در بخش مهاجرین قونسلگری افغانستان در مشهد چه می گذرد؟
از جیب این ملت معاش های گزاف دالری می گیرند و در خانه های اعیانی به سر می برند و در کنار آن در اطرف دفتر اینها بازار دلالان ورشوه بگیران از موتروان تاکسی گرفته تا دکان عکاسی باز هست وهمه آنها با مسئولین این دفتر به نوعی شریک هستند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۰/۴/۲۸ کد خبر: 24652 منبع: پرینت

(مطالبی از این نوشتار که حاوی توهین به برخی از مقامات در بخش مهاجرین قونسلگری افغانستان مستقر در شهر مشهد ایران بود و حکایت از دریافت پول نقد بصورت غیر قانونی از مهاجرین و چندین مورد دیگر از جمله موارد اخلاقی داشت، حذف گردید)

یکی از مشکلات عمده و اساسی که دولت و مردم افغانستان با آن مواجهند، حضور تعداد زیادی از مهاجرین در دو کشور همسایه ایران و افغانستان است. اما نکته ای که در این بین حایز اهمیت است، عملکرد دفاتر ویژه نمایندگی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان در این زمینه است.
در حال حاضر که قرار است طرح ساماندهی مهاجرین فاقد مدرک در ایران اجرا شود ده ها مشکل فرار روی اجرای این طرح باقیست. از معضل زندانیان افغانستانی در ایران گرفته تا قراردادهای افتصادی این عده با اتباع ایرانی، ثبت نام مدارس، چگونگی بازگشت، و.... ده ها مشکل دیگر که اغلب مهاجرین همه روزه آنها را لمس می کنند.

مهاجرین در شرایط کنونی با شرایط دشواری به خصوص در ایران مواجه هستند که نیاز به شفاف سازی و مشخص شدن سرنوشت آنها در بخش های مختلف است و این امر مربوط به نمایندگی وزارت مهاجرین افغانستان در ایران است که باید با جدیت هرچه تمام پیگیر مشکلات روز افزون مهاجرین باشند. اما با کمال تاسف آنچه عملا اینجانب به عنوان یک مهاجر در مشهد از عملکرد نمایندگی این وزارت مشاهده کردم، بسیار نا امید کننده است. چندین دیپلمات و نزدیک به 7 نفر پرسنل، حکایت از بخش فعال برای مهاجرین در این شهر دارد، اما در عمل این بزرگواران تنها یک کار انجام می دهند، مهر کردن برگه برای مهاجرین فاقد مدرک جهت بازگشت!
در طول این سالیان حتی یک خط مصاحبه از این بزرگواران در هیچ یک از رسانه های مشهد نخواندم که متوجه بشوم مهاجرین مشکل دارند. با کمال تاسف بعضی افراد مثل من که پیگیر قضایای مهاجرین هستیم و قتی به این دفتر مراجعه می کنم اظهار بی اطلاعی می کنند و گاهی اقات هم به جای نشان دادن راه حل و پیگیری مشکل، به نصیحت کردن می پردازند که دولت میزبان حق دارد و چنین و چنان. چنان این دوستان از صحنه پرت و بی اطلاع هستند که تلاش نمی کنند حتی در جریان مشکلات روز افزون مهاجرین و پیدا کردن راه حل برای آنها بپردازند.
شما را به وجدانتان سوگند، با وجود سیل عظیم مهاجرین در شهر مشهد و فعالیت آنها در بخش های مختلف تجاری، فرهنگی و اقتصادی، به عنوان یک رسانه گزارش بگیرید و از مردم بپرسید آیا در جریان بخشی به نام مهاجرین هستند و میدانند وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان در مشهد نمایندگی دارد؟

سر قونسل افغانستان در مشهد فکر می کنم بیشتر در جریان مشکلات مهاجرین است. چون لااقل مردم اورا می شناسند و در اجتماعات مختلف مهاجرین حضور می یابد و با آنها در مراکز مختلف که من به عنوان یک مهاجر شاهد بودم به گفتگو می پردازد. این مطلب را عرض کردم به خاطر این که نگویید یک جانبه به قاضی رفته و نگارنده میخواهد از دولت انتقاد یک جانبه و بیجا نماید.

