نتیجه امروز پارلمان؛
فرصت یک روزه به نامزدان جدید!
در جلسه روز دوشنبه پارلمان نتیجه شد تا به نمایندگان جدیدی که خود را برای پست ریاست مجلس نامزد می کنند یک فرصت یک روزه برای تبلیغ و معرفی داده شود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۷    ۱۳۸۹/۱۱/۱۱ کد خبر: 18795 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در نشست امروز دوشنبه مجلس نمایندگان برای گزینش رئیس پارلمان فیصله شد تا افراد جدیدی خود را برای این پست نامزد کنند.

گفتنی است که به این افراد یک فرصت یک روزه نیز برای تبلیغ و معرفی خود داده شد.

این در حالی است که جلسات روز گذشته پارلمان بی نتیجه سپری شد.

مطابق اصول وظایف داخلی که برای انتخابات رئیس پارلمان مد نظر گرفته شده است؛ آقایان محمد یونس قانونی و عبدالرب رسول سیاف نیز که برای دو دور متوالی موفق به کسب ریاست مجلس نشدند؛ نمی توانند خود را مجدداً نامزد کنند.

هیأت موقت پارلمان پس از بحث هاى طولانى اعلام کرد که جلسه بعدی پارلمان جهت رأی گیری و انتخاب رییس پارلمان به روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید که چه کسانی خود را برای پست ریاست کاندید می کنند و جنجال ها بر سر تعیین رییس مجلس به کجا کشیده خواهد شد؟

اما آنچه مسلم است این است که نمایندگان پارلمان اگر می‌خواهند برای یكی شدن این ملت و دولت قدم بردارند، ابتدا لازم است كه برای یكی شدن خود و افكار و اندیشه‌های‌شان قدم بردارند و از جزئیات نفاق برانگیز بر حول محور كلیات متحد كننده و انسجام‌بخش بگذرند و نگذارند كه بارها مردم به یاد آورند كه نمایندگان پارلمان نه نمایندگان مردم افغانستان بلكه نمایندگان اقوام و اقلیت‌ها و اكثریت‌‎ها هستند.

رییس جمهور نیز در مراسم افتتاح پارلمان خطاب به نمایندگان اعلام کرده بود که شما نماینده یک قوم نیستید بلکه وکلای تمام ملت افغانستان هستید ؛ رقابت ها را کنار بگذارید و همکاریها را آغاز کنید، دست به دست هم دهید و افغانستان را به جایی برسانید که آرزوی تک تک افغانهاست.

در هر صورت ما نیز امیدواریم که اختلافات در خانه ملت پایان یابد و بزودی رییس پارلمان انتخاب شود تا به بخشی از مشکلات و جنجال ها خاتمه دهد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام,
من یقین دارم که پارلمان نمی تواند که رییس خود را استخدام نماید زیرا هیچ کس به اندازه محمد یونس قانونی و محترم سیاف نفوذ ندارد بناً ولسی جرگه باید اصول وظایف داخلی خویش را باید اصلاح میکرد.

>>>   خداوند خیر را پیشه بگرداند. نمیدانیم که آخر سرنوشت این ملت مظلوم و بیچاره به کجا خواهد کشید

>>>   یک خبر بسیار وهشت ناک و تکان دهنده که ارتبات به وزارت صیحت عامه میشود در این روزها بسیار از مردم که وفات میکند پرسان می کنی که چه مریضی داشت اکثریت مردم میگویند که سرتان داشت در این مورد وزارت مربوت هیچ کدام سروی تا هنوز نکرده است بنابر این از وزارت صیحت عامه در خواست میکنم که در مورد موضع تدابیر جدی نمایند اگر نه مردم زیادر هلاک خواد شد

>>>   لطفا" به این مجلس خطا ب خا نه ملت نکنید زیرا ملت از خود خبر ندارد یک چند نفر جنگ سا لار چند نفر رشوت خور و اختلاس گر و دزد جمع شده اند و خود ها ر ا نما ینده ملت معر فی میدارند که کلا" غلط است .
تا حا ل انتخا بات درست انجا م نشده و نما ئینده ها ی درست این ملت انتخا ب نه شده از طر فی هم اکثر اینها یا بیسواد یا کم سواد میبا شند چطور میشود برای این ملت درست قا نونگذاری کنند ؟

