مژده جمالزاده به قتل رسیده است؟!
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۲    ۱۳۹۰/۳/۵ کد خبر: 22624 منبع: پرینت

مژده جمالزاده آواز خوان افغانی که توسط احسان الله بیات و تلویزیون آریانا به کابل آورده شده و بعدا جذب تلویزیون طلوع گردید و مدتی هم بخش تبلیغات عزیزی بانک را برعهده داشت ، مدتی قبل در کابل اختطاف گردید.

این خبر از رسانه مخفی نگهداشته شد.

پس از آنکه پولیس از یافتن وی نا امید گردید ، متصدیان تلویزیون طلوع و عزیزی بانک در صدد برآمدند تا با پرداخت پول، وی را از چنگال اختطافچیان نجات دهند.

هرچند گزارش تایید نشده ای وجود دارد که وی توسط اختطافچیان به قتل رسیده است ، اما یک خبر دیگر می افزاید که وی پس از پرداخت پول، آزاد گردیده و فعلا در یکی از شفاخانه های خصوصی در کابل بستری است در حالیکه گوش چپ وی توسط اختطافچیان بریده شده است.

نسرین جمالزاده مادر مژده نیز از خارج برای مواظبت از دخترش به کابل آمده است.

مقصود حیدری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جمالزاده هم اکنون 12:30 چاشت 5/3/1390 به وقت افغانستان در دفتر کار خود در تلویزیون نور نشته است و خبرهای ساعت 12 را هم خواند.
هرگونه تبلیغات در مورد مرگ و زندگی وی کاملاً بیجاست
دوستان در نشر و پخش اخبار به صداقت و بیطرفی توجه نمایند.
همکار جمالزاده از بخش خبر تماس گرفته بودیم

>>>   گوش چپش خوخیر که بریده شده است خداکند که ....

>>>   منبع فساداخلاقی بود اګربینی وګوش اش بریده شده باشد ګپ خوب است ولی به هیچ صورت طرفدار اختطاف یابی عفتی اش نمیباشم وانرایک جنایت بزرګ میدانم

>>>   این چه جنایت است. ما چه وقت آدم میشویم؟

>>>   جزای کسانیکه توهین به فرهنگ واعتقادات ملت مسلمان افغانستان نماید وفرهنگ ناب اسلامی این ملت رامسخره وفرهنگ فاسدغرب را ترویج نماید همینه بایداین بی حجاب رزیل به درگ وصل میشد-
دانشجوی دانشگاه بلخ

>>>   خبرخوب!
هرمسلمان که از چوکات اسلامی خود خارج شود چنین روز بالای آن خواهد آمد
انور

لوگر

>>>   افغانها در همه ابعاد افراطی هستنند مژده خانم هم یکی دیگر ان اصلا از سر و وضع خود خبر نداشت سزای قروت اب گرم

>>>   این یک کارغیری انسانی وافغانی است. درصورتیکه امنیت افغانستان قابل اعتمادنیست پس نبایدآوازخوان زن رابه افغانستان دعوت کنند. خداکنداین خبربی بنیادباشدازخداوندبرای مژده جان سلامتی راآرزومیکنم.....
مقصود یکی ازعلاقمندان مژده جمالزاده

>>>   امید وارم که این خبر راست باشد واین ... به سزای اعمالش رسیده باشد. ای کاش که آن اختطاف گران بینی و گوشها ولبهایش را میبریدند تا درس عبرتی برای دیگر ... ها مانند ستاره و دیگر مژده هایی که غیرت و مردانگی افغانها را نادیده میگیرند شود. زنده باد شیر مرد ان افغان که میخواهند جامعه مارا از این ... پاک کنند.

احمدزی

>>>   بیچاره، بینی خوده خودش بریده بود گوشش ره هم اختطافچیان بریدن.

>>>   کسیکه نوشته ای جمالزاده خوب است
او یک جمالزاده دیگر است
چرا مردم را به اشتباه می اندازی؟
گل احمد از کابل

>>>   روی مقصود جان .... که من خودم شاهد ان بودم که مژده جمالزاده درست همانروز های که اوازه پخش گردید از کانادا به افغانستان امد و چند برنامه زنده در یکی از شبکه ها داشت ودوباره به کاناده برگشت.
قیوم دبنگ

>>>   جالب است در این کشور داشتن ... کار خوب و پسندیده است. فروختن دختر کار نیک است. کشت مواد مخدر و قاچاقبری هیچ اشکالی ندارد. قطع جنگلات و فروختن درختان به پاکستان کاری درست است. غارت و چپاول معادن و آثار عتیقه کاملا بجا و عرف است. خشونت در مقابل زنان و اطفال و تجاوز به آنان، انگشت بریدن، دست قطع کردن و سربریدن انسانها به بهانه های مختلف و ده ها و صدها جرم دیگر از نظر یک تعداد زیاد پذیرفته شده و قابل قبول است. ولی اگر یک دختر آواز بخواند دهان همه به اعتراض باز است.
جان من خوش نداری چرا میبینی و یا چرا میشنوی؟ چرا نمیروی دنبال قرآن و نماز خواندن خودت؟ آیا کسی تو را مجبور ساخته است؟

اگر مژده و امثالش گناهکار هستند خودشان پاسخگوی اعمال خود خواهند بود و نه تو. و در این مملکت بسیار خطاها و جنایات بدتری هر روز و هر لحظه اتفاق میفتد. اگر حقطلب هستید چرا علیه آنها صدای خود را بلند نمیکنید؟

