آموزش اسکی برای زنان در بامیان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۸۹/۱۲/۲۱ کد خبر: 19976 منبع: پرینت

12 تن از خانم‌ها به مناسبت هشت مارچ در دامنه‌های کوه‌های بابا اسکی بازی کردند.

این برنامه که به همکاری دفتر ساحوی سازمان ملل در بامیان، موسسه اکیدن، دفتر اکو توریزم و موسسه راه ابریشم دایر شده بود، 10 تن از زنان بامیان و 2 زن خارجی اسکی بازی کردند.

به گزارش روزنامه 8 صبح، عبدالله محمودی، آمر برنامه‌های دفتر ایکو توریزم بامیان، روز پنج‌شنبه گفت برنامه امروز یک برنامه مشترک بین دفتر اکوتوریزم، بنیاد آقا خان و دفترساحوی سازمان ملل متحد در بامیان به مناسبت هشتم مارچ، روزجهانی زن ترتیب داده شده است.

آقای محمودی افزود در این ورزش ما می‌خواهیم نشان بدهیم که خانم‌ها هم می‌توانند حتی در ورزش‌های زمستانی که یک ورزش مشکل است سهم بگیرند و این نشان دهنده‌ی تساوی حقوق بین زنان و مردان در بامیان است.

اسکی از دو سال به این طرف در ولایت بامیان رواج پیدا کرده که به گفته اسکی‌بازان خارجی، بامیان مناسب‌ترین جای در افغانستان برای بازی اسکی به حساب می‌آید.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قابل توجه طالبان... اگر نمی دانید بدانید.

>>>   خیلی خوب است افرین بر شما که باعث پیشرفت اریانا می شوید

>>>   عجب بد بختی بامیان است، که ازبازسازی هیج خبری نیست. ولی کارهای سمبولیک ، غیرمنطقی و غیر آداب و رسوم گرفته میشود.
خنده آور است. زنان که نان میخواهد و گرسنه است، آیا میشود با شکم گرسنه اسکی بازی کرد.
زکی

>>>   این هم از تلاش های فریبنده ی قدرتمندان حاکم در افغانستان! در قندهار و هلمند بورس های تحصیلی کانادا و جرمنی و ... ارسال می کند و زنان و دختران بامیان را به کاری مشغول می کنند که از یکسو به کارو تحصیل فکر نکنند و از سوی هم در هنگام اسکی بازی از بین دو پاره شوند تا به کُلی خانه نشین و باردوش خانواده ها شوند ...

>>>   برويد به فكر نان باشيد كه خربزه آب است!

>>>   آن قسمی که بعضی هافکرمی کنند مردم دربامیان گرسنه نیست این کارنشانه از آزادی زنان وروحیه انسانی واسلامی درمردم بامیان است البته درکنار اسکی مردم درعرصه علم وفرهنگ هم ترقی دارند احمد ازبامیان

>>>   با عرض سلام و ادب..............
این خودش نشان دهنده این است که بامیان در تمام عرصه ها پیش قدم بوده خودش نشان دهنده این است که اولین کسانی که برای زنان حق را قایل شده مردم بامیان است. و برای جهانیان ثابت میسازد که مردم بامیان در هیچ مقطه زمانی خوا هانی جنگ بی عدالتی ترور وبرادر کشی نیست .
و دیگر این که دولت محترم در بامیان کدام تو جه ندارد این خودش بیان گر این است دولت مرکزی و اطرافیانش تحمل این را ندارد که روز با میان یکی از ولایت های با شد که توجه تریستان را به خود جلب کند ویا با میان میزبان مهمانان خارجی با شد . در اخر با ید یاد اور شد که در افغانستان حا لانظام برو کراسی و نشنلیست حاکمیت دارد نه دمو کراسی . اگر انان که در افغانستان سخن از دمو کراسی میزند اشتباه را مرتکب میشود چرا که به دمو کراسی تو هین میشود اگر ما بگویم که در اقغا نستان دمو کراسی حا کمیت دارد .دموکر اسی چنین نیست که حالا در افغانستان جریان دارد .
اسحق " دانش "
از روسیه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است