مراسم فاتحه خوانی مبارزان راه آزادی در هامبورگ
طالبان هنوز هم از رشادت فرزندان صدیق این کشور ترس دارد و می خواهند قبل از هجوم و تسلط به افغانستان آنان را از سر راه خود بردارند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۸    ۱۳۹۰/۳/۲۳ کد خبر: 23327 منبع: پرینت

دست ناپاک بیگانه پرستان و دشمنان مردم افغانستان یک بار دیگر ملت صلح جوی افغانستان به خصوص مهاجران مقیم شهر هامبورگ آلمان و حومه را به سوک نشاند و به روج پاکمردان مقاومت ملی افغانستان درود و دعا و بر دشمنان سوگند خورده و اجیران پاکستانی و حامیان شان در جناح حاکم افغانستان خشم و نفرت نثار گردید.

 http://files.afghanpaper.com/pics/201106/201106131515002141.jpg

به مناسبت شهادت فرزندان غیرتمند و با شهامت افغانستان که تا آخرین لحظات زندگی پر افتخار خویش در سنگرهای مقاومت برای خنثی نمودن طرح های مزدورانه پاکستان و تیم طالب پرور جناح حاکم دست از مبارزه بر نداشتند و جان خود را فدای ملت خود نموند که واقعا این مرگ افتخار آمیز به مراتب بهتر است از زندگی نکبت بار دیپلومات افغانی در اسلام آباد که می گوید ( حملات انتحاری و مرکز تروریسم در داخل افغانستان میباشد ) و به قول دیپلومات افغانی خود فروخته که با بی شرمی می گوید، که زمان آن فرارسیده تا به پاکستان اعتماد کامل نمود و آنان برادران ما هستند و این دیپلومات... می خواهد چنان نشان وانمود کند ، که گویا طالبان فرشته صلح و بقول او تروریستان و انتحار کنندگان همه در افغانستان حضور دارند و می خواهند مردم افغانستان را به یک صلح کاذب که فقط منافع بخشی از مردم افغانستان را  تضمین کند فریب دهند.

 

مردم افغانستان از چنین سخنانی ابراز نفرت و انزجار و بر روح پاک شهدای راه آزادی کشور درود و دعا می فرستند و به همین مناسبت مراسم فاتحه خوانی و دعا و تلاوت قران کریم به روح پاک شهدای اخیر جنرال داود داود، شاه جهان نوری ، مصطفی کاظمی ، عبدالله خان وردک و ده ها شهید دیگر که ذکر نام شان در این مضمون نمی گنجد و نام پر افتخارشان بر صفحه زرین تاریخ مبارزات آزادی خواهانه کشور مان درج خواهد شد و مردم آزاده این کشور آنان را فراموش نخواهند کرد.

 http://files.afghanpaper.com/pics/201106/201106131515001943.jpg

مهاجران افغان مقیم هامبورگ روز شنبه 11 جون ساعت سه بعد از ظهر در تجمع با شکوهی در مسجد حضرت ابراهیم خلیل الله دورهم جمع شده بودند تا مراسم فاتحه این عزیزان را برگزار نمایند.

نخست ختم قران شریف توسط حضار  محترم به روح پاک تمام شهدای راه آزادی و استقلال افغانستان قرائت گردید و سپس داکتر شعیت از مداخله پاکستان علیه مردم افغانستان سخن گفت.

 

نماینده سفارت افغانستان در برلین نیز ابراز همدردی سفارت را به بازماندگان این حادثه جانگداز تسلیت گفت و بعدآ اقای عبداکریم تائب شریفی به اهداف جهاد مردم افغانستان علیه دشمنان این سرزمین پرداخت.