احمد فهیم

>>>   فهیم جان درود برتو!
غزنیچی

>>>   کشتن مژده جمالزاده گپ بسیار نیک است خداکند کشته شده باشد وچون جمالزاده یک خانم کاملا ... وقاتل عزت وفرهنگ ملیونها افغان است ویک ..... در برادر دین ومذهب است
امکان دارد برای زیاد بی دین های که خود و دین و خدا را در برابر امریکا و غرب به نیم دالر می فروشند تراژیدی بزرگ باشد ولی از هر بعد اگر دیده شود یک ... است آیا کسانیکه از وی دفاع می کنند خوش دارند مادرشان در شغل وشیپ جمالزاده قرار بگیرد و وی برای تمام پیسه دران خاصیت یک تکسی را داشته باشد وتمام جانش در تلویزیون معلوم شود
اخگر- غور

>>>   خدا نكند
مژده جمال زاده را از خودم بيشتر دوست دارم.

>>>   حا فظ میگوید
گر می نخوری تنه مزن می خوران را / صد لقمه خوری که می غلام است اورا
حالا مژده به مراتب مسلمانتر است نسبت به گلبدین و ملا عمر.
کسی را نکشته ونه کدام ظلمی کرده.
درد بلایش سر حقانی / گلبدین/ و ملا عمر کور بزند.

حمید

>>>   آقای فهیم
شیر مادر برایت حلال،با تو همنظرم گفته هایت عالیست

>>>   کسانیکه اواز خوندن را خلاف مقرارات اسلامی میداند، بنظرم ... قرن ۲۱ است .
از دست این ... که از خود هیچیزی با ارزش ندارند ولی با تقلید از عربهای عیاش که در ظاهر مسلمان و در بطن ... ترین ادمهای دنیا هستندمیکنند .
نسیم

>>>   درود به انسان ها.
من با احمد فهيم موافقم. بر علاوه كساني كه طرفدار خشونت هستن و رفتا مژده را درست نمي دانند حتمن به نوعي دچار كمبود محبت هستند همچنان اگر دوباره به كارنامه ي خويش بنگرند خواهند ديد كه خودشان دچار چه اشتباهاتي در زمينه ي اخلاق شده اند كه امروز خشونت طلب گرديدند. اگر هم انحراف را محكوم مي كنند يك بار به پرونده ي مادر و خواهر خود هم بنگرند كه چقدر دچار انحراف هستند منتها در پوشش افغاني. از ديدگاه روانشناختي كساني كه در كودكي مورد آزار و اذيت جسمي و جنسي قرار دشته اند يا غرايظ خود را به نحوي نا درست ارضا كرده اند به خشونت گرايي روي مي نهد. متاسفم براي همه نابخردان.
افرشته

>>>   فهیم جان گل گفتی!!!!! آدم کشی، سرانسان بیگناه را بریدن، تربیت اطفال به واسکت پوشی (انتهاری ) گناه نیست مکر آواز خوانی کفر است. این است منطق برادران تحصیل کرده ما در مدارس پاکستانی. هیج امیدی نیست به آینده این وطن :(

>>>   متسفانه که این وطن پایمال چند مزدور آی اس آی گردیده تاافغانستان تجزیه نشود همیشه این بی رحمی ها ادامه خواهند داشت ...
س.ج

>>>   در پاسخ به نوشته ی برادر فهیم!
یکی از مشکلات ما، خلط موضوعات است. آن هایی را که بر شمردی درست آن ها هم خیانت کردند و جرم و باید محاکمه شوند. نباید بگوییم اول باید اینها محاکمه شوند و بعد در مورد مژده سخن گفت هر دو باید مجازات شوند. به قانون اساسی کشور اگر رجوع شود همه ی افرادی که بر شمردی خلاف قانون عمل کرده اند وباید محاکمه و مجازات شوند در عین حال یادمان نرود که عملکرد مژده و تلویزیون ها هم خلاف قانون اساسی کشور است لذا باید جواب پس دهند مگر اینکه قانون را قبول نداشته باشی. و اما اشاره کردی که چر نگاه می کنی بر فرض تا وقتیکه من در خانه هستم و خواهرم را که در دوران نوجوانی و ناپختگی هست نصیحت کنم که مژده را نگاه نکند و از او یاد نگیرد اما وقتی از خانه رفتم بیرون چگونه ممانعت شوم. نه تنها شوهای مژده که هر برنامه ی مباذل دیگری را. نوجوان هستند و درک برخی از موضوعات برای نوجوانان چه دختر و یا هم پسر سخت است و مشکل . از این رو باید به اساس قانون اساسی کشور جلو این ها گرفته شود. بر اساس قانون اساسی.
.
و اما یک موضوع دیگر شنیده اید که می گویند مرگ خوب است اما برای همسایه.
آیا شما حاضر هستید که همین هنرمندی را خواهر شما هم می داشت و وضع زننده ای در تلویزیون ها ظاهر می شد؟ دوست داشتید که همین مژده خواهر شما می بود؟ اگه از مژده دفاع می کنید برایتان عیب نیست که خواهرتان هم چنین باشد. مگر یک موضوع دیگر هم هست شما طرفدار این نوع ادم ها هستید تا به نوعی به یکی از نیازهایتان پاسخ نامشروعی بدهید.
بیچاره مژده ...
خواهر شما الهه از مونیخ