بر آوردی که من کردم این تعداد پرسونل در بخش مهاجرین که نزدیک به 15 نفر می شوند، چه گلی بر سر مردم می زنند؟
در حالیکه از جیب این ملت معاش های گزاف دالری می گیرند و در خانه های اعیانی به سر می برند و در کنار آن در اطرف دفتر اینها بازار دلالان ورشوه بگیران از موتروان تاکسی گرفته تا دکان عکاسی باز هست وهمه آنها با مسئولین این دفتر به نوعی شریک هستند.

آیا برای دولت افغانستان شرم آور نیست که وزارت مهاجرین آن چنین نمایندگان ناشایست و سوء استفاده گری دارد؟
آقای رئیس جمهور چطور می توانید فساد را در این مملکت ریشه کن کنید و قتی چنین کارگزارنی دارید که در مشهد دکان دلالی باز کرده اند و به جای خدمت به پرکردن جیب هایشان از راههای نا مشروع می پردازند.
مهاجرین بدبخت چه تقصیری دارند که مجبورند هزاران درد و رنج را تحمل نمایند و لب بر نیاورند چون نهاد رسمی مدافع حقوق آنها یعنی نمایندگی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان چنین پرسونل ... دارد.
آیا شما در جریان نیستید که یکی از ضعف های دولت افغانستان در قبال ایران همین مهاجرین و مشکلات آنها هست. اگر شما افرادی شایسته و دلسوز را در چنین پست های مهمی استخدام نمائید باورکنید که اغلب مشکلات مهاجرین رسانه ای می شود. نه این جماعت مفت خور و سوء استفاده چی که موجب آبروریزی دولت و مهاجرین هستند. هرچند که انتقاد از کارگزاران دولت شما فایده ای هم ندارد، چون عملا هیچکاری مطمئنم در جهت صلاح امور مهاجرین انجام نمی شود، گفتم برای اینکه عقده دلم خالی شود لااقل شبکه پر طرفدار اطلاع رسانی افغانستان این موضوع را به اطلاع مردم برساند.

عبدالاحد پنجشیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حرف یک دو ملیون مهاجر در ایران را زدی آقای پنجشیری خسته نباشی متاسفانه همینطور است من هم وقتی مراجعه کردم با چنین مشکلاتی روبرو شدم و هزینه های زیادی مصرف کردم و چون دیگر هزینه نداشتم و پول و روشوه های بیشتری از من درخواست می کرد و کارم هم درست نمی شود مجبور شدم که منصرف شوم چون در اسلام هم روشوه دهنده و هم رشوه گیرنده کار را کرده است
گلشهر مشهد
شیرزاد

>>>   ... خان رها کن قدرته رها کن
با این دزدان و قاچاقبران و رشوه خورانت ای بی لیاقت

>>>   بلی متاسفانه همینطور است یکی از دوستان برای مشکل خواهرش، با خواهرش مراجعه کرده بود به برادرش گفته بود که شما چرا می آیید خواهرت تنهایی بیاید مشکلش را حل می بررسی می کنیم ولی از خواهرش به علاوه پول و وعده درست شدن کارش چیزی دیگری را هم از خواهرش خواسته بود و قصد تجاوز جنسی را کرده بودند شاید بعضی مطالب که حذف شده از این نوع توهین باشد نمی دانیم شکایت مان را از دست سفارت و قونسولگری و اداره مهاجرین به پیش که ببریم
احمد ولی
مشهد

>>>   برادر ناراضی کرزی ، برادر راضی کرزی را کشت و فردا خود کرزی را هم می کشد انشا الله و هم این ظلم و ستم و خیانت و جنایت و مشکلات مهاجرین حل می شود و کسی نمی تواند رشوه بگیرد و فساد کند
اکرم عثمان

>>>   تشکر برادر دردمند اقای پنجشیری.
اما کو گوش شنوا که به این درد دل های مردم گوش کند "در افغانستان چیزی که قباحت ندارد رشوه است.در کل این جماعت به این زودی ها ادم بشو وقابل اصلاح نیستن حالا حالاها مردم باید جور بکشن.