سپس وی در ارتباط به نقش و جایگاه شهدا این منادیان آزادی که با ریختن خون خویش مرز اسارت و آزادی را که در همه زمانها و دوران ها ترسیم ابدی و جاودانه نمودند آغاز کرد و با ارایه یک تحلیل جامع از بحران ها و وقایع گذشته که پیوند عمیق به حوادث جاری کشور داشت ، روی نکات مهمی اشاره نمود و در حصه اهداف آزمندانه پاکستان گفت که از زمان جهاد برحق مردم افغانستان در برابر تجاوز اتحاد شوروی سابق عملا اغاز گردید که غرب و امریکا به خواسته های ضیاءالحق حاکم وقت پاکستان در ازای  قراردادن خاک پاکستان به عنوان یک پشت جبهه ای تدارکاتی و آموزشی و کمک رسانی به مجاهدین توافق کرده بودند که صلاحیت تمام توزیع کمک های پولی و لوژیستکی و نظامی غرب به پاکستان واگذار گردد و همین طور حکومت آینده بعد از رفتن روسها در افغانستان توسط پاکستان تشکیل گردد و از همان ابتدای جهاد ، پاکستانی ها روی این هدف بصورت حساب شده کار می کردند افغانستان در قرن 19 و 20 بازهم نتوانست با سرکوب و کوچ های اجباری مخالفین و اقوام دیگر بر تمامی افغانستان در اثر رادمردی و رشادت جهادگران و مقاوت گران کوه پایه های هندوکش دست یابد.

 

آقای شریفی در اخیر سخنرانی خود نام تعدادی از فرماندهان و شخصت ها ی دوران جهاد و مقاومت را که مربوط به تمامی اقوام و ولایات کشور بودند نام برد که در مقابل اهداف شوم پاکستان  قرار داشتند و توسط عملیات انفجاری و انتحاری شوم طالبان با طراحی و دستور دستگاه استخباراتی پاکستان و حلقات داخلی اش مظلومانه به شهادت رسیدند.

 http://files.afghanpaper.com/pics/201106/201106131515002817.jpg

منجم زاده نیز از نیروهای مشخصی در پاکستان و حلقاتی در داخل جناح حاکم در افغانستان که قلب رادمردان آزادی را هدف قرار داده تا میدان را برای تسلط کامل طالبان در افغانستان هموار نمایند سخن گفت. طالبان هنوز هم از رشادت فرزندان صدیق این کشور ترس دارد و می خواهند قبل از هجوم و تسلط به افغانستان آنان را از سر راه خود بردارند بخشی از جناح حاکم افغانستان نیز طالبان را در به شهادت رساندن  فرزندان صدیق افغانستان  پشتیبانی می کنند.

طرح های پشت پرده حاکی از آن است که رییس جمهور کرزی جامعه جهانی را وادار میسازد تا برای حسن تفاهم با طالبان بخشی از قانون اساسی افغانستان را تغییر دهد.

 http://files.afghanpaper.com/pics/201106/201106131515002126.jpg

آقای اسدالله حبیبی از راه مسعود شهید برای مبارزه عیله دشمنان مردم افغانستان یاد نموده گفت : یاران مسعود یکی پی دیگری به شهادت می رسند و علت عدم انسجام نیروهای مقاومت ملی افغانستان ، دشمن توانسته ضربات کوبنده خود را بر مبارزان وارد آورد.

 

مراسم ساعت 6 عصر با صرف غذا به پایان رسید.

با ابراز تشکر و قدر دانی از هیات امنای مسجد حضرت ابراهیم خلیل الله که این مراسم را ترتیب داده بودند، گوشۀ از جزئیات این مراسم را خدمت هموطنان عزیز تقدیم نمودم.

 

محمود منجم زاده برلین آلمان

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   منجم زاده بعضی اوقات با تمام بی همتی و بی وقاری به شخصیت های حکومتی چاپلوسی و دست بوسی را جزء کرکتر زندگی خود تلقی میکند تا در کدام مقام دولتی مقرر شود. اما از نبشته بالای شان چنین بر میآید که در این تب تاب سیاست زدگی عوام جناب شان را نیز ویرووس انفلونزای خوکی گرفته است. فکر میشود که آغای منجمزاده از مدح گویی و چاپلوسی به دیپلومات های افغانی سودی نبرده که الان با چنین کلمات کوچه یی و غیر مودبانه دیگران را تحقیر مینمایند.