>>>   با عرض سلام اگر موضوع اختطاف مژده دورغ باشد چرا بمنظور رفع این مسأله که اذهان مردم را مخشوش میسازند از خود دفاع نمیکند ودر یکی از رسانه ها که گویا اسپانسرش کرده بودند چرا ظاهر نمیشود؟ این حالت خود بخود نماینگر ان است که همچو حالت بالایش امده واز شرم جرأت آنرا ندارد که حد اقل از خود دفاع کند

>>>   جای تأسف است که در این کشور هنوز هم از طرفداراران اسلام طالبانی زیاد اند و با افتخار جنایات را در قالب اسلام دانسته و تأئید میدارند.
کدام اسلام؟
همین اسلام جنایتکاران؟
همین سر بریدن انجنیران, معلمین, روشنفکران؟
همیش خشونت علیه زنان, سنگسار وحشیانه, حملات انتحاری, قتل عام ها و نسل کشی ها؟
همین گرفتن اجباری دختران تحت سن توسط روحانیون, زورمندان و پولداران و معاوضۀ دختران مظلومین با سگ؟
ما در قرن 21 زندگی مینمائیم و جهان چون یک دهکدۀ کوچک بهم گره خورده هر راه , روش و دید که خود را با تقاضای زمان عیار نسازد اگر دوام هم داشته باشد عمرش کوتاه است.
جای تأسف است که در کشور ما کنون هم جاهلان مریض زیاد وجود دارند که حرف و نظر عقده مندانۀ شان مایۀ شرم است.
وحید

>>>   اگر این موضوع دورغ باشد چرا در یک رسانه ظاهر نمیشود واین خبر را که باعث بد نامی وغیره موصوفه میگردد تکذیب نمیکند به نظر من در اصل بالای همچو انسان های که از دایره اسلام بر امده باشد تبصره کردن هیچ خوب نیست چرا هر کس از خدا دور شد حتماً چنین حالت بالایش امده نی است.
سلیم از کابل

>>>   خوب شخصیت بود

>>>   خانم الهه خودت رفتی در مونیخ آلمان که هر لحظه چشمت به بسیار بدتر از مژده میفتد. بعد برای دیگران مفتی میشوی و فتوا صادر میکنی؟

میشود بفرمایی چه تعداد از کسانیکه بر شمردم، آن کسانیکه وطنمان را به خاک و خون کشیده اند و هست و نیستش را تاراج کرده اند به محاکمه کشیده شده اند و جزای اعمال خویش را دیده اند؟ که حالا نوبت به مژده رسیده است؟

تا بحال چند ملا را دیده ای که حملات انتحاری را نفی کند؟ و یا آسیب رساندن به منافع ملی را گناه بداند؟ به چه تعداد دیگر باید در حوادثی چون حملات انتحاری بغلان، مسجد تالقان و یا کابل بانک جلال آباد باید کشته میشد تا مردم ما خود را زحمت دهند و بر آیند علیه اینگونه اعمال خشونتبار اعتراض کنند؟ در حالیکه مطمئن هستم همین فردا اگر علیه مژده و امثالهم اعلان اعتراض بدهند به ده ها هزار نفر با چوب و چماق برای تخریبکاری حاضر و آماده خواهند بود.

و اگر مژده ها باعث تباهی و خرابی جامعه میشدند باید امروز ترکیه بدترین و پسمانده ترین کشور اسلامی میبود و نه بر عکس.

و تربیه را با آموزش و دادن آگاهی میتوان به کوچکترها آموخت، نه با در تنگنا گذاشتن و زورگویی. مسلما اگر خودتان از کارهای ناشایست پرهیز کنید میتوانید الگو و راهنمای خوبی برای فرزندانتان نیز باشید.

موفق باشید
با احترام
احمد فهیم

>>>   اگر این خبر واقعیت داشته باشد، خبر خوبی به آزادی مطبوعات و نمایش فرهنگی افغانی نیست چون خانم جمالزاده فرهنگ مدرن افغانی را به نمایش میگذاشت. دوستش دارم
مخدومقلی فراغی

>>>   خواننده عزیز :

اگر این خبر راست باشد واقعآ خبر تکان دهند ه است که ما افغان ها در داخل کشور خود نتوانیم مصون زنده گی کنیم هر چند این را همه میدانند ولی هستند هموطنان ما که از شنید ن این خبر خوشی میکنند و جشن میگیرند و نمیداند که مژده کی است او هر کسی که است باز هم همو طن من و تو است او خواهر و مادر است من از اختطاف این خواهر خفه نشدم بلکه از اینکه یک عده همو طنان ما کورکورانه خوشی کرده اند که گویا خوب شد که مژده را برده اند و یا کشته اند
به هر صورت تو فردا چنین سر نوشت را به خواهر و مادر خود انتظار داشته باش . و تو اینرا بدان هیچگاه یک افغان اصیل و با دانش ما چنین اعمال نادرست را در مقابل خواهر ی خود نمیکند بلکه هستند جاسوسان پاکستان که با انجام چنین اعمال میخواهند لقمه نان حرام بدست اورده و مردم دلیر خود را بترس و دحشت اندازند
اگر ما واقعآ وجدان داشته باشیم این یک خبر تکان دهند است و این عمل نا شایاسته نشان میدهند که دیگر زنان و خواهران ما مصوون بوده نمیتوانند
و شما این ار بدانید که این کاری دشمنان وطن و مردم ماست
و با چنین اعمال نا شایاسته و ضد اسلامی شان میخواهند مردم را بی روحیه ساخته حتی خواهران ما از رفتن به مکتب دست بردارند
به هر صورت از خداوند میخواهم که این خبر دروغ بوده تا انعده کسانیکه بسر مانه هر چیزی که نوشته اند شرمنده و روی سیاه گردند
با احترام کریمه از تا جکستان

