حمايت سيد منصور نادري از كرزي، حمايت تمام اسماعيليان افغانستان نيست
در جريا ن اعلام حمايت ها، سيد منصور نادري روحاني اسماعيلي مذهب و رهبر حزب پيوند ملي كه خود را نماينده تمام مردم اسماعيليان افغانستان اعلام و از نامزدي كرزي حمايت كرده است 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۰    ۱۳۸۸/۴/۱۰ کد خبر: 1713 منبع: پرینت

در اين اواخر كه مبارزات انتخاباتي ميان نامزدان رياست جهموري و شوراهاي ولايتي به صورت جدي شدت گرفته است، بازار معامله گري ها نيز گرم تر از آن است، نامزدان رياست جمهوري و شوراهاي ولايتي نيز با وعده ها و شعارهاي متفاوت در صدد جلب حمايت مردم افغانستان بر آمده اند.

بگزارش روزنامه ماندگار، در جريا ن اعلام حمايت ها، سيد منصور نادري روحاني اسماعيلي مذهب و رهبر حزب پيوند ملي كه خود را نماينده تمام مردم اسماعيليان افغانستان اعلام و از نامزدي كرزي حمايت كرده است.

ما دانشجويان دانشگاه هاي مختلف كابل كه پيرو مذهب اسماعيليه هستيم اين شورا را شوراي اسماعيليان ندانسته؛ بلكه يك شوراي كاذب و ساختگي مي دانيم و اسماعيليان در آن هيچ سهمي ندارند و اين يك معامله سياسي بوده كه از نام مذهب اسماعيلي و اسماعيليان افغانستان صورت گرفته است. مادانشجويان اسماعيلي مذهب در همنوايي با بزرگان و متنفذين قومي در ولايات مختلف به صراحت اعلام مي داريم كه آقاي سيد منصور نادري و حزب پيوند ملي، حزب اسماعيليان و آقاي نادري نماينده تمام اسماعيليان افغانستان نيست و شوراي كه ايشان به نام شوراي اسماعيليان معرفي و از آدرس آن از كرزي حمايت كرده اند مربوط به افراد محدود هوادار ايشان مي باشد.

اسماعيليان افغانستان كه بيشتر در ولايات مختلف افغانستان زندگي ميكنند از حمايت كرزي شديداً نارازي بوده و به هيچ عنوان از وي به عنوان نامزد انتخابات رياست حمايت نمي كنند، زيرا در هشت سال حاكميت كرزي اسماعيليان در اين حكومت حتا چوكي يك شهرستنان ولسوالي را در اختيار نداشتند و به عنوان يك اقليت مذهبي از همه چيز محروم بوده اند.

درحاليكه در انتخابات گذشته نيز آقايي سيد منصور نادري به نمايندگي از اسماعيليان افغانستان از كرزي حمايت كرده بود؛ اما چنانكه ديده شد اين حمايت آقاي منصورنادري تنها وسيله يي بوده براي منافع شخصي خود ايشان و كوچكترين نفعي به اسماعيليان نداشته است. از سوي ديگر اسماعيليان افغانستان آقايي نادري را نماينده مذهبي شان نمي دانند؛ زيرا از سوي رهبر ي اسماعيليان هيچ مسووليتي مذهبي براي شان داده نشده و شهزاده كريم آغاخان رهبر اسماعيليان جهان تاكيد كرده اند كه انتخابات يك پروسه سياسي آزاد بوده و اسماعيليان مي توانند به عنوان شهروندان افغانستان از نامزد مورد نظرشان حمايت كرده و براي وي راي بدهند. ايشان همچنان گفته اند كه هيچكس حق ندارد كه از نام مذهب در اين پروسه وارد معامله سياسي شده و به نمايندگي از مذهب از شخصي خاصي حمايت كنند.

