دیدگاه دوگانه فرانسه به تروریسم
فرانسه، تروریست هایی را که در پاریس فعالیت مینمایند دشمن خوانده اما آنها را در سوریه متحدان خود میداند. فرانسه به تروریست های اسلام رادیکال در سوریه غذا تامین نموده.... 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۴۰۱/۷/۷ کد خبر: 171450 منبع: پرینت

نزدیک به نیم قرن است که تروریسم اسلامی به یک سلاح استراتژیک برای غرب مبدل گردیده است. کشور ها، دولت ها و مردمانی بیشماری بوسیله این سلاح مرگبار تاحال نابود شده است.
ایالات متحده آمریکا و متحدین غربی آن روزگاری از تروریستان که در برابر جمهوری دموکراتیک افغانستان می جنگیدند بنام "سربازان خدا"و " پیکار جویان جنگ مقدس" یاد می‌نمودند اما در پایان کار هنگام استهلاک و سرکوب رهبران تروریست، آنها به نام های تروریست یاد شدند.

ایالات متحده آمریکا به بهانه "مبارزه با تروریسم" به افغانستان تجاوز و لشکر کشی نمود و به سلسله استقرار دولت های فاسد و دست نشانده لاجرم یک دولت تروریستی بنام "امارت اسلامی" را در افغانستان اساس گذاشت، افغانستان را به اشغال پاکستان در آورد و جهنمی را در کشور برپا کرد.
فرانسه، تروریست هایی را که در پاریس فعالیت مینمایند دشمن خوانده اما آنها را در سوریه متحدان خود میداند.

در دهم ماه جون سال ۲۰۲۲ دفتر دادستانی ملی ضد تروریسم (PNAT) پاریس هنگام محاکمه، برای ۲۰ تن متهمان در حملات ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس که منجر به کشته شدن ۱۳۰ نفر و مجروح شدن ۳۵۰ نفر شد، از پنج سال تاحبس ابد مجازات درخواست کرد. در جریان محاکمه ثابت شد که متهمان پیروان اسلام رادیکال بوده و یا تحت تأثیر ایدیولوژی سیاسی اسلام گرایی بوده اند.

در ۷ جون ۲۰۱۵، یک حمله مرگبار به دفتر یک مجله به نام «شارلی ابدو» روی داد. چند تن تروریست پیرو اسلام رادیکال مسلح به تفنگ های تهاجمی وارد دفتر شده و ۱۱ نفر را در این حمله به قتل رساندند. طی ۴۸ ساعت آینده، شش نفر دیگر در حملات پاریس و مناطق اطراف آن کشته شدند.
مسوولیت حمله ۳۱ نوامبر را القاعده بر عهده گرفت، اما مهاجم مربوط با داعش بیعت کرده بود. فرانسه در سپتامبر ۲۰۱۴ مواضع داعش را در عراق هدف قرار داده بود. پس از حملات هولناک پاریس، فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه بیش از ۸۵۰ میلیون دالر برای تأمین مالی طرح های ضد تروریسم را متعهد شد.

در ۱۹ اگست ۲۰۱۴، رییس جمهور اولاند در مصاحبه ای با رسانه فرانسوی لوموند تأیید کرد که فرانسه مستقیماً به ارتش آزاد سوریه (FSA) و حمایت آنها در حمله ایالات متحده و ناتو به سوریه برای تغییر رژیم، تسلیحات داده است. فرانسه در تجاوز علیه سوریه سلاح هایی از جمله مسلسل های ۱۲.۷ میلی متری، راکت انداز، جلیقه های زره و تجهیزات ارتباطی را فراهم کرده بود. افسران اطلاعاتی فرانسه در سوریه، در مناطقی که در آن زمان تحت کنترل ارتش آزاد و شرکای آنها القاعده و داعش بود، حضور داشتند.

به گفته یک مقام قطری،حمد بن جاسم، حمله آمریکا و ناتو به سوریه با استفاده از تروریست های اسلام رادیکال به عنوان سرباز پیاده، توسط دفتر سیا آمریکا در جنوب ترکیه هماهنگ شده و تمام پول و تسلیحات ارسال شده برای تروریست ها با هماهنگی آمریکایی ها صورت گرفت.
پس از سرکوب تروریسم در سوریه تنها ادلب تحت کنترل تروریست های وابسته به القاعده باقی ماند. تامین تسلیحات، بودجه و حمایت هایی توسط رییس جمهور ترکیه اردوغان به آنها ارائه می شود، و مواد غذایی و تجهیزات بشردوستانه که در اختیار تروریست ها، خانواده ها، حامیان و غیرنظامیان که آنها به عنوان سپر انسانی نگهداری شده اند توسط برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد تامین میگردد.

