حمله کوچیها میلیونها افغانی ضرر رسانده است؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۳۹۰/۴/۴ کد خبر: 23747 منبع: پرینت

بر اساس معلومات هیأتی که جهت بررسی میزان خسارات ناشی از هجوم کوچیها بر ولسوالی ناهوربه این ولسوالی اعزام شده بودند، این خسارات به میلیون ها افغانی می رسد.

حمید الله نوروز، رئیس شورای ولایتی غزنی که در ترکیب این هیأت شامل بود به برخی رسانه ها گفت طوری که ما ساحه را بررسی کردیم میزان خسارات مالی به میلیون ها افغانی می رسد و یک نفر هم در این جریان کشته شده است.

به گفته رئیس شورای ولایتی غزنی ، 30 قریه آتش زده شده است و اجناس منقول و قیمتی مردم به تاراج رفته است.

رئیس شورای ولایتی غزنی اظهار داشت اعضای هیأت، ساحه را دیدند با مردم و متضررین صحبت کردند، تمام دریافت های شان را یاداشت کردند، قرار است که یاداشت های خود را به ریاست جمهوری تقدیم کنند.

به گفته رئیس شورای ولایتی غزنی در حال حاضر کوچیها دره ها و قشلاق ها را ترک کرده اند و در کوه های مشرف به ساحه حضور دارند، نیروهای امنیتی پلیس و اردو در یک خط حایل بین مردم و کو چی ها قرار دارند تا از حمله بعدی کوچیها جلو گیری شود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برادران عزیز ناهور اگر قدرت مقابله دارید از خود دفاع کنید در غیر اینصورت دیگر انتظار از دولت اقای کرزی و دولت نامشروع و نا تکمیل نداشته باشید.

مسافر

>>>   حکومت باید این کوچی های ... را از تیغ بکشد . همه ای آنها را گرفتار و اعدام کند . این کوچی های ... پاکستانی های تروریست هستند که آی اس ای بنام کوچی ها برای تخریبکاری به افغانستان می فرستد . هرچه زودتر گرفتار و به دار آویخته شوند .
گرز رستم

>>>   کوچی کسی نیست که در مناطق مذکور زمین داشته باشد گپ اصلی اینجا است که با پلان ها ی از پیش طرح شده د طولانی مدت میخواهد که مردم را از سرزمین شان برون کند .

>>>   کوچی ها مستقیماًازطرف جناب کرزی حمایت میشوند وآقای نوروزی چی خواهند توانست؟؟؟؟؟؟
سیدعصمت الله نقوی

>>>   أيا كرزي بي (ن) ميداند كه كوچي هاي بويناك اسلاح را از كوجا كردند؟

>>>   حق با کوچی ها است

>>>   کوچی ها مردم خود مختار هستند، هرجاییکه میخواهند جاگزین شوند حق طبعی شان است ، حتی اگر در درون قص ریاست جمهوری ( ارگ ) هم باشد .
مردمیکه ازمغلستان تجاوز بخاک ما از انجا امده بودند در نقاط مرکزی افغانستان در اسارت ماندن ، انها ادعای خاک را دارن و کوچیها که اریایی هستند از همین خاک برخیزتند و زندگی اصلی مردم اریایی را تاهنوز حفظ کردن ، نباید از یکجا بجای دیگر درخاک اریایی ها یعنی در خاک اژداد خود نقل مکان کنند.
بابک کوچی

>>>   باید کوچی ها را از سر زمین مردم بیرون کند. وبرای شان فکر اساسی بکند.ودر سرزمین های پشتون نشین برای انها زمین داده شود. البته کوچی های افغانی را نه پاکستانی را اگر دولت این کار را بکند. افغانستان بسوی ثبات و پیروزی پیش خواهد. رفت. اگر چنان کار اجرا نشود. جنگ داخلی از سر گرفته خواهد شد. پس دولت مردان یک فکر اساسی بکند. .........
علی رضا از ناروی

>>>   امروز تان یادتان نرود.
تاجیکها ، هزاره ها و ازبکها هرګز بدون حمایت یکدیګر نمیتوانند زندهګی مطمین داشته باشند.
ولی متاسفانه با این رهبران فروخته شده ،هرګاه کرزی یکی ازین به اصطلاح قوم فروشانرا یک کرسی وعده نماید، بیش از کرسی ګرفتن شعار کرزی خوبست و کرزی را حمایت میکنیم و پشتون برادرماست سر میدهند، امید است که مردمان عادی تاجیک ،هزاره و ازبک به حرفهای قومفروشا ن باور نکنند و هرګز به پشتون و کرزی اعتماد نکنند.
تاجیک

>>>   این نتیجه اشتباهات هزاره هاست که نوکری پشتون را می پذیرند ولی برادری و برابری با تاجیک ها و ازبک ها را نه.
از ائتلاف که با پشتون ها کرده اند همیشه نتیجه اش همین بوده و اگر باز هم چنین کنند، چنین است و چنین است و چنین است.
امید وارم که برادران هزاره این را درک کرده باشند که از نوکری پشتون کرده برادری و برابری با تاجیک ها و ازبک ها بهتر است.