>>>   نظر درست را جناب احمد فهیم جان به همه کسانی که نظرات خود را غیر منصفانه بیان کردند

>>>   من هم هم از این خانوم خوشم نمی اید.. اما هیچوقت آرزوی روز بد برای ایشان نمیکنم فقط آرزو میکنم که راه خود را پیدا کند ..تمام .نه میخاهم که این زن را بکشند نه اختطاف بکنند. سرنوشت هر انسان دست خدا است نه بنده آن .
مصطفی

>>>   سلام بر همه:
اگر این خبر درست باشد واقعأ که متاثر کننده است.... چونکه مزده جمالزاده بااجراء برنامه هایش در تلوزیونها هیچ طفلی را یتیم, زنی را بیوه, خانه را ویران نکرده... افرادیکه باید اینطور مجازات شوند کسان دیگری اند که هیچ نمیتوان تصور کرد که به جزای اعمال شان برسند.....
راستگوی از زیر زمین

>>>   مژده جان امیدوارم جور و سلامت باشید. ما شما دختر شجاع را دوست داریم. خدا یار تو باشد ای دختر زیبای وطن.
خدا یا ما را از شر مفسدین و ادمکشان و دزدان و جاسوسان نجات بده و دست گدایی ملت افغانستان را کمی کوتاه تر کن که نان را به گدایی می خورند اما در غیرت نظیر ندارند !!
بی عقلی بلای جان

>>>   خدا نکند مژده عصر نوین با افکار نوین را
خدا کهنه فکرها را بکشد
مژده جان دوستت دارم دختر وطن ما زیاد دوستت دارم
زحل از جاغوری

>>>   واقعا خاک بر سر ما با این نظریات از طالب بدتر مان
سخی احمد

>>>   بار دیگر در جواب برادر فهیم!
همه ی این ملاها و کسانی که گفتی باید مجازات شوند. همه اینکه مجازات نمی شود هم خودش نقص قانون است. اما نباید فراموش کنیم که مجازات نشدن یک فرد یا یک کتله باید به این معنا باشد که هیچ کسی نباید مجازات شود. با توجه به فرمولی که شما ارائه کرده اید هیچ کس نباید مجازات شود چون فلانی ها مجازات نشده اند!!!!!!!!!
در رابطه با مخالفت با قانون اساسی چیزی ننوشتی!
موضوع ترکیه: در تاریخ این کشور هیچ زمانی مردم به اندازه ای که اکنون از حکومت و دولت راضی هستند دیده نشده است. فکر می کنی علت چیست؟ دولت حاکم به رهبری حزب عدالت و توسعه شعارش حجاب است. فکر نکنم اردوعان و گل مژده را قبول داشته باشند. تا به حال تصاویر خانم های هر دو رهبر را دیده ای؟ پیشرفت این حکومت نه به خاطر سیکولاریسم بلکه بر اساس ارزش های اصیل اسلامی است که مژده ی شما مخالف با ان حرکت می کند.
و اما ملاها چرا حملات انتحاری را نفی نمی کنند. نفی کرده اند برادر عزیز اما نه در سطح کلی . چرا نفی نمی کنند؟ بیم از کشته شدن دارند. خودت را به جای ملایی بمان که امروز نفی کرده است و فردا بدون تردیدی کشته می شود. حاضری این کار را انجام دهی؟ ان هم در دولتی که قادر به تامین امنیت جان مردم نیست!!!!!
و دیگر اینکه درست است که تربیت را می توان با آگاهی به کودکان و نوجوانان اموزش داد اما مواردی هم وجود دارد که خنثی کننده ی نتیجه ی این تربیت است که باید از آن جلوگیری شود. یکی از ان خنثی کننده ها ابتذال است
در ضمن به من هم توهین کردی، چیزی نمی گویم می مانم به پای شخصیت خودت.
خدانگهدار.
خداوند همه ی ما را به راه راست هدایت فرماید.

>>>   خانم الهه راست گفت!
چه کسی از شما دوست دارد خواهرش مژده باشد.
صادقانه بگویید.
اینجا اگر دروغ بگویید به پیش وجدانتان که نمی توانید این کار را انجام دهید.

>>>   کسیکه یک زره ایمان درقلب اش موجود باشد نمیخواهد که خواهرش مثل مژده باشد چراکه هیچ مسلمان وافغان اینقدر بی حیایی وبی عفتی راقبول کرده نمیتواند

>>>   خلاصه!
این کشور اسلامی است و مسلمانان هر گز مژده..... را نمی پذیرد و اگر آنعده اشخاص که میپذیرد آنها ولی اعلم که مسلمان باشند.
ان و ر

>>>   خانم الهه منظور من هم از مطرح کردن مدل ترکیه تاکید بر همین موضوع است. که قانون اساسی ترکیه به حقوق تمام مردم احترام گذاشته است و کسی نمیتواند به کسی زور بگوید. آیا رجب طیب اردوغان و یا هر کس دیگری میتواند با چماق حکومت بر سر مردم بزند تا وادار به پوشیدن حجاب شوند؟ مسلما حتی اگر این جملات را بر زبان براند فردا حکومتش ساقط خواهد شد. و کاملا بر عکس گفته ی شما همین ارزشهای سکولاریسم بنیان گذاشته شده توسط آتاتورک است که باعث پیشرفت ترکیه شده است. (منظور قانون اساسی ترکیه) و نه فقط این حزب و یا آن حزب.

