اجازه فرود به هواپیمای کام ایر داده نشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۳    ۱۳۸۸/۵/۱۹ کد خبر: 2650 منبع: پرینت

یکی از هواپیماهای شرکت هوایی کام ایر در حالی که می خواست تا با حدود 160 مسافر در فرودگاه چین فرود آید، با مخالفت مسئولین هوانوردی قرقیزستان مواجه شد و اجبارا دوباره به فرودگاه قندهار بازگشت.

محمد آصف جبارخیل، قوماندان میدان هوایی بین المللی کابل بیان کرد که طبق اطلاعاتی که داده شده بود ظاهرا جند تن از تروریستان با مقداری مواد منفجره در داخل هواپیما حضور داشتند که همین موضوع باعث برگشت خوردن هواپیما شده است.

وی اظهار داشت که متاسفانه اطلاعات داده شده کاملا غلط بوده است و هیچ مواد منفجره ای از وسایل مسافران یافت نگردیده است. همچنین این هواپیما با چند ساعت تاخیر دوباره به هوا پرواز کرد.

ازمری کامگار، رئیس شرکت هواپیمایی کام ایر می گوید به دلیل وجود هوای خراب در میدان هوایی قندهار فرود آمده است.

وی از اطلاعات نادرستی که در این زمینه داده شده بود انتقاد کرد و افزود که باید متخلفین مورد پیگرد قانونی قرار گیرند و در غیر این صورت این شرکت کلیه
پروازهای خود را کنسل خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، به گفته وی، این شرکت در این پرواز خسارات زیادی را متحمل شده است که از جمله آن می توان به 50 هزار دالر اشاره کرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بايد با متخلفين بر خورد قانوني صورت گيرد، چرا شركت كام از موفقترين شركت هاي هوائي افغانستان ميباشد وبه آن بايد افتخار كرد.
فراموش كابل

>>>   چرا خطوط ترافیک هوائی مطابق به میثاق و قرارداد های بین المللی بین دولت ها که قبلآ به امضا میرسد ، صورت میگیرد .هیچ کشور حق تخلف را برای مانع نشست طیاره های یکدیپگر ندارند. اگر چنین میثاق بین دولت افغانستان و قرقیزستان صورت گرفته باشد. عوامل دیگری که باعث منع نشست هوا پیمای کام ایر شد، وجود دارد ،که باید دولت افغانستان بموضوع رسیدگی نماید.
ح.آ.ن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است