ملا عمر میهمان من است؟!
هما سلطانی که پیش از این ادعا می کرد در دیدار با رهبر طالبان طرح صلحی را آماده کرده که ملا محمد عمر آن را ‏پذیرفته است حال در اظهارات جدیدی اعلام کرده است که ملا محمد در افغانستان و مهمان اوست 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۱    ۱۳۹۰/۵/۹ کد خبر: 25076 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، هما سلطانی، یکی از اعضای مجلس نمایندگان که پیش از این ادعا می کرد در دیدار با رهبر طالبان طرح صلحی را آماده کرده که ملا محمد عمر آن را ‏پذیرفته است حال در اظهارات جدیدی اعلام کرده است که ملا محمد در افغانستان و مهمان اوست!

خانم سلطانی که روز شنبه در مجلس نمایندگان سخن می گفت ضمن انتقاد از حکومت افزود که هیچ گونه توجه ای به گفته های وی درباره گفتگو با ملا محمد عمر نشده است.

وی تأکید کرد که ملا عمر همین لحظه جدا از آی اس آی و جدا از پاکستان در افغانستان است. مهمان ماست و پیش ماست و پیام او این است که به مذاکره و مصالحه آماده هستیم.

به گفته این عضو پارلمان ، رهبرطالبان آماده است تا در صورتى كه مقامات دولت علاقمند باشند براي مذاكرات بسيار اساسي گفتگو کنند. گویا ملا عمر شكايت دارد كه دولت و امريکايى ها به هيچگونه خواست هاي طالبان لبيك نگفته اند.

خانم سلطانی بر درست بودن گفته هایش تأکید می ورزد و می گوید که اگراین ادعای وی درست نباشد آماده هرگونه مجازات است.

سر انجام پس از گفتگو های زیاد در این باره برخی از اعضای مجلس خواهان تعیین هیأتی برای بررسی ادعاهای خانم سلطانی شدند.

این گفته ها درحالی بیان می شود که پیش از این نیز خانم سلطاني طي يك كنفرانس خبري مشترك با ملا عبدالبصير يکی از فرماندهان پيشين جهادى گفته بود كه آنان طرح صلحى را آماده كرده اند كه ملامحمد عمر هم آن را پذيرفته اما مقامات رياست جمهوري اين نامه را جعلی و دور از واقعيت خوانده بودند.

مقامات در شورای عالی صلح نیز اظهارات هما سلطانی و عبدالبصیر را دور از حقیقت خواندند.به گفته آنان هیچ گونه شواهدی که بتواند از آمادگی ملا عمر مبنی بر پذیرفتن قانون اساسی و حضور به مذاکره صلح باشد از مکتوب دست داشته این دو تن دریافت نشده است.

در پی اظهارات خانم سلطانی طالبان نیز ساکت ننشسته و طی ارسال ایمیلی اعلام داشتند که هیچکسی از ملامحمد عمر رهبر این گروه نمایندگی نمی کند.در ایمیل آمده است یک نماینده پارلمان که ادعا کرده از طرف ملامحمد عمر نمایندگی گرفته است کاملا کذب بوده قصد سودجویی دارد.

گفتنی است که طالبان هر گونه مذاکرات را مشروط به خروج کامل نیروهای خارجی از کشور می دانند و با تمام امتیازدهی که به این گروه صورت گرفته تاکنون چراغ سبزی از سوی این گروه مشاهده نشده که هیچ برعکس این گروه هر روز با افزایش حملات بر غیرنظامیان و مقامات بلندپایه کشور ناامنیها را در کشور گسترش داده اند.

حال این که چرا این نماینده پارلمان چنین ادعایی کرده خدا می داند اما عجیب و غیر منطقی به نظر می رسد که ملاعمر که فرماندهی گروه طالبان را می کند از طریق یک نماینده آن هم زن خواهان مذاکرات شود زیرا ان گونه که سالیان پیش بر همگان ثابت شد زنان در حکومت طالبان هیچ جایگاهی نداشتند؟!

بر اساس ادعاهای خانم سلطانی ملا عمر علاقمند به صلح است اما از سوی دولت به خواسته های آنان لبیک گفته نمی شود! این ادعا خلاف انچه که شاهد هستیم می باشد زیرا حکومت و شورای عالی صلح هر روز به این گروه امتیازاتی می دهند؛آزادی زندانیان و جداسازی نامهای طالبان و القاعده از لیست سیاه شورای امنیت نمونه ای از این امتیازات است اما تاکنون ازسوی طالبان تمایلی نشان داده نشده و با انتحار و انفجار به ندای صلح لبیک می گویند؟!

حال چگونه می توان چنین ادعاهایی را باور کرد؟ چگونه می توان باور کرد که آنان علاقمند به صلح هستند اگر واقعا آنان خواهان صلح هستند باید این اقدامات به گونه رسمی با مقامات بلندپایه کشور در میان گذاشته شود...اگر واقعا آنان خواهان یکجا شدن با دولت هستند پس کشتار و حملات آنان در کشور چه معنایی می دهد؟!


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دروغ نمی گوید راست می گوید این عضو پارلمان .