>>>   دوستان عزیز و برادران گرامی این حملات کوچی ها به همه ما اثبات میکند که خود طالبان هستد که به مردم بی سلاح هجوم اورده و دولت هیچگونه اقدام نمیکند باید خود مردم اگاه باشد و سرنوشت خود را رقم زند چون دولت فعلی خود حامیان طالبان هستند......
احمد کابلی

>>>   به جواب بابك كوچى عرض شرد كه شما اول همان اژدادتان را اجداد بنويسيد كه مردم نفهمند كه شما بى سواد تشريف دارين. دوماً برويد تاريخ را بخوانيد كه شما به اصطلاح اريا ييها از كجا امده ايد و سوماً اگر نسل بومى واصيلى در اين كشور باشد همانا مردم غيور هزاره مى باشد وگرنه به قول شما اژدادتان بتهاى بزرگ باميان را كه نشانه اى از قدامت تاريخى مردم هزاره مباشد و يكى از سرمايه هاى ملى محسوب مى شد جاهلانه ويران نميكر دن . ننگتان باد كه هنوز در خوابهاى جهالت اجدادتان به سر مى بريد

>>>   ما نمیتوانیم کوچیها را افغان نام نهاد. آنها اگر مسلمان و افغان واقعیع میبودند چنین اقدام را نمیکردند

>>>   پاسخ اقای بابک کوچی
شما که یک پشتون بادیه نشین هستید و واضح است که سواد هم ندارید نظر ندهید

>>>   او برادرا او روشنفکرها!!!
آریایی و یا غیر آریایی، بومی یا غیر بومی، باشنده های اصلی و یا نا اصلی، هزاره و یا کوچی. همه انسان هستند حق زندگی را دارند منتها در چوکات قانون. حکومت باید حقوق مردم را تأمین کند و نگذارد که حقوق، جان و مال مردم تلف شود.
لالا قلندر کمسواد

>>>   اشتباه هزاره ها این بود که به جامعه جهانی ودموکراسی وشایسته سالاری وشعار های از این قبیل (بعد از اجلاس بن ) دلخوش نمودند واسلحه خود را به حکومت تحویل دادند. واین باید تجربه همیشگی برای انها باشد به هیچ کس اعتماد نکند وشعار هیچ کس را باور نکند و بدانند نه مسلمانی در سر زمینی افغانستان وجود دارد ونه غیرت ومردانگی ونه قول وقرار،وانسانیت . انسانیت امروز فقط در گرد منافع قومی وبقبیله ای می چرخد. باید خود هزاره ها راه بیرون رفت از این بحران پیدا کنند وبرای ابد به ان فیصله دهند .

>>>   بةاقاي بابك جعلي!ميدانم پشتون هستي ولي كوچي نيستي .بايد شرم كني كة قوم پرستي ميكني .از الفبا هم قرزدار هستي كوچي هاي پاكستاني را پدر خود ميخواني دوست و دشمن خود را هم نميشناسي .پيشنهاد ميكنم ديگة دست بة كيبورد نزني .كاش شرم و حيا فروشي بود بخدا براي خريدنش برايت پول قرض ميدادم .نام پشتون را هم بد كردي با اين طرز فكر سواد را شرماندي .روس وامريكايي هزار بار بر شما شرف دارند فقط در صدد هستيد تا يك بچة مسلمان را سر ببريد .امدنتان بة دنياي مجازي واينترنت مانند ورود يك درندة بة محيط انسانهاست .واقعا برايتان متاسفم .بة اميد اهلي شدنتان .حسني مزاري .با معذرت از دوستان .

>>>   هزاره وکوچی اگر داخل یک قفس باشند بعد از چندین جنگ خوب قوی وخسته شدن آرام می شوند .
تشویش نکنید این عمل اگر آزمایش شود نتیجه می دهد صد در صد .

>>>   به دوستان خواننده مان توصيه ميكنم فضاي مجازي را آلوده به نزاع كمر شكن قومگرايي نكنند اعتدال كه نياز آساسي ما افغانها هستند پيشه ومرام خودكنند اگر چند دغدغه هميشگي اين افغاني درعالم مهاجرت آن هم درجمع دوستان اين بوده كه بخشي زيادي ازاين عصبيتهاي قومي ومذهبي زاده جهل است وماافغانها همه گرفتار آن اما متاسفانه اين جهالت درميان قوم پشتون بالا است ودر ميان كوچيها بالاتر پس من به دوستان توصيه ميكنم ابتدا كمك كنند اين ها سواد خواندن پيداكنند سپس توقع داشته باشيد كه تاريخ بخوانند روزي بابزرگي كه خود افغاني هم نبود درمورد همين مشكل صحبت ميكردم اوحتي ازحضور ماهواره درميان اين قوم به منظور آشنايي آن ها بادنيايي خارج استقبال كردند .
آزاد

>>>   نظر دهنده هجدهم: خودت یک انسان تفریقه انداز هستی، به نظر میرسد تو و فامیل تان بسیار آسوده هستی؟ روزی که جنگ هزاره و کوچی آغاز شد، خودت به یکطرف و فامیل تان به دیگه طرف باز می فهمی که آزمایش و نتیجه صد در صد یعنی چه؟
شریف الله از هرات

>>>   بنام خدا
کوچی ها در اصل از سرزمینهای دیگر وارد افغانستان شده اند و در هر جا که وارد شده اند ویرانی وتباهی به بار آورده اند . خداوند این قوم ملعون را لعنت کند که نه دین دارند نه انصاف ووجدان . دولت هم از این جنایت کاران دفاع می کند . باید برای این گروه وحشی فکر اساسی شود وگرنه زندگی را بر مردم حرام می کند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است