افشاگری در باره فرار طالبان از زندان قندهار
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۹    ۱۳۹۰/۲/۵ کد خبر: 21337 منبع: پرینت

صبح روز دوشنبه 5 ثور ، 400 و به قولی 547 تن از مخالفان دولت که اکثرا اعضای گروه طالبان بودند ، با حفر تونلی از زندان قندهار فرار کردند.
توریالی ویسا و احمد ولی کرزی در فرار طالبان طالبان از زندان قندهار نقش اصلی را بازی کرده اند.

ترور خان محمد مجاهد قوماندان امنیه قندهار در هفته قبل ، قسمتی از پلانی بود که توسط برادر رییس جمهور ، احمد ولی کرزی در قندهار صورت گرفت.
گفته می شود که خان محمد مجاهد برای پلان های احمد ولی کرزی مانع بزرگی بحساب می آمد. او بود که چندین بار لاری های پراز مواد مخدر را توقف داده و به حامد کرزی از بابت فاسد بودن برادرش شکایت برده بود.
خان محمد اسناد زیادی در دست داشت که نشان می داد که احمد ولی کرزی مردم قندهار را به گروگان گرفته و جز خودش و همکاران داخل راز او دیگر کسی را درقندهار تحمل کرده نمی تواند.

چندی پیش ، فرار یک قندهاری سرمایه دار بنام نسیم شریفی که تابعیت امریکائی نیز داشت ، سر وصدای زیادی در رسانه ها ایجاد کرد.
نسیم شریفی مصاحبه ای را با روزنامه انگلیسی زبان ستاره تورنتو انجام داد که طی آن اسنادی را فاش کرد که برای حامیان کرزی در امریکا و کانادا باور نکردنی بود.
آقای شریفی به صراحت و با اسناد موثق ادعا کرد که برادران کرزی خواهان حذف فزیکی او بودند. اکنون شرکت اعلانات تجارتی نسیم شریفی دربست در دست قیوم کرزی و احمد ولی کرزی قرار دارد.
آقای نسیم شریفی گفته است که تمام سرمایه های زندگی اش به در رفته و میلیونها دالر را ضایع کرده و اکنون او تنها توانسته است که از این مهلکه فقط بصورت فیزیکی جان سالم بدر ببرد.

حادثه اخیر، یعنی فرار دادن بیش از پنجصد طالب به سلسله همان داد و ستدهای پنهانی میان طالبان و احمد ولی کرزی و توریالی ویسا صورت گرفته که هردو طرف بخاطر اجرای این پلان ، اولین مانع را که همانا خان محمد بود از سر راه خویش برداشتند و حالا بیش از پنجصد تن افراد مسلح طالبان را فرار داده اند.

حزب اسلامی حکمتیار از روی افتخار اعلان کرده است که این کار یعنی نقب زدن تونل کار افراد او بوده اما قاری یوسف احمدی این اظهارات حزب اسلامی را خنده آور توصیف نموده و گفته است که درقندهار جز طالبان دیگر هیچ تنظیمی نفوذ ندارد.

طالبان که قبلا منکر موجودیت محبوسین خویش تا سرحد پنجصد تن بودند اما امروز برخلاف ادعاهای قبلی اعلان کرده اند که پنجصد تن از طالبان موفق به فرار اززندان قندهار شده اند.

گوربزخان عطاخیل


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بسم الله الرحمن الرحيم:::: وقاتلواهم حتى لا تكون فتنة ويكون الدين كله لله .امارت اسلامي افغانستان صفحه اولاخبارتبصرهمقالاتمقالات اسلاميمصاحبه هاپیــــامهــالایحهتماس با ما..خبرعاجل : زندان قندهارشکسته شد و541 مجاهد اسیر آزاد گردید
دوشنبه, 05 ارديبهشت 1390 ساعت 05:56 قاری یوسف احمدی : شب گذشته 25 ماه اپریل میلادی مجاهدین امارت اسلامی بنصرت الله متعال موفق شدند که زندان قندهار را شکسته و 541 تن از محاهدین اسیر در بند را که از آن جمله 106 تن از قومندانان نظامی بودند، آزاد نمایند ؛ راپور تفصیلی این عملیات شرح ذیل می باشد .

محبس قندهار یکی از بزرگترین زندان های دشمن در سطح کشور می باشد که بخش های مختلفی دارد که از آن جمله مهم ترین بخش این زندان بخش جنایی و سیاسی می باشد که تمام مجاهدین اسیر امارت اسلامی در شعبۀ سیاسی این زندان نگهداری می شدند که تعداد مجموعی زندانی های امارت اسلامی 541 تن بود .