>>>   اگر خانم سلطانی راست گفته باشد و ملا عمر نزد او باشد، این خودش یک رسوائی بزرگ برای امریکا، ناتو، ملل متحد و بلاخره برای دولت افغانستان میباشد.
با یک ویدیو از ملاعمر که در آن خودش ادعای خانم سلطانی را تائید کند، میتوان ثابت کرد که خانم سلطانی راست گفته و یا مقصدش شهرت طلبیست.
نادر

>>>   بسیار احتیاط کنید که زیر کاسه نیم کاسه نبراید...
خانم هما سلطانی و ملا عمر به من عجیب است فکر میکنم یک معماست؛
نمیدانم چرا ملا عمر بااین عضو پارلمان آن هم زن باشد دیدار و گفتگو کردند حتی مهمان اوست...ملا عمر کاکا اگر تو به دولت ما بپیوندی انشاالله جنگ در افغانستان ختم میشود.
هارون
افغان

>>>   هما سلطانی خاک برست با ای دروغت . دولت آمریکا و افغانستان 10 سال میشود که با ملا محمد عمر گفتگو کند. باز او پیش تو میآید. مزخره هستی.
از طرف برادر ملا محمد عمر

>>>   عجب مهمانی و عجب میزبانی!

>>>   این خبر واقعیت ندارد.
اماخیلی اشفته کننده است.

یاور

>>>   این یک کذب است. ملا عمر اگر عزم جدایی از طالبان نماید ان لحظه از سوی پاکستان سربریده خواهد شد.
شهرام کابل

>>>   اگرراست میگوید چرا دولت به حرفهای او گوش نمیکند بالاخره اوهم یک نماینده مردم است وشاید دروغ گفته آبرویش را نریزد.
سیدعصمت الله نقوی

>>>   این زن خیلی زیرک است . می داند که ریشخندی است ، این تماشا را راه انداخته
خاکسار - هلمند

>>>   سلام .
درپروگرام یکی ازتلویزیون ها در رابطه ای افرادیکه تکلیف روانی دارد تبصره میکرددرفلمی مستند نشان دادن که یک خانم پیر دائم ادعا میکرد که یک فرشته است که در خانه اش میاید تمام کار هایش را انجام میدهد و برایش غذای مورد نظرش را میپزد این موضوع راچنان وانمود میکرد به باور ها تبدیل میشد بعد از جابجا نمودن کمره مخفی دیدن که خودش همه کارهایش را انجام میدهند.
داریم افرادی را که طوری دروغ میگوید وپا فشاری مینماید که گویا واقعیت دارد زیرا به باور خودش تبدیل شده است .همه اینها هم از جمله افراد ناسالم است.
نظر به احصائیه داده شده85فیصدمردم افغانستان به امراض روانی مبتلا است وطبیعی است که این تکلیف دارای مراحل اند مر حله نهائی ان شاید هم چنین باشد که بالای خود تهمت نمایند واز خیال پلو زدن زیاد خودرا کلید حل معضله ا فغانستان میداند واین نوع خیال پلو زدن بد پرهیزی است که سبب بالا رفتن فشار وچربی خون میشود. بدون انهم وزن ایشان بالای 100 کیلو است . از طرف روز چنین واز طرف شب چقدر خور میزندکه همسایه ها به تکلیف خواهد بود. مشکل مردم بد بخت ما این است که برای این تیم وپارالمان قضا که خود هاراکلید زندگی مردم میداند جنون خود را عقل کل میداند.

>>>   خانم وکیله چند ملیارد دالر از ISI ګرفته باشدږږږ

>>>   می ترسیم که مهمان به حق میزبان کدام .... جون ...
رسوایی سر رسوایی

>>>   مهمان یار شده ملاعمر جان نوش جانت ملا عمر کور بخو بچیش.تا که زنده هستی بخو.

>>>   من فکر میکنم که اگر ملام محمد عمر آماده مذاکره با دولت افغانستان باشد دولت افغانستان شورای صلح را ایجاد کرده به نظر من شورای عالی صلح ممکن با رهبر طالبان در تماس باشد و این دور از واقعیت است که ملا محمد عمر با یک وکیله مجلس افغانستان به تنهایی گفتگو نماید و او هم یک خانم در حالیکه ملا محمد عمر در دوره امارت اسلامی افغانستان از حضور زنان در کابینه ابا می ورزید حتا به خانم ها اجازه درس و تعلیم را نمیداد چطور این ممکن شد که ملا عمر با این همه حاضر به مذاکره با دولت افغانستان به میانجیگری یک خانم افغان شود
حشمت الله "رحیمی" کابل

>>>   خانم سلطاني خوب تجارت است ادامه بده

>>>   بجای تو باشم بخدا ملاعمر را زهر میدهم که راهی دوزخ گردد این قاتل و آدمکش هیچ انسان نیست چه خاصآ افغان.
وطن پرست

>>>   راست می گوید این بانوی پاک دامن. باور کنید.!
حیف که گفته های او را کسی باور نمی کند، از بس که فضای بی اعتمادی در افغانستان حاکم است. ای وای مذاکره میخواهید همین است، یا الله.
ههههه

>>>   من ترس از آن دارم که فردا خانم سلطانی ادعا نکند که او مادر طفل ملا محمد عمر هست...که دولت مجبور شود وی را برای DNA تست به یکی از کشور های خارجی تسلیم دهند و آن وقت هر روز امریکایی ها و یا دیگر خارجی ها با چیز ایشان جهت تثبیت "دی ان آ" بازی کنند....
اگر از تعبیر خواب این ...(ک.....) بیرون نشد هرچه میخواستی بگو....

