسلمان داد كافر بلاخره مامسلمانان افغانستان نه دين ما با اين مردم سرميخورد ونه فرهنگ عالي انساني ما.
اينها مردمان كوچي وبدويي هستند كه هميشه با حيوانات سرو كار داشته اندكه اصلا از اسلام عزيز هيچگونه اطلاع ندارند صرف به نام مسلمان هستند نه مكتب خوانده اند ونه علم دارند. خلاصه اينكه نصف قرآن را قبول كرده اند كسي كه به نصف قرآن ايمان داشته باشد مسلمان هم گفته نميشود بناء بهتر است افغانستان تجزيه گردد تا حد اقل ما آرام زنده گي كنيم گاه وطن را به انگليس ميفروشند وگاهي هم به شوروي گاهي هم به پاكستان وعامل همه وطنفروشي هم همين مردم هستند تاچه وقت اينها وطنرا بفروشند وما بعد از سال ها جنگ وقرباني آنرا دوباره آزاد كنيم.
اينها همه چيز را درزير سايه تفنگ ميبينند ولي ما زير سايه قلم وقتي طفل شان هفت ساله شد برايش تفنگ ميخرند وبه انسان كشي و وحشت تشويقشان ميكنند اما مابدست اطفال خود قلم ميدهيم تا دانشمند شوند وبواسطه علم ودانش خود خداراودين اسلامرا بشناسد ويك مسلمان واقعي شود نه مانند طالبان سوته مسلمان
افغان ازجنگ بيزار

>>>   اين كفتكوها هيج فايده اى براى افغانستان ندارد جز نابودى مجدد افغانستان جراكه امريكاوطالبان دشمن اصلى ملت مابوده و است وهيج صلحى دركار نيست...
رضا از سربل

>>>   چقدر مردم بی گناه ره به قتل رساندن آخرش هم طالب و کرزی دو رخ یک سکه در دست امریکا . که هر رقم خواست رقصاند و چرخاند شان . وای به حال ای مردم خواب رفته و از دنیا بی خبر بیچاره افغانستان.
چه وقت بیدار خواهند شد !؟
اسد الله

>>>   از اول هم معلوم بود که این طالبان مزدور مهره های آمریکای متجاوز هستند.
هراتی...

>>>   هموطنان عزیزافغانستان!
شما هموطنان باوجودمشکلات جنگ وخانه ویرانی های سه دهه درین کشور اگرازیکطرف زیان مندشدید ازطرفی هم بیک چیزبسیار مهم وارزشمند(آگاهی) که درگذشته ها ازمردم گرفته شده بود ویابرای بدست آوردن آن موانعی فراه راه شماقرارداشت ،دست یافتید.
همه شمامیدانید که افغانستان خودصاحب حاکمیت ملی ،استقلال وآزادی نیست وهرتصمیمی که درین کشورگرفته میشود مربوط به خارجیهاست که ازطریق مهره های نصب شده آنها درچوکات دولت عملی میشود.
شماخودمیدانید که امریکاییها وشرکای همپیمانشان دیروزکشورمانرا بخاطربراندازی نظام طالبانی که آنهم توسط خودشان بوجود آورده شده بود مورداشغال وتجاوزقراردادندوهزاران هموطن مارا بخاک وخون کشاندندوصدها هزار دیگر آنرا بی خان وآواره ساختند...
اما امروز باوجودیکه کشورمان در آتش جنگ میسوزد وهمه هست وبود آن توسط همین متجاوزین ومتجاوزین سیاه وسرخ قبلی بتاراج رفته است واختلافات قومی ،زبانی ،سمتی ،مذهبی......به اوجش رسیده وهمه روزه ازین ملت باج کشتارمیگرد ،این جنایتکاران اشغالگر درراس امریکای شیطان درصدد اخراج نیروهایشان ازین کشوروبقدرت رساندن مزدوران شان(طالبان+حکمتیار)وحفظ مزدوران سک شویشان در نظام نه چندان دور این کشورمیباشند.
ملت سلحشورافغانستان مطمنا ناظر براوضاع آشفته کشورشان هستند اگرامریکا قاتلان این ملت راحاکم شان گرداند بدون شک خیزش های مردمی بسان دوران جهاد درگوشه وکنارکشورشکل میگیرد که دامنگیر اشغالگران هم درافغانستان وهم درکشورهای منطقه خواهدگردید که درپهلوی این ملت زجردیده آتش افروخته شان دامن این اشغالگران رابسان گذشتگان دورونزدیک شان چون اشغالگران سیاه وسرخ خواهد گرفت که یکی ازهم پاشید وجغرافیای جهان عوض شدودیگرش درحال ازهم پاشیدن قراردارد.
مــــــــبـــــــارز

>>>   هزاران خاین، قاتل و مزدور بیگانه ها در نظام و یا بیرون از نظام در منصب های مختلف گماشته شده اند، چی فرق می کند اگر چند خونخوار دیگر نیز اضافه شوند. یک خونخوار مارشال، دیگر شان رییس شورای صلح، دیگر شان مفتی اعظم، دیگر شان در ولسی جرگه و کمیسیون صلح و دیگران شان در اپوزیسیون. فرق بین ملا برادر و مارشال و محقق و سایرین چیست؟ فرق بین ملا عمر و مجددی و ربانی و امثالهم چیست؟ فرق بین ملا فاضل و مارشال فهیم چیست؟ همه ی شان از یک قماش استند.

>>>   دو روخ یک سکه: رهبری دولت ما و طالبان خونخوار. هر دو از یک کوزه اب می خورند.
یاور

>>>   حال دیگه همه دست ها رو شد /کرزی و طالب هر دو برادر و غلام های حلقه بگوش امریکا .مردم خود سرنوشت خویش را تعیین و یا پیروی از نوکران اجنبی نمایند .ای مداری چپن پوش خوب نقش بازی کرد. یک چشمه و چشمک زن خوب خاک به چشم مردم زدن.
ببرک بد بود
نجیب بد بود
مزاری بد بود
ربانی بد بود و.....
طالب و کرزی خوب
چونکه مردم را کشته و وطن را میفروشند .
حسن پاک مهر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است