جدال آمریکا و پاکستان بر سر ذخایر افغانستان!!
یکی از افسران پیشین آی اس آی ضمن اشاره به ذخایر عظیمی که در افغانستان موجود است هشدار داده است که پاکستان توانایی شکست امریکا را دارد و باید سرنوشت افغانستان در آینده در اختیار پاکستان باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۲    ۱۳۹۰/۱۰/۷ کد خبر: 30899 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،یک مقام پیشین آی اس آی هشدار می دهد که پاکستان توانایی شکست امریکا را دارد و باید سرنوشت افغانستان در آینده در اختیار پاکستان باشد.
در همین حال یک جنرال ارشد امریکایی در کار مبارزه با هراس افکنی خواهان بهبود روابط کشورش با پاکستان شده است.

در پی تیرگی روابط امریکا با پاکستان نگرانی ها از عدم همکاری در کار مبارزه با هراس افکنی در حال افزایش است.

جنرال جیمز ماتیس، فرمانده نیروهای مشترک امریکا از کشورش خواسته است که به هدف مبارزه با هراس افکنی، روابط امریکا با پاکستان بهبود پیدا کند.

جنرال جیمز ماتیس ،داشتن روابط دوستانه با پاکستان مهم است و از سرگیری روابط با پاکستان در کار مبارزه با هراس افکنی نیز سودمند است.

در همین حال جنرال زاهد حامد، یکی از افسران پیشین استخبارات پاکستان هشدار داده است که پاکستان به همان گونه ای که ارتش سرخ را در افغانستان شکست داد، توان شکست امریکا را نیز دارد.

افغانستان در کنار داشتن معادن لیتیوم، ذخایر زیر زمینی زیادی به ویژه زمرد در پنجشیر، گاز جوزجان و لاجورد در بدخشان به ارزش چندین ترلیون دالر دارد.افغانستان به لحاظ تاریخی بک بخشی از پاکستان بوده و شوروی ها به هدف دستایابی بر معادن افغانستان بر این کشور حمله کرده بودند.امریکایی ها نیز به خاطر اهداف استراتژیک به افغانستان آمده و پاکستان باید سرنوشت افغانستان را در آینده در اختیار داشته باشد.همانگونه که روزها را در افغانستان شکست دادیم توان شکست امریکایی ها را نیز داریم، چون راه تدارکاتی امریکا در اختیار پاکستان است.

این جنرال پاکستانی می گوید شبکه استخباراتی پاکستان در افغانستان از سال 1975 پیش از تجاوز شوروی در افغانستان فعالیت داشته است.
به باور وی در میان طالبان دسته هایی از افراد خوب و بد نیز وجود دارند.

در همین حال به گزارش تلویزیون 1 و به باور آگاهان استراتژی پاکستان در برابر افغانستان تا کنون تغییر نکرده و از طریق ترور چهره های با نفوذ و تقویت طالبان در تلاش دستیابی به عمق استراتژیک در کوههای هندوکش است.

با وجود اینکه مقام های امریکایی و ناتو از اسنادی سخن زده اند که نشان دهنده حمایت حکومت پاکستان از هراس افکنان است اما تاکنون امریکا و جامعه جهانی گام های مؤثری را برای توقف حمایت پاکستان از هراس افکنان انجام نداده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستانی های دالخور بدانند که افغانهاغیوروبا شهامت در طول تاریخ به دشمنان افغانستان جواب دندان شکن داده اند- که به یاری خداوند ج این جواب شامل حال شما هم خواهدشد.شما بیشرمانه شکست خودرا که باتمام نیرو در جنگ جلال اباد در وقت حکومت مرحوم داکتر نجیب الله شرکت نموده بودید.و اردوی قهرمان افغا نستان شما را به تنهای لگد مال نموده واز خاک افغا نستان بیرون راند به این زودی ها فراموش نمودید.شما همسایه های نمک به حرام راحا لاتمام مردم افغانستان شناخته است و مطمین باشید که این مرتبه تمام ملت افغا نستان مشت اهنین بر دهان شما خواهد کوبید.

>>>   مرگ بر پاکستان و آمریکا

>>>   پاکستان، طالبان و کرزی همه از یک کانال حرف میزنند. کانال امریکا!
تا پیمان پایگاه ها امضأ نشود، این تحدید ها ادامه خواهد داشت.
نادر

>>>   آقای جنرال پاکستانی واضح تر گپ بزن و بگو که پاکستان و آمریکا افغانستان را می خواهد بین خود قسمت کنند این افغانستان بیچاره است که به خاطر معادن خود دارد قربانی می شود و طمعکاران دنیا پرست برای آن نقشه ها می ریزند. معادن افغانستان بلای جان او گشته و دنیا طلبان را به جان هم انداخته است. ممکن است همین معادن آنان را به تله های اغانستانی های دلاور بیندازد و مایه نابودی شان گردد ان شاءالله.