>>>   سلام، ای بابا این که دیگه نیاز به کشو فش نداره خوب چند نفر مسلح برند ببینند که راست است یا دروغ، دولت هم احمق هست پارلامان ما هم احمق!!! خوب برند ببینند که اگر دروغ بود مجازاتش کنند همانطور که خودش گفته که پسان نگوید نامدین رفت! یا که میتر سند راست باشه و قدرت خوده از دست نتن ای ..
شنوا از پاکستان

>>>   خانم سلطانی فردا ادعا خواد کرد که همسر ملا عمر است و به نمایندگی از شوهرش در پارلمان وظیفه دارد.
میرویس از کابل

>>>   شاید ملا عمر با خانم سلطانی عقد ...خوانده باشد

>>>   هما سلطانی راست میگوید شاید کدام جن و یا شیطان خود را مانند ملاعمر ساخته باشد و گاه گاهی نزد وی امده و سخنان دروغین زده باشد درحالیکه نماینده ملاعمر میگوید ملاعمر در کویته است و هیچگاهی این چنین ظهارات را نکرده است.
شاهین

>>>   باسلام پیشکش سرکارخانم سلطانی .
اولأ عارضم بخدمت حضرت تان که وجود فزیکی شخص مشخصی بنام ملاعمر بعنوان سرجوخه ی گروهک طالبانی در هاله ی ابهام وجود دارد در ثانی فرض براین میداریم که همچین شخصی وجود دارد آیا هیچ منبع و ارگان یا نهاد دیگری وجود ندارد که ملاعمرخواسته است مذاکرات صلح را با دولت من بأب آشنائی شما آغازنماید ؟؟؟
اگرمیخواهید به اصطلاح اعوام از(گلگل میری) موجود در راستای مشهور شدن تان استفاده کنید باید گفت مسیر را اشتباه انتخاب نموده اید زیرا میتواند عواقب ناگواری را در پی داشته باشد در غیر آن با یک محاسبه بسیار ساده ی سیاسی اجتماعی میشود حدس زد چی درمخیله ی تان میگذرد . لازم نیست همه ملالی جویا باشند یا شوند. راهای دیگری نیز برای مشهورشدن وجود دارند که رسک کمتری هم دارند و زود باز ده هم هستند ولی یک مشکل اساسی بین ما افغانها وجود دارد که همه سعی بر مشهور شدن ازهرطریق ممکن داریم اما به نظرمن محبوب بودن بهتراست تامشهوربودن . شما اگریک نماینده ی شایسته و محبوب باشید به مراتب بهتر است تا دلال صلح کاذب و فانتزی.
برایتان آرزوی مؤفقیت دارم . ک ق ازجرمنی.

>>>   واقیت این است که خانم هما سلطانی پول هنگفتی را از پاکستان گرفته تا با مردم .نیروهای ائتلاف بگوید که ملا عمردر پاکستان نیست
ودنبال ایشان در پاکستان نگردید واور را در خاک خود جستجو کنید
وگرنه ملاعمر را چه به هما سلطانی
عقیده برادران طلب این است که هرچه اعمال زشت است در دامان زنان است حال خود ملاعمر بر روی چادر هما سلطانی نشته باشداین نوع
حرافی ها دروغ فقط وفقط از سوی هما سلطانی با پول های ای اس ای
پاکستان امکان دارد ولاغیر.......

>>>   شاید کدام ملا عمر کور دیگری باشد که خانم سلطانی انرا با ملا عمر کور آی اس آی اشتباه گرفته باشد- چرا این هما سلطانی یک ویدیویی از ملاقاتش را با ملا عمر ... زده برای مردم نشان نمیدهد تا همه به سخنان او باور کند من مطمینم که هرقدر قسم و قرآن بخورد سودی ندارد- ملا عمر او یک ملا عمر کور قلابی دیگری است که شاید بوسیله کلونینگ ساخته شده باشد!!
آدمک

>>>   واقیت این است که خانم هما سلطانی پول هنگفتی را از پاکستان گرفته تا با مردم .نیروهای ائتلاف بگوید که ملا عمردر پاکستان نیست
ودنبال ایشان در پاکستان نگردید واور را در خاک خود جستجو کنید
وگرنه ملاعمر را چه به هما سلطانی
عقیده برادران طلب این است که هرچه اعمال زشت است در دامان زنان است حال خود ملاعمر بر روی چادر هما سلطانی نشته باشداین نوع
حرافی ها دروغ فقط وفقط از سوی هما سلطانی با پول های ای اس ای
پاکستان امکان دارد ولاغیر.......