>>>   تجربه ای که خودم داشتم این است که من خودم درمشهد بزرگ شدم وقتی میخواستم برم افغانستان رفتم نامه خروجی بگیرم ازقولسنگری درمشهد آنها به من گفتند که برو یک عکس بگیر این عکس فقط از یک عکاسی باید گرفته می شد ان هم شلوغ بود و همچنین دو یا سه برابر قیمت جای دیگربود بعد ازان امدم این دفتر ثبت نام کردم موقع خارج شدن در سالون ورودی یک نفر ظاهرشد گفت 1000 تومان برای کازات می شه من که می دانستم دروغ می گه من گفتم که به من فلانی(یکی ازکارمندان همانجا) گفتند هیچ پولی نده بعد گفت حتما تو پول عکس دادی من نمی دانستم این چی می گه فهمیدم که هولکی شده بدبخت.. بعد می خواستم چارچشمه برم میخواستم تاکسی بگیرم همانجا ولی هیچ کس حاضر نمی شد اول می پرسید که ازکجا امدی من گفتم از همینجا هستم 6000 تا 1000 من گفتم نمی خواهم ما گرفتیم یک تاکس از دو کوچه انطرفتر 500 تومان ....نتیجه گیری با شما

یک مهاجر

>>>   آیا برای دولت افغانستان شرم آور نیست که وزارت مهاجرین آن چنین نمایندگان ناشایست و سوء استفاده گری دارد؟
آقای رئیس جمهور چطور می توانید فساد را در این مملکت ریشه کن کنید و قتی چنین کارگزارنی دارید که در مشهد دکان دلالی باز کرده اند و به جای خدمت به پرکردن جیب هایشان از راههای نا مشروع می پردازند.
مهاجرین بدبخت چه تقصیری دارند که مجبورند هزاران درد و رنج را تحمل نمایند و لب بر نیاورند چون نهاد رسمی مدافع حقوق آنها یعنی نمایندگی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان چنین پرسونل ... دارد.

>>>   ای وای برما ای وای برما با این دزدان

>>>   خدا عاقبت مهاجرین بیچاره را ختم بخیر کند تا به بکی از دست ظلم و فساد و غارتگری در روز روشن

>>>   سرنوشت افغانی ها همه جا خراب است برادران وخواهران نگران نباشید
ناصریان

>>>   علاوه بر اینکه دولت ما یعنی افغانستان زیادبه فکر ایجاد راه حلی درست و منطقی برای عودت مهاجرین به وطنشان نیست و همین مشکلاتی که در کونسولگری ها و سفارت ها است را حل نمیکنند و هنوز یک راهکار درستی برای عودت مهاجرین نداده است و هم چنین زمینه بازگشت به وطن را فراهم ننموده است جمهوری اسلامی نیز هم به فکر مشکلات مهاجرین نیست مشکلاتی که هنگام هدفمند سازی یارانه ها به پیش روی اتباع مهاجر در ایران آمد مشکلات بیمه مشکلات مسکن بنده خودم شاهد بودم بعضی از مهاجرین ساکن در کمپ ها و اوردوگاه ها حتی 10 -12 نفر در یک خانه کوچک 3*4 و یا فوقش 6*8 متری که حتی یک سرویس بهداشتی درست ندارد زندگی میکنند. مشکلات تحصیلی و آزار و اذیت توسط نیرو های انتظامی به جرم افغان بودن و....و شاید هم حق دارد ولی انتظار ما هم از دولتمان هست و هم از دولت ایران که این دو کشور به صورت برادرانه این مشکلات را حل کند و باعث ایجاد صدمه و آسیب در بین مهاجرین نشوند
یک مهاجر افغانی مقیم ایران

>>>   تشکر فراوان از این برادر درد مند آقای پنجشیری که به گوشه ی از مشکلات مهاجرین وبی مسؤلیتی مسؤلین اشاره نمود ولی برادر بی دردی افراد کارمند در کنسول گری وحشت ناک است گویی دراین ساختمان بی دردی وبی احترامی نسبت به مهاجرین کشت می کند وهرکه وارد آن می شود بلا فاصله از آن درو کرده ورنگ وبوی افراد ساکن در این ساختمان را به خود می گیرد. چه می شود کرد فقط می گوییم خدا می بیند همین ومنتظر فرجی هستیم.

