وزیر داخله :
بن لادن در حمایت آشکار پاکستان بود؟!
اسامه با خانواده اش در پاکستان به شکل مخفیانه زندگی نمی‌کرد او در حمایت ارتش و استخبارات پاکستان قرار داشت، بدون شک تا زمانی که لانه‌ها و پروسه‌ تعلیم و تجهیز در آنجا از بین نرود، ما توقع آمدن آرامش را در کشور نمی توانیم داشته باشیم 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۰/۲/۱۴ کد خبر: 21674 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وزیر داخله کشور روز سه شنبه در مجلس سنا گفت که اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده در پاکستان از سوی ارتش و استخبارات نظامی این کشور حمایت می شد.

این مطلب را جنرال بسم الله محمدی، وزیر داخله کشور که به همراه وزیر دفاع و معاون اول ریاست عمومی امنیت ملی به مجلس سنا فرا خوانده شده بود بیان کرد و افزود امروز حقانیت شما و ملت بیچاره‌ افغانستان ثابت شد. اسامه با خانواده اش در آنجا به شکل مخفیانه زندگی نمی‌کرد. او در حمایت ارتش و استخبارات پاکستان قرار داشت. بدون شک تا زمانیکه لانه‌ها و پروسه‌ تعلیم و تجهیز در آنجا از بین نرود، ما توقع آمدن آرامی در ملک خود را نداشته باشیم.

آقای محمدی یک بار دیگر تأکید نمود که برقراری صلح و امنیت در افغانستان بستگی به از بین‌رفتن پناهگاه‌ها و مراکز اصلی تروریستان دارد که در خارج از افغانستان موقعیت دارند.

وی در مورد کشته شدن بن‌لادن ابراز امیدواری کرد و گفت در مورد گرفتاری رهبران طالبان و حزب اسلامی نیز چنین موفقیت‌هایی به دست آید.

وزیر داخله درحالی پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که رییس جمهور کرزی نیز روز دوشنبه گفت که کشته شدن اسامه در پاکستان این دیدگاه حکومت افغانستان را به جهان به اثبات رساند که مبارزه با تروریزم در دهات و قریه‌های افغانستان نیست.

در همین حال وزیر دفاع ملی نیز گفت که حمله های انتحاری باید در جاهایی که طرح ریزی و سازماندهی می شوند جلوگیری شوند وی از جامعه جهانی می خواهد که جلو این رویداد ها را در بیرون از مرزهای افغانستان بگیرد.

سترجنرال رحیم وردک، وزیر دفاع ملی گفت ؛ سیستم و سوق اداره القاعده و کسانی که از آن ها پیروی می کردند غیرمتمرکز شده بود، یعنی از یک مرکز واحد سوق اداره نمی شد، گروه های مختلف و در کشور های مختلف از خود سوق و اداره مختلف داشتند، دیگر من فکر نمی کنم که در شدت جنگ در آینده نزدیک تغییری بوجود آید، اما در درازمدت شاید تغیری صورت گیرد.

گفتنی است که مقامات بلندپایه آمریکایی اعلام کردند که اسامه بن لادن، رهبر شبکه‌ القاعده که طراح اصلی حمله یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی بر امریکا به حساب می‌آید روز یکشنبه از سوی نیروهای امریکایی در منطقه ابیت آباد نزدیک اسلام آباد پایتخت پاکستان کشته شد.

گفتنی است که کشته شدن رهبر القاعده در شهر ابیت آباد اسلام آباد و در نزدیکی مرکز آموزشی ارتش پاکستان، سوال‌های زیادی را در مورد دولت پاکستان به وجود آورده و این کشور را هرچه بیشتر نزد جامعه‌ جهانی رسوا کرده است.

این در حالی است که پاکستان همواره ادعا داشت بن‌لادن و هراس‌افگنان در خاک افغانستان و مناطق این کشور به سر می‌برند و طالبان و القاعده را از خاک افغانستان رهبری می‌کنند؛ اما کشته شدن بن‌‎لادن در نزدیکی اسلام آباد ، اعتبار پاکستانی‌ها را نزد جامعه جهانی و حامیان غربی‌اش خدشه‌دار خواهد ساخت.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک پیشنهاد حیاتی برای دولت افغانستان: اینقدر سال اسامه افراد جاهل خود را در حملات انتحاری استفاده کرد و با دنیا بازی کرد. یک شخص هوشیار در دولت ما هم می تواند از خیل جاهلان ما یک انتحاری را تربیت کند و به مرکز اتمی پاکستان بفرستد، مرکز اتمی شان از بین می رود و همه عساکر خارجی به راحتی می توانند دنبال بقایای تروریستان در خاک پاکستان عملیات کنند. پاکستانی ها غیرت ندارند که برخاسته مقاومت کنند.

>>>   افرین مرد مقاومت ، شیر مادر بر شما حلال باد.
امید است مبارزه ات را تا اخرین نفسها برضد خاینین و جواسیس پاکستانی در داخل کشور ادامه داده و توجه جدی به اطرافیان نمایی.

>>>   این پیشهاد بساز جالب است اسامه و القاعده نمشود بایک دولت مقایسه کرد ولی او این قدر انتخار ی در ملک میفرستد شما هم یک همت کند یک نفر به اون طرف بفرستید آیا واقعا همان یکنفر پیدا خواهد اگر همن یکنفر پیداشد معلوم که این دو لت هم یک مو جو دیتی دارد این امتحان خوبی است شاید بگو ئید ما جاهل نداریم انها جاهل زیاد دارند اگر اینطو ر جواب گفتید قبول نست
حامد از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است