>>>   فردا خانم سلطانی یک طفل بدنیا می آورد و می گوید باور ندارید اینم شاهد.
چون هرکس می خواهد به یک نحوی مشهور شود این خانم دیده که اینم یک راهش است .
دگروال سلیم

>>>   خانم سلطانی کوشش کنید که در اینده تنها با ملا عمر ملاقا ت نکنید اقلا مجددی را در بین تان بنشانید تا سوء تفاهم رخ ندهد .
گل عزیز - لوگر

>>>   شاید شوهر خودرا خیال ملاعمر کده باشه شوهرش خولونگی میزند چشم شوهرش زخم شده بود چشم خود را بسته کده خانه آمده هماجان فکر کد که ملاعمر آمده شب که خوابید به خوابش آمد صبح آوازه را انداخت گفت که من ملاعمر را مهمان کدیم مهمان یار کم بود که مهمان هماجان سلطانی ام پیدا شد
جواد ازکابل

>>>   افغانستان خو شهر خربوزه شده هر چیز که بگویی دولت قبول میکنه مام صبح چشم خوده بسته کده میرم میگویم که من ملاعمر هستم مهمان هماجان میشوم شاید هماجان قبول کنه
هههههههه
ازکابل یاسین آشپز

>>>   زیاد هم دورازواقعیت نیست ولی هشداربه خانم سلطانی که بد چاله افتاده ووای بحالش که زمان تاریخ مصرفش تمام شود ؟؟!!
م --سعیدی

>>>   تکلیف روانی دارد.
امید

>>>   از بی غیرتی در خانه ی یک زن پناه برد.

>>>   اگر ملاعمر جرئت مذاکره با دولت را داشته باشد مطمعنآ میتواند از طریق مستقیم با دولت و نماینده گان دولت در تماس شوند، اصلآ فکر میکنم که کدام ملا عمری واقعی وجود ندارد زیرا هر کس فقط از او نامی شنیده و غیر مستقیم با وی ملاقات نموده است.

ضیآ از کابل

>>>   از بخش صحى بارلمان تقاضا داريم كه محترمه هما جان سلطانى را به شفاخانه روانى انتقال دهند
تشكر

>>>   ببین خانم سلطانی! به نظر بنده سر تان بالای گردن ات گرنگی کرده خانم امید وارم که فریب ملا محمد عمر را نخورده باشید وسلام
ناصریان

>>>   کسی که بخواهد مشهور شود مجبور است کدام تخنیک بزند.
این دور از واقعیت است که ملاعمر هما سلطانی را پیشرو ساخته و خودش از دنبال حرکت کند. دیگر ملاعمر اصلاً چنین نخواهد کرد. دیگر دستش به خون میلیون ها افغان آغوشته است. چطور میآید به افغانستان و با هما سلطانی سخن میگوید. در زمانش میگفت که اگر کسی ملاعمر را به چشم ببیند به بهشت میرود. خی هما سلطانی به بهشت میرود. چطور نرود آخر با امرالمومین سخن گفته. هاهاها

حمید از کابل

>>>   بلی درست است من واقعا مهمان نه ولی اسیر خانم سلطانی هستم
ملا محمد عمر آخند .lol

>>>   برو خانم تو كجا و ملا عمر كجا مردم ميفهمد كه دوروغ است داد نزن كه چرا دولت به حرفم گوش نميدهد مردم افغانستان را اگر در وقت كانديداتوريت بازي دادي حالا نميتواني

>>>   این زن زیر ک نیست خیلی شوقی به نظر میرسد خداوند شوق این زن را برایش بدهد هههه
وکیل صاحب چطوربه دلت گپ زدم خوش آمد
ازشهر غزنی مکتب شمس العارفین شاگر د خوب

>>>   آقاي سيد عصمت الله ترابه ملا عمر قسم خودتو معرفي كن كه از كجا هستي؟نقوي ازايران ش ساوه

>>>   چرا نیرو های امنیتی خانه وی را به تلاشی نمی گیرد. اما نگفت که کدام خانه خیر خانه کابل یا مالستان؟

>>>   احترام به همه خوانندگان محترم.
هما سلطانی وضعیت خوبی ندارد.باید به تیماریستان فرستاده شود.چون که ادعای دیداربا مولوی عمررا مطرح می کندکذب محض است.زیرا با عقل سلیم سازگارنیست. مولوی ... متنفراست.... ازخانم هم چون هما سلطانی بی زارهمه مردم اند.کسانی که سابقه خانم را می داند.اکبری

>>>   ملا عمر دیموکرات شده . و انتخاب را هم از کندهار نکرده از غزنی و جالبی دیگر اینکه ازخانه یک زن و انهم قوم ... ما

>>>   واقعا که هماسلطانی زن قهرمان است که میزبان کسی است که امریکابالای ان ۲۵ میلیون دالرتعین کرده ولی این زن هنوز هم دربرابر مهمان خود وفاداراست واورابه دشمن اش تسلیم نمیکند به شرطیکه ادعااش درست باشد ولی اګردرادعااش صادق نباشد شاید فلسفه این معماراتاحال کسی درک نکرده باشد

>>>   گرچی قبلآ نماینده طالبان در اریکا یک زن بود بنام( لیلی) از خاانواده ذکریا که به شاه سابق تعلق داشت. در سخنان هما سلطانی رمز هایی مو حود است. اول اینکه شاید یک معامله باشد و هنوز هیچ کس ملا عمر را نمی شناسد و شخصی با بنام ملا عمر معرفی نماید مانند حادثه مشابه قبلی وشاید این خانم از جانب پا کشتان مانند سایر اعضای بلند پایه دولت استخدام شده باشد که گویا ملا عمر در افغانستان است و نه در افغانستپاکستاان تا انتقادات جامعه جهانی را کمی سبکتر سازد.
دلیل دیگر شاید این باشد که این خانم ادعا نموده که ملا عمر با اوست و میدانند که مذاکره دور از امکان است و بنفع خود شهرت نمایئ نماید.
محمد الله

>>>   چند وقت بود فکاهی نشنیده بودیم؛
یر فرض محال هم که ملاعمر مهمان این خانم باشد، حتماً از دست زیردستانش گریخته یا کدام ملا عمر نقلی است؛ نمی دانم شاید هم هما جان سلطانی از اوضاع متشنج پارلمان، در آستانه بیماری مهلک روانی!!!