عبدالصمد مروت
سکرتر سوم سفارت افغانستان - برلین

>>>   درود بر شما منجم زاده صاحب
از دپلمات های بیسواد کشورما گفتید
من در منزل پایانی مسجد شاهد هستم این نفری که به جای سفارت گپ زد کاملا یک آدم بی سواد و لوده بود
حیف ما افغانها که در بین 28 ملیون جمعیت خود یک نفر درست نداریم که در سفارت ما کار کند
برادران و خواهران شما خود قضاوت کنید

شهناز قاری زاده

>>>   جای تعجب است کسانی که سر تا پا حلقه غلامی ونوکری آنها را دربند کشیده اند کسانی را که درمقابل اشغالگران مبارزه میکنند نوکر میخوانند ؛ راستی حکایت بز ومیش است لطف نشر کنید اگه واقعا میخواهید مستقل باشید.
منصور هروی

>>>   کسانیکه بعد از خروج فطعاط اتحاد شوروی دامنگیر جنگ و ویرانی کشور وکشتار هزاران انسان بیگناه گردیدند . تمامیت ارضی وحاکمیت ملی افغانستان را به باداران خود تحفه دادن جای بیسار تاسف و شرم است از انان به صفت یک انسان یاد کرد .
نامش ماندن قهرمان خودش بزک چوپان ریشش را که میدیدی جمبوره مداریان
رهبر شورای نظار اشرار مردم ازار غارت کرد افغانستان فروخت به اروپایان

یاسین. سیویس

>>>   متأسفانه که درین فاتحه نظر به چشمدید خودم از پنجاه نفر کسی اضافه اشتراک نکرده بود آنهم هواخواهان مسعود و مجاهدین بودند زیرا کسانیکه کشته اند همه فروشنده های دین و وطن بوده اند زیرا این همه پول و دارائی را از کجا کردند در ابتدأ این ها همه مردم غریب بودند مبارزین واقعی هیچگاه سرمایدار نبوده اند آیا سرمایه داودخان , ترکی, امین , کارمل ,نجیب , و اعضای حزب شان را کسی دیده هست ؟ در حالیکه این کسانیکه بنام شهید مسما شده اند همه از تعویذنویسی , چوپانی , مزدوری ,ندافی , به مقام های دولتی رسیده و بعدأ به میلیادر تبدیل شده و سرمایه افغانستان را به دوبی و اروپا انتقال دادند و این هوا خواهان شان هستند که خود را در موقف خداوند قرار داده و حکم شهید را بالای شان نموده و آنها را به جنت میفرستند ۰امید که مضمون هذا نشر شود .
بااحترام
امیری از امریکا

>>>   هفته قبل نخستين دسته مسلح جوانان موسوم به جنبش مسلح ازادي خواه خراسان كه هدفش جدايي سمت شمال و شمالي است در ولايت تخار در منطقه عمبر كوه تجمع نمودند در اين تجمع دها تن جوان مبارز و مسلح كه تعدادي از ولايات متعدد شمال و شمالي بودند تعهد نمودند كه بر عليه طالب و روند فاشيزم قبيله مبارزه را ادامه خواهند داد اين جوانان راه باقي مانده را همانا در جدايي مليت هاي ساكن سمت شمال و شمالي دانستند -
فربان نظر از طالقان