>>>   بز ده غم خود قصاب ده غم چربي ما افغان ها درغم ولي امريكا وپاكستان بالاي زخاير اين كشور چشم دوخته اند

>>>   ما افغان ها چقدر بد بخت، بی مسئولیت و احمق هستیم. مگر از ین هم رک و پوست کنده تر هم می شود گپ زد؟ با بیشرمی کامل اعلام می دارند که پاکستان باید سرنوشت افغانستان رادر دست گیرد و حاضر نیست ذخایر معدنی افغانستان را به هیچ قیمتی از دست دهد؟ وجدان بیدار و یک جو غیرتی هست؟؟؟؟؟؟؟ متإفسانه که نه وگر نه خیلی کارها با همین دست خالی و شکم گرسنه می شود انجام داد. شرط اصلی این است که دست های خود را از یخن همدیگر بردارید و به سمت دشمن قسم خورده و بی حیای خود پاکستان مشت کنیم. آنوقت خواهیم دید که هیچ کس نمی تواند سرنوشت ما را جز خودما در دست گیرد. شهروندی از کابل

>>>   بخدا قسم مرگ بر تمام افغانها بهتر از این همه رجز خوانی پاکستان است ودولت مردان ما فقط یک چیز بلد هستند بردار خطاب کردن پاکستانی ها و مزدوران نجسسش
اگر یک انسان مرد پیدا شود که مردم اورا قبول داشته باشد بخدا تمام مردم علیه این دال خور ها قیام میکنند ولی حیف که رهبران ما همه مردند ویا خودرا به مردن زدند جای مسعود ها خالی و جای قهرمانان اصلی مانند داود ونجیب خالی تا آنها زنده بود همه دشمنان افغانستان احساس ترس داشتند ولی امروز در افغانستان اصلا مرد وجود ندارد
اگر دارد هم در سکوت مطلق بسر میبرد

>>>   این مقام راست میگویدچون کشوری که صاحب نداشته باشدوهرکسی که هم به عنوان ریئس جمهورامده فقط بخاطراینکه نام ونشانه شانشون بالاروددیگرکدام خدمت ماازایشانندیدیم که برای کشورویاجوانان افغان کشیده باشنددیگرجای تعجب نیست

>>>   لعنت به سياست ها و سياست بازى ها
باكستان توان شكت را از راه تروريريسم دارد
و انشسالله غضب خداوند بر سرى دولت مردان دل سياهى باكستان باد

>>>   بي عقل غضب خدا كه بالاي دوستم نه أمد سر باكستان چطور خواهد آمد

>>>   دوستان عزیزام سلام واحترامات تقدیم است.
اتحاد جماهر شوروی سابق میخواست به سیاست که درآن وقت داشت خود را به آب های گرام برساند و این افغانها بودند که دست به دست هم داده و شوروی را شکست داد و درآن وقت پاکستان بخاطر ترس جان خود برای مهاجرین و مجاهدین افغانی کمک میکردند زیرا اگر شوروی افغانستان را اشغال میگرد بعدآ نوبت به پاکستان جان دال خور نامسلمان میرسد و مطمینآ پاکستان را درظرف یک ماه میگرفت .
لعنت خدا بر دشمنان اسلام و دشمنان افغانستان باد!!!!!!
بااحترام
عبد الله

>>>   مرگ بر دشمن سوگند خورده افغانستان

>>>   با سلام. دوستان من دیگر به سیاست بازی و محافظه کاری اعتقاد ندارم. اگر من روزی به قدرت برسم. خواهید دید چه پوستی از این پاکستانی ها بکنم. من به عمل خشونت آمیز به صورت مستقیم اعتقاد پیدا کردم . فقط عممممممممممللللل

>>>   سلام به همه وطنداران ودوستان واقعی افغانها پ نظامیگران پاکستانی این جنایت پیشگران از خدا غافل فراموش کرده اند که یکبار داکتر نجیب شدیدن شکست شان داد وبار دیگر حکومت دست نشانده شان با چه فجایع از سر زمین مرد خیز افغانستان راند شدند کجاست شرم وغیرت که باز هم خیال تسخیر افغانستان را بسر می پرورانند وسلام ...
سید هاشمی از کانادا

>>>   پاکستان در سال 1947 ایجاد شد. پس چگونه میتوان گفت افغانستان از نظر تاریخی جز پاکستان بوده است در حالیکه افغانستان قبل از سال 1947 نیز وجود داشته است. همسایه های ما دیوانه شده اند یکی اینگونه دعوا میکند دیگری دعوای فلات بزرگ را دارد. اما عنقریب منتظر خرابی اوضاع این همسایگان باشید. اما حیف که همیشه مردم بیچاره و عادی در هر کشور میسوزد ورنه مردم افغانستان همواره دعا دارند که خداوند شری را در این کشورها بیاندازد که به خیر مردم مظلوم افغانستان باشد و انشاألله چنین هم خواهد شد.
علی هرات

>>>   با عرض سلام ودرود بر هواداران دلسوز افغانستان: پاکستان و امریکا هیج غلطی نمیتواند به شرط اینکه ما افغانها دست به دست هم بدهیم وتاسب قومی نژادی را بگذاریم کنار و مثل ایران ما هم وطن مان را اباد کنیم ومشت محکم به دهن دشمنان اسلام و افغانستان بزنیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است