>>>   نوش جانت خانم هما سلطانی که بااین گونه سخن هایت میخواهی دولت افغانستان را مهارنمائی .
ریاست عمومی امنیت ملی بسیار بیدار است اما وی در زمینه کدام اظهار نظری نکرده است که آیا ملاعمر یا لوی ملا درافغانستان است یا به کدام جای دیگر.
ملامحمد عمر فعلاً درقید آی اس آی پاکستان قرار داشته و یک لحظه هم به وی اجازه نمیدهد که وی با سران دولت افغانستان مذاکره نماید واگر بیشتر ازین کوشش نماید وی را به سرنوشت اسامه بن لادن خواهند رسانید
بغلانی از کشن آباد اندراب مطیع الرحمن

>>>   اگر این ادعا راست باشد که ملاعمر مهمان خانم سلطانی است پس منتظر اولاد های ملا عمر از خانه هما سلطانی باشید.
داود از شوراب هلمند

>>>   ای بی سوادها بیان خود را درست برسانید در پارگرافی که گفته شده طالبان نماینده خود را قبول ندارد مشخص نیست که منظور از این نماینده هما سلطانی است یا شخص دیگه

>>>   به هرصورت بایداین موضوع راپیگیری کردکه درصورت واقعیت امریک رسوای جهانی به سیاست مداران وقت باقی بمانندودرصورت عدم واقیعیت بایدکه به خانم هماسلطانی یک دستبندوالچک هدیه داده شود تامعلوم شوه که ازاین پروپاگندی ها چه میخواسته وهدف وی چه بوده.
ازهرات

>>>   ملا عمر یک ... متعصب مهمان یک زن ...، کسی به این چرندیات باور میکند؟ هما سلطانی مردم را احمق فکر میکند!

>>>   آدم شاخ میکشد.چرا؟؟
به کدام دلیل؟؟ چقدر دروغ بزرگ؟؟
آیا دولتی وجود نداد که گوش ها او را مالش داده از خواب شیرین بیدارش کند؟؟؟

>>>   بفکر من اظهارات خود ساخته و خود بافته این خانم سودی نخواهد بخشید بلکه بالعکس شعله خصومت و جنگ ملا عمر و پیروانش را شعله ورتر خواهد ساخت احتمال میرود که شخص دیگری در چهره ملاعمر در ذهن این خانم ساده لوحه ظاهر شده باشد

>>>   خوش به حال ملاعمر و ملا بصیر و ملا ... که مهمان هما سلطانی شده.

>>>   اگرگفته هما سلطانی واقیعت داشته باشد چرا موضوع رابا شورای صلح شریک نساخته است واگرساخته است چرا شورای صلح درمورد اقدام ننموده است گرچه میدانم درعقب ملامحمد عمر ای اس ای پاکستان است که بدون مشوره وی هیچ کاری را ملاعمر انجام داده نمیتواند ازبارگاه خداوند میخواهم که همه شانرا هدایت نیکی بدهد به مردم خود دلسوزی نموده وسیله بد بختی به این ملت مظلوم نگردند.
میرپادشاه

>>>   بدون تردید این هما سلطانی از سوی آی اس آی استخدام شده است تا با این حرفهای مزخرفش توجه رسانه ها و مردم را بخود جلب نموده تا همه بفهمند که آی اس آی در افغانستان وجود دارد یعنی افغانستان سرزمین و لانه تروریستان است - امریکا و نیروهای ناتو اگر بخواهند ملا عمر و دارودستۀ اورا جستجو کنند بایستی توجه شان را به افغانستان مبذول کنند نه به پاکستان - اصلأ ای اس آی میخواهد بدینوسیله در جرم و جنایت خودش که طالبان را آمادۀ جنایتهای مرگبار در افغانستان میسازد با زیرکی آنرا متوجه افغانستان کند و به همه بفهماند که نقشه همۀ جنایتها ، سربریدنها، انتحاریها ، اعدامها و غیره در داخل افغانستان سازماندهی میشود نه در پاکستان. دولت بایستی هما سلطانی و چینل های دسترسی اورا به ملا عمر تحت نظر و تعقیب قرار بدهد و به این مسأله نبایستی با مزاح و ریشخند نگریسته شود.
آدم شناس

>>>   من تعجب میکنم که ملا عمر چطور شد که از بچه ها دل بکند یکبار به زنی رو بیاورد .