>>>   واه واه اول شما کی به خداوند ایمان و اوامر خداوند را قبول و می کنید شما یکی از پیروان مهم کمونست های ستمی های باند شورای نظار هستید کی دعا این ... به درگاه خداوند قبول میشود اینها کی به خداوند ایمان دارند اینها خو بر ضد اسلام بیرق ماتریالیستی را در وطن بلند نموده بودند از اینها میپرسم بنده های خداوند صرف اعضای باند ... و. ها و هم جنس بازان باند ستمی و شورای نظار وحدتی ها ی هزاره اند
ایا اینها نمی دانند یادی از چنین اشخاص جنایت کار وقاتلین هزارها انسان بی گناه می کنند
ایا اینها اینقدر بی عقل اند که خداوند دانا عاقل نیست و برای خداوند اعمال هر بنده عاصی اش معلوم نیست که هر ... را با خیرات ها ی مال بیت المال ودزدی و ختم قران کریم و انهم به نیت ضد اسلامی خویش و به خواندن سرود های بی اتفاقی و نفاق اندا ختن بین اقوام ساکن این وطن برای هبستگی انتر ناسیو نا لیزم باند جمیعتی ، شورای نظار و وحدتی های هزاره و گروه کار ازبکان لیلنی که برای متحد بودن و کودتای دیگری اینها دست دعا و ازخداوند میخواهند که توطیه های شوم وخاینانه دیگری شان کامیاب گردد و در وطن ما همان اقوام کشی و قتل اطفال وزنان بی گناه را به کمک باداران خارجی اینها که جریان دارد هنوز هم شعله ور سازد ویا دعا در حق این خاینان نمایند و این جنایت کاران را خداوندببخشند آنهم در دیار کفری همه یهودیان و عیسویان بر ضد مسلمانان جهان جنگ صلیبی را به رهبری امریکا شیطان بزرگ براه انداخته
ایا دل این ... هنوز هم به ریختاندن خون طفل .زن هم وطن ما یخ نشده است و اینها تا ابد میخواهند که دست های این مزدوران داخلی ما تا ارنج به خون اطفال و زنان بی گناه این وطن سرخ باشد ایا خداوند عادل هر عمل و کردار بنده هایش را نمی بیند
ایا نمیداند مومن با دیانت که در راه هش جان را قربان و کی به بر ضد اسلام خنجر را در گلون مسلمانا ن گذاشته است وباز به دعای این چنین اشخاص ... صفت هر جنایت کار را ببخشد خی خداوند هم کافران و عیسویان و یهودیان را یاری می کنند نه مسلمانان را من به تمام هم وطنم کی گویم که این هم همان بازی و خیانت های دوره 71 باند ستمی های شورای نطار وحدتی های هزاره و باند میلاسویچ دوستم میباشد که ریختاندن خون های هر هموطن ما جاری باشد تا باشد به مرام و مقصد شوم خود برسند اینها بدانند به فکر ایند که روزی امدنی است که بازبه کولاب تا جکستان و ایران این ... فراری شوند ما بنده ها خوب و ا و متیان رسول لله میدانیم که خداوند درین دنیا هر کافر را .. کار را به درجه خوب و انهم برای ازمایشش به کاخهای بلند می رسانن ویک دفعه از همان کاخ بلند سر نگونش می کند وهم در اخرت این ... ن داخلی ولو هر کسی که بر ضد اسلام هستند در اتش جهنم خواهد بود دیدید که قارون وفرعون و نمرودان را خداوند به کدام درجه رساند دند اخرش چی شد ان یزید که خون اولاده انحضرت را ریختاند
ایا به کدام سر نوشت مبتلا گردید ایا یزید مسلمان نبود امروز به کدام نام بد یادش می کند پسر نوح که با کافران بنشست خاندان نبوتش گم شد امید نظرم نشر گردد ورنه این سایت هم مربوط چنین ... به وطن بیچاره ما است

>>>   دشمنان افغانستان قلب آسیا :باتمام زور وزر خویش نتوانستند افغانستان مهد دلیران را تجزیه کنند ؛ آن وقت جنبش مسلح آذادی که قده سرطانی دیگری برپیکر زخمی ومجروح وطن ما میباشد ؛ جز تولید ویروس تعصبات نژادی هیچ غلط نمیتواند بکند.
منصور هروی مقیم ایران