و بهتر است سوالتان را اول چند بار با خودتان تکرار کنید و از خودتان بپرسید: مژده تا بحال چند کودک افغان را بی پدر ساخته است؟ چند مادر را داغدار ساخته است؟ به چه میزان از ثروتهای افغانستان را دزدیده است؟ بر سر کی میخ کوبیده است؟ دست کی را بریده است؟ که حالا پیش از همه ی "جنایتکاران بر تخت تکیه زده" باید مجازات شود؟ آیا تمام مسائل اساسی این مملکت حل شده است که حالا تنها مشکل مشکل مژده مانده است؟
آیا پرداختن به مسائلی چون مسئله ی مژده جولانگاه قدرت شما است و زورتان به بالاتر از آن نمیرسد؟

و ملایی که به قضا و قدر و خواست خداوند اعتقاد داشته باشد چرا باید از این و آن بترسد؟ مگر نه اینکه خود خداوند در قرآن میفرماید:

هُوَ الَّذِى خَلَقَكُم مِن طِينٍ ثُمَّ قَضَى‏ أَجَلاً وَأَجَلٌ مُّسَمّىً عِندَهُ ثُمَّ أَنْتُمْ تَمْتَرُونَ (انعام، 2)

و حال یک سوال شخصی از خودتان دارم. شما که همه ی این موارد را میدانید و به دیگران گوشزد میکنید چرا جامعه ی آلمان را برای زندگی انتخاب کرده اید؟ جامعه ایی که در هر گوشه اش صدها و هزارها بدتر از مژده وجود دارد. آیا نمیترسید خدای نخواسته فرزندانتان به بیراهه کشیده شوند؟ چرا مثلا عربستان، بنگلادش یا پاکستان را برای زندگی انتخاب نکردید؟ یا اینکه کسب منفعتهای اقتصادی و دنیوی بر اینگونه مسائل میچربید؟

با احترام
احمد فهیم

>>>   مگر آیا پیغمبر خدا و یارانش بینی و گوش خواننده های زن را بریدند؟ نخیر!

>>>   مردم نادان ما از نادانی در این مصیبت ها دچار هستند... وگاهی مزدور روسها می شوند وگاهی مزدور پنحابیها واکنون مزدور امریکایی ها وو فتی من اگر در جامعه آزاد غیر محیط کثیف افغانستان برزگ می شدم من دوست داشتم مژده خواهرم باشد حال مردم ما نه یک آدم خوب را دیده میتوانند ونه یک آدم خراب را نتیجه این سلیقه نادرست مردم افغانستان سبب این همه نارامی ها ست که از اعماق مغز کوردلهای وحشی سر چشمه گرفته است...... ما به جای اینکه خانم پرینا بجاج که برای بازار یابی در تجارت با پرداخت پول گزاف به کابل دعوت نماییم.
بهتر نیست ؟؟؟از مردم خود مانند جمال زاده را به کار بگاریم...؟؟؟؟

>>>   هزار مراتب من ترجیح میدهم خواهرم مثل مژده باشد ازاینکه متعصب و به اقوام ساکن کشور خود اهانت کند و یا به لسان های ملی کشور من اهانت کند یا حق بیوه زن و یتیم را تلف کند و یا به تاریخ کشور خود اهانت کند و تعصب قومی لسانی سمتی داشته باشد مژده یک هنرمند است من اورا ستایش میکنم ( ....به نمک لیسیدن چه میفهمد)
هیواد

>>>   راست گفتی فهیم جان این مردم فیل گذار پشه گیر استن. اگر یک نفر به دختر سه ساله تجاوز کند و او را بی عفت سازد همه چوپ استن ولی اگر یک دختر در تی وی خواندن کند همه مسلمان میشون و میخواهن سرش را ببرن.
جاوید

>>>   شما ها اقای فهیم وخانم الهه وبقیه کاری جز توهین به هم انجام نمیدهید بر فرض که مژده مرده باشد یازنده با گوش باشد یا بیگوش به شما چه میرسد که حاضرید اعتقادات واصول وایده های همدیگر را به سخره بگیرید به جای اینکه به هم احترام بگذارید سعی در تکذیب هم دارید درضمن من معتقدم که حجاب یک انتخابه وممنوعیت حجاب در بعضی کشورها یعنی گرفتن ازادی عقیده از مردمی که خواهان حجابند من خودم محجبه هستم واتفاقا با داشتن ان خیلی هم احساس ارامش می کنم ویک سوال اقای فهیم اگه با سکولاریسم میشه پیشرفت کرد چرا هنوز بعضی از کشور ها از جمله تاجیکستان خیلی پیشرفت نکرده اند حتی پایین تر از ایرا ن اند ؟
ستاره