>>>   این خبر کار کرزی است به هما پولهای بسیارگزافی داده است که چنین تبلیغات کند تا هم در افکار عمومی انحراف ایجاد کند وهم دید مردم بخصوص اقوام غیر پشتون را نسبت به طالبان ترمیم و خوشبین نماید.
اگر این ادعا دروغ باشد وقتی خود حکومت طراح و عامل اصلی آن باشد که همارا محاکمه می تواند؟؟
هماجان وظیفه اش را انجام داده پولش را گرفته دنبال کارش می رود و با این کار چند روزی مردم را که از سیاستهای طالبانه کرزی به ستوه آمده اند سرگردان و مبهوت می کند.
زمان قضاوت خواهد کرد که اصل نقشه چیست؟؟
تاج الدین اسلامی

>>>   هما جان قند کدام دوکانداردیگر ازکویته پاکستان باشما به نام ملا عمر ملاقات نکرده باشد مانند رئیس جمهورکرزی شما رابازکدام دوکانداردیگرفریب ندهد فکرت باشه که که کدام کاردیگردرحقت نکند بنام ملا عمر وخودت نماینده دولت هستی اما اما باکسی بطورمخفیانه ملاقات میکینی که دولت افغانستان وناتو مدت ده سال میشودکه درجستجوی ملاعمرهستند اما تاحال موفق نشدندتاآنرادریافت کنند وشما آنرا مهمان میکنید خوب نوش جانت هماسلطانی که ملاعمرکه تاحال مردها نتوانسته اند روی مبارک اوراببینید اما شما اورامهان کرده وملاقات خصوصی باوی انجام دادید نوش جانت آفرین
سلیم ازهرات

>>>   فكر ميكنيم ملا عمري را كه خانم سلطاني از ان صحبت ميكند مثل همان دوكاندارخواهد بود كه سال قبل به نماينده گي از طالبان با ريس جمهور مذاكره كرد و در نهايت مبلغ هنگفت از پول و آبروي حكومت را يكجا با خود برد.
زارع

>>>   هما جان هوش کن کدام دوکاندار دیگر ملا عمر گفته ...

>>>   دوستان عزيز خيلی خنداور است اين داستان که ملاعمر رهبر گروه طالبان مهمان خانم سلطانی باشد . اين ملا کور که پنج يا شش سال حکومت کرد بخدا قسم که همه را فريب اما من به اين عقيده دارم که هر گونه اتفاقی که در افغانستان بيافتد امکان دارد.
دلير

>>>   هما جان برای مهمان نازدانه ات چه نوع غذا میدهی

>>>   - این ملا عمر هم بیراه برامد! خدا میدانه که خانم سلطانی چقدر تف دانی شسته باشد تا حال. راستی ملاعمر سریال تولسی میبیند ویاخیر؟
بنفشه سادات

>>>   هما جان هزاره های ذیرک چی داستان دروغین را به راه انداختی کدام طرح داری پول اندوزی هر چی میکنی بکن بیازو شهر و کشور ما ګل ګل میری نه پرسان و نه جویان
افرین به ... تو
غیرتی از هزاره جات

>>>   تعجب اور نیست در گذشته هم ملاعمررا مردم زیادی ندیده اند و عکس و فیلمی از ایشان هم زیاد در دست نیست و جالب تر اینکه هم قیافه ایشان درشهرکویته پا کستان بسیار زیاد است حالا یک دستگاه و یا آی اس آی و یا هم یک باند خطرناک نقشه ای را طراحی کردند و فردی را به مانندملاعمر درست کردند و فرستادند تا هم بتوانند مقداری دالر وکلدار بدست اورند مگر چند ماه قبل آن جناب دیگر به عنوان معاون ملا عمر همینکارر نکرد و حتی که با هلیکوبتر ناتو راهی کابل شد وبعد از ملاقات با کرزی صدها هزار دالر را باخود برد بعد معلوم شد که فردمذکور یک کلاه گذاری بوده که بر سرکرزی کلاه گذاشت و لی اینبار این کلا ه بر سر خانم هما میرود ..

>>>   هموطنان گرامی اگر به خاطر داشته باشید در این مدت چندسال گذشته حتی الان 2 نفر بیشتر از دیگران خود را مورد تحقیر و اهانت هم میهنان خود قرار داده اند ( 1) زمانیکه عبدالسلام راکتی بیسواد با همه جرم و جنایت ، قتل وغارت اموال مردم و بیت المال خود را به ریاست جمهوری کاندید کرده بود و شماره( دوهم ) آن خانم سلطانی میباشد گر چه تعداد زیادی نظر به سوابق زشت و عملکرد ناانسانی خود را مورد تحقیر، و مسخره تنفر قرار داده اند ولاکن این 2 شخص یکمقدار کمی درین صفحه از دیگران سبقت گرفتند.

