ایران: تمام مرز افغانستان را دیوار بتنی می کشیم
براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسئولین دولت ایران، قرار است که 700 کیلومتر مرز ایران و افغانستان به وسیله دیوار بتنی و سیم خاردار مسدود گردد. 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۶    ۱۳۸۸/۵/۸ کد خبر: 2420 منبع: پرینت

به گزارش بخش اجتماعی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper ): یکی مسئولین عالیرتبه ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران ، امروز پنجشنبه در یک همایش ، اعلام کرد که قرار است به زودی تمام مرز ایران و افغانستان را دیوار بتنی ساخته و با سیم خاردار حصار بندی نماییم.

طاهری جانشين دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر ايران که در مشهد سخن میگفت، افزود: همجواری با افغانستان که بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدرجهان محسوب می شود باعث گردیده است تا ایران كشوري پیشگام در مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان شود.
به همین منظور براساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است که 700 کیلومتر مرز ایران و افغانستان به وسیله دیوار بتنی و سیم خاردار مسدود گردد.

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان سال جاری به انجام می رسد ، اظهار داشت: مطمئنا قاچاقچیان مواد مخدر در برابر این اقدامات ، دست به یافتن راه های جدید برای جابجایی مواد مخدر خواهند زد که دولت ایران مصمم است تا با تغییر شیوه ها ، متحول گردیده و بازدهی کار مبارزه با مواد مخدر را افزایش دهد.

طاها طاهری ، همچنین خواستار افزايش و اشد مجازات براي قاچاقچيان مواد مخدر شد و گفت: مهم‌ترين عامل در جلوگيري از شيوع مواد مخدر در همه کشورهای جهان عزم مردم و افزايش حساسيت آنان نسبت به معضلات فردي و اجتماعي مخدراست وهمكاري و تعامل هر چه بيشتر رسانه‌های عمومی کشورها برای رسیدن به این فرهنگ‌سازي مهم است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اجرای این پروژه بالغ بر ده ها میلیون دلار هزینه دارد و هیچ دست آوردی نخواهد داشت تنها هزینه های بازسازی این دیوار را بالا خواهد برد چون قاچاقچیانی که ارتش های دنیا را به زانو آورده اند در برابر دیوار بتنی نا توان نمی شوند بلکه به آسانی آنها راتخریب کرده و راه خود راهموار می کنند یا با ایجاد تونلهای زیر زمینی کیلومتر ها پشت مرزخارج خواهند شند و تمام تمهیدات پاسبانی را پشت سر خواهند گذاشت بهتر بود تا جمهوری اسلامی ایران ان پول را در استانهای غربی افغانستان سرمایه گذاری می نمود تا هم سودی به خودایران میرسید و هم افغانهای رد مرز شده را در آن پروژه ها مشغول بکار می نمود تا دوباره به ایران نروند و هم اینکه از حجم بالای تخریب وجهه ایران نزد افغانها به دلیل رد مرزهای گسترده کاسته می شد. وهم اینکه چنین سرمایه گذ باعث کاهش منطقی کشت مواد مخدر در کشورمان می گردد بویژه احداث کارخانه های فرآوری محصولت غذایی و لبنی تقاضا در بخش کشاورزی را بالا می برد و در نتیجه تعدادیاز زارعان شریف به سمت کشت مورد نظر سوق پیدا می کنند ایجاد چنین فابریکاتی اطمینان خاطر را برای کشاورز فراهم می کند که کشت او بازار دارد بنابر این اجرای کامیاب این طرح بسیاری از کشور ها را پشت سر ایران خواد آورد.
موسوی - ایران

>>>   این طرح دولت ایران شباهت کلی به مقبره ملانصرالدین دارد.
بازبین - هالند

>>>   نظر آقای موسوی بسیار خوب است.و من با آن موافقم. اما آیا مافیای مواد مخدر همچو اجازه ای را خواهند داد. یادتان نرود که بسیاری از مسوولین ما کم یا زیاد در امر تولید و ترافیک مواد مخدر سهم دارند.و حتی خانواده خود آقای رییس جمهور کرزی هم در این بخش متهم است.از همه بدتر اگر به فرض محال این دو مشکل حل شد. نیروهای چند ملیتی حاضر در افغانستان و خصوصا امریکا و انگلیس که سود اصلی مواد مخدر از آن انهاست را چه کنیم.
میر احمد

>>>   درجهان متمدن امروزی که بنام عصرکامپیوترمسمی گردیده است بهترین روش غرض کنترول ونظارت ازمرزها استفاده ازوسایل پیشرفته الکترونیکی ورادارهای هوشداردهنده ،اعماربرجهای مراقبت ودیدبانی شبانه روزی وپاسگاهای کنترول ثابت وسیاروتطبیق دها مورد پروژه های کم هزینه دیگرکه کاربرد وعملی شدن آنهابمراتب سهل تر عالی ترازطرح واجرای پلان ها واحداث دیوارهای به سبک قرون وسطای میباشدکه جزءضیاع وقت واتلاف میلونهادالر وایجادجو بی اعتمادی بین دولتین وجداسازی مردمان هردوسوی مرز راکه ازسالیان متمادی دوستانه ودرصلح وآرامش زندگی نموده اندرامینماید.تطبیق طرح احداث دیواردرطول مرزبایدبه موافقه دولت افغانستان وبعداز یک سری تحقیق وتفحص کارشناسانه وتثبیت مرزواقعی وموردقبول جانبین تحت نظرهیت های باصلاحیت زیربط هردوکشورصورت گیرد.وازطرف جانب دیگردرعصرحاضرکه دیوارهای بی اعتمادی فرومیرزند وجای خویشرابه همکاری صادقانه ودوستانه میدهداعماراین دیوارسوال برانگیزاست.درضمن یگانه راه موثر ،مطمعن ،راهبردعملی بدین منظورازطرف ایران در همکاری صادقانه باجامعه جهانی ودولت افغانستان بخاطر جلوگیری ازکشت،ترافیک وقاچاق موادمخدره ،تآمین امنیت وایجادصلح دایمی بوده میتواندوبس .تشکر
انجینیرعبدالحی رئوفی

>>>   این طرح به نظر کاملا غیر عملی می آید در ابتدا به علت هزینه زیاد آن

>>>   طرح جالبی نیست ایران و بخصوص افغانستان باید در پی تعاملی بسیار عمیق بین خود و ایران باشد

>>>   تعامل بین این دو کشور تنها راحل این مشکل است

>>>   تعامل بین این دو کشور تنها راحل این مشکل است

>>>   در باره خانواده آقای کرزی ؛ من شنیده ام که در ماه قبل یک محموله 100 کیلو یی هرویین توسط پلیس ولایت غزنی کشف شده که با مداخله محافظان احمد ولی کرزی این محموله از دست پلیس خارج شده و بازداشت شدگان هم آزاد شده اند.

>>>   دوستان ایرانی ادای امریکا و مکزیک را در می آورد.!!!

>>>   با سلام بدون تعامل و همکاری دو جانبه هیچ کاری امکان پذیر نیست و این دیوار بی شباهت به دیوار اسراییل در نوار غزه نیست

>>>   نظر بسیار خوبی می باشد اما باید به مشکلات بعد هم توجو کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است