مرد ارزگانی، با چهار زن و ۵۲ فرزند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۴۰۳/۳/۹ کد خبر: 175447 منبع: پرینت

محمد صادق مردی در ولایت ارزگان که ۵۲ فرزند دارد، به طلوع‌نیوز گفته است که به علت چالش اقتصادی، توان آموزش و پرورش فرزندان خود را ندارد.
این مرد ۵۶ ساله چهار همسر دارد و به علت تنگ‌دستی در یک خانه کوچک کرایی زندگی می‌کند.

محمد صادق که با خانوده ۵۷ نفری خود در منطقه کاریز خیرو در شهر ترینکوت مرکز ارزگان زندگی می‌کند، افزوده است که به علت اوضاع بد اقتصادی، یک وعده غذایی کامل را به فرزندان خود تامین کرده نمی‌تواند.
از میان ۵۲ فرزند محمد صادق، ۲۸ آن پسر و ۲۴ تن دیگر دختر هستند و تنها ۴ دخترش ازدواج کرده است.

محمد صادق به خبرنگار طلوع‌نیوز گفت: «از چهار عروسی، عروسی اول را در دوران مجاهدین کردم، دو عروسی در دوران حاکمیت گذشته طالبان کردم و عروسی چهارم را هم در دوران جمهوریت کردم.»
او درباره اوضاع زندگی خود گفت: «وضعیت زندگی ما خیلی خراب است. نیم نان در چاشت می‌خورند و نیم نان هم شب، صبحانه چیزی بر خوردن ندارند.»
وارثه دختر محمد صادق درباره اوضاع زندگی خانواده خود می‌گوید: «چیزی نداریم تنها نان خشک می‌خوریم. حتا نان خشک قاق و شب مانده را هم می‌خوریم.»

حفیظ‌ الله پسر محمد صادق است که ۱۹ سال دارد و در بدل ۶هزار افغانی معاش در یک نانوایی در شهر ترینکوت کار می‌کند. رفتن به مکتب از بزرگ‌ترین آرزو حفیظ الله است.
حفیظ الله گفت: «کسانی که مکتب رفتند و آموزش دیدند، اگر برای ما راه آموزش را نشان دهند و بما آموزش دهند، خوشحال می‌شویم.»

اما مسوولان محلی ارزگان از همکاری برای ارایه مواد غذایی و فراهم ساختن زمینه آموزش برای فرزندان این مرد، اطمینان می‌دهند.
مولاداد حسن رییس اقتصاد ارزگان به طلوع‌نیوز گفت: «کوشش می‌کنیم تا حد زیاد به آن‌ها کمک کنیم و در کنار آن، با یونیسف صحبت کردیم و تعقیب می‌کنیم که برای آنان یک صنف ایجاد کند.»
محمد صادق آرزو دارد که با بهتر شدن وضعیت اقتصادی‌اش، شمار فرزندان خود را به بیش از صد تن برساند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرد ارزگانی
چهار زن
نظرات بینندگان:

>>>   در افغانستان مسابقه چوچه کشی شروع شده است.
چند وقت پیش یک مرد نانوا را در هرات نشان دادند که ازسه رن بیست و چند اولاد و تعداد زیاد نواسه ها داشت و تصمیم گرفتن رن چهارم را دارد و حالا این هلمندی را که تعداد زیاد اولاد از چهار زن دارد و نان دادن نمیتواند.
جالب اینجاست که رییس اقتصاد هلمند میگوید که ما کوشش میکنیم به خوراکه آنها برسیم. در عوض آن که بگوید که او بیادر خیریت است که فقیر هستی و چهار زن میگیری و مثل مرغ واری چوچه کشی میکنی و نان خوردن نداری؟
حالا شاید گدایگر های دیگر هم به امید این که دولت کمک میکند،ماشین جوجه کشی را فعال خواهند کزد.
باز اولاد تنها نان و لباس ندارد،بلکه تعلیم و تربیت نیز دارد.
شما چگونه میتوانید به تربیت آنها برسید؟
فکر نمی کنم که آنها حتی نام تمام اولاد های خود را بدانند،چه رسد به این که به تربیت آنها برسند.

>>>   .....بشرمانیته چطو بی شرم است خودش نان خوردن نداره باز میگه به صد میرسانه اولاد ها را او خدا شرمانده برو بس کو دگه این خیل غسک را اول سیر کو باز به صد برسان تعداد را چطو خدا شرمانده هستی تو بی تربیت بی تالیم وبی .... همین وقت چهار تا زن گرفتن است که تو گرفتی شرایط سیل کو چی بد بختی است مردم نان خشک پیدا نمی کند به خوردن وتو به صد میرسانی تعداد اوشتک ها را.
شبوگل از دارلمان

>>>   همه گرسنگی بی تعلیمی بداخلاقی و جرم جنایت اولاد ها بر میگردد به گردن پدر احمق شان که خودرو و اوباش بزرگ می شوند نه کلمه گوی واقعی عملی

>>>   افغانستان سرزمین شگفتیها و افراط و تفریط .حق میدعم به مسایگان افغانستان بابت ترس از زاد ولد به رویه و جهالت
مجتبی

>>>   اگر برای این شهوتران کمک کنید بدنبال زن پنجم میرود.
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است