>>>   هم وطن سلام ات میدهم شبی که گزشت پروگرام یکی از ۳ رکن را در تلویزیون اریا نا تما شا میکردم فرزانه جوانی پروگرا م راگردانندگی میکرد وبا تنی چند از جوانان با دانش و شخصیت های صاحب نظر کشور از جمله برا در محترم احمد ضیا مسعود برادر محترم خواصی صاحب برادر محترم داودکلکانی نماینده مردم در پارلمان کشور ویکی دو سه برادر دانش مند ودلسوز دیگرهم وتن ما صحبت های داشتند که خیلی جالب وشنیدنی بود هر کدام به خاطر ختم جنگ وحدت ملی وظایف هر یکی از ارکان دولت وتداخیل وظیفه یکی از ارکان ها بر دیگری وپی امد ان وتاثیراتی که بر جامعه میگزارد وسایر مشکلات های که مردم با ان دست به گریبان هستند هم وطنان ما صحبت های مفید وارزش مندی داشتند از جمله برادر محترم احمد ضیا مسعود فر مودند هم زمان با انتقال مسولیت ها مسایل اقتصادی واشتغال هم در نظر گرفته شود که واقعا نظر سازنده وسود مندی است تا مردم از یک طرف درقرا قصبا ت ساحاتی که در ان زندگی مینمایند مصروفیت کاری پیداکنند محلات باز سازی گردد واز طرف دیگر مخالفین دولت هم با پیوستن خود با ترورستان خاطمه خواهند داد علاقه مند به باز سازی کشور میشوندپروگرام یکی ا ز ۳ رکن با همه دلچسپی هایش خاطمه یافت بعدا مصروف تماشای پرو گرام اهینه در تلویزیون ملی شدم که گرداننده ان هم وطن با احساس وانسان دل سوز به مردم سر زمین خود میباشد موفقیت برایش تمنا دارم گرداننده محترم پروگرام با هم وطنان ما در ولات پر وان ۰کاپیسا مناطق سید خیل جبل سراج صحبت های داشت مخصوصا مردم ازنبود پل بین سید خیل کاپیسا شکایت داشتند وعملا از طریق تلویز یون دیده میشد که در چه مشکلات به سر میبرند از بالای در یا فا صله زیادی را از طریق پل کیمه از یک طرف به طرف دیگر میگزشتند در عین زمان مادر نحیف ومسنی را دیدم که با صد ترس ولرز مشکلات اعضای فامیل اش توسط همان پل کیمه از یک طرف در یا به طرف دیگر انتقال داده میشد گرداننده پرو گرام با یک عده دیگر هم وطنان ما در ساحات دیگر مربوط همین دو ولایت مصاحبه های داشتند یک تعداد هم وطنان ما شکایت داشتند که خو استه های شان شنیده نمیشود ومشکل شان که همان پل سرک وغیره ضروریات را در بر میگرفت مر بوط میشد به وزارت محترم انکشاف دهات گرداننده محترم پروگرام ای میدان طی میدان امد به وزارت انکشاف دهات وبا یکی از مسولین در ذمینه مشکلات مر دم همان محل صحبت داشت مسول ارجمند خداداده که ستیزه کردن با انها در جمله منعیات است وضرب المثل هم احتمالا اختراع ومندرا وردی خود همین خدمت گاران مردم از زمانه های قدیم مانده باشد درحالیکه نام خدا تر تازه شاداب به نظر می خورد اخرین نمبر یخن قاق را استفا ده میکند همه سوالات وپر سش ها را در یک جمله جواب گفت هیچ کسی ازمردم مراجعه نکرده کار ها را تدارک دیده ایم بعد از انکه قرار دادی معلوم شود کار هارا شروع میکنیم هم وطن بعد از اینکه قرار دادی پیدا شود معنی دارد کلمات وجملات که ازد هن خارج میشود هم جان دارد معنی را افاده میکند به هر صورت امور مملکت خویش خسروان دانند همین است که همین است
با احترام --- ذره هستی

>>>   متشکریم ازعبدالاحد بنجشیری

>>>   من تشکر میکنم از جناب آقای پبجشیری که زحمت کشید...

