طالبان انفجار عاشورای کابل را محکوم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۱۱    ۱۳۹۰/۹/۱۶ کد خبر: 30035 منبع: پرینت

متن ارسالی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) ،
متاسفانه امروز در شهرهای کابل و مزار در طی واقعات خونینی تعدادی از هموطنان ما قربانی رفتار غیر اسلامی و غیر انسانی دشمن شدند.

از آنجائیکه دشمن اشغالگر در مقابل مجاهدین در جبهه های نظامی با ناکامی مطلق مواجه است ، حال می خواهد که با انجام دادن این گونه اعمال وحشیانه ، میان ملت مسلمان افغان وحشت ، بد بینی و تنفر ایجاد نموده و زمینه را برای موجودیت نامیمون خود مساعد نماید و این ملت را بر علیه یک دیگر استعمال کند.

امارت اسلامی در حالی که این واقعه ظالمانه را بشدت محکوم می نماید ، در مقابل ابن اعمال غیر اسلامی موقف خویش را و برای خنثی نمودن دسیسه های مکارانۀ دشمن اشغالگر ، نکات ذیل را برای مجاهدین و ملت مسلمان خویش اعلان می نماید.

1 - جهاد و مقابله امارت اسلامی با اشغالگران اجنبی طبق رهنمود های اسلامی انجام میگیرد ، لهذا هر آنچه که مخالف هدایات اسلامی و بر خلاف هموطنان مظلوم انجام می گیرد ، از نظر امارت اسلامی مردود می باشد.

2 – امارت اسلامی در تمام هدایات نظامی خویش بمجاهدین خود فقط در مورد از بین بردن وکشتن اشغالگران خارجی و مزدوارن شان امر صادر میکند و در این اوامرنظامی بصورت موکد و مکرر از آنها خواسته میشود که به حفاظت مال و جان هموطنان خویش بصورت جدی توجه نمایند.

3 – امارت اسلامی هیچ گاه بکدام کسی اجازه نخواهد داد که که به نام مذهب ، قوم ، و منطقه برعلیه هموطنان خویش اقدام کرده و یا اینکه امنیت آنان راباخطر مواجه کند.

4 – تمام هموطنان عزیز و مجاهدین باید به اینگونه دسیسه های دشمن متوجه گردیده وباید بیاد داشته باشند که اینگونه واقعات از طرف دشمن توسط انفجارات صورت میگیرد و سپس نام فدایی را بر آن می نهند تا به آسانی مسئولیت آن را متوجه مجاهدین نمایند !

پس هموطنان عزیز نباید اجازه دهند که اینگونه اعمال تخریبی آتش نفاق را در میان ملت متحد ما روشن کند ؛ واقعات امرروز کابل و مزار بخشی از دسیسه های دشمنان اسلام و افغانستان می باشد و ما آنرا بشدت محکوم می کنیم

والسلام
ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای خونخواران و مزدوران از دروغ محض و شعار های فریبانه خود دوری کنید!!!
باور داریم که شما همان طالب هستید که شیعیان را در یکاولنگ قتل عام می کردید. شما کسانی هستید که در مزار مردم شیعه را قتل عام می کردید.
طالبان می خواهد که از یک تیر دو نشانه را به نفع خود کمایی کنند. اول اینکه امروز به مرام دل خود رسیدند و صد ها پیر ، جوان ، زن و کودک اهل تشیع را شهید ساختند.
دوم اینکه بااین شعار دروغین خود می خواهند که خود را افراد خیر خواه و نیکو معرفی کنند.
این دروغ پراگنی های طالب و مزدوران پاکستان و عربستان دیگر برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.
یاور

>>>   کاش راست میگفتی؟ما دیگریاور نداریم حرف تان . با عمل ثابت کن که راست میگوی و بدان ما خسته شده ایم از همه سیاست های بیگانه پرستی و ازخود کشی تان ،،،،،،،،ساره از کابل

>>>   آیا این اعلامیه واقیعت دارد؟
آیا طالبان نبودند که هزاران هزاره را به جرم شیعه بودن قتل عام نمودند؟!
آیا در بهار 79 ده ها شیعه را در شهر هرات همین طالبان به جرم شیعه بودن به دار نیآویختند؟
پس میشود به این اعلامیه ها باور نمود؟
بازبین از هالند

>>>   ازافغان پیپر تقاضا دارم که اگر امکان داشته باشد دوباره از زبیج الله جان مجاهد پیام بفرستد و بگوید که اینکار برادران شما بود که مربوط تنظیم های دهشت گرد پاکستان است و اگر واقعا شما مسلمان و افغان هستید حلقه غلامی پاکستان را ازگردن تان دورکرده و درپروسه صلح به وطن خود برگردید . زیرا دشمنان اصلی افغانستان پاکستان و تنظیم های دهشت گرد ان است ازجمله لشکر حنهگوی مسوولیت این حمله را بدوش گرفته که خود نمایان گر ایجاد تفرقه توسط پاکستانی ها دربین افغانان است . نمیدانم این بخش مردم ما چی وقت دشمن اصلی را خواهند شناخت و تا بکی درخواب غفلت بسر خواهد برد من ازباره گاه خداوند برای انان عقل سیلم درک وفهم اسلامی خواهانم
فرهادکابلی

>>>   سلام و احترامات خود را به امیرالمومنین ملا محمد عمر مجاهد تقدیم نموده امید جور باشند .
اما بعد : اگر شما به راستی میرالمومنین هستید انتقام افغانها را
لشکر جنگوی طیبه پنجاب بگرید تا ملت به شما افتخار کند.