مجاهدین امارت اسلامی بتعقیب عملیات موفقیت آمیز سابق، باری دیگر پلان ترتیب دادند که این زندان را شکسته ومجاهدین در بند امارت اسلامی را از این وحشت خانه بیرون نماند چنانچه 5 ماه قبل مجاهدین از جنوب این زندان از فاصلۀ 360 متری کار یک تونل زیر زمینی را شروع نمودند.

مجاهدین با تمام زراکت و راز داری در مدت چند ماه تونل مذکور از زیر شاهراه عمومی قندهار – هرات و از میان پوسته های امنیتی به بخش سیاسی محبس قندهار رسانیدند.

پس از این که کار تونل به پایان رسید ، مجاهدین پلان خویش را بازنگری نموده وبرای جلوگیری از عکس العمل اجتماعی دشمن، یگ گروه از مجاهدین فدایی را در اطراف زندان مستقر نمودند تا در وقت مناسب به عکس العمل دشمن پاسخ دهند .

طبق پلان عملیات نجات مجاهدین اسیر، ساعت 11 بجۀ شب گذشته آغاز گردید واز آنجاییکه در میان مجاهدین اسیر فقط 3 تن از این نقشه وپلان آگاهی داشتند، لذا این 3 تن به تمام اطاق های زندان رفته ویکی یکی مجاهدین را بیدار نموده و بطرف دهانۀ تونل رهنمایی می نمودند تا جاییکه عملیات نجات تا ساعت 3 ونیم بجۀ شب با موفقیت به پایان رسید وسپس طبق پلان تمام مجاهدین اسیر با موترهای از پیش آماده شده از منطقه با اطمینان انتقال داده شدند .

قابل یادآوریست که تمام اسراء بشمول مجاهدین ضعیف وبیمار از زندان بیرون کشیده شدند و هیچ فردی از مجاهدین در بخش سیاسی زندان باقی نماند.

مسئولین جهادی می گویند، این عملیات در حالی به پایان رسید که قطعۀ منتظرۀ مجاهدین فدایی بغیر کدام درگیری بسلامت از منطقه بیرون رفت و عملیات تا ساعت 3 ونیم بجه به پایان رسید اما مجاهدین موجود در منطقه می گویند، پس از گذشت 4 ساعت تا هنگام طلوع آفتاب هیچ گونه تحرکی از دشمن ندیده اند که دلالت بر اطلاع دشمن از این عملیات داشته باشد .

باید گفت باوجودیکه در این منطقه تعداد زیادی از عساکر داخلی وخارجی، قرارگاه نظامی و کیمره های امنیتی فعال هستند اما بازهم دشمن از عملیات مجاهدین بحمدالله هیچ اطلاعی نیافت و عملیات نجات اسراء از زندان دشمن بموفقیت انجام پذیرفت .
اللهم لک الحمد والشکر

>>>   ملت افغانستان باید بازخواست کند این خیانت ها را. باید ولی کرزی و والی قندهار اعدام شوند.
رییس امنیت ملی و رییس پولیس قندهار و امر زندان هم باید حبس ابد شوند.
هزاران نفر از سربازان اردوی ملی برای دستگیری این ادمکشان و تریاکسالاران شهید شدند.
یوسف

>>>   مشاور امنيت ملي داكتر صاحب اسپنتا شما در باره اين فرار چه گفتني داريد چرا خاموش نشسته ايد
چرا با كرزي سر شور ميدهيد چوكي بسيار شيرين است
آبد از وزارت

>>>   این را میگویند که مربی داری مربا بخور
اگر همچو همدستی با جنایتکاران صورت نگیرد چــــرا
دزدان قاتلان و ............ جرآت بگیـــــــرنـــــــد
آب از ســـــــــــــر چشمه یعنی ولایت گل بوده
مســـــــافـــــــــــــــر از حیران سسسستان

>>>   دراین قضیه والی همرای قوماندان امنیه به هدایت آمریکائیها وانگلیس چنین برنامه را عملی نمودند.

>>>   از يك طفلك پرسيدم بعد از فرار زندانيان از قندهار كرزي بايد چه كند 0 بايد استعفا بدهد طفلك چي گفت گفت كرزي بايد مرگ موش بخورد
ها ها ها

>>>   درین کشور برعکس قوانین عدلی مردم بیگناه سربریده میشوند نه خاینین!!!!!!!!!!!!

