لشگر جنگوی مسؤلیت حملات را بر عهده گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۰/۹/۱۶ کد خبر: 30053 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، مسئولیت حملات تروریستی روز عاشورا در افغانستان را که بیش از 200 کشته و زخمی برجای گذاشت را گروهی موسوم به العالمی پاکستان برعهده گرفت.

بر اساس گزارشات این گروه کوچک ناشناخته شده در مناطق قبایلی پاکستان فعالیت داشته و با طالبان و القاعده نیز ارتباط دارد.


مقامات این گروه در مصاحبه با رسانه ها گفته اند که این گروه شاخه‌ای منشعب شده از گروه اصلی لشکر جنگوی پاکستان می‌باشد.

لشکر جنگوی در سال 1996 در خاک پاکستان تشکیل شد. این گروه نام خود را از حق‌نواز جنگوی یکی از بنیانگذاران سپاه صحابه برگرفت.

قابل ذکر است که شیعیان هدف عمده عملیات‌های لشکر جنگوی می‌باشند. چندی پیش نیز این گروه مسئولیت کشتار 26 تن ازشیعیان پاکستانی را در ایالت بلوچستان برعهده گرفت.

این گروه تاکنون مسؤلیت دهها حمله به اقلیت شیعه در پاکستان را بر عهده گرفته است اما این نخستین حمله انتحاری عناصر وابسته به این گروه در افغانستان به شمار می رود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان باید این افراد را مجازات و یا عاملان آن را به افغانستان تسلیم نماید

>>>   این همه گروها بنام اسلم ساخت و به همایت پاکستان ساخته شده است . چطور امکان دارد که زمامدران پاکستانی انهارا بکس دیگر تسلیم کند؟ بیاید که کمی بعقب نگاه کنیم، در سال اخیر (۳۰)این تمام توطیه ها در کجه ،توسط کی و به همکاری کی علیه مردم صلحدوست و همسایه دوست افغانستان سازماندهی میشد و توسط یکتعداد خائنین داخلی عملی میگردید ؟

>>>   یزیدی ها خودرا با عمل نا جوان مردانه شان خودرا نشان داد که حسینی ها را با انتحاری شان بشهادت براساند. قیس

>>>   من یک تن از شیعیان پاکستانی هستم که در مراسم عاشورای اینجا حضور داشتم در حالیکه لشکر جنگوی در همان مناطق که جلوس دایر شده بود بعضی وقتها امده و جلساتی را می داشته باشند اما نتوانستند که بالای ما حمله کنند. و علت را این میدانم که پاکستان این بار بسیار به خوبی توانست از عهده ی این کار بر بیاید و امنیت را طوری تظمین کرده بودند که حتی یک موتر کوچک هم نتواند از جاده ها عبور کند و تمام سیم کارتهای تیلیفونی هم خاموش بود. و امیدوارم که افغانستان هم بتواند امنیت مردم را به خوبی تضمین نموده و مردمش را از خطر جانی نجات دهد.
محمد تقی سازمان از پاکستان!!

>>>   خدا لعنت کند آن تروریستان را و حامیانشان را. کشتن اطفال در کدام دین مجاز است؟
دولت پاکستان باز بگو ما لانه فساد نیستسم و با آنها مقابله می کنیم

>>>   اینها فرزندان شیاطین ونوادگان یزید اند حقدارند که درین روز انتحار کنند واین همه که صهیونیستها روی مغز اینها کار کرده

>>>   شک نکنید که خود چتلستان هم در این عمل شوم دست داشته
و دست خیلی کشور های دیگر هم در این کار هست.
ک_ه

>>>   یک خواهش من از دولت افغانستان اینست که به جای اینکه نقش پاکستان را در اجلاس بن محکم تر کند و بگوید که پاکستان نقش اساسی در امنیت افغانستان دارد بهتر است که مرز با پاکستان بسته بشود و رفت و امد ها با بازرسی های جدی آغاز شود تا بتوانند ورود این چنین افراد و یا تجهیزات را به خاک افغانستان کمتر کنند
ذبیح الله خلیلی

>>>   روز جمعه همه مردم عزیز کشورمان قرار است در مقابل سفارتخانه های پاکستان کثیف جمع شده و اعتراض خود را در برابر سیاست های غیر انسانی این کشور ابراز نمایند.
از تمام هموطنان غیورمان تقاضامندیم که در این تظاهرات شرکت نموده و مشت محکمی بر دهان پاکستان و مزدوران خودفروخته اش بزنند.
لطفا این پیام را به هر طریق ممکن به دیگر هموطنان برسانید.
ک_ه

>>>   فقط منتظر ضربات باشد نه این شاخه منفور بلکه دولت مردان پاکستان و کسانیکه اینهارا همایت میکند به کمک خدائنذ ریشه شمارا از بین خواهیم برد
یک چریک دوران کمونیست از سنگلاخ

>>>   لشکر جنگجوی وحشی و طالبان و هابیها حقانی ال سعود همه اش یکی هستند.
مرگ بر همه اینها

>>>   مرگ بر پاکستان که همیشه در امور داخلی افغانستان مداخله میکند.
محمد سلطان از کابل..

