خرید و فروش لباس نظامی در افغانستان ممنوع شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۲    ۱۳۹۰/۲/۱ کد خبر: 21191 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، همزمان با آغاز جمع آوری لباس و دیگر تجهیزات نظامی از بازارهای کابل، مقامهای امنیتی می گویند این برنامه به زودی در دیگر ولایات نیز به اجرا گذاشته خواهد شد.

این طرح پس از آن اجرا می شود که مخالفان مسلح دولت افغانستان در چندین مورد با استفاده از لباس پلیس و ارتش این کشور به مراکز نظامی و مقامهای دولتی حمله کردند.

فرماندهی امنیه کابل می گوید که عملیات تازه جمع آوری و ضبط لباس و تجهیزات نظامی غیر قانونی را آغاز کرده است.

فرماندهی پولیس کابل با انتشار اعلامیه ای گفته است که این اقدام به هدف جلوگیری از سوء استفاده از لباس نظامی صورت گرفته است.

گفته شده است که تعدادی لباس و تجهیزات نظامی از یک مارکیت در کابل ضبط گردیده و قرار است این روند در روز های آینده ادامه یابد.

دستور جمع آوری لباسهای نظامی از بازار در حالی صادر شده است که دو روز قبل پولیس مرزی ولایت قندهار از کشف و ضبط لباس های نظامی مربوط به نیروهای بین المللی یاری امنیتی ایساف در یکی از ولسوالی های همرز با پاکستان خبر داد.

مقامهای پولیس مرزی گفته بودند که دو تن را به اتهام وارد کردن این لباسها از پاکستان، بازداشت کرده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من به آغاى كرزى ووزير دفاع بيان مى كنم كه اكًر جامعه جهانى يك لباس خاصى آمده بسازند كه هيج أردوى آن لباس را در تن نكرده ياشد آن لباس أمنيت مردم را تأمين نمي كند جيزى كه أمنيت مردم را در أفغانستان تأمين مى كند غرس عقيده إسلامي وإيمان وتقوى رستكًارى را بايد در قلب أردوى أفغانستان غرس نمود وإحساس وطن دوستى را براى آنان تعليم داد وكسانى كه باباكستانى هاى ملعون همكارى مى كنند بايد ازصف أردو برطرف كرد ومعاش أردوى ملى را بلند برد وكوشش نمايم كه طبقه باسواد را در أردوا جايكًزين نمايم وكًرنه هركسيكه از بستر ملا عمر خطا خورد ودر داخل وزارت در بهلوى وردك قرار كًرفت درينجا است كه أمنيت ونتيجه آنرا در منزل دوم وزارت دفاع خواهيد ديد

روح الله برهاني / ولايت تخار

>>>   اجرت خیاط برای درست کردن یک لباس جنرالی با پارچه حدود 2500 افغانی و رتبه های پاین تر تا 1500 افغانی و از پولیس و ارتش ملی افغانستان تا هزار افغانی که در اکثر خیاطی های افغانستان بخصوص در جنوب و شرق این کشور با اجرت کمتری دوخته میشود.
شماری از لباس های افسران اردو و لولیس افغانستان به قیمت های نازل تر از پاکستان وارد شده و در بازار ها رسمی بفروش میرسد و بقول یک خیاط قیمت این لباس ها فعلا افزایش یافته و اکثرا در خانه به فروش میرسد .
از طرف دیگر بی اهلیت بودن مسؤولین وزارت دفاع و در راس آن شخص وزیر به حوادث که در چند روز اخیر رخ داده است آبروی برای وزارت وفاع باقی نماینده است به گفته آگاهان امور امنیتی یک قومندان محلی طالبان از وزیر دفاع بهتر عمل میکند و با جرت تر از رحیم وردک میباشد.
برای نگاه داشتن وزیر بی کفایت دفاع دست به هر تبلیغات میزنند و لی از این مهره پاکستانی هر طور شده دفاع میکنند
محمد کبیر خیاط از جلال اباد

>>>   نمیدانم به کی ګویم ؟؟؟ آه راستی به امریکاییهاباید ګفته شود، چراکه مدافع این حکومت پاکستانی امریکاست .
ایا کارت های امنیتی هم ممنوع میشود یا توذیع ان همانند تذکره نفوذبه صوبه سرحدیها و پنچابیها ادامه پیدا میکند؟

>>>   بسیار کار معقول و به جایی را دولت نام نهاد کرزی شروع کرده
اما جناب وزیر صاحب داخله!!!
بیا بخیر دست به دست هم داده این خرید و فروش وسایل نظامی را ممنوع بساز
باور کنید شبها تا ناوقت شب در زیر بلاک های مکروریان افراد زیاد ولگرد پرسه زده و از چراغ های سبز لایزری استفاده کرده تمام مردم را به جان رسانده اند.
امروز در بگرام یک بازار مکمل فروش تجهیزات نظامی بطور ازاد و عنلی است و تا سلاح هم فروخته میشود.
ایا جناب بسم الله توان مسدود کردن این بازار را دارد.
ایا جناب بسم الله از فروشگاه بگرام در ساحه وزیر اکبر خان بی خبر اند.
ایا جناب قوماندان امنیه از مغازه های فروش تجیهزات نظامی در مارکیت قندهار شهر ارا بی خبر است.
به هزار های دوکان در کابل مزار پروان کندهار ننگرهار وجود دارد اما تمام ان به پولیس حق میدهند و ازادانه تجارت مینمایند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است