>>>   بدون ترديد، تمامي اين جنايت ها کار اين گروه جنايت کار است. اما زشتي اين کار به حدي است که حتي همين گروه جنايت کار توان پذيرش آن را ندارد. به راستي، سر بريدن افراد بي‌گناه را اين گروه جنايت پيشه بسيار انجام داده است.

>>>   غير از طالبان ديگر هيچ انساني به اين عمل دست نميزند طالبان دشمن اهل تشيع هستند انها زمانيكه در هرات بودند مخالف سر سخت اهل تشيع بودند انها بواسطه ايجاد نفاق بين اهل تسنن و اهل تشيع اين عمل را انجام داده اند و انكار هم ميكنند طالبان اجنت هاي چتلستان هستند هدف انها ايجاد اضطرابو وحشت بين مردم و نا امن جلوه دادن افغانستان است

>>>   گفتند و باور کردیم...

>>>   بايد از ماموران امنيتي ان محل باز خواست شود بخصوص از سالنگي چون در زمان او در هرات در روز عاشورا بي اتفاقي و زد وخورد صورت گرفت

>>>   ذبیح الله مجاهد، هرچند که شما این حادثه را به عهده نگرفتید ولی ملت افغانستان ین را هم می داند که سابقه کشتاری مذهبی وقومی طالبان در بخشهای افغانستان مثل مزارشریف که 12 هزار هزاره شیعه را در مدت دوروز قتل وعام کردید و300 شیعه را در بامیان در یک روز گردن زدید وتیر باران کردید و شمال کابل را زمین سخته ساختید.
در جایجای افغانستان همین اکنون شیعه یان را گروهی سر می زنید وتیرباران می کنید.
طفل 7 ساله و5 ساله را اعدام می کنید.
با این کار که روز عاشورا کردید، به حساب ملت افغانستان نیست بلکه وحشی گری شما را نشان می دهد. شما می خواهید که با کشتار های از این نوع مردم افغانستان را علیه نیروهای خارجی بشورانید.
وزیرصاحب داخله شما را متهم کرده و ما هنوز منتظر هستیم.

>>>   تشکر ملا صا حب که مو ضع خویش را روشن نمودید اگر نی در تو ل و ترازو ی شلغم رفته بودید.

شیر ادنگ

>>>   خداوند عاملین این عمل زشت و زننده را لعنت کند و در هر دو جهان رسوا و خوارش نماید به ابروی حسین !!! آمین !

>>>   اگر مجاهد بودید بجای کشتن و جنگ از روش منطق با دیگران رفتار می کردید.
اقای مجاهد. شما بخاطر پیسه حامییان خارجی میجنگید و مزدور دشمنان افغانستان هستید.

>>>   این اعمال از طرف یهودیان سازماندهی میگردند و مردم مسلمان بی گناه را به ناحق به قتل میرسانند. مرگ بر دشمنان دین ما

>>>   روز جمعه 13محرم الحرام ، همه مردم عزیز کشورمان قرار است در مقابل سفارتخانه های پاکستان کثیف جمع شده و اعتراض خود را در برابر سیاست های غیر انسانی این کشور ابراز نمایند.
از تمام هموطنان غیورمان تقاضامندیم که در این تظاهرات شرکت نموده و مشت محکمی بر دهان پاکستان و مزدوران خودفروخته اش بزنند.
لطفا این پیام را به هر طریق ممکن به دیگر هموطنان برسانید.
ک_ه

>>>   کثافت های طالب حالا هوشیار شده اند کار کثیف شان را انجام میدهند و بعدا خاموش میشینند
طالب کثیف ایا تو در کابل در سال های مقاومت اعلان نکردی که شعیگان مسلمان نیستند کشتن انها روا است؟
من به این مسلمانی تو کثیف مزدور حیرانم که وطن ما را نزد عیسویان بی ابرو و حیثیت ساختید
شما اسلام را به دنیا چه معرفی کردید؟
به هر حال خداوند روی شما را سیاه نموده سیاتر خواهد نمود

خالد کابل

>>>   لشکر جنگوی پاکستانی - جز لشکر بیفرهنگ طالب و القاعده بوده که مسولییت این مسلمان کشی را بدوش گرفته.

