شرحی از جنایات گروه کشتار در افغانستان؛
شکار انسانها توسط گروه کشتار!!!
آنان با بی رحمی تمام با قیچی جراحی انگشتان کودک بی دفاع 15 ساله افغان را قطع کردند تا از آن به عنوان افتخاری برای خود یاد کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۰/۱/۱۱ کد خبر: 20477 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رییس جمهور کرزی اخیراً در واکنش به تصاویر پخش شده از کشته شدن غیرنظامیان از سوی سربازان امریکایی گفت که شهروندان امریکا اگر وجدان بیداردارند پس باید بدانند که نیروهای شان با استفاده از نام آنان بر افغان ها ظلم می کنند.

حامد کرزى که روز گذشته در مراسم بزرگداشت از فراغت دانشجویان مؤسسات تربیت معلم سراسر کشور در کابل سخن می گفت از کشتار نوجوانان و افراد ملکی توسط گروهی از نیروهای خارجی که از آنها به نام گروه کشتار نام برد، به شدت انتقاد کرد.

وی تصاوير نشرشده کشتار افراد ملکى ازسوى سربازان خارجی در کشور را دلخراش و آزار دهنده خواند و گفت که اين موضوع را به این خاطرى مطرح می کند تا اگر وجدان بیداری در غرب وجود داشته باشد متوجه جنایاتی شود که امروز به نام آنها در افغانستان صورت می گیرد.

این در حالی است که اخیراً روزنامه رولینگ ستون تصاویر گروهی از نظامیان آمریکایی را منتشر کرده بود که پس از کشتار غیرنظامیان افغان با اجساد آنها به گونه تمسخر آمیز رفتار می کردند.

این گزارشها به طور مستند حکایت از قتل و قطع اعضای بدن افراد ملکی میکند و در همین حال بیانگر این است که افسران اردوی امریکا نمی توانند مانع این جنایات سربازانشان شوند.

در این مقاله از کشتارهای بی رحمانه یک گروهی از نیروهای امریکائی با نام گروه کشتار از زبان خود آنها نقل شده و یکی از این موارد را به شکل زیر شرح داده شده است:

بعد از آنکه یک تعداد از افسران بلوک 3 تولی موسوم به برافو نیروهای امریکایی مصروف دیدار با یک بزرگ قومی بودند، دو سرباز آنها از سایرین کمی فاصله می گیرند و آرام آرام نزدیک یک مزرعه خشخاش در آن قریه می گردند، هدف این سربازان فقط شکار انسانها است. یکی از این سربازان در جریان تحقیقات چنین اعتراف کرد نظر همه ما این بود که وقتی کسی را شکار میکنید، باید ببینید که شاهدی در آنجا وجود نداشته باشد.

این دو سرباز، جرمی مورلاک و اندرو هولمز متوجه میشوند که یک دهقان بچه یگانه جنبنده ای بود که به چشم میخورد. بهترین موقع برای این سربازان مساعد بود چون کسی از عملکرد آنها واقف نمی شد، متاسفانه این بار نوبت شکار این دهقان بچه بی دفاع رسیده بود.

وی که فقط 15 سال داشت هنوز چهره معصوم و کودکانه اش عوض نشده بود. این دو سرباز فقط چند سال اندکی از وی بزرگتر بودند، مورلاک 21 سال و هولمز 19 سال دارد. نام این پسرک گل محمد دین بود.گل محمد دین هیچ چیزی در دستش نبود که میتوانست خطری محسوب شود و با جبین باز و چهره خندان به سوی سربازان نگاه می کرد. مورلاک میگوید گل محمد دین هیچ تهدیدی را متوجه ما نساخته بود.

http://files.afghanpaper.com/pics/201103/201103310613244155.jpg

در این موقع این دو سرباز عقب یک دیوار گلی پنهاد شده و بمب دستی را به جانب این پسرک که هنوز آرام بجایش ایستاده بود، پرتاب کردند و وی را از نزدیک تیرباران کردند.

محمد دین به زمین می افتد، کلاهش دور پرتاب شده و از سرش خون جاری میشود. آواز مهیب اسلحه دامان قریه خاموش و خوابیده را فرا می گیرد. این چنین صدای شلیک مرمی دیگر سربازان را به حالت آماده باش قرار میدهد، اما این بار سربازان واکنش نشان نمی دهند.

وقتی سرتیم گروه کمک از آنها پرسید چه اتفاقی افتاده است، پاسخ دادند این پسر با بمب دستی بر ما حمله کرد و ناگزیر بر وی شلیک کردیم.

اما خیلی واضح است که هیچ حقیقتی را در ادعای این دو سرباز نمیتوان یافت. چگونه ممکن است که یک طالب با تنها یک بمب دستی بخواهد یک بلوک نیروهای خارجی را در روز روشن، چه رسد به اینکه در یک مزرعه باز بدون هیچ گونه محافظت از خودش، مورد حمله قرار دهد!

حتی تورن میچل که مسئول عمومی تیم کمک بود با شنیدن ادعای این دو سرباز تعجب کرد که این داستان احتمالاً غلط است. اما، میچل با وجود این که فکر می کرد شاید محمد دین هنوز زنده باشد، هیچ گونه کمک اولیه را به وی دستور نداد، برعکس امر کرد که مطمئن شوند که این پسرک مرده است و به همین دلیل سرباز دیگری دو مرمی دیگر را به بدنش شلیک کرد.

سربازان در حالی که جسد این پسرک را برای گرفتن عکس برهنه کرده بودند، در کنار جسد این کودک با خوشی تمام از عملکرد شان عکس های یادگاری گرفتند. از موهای سر این کودک مقتول محکم گرفته و لحظات خوشی شان را جشن گرفتند.

http://files.afghanpaper.com/pics/201103/201103310613241188.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201103/201103310613241031.jpg



آنان با بی رحمی تمام با قیچی جراحی انگشتان این کودک را قطع کرد و برای تحفه برای هولمز به عنوان تجلیل از اولین قتل، داد. همکاران هولمز گفتند وی این انگشتان را می خواست خشک کند و برای همیشه نزد خود نگهدارد و به آن افتخار کند!!!

http://files.afghanpaper.com/pics/201103/201103310613242187.jpg

این تصاویر که دل هر انسانی را به درد می آورد نشان دهنده چیست؟ آیا وجدانی در غرب بیدار مانده است که با دیدن این تصاویر بیدار شود؟!

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این عکس بالا از چشم شان عکس برداری میکند که روز دیگر باز در صف طالبان قرار نگیرد زیرا این مردم اعتبار خودرا از دست داده است . یکهفته قبل 17 زندانی طالب از قید زندان به دستور کرزی ازاد شد .

>>>   جنگ صلیبی نی شاخ دارد نی دُمب. مجاهدین سربه کف کجا هستید؟ قدرت و ثروت آنقدر کور تان کرده است که چشم دیدن هیچ چیزی را ندارید! بیجا نیست که گفته اند سگ زرد برادر شغال است. هموطنان عزیز بپا خیزید تا خود و وطن خود را اول از شر تشنگان قدرت و ثروت آزاد سازیم و بعداً لشکر صلیبی را از پا درآوریم.

>>>   ما پارسی بان ها سر فشتون ها بخاطر کاپران جنگ کدی. اگه کاپران ایطور می کند فشتون ها باید انتکام گرپت. کاپران خانه فشتون ها سوخته کرد. تاجک ازبک و هزاره به کاپران عسکر داد. فشتون جهاد کرد. ای بچه فشتون است کاپر اورا کشته کرد

>>>   جنایات عبدالحمنی، محمد گل مومند و طالبان .......... ازین کده بمراتب وحشتناکتر است!!!

>>>   درتصویر اول نظامی امریکائی چشم افغان کشته شده را میگیرد تا ببیند که آیا سکن چشمش را قبلاّ در داتا بیس خود دارند یا نه ِ آقائی کرزی خودت خو در امریکا یک هوتلی بودی از حال و احوال شان بخوبی آگاه بودی پس چرا با ایشان دست را یکجا کرده به قدرت خود را رساندی و حالا دل پاکستان و نوکرانشانرا میخوهی بدست بیاوری ؟
این را بدان که مردم افغانستان به هر چال و نیرنگ خودت آگاه هستندو معلوم میشود که پلان بودن در قدرت به دوره سوم را هم داری از این رو گمان نمیبرم که اینبار خودرا کاندید نمایی و راه پشتونیزم هم ترا برای نجیب الله خواهند کشاند.

وطن پرست

>>>   ای مسلمانان افغانستانی!
بیبینید که این وحشی های کفار چه ظلمی را به حق ملت ما نموده اند باور کنید که این تنها یک نمونه ای است که بصورت مستند عکس برداری شده است.
معلوم نیست که این جانیان کفار و بی وجدانان بی رحم چقدر جنابات مشابه را انجام داده باشند.

به هرصورت خداوند این ملت بیچاره ما را از شر طالبان بی دین و از شر کفار امریکایی و غیر امریکای نجات دهد.

باید متذکر شد که طالبان بی دین به عین شکل مانند این کفار امریکایی برادران مسلمان ما را به جرم جاسوسی و یا کار نمودن با دولت به قتل رسانیده اند. خداوند روح این شخص و سایر شهدای اسلام را شاد نموده و جنت فردوس را نصیب شان نماید.