>>>   سلام:- درود فراوان بر روان پاك شهداي كه در راه ازادي وطن از لوث بيگانه گان جان هاي شيرين خود را فدا نموده اند تا مردم ما با سربلندي و افتخار زندگي نمايند و لعنت خدا بر ان عده عوام فريبانيكه فريبكارانه خود را جا زده اند و با سرنوشت ملت مظلوم ما با باداران اجنبي خود معامله گري مينمايند اين را بايد بدانند كه هيچ نيرو وقدرتي نميتواند جلو خشم مردم را بگيرد باشد چند روزي شايد به اين فريب كاري هاي خود بتوانند دل باداران خودرا شاد نمايند اما در نهايت خودشان شرمسار وتا قيامت نزد وجدان خود مسئول خواهند بود دوران زمام داري كرزي روزي به پايان خواهد رسيد و نه او خواهد ماند ونه هم دار ودسته جنايت كار ان كه خون اين همه سر باز افسر ومردم عادي به گردن شان ميباشد وروزي خواهد رسيد كه اورا در محضر عدالت الهي مجرم وبه سزاي اعمال شان بر سانند
با احترام م ..م از هرات

>>>   تعداد كسانيكه در اين فاتحه حضور داشت ، چهل نفر بيش نبود كه همه شان با اساس يك عقيده ... جمع شده بودند يعني تعصب قومي و سمتي . و اكثريت مطلق شانرا دزدان و كابل چوركاني شوراي .. نظار تشكيل ميداد .

كابلي هامبورگ 

>>>   زنده باد آقای منجم زاده که با نوشتن این متن یکبار دیگر اینرا ثابت نمودید که کسانی حتی در بیرون از مرزهای افغانستان یاد قهرمانانشان را گرامی میدارند . مسلط شدن دوبار طالب در افغانستان مخصوصا شمال خواب است وخیال است و جنون ، فرزندان صدیق این وطن همیشه آماده ایثار وفداء کاری هستند و به قیمت خونشان از کشورشان دفاع خواهند کرد. و به جواب (یاسین سیوس) که در فوق نظرش را نوشته مینویسم که اگر تو مسلمان و با وژدان باشی چنین حتک حرمت را در ارتباط به رشادت و مقاومت ملت افغانستان نمی نویسی انشاء الله برای همیشه روسیاه شرمنده وخجالت باقی خواهی ماند .

م تخار

>>>   من در رابطه به نوشته نفر اول که نام اش حقیقی نیست مینوسیم کسی که به تمام خائینین و بیگانه پرستان انتقاد و لعنت میفرستد هیچگاه دنبال پست و کار دولتی نمیگردد او صف خود را از ارتجاج جدا نموده است او از چاپلوسی گپ زده کسی که دستگاه جناح حاکم را بباد انتقاد میگرد انتظار پستی هم ندارد
ان کسایکه از عمال دولت طالبانی دفاع میکنند چاپلوسی میکنند
اکبر از کابل

>>>   فردا این حنبش مسلح ازادی خواهان را به نام تروریستان معرفی میدارند. ولی مردم باید اگاه شوند که این یک موج خود جوش است که پشتیبانی مردم را به دنبال دارد.

>>>   همان خواهر ما در بالا واقعت گفته اند , آن شخصی که به نمایندگی از سفارت حرف زد نمیدانم چه بگویم که آیا وی سواد دارد. حیف ما که چنین انسانی از ما نمایندگی میکند. در محافلی که خارجی ها استند این شخص چه جوری بیانیه خواهد داد. طوبه طوبه

>>>   خطاب به اقای قربان نظرازتالقان:
برای باراول ازجوانان بنام جنبش مسلح ازادی خواه خراسان رامیشنویم که برای تجزیه سمت شمال مبارزه میکنند ولی فکرمیکنم که تافعلا صدایشان به ګوش جهانیان نرسیده وشاید درغارهای موش خواجه بهاوالدین ګردهم ایی کرده باشند چرابه میدان نمیبرایند اګرواقعا جوانان ازادی خواه باشند ولی فکرمیکنم صرف چند نفرلنډه غراجمع شده وازطرف ګروه شروفساد تحریک شده تایک حرج ومرج رابین مردم خلق کرده شاید اینها هم به سزای اعمال شان برسند