>>>   بــــــــــرادران تـــاحـــــال ملا عمـــــــــر را غیــــــــــر از همـــــــــا ســـلطانی کـــــــــس نــــــــدیـــده بــــــــا چهـــــره نابیـــنای وی کـــــــس آشـــنــــــــــا نمیبــــــــاشـــد . بخــــــــــاطر آخــــــذ پــــــــول از دولت صــــــد هـــا کور جمع میشوند . اگر ملا عمـــــــــر حقیقی هم باشـــــــد کــدام صلاحیــــت و قدرت و حمـــایت مردم بــــــر خوردار نمیبــــاشــد . انجــــــــــام مذاکره و پرداخت پـــــــول های کافی به آن کور نابینا تـــأثیر مثبت یا منفی نخـــــــواهـــــــد گذاشت . مهره اصلی تـــــــــروریســـتــــان گروه گلبدین و حقانی ها است آنان هیچ وقت حــاضر نمیشوند از خشــــــونت و خرابکاری دست بکشند . با حکومت صلح نمــــایند ... احمـــــــد جـــــــــان

>>>   خوب من در مورد اينكه هما سلطانى با مولوى صاحب ديدارى داشته يانداشته اقلا اين حرف را به ملت خود مى رساند كه هاى مردم دولت ما حتٰى استقلاليت و صلاحيت مذاكره راندارد و حرف جالب ينكه عده داد از سياست دانى مى زنند ولى به تاسف حرفى راميگويند كه گويا پذيرفتن قانون اساسى و گذاشتن سلاح عجب ۴۵كشور بااو ميجنگد انها ده سال مقاومت نموده است وحال در موقف قراردارد كه اين كشور ها از نگاه اقتصاد به زانودر امده اند انها براي دولت كه اگنده از فساد است اين قانون گنگ كه به نفع عده ساخته شده سلاح بگذارد به اين واقعيت بصفت يك ژورناليست اين كشور اعتراف نمايم كه اكثريت ملت با گفته هاى طالبان موفق اند نه با سختار حكومتى گذشته انان و خانم هما اين واقعيت رادرك نموده تابتواند دراين وقت مردم را به خود جلب نمايد ژورنالست آزاد پ

>>>   درچنگ کدام کور افتیدیدی درحالت ... بفکر ملا عمر شدی. یک بار لمس کن هرکور را ملاعمر علان نکن جانم.

>>>   شاید هما سلطانی کدام روابطی همرای ملاعمر داشته باشد ازهمین سبب بوده مه عضو مجلس نماینده گان است.... بیائید ببینیم دیگر چی میشود و دیگر کدام اعضای پارلمان نماینده القاعده و شورشیان درافغانستان و مجلس نماینده گان است
یکبار نشود ریس جمهور خودش نماینده رسمی ملاعمر باشد...هاهاهاهاهاهاهاها

>>>   من متحیر هستم به این دولت خواب برده و بی تفاوت و نا اهل! هرکسی می آید و ریشخندی و تمسخری میکند ولی همه اراکین دولت وسردمداران آن با دهان باز به نظازۀ او می نشینند! این هما سلطانی چه کسی است؟ چگونه با ملا عمر رابطه گرفته است؟ کی ها با او رابطه دارند؟ چرا غوغا بر انگیخته است که ملا عمر در افغانستان و در خانۀ او مهمان است؟ چرا دولت را از مخیفیگاه او در جریان قرار نمیدهد؟ آیا هما میخواهد با این مسخره بازیهایش از ملا عمر یک انسان معمولی و بیگناه و معصوم در اذهان جلوه بدهد؟ آیا میخواهد به جهانیان بفهماند که مرگز فرماندهی ملاعمر فقط و فقط در خاک افغانستان وجود دارد و آی اس آی کاملأ بیگناه بوده و مهماندار او در خاک پاکستان نیست؟ و او را از آنسوی خط دیورند به افغانستان گسیل نمیدارد؟ آیا هما سلطانی میخواهد به مردم افغانستان و جهانیان بفهماند که ملا عمر هرگز بر ضد حقوق زنها قدعلم نکرده و نمیکند و به همین جهت میخواهد از چینل یک زن خودش را به دولت نشان بدهد؟ آیا این ملا عمر اینقدر درمانده و بیچاره است که هیچکسی در کنارش نبوده تا صدای اورا بگوش کرزی و حواریون او برساند؟که آمده از طریق هما سلطانی خودش را با دولت افغانستان دوست وهمنوا میساز؟ آیا کسی درک کرده است که در زیر این نیم کاسه چه شاه کاسه هایی گذاشته شده است؟ آیا این بچه بازیها و ریشخند ها امیج دولت را در جهان ضربه نمیزند؟ و صد ها سوال دیگر! لطفأ قبل ازهمه این هما سلطانی را تحت نظر و پیگرد قرار بدهید تا بیشتر ازین سر به سر دولت ، مردم و پارلمان نگذارد.
ستون پنجم

>>>   خانم سلطانی تو از خبر مسخره جورکردیږ
دولت افغانستان و جامعه جهانی ده سال میشود که دنبال این شخص است اما او امروز در خانه تو است بسیار جای عجیب است

>>>   این خانم سلطانی نماینده کدام ولایت در پارلمان است؟
ستون نهم...

>>>   میگه قوقری به دیو غاشق شده ای هما خانم سن وسال اش ام بالااست ازکجا پیداکرد ای ملای کوررا پارلمانی های محترم متوجه باشید که ویروس بسیار خطر ناکی است.
فداء غمکش.

>>>   من متاسفم براي دولت و مجلس افغانستان! برسي اين موضوع هيچ هزينه اي ندارد. هما سلطاني هم كودك نيست كه حرفش شنيده نشود. برسي كنند و اگر راست نبود دروغش را معلوم كنند. بي اعتنايي به اين گپ واقعا از روي غرض نباشد حتما از روي مرض است كه دامنگير دولت و پارلمان ما بوده و است.
زلمي !!