بااحترام
شاهین شمالی

>>>   جاي بسا تاسف است . دولت نابكار ما بجز از محكوم كردن كار از دستش ساخته نيست. عاقبت سرنوشت غربي هامانند روس هاست در افغانستان و به قيام عمومي روبرو ميشوند انشاءالله. نابود باد غربي هاي خونخوار إإإ

>>>   در این کشتار مظلومین اتحاد شمال بالخصوص امرالله صالح دست دارد و قسم به پروردگار که این وحشت رادیدم از حکومت دلم سیاه شد، بسیار زود انتقام گرفته میشود
علی مزارشریف

>>>   کرزی صاحب پشت وجدان غرب نه ګرد وجدان همکاران خودت آقای صالح و اتمر را بیبین که به فروختن افغانستان تیار هستن، این کار وحشی سبب شده که افغانها از حکومت فاسد و قاتل دست بردارد و در صفهای طالب مقاومت کند
بلال

>>>   من اينكار را يك جنايت بزرگ مي دانم ولي بايد ذكر گردد كه خوب و بد در همه جاي دنيا مي باشد. چه در بين افغانها و چه در بين آمريكايي ها من از آمريكا و يا آمريكايي دفاع نمي كنم ولي بايد هوشيار باشيم كه آب را به آسيا دشمن ( ايران و پاكستان ) جاري نكنيم . ما افغان ها كاملا مخالف استعمار هستيم چرا كه تاريخ ما را مي شناسد ولي بايد هوشيار بود كه از چاله به چاه هم نفتكيم.
عاملين اين جنايت را هم بايد محاكمه و قصاص شود.

>>>   ای کسانیکه با این قصبان دست را یک کردند وبخاطر بدست گرفتن قدرت خواستن تا نیرو های قاتل بداخل افغانستان شوند. فعلآ کجا هستین در حال عیش ونوش هستین ازین مردم مظلوم خبر دارید یا نی . شما به مطلب خود رسیدید.

>>>   این نشان دهنده چهره حققی امریکا است،
اما هنوز هم در کشور ما بعضی از ضعیف الایمان ها وجود دارد که حضور این جنایتکاران انسان خور را به نفع وطن و مردم میداند، کجا اند متعصبین قومی و لسانی که سر این عکسهای دلخراش تبصره به نویسند، وقتی مساله قومی باشد زیر خبر ما شاهد ده ها تبصره میباشیم، اما چون این کودک از یک منطقه مشخص است و با یک قوم مشخص تعلق دارد نه هزاره ها و نه هم تاجکان زبان شان را شور دادند اما مطمین باشید که اگر همین حالت دوام پیدا کند یک روز شما نیز شاهد این چنین واقعات در فامیل خود تان خواهید بود.

>>>   لعنت خدا بر این طایفه خبیث و بیرحم!

>>>   بلی ای هموطن مسلمان جرم ات این هست که ازاد هستی ومسلمان ونی غلام
وافتخار برای برادران مسلمان شچاع مقاومت پنچشیری ها شورای نظار وسایر نیروی پیاده نطام نیروهای ناتو.
اینها بودند که نیروهای شریر قرن را همراهی نمودند وبرملت ما حاکم گردانیدند اینها بودند وهستند که فعلا هم خون اولاد خودرا به نسبت تعصبات لسانی وقومی که درضمیر ووجدان انها هراندم شراره میکند توسط نیروهای خارجی مهر تایید میگذارند شاید اینها (شورای نظار وگروه مقاومت)قیمت خون اولاد بی دفاع این سرزمین قبلا دریافت نموده اند که حتی جبین ایشان هم ازدیدن خون اطفال ونوجوانان ما شور نمیخورد از دیدن خون اولاد های خود.لله الحمد اینها (شورای نظار وگروه مقاومت)اینقدر درمادیات غرق شده اند که العیاذ بالله با خدا نیز ازروی مادیات معامله مینمایند.وخداوند انتقام این خون شهیدان بی دفاع مظلوم بی بضاعت مارا ازاین خون اشامها بیگیرد
اینها(شورای نظاروگروه مقاومت) اینها کسانی اند که واقعیت اش راه خدا رها نمودند وعملا درپرتگاه مادیات غرق گردیدند ومیگردند واینها لله الحمد انقدر از خدا غافل شده اند به گفته پروردگار قلب های اینها از یاد خدا مسخ گردیده اند شب وروز با بالا نمودن پیک ها به سرسلامتی بادارن امریکایی انگلیسی فرانسوی ها وسایر دول کفری خود خون برادر خود را مباح میداند خداوند انشالله که هم دراین دنیا از ایشان انتقام میگیرد وهم دراخرت.
بااحترام
از کابل
برادران نهایت دست اندرکاران ویب ساید وزین افغان پیپر
بنابر مسولت که دربرابر خدا واین ملت مطلوم دارید باکحمال احترام تمنا دارم که مطلبم را به دست نشر بیسپارید .
ممکن پالیسی این ساید تمنای نشر این چنین مطالب را نه نماید بازهم دراخیر تمنا دارم ازروی ایمان به خدا ومسول دربرابر این مظلومان وشهید شده هموطنان بی دفاع ام مطلبم را به نشر بیسپارید.

>>>   تصاویر بالا دل هر انسانی را بدرد می آورد و انسان را متاثر می سازد، اما دو موضوع را باید مورد توجه قرار داد.

1-اولا آنچه که در تصویر دیده می شود شاید فقط جزء کوچکی از اتفاقاتی باشد که نشان داده می شود و یا به اصطلاح لو رفته است. احتمال وقوع جنایات بیشتر وجود دارد زیرا محال است یک انسان عادی برای اولین بار دست به چنین جنایت هولناکی بزند و آن را با خونسردی انجام داده و حتی لذت هم ببرد.

ثانیا باید توجه داشت ملتی که نخواهد و یا نتواند با هم در صلح و دوستی زندگی کند، باید منتظر چنین مسیبتهایی باشد. آوارگی،تحقر ، فقر ، کشتار، عقب ماندگی ، بی سوادی ،اشغال کشور توسط بیگانگان و هزاران بدبختی و گرفتاری پی آ مد آن رفتارهایی است که خود مردم افقانستان زمینه آن را فراهم می کنند .
وقتی آن مردم به دست خود در حال نابود کردن خود هستندوقتی هر روز شاهد عملیات انتحاری و بمب گذاری و کشتن کودکان و زنان و بی گناهان بدست عده ای از خود مردم آن کشور هستیم ، دیگر چه انتظاری باید از بیگانگان داشت؟ بقول شاعرکه می گوید من از بیگانگان هرگز ننالم ، که بر من هرچه کرد آن آشنا کرد.
مردم افغانستان بجای نابود کردن خود باید دست دوستی به یکدیگر بدهند و به یاری یکدیگر کشور خود را بسازند و خود را در جهان سربلند کنند تا هر افغانی در دنیا به کشورش افتخار کند، و من که یک ایرانی هستم با برادران افغانی زیادی مصاحبت داشته ام اکثر آنها افراد نجیب و صادقی بودند و من اطمینان دارم اکثر مردم آن کشور نجیب و بزرگوار هستند و قطعا توان این را دارند که کشور خود را از این زشتی ها دور کنند.

2- موضوع دومی که می خواستم بگویم آن است که، رفتار زشت آن چند نفر را نباید به همه سربازان آمریکا تعمیم داد، در بین آنها نیز افرادی هستند که واقعا برای کمک به مردم افغانستان آمده اند و مردم نیز فعلا راهی جز کمک گرفتن از آنها را ندارند مگر آنکه همانطور که گفتم دست از ظلم کردن به خود بردارند و با یکدیگر برای آبادی کشورشان تلاش کنند.

ایران. سعادت

>>>   استغفرالله...
این چی وحشی گری است... هایییییی ملت غیور افغان کجایید کجاییییید......
این تصویر واقعان تکان دهنده است حتی برا ی یک بی وجدان. های ملت به پا خیزید بس است.
سنگدل از کابل

>>>   برادران عزیز سلام !
بعد از عرض سلام از همه خواننده های گرامی می پرسم اگر یکی از اعضای فامیل تانرا به حالت فوق میدید باز هم خاموش می نشستید. مجاهدین سر به کف و غیور این سرزمین با دالر و قصر های مجلل چنان غافل شدید که از اسلام، غیرت و مردم هیچ حرفی نمی زنید. ای خود فروش های بی ... ایا آخرت را در مقابل دنیا کاملا فروخته اید. دوزخ جایی دین فروش هاست.
ای مردم دوست داشتنی من مگر ما از همه مردمان جهان نادانتر و بی همت تریم که درمقابل این همه وحشت و بیدادگری خاموش نشسته و نظاره میکنیم. همه متحدانه بر پا خاسته خویشتن را به مدد خداوند ج از چنگال این وحشی ها و ظالمان داخلی و خارجی رها کنیم.
در دین ما چقدر که ظلم گناه بزرگ باشد به همان پیمانه مظلوم و ذلیل گونه زندگی کردن گناه بزرگ است.

هَلْ يَنظُرُونَ إِلاَّ أَن يَأْتِيَهُمُ اللّهُ فِي ظُلَلٍ مِّنَ الْغَمَامِ وَالْمَلآئِكَةُ وَقُضِيَ الأَمْرُ وَإِلَى اللّهِ تُرْجَعُ الأمُورُ ﴿۲۱۰﴾

مگر انتظار آنان غير از اين است كه خدا و فرشتگان در [زير] سايبانهايى از ابر سپيد به سوى آنان بيايند و كار [داورى] يكسره شود و كارها به سوى خدا بازگردانده مى‏شود (۲۱۰)

أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُواْ الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُم مَّثَلُ الَّذِينَ خَلَوْاْ مِن قَبْلِكُم مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَاء وَالضَّرَّاء وَزُلْزِلُواْ حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللّهِ قَرِيبٌ ﴿۲۱۴﴾

آيا پنداشتيد كه داخل بهشت مى‏شويد و حال آنكه هنوز مانند آنچه بر [سر] پيشينيان شما آمد بر [سر] شما نيامده است آنان دچار سختى و زيان شدند و به [هول و] تكان درآمدند تا جايى كه پيامبر [خدا] و كسانى كه با وى ايمان آورده بودند گفتند پيروزى خدا كى خواهد بود هش دار كه پيروزى خدا نزديك است (۲۱۴)

كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ ﴿۲۱۶﴾

بر شما كارزار واجب شده است در حالى كه براى شما ناگوار است و بسا چيزى را خوش نمى‏داريد و آن براى شما خوب است و بسا چيزى را دوست مى‏داريد و آن براى شما بد است و خدا مى‏داند و شما نمى‏دانيد (۲۱۶)

برادر و همدرد شما

>>>   واي به حال اين مردم بيچاره...و خوش به حال حاكم اين وطن كه هيج نوع واكنش در برابر اين ظلم و ستم اجنبي ها نشان نمي دهد. تا كي و تا چي حد.