>>>   برادران عزیز:
من در مراسم فاتحه و دعا خوانی شهدای راه آزادی درشهر هامبورگ شرکت داشتم شماری زیادی از هموطنان دراین مراسم شرکت نموده بودند من از این که در نوشته بالا اتهامات و حرف های زشتی نوشته شده بود تعجب نمودم که حالا مراسم در مسجد را هم مسخره میکنند .
مراسم این رادمردان و مقاومت گران و فرزندان با شحامت این سر زمین علیه طالبان و دولت طالب پرور افغانستان به خوبی و با شکوه به پایان رسید .
ولی سیاه روی و خجالت برای آنانی باقی ماند که این مراسم با شکوه را تحریم نموده بودند .
مرکز اسلامی حضرت ابراهیم خلیل الله یکی از مساجد بسیارمهم و با ارزش در اروپا میباشد این مرکز توانسته با فعالت های فرهنگی و آموزس و پرورش به اطفال مهاجر افغانستان در هامبورگ خدمات شایسۀ انجام دهد همچنین در تدریس قران کریم و سایر تعلیمات اسلامی درالمان پیش قدم بوده ولی متاسفانه حلقات بخصوصی که مربوط به حزب اسلامی و گرو حقانی که درکشتار مردم بیگناه افغانستان دست شان آلوده میباشد به این مرکز شریف رخنه نموده و باعث آزار اعضای محترم مسجد میگردند .
برادران ما باید از انسجام و وحدت و همآهنگی اعضای مسجد برادران شعیه ما مسجد حضرت بلال که روابط خوبی باهم داریم بیاموزیم که درهمه پروگرام ها وحت نظردارند و درمحافل مشترکا شرک میکنند متاسفانه این وحدت عمل در مسجد ما نمیباشد در صورتیکه مرکز ما یکی از مهم ترین مراکز اسلامی در سطح اروپا میباشد .
شما خوب توجه نماید شمار زیادی از اعضای مرکز ما در این مراسم فاتحه و دعا خوانی به روح فرزندان صدیق این کشور که مربوط به تمام افغانستان میباشند وهیچ تفاوتی بین آنان نیست و ازهمه یاد شده است حتی درهمین مراسم از شهید عبدالله خان وردک که دو سال قبل در ولایت وردک که او والی بود نام گرفته شده ولی باز هم حلقات متعصب و طالب نما خود را از بدنیه اعضای مسجد خضرت ابراهیم جدا نموده و این مراسم را تحریم نمودند ، در عوض به آن دشنام میدهند خداوند ما را هدایت کند و دشمنان را ازصفوف ما دور نماید.
مسجد حضرت ابراهیم خلیل الله باید راه خود را مشخص نماید و راه خود را با گروهای تروریست و طرفداران طالبان به کلی جدا نماید تا مابتوانیم در آموزش و پرورش فرزندان این وطن در هامبورگ موفق تر باشیم شماری از دوستان ما اطفال خود را نمی خواهد آموزش طالبانی بدهند و از آمدن به این مسجد ابا میورزند .
زنان مسلمان افغانی در همه جا مورد زجر و آزار و نفرت طالبان بوده و اینک درشهرهامبورگ از مرکزی که طالبان در رخنه نموده اند اظهار نگرانی مینمایند .
من به هیچ عنوان نمیخواهم مقام والای مسجد حضرت ابراهیم را خدای ناکرده مورد سوال قرار دهم خودم یکی ازدوستاران وعلاقه مندان این مرکز و پروگرام های اسلامی آن میباشم ولی از چنین شرایطی رنج میبرم میخواهم این مرکز به عنوان یک مسجد برزگ مورد تآیید همه قرار گیرد ولی تا زمانیکه مخالفت ها و دوگانه گی ها و اختلافات گروهی و حزبی در این مرکز از بین نرود ما در پروگرام ها دینی و وظایف اسلامی خود موفق نخواهیم شد
رازق از شهر هاربورگ