>>>   خانم ستاره مثل اینکه شما نظام کمونیستی را با سکولاریسم اشتباه گرفته اید. مردم تاجیکستان 70 سال زیر سیطره ی کمونیسم بوده اند از کجا میخواسته اند پیشرفت کنند.
و بعضیها سکولاریسم را با بی خدایی و بی دینی برابر میدانند. که این یک تصور غلط است. سکولاریسم یعنی جدایی دین از سیاست و نه بی دینی، همه مردم آزاد هستند به امور دینی خود آزادانه بپردازند.
آیا در کشوری چون هندوستان که هم هندو دارد، هم مسلمان، هم سیک و هم عیسوی، نظامی جز نظام سکولار میتواند عدالت را در مورد همه یکسان پیاده کند؟ اگر در آنجا یک حکومت رادیکال هندو مذهب بر سر کار بیاید و بخواهد قوانین مملکتداری را بر اساس دین هندو تنظیم کند حقوق دیگر اقلیتها پایمال نمیشود؟ و اگر بر عکس در آنجا یک حکومت اسلامی حاکم شود پیروان دیگر ادیان در تنگنا و تبعیض دینی قرار نمیگیرند؟
همانطور که تحت نظام به اصطلاح اسلامی طالبان نه تنها پیروان دیگر ادیان بلکه حتی برادران و خواهران اهل تشییع نیز از کوچکترین حق و حقوقی برخوردار نبودند.

با احترام
احمد فهیم

>>>   خدا کند که این خبر دروغ باشد چرا که من هم خیلی مژده خانم را دوست دارم ولی افسوس این افغانی های پست که دنبال این نوع کارهای نا مشروع میگردد زنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده باد مژده جمال زاده
مالستانی

>>>   احمدزی صاحب بسیار زیاداز غیرت افغانی وغرور افغانی یاد کرده است . کشتن یک زن را هم در جمله غیرت افغانی آورده است . جای بسیار تاسف است.یک پشنهاد به این آقا دارم اگر غیرت وغرور داشته باشی همین لحظه تلویزون سی دی و تمام وسایل پخش کننده موزیک وآواز است در خانه داری پارچه پارچه بکن تا ما غیرت شما را هم بیبینم و زنده باد به شما غیرتی هم بگویم .

>>>   مرگ به این نوع غیرت افغانی.
جوزجان

>>>   سلام دوستان عزیز و گرامی همیشه یک هنر مند با آهنگش می تواند درد و رنج یک ملت را بیان کند. این امکان ندارد که هنر مند محبوب مثل مژده جمال زاده اختطاف و بعدا به قتل رسیده باشد خوب من امیدوارم که این یک شایعه باشد دوستان مژده کسی بود که رفت در آمریکا و پیش ریس جمهور حتی آهنگ را اجرا کرد که بیان کننده افغانیت بود هیچ دختری نمی تواند این طوری باشد پس ما باید دعا کنیم که او تا هنوز زنده باشد.
از طرف نمایندگی دانش آموزان کویته در پاکستان
نویسنده : گل محمد حیدری

>>>   برادران عزیز چرا فکر نکرده گپ می زنید ؟ طرف سخن من به آن دسته از دوستان است که می گویند خوب شد که مژده را کشتند . اگر روزی مژده را در مقابل همین افراد می آوردند آیا حاضر بودند که مژده را خودشان به قتل برسانند ؟

>>>   جامعه اسلامی ما هیچ وقت به چنین اشخاصیکه باعث ریختاندنی آبرو وعزت این ملت که سالهای متمادی در سنگری جهاد مقاومت ودفاع ازناموس جان خودرا فدا ساختن اجازه یی اینطور بی آبروگی هارا به مانند مژده جمال زاده نمیدهند

>>>   مه ازتمام وطنداراخواهش می کنم که افکارطالبانی خوده کناربگذارند چراکه ای طالبان هستندکه برای زن هیچ ارزشی قایل نیستندویک چیزدیگه ای که ای بدترین ظلم و ستم که آدم دوطن خودم آزادنباشدهمین خودشمادوست داریدکه یک نفردوطن خودتان جلوی آزادیتان رابگیرد مسلمادوست نداریدپس شماهم جلوی آزادی کسی رانگیرید

>>>   آخروقتی خداوندانسانهاراآزادآفریده شماچی کارداریدکه می خواهیدبه نام دین واسلام جلوی آزادی انسانهارابگیریدشایدخانم مژده جمالزاده مسیحی باشدودردین مسیحیت آوازخوانی هم اشکالی نداشته باشد ضمنأخودخانم جمالزاده برادروپدرداردکه اگه لازم باشدجلویش رامی گیرند

>>>   دوستان سلام
مژده جان امیدوارم جور و سلامت باشید. خدا یار تو باشد ای دختر زیبای وطن. مرگ بر طالب و افکاری طالبی ٬به نظر شما غیرت افغانا سیاف یا ربانی یا امثالهم است؟مرگ به او غیرت.٬ما همیشه به مژده جان افتخار می کنیم زنده باد ای بانوی وطن ما ٬مرگ بر طالب و افکاری طاابی

