بامیان برای ایجاد پارک صنعتی زمین ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۰/۲/۲۲ کد خبر: 22041 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، تعدادی از سرمایه گذاران خصوصی از نداشتن جایی برای احداث کارخانه جات صنعتی شاکی بوده و می گویند، نبود پارک صنعتی سبب شده تا آنان نتوانند در این ولایت سرمایه گذاری کنند.

عبدالوهاب عبادی، رییس اتحادیه قالین بافان ولایت بامیان نیز شاکی است که شماری ازشرکت های تولیدی قالین بامیان، به دلیل نداشتن جای نتوانسته اند در این ولایت سرمایه گذاری کنند.

وی افزود، اگر زمینی جهت پروسس قالین دراختیار شرکت های تولیدی قالین گذاشته شود، آنان مجبور نیستند که با سرمایه گذاری در پاکستان، آن کشور را به صورت رایگان با عواید شان شریک سازند.

عزیزالله شفق یک عضو شورای ولایتی بامیان گفت، زمین هایی که تاکنون برای اعمارمراکز تجاری و کارخانه های تولیدی، در مرکز ولایت بامیان خرید و فروش شده است، زمین های شخصی مردم بوده که بدون ماسترپلان شهری می باشد.

به گفته آقای شفق این سرمایه گذاری چندان سودی برای متشبثین خصوصی نداشته است چون جهت اعمار آن ازطرف شهرداری ب امشکل مواجه می باشند.

اکبرمحمدی، مدیرعامل اتاق تجارت و صنایع ولایت بامیان تأیید می کند که توزیع نشدن زمین برای سرمایه گذاران خصوصی و نبود پارکهای صنعتی دراین ولایت مانع فعالیت سرمایه گذاران خصوصی در بامیان شده است.

وی گفت، اگ رپارک صنعتی، یا زمین جهت اعمار مراکز تجاری و سایر تسهیلات چون برق در بامیان وجود داشته باشد، تعداد زیادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، با علاقمندی حاضرند که دراین ولایت سرمایه گذاری کنند.

به گفته آقای محمدی، هرباری که متشبثین خصوصی در بامیان آمده و خواسته اند سرمایه گذاری کنند با مشکل نبود جای و زمین مواجه شده اند.اما داکتر حبیبه سرابی، والی ولایت بامیان می گوید، دولت هیچگونه زمینی را در اختیار ندارد که برای سرمایه گذاران توزیع کند.

به گفته داکترسرابی، حدود 280 جریب زمین دولتی در مرکز و بعضی ولسوالی های این ولایت، توسط مردم و زورمندان غصب شده است و یک مقدار زمین دولتی هم تحت دعوی می باشد.

وی می افزاید، ماستر پلان جدید شهر بامیان نیز روی زمین های مردم طرح شده است که دولت حدود 900 جریب زمین را از نزد مردم بامیان استملاک کرده است.

این در حالی است که درماستر پلان جدید شهربامیان نیز کدام جای جهت اعمار پارک صنعتی و احداث مراکز تولیدی درنظر گرفته نشده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سرابی صاحب وقتی شما از غزنی بیایید در بامیان ادعای ملکیت کنید وآن را بالای دولت مرکزی بفروشید انشا الله یک سال بعد تعدا د مردم غزنی به بایان مهاجرت نموده ملکیت ما برای آنها جا ی خانه پارک تفریحی خواهد شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است