>>>   مرگ ونفرین بی پایان به این دوشمنان اسلأم وانسانیت که به بهانه حقوق بشر .تامین دیموکراسی و مبارزه با تروریزم کشور ما را اشغال نموده اند.و به خصوص به آنعده وطنفروشان که موافق حضور دایمی ایشان در افغانستان می باشند.امروز که با قطع نمودن انگشتان نوجوان هلمندی عکس یادگاری گرفتند.فردا نوبت آن خواهد رسید که در شمال و نقاطی مرکزی کشور در مقابل چشمان من و تو به خواهر .مادر و ناموس ما تجاوز خواهند نمود.و از صحنهای آن فلمبرداری خواهند کرد.زیرا ما ملت واحد نیستیم.زیرا ما غرق تعصبات قومی . لسانی و مذهبی می باشیم .
باحترام . .آدمک. .

>>>   نفرین بر شما که جان انسان را اینگونه به سخره گرفته اید اینجاست که باید پرسیده بای ذنب قتلت اینجا باید خواند قران را که می گوید مرگ یک انسان بی گناه برابر با مرگ تمام بشریت است!
وای بر شما وای بر شما و نفرین خدا و رسول بر شما .مردم زجر کشیده افغانستان حتی در کشور خود هم اقایی نمی کنند .شما قضاوت کنید ایا طالبان وحشی هستند یا این امریکایی ها طالبان ادعای دمکراسی ندارند اما این بی شرف ها مدعی دمکراسی هستند .
یک همزبان ایرانی .

>>>   او کرزی
تو خود .....نداری که میدانی این امریکایی ها بخاطر امنیت نیامده بخاطر کشتن هم وطن تو امده اند باز تو میگویی که وجدان بیدار دارید.
مردم ما را خواب برده خوب میبینند که امریکا همه را میکشد باز هم چپ هستند
کجا هست آن مجاهدین که با شوروی ها جهاد میکردند آیا این جنایات را میبینند باز هم جهاد را شروع نمینمایند

من باور دارم اگر کسی این واقعه را بخواند و باز هم از امریکا همایت نماید او واقعاً افغان نیست.

مجاهد

>>>   لعنت خداوند بر اين قاتلان

>>>   ما ازوجدان انها گپ میزنیم پس چرا از غیر خودمان چیزی نمیگویم .ما باید بر علیه این آدم خوران جهاد کنیم تا درس برای این ها و آینده های شان شود کا دیگر تکرار نکنند و تنها با معذرت خواستن ختم نشوند.
اگر کرزی صاحب غیر داشته باشد بگوید برادر پس من هم یک چند امریکای را میکشم بعد معذرت میخواهم تا بدانید که ارزش یک افغان تنها معذرت خواستن نیست و آغای کرزی حق بخشش خون کسی دیگر را ندارد هر وقت که پسر خودش را کشتند باز دل که میبخشد یا نه باز آن وقت خواهد دید که کرزی از گریان کور زی خواهد شد.
و اگر آغای کرزی نمیتواند و میترسد که به اربابان خویش چیزی بگوید پس بگذارد همان کسی اولاد خود را از دست داده در صفحه تلویزیون و رسانه ها ظاهر شود و در دل خود را بگوید.
یا الله خودت ما را از دست این کافران آزاد بساز.

>>>   بگذر از غرب، آیا وجدانی در اطراف رییس جمهور میان آن فاشیست های قومی وجود دارد یاخیر! قلبم به گریه آمد....دوست عزیز
نجرابی

>>>   لعنت به اين انسان های وحشی که انسان ها را به خاطر لحظات خوشی شان به قتل ميرسانند. اين لعنتی ها (غربی ها)که داد از حقوق بشر و ديموکراسی ميزنند پس چرا چنين ميکنند.
خداوند به قهر و غضب خود اين حيوانات ديموکراسی خواهان را گرفتار کند. لعنت، لعنت، لعنت.

>>>   درغربیها نه انسانیت است نه وجدان . فقط ایمان به پول دارند . در غرب خود پرستی است که همه چیز برای خودش باشد. پول برای خود ، خوشی برای خود ، نام و نشان برای خود و و و
باری از یکی از همکاران آلمانی که با هم در شرکتی کار میکردیم پرسیدم که آیا بخدا ایمان داری ، آن همکار آلمانی برایم گفت > بلی من بخدا ایمان دارم و همیشه اورا در جیبم دارم ، بعد بکس جیبی را از جیبش برون کرد و پولهای را که دران بود برایم نشان داد و گفت (این خدای من است و من به آن ایمان کامل دارم).
حقوق بشر ، آزادی بیان ، انتخابات آزاد ، دموکراسی و غیره حرفهای که از زبان غربیها برون میشند، فقط در محوطه غرب به اجرا در میآید و بس .
مطمئن باشیداین عکسها که قلب هرانسان با وجدان را میآزارد، کوچکترین اثری بر روح و روان مریض غربیها ندارد .

>>>   مرك غلاماني حلقه بكوش به اين سخن كافي نيست حرف اصلي رابه سنجيم امروز غيرت فدري بكار است در مقابل ارتش شوروي نشان داده بايد شعار اسلام رابدست بلانموده در مقابل اين ظالم بيك جهاد في سبيل الله رو بياوريم دفاع ازخون افغان مرك برامريكا واسرائيل <عسقلاني داخل ازكشور‏>‏

>>>   ما بايد منتظر واقعات وحشتناکتر مانند اين باشيم . زيرا سند مرگ خود را بدست هايمان امضا نموده ايم و همچنان براي کرزي مرگ بمراتب آبرومندانه تر ازين زندگي است
مزاري

>>>   واقغا دلخراش تصاویر است فقط بوقض گلویم را گرفته/
صادق از جردن تهران/

>>>   واقعاً دل خراش است.

>>>   واقعا تکان دهنده است.
نور

>>>   خوب شد که کشت باید همه شما را بکشند شما وقتیکه یکی دیگر را بنام تاجک پشتون هزاره و ازبک میکشید پس چرا دیگران که بیگانه استند شما را نکشند??

>>>   واقعاَ درد آور......

>>>   سلام !
این وحشت ازبرکت جهاد فی سبی الله است که به کمک همین دوستان غربیش بخاطر دفاع از اسلا ؟ در انزمان علیه حکومت مردمی اعلان کرده بودند .
داکت نجیب الله شهید که به چشمک دشمنان افغانستان و به دستان سیاه و وطن فروشان حرفوی جام شهادت نوشید ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیلگراد چنین فرموده بودند :
اگر به یک طبعه امریکایی ، فرانسوی،انگلیسی .... در کدام کشور بیچاره صدمه میراسد، بعدأ ان کشور توسط نظامیهای انها بخاک،خاکستر وخون تبدیل میگردد .
مگر بیش از۱۲ سال است که مردم بیدفاع و بیگناه افغان به همکاری مالی مادی و فزیکی این به اصطلاح مدافعین حقوق بشر و انسان دوست ؟ ، نیست و نبود میشوند . ان شهید بزرگ ادادمه میدهند که، ایا خون شما غربیها سرخ است و خون مردم رنجدیده افغانها سفید ؟
امروز جواب سوال ان مرد افغان دوست را به چشم سر خود میبنیم که ،زندگی انسان مظلوم افغان برای انها و نوکران حلقه بگردن شان هیچ ارزش داشت و ندارد ، ثبوت ادعای ان شهید سالار ، هزران جنایت غربیها در طی ۳۳ سال اخیر بالای مردم ما است .

>>>   کرزی که خود دستنشانده همین غربی های بی وجدان است، این مداری گاهی با گریه و گاهی با زاری و ناله از غربی ها در ظاهر میخواهد که به کشتار مردم بی گناه و بی دفاع خاتمه دهند، اما در واقیعت با این ناله وزاری میخواهد که روحیه مردم روز به روز ضعیفتر شود و به ایشان تلقین کند، که غیر از تسلیم شدن به خواسته های امریکا و غربی های همپیمانش راه دیگری ندارند. در حالیکه همه دنیا شاهد سرنگونی دیکتاتور های اند که 40 سال به کمک امریکا مردم خود را سرکوب کرده اند.
امریکا میترسد، که روزی مردم غیور افغانستان مانند کشور های عربی با دست های خالی به خیبان ها بریزند و بیخ وبنیه این دولت دستنشانده را بکند.
ازهمین لحاظ کرزی عمداُ با این مداری گری هایش میخواهد، مردم را ناامید و سرافگنده نگهدارد.

>>>   اگر مردم افغانستان بخواهد امریکایی های ....را از افغانستان بیرون کنند باید همه با هم متحد شوند و از آنها نترسند.