>>>   بدون دست داشتن کرزی اینکار امکان پذیر نبود

>>>   باز هم دررسانه ها میخوانیم که وزارت داخله ، امنیت ملی و اردوی ملی اعلان میکنه که ما چند نفر طالب یا انتحاری را گرفتار کردیم! مگم اگر گرفتار کنی عاقبت چه خواهد شد ایا امار در دست دارید که در بدل 500 زندانی که فرار کرده در وقت گرفتاری انها چند نفر پلیس و اردوی ملی گشته و زخمی شده است، بااین کار دولت و مقامات امنیتی نشان داد که اردوی ملی و پلیس ملی هیچ ارزش ندارد . اصلاً عامل همه بدبختی های امروزی افغانستان کرزی است چون بری کرزی و تیم شان بجز از منافع شخصی شان دیگر هیچ چیزی ارزش ندارد.

>>>   این مسله ساده نیست
قوای قضاییه - سنا - پارلمان همه وهمه باید این مسله را پیگیری کنند و به عاملین و سازمانده گان ان سخت ترین جزا را بدهند.

>>>   نوش جان مردهای افغانستان که چنین فرار کردند
در این شرایط که فعلاً در کشور ما جریان دارد قانون و عدالت وجود ندارد اسلامیت وجود ندارد گنهکار وبیگناه معلوم نیست نوش جان شان یگانه راه مردی را پیش گرفتن
به گفته بزرگان یک راه مردی گریز است.

>>>   نوش جان مردهای افغانستان که چنین فرار کردند
در این شرایط که فعلاً در کشور ما جریان دارد قانون و عدالت وجود ندارد اسلامیت وجود ندارد گنهکار وبیگناه معلوم نیست نوش جان شان یگانه راه مردی را پیش گرفتن
به گفته بزرگان یک راه مردی گریز است.

>>>   گپ کلان شده است. حالا دیگر شرو فساد چه خواهد کرد؟

>>>   این ها کار افغان ملتی ها و نیروهایی است که هنوز به فکر حاکمیت قبیلوی هستند. برای اینها طالبان هم قبیله ای شان هستند.
این ها فرار نکرده اند. به انها اموزش، پول و اسلحه داده اند و بعد به خطوط مقدم علیه اردوی ملی و پولیس ملی روان کرده اند.
جان

>>>   الحمد لله که مجاهدین بیگناه که بخاطر دفاع دین , و طن وناموس ملت مسلمانان قیام کرده و محبوس شده بودند از چنگ دشمنان میهن و غلامان ایشان آزاد گردیدند. جای صد افتخار است. و بنده این رهای معجز آسای ایشان را برای خود آنها و خانواده و همکاران شان تبریک میگویم. به امید اینکه فردا همچو رعد برق آسا بر اشغال گران واقع شوند.
طالب نما

>>>   عجب شیر بچه های داره قندهار
عجب طالبانی داره قند هاز
همی ملاو همی کارک هایش
مه بیشک که غیرت داره قندهار
های من های من قندهار است جای من
والله بیشک پدرا کسی که آب از دم شمشیر خورد نوشش باد
شیریت آغا
شیریت

>>>   کدام مرد در افغانستان وجود دارد که کرزی صاحب را محاکمه کند؟
مه خو نمیبینم مجاهدین خسی شده اند خصوصا جنبش شمال انشا الله همه خاینین دوستمی ،وحدتی ،جمیعتی شورای نظاری وحرکتی واتحادی به کمک برادران طالب هم از دولتی وسنگر داران به جزای اعمال سی ساله شان میرسند
به امید انروز .........للمه از کابل

>>>   خيلي بچه گانه استدلال شده خصوصا درمورد اقاي نسيم شريفي وادعاي هاي نادرست شان

>>>   به سر بازان این ذهنیت داده شود تا سر بازان اردوی ملی و سربازان ناتو باید بعد ازین طالبان را زنده اسیر نکند و در هر جا اگر دست بالا کرد هم جا بجا ازبین ببرد و اگر زنده دست گیر کرد انها صد فی صد امید وار است که ازاد میشود و باز هم انتحار و کشتار را شروع خواهد کرد .

>>>   آفرین ای طالبان سرزمین قندهار=پاسباندین ومیهن زنده باد بر قرار= دشمنانت زیر پایت خارو زار وشرم سار =بعد یکدیګر ببینی روزبعدش در فرار =نورتو باشد محقق ازحضور کردګار=ملت افغان همیشه بر جهادت افتخار/
سعید غوربندی

>>>   از اقای ویسا قدر دانی به عمل اید از این جوانمردی ایشان در برابر ازادی برادران مجاهد طالب

>>>   دموکراسی امریکایی-پاکستانیست دیګه.
نباید طالب بیفرهنګ اولاد امریکا در زندان بماند.
ضمیر ازدنمارک

>>>   غوربندی از افتخار خود بگو که چه داری؟

>>>   انګلیس و پاکستان دید فرزندان نامشروع خویشرا را در زندان ندارد. پس چرا ازاد نشوند؟