>>>   بله همين طور است كه گفتيد . قنسلگري افغانستان در مشهد به بي نظمي در كار هم معروف است و براي تمديد يك پاسپورت چند روز از صبح تا ظهر بايد از كار و زندگي عقب بماني و همينطور ساير كارها.

>>>   اقاي بنچشير ي ميدانم درد داري وبجاست اين درد ها زماني مرفوع ميگردد كه در يك كشو ر يا جا معه عدالت تامين گردد افرا د شاهسته و چيز فهم درچنين جا ي ومقا مي تعيين گردد انطوريكه من از بر واني شناخت دارم او توا ناي انجام كار را ندارد كه در قونسلگري مشهد بايد انجام بز يرد گرچه واضح معلوم ميگردد كهدرين نبشته دست شحص وي دخييل ميباشد تااو مطرخ گردد و وظيفه اش ديگرنيز تمديد گردد كه چنين هم ميشو د چون سنار يو به همان طرف در حركت است
ميرسيفو از ارشيف

>>>   سلام و درود بر هموطنان عزیز و خاصه برادر گرامی عبدالاحد پنجشیری. برادر عزیزم: مردم افغانستان را اگر در طول دوران تاریخ از زمانهای خیلی دور تا امروز بررسی و مطالعه کنی در میابید که مردمی که از این خطه سر بلند میکنند کار اصلی و شغل واقعی شان دزدی و وطن فروشی است.
البته در صدی اشخاص وطن پرست و با وجدان هستند که خدا نخواسته این گفته متوجه ایشان نیست و خاطر عزیز شان از این جانب مکدر نشوند، اما تعداد کثیری از مردم و هموطن ما هستند که فقط و فقط دنبال دزدی وغارت اموال بیت المال هستند اصلا" برایشان حلال و حرام هم مهم نیست، حتی فکر میکنم که در طول دوران زندگی شان یک بار برای شان در خصوص حلال و حرام ، حق و نا حق نه از طرف خانواده و نه از طرف اطرافیانش گوشزد نشده است.
همینطور در دنیای بی خبری زندگی میکنند و مال دیگران و حرام را مال خود شان میدانند و با کمال آسودگی و احساس مسئولیت دنبال غارت و چور چپاول هستند کم نیست از این طیف افراد در جامعه ما. یکی از اساسی ترین دلیل بیسوادی و عدم آگاهی از مسایل شرعی و حقوق انسانی است که متاسفانه جامعه ما از آن بی نصیبند.
دلیل دیگر: کمبود های که این افراد در طول زندگی شان دیده اند و به آرمانهای زندگی شان نرسیده اند به مجردیکه یک پست و مقام به دست شان میرسد دیگه پست ملت را میکنندو رحم نمیکنند. در زمانیکه ظاهر شاه پادشاه افغانستان بود نقل میکنند که در یکی از میادین بزرگ شهر نیو یارک عکسی بزرگی از ایشان نصب شده بود و یکی از جوانان جاهل و خون گرم آمریکا عکس را پاره کرد و دستگیر کردند و به حوزه پلیس بردند تا دلیل کارش را جویا شوند. ایشان گفت که آمریکا یک کشور ابر قدرت است چطور اجازه میدهید که عکس شاه کشور یکه در دنیا کسی نمیشناسند در یکی از میادین شهر ما باشد؟؟؟ رئیس پلیس خندید و خطاب به جوان گفت: جوان شما شور جوانی در سرت است خبر ندارید این فردپاد شاه و رهبر 15 میلیون دزد و رهزن هستند که آنها را اداره میکند. خلاصه کدام کار در افغانستان درست است که نمایندگی وزارت مهاجرین افغانستان در شهر مشهد درست باشد؟؟؟ تمام خرابکاری ها ترور ، انتحاری ، نا امنی های که در سراسر این مملکت است از نبود سواد و فهم و شعور است که متاسفانه مردم ما با این فقر فرهنگی دست وگریبان است و به راحتی در دامان دشمن سقوط میکنند و برای بر آورده شدن خواستهای دشمن از هیچگونه خود فروشی و وطن فروشی دریغ نمیکنند.
چرا آی اس آی پاکستان توسط عوامل شان سعی و تلاش دارند که مکاتب و مراکز علمی ما را به خاک یکسان کنند؟؟ چون به این نتیجه رسیده اند که فقر سواد در یک جامعه باعث افول و از بین رفتن اون جامعه میباشد.
من یک سوال دارم عزیزان، شما تا حالا کدام کشور متمدن و پیشرفته را دیده باشید که در برابر پول اجانب، کشورش را ویران و مردمانش را به خاک و خون بکشند؟؟ تحت عنوانهای مانند دین ، مذهب ، ملیت ، زبان و...؟؟ با کمال تاسف خلاه بزرگی که در زندگی این مردم هست و به این زودی هم پر نمیشود فقر و نبود سواد و دانش کافی است که بتواند مانند چراغ هدایت و راهنما مسیر اصلی این جماعت را روشن کرده و به شاهراه ترقی هدایت کند. تمام نمایندگی های ما در کشور های خارج دارای همچو معضل اساسی است و هیچکس مسئولیت را به عهده نمیگیرند.
شما فکر میکنید که روسا و وزرا در داخل کشور از این آشفته بازار اطلاع ندارند؟ چرا همه دارند و سعی دارند که دست به دست بدهند جیب های مردمان مظلوم و مستضعف و کار گر را خالی کنند تا خود شان با طیب خاطر در کشور های خارجی برای آقازادگانش شرایط زندگی مرفه را مهیا کنند. بیبخشید کمی درد دل ما طولانی شد.
موفق باشید برادر کوچک شما علی