>>>   دل خراش وحشت ناک

>>>   من هم به این جنایتکاران بیگانه و هم به جنایتکاران خودی که از سی بدینسال به دستور و پول همین امریکا و غرب بیوجدان و نوکران منطقوق شان چون آی اس آی و جنرالان اردوی پاکستان هزاز برابر ددمنشانه تر و بی باکانه تر این سرزمین را به جنایتکده تبدیل کرده اند ؛ نفرین میفرستم و هم به مقام داران دین پناه و صلیب داران برگردن که از سگ شویی و پشک شویی در غرب بیوجدان آمدند و رئیس جمهور و وزیر و وکیل و قاضی و... شدند ؛ از خون همان دهقان بچه ها مالک قصر ها و بانک ها و هواپیما ها و کروزینگ ها شدند .
این بیوجدانها وقتی از بیوجدانی غرب خبر میشوند که خود غرب دامن بالا میکند. سوال من این است شما که چشم بسته و دهان واز کرده و با مزه مزه رئیس جمهور میگوئید ؛ آیا این جناب رئیس جمهور شما تا حالا و تا نشرات مطبوعات غرب بیوجدان زیر پای کی بود که اخ میگفت و حالا که باید خود را بکشد اگر وجدان داشته باشد ؛ اینگونه ....میزند؟ مگر رئیس جمهور رئیس مملکت نیست و مسئول لحظه لحظه امنیت و سلامت مال و جان و ناموس مردم خود نمی باشد ؟؟؟ میدانم که گپ های مرا نشر کرده نمیتوانید . پس از اندک صبر جای دیگر نشر میرسانم .

بنفشه کمال معلم و مادر مهاجر در کالیفرنیا 31 مارچ 2011

>>>   مشکل اساسی امریکا درافغانستان که فعلا فغانستان نام دارد. اینست که درانتخاب مشاورین وترجمان ها توجه نمی کنند .فقط هرکس تابیعت امریکا دارد . را معتمد میشمارندر حالیکه اینطور نیست. اکثرآ مشاورین و ترجمان ها مر بوط به گروه های سیاسی .قومی و غیره هستند آ.آ نها تابیعت امریکا را دارند اماخصوصیات شان همان است که بوده.خود کوزه گرو خود گل کوزه. روان اجتماعی مردم را نمیدانند.افغانها مردم با شرف و جوانمرد هستنداما همیشه یک عده دلال برایشان مصیبت بار آورده وبیشترین این دلال ها تابیعت امریکا را دارند.اینهای که همه را بد معرفی کردند .طی این ده سال با موجودیت صدو پنجاه هزار قوای نظامی و بلیون ها دالر چه کردند. هیچ کسی محاسبه نمی کند اما مردم میدانند.امریکایی هامردم خوبی هستند اما هر کسی خوب یس و نو گفت را بیشتر تر جیح میدهند تا افراد سالم.........حالا چه فکر می کنید که اگر حمله به کابل صورت گیرد اول ازهمه که فار می کند......همین های که زن ...زن خود هم نیستند و هیچ جنبه مردمی هم ندارند .من نمیدانم امریکا میداند و میکند و یا نمی داند. اگر این حالت بدین منوال باشد ...دست های دیگری کم خرج تر از امریکا در منطقه باز خواهد شد و این کشور به یک ویتنام دگر مبدل خواهد گشت..

>>>   کاملاً درست است دل هر آدمی با دیدن این صحنه ها بدرد می آید ولی علت ماندگاری نیروهای خارجی در افغانستان، طالبان و نیروهای تروریست وابسته و تحریک و مسلح شده جمهوری اسلامی ایران با اشتراک و همکاری طالبان است که کشور را به جنگ و وحشت و ملت را به خاک سیاه نشانده است. تا زمانی که از کشور از دخالتهای همسایه در افغانستان خلع ید و رها نگردد آش همین آش و کاسه همین کاسه خواهد ماند.

>>>   سلام به زعیم ملی کشور واراکین بلند پایه دولت،رهبران جهادی ،سران اقوام وقبائیل افغانستان وبعد آیا شمایان از ظلم ،ستم وکشتن افراد معصوم وبی گناه ملت غریب ومظلوم به دست امریکایهای ملعون وبی غیرت ،ضد اسلام وقرآن اطلاع به دست ندارید؟ واگر دارید چطور پنبه به گوش وعینک نابینای به چشم زده اید؟ آیا به ازبین رفتن وشهادت میلیونها فرد افغانستا ن در مقابل رژیم های ظالم ومستبد نظر می اندازید یاخیر؟
شما را به خداوند سوگند میدهم که از دل وارثین مقتولین معصوم وبیگناه خبر شوید ونگذارید که اولاد بیگناه ومظلوم افغانستان را امریکایها وخاریجیهای ظالم وفاسق به قتل برساند وهمچنان بی رحمانه توسط قیچی انگشتان وسایر اعضای انهارا قطع وبه عنوان افتخار همرایشان ببرند حالت کنونی که امریکا درافغانستان است وتجاوزات وکارهای غیر مشروع را مرتکب میشوند بد تر از حالت است که امریکا درعراق میکرد واسرائیل در فلسطین مینمایند یکبا ر دیگر اعمال وحشیانه وناجوان مردانه امریکایها وسائیر خاریجی ها را در افغانستان تقبیح مینمایم وبرای ملت مظلوم وبی سرپرست وبی صاحب افغانستان کامییابی وتوان قیام علیه این وحشیان وملحدین از بارگاه خداوند توانا آرزو مینمایم .
چراغ ظلم وظالم تادم محشر نمیسوزد اگر شبی سوزد شبی دیگر نمیسوزد
عبدالحسیب(نیازی)
دانشجو درهند

>>>   شما مردم افغانستان اگر یک زره غیرت دارید جهاد مقدس را علیه این دشمان اسلام آغاز نماید عزت خون و ناموس خود را نگهدارید. در غیر آن در روز آخرت چه جوابی به عنوان یک مسلمان خواهید داشت.
نفیسه

>>>   فریاد ملت

فرزندان ما غر قه خون شد کس نظر نکرد==کلبه‌های ما به‌‌ سوزان شد کس نظر نکرد
بسکه سوختیم ز درد و سیتم اجنبی==اطفال ما بی‌ خانمان شد کس نظر نکرد
آنقدر جوانان ما سر به‌‌ کفن نهادند==مادران ما به‌‌ فغان شد کس نظر نکرد
خانه‌ها ز خون شهدا موج میزنند==چراغ ما خا موشان شد کس نظر نکرد
ز ماتم شهدا روز ما شب گشت ==جنازه ما به‌‌ میدان شد کس نظر نکرد
عزیزی جوانی را به‌‌ غم سپری کن==بهار ما خزان شد کس نظر نکرد

غلام دستگیر عزیزی غزنوی

>>>   ......بر امریکای غاصیب ملعون...... چرا همچون جنایت را به مردم افغانستان می کند. اون هم به یک طفل بچه بنده اول خاهان این نیروها بودم. ولی الان با این کارایش سر سخت دشمن اون ها شدم............بر امریکایی جنایت کاررررررررررررررررررررررررر

>>>   رحمت خدا به کارمندان با احساس افغان پیپر که حقایق رابه نشر میرساند. و مردم مظلوم افغان را از وقایع کشور آگاه میسازد.
جای افسوس وشرم است که بعضی از سایت های که گرداننده گان آن بنام افغان اقامت کشورهای اروپای را بدست آورده اند اصلأدر باره قتل و قصابی این کودک مظلوم افغان به فرمان سیهونیزم اسرایل و به دست جلأدان خون آشام امریکای به شهادت رسیده تماس نگرفته و غرق در تعصب قومی. لسانی و مذهبی بوده در فکر تجزیه و نظر سنجی در باره تجزیه کشور بوده ومصروف کلمه اوغان یا افغان بوده وعهده دیگر مصروف کلمه خراسان و مصروف دامن زدن نفاق ملی بوده. غافل ازاینکه احمدشاه مسعود و عبدالعلی مزاری به فرمان سیهونیزم اسرایل وبدست جواسیس امریکا به شهادت رسیدند.
حالأ زمانی ان رسیده که با هم متحد شده بدون در نظرداشت .پشتون. تاجیک هزاره و ازبیک بنام انسان و اسلأم اولأ در مقابل حامد کرزی .مارشال بی سواد کریم خلیلی . اعضای کابینه دبل عبداله حنیف اتمر امراله صالح .زلمی خلیل زاد.اشرف غنی احمدزی.بادران پاکستانی. وایرانی ودر راس سیهونیستان وصلیبیان اشغالگر قیام نموده ودرفش جهاد را به احتزاز در آورد. به امید ملت واحد تحت کلمه مقدس اله واکبر باحترام..آدمک..