وطنیار

>>>   بسیارنظرمعقول است امیدوارهستیم چهره های جدیدی خودراکاندیدکنندبدون اینکه تبعیض یاقومگرای درکارباشدبروندبطرف انتخاب ریس پارلمان وهرشخص که اهلیت وشایستگی داشته باشدبدون درنطرداشت قومیت زبان حزب وغیره انتخاب نمایندتامتحدانه بخاطرترقی وتعالی کشورباهم قلبآکارنموده بتوانندازمردم درست نمایندگی کنندودرعمل نشان دهند
روح الله فیاض ازکندز

>>>   فرار شایعات که امیدواریم محقق شود جناب مسلیم نماینده یدخشان و فوزیه کوفی به معاوینیت وی خواستار احراز کرسی ریاست مجلس اند مردم بدخشان در شعف و شور فرو رفته اند و مطمین اند که ایشان برنده این مقام در خور ایشان خواهند بود ومینالله توفیق.سپنتا سپنتیان .تخار

>>>   متاسفان اخبار روز ما فقط از جدال قدرت در بین رهبران ما نشر میگردد
اما یکروز همین رهبران قدرت خواه متوجه همین مردم مظلوم ازنگاه امنیت وزندگی شان است؟ باید مردم ما تصمیم بیگرد و نگذارد این هارا بیشتر از این مردم مار ا به مشکل مواجه سازد.

>>>   بیننده گان عزیز سلام
الف :ماده 106قانون اساسی صراحت دارد اما در قست کارت های سفید تذکر داده نشده است میتوان در اصول وظایف داخلی ازدیاد بعمل آید تا وکلا محترم در تعین ریس ویا وزرا ویا کسانیکه از پارلمان رای اعتماد مگیرند از کارت سفید استفاده نکننددر صورت استعمال غیر حاضر شمرده شوند.
ب :ریاست مجلس خیلی ها با اهمیت است و مسله ملی وطن مطرح است و استعداد ها هم خدا داد است هرکس نمیتواند ریاست مجلس را بعهده بگیرد و ریاست مجلس در جمع بندی های مسایل حیثیت شمشیر تیز و برنده را دارد ریاست مجلس ستراتیژِ ی افغانستان را تعین میکند خدا نا خواسته اگر افغانستان را به طرف بهران سوق نماید انگاه ملت تباه میشود بیائید پیش از اینکه دست کمک برای بیگانگان دراز کنیم خود گذری نمایم هنوز دو قدم برداشتیم اشتباه کردیم دوقدم عقب برویم و رای دهی قبلی را فراموش کنیم بعد از تعین سرنوشت کارت های سفید رای دهی را از سر شروع و به پیش برویم اگر چنین میکردیم مشکل بوجود نمی آمد با احترام
یاسین از کوهدامن

>>>   خیلی خوب شد که حد اقل سیاف .... از صحنه کنار رفت. هرکه شود بهتر از سیاف خواهد بود. یونس قانونی هم که یگ دور امتحانش را داده.
آن انتظار که از یگ رئیس مجلس میرفت آقای قانونی نتوانسته بود برآورده کند.
تشکر از اطلاع رسانی به موقع شما
مقصودی

>>>   زمانیکه درخانه ملت این قسم بی اتفاقی باشد ازمردم عوام چی گله مشت نمونه خروار است وکلای محترم ازخدا بترسید.
ژاله هراتی

>>>   از تمام رسانه های صوتی و تصویری التماس داریم تا در تابش چهر های چون مریم کوفی بسان فوزیه کوفی تلاش نمایند که آخرین چانس حضور بانوان در عرصه حیات اجتماعی اند و این چانس را غنیمت بدانند زیرا جون ایشان کمیاب اند و هرکدام شان دارای درجه های علمی اند و علمیت شان را پاس بدارید.
فریدون حسام.مقام ولایت ننگرهار

>>>   تمام این کار ها یک دسیسه است مردم بیچاره نمیدانند.

