آمارهای تازه از کشتار غیرنظامیان توسط آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۲    ۱۴۰۱/۷/۷ کد خبر: 171439 منبع: پرینت

وزارت دفاع امریکا گزارش داده‌است که دوازده غیرنظامی در سال ۲۰۲۱ میلادی در اثر عملیات نظامیان امریکایی در جهان کشته شده‌اند که تمامی آنان شهروندان افغانستان هستند.
بربنیاد این گزارش، در عملیات نظامیان امریکایی ده غیرنظامی در کابل، یک تن در قندهار و یک غیرنظامی در هرات جان باخته‌اند.
هفت نفر از 10 قربانی این حمله کودک بودند.

در گزارش سالانه وزارت دفاع امریکا آمده است: «در عملیات نظامیان امریکایی دوازده غیرنظامی در سراسر جهان کشته شدند و نزدیک به پنج غیرنظامی دیگر زخم برداشته‌اند. تمامی جان باخته‌گان در افغانستان بوده‌اند و از میان زخمیان دو غیرنظامی از شهروندان افغانستان و در کندهار استند.»

اما برخی از آگاهان نظامی شمار جان باخته‌گان غیرنظامیان در نتیجه عملیات نظامیان امریکایی را بیشتر از این می‌دانند و خواهان به کیفر رساندن عاملان آن است.
اسدالله ندیم، آگاه مسایل نظامی، گفت: «امریکا در بیست سال حضورش عامل کشتار هزاران افغان است طالبان داعش ملکی‌ها و حتا سربازان حکومت پیشین را نیز به قتل رسانده‌اند.»
طارق فرهادی، آگاه مسایل سیاسی، می‌گوید: «درد مردم افغانستان زمانی التیام پیدا می‌کند که عاملان جنایت‌های جنگی چه امریکا باشد یا هر کشور دگر باید بگونه عادلانه به دادگاه کشانده شوند.»

از سوی هم، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ در نشست نمایش فلم مستند زندان بگرام می‌گوید که نیروهای امریکایی در دو دهه حضور شان در افغانستان، حقوق بشر را نقض کرده‌اند.
به گزارش طلوع، عتیق الله عزیزی، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ، گفت: «امریکایی همه جا را بمبارد کردند بر کودکان، کاروان‌ها، عروسی‌ها و ملکی‌ها بمبارد می‌کردند.»

این در حالی‌است که هواپیما بی‌سرنشین امریکا در ماه آگست سال ۲۰۲۱ میلادی، بر یک خانه در ناحیه پانزدهم شهر کابل حمله هوایی انجام داد که در نتیجه، ده غیرنظامی به شمول هفت کودک که تمامی قربانیان آن اعضای یک خانواده بودند، جان باختند.
پس وقوع آن رویداد، پنتاگون آن حمله را اشتباه غم‌انگیز توصیف کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کشتارهای تازه
غیرنظامیان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   امریکاییان برای کشتار آمدند و کشتند و بد بخت کردند و رفتند ، اما در تمام دوران حضور شان به اندازه ۲۰ فیصد ظلم و کشتار طالب شاید انجام نداده باشند و این در حالی است که امریکایی نه هم دین ما بود و نه هم زبان ما بود و نه هم وطن ما.
طالب با وجود اینکه خود را فرزند این خاک میداند و همزبان ما است و خود را هم دین ما میداند اما هر کجا رسید کشت و خراب کرد و نابود کرد و تا حال به بهانه های واهی باعث آزار و اذیت مردم میشود ، باشندگام محلی را کوچ اجباری میدهد و همه را وادار میکند که از طالب و مفکوره طالب پیروی کند در حالیکه شریعت مورد قبول طالب فقط در جغرافیای حاکمیت طالب مورد قبول است و بس.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است