به گزارش لوموند، حزب چپ فرانسه، حزب جدید ضد سرمایه‌داری (NPA)، از حمله ایالات متحده و ناتو به سوریه برای تغییر رژیم حمایت نمود و حزب سوسیالیست در فرانسه (PS)، که بر روی یک پلتفرم معین سیاست خارجی ایستاده است،از ارتش آزادیبخش سوریه و متحدان القاعده و داعش به عنوان "جنگجویان آزادی" حمایت می کند. حزب چپ فرانسه حزب جدید ضد سرمایه داری در سپتامبر ۲۰۱۳ قطعنامه ای را در حمایت از تداوم عرضه تسلیحات به تروریست ها در سوریه که روزانه غیرنظامیان را به قتل رسانیده ،آنها را مورد تجاوز قرار داده و به آدم ربایی می پردازند، صادر کرد.

در سپتامبر ۲۰۱۳، سخنگوی حزب چپ جدید ضد سرمایه داری از لوران فابیوس، وزیر امور خارجه تقاضا نمودتا به تروریست های مسلح در سوریه سلاح بدهد. او به دولت سفارش دادکه به توصیه های دیگران که هشدار داده بودند ممکن است این سلاح ها در دست تروریست هایی قرار گیرد که به منافع فرانسه یا فرانسه آسیب می رساند، توجه نکند.

فرانسه به تروریست های اسلام رادیکال در سوریه غذا تامین نموده. تروریست هایی که فرانسوی ها را در پاریس کشتند و معلول کردند، همان ایدیولوژی سیاسی تروریست های سوریه را دنبال می کردند که از سلاح های فرانسوی استفاده می کردند و توسط ارتش فرانسه آموزش یافته و مشاوره می گرفتند.
با این حال، در دادگاه پاریس، خانواده‌های قربانیان و بازماندگان حمله ۳۱ نوامبر ۲۰۱۵ تا حدودی عدالت را برای پیروان اسلام رادیکال، که رییس‌جمهور امانوئل مکرون در قلمرو فرانسه علیه آنها اعلام جنگ کرده است، تجربه کردند، اما چه زمانی میلیون ها نفر در سوریه که قربانی تروریسم بوده اند،رنج کشیده اند، بی خانمان شده اند و عزیزانشان را از دست داده اند، شاهد این روز دادخواهی خواهند بود؟
چه زمانی مردم سوریه شاهد محاکمه سران کشور های غربی به دلیل نقش آنها در تأمین مالی و تأمین تسلیحات به تروریست هایی که سوریه را ویران کرده اند، خواهند بود؟

ره آورد واقعی این پروژه تروریستی برای مردمان سوریه، قتل صد ها هزار مردم بیگناه، ویرانی کامل یک سرزمین، آوارگی و مهاجرت صدها هزار نفر، بیرون ساختن کشور از چرخهٔ تمدن و توسعه، بی خانمانی میلیون ها تن، داغدار شدن قلوب میلیون ها پدر، مادر، پسر، خواهر و برادر و در واپسین مراحل سرقت نفت سوریه بوسیله آمریکا که مستدام و بطور روزانه اتفاق می افتدو کاروان های بیشمار این پروسه غارتگری را ادامه می دهند؛

با احترام بی پایان
عارف عرفان
لندن، سپتامبر ۲۰۲۲
منابع: Global Research,21 jun 2022


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرانسه
تروریسم
نظرات بینندگان:

>>>   Said Haschemi
برای فرانسه وسائیر کشور های غربی به رهبری امریکا رسیدن به اهداف استراتیژیک شان در اولویت قرار دارد بخاطر برآورده شدن وبدست آوردن این اهداف استفاده از هر وسیله ممکن برایشان منجمله از سیاه ترین نیرو های ضد بشری ممکن اشکالی ندارد . نقش فرانسه را در رشد ونموی اسلام افراطی درافغانستان، بربادی و بخاک و خون کشیدن وطن و بلاخره غارت سرمایه های ملی ما همه شاهد بودیم وهستیم

>>>   M Harif Harif
پس از درود بشما رفیق خردورز وفرهیخته «عرفان» گرامی، نوشته عالی وآگاهی دهنده از سیاست های چند پهلوی جهانخواران مداخله گر وجنگ افروز که با دنبال نمودن آن کشور های آزادومستقل راکه از گردن نهادن به برنامه های جنایتکارانه شان سرباز میزنند، بااستفاده از هرنوع ابزارغیر مشروع ومنجمله وحشتناک ترین آن یعنی بنیادگرایی اسلامی بخاک سیاه می نشانند. آنهابخاطر فرار وطفره رفتن ازپاسخگویی به جنایات جنگی ارتکابی ایشان درکشورهای تحت تجاوز «مصئونیت قضایی» مطالبه نموده ودرجای دیگر شخصیت های ملی ومیهن دوستی چون میلاسویچ ، صدام حسین و...را دردادگاه های فرمایشی وقلابی محاکمه ومجازات مینمایند.و... بهروزباشید.
>>>   دیدگاه دوگانه‌ی غرب اختصاصی به پارتیزان‌های دین‌گرا ندارد و در مورد مارکسیسم و فاشیسم هم غرب دیدگاه دوگانه داشته و دارد.

>>>   آری برادر این چنین بود.
شریعتی
نالیدن گوسفند از قصاب سودی ندارد .
تا گوسفند وجود دارد قصاب قصابی میکند.