>>>   بپاسخ فهیم ووحید
مهم اینست که ما تا هنوز درک درست وصحیح از دین خود نداریم بهتر است تا اینکه اینقدر شناخت از مؤده داریم کمی از دین خود داشته باشیم این روشن وواضح است که امریکا سالانه چقدر پول مصرف میکند تا اسلام را به انظار عامه به مثابه دین طالبانی که شما از آن یاد بردید معرفی کند که در ان قتل ترور انتحارسرقت ...وغیره است نه برادر عزیز اسلام عزیز اینگونه که شما گفتید نیست کمی مطالعه کن در مورد قتل خداوند گفته است اگر در قتل یک نفر تمام افراد زمین و اسمان دست داشته باشد همه آنرا یکجا در دوزخ می اندازم.ودر قسمت سنگسار در تمام دوره اسلام فقط یک زن که آنهم خودش امد واقرار کرد وچندین مرتبه امد تا که سنگسار شد وشرایط بسیار سخت گذاشته که 4 شاهد بالفعل عمل زنا را دیده باشد بعداً حکم سنگسار جاری میشود.
حمله انتحاری در تاریخ اسالم دیده نمیشود این همه وهمه تبلیغات غرب بخاطر بدنام سازی اسلام است نباید کارهای طالبان وباداران غربی شان را بنام اسلام نام نهاد.ما باید از دین خود دفاع کنیم این گپ شما به این میماند که طالبان انچه میکند اسلام است پس باید از انچه بنام اسلام است ترک شود ومخالف ان بود وبه انچه خلاف اسلام است از جمله بیحایی زنان طرفداری کرد؟ مژده جمال زاده یک دختری است که او هم بخاطر برنامه های غربی پول میگیرد تا بیحیایی را در جامعه ترویج دهد کار او هم بد است اگر جلو او گرفته نشود فردا در خانه خود ما رواج پیدا میکند طرز لباس او باز ان ووقت مشکل است که جلو انرا بگیریم ایا لازم میدانی که خانم و خواهرت به همان لباس مژده مانند بیرون شود؟البته که نه پس وظیفه ما است که امر به معروف ونه از منکر نمایم وخود ما هوشیار جان خود باشیم البته که هرعمل زشت از لحاظ شدت وخفت مجازات خود رادارد که قتل وترور ...بیشتر وترویج فساد در جامعه بشتر از ان چونکه وقتی جامعه فاسد گردید خانواده که رکن اصلی جامعه است زودتر متاثر میگردد بیاید همه باهم بخاطر اسلام عزیز انچه خلاف است برای نابودی آن یکجا دست به عمل شویم تا خیر وفلاح در دنیا ورستگاری در آخرت باشد.
خواهر شما فاطمه از کابل

>>>   کشور ما به کسایکه مانند مژده باشد ضرورت ندارد ایتواشخاص مانند مژده ازآخرت خبر ندارند مژده جامعه اسلامی مارا زیر پای میکند ونام اسلام را بد میکند کمی به او دنیا فکر کو مژده جان
سیدسمیع الله متعلیم صنف دهم

>>>   کشور ما افغانستان به یک شخص مثل جمالزاده هم ضرورت دارد چون به این کشور هیچ آبروی دیگر نمانده هیچ چیز نمیکنه که جمالزاده اگر در پیش اوباما رقص کرده باشه یا.. دیگه به افغانها چی آبرو مانده ظاهره ظاهر خواهر احمد ظاهر شش سال قبل سلمانی بوش ریس جمهور پیشین امریکا بود واین رقاصه اوباما.
دانشجو کابل

>>>   نظر من در این باره این است که اگر او اختطاف شده بود خوب شده

>>>   ما افغانها شستو شوی مغزی شدیم
برای ما همان طالبان و مجاهدین خوب است.

>>>   این چه کشوری واقعا جای تعسوف است

>>>   هر چه با مژده جمالزاده صورت گيرد لياقتش را دارد.

>>>   عجیب است اسلام در کشور ما با همه کشور های اسلامی فرق دارد.

>>>   به جواب خواهری مهربان ما کریمه جان از تا جکستان :

خواهری عزیز ما از خواندن مطلب شما خوش شدم ایکاش همه مردم مانند شما فکر عالی و احساسات نیک میداشتند شما درست نوشتید او خواهر ما بود او از جمله افتخارات ما بود ما همه او را دوست داشتیم این کسانیکه داد از حجاب میزنند اگر در یگان مراسم عروسی این ها را تماشا نماید نمیدایند این طرز لباس پوشیدن را از کجا اموختند
بفکر من خانم مژده همه کرکتر و رفتار او بسیار عالی بود او هر کاری که میکرد زیبنده بود برای او و مردم افغانستان
ولی هستند ادمان که به حالت فلاکت بار زنده گی کردند و زنده گی داشتند برای انها چنین رفتار و سلیقه یک چیز وحشت ناک معلوم میشه
که این خودش ترس اور است برای مردم ما
با احترام غلام حسین از شهر کابل

>>>   من هم با اسلامی بودن کشورمان تعجب میکنم که هر ... از بیرون میاید آن را در پرده تلویزن نشان میدهد تا باعث بی حجابی دیگر زنها و دختران افغان شود اگر کشته شدن آن راست باشه در حقیقت یک ... از افغانستان کم میشود و پند برای دیگر خانم های مسلمان افغانستان میشود

>>>   سلام, من تائید میکنم که مژده زنده نیست او را به صورت خیلی فجیح کشتند. مژده وقتی آخرین برنامه ستاره افغان را اجرا کرد برایش اخطار دادند که کشته میشوی او مجبور شد که به کانادا بیاید, اما بعد از یک ماه همراه مادر خود به کابل رفت و به ما خبر رسید که مژده را اختطاف کردند ومادرش از ترس جان خود دوباره به کانادا آمد سه روز از اختطاف او گذشت که خبر مرگش رسید اقوامش او را مخفیانه در زادگاهش هرات رساندند و دفن کردند خانواده اش در کانادا به او فاتحه گرفتند و حالا مادر مژده در کانادا که یک زن کلان است بسیار حجاب خود را رهایت میکند و حتی به خواهر خورد تر مژده اجازه نمیدهد که تنها از خانه بیرون شود و یا لباس بی حجاب بپوشد
تشکر
سهیل از تورنتو - کانادا