بنابران حمايت آقايي منصور نادري بر خلاف دستور رهبري اسماعيليان و مخالف خواست اكثريت اسماعيليان افغانستان بوده است و ما دانشجويان آن را كه از نام مذهب ما سوء استفاده شده غير مسوولانه مي دانيم.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بنام جـهانـدار جـان آفـریـن حکیم سخن بر زبان آفرین
با عرض حرمت و احترام خدمت ادارۀ محترم شبکۀ اطلاع رسانی افغانستان ، همشهریان و هموطنان عزیر و فرزانۀ من اینجانیب جانعلی "عمران" باشندۀ ولایت کابل میباشم.
از طریق این سایت خبری چشم ما به عنوان برمیخورد که گویا حمایت الحاج سید منصور نادری از کاندیداتوری آقای کرزی حمایت همه اسماعیلیان افغانستان نیست.
بنده تمام این مطلب را دقیقاً مطالعه نموده ودر جواب به این مطلب چنین اظهار میدارم .
پوشیده نیست که جناب معظم الحاج سید منصور نادری شخصیت ملی ، سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و روحانی کشور بوده که تقریباً از حمایت همه مردم نجیب افغانستان برخوردار است ایشان عمر عزیز خویش را وقف خدمات شایسته و ارزنده برای خوشبختی این ملت غیور و شرافتمند افغانستان نموده است.
راجع به اصل موضوع چنین باید گفت:
طوریکه مطلب دور از واقیعت را چند تن از فرومایگان بی فرهنگ که خود را محصل دانشگاه میخوانند به مردم چنین میرسانند که گویا محترم الحاج سید منصور نادری رهبر همه اسماعیلیان افغانستان نیست و شورای اسماعیلیان را یک شورای کاذب مینامند.
برادران و خواهران گرامی لحظۀ فکر کنید و با خود بی اندیشید که آیا در یک همایش و اجتماع بزرگ به تعداد چهل الی پنجاه هزار نفر از یک رهبر غیر واقعی و از یک شورای کاذب پیروی میکنند یا خیر؟

جواب تان نه خیر خواهد بود و خود بخود جواب را درک نموده به این اشخاص بی هویت لعنت و نفرین خواهید فرستاد ، پس این سخنان بی بنیاد را من جانعلی عمران به حیث یک فرد اسماعیلیه کاملاً رد نموده و به جواب این خود فروختگان که از منابع اغتشاشگر و حسودان تمویل میگردند چنین میگویم.

واضع و آشکار است که جناب محترم الحاج سید منصور نادری رهبر ، پیشوای واقعی و شخصیت پر افتخار اسماعیلیان افغانستان بوده ، است و خواهد بود شما ها خود یک دستۀ کاذب و فرو مایه هستید که شخصیت چنین بزرگواری را نمیتوانید کتمان کنید.

والسلام
جانعلی "عمران"