>>>   خانم هما سلطانی!
فکرت باشه! که ملاعمر انقدر بیغیرت نیست که به خانه تو بناهنده شود. ملاعمر دختر عصامه را عروسی کرده و نشود خدای ناخواسته با تو هم عروسی نماید.
لطفا برای ملاعمر ... بگو اگه بزودی از خانه هما سلطانی فرار نکند والله بالله تالله که سربازان اردوی ملی کون اش را کلاه خان گل میگردانند.
هما سلطانی!
مه این گب را بخاطر ان گفتم که سربازان غیور اردو همگی خراب و تراب بوده و نشود که ملاعمر بی عقل را ...نمایند.
برو به این ملای ... بگو که فرار نماید ورنه باز خودم میایم. مه خیلی خطرناکتر از سربازان اردو ملی هستم.

دوستدار ملا عمر ...

>>>   بجواب ستون نهم این خانم نماینده فعال شورای مشورتی (کویته) در پارلمان افغانستان میباشد.

>>>   خانم سلطاني اول بايد برايت خوب خنديد آههههه خانم محترم دروغ هم اندازه داره نه كه شاخ دار ودم دار امريكا اگر براي پيدا كردن ملا عمر 25 مليون دالر ميدهد من 1000 مليون دالر ميدهم او خاله سلطاني تاهنوز مردهاي مرد ملا عمر را ديده نتوانسته تو خو يك زن هستي بخاطريكه اصلا ملاعمري وجود نداره همه اش يك پوپاگند است اگر خانم سلطاني راست ميگويد كه ملاعمر را ديده خير اول بايد سوال هاي مردم افغانستان را جواب بته كه ملا عمر زن است يا مرد اگر زن است نام شوهرش چيست اگر مرد است چرا از مردم پت ميشود سوال دوم ملا عمر مسلمان است يا كافر اگر مسلمان است پس چرا طفل هشت ساله را ميكشد اگر كافر است يهود است يا نصارا زيرا كسي اورا درمسجد ونماز خواندن هم نديده سوال سوم ملا عمر عالم است يا بيسواد اگر عالم است خير درين 20 سال چرا يگ حرف به مردم نگفت (گنگ است يا جور) ملاعمر پاكستاني است يا خارجي وبه كدام زبان گپ ميزند ملا عمر انسان است جن است يا شيطن چرا تا هنوز هيچ انساني ملا عمر را نديده اگر خانم سلطاني راست ميگويد خو از طريق تلويزيون ظاهر شو ومستقيما به سولات ما جواب بده درغير آن بيني خوده با تمام ولايتي كه به خودت راي داده بريدي زيرا اصلا هيچ ملاعمر ي وجود نداره ( جنرال حميد گل ) ملاعمر است از همين خاطر از مردم پت ميشه اوخاله دروغ گوي امريكا با تمام امكانات خود تا هنوز ملاعمر را پيدا نكرده و نفهميده كه ملاعمرزن است ايزك است يا مرد است توچطور دروغ شاخدار ميگي وما مردم افغانستان هم باور كنيم
ويس الدين

>>>   خانم سلطانی: اگرواقعابتوانی طالبان رابادولت به کرسی صلح بنشانی افتخاربزرگی برای مردم ماخواهدبودکاری که دولت مردان مانتوانسته اند
(مهدی محمدی ازکویته)

>>>   لیلی ومجنون به وصال رسیده است. ملا عمر مجنون بالاخره خوب دوست دختر پیدا کرد.

>>>   شاید یک ملاعمر دیگه باشد
شاید هم نام برادرش یا یکی از همسایه اش ملاعمر باشد

>>>   استاد سیاف هم بسیار جهاد کرده میشه وی را در خانه ات دعوت کنی.

>>>   راست میگه کرزی و اوباهم دیشب در خانه هما جان بودند و همه شان به دیدار ملا عمر صاحب امده بودند و هما جان بری شان اشک پوخته بود.

>>>   هماجان نی گفتی که خو د دوست دخترملامحمدعمر اخندهستی یا که بازار رسانه هارا گرم می سازی به هرحال بی بی جان کوشش کن به مردم بیچاره غزنی رسیده گی نمایی که 5نفروکیل شان درحال برطرف شدن است امیداست خودت شامل لست سیاه نباشی شخص مورد علاقه ملاعمر

>>>   هما جان برای مهمان نازدانه ات چه نوع غذا میدهی

>>>   بسیار فکر کردم! گپ جالب است بخدا.

>>>   سلام ! به نظر مه هم این دروغ است که ملا عمر مهمان هما سلطانی باشه ولی نباید که زیاد هم نادیده گرفت ! علی از جاغوری زیبا .

>>>   دیروز جاغوری و مسیحیت
و امروز جاغوری و ملاعمر!
و فردا جاغوری و ...؟!
خاک بر سر جاغوری باد که هر جور پدرنالتی از آن برمیخیزد...

>>>   خانم سلطانی:
کوشش کن که ازمهمانت خوب مهمان نوازی بکنی که اینده درحشان داری اګرطالبان حکومت رادردست بیګیرند خودت راحتما وزیرامورزنان تعین میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است