>>>   سلام
برادر گرامی اسلام در همه دینا یکی است ولی مسلمانی ما بادیگر کشور ها فرق دارد
والسلام
حیدری

>>>   خداکنداین خبردورغ باشدیامژده جمالزاده میگ چی کارکردبودکه این ادم های عقب مانده چینان گف میزنه ازخداوندبرای مژده جان أروزی سلامت میکنم نویدبلوچ

>>>   عرض ادب دارم خدمت همه دوستان !
اگر ممکن باشد و برای رفع مشکلات و مبهم بودن موضوع قتل جمالزاده ویا اختطاف شدن وی با خانم جمالزاده ، یک برنامه زنده یکی از رسانه ها باید داشته باشد تا در صورت غیر حقیقی بودن این موضوع ، اتهمات وارد شده بر وی رفع گردد.....!
تمیم مزاری

>>>   حا فظ میگوید
گر می نخوری تنه مزن می خوران را / صد لقمه خوری که می غلام است اورا
حالا مژده به مراتب مسلمانتر است نسبت به گلبدین و ملا عمر.
کسی را نکشته ونه کدام ظلمی کرده.
درد بلایش سر حقانی / گلبدین/ و ملا عمر کور بزند.
حمید جان ، زنده باشی گل گفتی

مریم

>>>   این هم ازبرکت دیمکراسی است که مژده خانم را به مشکلات روبرو کرد

>>>   مریم جان عزیز سلام, گرچه خودم همراه با خانواده ام در کانادا زندگی میکنم و این دوری از وطن همراه با صدها رنج نشانه ای از ظلم کسانی است که شما نام گرفتید اما باز هم به عنوان یک برادر برای تان میگویم که نباید یک دختر مسلمان حالتی را اختیار کند که مژده خانم اختیار کرده بود.
حالا مه به آواز خوانی اش اعتراض ندارم او استعداد و علاقه است اما این را باید نادیده نگیریم که مسلمان هستیم و عفت یک دختر و زن مسلمان در حجاب او است . و متاسفانه مژده خانم و یک عده دیگر از دختر های زیبای افغانستان به حالت نیمه برهنه در صفحه تلویزیون ظاهر شده ساختمان, بانک, شرکت های مخابراتی, روغن و ... که همه ارزش حتی یک تارموی اینها را ندارد تبلیغ میکنند . اما افسوس به حال افغانستان دربدر, افغانستان ویران, افغانستان بیچاره و.... امرزو این کشور عقب نگهداشته شده با مردم رنج کشیده به هزارن مشکل دچار است نیاز به ابتکار و تلاش و زحمت هر فرد افغان دارد نه تنها به آزادی و برهنه ظاهر شدن به دید مردم.
سهیل از کانادا

>>>   به جواب سید سمیع الله جان. برادر عزیز و ارجمند خودت میدانی که الحمد الله تمام مردم افغانستان مسلمان و عقیده راسخ به دین مبین ایلام دارند که خودت هم از زمره همان اشخاص میباشی. اما یک چیز را باید بدانی که اسلام دین صلح و اخوت برادری است. نه دین مادیات پرستی . و چوکی پرستی . اما امروز خودت می بینی که این رهبران تحت نام اسلام چه ظلم نبود که بر ملت بیپاره افغانستان روا نداشتند . هزاران زن را بیوه و هزاران طفل را یتیم نمودند و فرزندان خود شان در کشور های بیرونی به تحصیل ادامه و عیش و عشرت مینمایند. با اعمال ناشایسته که انها منحیث رهبران جهاد در راه اسلام از خود نشان دادند. همه بنا بر ناروایی وظلم وستم که انها بر مردم روا داشتند کشور را ترک و در کشور های بیرونی در اوارهگی بسر میبرند و هر لحظه بیاد وطن ناله و فریاد میکشند . اسلام همین است که رهبران انجام میدهند نه هرکز نه پس خودت هنوز جوان هستی و احساساتی . باید در مورد این رهبران قاتل مردم و دشمن اسلام عمیق فکر نمایی.
به امید موفقعیتت دوست شما احمد

>>>   چون از کودکی به ما یاد داده اند که فلان چیز بد است ما هم قبول کرده ایم و حاضر نیستیم کوچکترین نظری از خودمان بدهیم.
ستایش گر معلمی هستم که چگونه اندیشدن را به من بیاموزد نه چگونگی اندیشه هارا.
کسی که بد باشد همه را بد می بیند چون از خوبی چیزی نمیداند.
امیدوارم خانم جمالزاده همیشه موفق و سلامت باشند.شما هم که غیرت افغانی دارید بهتره کمربند نارنجک به خودتان ببندید و توی جمع منفجر کنید انشاالله تو بهشت جایتان نرم و گرم باشه.

>>>   هرکی هرکاری می کنه به خودش مربوطه
تو هم که میگی از دین خارج شده است بهترین جواب برایت همین بس که بگویم دستی که به دیگران کمک میکند از دستی که به دعا بلند است پاک تر است .
mhn


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است