واکنشهای رئیس جمهور برای بازی دادن مردم است
آقای کرزی هم از اهمیت عملیات های شبانه برای آمریکا و کاهش فعالیت های تروریسم به طور کامل آگاه است اما چون از طرف مردم تحت فشار میباشد و پاسخ قناعت بخشی برای آنان ندارد، ناچار به واکنش در برابر نیروهای آمریکایی است 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۹    ۱۳۹۰/۱۰/۵ کد خبر: 30826 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper) به دنبال گفته های هیات بررسی تلفات غیر نظامی در عملیات های شب هنگام نیروهای خارجی، رئیس جمهور واکنش های تندی نشان داده و گفت اگر این عملیات ها پایان نیابد حکومت افغانستان پیمان راهبردی با آمریکا امضا نخواهد کرد.

در این اواخر که رئیس جمهور موقف گیری های تندی در برابر آمریکا نشان داده است خبر از مشکلات عمیق بین دو کشور میدهد.
همچنین اختلافاتی بر سر مسائل مسدود کردن کمپنی های خصوصی امنیتی آمریکا و روند مصالحه با طالبان وجود دارد، افغانستان حاضر نیست که آمریکایی ها مستقیم با طالبان وارد مذاکره شوند.

آیا تنها گزینه برای جلوگیری از عملیات های خود سرانه و شب هنگام نیروهای خارجی در افغانستان و حل کردن اختلافات دو کشور نبستن پیمان راهبردی با آمریکا است؟

بسیاری بر این باورند که آمریکا عملیات های شبانه خود را قطع نخواهد کرد و از آن به عنوان ابزاری که در مبارزه با به اصطلاح تروریسم استفاده خواهد کرد و حتی در صورت نیاز انجام آن را تا پایان حکومت رئیس جمهور کرزی، در صورت ادامه مخالفت وی به تعویق خواهد انداخت.

آقای هارون میر آگاه مسایل سیاسی معتقد است که آقای کرزی هم از اهمیت عملیات های شبانه برای آمریکا و کاهش فعالیت های تروریسم به طور کامل آگاه است اما چون از طرف مردم تحت فشار میباشد و پاسخ قناعت بخشی برای آنان ندارد، ناچار به واکنش در برابر نیروهای آمریکایی است.

وی همچنین میگوید، این چالش ها از مدت زمانی است که میان رئیس جمهور آمریکا و افغانستان ادامه داشته اما هیچگاه منجر به قطع روابط نشده است و آمریکایی ها هم این را درک کرده و قبول می کنند که رئیس جمهور افغانستان ناگزیر است، در بعضی موارد واکنش نشان دهد.
اما در همین زمان رئیس جمهور کرزی با آمریکا روی پیمان استراتژیک کار می کند و خواهان امضا شدن این پیمان در مدت حکومت خودش می باشد تا آن را به عنوان دستاورد بزرگ خویش در طی این چند سال معرفی کند.

سوال اینجاست که اگر عملیات های شبانه با تکنولوژی بالا برای دستگیری هراس افکنان و طالبان است که در طی روز قادر به شناسایی آنان نیست، پس علت تلفات غیر نظامی چیست؟
برخی از سیاستمداران و آگاهان علت این تلفات ملکی را عدم هماهنگی میان نیروهای افغانستانی و نهادهای خارجی در منبع و تحلیل های اطلاعات به دست آمده از تروریسم و عدم هماهنگی از طریق ترجمه و هماهنگی زبانی میدانند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام خدمت کرزی صاحب وهمه
کرزی صاحب محترم چرا مردم را فریب میدهید چون میدانید که موثرترین عملیات برای سرکوب دشمن عملیات شبانه ما است.
ومردم افغانستان باید بداننده عملیات شب هیچ وقت بدون هماهنگی افغانها اجرا نمی شود وهمیش قوای خاص افغانستان که شامل،کوماندوهای افغانستان، کندک های اسپیشل فورس افغان وقطعه خاص مولوی جلال بدخشی صورت میگیرد به همکاری قوای خاص ویا اسپیشل فورس آمریکا ما نمیدانیم چون درعملیات ما هستیم هیچ وقت افراد ملکی که هم وطنان ما هستند کشته نشده وبسیار موثرهم است دولت افغانستان وکرزی صاحب از احساسات مردم استفاده میکند.
افسر قوای خاص

>>>   مردم شریف افغانستان
باید بدانید که اگرعملیات های شب قوای خاص افغانستان همرای استپیشل فورس آمریکا نباشد بخدا قسم در چند روز کرزی ریس جمهورنخواهد.
کرزی شما را فریب میدهد بخدا قسم ما عملیات میکنم هیچ وقت نشده که مردم ملکی را هدف قراردهیم.
تشکر

>>>   بخاطر نابودی تروریزم وشبکه های انان نباید لحظه غفلت کرد چون انان جاهلانی هستند که با اعمال های انتحاری هم خود را نابود میکنند وهم انسانهای بیگناه وعادی مظلوم وطن مارا و انها دشمنان مردم افغانستان هستند در هر زمان هر لحظه ایکه شناسایی میشوند چه شب باشد وچه روز باید نابود گردند جلال

>>>   قضاوت اقای هارون میر ازعینک های شورای نظار صورت گرفته که یگانه عامل تمام جنگ های داخلی وبدبختی های مردم افغانستان میباشد
مجیدی ازهرات

>>>   اقای مجیدی ازهرات:
قضاوت شما درمورد اقای هارون میر 100 فیصد واقعیت است بنده انرا 100 فیصد تایید میکنم
فاروق بغلانی

>>>   عجیب کشوری و چه تحلیگرانی
همه بر سر حملات شبانه سخن میزنند و مثل اینکه اگر این بخواست کرزی از جانب امریکایی ها پذیرفته شود ما دست بالا داریم.
این همه انعراف اذهان مردم است. مسایلی خیلی ملی و مهم دیگر است
مانند حق استفاده از زمین و فضای افغانستان، مسایل مالیاتی، حق تعقیب عدلی افراد مجرم انها در محاکم افغانی، و ده مطلب مهم دیگر.

ویس از المان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است