>>>   بنده كه براي تمديد پاسپورتم به كنسلگري مشهد مراجعه كردم تمام حرف هاي نارواراشنيدم ونهايت بي نظمي وبي برنامه گي رادركنسلگري ديدم چند نفر بي عرضه آنجا مشغول كاراست وقتي باآنها درسخن شوي وچيزي بپرسي بگونه جواب ميدهد كه گويا بادشمنش صحبت مي كند نهايت توهين وتحقيررا به مراجعين مي نمايد اميدوارم اين سخن ودرددل مابمسئولين ذي ربط برسد وتوجهي بحال ملت نمايد .
مهاجر ازمشهد

>>>   بعضی از دوستان بی اطلاعند عزیز جان موضوع بخش مهاجرین و مشکلات و حواشی آن است چرا از دیوار بقیه بالا می روید لااقل به یک موضوع توجه کنید و پیگیر باشید هرچند میدانم به قول آقای پنجشیری کسی پاسخگو هم نیست و جواب نمیدهد چون این دولت ضعیف تر از ان است که فکرش را بکنید.
محمدی مهاجر

>>>   سلام. امیدوارم مشکلاتتان به زودی حل شود.
یک دوست ایرانی

>>>   سلام.
این کارها یک بخش بسیار بسیار کوچک از بدبختی مهاجران افغان است.
تشکر از توجه شما.
جلال.

>>>   در مراسم سالگرد شهید کاظمی در مشهد در پاسخ به سخنان آقای پروانی کنسول محترم که ادعای خدمت به مهاجرین را داشت، یادداشتی به ایشان دادم مبنی بر اینکه یکبار هم که شده به قسمت مراجعات مردم سری بزند و وضعیت نابسامان و ازدحام جمعیت را مشاهده نماید بلکه فکری برای مردم بکنند.
مشخصات و شماره تماس هم برای شان دادم تا اگر نیاز به توضیحات بیشتر داشت برای شان بگویم. اما دریغ از کمترین اثر و نتیجه.
اگر رفتار نامناسب در برخی ادارات ایرانی و یا از سوی برخی نیروهای انتظامی می‌بینیم، می‌گوییم میزبان هستند و ...
اما برخورد کارکنان کنسولگری بسیار ناشایست و زننده است، انگار نه انگار که معاش‌شان از جیب همین ملت مظلوم است و در حقیقت خادم مردم هستند نه ارباب آنها، مانده‌ایم که رفتار این‌ها را چگونه توجیه کنیم.
حیدری - مشهد مقدس