>>>   تروریسم همیشه منحیث یک ابزار به وسیله قدرت های بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است.
چیزی به نام تروریسم اسلامی و کافری وجود ندارد بلکه استفاده کنندگان این وسیله کثیف نظر به زمان و مکان لباس های مختلف به تن این وسیله کثیف میپوشانند تا آتش معرکه را گرم تر کنند.
در تاریخ به خصوص دوران جنگ سرد گروه های تروریستی را داشتیم که با برچسپ کمونیستی و سوسیالیستی و آزادی بخش و رهایی بخش و دفاع از دموکراسی و انواع و اقسام آن انسان میکشتند و مزد دریافت میکردند و حالا هم همان اربابان دیروز هستند که در تداوم همان زور آزمایی های قبلی در گیر مقابله هستند و از همان وسایل استفاده میکنند اما با روکش های جدید و نام های جدید.
در جنگ اوکراین هم روس ها و هم غربی ها از وسیله های تروریستی استفاده میکنند اما زیر نام های مختلف.
در ایران امروز به بهانه کشته شدن یک زن ، غرب با تمام قوت از تروریزم تبلیغاتی و امکانات مالی و فشار های سیاسی و اقتصادی با به کار بردن انارشیست های مزدور در داخل ایران تتلاش میکند تا ثبات و امنیت را در ایران قربانی دموکراسی موعود کند و به این وسیله اگر بتواند به چاه های نفت ایران دست یابد و توانایی هاه هستوی اش را نابود کند و یک کشور بزرگ را در گیر جنگ های داخلی کند چنانچه در عراق و سوریه و لیبیا و یمن انجام داد.
و در طرف دیگر آخوند های ایران دو پا را در یک موزه کرده اند که به قیمت هستی ایران از خود و حاکمیت خود دفاع کنند و در این راه از گونه های مختلف تروریسم ، چه دولتی و چه مردمی استفاده میبرند در حالیکه با استفاده از ظرفیت عقل ملی به بسیار راحتی همه مشکلات قابل حل است اگر از خود خواهی و خود بزرگ بینی چشم بپوشند.
و اما وطنم و ملا های بیچاره که یک شبه چنان می اندیشند که جهان پهلوان روی زمین اند و بزرگ ترین قدرت زمین یعنی ناتو و امریکا را شکست دادند و کسی در جهان رقیب شان نیست.
هر روز تروریسم از ملت قربانی میگیرد چنانچه امروز در مرکز آموزشی کاج جوانان ما را کشتند و زخمی ساختند و طالب درگیر همان تروریست هایی هستند که دیروز خودشان در تولید و پرورش آنها تلاش کرده بودند.
پس بهتر است تا ریشه قضیه را دریابیم و آن اینکه نه شرق و نه هم غرب و نه هم شیوخ عرب و نه آخوند های ایران و نه هم دال خور های پاکستانی کسی دوست ما نیست بلکه همه گرگانی هستند که برای دریدن ما چنگ و دندان تیز کرده اند.
اگر همه با هم کنار نیاییم بدون شک همه نابود میشویم.
ای کاش خداوند به جای این همه معادن و این کشور زرخیز کمی عقل نصیب ما ملت میکرد تا با بهره گیری از آن خود و ملت خود را نجات میدادیم.

>>>   فرانسه سابقه حمایت از آیت الله های ایران را دارد. دور نه نزدیک بیش‌تر از یک دهه استخبارات فرانسه به گروه شورای نظار احمد شاه مسعود شاخه ای نظامی جمعیت اسلامی افغانستان کمک نمود، این حزب و شاخه ای شورای نظار در راکت پراگنی ها بالای شهر کابل در اختطاف و ترور شخصیتهای دولتی و حزبی رژیم چپی ها حمله و به یغما بردن قطار های اکمالاتی. از بندر حیرتان به کابل ، انفجارات در مناطق مزدحم شهر کابل و سایر ولایات افغانستان و طور اخص در حوادث دلخراش و تباه کن جنگ‌های کابل سال‌های ۱۹۹۲-۱۹۹۴ مسوول است.
غرب دموکراسی را از طریق تخریب نهاد های ترقی و پیشرفت در کشور های عقب مانده آسیا و آفریقا تزریق میکند یعنی اینکه بنیاد حکومت‌های مترقی و سیکیولر را از بیخ کنده و در عوض از دهشت افگنان ، تروریستان و افراطیون اسلامی و عیسوی بنام اشاعه دموکراسی به نفع خویش استفاده میکنند. فرانسه در تباهی
خلق‌های آفریقا در جریان دو قرن استعمار نقش عمده را داشته است و بخصوص بعد از آنکه در سال‌های نوزده شصت قرن بیستم کشور های آفریقایی یوغ اسارت و بردگی را از گردن بدور انداختند و برای یک فردای بهتر قدم های اساسی را برداشتند ، یکبار دگر برنامه های مترقی این کشور با مخالفت کشور های غربی بخصوص فرانسه بنام جلوگیری از انتشار کمونیسم مواجه گردید و فرانسه دست به ایجاد دسته های تروریستی زد و یکبار دگر آفریقا در وحشت و دهشت قرار گرفت تا فرانسه از آن سود ببرد....
ایمل سینا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است