تهداب اولین ذخیره گاه بزرگ گندم در بامیان..
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۶    ۱۳۹۰/۲/۲۷ کد خبر: 22281 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مقامات محلی در ولایت بامیان از تهداب گذاری یک ذخیره گاه بزرگ گندم در مرکز این ولایت که گنجایش بیش از پنج هزار تن گندم را خواهد داشت خبر می دهند.

عبدالرحمن احمدی، سخنگوی والی بامیان می گوید که این ذخیره گاه گندم در مساحت 2 جریب زمین به شکل پخته و اساسی ساخته خواهد شد.

به باور عبدالرحمن احمدی، این بزرگترین ذخیره گاه گندم است که تا کنون در ولایت بامیان ساخته می شود.

سخنگوی والی بامیان تصریح کرد که هزینه ساخت این ذخیره گاه بزرگ نزدیک به 20 میلیون افغانی می رسد که از بودجه انکشافی وزارت زراعت و مالداری کشور پرداخت می گردد.

وی همچنین اذعان کرد که این ذخیره گاه، ظرفیت بیش از پنج هزار تن گندم و دیگر مواد غذایی را خواهد داشت.

به گفته عبدالرحمن احمدی، سخنگوی والی بامیان و بر اساس اطلاعات روز، کار ساخت این ذخیره گاه گندم از روز گذشته آغاز گردیده و تا پایان سال جاری به پایه اکمال خواهد رسید.

گفنتی است که بعد از ایجاد اداره موقت افغانستان در سال 2002 تاکنون این اولین و بزرگترین ذخیره گاه گندم است که در ولایت بامیان ساخته می شود.

پیش از این، تنها در ولسوالی های یکه ولنگ و پنجاب این ولایت دو ذخیره گاه کوچک با گنجایش 2 هزار تن گندم وجود داشت که حدود 40 سال پیش ساخته شده بودند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام خدمت همه بیننده گان :
دولت کم کم توجه اش را به طرف سمت هزاره جات نموده است خداکند که ادامه پیداکند..
سیدعصمت الله نقوی

>>>   خدا کند این ذخیره گاها مثل ذخیره گاهای کچالو نباشد.

>>>   اوا خود خدا را شکر میکنم که از زبان سخنگوی والی بامیان سخنی برآمد ما تازه متوجه شدیم که والی بامیان سخنگو دارد جالب بود .
دوم به یقین میدانم که اطلاع رسانی در بامیان خیلی ها ضعیف است شاید یکی از ضعف های حبیبه سرابی وتیم باشد که بر میگردد به دفتر مطبوعاتی اش

>>>   اگر نظارت بر ساخت این زخیره گا نباشد شرکت ها کاری میکنند که زخیره گاه یکساله شود و سال دوم خانه ی ارام موشها جور شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است