>>>   دوستانيكه اين گزارش را مي خوانند يقيين داشته باشد كه اين گزارش گوشه اي از بحران قونسولگري مشهد است و بايد هرچه سريعتر رسيدگي شود و از مديريت سايت افغان پيپير مي خواهيم اين گزارش را در بخش موضوع هفته بگذارد و كساني زيادي از اين مشكل رنج مي برند و نظرات و پيشنهادات و مشكلات خود را بنويسند با تشكر از همه ملت افغان

>>>   حیدری عزیز مشکل اداری رو قومی نکن. بحث بر سر مشکلات دفتر مهاجرین بود در ضمن شما مثل اینکه یکسالی هست قونسلگری نیامدی ازدحام بیشتر در بخش ویزا بود که آن هم اکنون حل شده است. درضمن اگر مسئولین بخش مهاجرین از فلان قوم (قو م شما)و فلان مذهب نبودند آیا چنین جانانه مشکل را به حاشیه می بردید. عزیز انتقادی که شده است را باید مسئولین بخش مهاجرین کتبی به سایت پاسخ دهند نه اینکه چون آقای ایکس وایگریگ هم ولایتی و هم مذهب ما است به جای پاسخ دادان به مشکل دیگران را متهم کنیم. به امید سلامتی رواز افزون شما و همه دست اندرکاران سایت.
قیام تخاری مهاجر مقیم مشهد

>>>   با سلام خدمت شما خوانندگان محترم
من یکی از کارمندان محلی کنسولگری افغانستان در مشهد هستم که مدتی است در اینجا مشغول به کار می باشم . متاسفانه بسیاری از این نوشته ها با غرض و از روی مرض نوشته گردیده است خوب از قدیم هم گفته اند که در دروازه را میشه بست اما دهن مردم را نمی شه بست متاسفانه بعضی از افراد که با بعضی از کارکنان قونسلی سر و سری و رابطه ای دارند برای تخریب و همچنین برای نیل به اهداف شخصی خود اقدام به نشر اینچنین اخباری می نمایند هر چند نمی گویم که همه این حرف ها دروغ است مثلا در بعضی مواقع ممکن است که به دلیل ازرحام و تراکم بیش از حد کار ممکن است که به دلیل کمبود پرسنل در بعضی مواقع از روی سهو کم کاری و بی توجهی انجام گردد اما ان هم فقط به این دلیل است که ذکر کردم نه برای اهداف رشوه و .. اما بعضی از کارها و اعمالی که به این دفتر نسبت داده شده بر خلاف اصول مذهبی اسلام و در کل بر خلاف اصول انسانی است برادران عزیز ما هم انسان هستیم حیوان که نیستیم که بعضی از اعمال حیوانی را به ما نسبت دادید ناموس دختران و زنان افغان ناموس ماست و هر کسی که کوچکترین فکر نابجایی در این دفتر بخواهد انجام دهد گردن او را می شکنیم در ضمن اگر کسی این حرف ها را میزند بهتر است که از روی مدرک باشد و نه خیال پردازی های الکی و مغرضانه اگر اهل مشهد هم باشید می توانید به دفتر ما سر بزنید و از نزدیک شاهد انجام خدمات انسان دو ستانه ما باشید.
شنیدن کی بود مانند دیدن

>>>   معاون دفتر مها جرین مشهد ، برای دختران جوان صد هزار تومان و از پسران جوان پنجاه هزار تومان جهت خروج مرز یا هما ن برگ تا ئیدی تابعیت افغانستان تعین نموده است.
در غیر ان پرداخت نکردی میگویند که این دختر و یا پس مال شما نیست فراری است و بلی نام عکاس مجید است که نصف پول یعنی از هر عکس پنجصد تومان به جناب اقای مراد میدهند همچنان دو مسافرخانه در سی متری طلاب مربوط معاون مهاجرین اقای مراد است که مها جرین را پیاده دفتر تحویل تکسی نموده در انجا با هزینه جا بجا میکنند. بر اساس معاون و پیاده ازین پول مقداری برای ... هم مید هند.
از سایت محترم افغان پپر خواهش میکنم همیشه جنایات و فساد اداری را نشر نماید.
م .کارمند محلی کنسو لگری مشهد