>>>   چی جالب همه به شمول آمریکاوطالبان و...تسلیت میگن درهمین میان یکی شان کننده این کارپست وغیرانسانی هستند

>>>   ذبیح الله جان یک زمانی شما طالبان کرام بودید مردم به شما اعتماد و احترام داشتند اما امروز چی بر سر شما آمده که نه تنها از شما متنفرند بلکه حتی خارجی ها را بر شما ترجیح میدهند و هنگامی که در کنار آنها هستند احساس امنیت میکنند اما از شما می هراسند و شما را خشن ، وحشی و ظالم می دانند .با چنین دیدی آیا تلاش های شما برای حکومت در افغانستان بی ثمر و بیهوده نخواهد بود، این را همه میدانند که شما هیچگاه موفق به قدرت یابی نخواهید شداما به نظر می رسد شما هم این را میدانید ولی چطور تا به حال خود را راضی ساختید که که در کنار کشور منفور و بد نامی چون پاکستان بمانید و عوامل و مزدور آنها به حساب آیید .این را میدانید که به خاطر شما پای تمام کشورهای بیگانه در این سرزمین باز شد، از پاکستان گرفته نا ناتو و...آیا راه بهتری برای قدرت و ثروت پیدا نمی شود . اعمال شما به نام دین تمام میشود ،جوانان و کودکان ما به خاطر شما از دین و دیندار می ترسند شعار های دموکراسی و انسان مداری غرب را ترجیح میدهند ؛این قدر چهره دین را خراب کردید که مردم ما در دامان غرب و فرهنگ غرب می افتند این قدر چهره افغانستان را در جهان به طور عموم و قوم غیور پشتون را در جهان مخدوش نکنید و مایه ننگ و بی آبرویی قوم و مردم خود نشوید.شاید هم که کشتار عزاداران نواسه پیامبر کار شما نباشد ولی چه کسی باور می کند که کار شما نیست.نام عملیات انتحاری را فدایی می گذارید ایا میدانید نفس اینگونه عملیات غیر مسئولانه است ونشان از بی توجهی شما به خون افراد بیگناه و کودکان و... دارد چرا که این گونه عملیاتها کور کورانه است و در کنار یک فرد مورد هدف دهها تن بی گناه تلف می شود.طبق ایه شریفه لا تلقوا بایدیکم الی التهلکه عمل فدایی شما بدعت حساب شده و حرام است.
مهدی از ایران

>>>   گروه نوكر پاكستان خود خير خواه مردم و منجى بشريت معرفى مى كند و گپ از عدالت مى زند اما سخنگو طالبان ديگر حناى شما براى مردم رنگ ندارد شما به زباله دان تاريخ پهلو جد تان يزد رفته ايد مگر اسلام جواز داده كه شما يك دكتر كه فقط به منطقه محروم جهت خدمت امده بدون هيچ گناهى بكشيد يا معلم و اين انتحارى كه هر روز درنقاط مختلف مردم بى گناه مى كشيدايا زمانى درميسر شاه راه جلوموترها بس گرفته واز داخل ان از هرمسافر خوش تان نيامد او پيش رو ديگران سر مىبريد ايا عملنگينتر ازاين است اينها از كسى پوشيده نيست در ثانى درزمان كه شما به قدرت بوديد مردم همه ديدهاندمگر درهرات شما مسجدها اتش نزديد خادمين مسجد صاحب زمان درهمان روز بى كناه با كارد سلاخى كرديد و همچنان ده شيعه ديگر راو مگرشما هفت سال درهرات حكومت كرديدازروز اول كه امديد هركسى شيعه بوداورا بدون دليل درمحبس قندهار برديد و تمام هفت سال ظلم كرديدمگر زمان طالبان در پسته هرموتر كه مى رسيد مامور طالب به موتروان مى گفت هزار. ندار ازتو مى خرم مى گفت تو برايم هزار بياور من درمقابل به تو جايزه مى دهم اين به خدا قسم من خودم چندين بار درمسير هرات فراه ديدم وخيلى جنايت هاى ديگر كه بايد كتاب نوشته شود خوب قضاوت به وجدان انسان مسلمان كه امروز سگان پاكستان اين عمل رد مى كنندكدام عبله انراباوركند

>>>   طالب های ظالم زبح انسانها رامحکوم چرانمی کنند همه این کار های طالب وهابی های بی غیرت است

>>>   اي طالبان عزيز!
چرا اول برادري خود را ثابت نمي كنيد؟
اين خود شما بوديد كه با همدستي ... كشور را به گند كشيديد، البته اگر اكنون از كرده هاي خود پشيمانيد و دريافته ايد كه همه با هم انسان هستيم و ملاك برتري به گفته ي قرآن كريم همان «تقواي الهي» است. آنگاه جاي سخن با هم داريم و مي توانيم برادرانه در كنار يكديگر زندگي كنيم.
خداوند متعال همه ما را در مسير هدايت خود قرار دهد.

>>>   درصورت که طالبان این عمل رامحکوم کرده است نبایدمادشمن تراشی کنیم درحالی که گروه تروریست جنگهوی پاکستان رسمامسئولیت آن رابه عهده گرفته است.

>>>   افغانستان جور نمیشه خدا د دیگه روی کنیشه که بیغم شویم ازی کده که هر روز بیگناه کشته شویم خوب است که یکدفعه بیغم شویم.
KT


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است