>>>   در جواب همین برادر که از ما سوال کرده که چه داری همه چیز دارم ایمان قوی غیرت وشهامت دوزد نیستم وخیانت به ملت نکردم واموال بیت المال را نی خودم ونی دیګر غوربندی ها خورده ونی برده
/سعید غوربندی

>>>   به غوربندی.
در سال ۱۳۷۸در ایران دریک ساختمان باچندنفرازغوربندیهامزدورکاری مینمودم. درموقع نان چاشت یکی ازغوربندیها صحبت را اغزنمود وفت که نباید کسی باخانواده اش به ایران بیاید،بایدزن واولاد خوده دراوغانستان بمانندو ایران برای شان خوب نیست.سوال ګردم چرا خوب نیست؟ګفت که درایران چطور وچنان که بی تربیه میشوند.
از اوسوال نمودم که تو زن و دختر داری ؟ګفت بلی .ګفتم انهارا به کی رها نمودی ؟ګفت در همان غوربندو ادامه دادکه . درغوربند طالبان است کسی به چشم بد طرف کس سیل کرده نمیتواند. برایش ګفتم که من در کابل پاکستانیها وعربها را دیدم که در جمع طالبای داخلی بودند.ګفت بلی هستند.
برایش ګفتم خوبست که به عربها وپاکستانیها رهایشان نمودی و انها بد سیل نمیکنند و خوش خوش سیل میکنند.
خیر اوها .. ندارند .رنګ خوده سیاه و سفید ګشتاند و بد بد سیل ګرد و چیزی دیګری نګفت.
حال هم نباشد که همین غوربندی از نسل بدجنس همان دوره باشد؟؟
چون خودرا سعید هم خطاب نموده و سعید یا عرب از نسل عرب القاعده.؟؟

>>>   فرار از زندان کندهار این بار نخست نیست که بشکل دستجمعی و بصورت سازمان یافته فرار میکنند این بار دوم است به همکاری مقامات دولتی از زندان کندهار دست به چونین کار میزنند .
در بار نخست در سال 2008 در یک انفجار در مقابل دروازه محبس 900 زندانی توانستند از زندان کندهار فرار کند ولی متاسفانه مقاماتی حکومتی کندهار نتوانستند از این نهصد زندانی یکتن را دستگیر کنند .
ولی اکنون که بیشتر از این زندانی ها گفته میشود که بر اساس دستور رئیس جمهور پلان آن راه اندازی شده بود که برنامه ریز این به همکار رئیس صاحب شورائی ولایتی و والی ولایت سازمان دهی شده بود .
البته ازاین قضیه آقای ویسا والی صاحب ولایت کاملا آگاهی داشت ولی موقف دولتی ایجاب میکند که باید همین طور یک کنفرانس مطبوعاتی بدهید تا افکار عامه را تغیر بدهند .
آقای ویسا میخواهد که خود را بکلی از این واقعه بی گناه بی خبر از این 475 زندانی ثابت نماید قابل باور نیست که این زندانی های در جرائیم مختلف دست داشته اما مذاکراتی که در آخر هفته که بین حامد کرزی و نخست وزیر پاکستان آقای گیلانی و رئیس استخبارات پاکستان نیز حضور داشت گوشه از مذاکرات شان برسرزندانی های پاکستانی که در محبس کندهار زندانی اند بحث و گفتگو صورت گرفت که در اخیر وعده های همکاری با یک دیگر صورت گرفت
والسلام
حیدری

>>>   من به حيث يك فرد ستمي از اين حوادث خوش ميشوم زيرا كه يك جنك هويت و قومي در مقابل است كه زمنه تجزيه را فراهم خواهد ساخت

>>>   اقای ویسا والی قندهار دریک مصاحبه با بی بی سی گفت که طالبان با استفاده از تونل درحدود پنجصد نفر طالبان زندانی را نجات داده است وسخن گوی طالبان هم اظهار نموده که تمام زندانیان محبس قندهار نجات یافته اند استعمال کلمه نجات از جانب دولت که والیصاحب نماینده انست سوال برانگیز است اگر گفته شود که والی دولت محل استعمال نجات را اشتباه نموده درست نخواهند بود واگر اگاهانه باشد که طبعا همینطور است پس مقدمه خبر درست است با ید تعقیب قانونی گردد

>>>   اینکه خبر تازه نیست، وهمچنین تعجب هم ندارد.
خدا آدم را گمراه نکند، وقتی گمراه شد قتل وغارت را گذشته شاید...نیز بکند.
خدا جزایش دهد.
ش...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است