>>>   طالبان بود نه كسي ديگر

>>>   لعنت خداوند بر این لشکر جنهگوی پاکستان که دست به قتل وکشتار برادران اهل تشیع ما در افغانستان زدند . کشتن مسلمان برمسلمان حرام است و اصلا اینگونه اشخاص که بنام مذهب یک مسلمان و بنده خداوند را ازبین میبرد خودش مسلمان نیست وبه اسلام عقیده وبارورندارد. این لشکر جنهگوی جز منافقین چیزی بیش نیستند . خداوند به شهدا این روز بهشت برین نصیب کند و عاملین این جادثه برای ابد درته ترین نقطه دوزخ جا دهد . امین یا رب العالمین
فرید کابلی

>>>   جناب کرزی باز در جنگ احتمالی پاکستان و امریکا در کنار برادران پاکستانی خود می ایستد.

>>>   پاکستان لعین یک باردیگر به جهانیان نشان دادکه درپی خونریزی هایی مردم مسسلمان ومجاهد افغانستان دست دارد ونمی گزارد که مردم این سرزمین با صلح وامنیت زندگی نماید .الله محمد

>>>   سلام محترمین من یکی از پیروان مذهب حنفی هستم حافظ کل قرآن کریم نیز هستم من هم مثل همه مردم افغانستان حملات انفجاری عاشورا در کابل و قندهار و مزار شریف را محکوم می کنم در مذهب حنفی این گونه اعمال وحشیانه محکوم است و پیروان این مذهب اصلا دست به این گونه اعمال وحشیانه نمی زنند این گونه کارهای احمقانه از سوی دشمنان افغانستان از سوی کسانی است که سربلندی و وحدت مردم افغانستان را دوست ندارند انجام می شود حتی طالبان افغانستان این عمل غیر انسانی را محکوم کردند. این کار از سوی آی اس آی پاکستان صورت گرفته است این کار بدون رهبریت آن از سوی پاکستان ممکن نبود که واقع می شد مردم افغانستان باید علیه این کشور کثیف متحد شوند و با این کشور وارد جنگ شود چون تا افغانستان یک درس فراموش ناشدنی به این کشور نداده این کشور دست از خرابکاری در افغانستان بر نمی دارد.

>>>   کرزی باید حاملین این رخداد را شناسای نموده و به پنجه قانون اسلامی بدهد
و امنیت بعد ازین عاشورا را باید تضمین کند.

>>>   هر كسي كه ارق مسلمانى دارد روزجمعه وعده درمقابل سفارت پاكستان امده و درس عبرتى به اين چتلستان بدهد

>>>   به گفته آقای محمدی وزیر داخله اوغانستان
یکعده از اوباشان انتحاری اوغانی و پاکستانی دیگر نیز در روز عاشورای حسینی که میخواستند جنایات بیشتر را مرتکب شوند - بازداشت شده اند.
امید واریم هرچه زودتر چهره های کثیف این انتحاریون افشا و به اشد مجازات در حضور مردم وبخصوص خانواده های شهدای روز عاشورا کابل اعدام شوند / در غیر آن همین آش و همین کاسه و همان کرزی و همان برادران انتحاریش.

>>>   باردگردشمنان اسلام و افراد وگروه های شیطان صفت که ازطرف پیروان شیطان حمایت میشود که خارج ازمرز افغانستان برنامه رمیزی شده گفته میشود که گروه جنگوی پاکستانی است باعث به شهادت رسیدن افراد بی گناه و غزادارن نواده گرامی اسلامی گردید ازطرف تمام مردم افغانستان اعم از شعیه و سنی محکوم گردیدکه این نشان دهند وحدت ملی افغانستان است. وازدولت افغانستان و جامعه جهانی خوانانیم تاعاملین این عاملین این حادثه غیراسلامی وغیرانسانی رابه دادگاه بکشاند واز خداوندبزرگ خوانانیم تااین گونه این گونه افرادو گروهارادرصورتیکه قابل هدایت نباشد نیست ونابود کند.
بااحترام محمد هاشم الیاسی از کابل

>>>   سلامی خونین در ماه حرام به خداوند دادند همچون نوه پیامبرش حسین بن علی .
عقیده من مسلمان این است به خدای کعبه افرادی که چنین عملیات وحشتناکی را سازماندهی می کنند از اسلام خارج و کافرند و بر هر دولت اسلامی که با چنین افرادی ارتباط دارد و از محل آنها آگاه است واجب است که چنین جنایتکارانی را کیفر کند.
برادران شیعه من اهل سنت هستم و حدود هفت سال است که در مناطق مختلف در جنگ مداوم با این چنین افرادی هستم که مسلمانان را بی حساب به خاک وخون می کشند روی دولت پاکستان سیاه که همچون افعی مکار بر جگر افغاتستان نیش می زند عقاب های حسینی شکارشان می کنند.

>>>   فلسطینی ها کی محکوم میکنند ایا انها خبر دارند ما خو بخاطر روز قدس جان میدهیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است