>>>   با عرض سلام فراوان!
من تماماً نظریات گوناگون راجع به جناب عالیقدر و شخصیت بزرگ ملی و روحانی کشور جناب الحاج سید منصور نادری از اول تا به آخر مرور نمودم. در یک قسمت با گفته های یک تن از اوباشان قسم خورده زیر نام دروازی بر خوردم که من منحیث یک فرد اسمعیلیه چرندیات رزیلانه ات را که با بی شرمی و بی ادبی تمام در مورد محترم الحاج سید منصور نادری پرداخته هی رد نموده و آن را مهر بطلان میکشم!.
البته نا گفته نماند ولایت بدخشان مردمان شریف و متدین دارد که در حقیقت وق وق یک عده جهال چون تو به هیچ وجه نمیتواند در بر گردنده افکار عموم باشد. ولی تو کسی که خود را دروازی می نامی و ادعای این و آن را داری در واقیعت همه و همه از عدم رعایت کرامت انسانی و خصلت ..... تو سر چشمه میگرد. من باور کامل دارم که تو تا هنوز بمفهوم حقیقی دین,مذهب و رهبر پی نبرده هی. شاید کسی باشی که از روی بیسوادی و نادانی ویا به اشاره بادارانت خوجه های پاکستانی که انها هم در حالیکه از خدا, دین, قرآن و پیامبر بی خبر اند و با بی وجدانی تمام خود را اسمعیلی میگویند در بدل فروش ایمان,غیرت , شعور و هویت خود بر علیه شخصیت و رهبر بزرگ محترم الحاج سید منصور نادری به فحش و اعانت پرداخته باشی. دروازی عزیزم!.. بسیار جالب است که تو دیگران را برده خطاب میکنی در اصل خودت برده بی غیرتی و بی ایمانی هستی..! که اینک مختصراً می پردازم روی کار نامه های ننگین افراد مانند تو و سردمدارانت: آیا بیاد داری که بادارانت خوجه های بی فرهنگ پاکستانی با استفاده از مزدوران چاپلوس و غلام زر خرید خویش چون تو در سال 1384 در شهر مزار شریف چه گل را به آب داده بودند؟؟ محراب مسجد را تخریب ساخته میخواستند آن را صنف درسی بسازند که با واکنش تند مردم روبرو شدند!.. که حتا رای گریز هم برای شان نمانده بود.. بیاد داری اوجناب که خود را همه کاره ومسئول قنسل ملی میدانست در میدان هوای بین المللی کابل بخاطر قاچاق مواد مخدر باالفعل دستگیر شده شرمنده عام و خاص نگردید؟؟ آیا در ولایت بدخشان در دفتر ساحوی ....... یک عده کارمندان بی حیثیت مربوطه آن بیک دختر مکتب تجاوز جنسی ننمودند؟؟ که رسوای آن همه عالم را فرا گفت!. آیا بیاد داری که در قریه هشپشته یکی از ولایات شمال کشور یک انسان بی حصول که نامش فراموشم شده توسط مشت از دلقکان خود فروش و متملقان خوجه های پاکستانی ذریعه یک سند ساختگی لقب مقدس مٌکی برایش داده شده بود بی شرمانه بایک خانم توسط مردم آن محل دستگیر نشد؟؟ و دها اعمال شرما آور دیگر که قلم از ذکر آن ننگ دارد.. پس همین جناب الحاج سید منصور زمان نادری است که سپر آسا با عزم فولادینش صدها رنج ومشقات را به خود هموار ساخته, این مذهب را که همانا اسمعیلیه است از زاحل شدن توسط این نابکاران نگهداشته و همواره سعی وتلاش فراوان بخرچ داده تا جامعه اسمعیلیان را در کنار دیگر مذاهب در چهار چوب دین مقدس اسلام زنده و پایدار نگهدارد. البته؛ خدمات شایان این مرد بزرگ به قلم و کاغذ نمیگنجد. کمی بهوش بیا دروازی جان!!. تو نیز از قومندانان یادنمودی: آنها همه سرو جان خود را فدای رهبر خردمند خویش جناب الحاج سید منصور نادری نمودند . آنها جوانمردانه در کنار رهبر شان در تحکیم عدالت اجتماعی و صلح و آرامش در کشور زیستند. آنها مانند تو بیدر وبی پیکر و بی پیر وبی رهبر نبودند. پس تو نیز از یک تعداد افراد ضعیف الهویت که خود را دانشجو معرفی نموده بودند یاد کردی.چگونه آنان را کدام خطر تهدید میکند؟؟! معلوم دار است که روبا از صدای پای هم میترسد, واضح و روشن است که روی کاذب و دروغ گو در پیشگاه خداو رسول برای ابدالابد سیا ست!. آنها بکدام روی آبرو هویت خود را افشا میساختند؟؟
با امید روزیکه از ورطه جهل و...... نجات یابید!
رحیمیکابل