>>>   واقعا قلب انسان را این تصاویر پاره میکند.
علی از بلجیم

>>>   خوب این کرزی بیچاره چکارکنه ، صدبار ویا بشتر از طالبان خواسته است که بیاید و وزارت های باقی مانده را تصاحب کند، ولی آنها قبو ندارند و میگوید که همه مال ما باشد. خوب یکی را طالب میکشد ویکی را هم امریکایی.
راستی هیج سوال برای تان پیدا نشد که چرا اینقدر کشتار!!
شاید بعضی وقت ها از زبان پدر ویا ملا مسجد خود شنیده باشید که میگوید خداوند عادل است!!
راستی آن قتل عام های انسانهای بیگناه که در مزار، بامیان و یکاولنگ صورت گرفت توسط کی وبه دست کی بود؟؟؟
آیا میشود از زیر عدالت خدا فرار کرد؟؟؟
آیا میشود خون غریب که برای پیدا کردن لقمه نانی برای عیال خود جان میکندند بی پاسخ بماند؟؟؟
درد مند

>>>   این وحشت را که می بینیم
علت ان طالبان جاهل وگلبدین است .
سادات

>>>   به این میگه حقوق بشر و دموکراسی و ازادی و افغانستان سر بلند وازاد ای کاش هیج افغانستانی نبود

>>>   همه این وحشت که میشود مسولش طالبان است اگر طالب نمیبود ما این روز را نمیداشتیم.
....بر طالبان بی دین و کافر.
جمشید

>>>   بيبينيد وخاموش بنشنيد ! افغانها ايمان دارد ! افغانها همت دارد ! افغانها شجاعت درند! از خدا بترسيد اى مردم از جا خيزيد تا بكى ميبينيد وخاموش مينشينيد ؟ وقت جهاد فرا رسيده وطن فروخته شده در كدام خواب غفلت فرو رفتئيد؟ اينرا بدانيد كه نه القاعده وجود دارد ونه تروريستى . اين تمام نقشه ونيرنك يهود ونصارا است بر عليه ملت مظلوم ورنجديده افغان . بنيان كذارو خطرناك ترين تروريست در جهان امريكا وانكليس ميباشد ! طالب , القاعده , تروريست همه وهمه كاملا فريب است . وجود طالبان در افغانستان وحضور نيروهاى امريكا و هم بيمانش ؛ آب خط كن وماهى بكير ؛ فقط همين است وبس .
حسام (عوض) قاهره كشورى مصر

>>>   این یک کار خلاف دین اسلام است باید عاملین این کار به سزای اعمال شان برسد
از طرف عاطف یوسفی

>>>   آیا جنایات برادرا ن کرزی را فراموش کردید.کسانیکه دم ازجهاد میزنید اولتر ازمناطق خود شروع کنید در مقابل نوکران پاکستان که اسلام را بنام کردند وزمینه اشغال خود شان مساعد ساختند.
احمد

>>>   دیګر هم با امریکایی ها عکس یاد ګاری بګیرد به خاطر یک مشت پول . ای وطنفروشان ایا این بود دیموکراسی باداران غربی تان همین است حقوق بشر . همین است که به نام هزاران حقوق شعبات استخباراتی رادر کشور ما بنانموده اند وهمان پلان های شوم صهونیستی که از دیر زمان تحت پلان است در ممالک اسلامی پیاده کنند وبه ارمان خود برسند تا شود اسلام را ضعیف کنند وهرچه دلشان خواست بالای مسلمانان انجام بدهند . اینها همه جنایتکاران قرن ۲۱ است . اصلا به نام وجدان دراین حیوانان انسان نما وجود ندارد . وبعضی سفاکان می خواهند که پایګاه دایمی در کشور داشته باشند حالا خود باید قضاوت کنید که این جنایتکاران اګر دایمی در کشور ما بمانند چه جنایاتی در حق مردم ما خواهند کرد ..
واحد نورستانی از لندن

>>>   ازدست بی سرصاحبی این وطن ما مردم دیگر چه بدبختی های خواهد دیدیم. یک گروپشان وطن را به روس های فروخت؟؟؟؟ دیگری به امریکا و 41 کشور دیگر جهان را با یک گروه دهشت و حشت به وطن سرازیرکردند معلوم نیست که چه و به چه هدف کار میکند؟؟؟؟ اینست نتیجۀ راکت های کاکا گلبیدین، جاهلت و حس قدرت طلبی یک گروپ دیگر بنام رهبران، بزرگان نامی و به اصطلاح سران اقوام!!!!!!!!!!!! وای وطن وای وطن واییییییییی!!! کجا هستندگروه دیگر به اصطلاح و نام نهاد شورای علما؟؟؟؟؟ وبه اصطلاح عالمین دین خداوند ج؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این آلوده گان به شکم و قدرت پرستی که مسایل و مشکلات مردم دیگر کشورها را که در مقابل جنایاتی که در وطن ما انجام میشود بی نهایت کوچکترو ناچیزتر است محکوم میکنند ولی درمقابل فجیح ترین ظلم و ستم در مقابل مردم ما هم ازطرف گروه نام نهاد طالب و هم ازطرف هرگروپ دیگر فقط سکوت اختیار نموده تو گویی درین وطن اصلاً عالم دینی وجود ندارد. من واقعآ به خشم آمدم وقتی اعلامیه محکومیت حالات بحرین را از طریق این .....که نام خودرا شورای علما مانده اند در سایت شبکه اطلاع رسانی خواندم. ازخداوند متعال و ایزد رحمن استدعا دارم که مردم بی گناه و بی دفاع مارا ازچنگ منافقان داخلی و قاتلان حرفۀ و کافران خدا ناترس هرچه زودتر نجات دهد و روی مردم ترسو را به دنیا و آخرت سیاه کند. روح اطفال همه شهیدان ما شاد باد!!!!!!!!!! یادشان جاودانه!!

>>>   ای ملت افغان شما فراموش کردید که طالبان به حیوان و حتا با درختان هم رحم نداشت ایا خدا یار مستضعفان نیست . الحق که هست .چوب خدا صدا ندارد و 250 سال کاشتید و چند سال باید بدروید .

>>>   آیا این پشتون های طالب اقوام غیر پشتون را بد تر از این نمی کردند که هموطن و هم دین شان هستند?
امریکایها میدانند که این قوم به خودشان رحم نمی کنند
اینم از همان قوم است که در نمایندگی کابل بانک شهر جلال آباد 40 تن از هموطنان شان را کشته و 80 تن دیگر را زخمی نمود!
ایکاش اینها را آنقدر بکشند تا آدم شود که دیگر اقوام افغانستان از شر اینها راحت شود.

آواره

>>>   روزی که مردم بهسود توسط کوچیان مورد تجاوز قرار گرفتند یک نفر صدای خود را نکشید !
حالا همان کوچی ها و اقوام و پشتیبانشان از ما انتظار همدردی و تسلیت دارند .
خود کرده را تدبیری نیست! چرا در دیگر مناطق خالی از پشتون اینگونه حرکات صورت نمیگیرد ؟؟؟؟؟؟
باقر

>>>   این قتل ها شاید کمی احساس به وجودی پشتونها داده باشد که سران پشتون در طول تاریخ به اقوام دیگر در افغانستان از این صد برابر بدتر کرده اند. آیا کشتن مردم بی گناه درد آور است یا نه؟ باید قبول کنید که بد کردید که بد میبنید. من هم افسوس می خورم که تا چی وقت مردم پشتون سر عقل خواهم آمد. تا چی وقت وطن فروشی، نوکری و تا چی وقت رهبران خایین خود را حمایت می کنید؟ بیاید با همه اقوام دست برادری و برابری دراز کنید از تک قدرتی به هیچ جای نمی رسید. تا یک وطن آرام داشته باشیم.
زلمی یاری

>>>   --- اين يك جنايت است زيرا انسان مكرم است ولي در جواب كسيكه شوراي نظار و اين و ان نوشته عرض كنم كه جناب تورا قسم به خدا اكر به او ايمان داري وقتي فيلم هاي قتل عام مردم مزار و اهانت و اخراج دسته جمعي شمالي را از سوي طالبان جنوب ديدي متاسف شدي؟در ولايت تخار طالب ها 3 دهقان را امر كردند كه با باي هاي برهنه خار هاي دشت را كه براي هيزم جمع كرده بودند باي مال كنند كه ان 3 دهقان در اثر ريزش خون از ساق هايشان به شهادت رسيدند, ملا داد اله 180 اسير جبهه شمال را در ولسوالي بنكي تخار كه دست بسته بودند ضربه كرد,كجا بود وجدان و ضمير شما؟انجمن سباه صحابه باكستان با كمك طالب در يكاولنك 3 روز زن و طفل كشتند كجا بود وجدان شما؟روزيكه حكمتيار كابل را به هزاران راكت بست در خيابان هاي كابل مرده ها انبار بود كجا بود وجدان شما؟مدتي قبل در كابل بانك طالب بشتون قتل جنوني كرد كه صحنه رقت بار ان ادم را اب ميساخت ايا به يك مظاهره دعوت كرديد؟ مردم ضد طالب اعم از شوراي نظار يا جنبش ملي جنرال دوستم و حزب وحدت افتخار دارند كه روزي بر عليه طالب رزميده اند-
بدخشي

>>>   هیچ انسانی تحمل چنین جنایتی را کرده نمی تواند کجاست استاد ربانی که بگوید ما کفاررا مغلوب کردیم کجاست سیاف که بگوید ما هستیم که اسلام را پیروز میکنیم تمام این تشنه های قدرت فقط مال وملک خودشان را حفظ کرده که از دست شان نرود افسوس بر حال کسانی که با غربی ها دست دوستی داده و لاف از مجاهد بودن میزنند و با بی وجدانی تمام تماشایشان میکنند و خوشحال استند و مگویند ما خو د در امانیم چرا طالب شدند .

>>>   اگر تصویراولی را کاپی کنید وبعداًروی صفه کامپیوتر بزرگ نما یید نزدیک کفش وبازوی کودک دیگرعضو قطع شده نیزبه چشم میخورد.

>>>   طالبان صد بار بدتر از اینها هستند ولی کسی انها را محکوم نمیکند
مسعود هرات

>>>   مردم بیغرت چرا این ظلم امریکا را تاید میکنید

>>>   سلام برای مجاهدین ومسلمانان افغانستان وجهان
فقط چند حرف برا دران عزیز تاسف بکار نیست حرف زیاد بکار نیست فقط قیام عمومی بالای کفار وپاکستان لازم است نه شعار نه شعار دادن بس هر بچه افغان باشد تاجک باشد پشتون باشد هزاره باشد یاازبک وعیره همه ان برادر مان استن شعار بس دست به عمل شوید مانند پدران مان وبرزگان خود این کفار وپاکستان را از نقشه زمین برداریم

با احترام مولانا احمدزی پنجشیری

>>>   امریکایی ها مثل طالبان بی عقل نیست. که کسی را بی گناه بکشد. این بچه هتما می خواسته خوده انفجار بده.