>>>   من شندم که سه نفر برای ریاست پارلمان کاندید نمودند، یکی شکریه بارکزی،دیگری عبدالحفیظ منصور و سومی لطیف پدرام.
با توجه به گرایش های که در پارلمان وجود دارد و بر محور وابستگی های قومی دور میزند. فکر می کنم شکریه اکثریت آرا را بدست خواهد آورد. چون منصور و پدرام هردو تاجیک کاند که آرای تاجیک ها و هواداران آن ها در میان هزاره ها و ازبک ها تقسیم می شود و شکریه بارکزی اکثریت را بدست خواهد آورد.
اگر منصور و پدرام درست فکر کنند یکی آن ها باید به نفع دیگری بگذرد گزینۀ دیگر آن است که هردو به نفع یکی از اعضای اقوام دیگر مانند بهزاد کنار روند.

>>>   تنها فرد لایق ،تحصیل کرده ،با تجریه ،متقی بدور ازهرگونه تعصبات کور ومتعهد به منافع ملی که مستحق ریاست مجلس است، جناب بشردوست است وبس.

>>>   جناب آقای محقیق بهترین گزینه برای ریاست مجلس است که درصداقت وشجاعت ودرایت کاریش هیچ شک وشبه ی نیست

>>>   چون یک تعداد شان بی سواد هستند معنی کارت و یا ورقه رای دهی را نمی دانند
بدخشانی

>>>   اگر بشر دوست مریض نمیبود وصحت میداشت واقعآ یک کاندید شایسته بود.
ولی من برایش توسعه میکنم که اول غم صحت خودرا بخورد.
من از بارگاه ایزد متعال برای بشر دوست شفا عاجل خواهانم.
فرید نوری

>>>   اقای قانونی......

>>>   واقعیت هارا باید در نظر داشت،نمیتوان ترکیب قدرت را نادیده گرفت، ولی پارلمان یک مدیر با تدبیر، لایق ، تحصیلکرده نیاز داردو حتما" در بین این 250 نفر چنین شخصیتی وجود دارد ، باید
به دید مثبت به امور فکر نمود ،

>>>   فرصت خوبی است یرای کسانی چون بهزادکه که به میدان بیایید.

>>>   بار دیگر پارلمان افغانستان به طرف قانونیت پیش رفت و این قانونیت را من در این می ببینم که قانونی صاحب که خود را بازنده احساس می کرد پیش از سیاف صاحب کنار کشید . که اولاٌ با بدست آوردن اعتماد مردم مبنی بر پذیرش قانونیت که وی شخصی قانون گراست. و ثانیا از این طریق بتواند با این جلب رای وکلا بار دیگر فردی از تبار خود را پیروز نماید
محمد صدیق دانش - تهران

>>>   سلام‌‌‌ بر همه عزیزان ۰ من که امروز عکسالعمل های وکیل ها و وضیعت خانۀ ملت را دیدم، صنف اکابر صمدآغا یادم آمد۰ فکر میکنم ما هم یک صمدی داخل پارلمان ضرورت داریم تا همه را انگشت به چشمشان بزند و آرام بشاند ۰
بنده جان از دوبی

>>>   تشکرازسایت خبری افغان!
فرصت خوبی برای آقای بهزاداست که خودرا کاندیدنمایدبریاست پارلمان کشوربخاطرکه توانای های آقای بهزادمشهودوهویدااست . درمناظرات تلویزونی دیده شدکه یک شخصیت دانشمندوبدون تبعیض میباشدوامکان برندگی خیلی زیادداردوهمه وکیلان محترم بتوانایش باوردارد.
بااحترام ضیاالحق (پشتون)ولایت کندهار

>>>   مي توانم قسم بخورم كه بشر دوست قطعا راي نمي آورد. ولي نه براي اين كه ايشان لياقت ندارد بلكه براي اين است كه در پارلمان ما قانون جنگل حاكم ست. و يكي از جنگل سالاران فريد نوري با عقل كوچك خود است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است