>>>   بسیر جای شرم است که، یکتعداد از هموطنان ما خودرا وطنپرست میگویند و به انم در مراسم جنازه و یا فاتحه چنین انسانهای ... به مردم و وطن سهم میگرند .
بطور مثال؛ حمید مفید ( مضر) که یکی از کدرهای دست اول حزب واحد در اروپاست .
مردم افغانستان خواهان محکمه مردمی چنین اشخاص جنگ سالار هستند ، ولی یکتعداد از مرتجعین که در حزب دموکراتیک خلق افغانستان( وطن) در دوران حاکمیتش بخاطر منافع شخصی شان به رندیهای گونه گون جای برخود یافته بودند ، امروز چهره های اصلی شان به همه اعضای صادق به ارمانهای انسانی انسانی حزب شهیدان و مردم رنجدیده ماثابت شدند .

>>>   داکتر اسدالله حبیب یک شخصیت علمی و فرهنگی کشور ما است . مگر باتأسف باید گفت که یک شخص وبسته به استخبارات چند کشور نیز میباشد. بدین ملحوض من ترجیح میدهم یک ادم کم سواد را نسبت به اشخاص نوسینده،شاعر.... که و بستگی به استخبارات دارند .

>>>   سلام !
من در محفل فاتحه گیری بودم و سخنرانی نماینده سفارت را تعقیب کردم. با خود گفتم که سفارت چرا خانه سامان یا یک راننده را به این محفل فرستاده است که سواد خواندن ندارد.مگر در گوشم زمزمه شد که ایشون دپلومات اند. سوال اینه که همه در سفارت اینطور اند یا این بهترین شان است.چرا سفارت ما به چنین محافل احترام ندارد .فرستن چنان اشخاص در واقعت توهین بر شهدا و ما افغانان هامبورگ میباشد. تمنا دارم که مسولان سفارت در اینده توجه بیشتری نمایند.
د.هاشمیان از هامبورگ

>>>   عجب مردمی هستید وله از صمد مروت بیچاره توقع دارید که جامع الکمالات باشد فکر میکنم از کسی که تمام عمر مدیون حزب کمونست پرچم و خصوصاً خاین ملی ببرک کارمل است و به اساس حزبی بودنش قواله روبایی صنف 12 گرفته این انتظار که مانند علامه سیدجمال الدین افغانی نطق داشته باشد بیجاست. بنده زیاد پرحرفی نمیکنم چون مروت اگر کمی هم وجدان داشته باشد کافیست یکبار سر به گریبان خود ببرد و از اعمال ناشایسته دروان پرچمی گری خود پشیمان و دیگر در انزار عمومی ظاهر نگردد.
هم دوره اقای مروت سکرتر چهارم سفارت جرمنی

>>>   رازق ستمی اول به خود بیا جرا شما تاجران قتل هزاران هم وطن را القاب شهید قهرمان میدهید ایا مردم افغانستان این کوردلان و جنایت کاران را نمی شناسند ایا مردم فغا نستان عملکرد های ای دزدان و ادم کشان را در زمان قدرت شان به پوست وحس نکرده بودند ایا شما جرا از ان اطفال و زنان بی گناه که ار اثر بمباردمان و توسط سگ های دشمن هر روز در خاک خون می غلطند ایا شما کوردلان ...... گادی همیشه یک طرف را می بینید ایا شما غیرت افغانی دارید که عسکر خارجی یک زن هم وطنت را در مقابل اولادش بی سطر کند ایا غیرت افغانی همین قسم است اگر یک غلام داخلی که به هزار نوع بی ناموسی و جنایت مردم را در خون بغلتانند وشما از بعد وعداوت چک چک برایش کنید وسیل بین و تماشاگر جنایت مزدوران داخلی و خارجی باشید مرگ بر انانیکه برای چند دالر مزدوری برای خارجی ها از نامو س غیرت و ابرو هم وطنش بگذرند و خو شبختی افراد مزدور خود را در برابر بد بختی دیگران طلب کنند برادر امید نشر کنی