>>>   زمینه امدن سر بازان خارجی را طالبان فراهم کرد و هم اکنون اگر طالب از کشتن لذت نبرد ودست ازجنگ بردارد . دیگر سربازی خارجی در افغانستان نمیماند . یک دفعه فکر کن که شما قرنهای قرن ظلم بداد گری بعدالتی را درحق فارسی زبانها نمودید رسانه هم نبود که نشر میکرد . این کار نادرست را هم محکوم میکنیم . مگر ظلم شما پشتونها هم از هیتلر کم نیست .

>>>   برادران مسلمان!
مسول این همه کشتار ها در افغانستان کیست، واضح است که ....اند این جانیان ..... اگر این خود فروخته شده امریکایی ها و پاکستانی ها نمیبوند چرا در سال 1371 وقتی که قدرت را از نزد داکتر نجیب الله بدست گرفتند، افغانستان را ویران کردند اردوی منظم افغانستان را که در منظقه منظم ترین و قوی ترین اردو بود به دستور باداران پاکستانی و امریکایی خود از هم پاشیدند. اگر این ها واقعاً برای نجات افغانستان از دست قشون سرخ شوروی سابق جنگیده و یا به استعلای خود شان جهاد کرده بودند بعد از خروج شوری از افغانستان باید دست از چنگ میکشیدند. اما نکشیدند چون خود فروخته شده گان بودند این مجاهدین (رهبران جهادی) بوند که زمینه سرازیر شیدن قشون صلیبی را به افغانستان مساعد ساختند خصوصا (جبهه متحد- شورای نظار) حال چشم این جانیان را دالر گرفته و هیچ جیزی را نمی بینند که در افغانستان چی میگذرد یک چیز را برایتان میگویم آن اینکه تا این جهادی ها و بقایای شان در افغانستان هستند آرامش نیست نیست نیست نیست
والسلام.
ناصری از کابل

>>>   سلام وعرض ادب خدمت همه دست اندركاران و خواننده كان شبكه اطلاع رساني افغانستان!

با دىدن تصاوير بخش شده ازطرف اين شبكه واقعاَ هر انسان داراي وجدان بيدار به ستوه ميايد, اما نميدانم ملت مجاهد وقهرمان افغانستان خصوصاَ دولت مردان و مدعيان جهاد را كه هميشه نام أن در صفحه تاريخ به عظمت وبرزركي ذكر شده, امروز جي شده است, ايا همه از اين جنايات غافل اند؟ اَيا همه عينك نابينايي به جشم كذاشته اند؟ اَيا همه حس شنوايي فرياد ملت افغان را از دست داده اند؟ يا همه مصروف معاملات داخلي وخارجي با اين جنايات كاران هستند؟ ورنه امروز روز واقعي جهاد عليه اين جنايات است نه 23 سال برادر كشي.

عزيزي

>>>   بیا مشترکا دعا کنیم که خداوند انها راکه عامل امدن این یهودی ها شدند کسانیکه صرف بخاطردو روزقدرت خوشی به امدن این یهودی ونصاری شدند خداوند انها زودتربشرمانند خداوند انهاراکه خون شهدا رابه خاطر چند روزچوکی ووزارت فروختند نابود کنند خداوند مسلمانان واقعی را بیروزکنند اگر راست درزمامداران این کشور وجدان باشد باید فورا اعلان جهاد کنند به صفوف مسلمانان یکجاشوند

>>>   این تنها چیز است که ما درتصویر میبی نیم درحالایکه بد تر ازاین بالای هم وطنان بیچاره ومظلوم ما ظلم صورت میگرد

>>>   حتما با باد شکمش خود را انفجار میکرد؟
شما مردم بی عقل نه شرم دارید و نه شرافت.
طوریکه میگویند این هم خواهد گذشت .
صبر جمیل برای همه افغانها با احساس تقدیم میکنم.

>>>   جناب رئیس جمهور این زار ناله گی شما چه درد را دوا خواهد کرد، لطفآ به صراحت ورسمی مسئله را در سطح جهانی با پشتیبانی مردم افغانستان مطرح سازید ، در غیر آن این حالت بالای خود شما آمدنی است. لعنت خدا بر قاتلان مردم بیگناه .مظلوم وطنم.

جعفر بغلانی

>>>   وقتی دولت و مردم و احزاب و گروههای داخل افغانستان به وحدت نرسیده و به حقوق خود و یا حقوق بشر و حقوق همدیگر احترام نمی گذارند از بیگانه چه انتظاری می توان داشت؟
متاًسفانه مردم افغانستان گرفتار تبلیغات کور همسایگان گشته و گیج شده است و هیچ معیار وملاکی برای تشخیص و تعیین دوست و دشمن خود ندارد و با تقلید کور کورانه و متعصبانه از ..... ریا کار به جنگهای مذهبی و نژادی دست می زند. باید گفت که تا زمانی که مردم افغانستان و حتی کشورهای خاورمیانه در داخل حول محور قوانین حقوق بشر جهان به وحدت نرسیده و به حقوق همدیگر احترام نگذارند، هرگز و هیچ گاه به صلح و آرامش نخواهند رسید.

>>>   من به عنوان یک انسان ازعملکردوحشیانه ودورازانسانیت این .... غرب ابراز انزجارونفرت میکنم وبه عنوان یک افغان احساس شرمندگی مینمایم که چرا به اصطلاح رئیس جمهورومقامات بلندپایه مااینقدرخواروذلیل وپست شده اند که خارجی های بی دین وفاسدبه خودجرأت میدهندو درخانه ی مابحق ملت وفرزندان معصوم ماچنین جنایاتی رامرتکب میشوند ،ومادست روی دست نشسته وفقط نظاره گر این جنایات وحشیانه ایم .
بخداقسم دیدن وشنیدن این صحنه جگرم راخون کردوبغض افغانیت درگلویم جمع شده ومیخواهدمانندیک بمب برسرجنایتکاران فرودآید وآنهارابه جهنّم واصل نماید، درچنین حالی این جملات رامینویسم ونمیدانم که چگونه وباچه کلمات وجملاتی احساساتم رابیان کنم؟بهرصورت عزیزان به قول فریادگرشهیدسیداسماعیل بلخی: (چاره اینهمه یکبارقیام است اینجا)
محب الله محمدی تهران

>>>   جنایت، جنایت است چه توسط طالب صورت گیرد و چه توسط آمریکائی ها و یا کسانی دیگر!
هراتی..

>>>   كرزي يك بي .....است . اگر زره اي غيرت ميداشت بايد اين جانيان را به زود ترين فرصت آنها را به دار مجازات مي آويخت وگر نه خود را بايد بيآويزد .
غزنوي

>>>   سلام به همه!
هموطنان عزيز وبرادران مجاهد, شما خود ميدانيد كه جي ظلم وستم در وطن عزيز ما جريان اين ها از مردم مظلوم ما جي ميخواهند أيا 23 سال جنك و در بدري كافي نيست كه امروز هزران افغان ما توسط كروهاي مختلف ويهوديان بنام طالب به عنوان اين أن كشتار وظلم جريان دارىز أيا بنام بشر هم ما را نميشناسند؟
أيا وطن ما را به خاك كربلا امروزي بدل ساخته اند وبنام كمك همكاري أمده اند ومردم مظلوم ما را به رحمانه به قتل ميرسانند. جرا هميشه در رسانه ها نام از جهاى ميبريد جهاد واقعي امروز عليه كفار واجب است. بياييد دامن اين ظلم واستبداد را برجينيم. از خدا خواهانيم كه اين يهودىها را به نام كمك وهمكاري سوي استفاده ميكنند سرنكون بسازد.
اكر اينها واقعا كمك ميكنند جرا با اسلحه ونيروهاي نظامي أمده اند. سازمان ملل هم اين را نميتخواست كه مردم ما با بي رحمي به قتل برسند. ملت مظلوم افغانستان جي كناه دارد. خداوندا اين جنك وخشونت از افغانستان عزيز دور نما. و براي مادري كه بسر خود را به اين كونه از دست داد و توسط نيروهاي وحشي خارجي به قتل رسيد عرض تسليت دارم وجام شهادت از باركاه خداوند برايش خواهانيم
برادر مسافرووطندوست شما
سليمان بلوج

>>>   حقیقت تلخ است ولی باور کنید که طالبان همین افراد شکنجه دیده است که به ناموس شان، زندگی شان حتی اولاد های شان بی رحمانه تجاوز وحشیانه این غربی ها صورت گرفته و یک نسل جدید عقده مندی را بنام طالب ببار آوردند.

>>>   آخیراً، رولنگ ستون، که یک مجله و ویب سایت است، عکسها و مقاله ای را راجع به عساکر ایالات متحده به چاپ رسانیده است.
رفتار انعکاس یافته سزاوار سرزنش است. اعمال این سربازان در بعضی از این تصاویر مخالف معیارها و ارزش های است که امریکا در چندین نسل برای بدست آوردن آن رزمیده و خود را پابند به آن میدانند.

این عکسها اتهام تازه ای را نمایندگی نمیکنند. مسئولین ایالات متحده امریکا در تحقیق و عکس العمل علیه متهمین از سال گذشته بدینسو مشغول اند. خانواده های قربانیان مورد تسلیت وپرداخت غرامت متعارف، در سال قبل قرار گرفته اند. جنرال مک کرستال شخصاً رئیس جمهور کرزی را در همان زمان از حادثه مطلع ساخته بود.

چندین سرباز متهم به جنایت در تحت محاکمه قرار دارند و چندین تن دیگر مجرم شناخته شده و محکوم گردیده اند. در این اواخر یک سرباز، مجرم به قتل سه فرد ملکی افغان شناخته و به حبس ابد محکوم گردید. که بعداً در بدل موافقت به شهادت واقعی علیه مجرمین دیگر حبس آن به ۲۴ سال زندان تقلیل یافت.