>>>   سلام بر انکسانیکه واقعا وجدان بیدار انسانیب و دانش انسانیت و اخلا ق انسانیت دارند . قدرت تمیز در بین خوب بد را داشته باشند.و در ضمن از اسلام و اسلا میت بهره داشته با شند. و بعدا با ید راجع به سید منصور نادری معلومات همه جانبه داشته باشند . که او چه قسم یک موجود است. و از گذشته سیاه و خطر ناک او معلومات همه جانیه داشته باشند. من یک کمی از گذ شته شان خدمت شما معلومات ارا یه میدارم و در روشنای ان راجع به سید منصور نادری باید قضاوت نمود
سید منصور نادری در یک فامیل عیاش و ثروت مند به دنیا امده . او بی اندازه عیاش بی بندوبار خود خواه , ظا لم , تو طیه گیر و تفرقه انداز میباشید. سید منصور نادر ی . سرشتا ارزویش همین بوده در بین مردم اسما عیلیه تفرقه اندازی نموده . انها را در نفاق شقاق قرار داده
تا مردم متحد یک بارچه نباشند . از حالت بی اتفاقی وفقر مردم به نفع شان استفاده نا مشروع نمایند . یک زمانی سید منصور همرای شخص بنام سید منصور کاظمی و اسما عیلیانکه طرف دار وبود دشمنی نمود یک دشمنی وبد بختی را در بین اسما عیلیان بو جود
اوردند که سا لها مردم در اتش این دشمنی سوختن چندین انسان
مظلوم در اثر توطیه سید منصور به زندان رفتن یک چندی شان در زندان جان شان را از دست داداند و چندی شان معیب وبیکاره شدند
از وضیعت نا گوار صرف خاندان نادری منفعت بردند.
روی همین خود خواهی ها جا طلبیها سید منصور نادری همرای بچهها ی کا کای شان بنام سید منو جهر , شیر اغا جنجال دعوا نمودند باز در نین اسماعیلیان منطقه دشمنی و نفاق را بوجود اوردند . سید منصوری تمام زنده گی شیر اغا و سید مو جهر را چورو چباول نمودند, به شمول تجاوز جنسی و قتل های زنجیر ی توسط سید منصور باندی ادم کش او صورت گرفت. اسماعیلیان منطقه به اساس توطیه خیلی خطرناکا او بجان هم افتاذه اند . قضایا چور چباول و ادم کشی ها به دولت وقت کشانده شد .22 قتل بالا سید منصور به اساس حکم محکمه بالای خاندان نادری ثابت سید منصور
برادران و شرکا زندانی شدند..
زمانی داود خان قدرت را گرفت اینها از زندان رها شدند.تا اینکه قدرت بدست حکومت دست نشانده روسها رسید در زمان کارمل
سید منضور بنابر روحیه جاه طلبی و ثروت اندوزی حلقه غلامی روسها وحکومت دست نشانده شان را بگردن کرد .سید منصوری نادری بخاطری بول وقدرت نه تهنا حلقه غلامی را بگردن انداخت بطوری بهنانی رسما عضوی حزب حکومت کمونیست وقت وعضو ا ستخبارات اتحاد شوروی وقت شد. به همین اساس حکومت وقت و
باداران شان روسها امتیاز ولایت بغلان را به سید منصور سبرد وهم او را صاحب قدرت نظامی ساختن سید منصوری نادری به اساس علاقه از حد زیاد که به بول و قدرت داشت اسماعیلیان غریب و بیسواد را که در دنیای فقرو بیجارهگی قرار داشتن از بیچاره گی انها استفاده سو نموذ هزارها انسان کشته زخمی معیبشدند اسماعیلیان که یک اقلیت مذهبی میباشنذ با تمام مردم بغلان و افغانستان دشمن ساخته شد در عدض سید منصور وفامیلش ثروت بی حد حصر صاحبشذ امروز این خاندان در لندن امر یکا تاجکستان ازیکستان مالک خانه ها شذنذ . مردم اسما عیلیه همان مرذم غریب که بودن هستند و هر باری که فشار امذه سید منصور با فامیلیش توسط الکوبتر های این وان فرار ر ا بر قرار ترجیح داده است. مردم بیچاره را در برابر حوادث رها نموده مردم چو ر و چباول و حتی بی ناموس شده ا ند . این است خدمت سید منصور بمردم اسما عیلیه . بر علاوه این ظلم ستم هر روشن فکر اسما عیله که کوچکترین انتقاد علیه سید منصور می نمو دند فورا کافر بود حکم ترور و کشتن شان داده می شد به ده ها تحصیل کرده وروشن فکر مرذم ما را خیلی خا ینانه جابرانه شهید ساخته . شما فضاوت کنید که چنین یک شخض ظا لم جنایت کار که ب هیچ چیز با بند نیست چطور میتواند که رهبر مرذم باشد این قسم ادم فقط دشمن مردم میباشید

>>>   سلام به همه
این خلاف اصول مذهب ماست که درحضورهمه این همه اتهامات را بریکدیگرمیبندیم بگذاردیگران اندیشه خوب وبدبودن مارا بکنند، سیدمنصورنادری چه قبول بکنیدیا نکنید یک شخصیت شناخته شده است وخواهدبود، ودیگراینکه ما ازفرامین امام خودسرپیچی میکنیم که درنظام که دموکراسی باشد نباید کسی را توهین وتحقیرکردالی اینکه ازجانب یک محکمه مجرم ثابت شده باشد دراین مملکت جنگ زده ای ما کی متهم به جنایت نیست بخصوص آنانکه تفنگ گرفتند ودردفاع ودطرد دیگران بودند،بگذارید اندیشمندان قضاوت کنند،برای ما ننگ است که دامن خودرا بسیارعفومیخواهم خودبالا میزنیم بدون اینکه اتفاقی افتاده باشد،اگرشما درمخالفت بودیدچرا درایام که جناب آغا صاحب درپیکاربادیگران بودن ویا درکناردیگران صدای خودرا بلند نکردیدوبگویدکه ما وی را نمیخواهیم،فکرکنم امتیازی دیگری ازجای دیگری را سراغ میگیرید، مولا بشما صبربدهد وازدعایش محروم نمانید.
اندیشمند بی زورازشهرمزارشریف