>>>   تشکر از پنجشیری صاحب که زحمت کشید و این باب را افتتاح نمود تا شاید گوش ناشنوای کسی که در اعلامیه های وزارت خارجه از وی به عنوان جلالتماب یاد می شود آن را بشنود
من نمی دانم که وی کیست که همواره از وی به عنوان جلالتماب یاد می شود
یک داکتر که در پس پیری بر اساس روابط با کرزی وزیر خارجه شده است
بیا و بچای این القاب نابجا به فکر مردمت باش
محمد

>>>   بسیار بی خود حرف زده جناب پنجشیری صاحب بسیار یک طرفه به قاضی رفته اید- من که سال ها ست در مشهد مهاجر هستم می دانم که تنها بخشی که در کنسولگری مشهد فعال است بخش مهاجرین است- و گرنه بخش های دیگر کنسولگری همچون گذشته برای مردم مهاجر در مشهد مانند دژی است که مردم خبری از داخل آن ندارند و تنها می دانند که اگر کاری با آن بخش ها دارند باید آشنایی داشته باشند وگرنه کارشان هفته ها طول خواهد کشید- به گمانم این چناب پنجشیری انگیزه های دیگری دارند که بر هر خواننده منصفی روشن است...

>>>   واقعا که افغان پیپر مرد باش و نوشته مرا نشر کن.
نوشتن این نوشته در انتقاد از بخش مهاجرین کنسولگری در مشهد حتما با انگیزه ی شومی بوده است. شاید بخواهند خودشان به جای کسانی که الان مسئول هستند بیایند و این چوکی نه چندان بالا را بگیرند و جنگ چوکی در کار است ولی به احتمال فراوان این نوشته با غرض دور کردن توجه افکار از بخش های دیگر کنسولگری است که یک مجموعه کهنه و غرق در فساد است. از فساد اداری و مالی گرفته تا مراتب فجیع تر آن. نه اینکه همه این فساد در دوره ی آقای ... بوجود آمده ولی در دوره ایشان هم ادامه پیدا کرده است. الان کدام مهاجر در مشهد هست که نداند فساد در کنسولگری افغانستان هست؟
مهاجر افغانی افغانی ازمشهد

>>>   بلی وضعیت دفتر مها جرین کنسو لگری بسیا ر خراب است معاون مها جرین چور براه انداخته بنام وزیر و سرکنسول از مردم پول رشوه میگرند از برادرم ده هزار تومان دفتر مها جرین رشوه گرفته بعدا کار را انجام دادند.
تشکر از سایت جوانان افغان پپر... صبور ابرا هیمی گلشهر

>>>   حق با جناب آقای پنجشیری است، منم موافقم،
من یک مهاجر در تهران هستم که الان مدت نزدیک به شش ماه میشه که به سفارت درخواست پاسپورت دانشجویی دادم اما بعد از گذشت پنج ماه گفتن که پاسپورتای شما گم شده و بیایید دوباره درخواست بدید(تعدادمان هفتاد و شش نفر است به گفته خودشان،به صورت عادی حداکثر پاسپورت ما باید تا سه ماه بیاید)... یک عده آدم مفت خور و بیسواد اونجا جمع شدن از اون سفیرش بگیر تا اون نگهبان دم در سفارت،مثل حیوان با آدم برخورد میکنن، نه اینکه خودشون توی جنگل بزرگ شدن فکر میکنن بقیه هم از تو جنگل میان... به هیچ عنوان به فکر راه انداختن کار مردم نیستن،با یکی از پلیسای دیپلماتیک دم سفارت هم صحبت شدم که چرا اینقدر با مردم بد برخورد میکنید؟گفت:وقتی مسئولین سفارتتان که هموطنان شما هستند با این وضع با شما برخورد میکنند دیگر چه توقعی از ما دارید... در تهران وضعیت خیلی بدتر از کنسولگری مشهد است،خیلی از کارهایشان را به چشم خود دیدم که قبلا شنیده بودم و باورم نمیشد...هر چی هم که از خودشان دفاع کنن فایده ندارد چون مردم به چشم کارهایشان را میبینند و لعن و نفرینشان میکنند...
مهاجر از تهران

>>>   كاملا صحيح است ولي اي كاش كه يك خبرنگار كار بلد از اين نوع موضوعات گزارش تهيه نمايد. با تشكر از خبررساني شما


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است