چهار سرباز دیگر متهم به عین جنایت است. آنهائیکه دست به جنایت علیه مردم افغانستان زده اند باید مسئول شناخته شوند و به جزای مقتضی برسند. این نه تنها برای شما، بلکه برای ما نیز از اهمیت ویژه برخوردار است که عدالت باید برقرار گردد.

رهبران عالیرتبه بشمول معاون ریاست جمهوری امریکا، جو بایدن، سفیر ایالات متحده امریکا، ایکن بیری، و جنرال دیوید پتریوس، شخصاً رئیس جمهور کرزی و وزرای ارشد و رهبران افغانستان را در جریان قرار داده و از ایجاد اندوه بزرگ که این اعمال شنیع و انتشار عکسهای آن ایجاد کرده است، معذرت خواسته اند و آنها را در جریان آخرین اقدامات علیه این سربازان قرار داده اند.

آرزومندیم که مردم افغانستان دریابند که اعمال انتشار یافته توسط عکسها نمایندگی از زحمات ما در افغانستان نمیکند. درواقع ایالات متحده امریکا و دیگر ملت های ائتلاف، شرکای نیروهای ملی امنیتی افغانستان اند که شانه به شانه در طی ده سال گذشته باهم یکجا عمل کرده اند و دراینجا برای حفاظت مردم افغانستان و خدمت به آنان غرض کمک به رشد دولتمداری، امنیت و آینده روشن برای افغانها حضور دارند.

>>>   آيا ظلمي كه در طول انقلاب به نام اين و آن بر ملت افغانستان متقبل شد بس نبود آيا ظلمي كه بنام اسلام با دستان بي رحمانه طالبان بر ملت مظلوم اين ديار متقبل شد بس نبود,
اي مردم افغانستان به فكر اين نباشيد كه شما از قفس ظلم رهاي يافته ايد , نه درحقيقت به دستان كساني هستيد كه در گذشته حمايتگر كساني بودند كه بر شما ظلم مي كردند ..........
در صورتيكه واكنشي از جانب دولت مردان ما به اقدام نرسد بدين معنا است كه از قدرت و ثرورت غني و ار عدالت فقير هستند ويا مجبور به اين هستند كه در مقابل قدرت از ظلم اجنبيان چشم پوشي كنند. مرگ بر دشمن اسلام و كساني كه حمايت كننده آنها هستند .

>>>   آيا دولت مردان ما بجز از محكوم كردن اين عملكرد آمريكايها چيزي ديگري هم خواهند كرد يا نه؟
خسروبيك باهر

>>>   مدیر افغان پپر شما هم یک کار که اصلا معلوم نیست سر باز ناتو به این فرد کمک کرده و یا شکنجه . شما خیلی بر جسته تبلیغ میکنید و نشان میدهید در حالیکه طالبان هر روز با مردم کارگر عادی سرک سازی و غیره عمل قبیح را نشان داده ومیدهند سر گدی میکند . شما پخش نمیکنید . حتما کاسه زیر نیم کاسه است . خدا کند که سانسور نکنید .
اجمل

>>>   واقعا که درد اور بود

>>>   یک مطلب هیچ گاهی نباید از یادمان برود این که این تنها خارجی ها نیستند که چنین جنایتی را مرتکب می شوند، بل طالبان هر روزی در هر انتحاری جان ده ها و یا حتا صد ها مرد و زن و کودک را می گیرند.
گویا هردو جناح با هم مسابقۀ آدم کشی و لذت بردن از کشتن آدم ها را دارند. یکی دو ماهی پیش طالبی از کشتن لذت می برد و حالا امریکایی ها، گویا فرقی میان این دو دیده نمی شود.
عزت الله.ا

>>>   سلام . بعد از دیدنی این واقعیت قابل شرم هست برای تمام ما افغانی ها تا چی مدت چشم های خود را کور بیگیریم تا چی وقت .بیدار شویت چشم های خود را باز کنید ای هم وطن
صدف مزار شریف

>>>   یک مثال عامیانه ما داریم ، میگن سزای سر قروت آب گرم است، شما فشتون ها هم کمونست بودید، هم مجاهد، هم طالب و امریکای و خدا میداند که از این به بعد در کدام پوست دیگر خود را نمایان خواهید نمود، اما این من و شما خوب میدانیم که اگر بالای سگ درنده سنگ نه اندازی غو غو نمیکند، هیچ شک نیست این مرحومی به ابن اشخاص کسیف حمله نکرده باشد.

>>>   باید افغانها همه یکجا و متحد بر علیه آمریکائی ها قیام کنند همانطوری که بر علیه روسها قیام کردند، حتی اگر تا قیامت هم جنگ ادامه داشته باشد.

>>>   لطفا اقاي كرزي این موضوع را جدی بگیر ورنه انقلاب بسیار بزرگی در پی این کارها رونما خواهد شد. مانند انقلاب مصر , تونس وغيره.
ای جوانان غیرتی و شجاع افغانستان به شما هم میگویم اگر اوضاع به همین شکل بود پس برخیزید به یک قیام بخاطر دفاع از دین, وطن و ملت مظلوم و بيچاره مان افغانستان.
اقلا مظاهره خو کرده میتوانید فقط مصروف دالر جمع کردن نباشید. خداوند با ما و شما محاسبه خواهد کرد.

محصل فاکولته اقتصاد اسلام اباد

>>>   پشون های امتحان خود را داده اند به نیریگ های شان فیریب نخورید نوکر امریکا های وپاکستان های همین قوم است وتمام بتبختی که امروز می بیند از دست همین مردم است.

>>>   از بد بدترش تو به‌‌................

افغان‌های نازنین تا زمانیکه ما و شما دست از قوم پرستی‌ نه بر دا ریم و به‌‌ این افکاری پوچ خود ایدامه دهیم این حالت مان است. تاجیک. هزاره.پشتون.وا وا وا . از خدا بترسید از خدا بترسید . گناه این خاک ،گناه این مردم بیچا ر‌ه چیست ؟؟؟

امروز در افغانستان ‌هر بد بختی که است از دست خودی ما افغان هاست ، امروز اگر هر قلبی افغان مظلوم که توسط اجنبی‌ها پاره پاره میشود مقصر ما افغان‌ها هستیم.
۱. ما‌ها هستیم که خاک خود را بر (کفار) فرو ختیم.
۲. لاف از جهاد میزنیم.
۳. کجا هستند برا د ر‌های جهادی ؟؟ که حالت این شهید را ببینند؟؟
۴.لاف از غیرت افغانی میزنیم.
۵.پس کجاست غیرت افغانی ما ها ؟؟؟
از قهرو غضب خد (ج) بترسید.

سعید واجد.

>>>   به خواهرم نفيسه جان بگويم كه برادرت حاضر است و واسكت برتن دارد خو افسوس كه دم شمشير را نمت گرفته ودم امريكا را مسلمان خود فروخته گرفته وخود را براي ان خرس ها قرار ميدهد

>>>   این فقط یک وحشت محض است که دل ، وجدان و حواس انسان را بی انتها نا آرام می سازند .....بر این چنین افراد وحشی .........

>>>   همه طالب هستند. چرا خارجی ها در پنچشیر ادم می کشند؟
واصف

>>>   ..... باد به دشمنان اسلام امریکا و طالبان و هر دوی آنها به کشتن و جنایت مردم افغانستان دست دارند یکی از دیگری بیرحم تر و کافر تر است خدا هر دوی انها را از صفحه روز گار بر دارد .
مسلمان افغان

>>>   ای حالت که امروز بالای ملت افغان آورده اند تمامش از دست وطن فروشان ( ......)است . امید که روزی بیاید تا به پنجه قانون سپرده شوند

>>>   برادران عزیز به نظر شما اگر رهبران مجاهدین کنار شما نباشد آیا شما از وطن از خاک خود دفاع کرده نمیتوانید؟ اگر آنها خود را فروختند پس ما نفروختیم, رها کنید پشت آن رهبران مجاهدین را اگر واقعآ میخواهید در مقابل این همه ظلم و ستم به پا خیزید پس یک دست شده در مقابل آنها استاده شوید, تابکی مقصر رهبران خود را میدانید این یک راه درست نیست آنها را بگذارید که در آخرت خداوند خودش جزا دهد. و گفتن به زبان مثل جناب کرزی کدام دردی را دوا نمیکند....
ذبیح الله اسدی از مزار شریف

>>>   زنده جناب استادربانی وهم تنظیم ایشان که وطن را به این دوستان تسلیم کرد تا چندروز در چوکی وزارت ها باشد افسوس
به این قهرمانان ملی

>>>   واقعا" خيلي دردآور است ديدن اين تصاوير.........باد بردشمنان افغانستان
اي كاش مي توانستم تمامي كساني را كه جنايت ميكنند دروطن عزيز ما افغانستان نابودبسازم ديگر هيچ آرمان نداشتم.
دوستدار افغانستان ( ف.ف.)

