ملاقات غنی و حقانی در امارات
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۴۰۳/۳/۱۶ کد خبر: 175502 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی، رییس‌جمهوری پیشین افغانستان، روز سه‌شنبه، با سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی و وزیر کشور رژیم طالبان در امارات متحده عربی ملاقات کرده است.
سراج‌الدین حقانی، همراه با عبدالحق وثیق و انس حقانی، در نخستین سفر خارجی پس از بازگشت به قدرت، به امارات سفر کرد.

مدت قانونی ریاست جمهوری اشرف غنی در ۱۵ ماه جوزای سال جاری به پایان می‌رسد و بر این اساس، این منابع گمانه‌زنی می‌کنند که نشست میان غنی و حقانی با هدف مشروعیت بخشیدن به طالبان در آستانه سومین دور نشست دوحه در مورد افغانستان برگزار شده باشد. به گفته این منابع، نشست میان اشرف غنی و سراج‌الدین حقانی، با پادرمیانی دولت امارات متحده عربی صورت گرفته‌است.

براساس معلومات منتشر شده توسط مقام‌های دولت پیشین افغانستان، در روز ۱۵ اوت ۲۰۲۱ و پیش از فرار اشرف غنی از کابل به امارات، تماس‌هایی میان نزدیکان غنی و سران شبکه حقانی برقرار بود که به خروج امن غنی و نزدیکانش از کابل کمک کرد.
با این حال سفر سراج‌الدین حقانی به امارات متحده، باعث شده است که بار دیگر مساله تحریم‌های بین‌المللی علیه او و جایزه ۱۰ میلیون دلاری ایالات متحده برای اطلاعاتی که منجر به کشته شدن یا بازداشت او شود، مطرح گردد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
حقانی
نظرات بینندگان:

>>>   🖼 ای فارسیزبانان و ترکپارسیان تکان بخورید بیدار شوید و ببینید .....نیمه مسلمانی افغانپشتونی را که امروز همان پشتونی پدر انتحاری ها با پدر پشتونیستها در امارات خوش آمدید و روبوسی کردند!؟ یعنی اشرف غنی نکتای دریشی دار با حقانی و ملا غنی ریش لنگی متحجر.
این افغانپشتونهای اشغالگر ناقلینسرحدی در لباس مختلف و با شعار اسلامی و با هزاران نیرنگ قرانخوری و همه دولت جمهوریت های قبلی و رژیم افغانپشتونی که با چل و فریب کاملا برضد مردم فارسیزبان و برعلیه فرهنگ دانشی ما و شما در جنگ و خدعه بوده اند. که امروز به چشم ببینید و بگوش بشنوید که معدن گاز نفت و ثروت زیر پای شما را به خارجیان لیلام کرده اند و پولش را در قطر امارات و غرب برای خودشان سرمایه گذاری دارند و....

>>>   به نظر دهنده اول نکنه یکی از این لندغران وسران ورهبران دوزدان بقاوت استی کولویت وحنجرت پاره میکنی که معدن به خارجیان لیلام کرد این معدن ها مگر قبل درافغانستان نبودن درامدش ده جیب کی می رفت باز صدا میکنی او مردم فارسی زبان وغیره معادن تان لیلام کردن برو کمو شو بی شرم وحیا حال فارسی زبان وووو غیره یادت امد مگر در پنشیر چند صد تا معدن مگر کنر چندصدتا معدن است مگر پکتیا ودرقندهار ودرهرات وغور دربامیان ودر سریپل ودر مزار وووو این حامه معدن در افغانستان استن باز مردم نان شب نداریم روز به روز اقتصاد ملت ضعیف میشه مگ غیر از این استن که حامه رهبران همه زور مردان حامه قومندانان حامه سواداران دوزد استن اگر نیستن بت این حامه معدن عرب ها فقط نفت وگاز دارد دیگر هیچ باز مردم نگاه کن همه تان دوزد وبی ,,,,

>>>   وطندارگل خدا کند ازرده نشوی.خداوند برای ما اقلیتها برابر 20 سال چانس قدرت داد تمام وزارتهای کلیدی حکومت را به ما واگذار کرد. ولی ماوشما همین درایت واهلیت را نداشتیم که درین مدت ازچانسهای داده شده خدااستفاده کنیم به جای خدمت به مردم ووطن چور وچپاول وغارت کردیم وکارهای کردیم که شایسته یک انسان سالم ووطندوست نمی باشد. یک نمونه کوچک عملکردهای مارا برایت مثال می اورم. در روز شهید حرکات واعمال که ماوشماانجام میدادیم در کدام دین وکدام فرهنگ جور می امد وکمی باید فکر کنیم وکل ملامتی را بایدبر شانه های دیگران بار نکنیم. واین حقیقت تلخ را باید قبول کنیم که مایان خودما بیشتر از دیگران ملامت بودیم که نتوانستیم برای مردم خود کار کنیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است