>>>   من این مروت را از آغاز کار او در وزارت خارجه میشناسم. وی و بیانیه دادن در مسجد . در ایام زمامداری نجیب الله در وزارت تنها وظیفه جاسوسی و مبارزه بر ضد مجاهدین بود. عجب است که وی سوگواری از شهدا مجاهد دارد.
کارمند وزارت

>>>   نیامدن و یا بی ارزش شمردن اقای اشرف سفیر افغانستان در برلین به مراسم فاتحه خوانی شهیدان راه آزدای افغانستان درشهر هامبورگ آلمان توهین بزرگی به مهاجران افغانی و شهدای اخیر افغانستان تلقی میشود از همین جا معلم میشود علاقه سفیر به افغانستان ، رادمردان مجاهد این کشور و هموطنان اش تاچه اندازه است که خود حاضر نمیشود به هامبورک در غم شریکی هموطنان خود شرکت کند در صورتیکه فاصله برلین هامبورگ اندکی بیش از 250 کیلومتر است.
و بقل اقای هاشمیان خانه سامان خود را برای خواندن چند کلمه که در خور یک سفارت نیست به عجله بخواند و با ابراز تسلیت نوشته خود را ختم کند .
مردم انتظار داشتند که عوامل این جنایت و دست های نابکاری که در این جنایت دست داشته از طریق نماینده افغانستان افشآ شود.
ولی اگر یک عسکر المان در افغانستان کشته شود اقای اشرف و نجیب لافک صد ها کیلومتر برای غم شریکی اشتراک میکنند تا عکس شان با وزیر دفاع المان در روز نامه ها نشر شود ولی نسبت به مجاهدان راه آزادی که خون خود را فدای وطن و مردم ان مینمایند ارزش قایل نمیشوند .
افسوس برای اقای اشرف سفیر افغانستان در برلین دوری سفیر از افغانها سابقه طولانی دارد این روش در مقابل افغانها در برلین از سال ها ادامه داشته و با آمدن اقای اشرف خراب تر شده است.
اقای اشرف این چوکی برای همیش به شما نخواهد ماند ولی ننگ و نفرت آن برای همیش در چهره شما ماندگار خواهد بود.
مطمعن باشد همان طور که شما با تیم قبیلوی کرزی و ساخت و باخت ای سیاسی مردم ما را فریب میدهید،مردم ما نیز به شما ارزش قایل نیستند .
اگر فاتحه ملا عمر در هامبورگ توسط طالبان گرفته شود شما نفر اولی خواهید بود که در ان شرکت خواهد نمود .
شما که در های سفارت را بروی شهروندان افغانستان بسته و دور خود را با یک سیم خوار دار با هموطنان خود بسته اید دیگر انتظاری از شما نمیتوان داشت که به فاتحه راد مردان این سرزمین شرکت کنید . شما به خاکسپاری المان ها بروید شاید مدال بگیرید ولی مدال رزمنده گان راه ازادی افغانستان به شما داده نخواهد شد .
غفور از هامبورگ

>>>   مردان مقاومت جاویدانه اند.
مراسم فاتحه با بسیار عالی اش برپا شد و اکثریت کسانیکه مخالف پاکستان و اولاده های نامشروع آن بودند ،اشتراک نموده بودند، صرف یکعده عقده یی و مزدور که عمر خود را در ګدایی به آی اس آی بخاطر به قدرت رسیدن قوم وقبیله میدانستند ،اشتراک نداشتند.
این کسانیکه دربالا نظرات مسخرفانه داده اند،یکنفر باچندین نوشته وحتی یک بی حافظه که فکر کنم اولاد مجددی بوده و یا از مزدران حلقه به ګوش مداریهای پنچابی خود را از امریکا معرفی نموده و ګفته است که کسی در مسجد دیده نمیشد و مردم کم بود.
ضمیر ازدنمارک در مراسم حضور داشتم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است