>>>   . بيايد نگزاريد كه خارجيان مرد وزن افغان را به پول خود بازيچه گرداند تمامي مردم شاهد است كه به خارجيان طالب اردو ملي وپوليس وتمام مردم بلا رتبه وپاين رتبه يكسان است چراكه كلمه (محمدي)به زبانش است (چرا نشنديد چند سال پيش كه بلاي دگروال افغاني در ولايت خوست تاروز جنسي كردن به اصتلاح عام دانگپلي بگويم كه واضح بفهميد كه كونش كرد .ايا كدام عزت به افغانان مانده .هرگز نه.
شمارا بخداقسم كه در اين شرايط كه خواهرتان ويا دخترتان از خانه ميبرايد ده فيصد مطمعن استيت كه جور واپس ميايد . ايا ان آرامي به درد ميخورد كه آرام باشي و دخترت پيش از عروسي حامله باشد. هرگز وجدان مسلمان اين راقبول ندارد .اي مردم افغان ازشما يك سوال ميكنم كه خداوند دركلام خود گفته كه يهودان هرگز دوستان شما نميشود تا پيروي از قانون شان نكنيد آيا خداوند دروغ گفته ؟(راست گفت خداوند بزرگ.)اي مسلمانا ن ياري دهنده خداوند است اگر بخود بانه صلاح ومرمي راميكنيد كه مامسلمانان از لحاظ مهيماد صلاح نداريم پس مجبور استيم كه غلامي يهودان رابكنيم نه هرگز نه شما به قران توجه كنيد كه خداوند قوم ها را كه حلاك كرده درانزمان نه توپ بود نه طياره وان صلاح كه در دست خداوند است حالا هم است مثل(زلزله .باد.اب.پشه .ابابيل.صداي غيبي.وميلون ها نوع از اين قبيل ديگر)اگر شما به خداوند پناه بريد خداوند به مخلوق ناتوان خود (پشه)تمام دشمنان خود وشما را از بين ميبرد چنانكه نمرود را ازبين برد.خو خداوند غيرت مارا ازمايش ميكند كه همه داد از اسلام ميزند انكه سر خود را فداي خدا ميكند وديگر انكه غلام حلقه بگوش وسپر يهودان است هم داد ازسلام ميزند .
نصرب الله

>>>   مشت نمونه خروار است. این جنایات کم کم بمرملا میشوند شما باور داشته باشید که هقایق تلخ تر ازین هر روز درین کشور واقع می افتد که به مراتب وهشتناکتر و و هشیانه تر است. من به این تاسف میکنم که چرا همیش مسلمان و افغان؟ آیا خون ما اینقدر بی ارزش است؟ این جوان چه آرزوهای داشت تا به آن برسد اما هالا او دیګر درین دنیا نیست.....روهش شاد تاد.

>>>   قسم به پروردگار که جهاد فرض است او ملت در بدر افغانستان برخیزید و این پلید های ظالم را از کشور برانید در غیر آن اسلام از تمام دنیا بر داشته خواهد شد
خدایا ما آماده هستیم و هرزمانی که تو اراده کنی ما در خدمت تو پیغمبر و دین تو هستیم یا الله
جوان افغان

>>>   پنجشیری زمینه تشریف اوری این ....ها را فراهم کرده و فعلا به تجارت تیل مصروف است فلهذا در پنجشیر چنین اتفاقی رخ نمیدهد

>>>   سلام به ملت شهید و آواره!
برادران و خوا هران عزیز همه نظریا ت خود را دادند و مه کدا م گفتنی خا صی ندارم ولی فقد اینقدرمیگم که الله پا ک در قرآن ذکر فرموده که هیچ کا فری دوست مسلما ن نمیشود هرگز نه. ولی چه شد که امروز زما مداران کشور ما میگوید که امریکا و متحدا نش دوستا ن نزدیک ما است و ما را کمک میکنند؟ آ یا العیا ذ باالله ، الله پاک درکتا ب خود غلط فرموده اند؟ به الله که همین دولت مردان فروخته شده ایما ن دارند و اگر به راستی ایما ن دارند ولی اگر دروغ میگویند پس ما و شما و همین دولت مردان اجنبی روزی در مقا بل پروردگار عا لمیا ن قرار میگیریم که با ز جوا ب داد به الله پا ک سخت است و در آنجا نه گریه کار خواهد داد و نه این سوپر پا ور سا ختگی. اگر ما و شما همه تصمیم قا طع بگیریم مه فکر نمیکنم که هیچ کسی و هیچ سوپر پا وری در مقا بل ما و شما ا یستا دگی کنند. و قتی که ما 3 الی 4 میلیون شهید دادیم پس چی میشه که 4 میلیو ن دیگر هم شهید بدهیم؟ آلله ما ملت را به پا بر خیزان البته به زور خودت و بروی پیا مبر بر حقت! جا وید جوا ن آ ما ده به جهاد بر ضد کا فران و قدرت طلبا ن حد اقل در مملکت خود.

>>>   اعوذ باالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم
سلام برای تمامی دست اندکاران سایت وخوانند ګان نهایت قابل قدر
اما بعد
شمادرجریان هستید که جنایت امریکا درتمامی دنیا منجمله افغانستان مخصوصاْ بالای مسلمانان بعد جنګ دوم جهانی ۱۹۴۵ اغازګردیده است که امروز درنهایت ما بادیدن تصویر دست به عکس العمل میزنیم درحالیکه مسلمان باید مطابق احکام شرعی عمل کند منجمله ازاحکام شرعی چګونګی برخورد با کفارودشمن اسلام ومسلمانان است که باید همان قسمیکه همیشه ما آماده برا ی انجام اعمال عبادی هستیم مثل نماز روزه وزکات برا ی مقابله با دشمن اسلام آماده باشیم
دومسله بسیار عمده است دراین خصوص یکی حمایت ازمردم ومخصوصاْازمسلمانان مربوط حکومت اسلامی است که این روند حمایت اززمانیکه محمد ص درمدینه منوره حکومت اسلامی تاسس نمود الی ۱۹۲۴ که خلافت توسط کمال اتاترک که مانند حاکمان فعلی ازطرف کفار مثل امریکا وانګلیس حمایت میشد سقوط داده شد حامی مردم ازبین رفت
اګر با تاریخ اسلامی بنګریم دیده میشود که با بی حرمتی به چادر یک مسلمان دربنی قنقاع محمد ص که ریس دولت اسلامی بود امر جهاد صادرکرد
امروزتصویر یک افغان مسلمان که انشاالله جنت الفردوس نصب اومیشود ما را تکان میدهد یقینا تکان دهند ه است ولی باید برا ی حل این مشکل ما مطابق شریعت عمل کنیم که همیشه ازمسلمانان دفاع کند وکفار منحیث ذمی بسازد
چنانچه الله ج میفرمایید وعدالله الذین امنوا منکم واعملوالصلحات لیستخلیفنهم فی الارض کما الستخلف الذین من قبلکم ولیمکین لهم دین هم الذی الارتضی لهم ولیبدلنهم من بعد خوفیهم امنا یعبدوننی لا تشرکون بی شیا.......
الله ج دراین آیت متبرکه تمکین دین وتبدیل نمودن خوف به امن وابسته به خلافت دانسته است .
محمد ص : انمالامام جنه یقاتل من ورای ویتقی به
اما سپر است ازعقب اوبجنګید ودرعقب او پنهان شوید.
برادران مسلمان تمامی جهان اګر میخواهید کفارخونخوار را از زمین خدا وازبالای مسلمان دور و ره ګودال غلامی اندازید رای آن کار برای آوردن خلافت را آغازکنید که یګانه را حل برای وحت امت اسلامی وسرزمین اسلامی وتطبیق قرآن است . تا باشد که هم ازطفل افغان هم ازفلسطین هم ازعراف هم ازلیبی هم ازالجیریا هم ازچیچین وسابر سرزمین های اسلامی دفاع درست ودایم صورت ګیرد.
بااحترام شازر کابل

>>>   صبر کنید که امریکا یکبار پایگا های نظامی شانرا بسازند و عساکر خود را در آن جابه جای کنند، خواهید دید که چه بلای بسر ما میاورد. بعد نه مردم و نه دولت افغانستان اجازه نفس کشیدن را بدون موافقت امریکا نخواهد داشت.

بطور مثال در ماده نهم پیشنویس قرارداد برای پایگاه نظامی چنین آمده:
ماده نهم: مسئولیت حقوقی
1. مسئولیت حقوقی و قضایی کلیه نیروهای آمریکا اعم از نظامی و غیرنظامی و شرکت‌های طرف قرارداد و همکاران آنها به عهده دولت آمریکا است.
4. در صورت بازداشت نیروهای نظامی یا غیرنظامی آمریکا توسط مقامات افغانستان این نیروها فوراً به مقامات آمریکایی تحویل داده می‌شوند.
عبیدالله

>>>   به آقای شازر کابل!
نگفتی که امیر این امارت اسلامی جکمتیار، ملا عمر یا حقانی باشد؟
ما مردم بیچاره نمیخواهیم بار دیگر قربانی زد و خورد های این آقایون
برای گرفتن قدرت شویم.
از همین حالا همه چیز ها را بین خود فیصله کنید.
عبیدالله

>>>   به افغانستان طالب اصلا وجود ندارد کسانیکه به همرای دولت به جنگ هستند آنها کسانی اند که همچو عزیزان واولاد وجوانانی را که به مدت بیست وبیست وپنجسال خورد تر با بزرگتر به زحمت کلان میکنند توسط این قاتلین به شکل تمسخر آمیز کشته میگردند و طبعاًبازمانده گانشان به مقابل دولت به مبارزه میخیزند یا مثل جگر های شان کشته شوند یا یک آمریکایی را بکشند.
باز دولت همراه با آنها به جنگ اند که این ها طالب اند.
نه برادر کجا طالب
آیا طالب کدام نسل انسان دیگر است نه برادر همانهایند که عزیزان شان را از دست داده اند.
طالب اصلی به پاکستان است اگر آمریکایی ها به همرایی طالب میجنگند بروند به پاکستان که ما هم از شر شان خلاص شویم.
به افغانستان کسی طالب نیست.

>>>   طالبان که مثلا وطن داران هستند با چه شقاوتی خرد و کلان افغانستان را قصابی می کند که ما از آمریکاییها انتظاری داشته باشیم. به خودمان نیم نگاهی بندازیم بعد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است