>>>   میخواهم چند نکته برای آنهده از غلامان حلقه به گوش خواجه ها بنویسم که در این روز ها خواجه ها جو و گندم شما را زیاد نموده که برای هنگ هنگ زدن آماده شده اید و همچنان بگویم که مخلصان سید منصور نادری هیچ وقت فریب شما غلامان را نخورده و نمیخورد و تا آخر یک دل و یک سخن خواهد بود همیشه شعار شان زنده باد سید منصور نادری خواهد بود.

تایک قطره خون در رگ ما است
سید منصور رهبر ما است
......................................
من دانم خدای داند نداند هیچ کسی
که عشق کار من است و منصور شعار من است

>>>   برادری عزیزی بدخشی ام.بسیار جای ننگ است که شما شخصیت سید منصور را فراموش کرده اید.آن روزهای را که شما به مواد مخدر رو آورده بودید آن منصور دوران بود که برای شما کلنیک صحی از پول شخصی اش اعمار نمود و شمارا رایگان تدادوی کرد.و حالا که شما این حرف ها را میزنید این دلالت به بی منطیقی بودن شما است.اگر مشکل دارید با شخص خود شان صحبت نماید ولی جی لازیم دارد که اسمای تان را تغیر داده از آدرس اشخاص نامعلوم استفاده میکنید.
تشکر فیضی

>>>   بسیار ناسزا خواهد بود که آدم در مورد یک قوم حرفهای بد داشته باشد ولی تا امروز به همگان معلوم شد که برادران بدخشی ما یک رهبری نداردکه بنام رهبر اسماعلیان بدخشان به مردم افغانستان معرفی باشد.بنا ایشان همیشه خودرا جز مریدان سید کیان میدانند و میخواهد از راه و آدرس ایشان که جایگاه خاص در میان ملت نجیب افغانستان دارد استفاده ببرند و به زندگی عادی شان که زندگی چوپانی و دهقانی است بسر ببرند.ولی من منحیث یک اسماعیلی از محترم سید منصور نادری رهبر خردمند تقاضا میکنم که برادران بدخشی مارا نیز با در یک چطر جا دهد و آن بی سرپرستان و بیچارگان را نیز حمایت کند.
فیضی

>>>   شخصیت عالی قدر الحاج سید منصور شخصی مومن وطن دوست و آزادی خواه میباشد. تمام این اشخاص که بد و رد میگویند فروخته شده میباشد اصلا غیرت ندارند به گزشته شان را فراموش کرده است نمک را میخورند به نمک دان شاش میکنند تمام این ها گمرا شده اند.
جانم فدای تو ای نادر
قربان زحمات تو ای نادر
هر چه دارم قربان تو کنم
از من جان بپرس کنم خاگ سر راه تو
حسین رضایی

>>>   چرا اينقدر به مذهب و زبان و قوم وغيره بنده شده ايم؟ بياييد همه خود را بندگان خدا (ج) و يک ملت افغان بشماريم. اتحاد رحم اللهً واحد است. آخر تا بکي؟؟؟؟

>>>   سلام من هم محنحیث یک آسمایله افغانستان میگویم رهبربه مردوم افغانستان خدمت کردده که است و همان شخس که در افغانستان نام آسماهله را کشیده که است؟به غیرازسید منسورنادری
بااحترام نظری ازکابل

>>>   سرودۀ در وصف بزرگ مرد مبارز و پیر خرد مند ما جناب معظم الحاج سید منصور "نادری"
"جوانمرد"
کـنم وصـف شـۀ فــرزانـه پرور
سـخاوت پیشـۀ از پــور حیـدر
ندانسـتم چـنین شـخص دلـیری
ازین ملک خراسـان میکشد سر
حکـیم و عـادل و دانـا و فاضل
سخندان و سخن فهم و سـخنور
کلامـش منـبـع عشـق و لطافـت
وجـودش مـظــهــر اســرار داور
بـه رویـش پـرتـو نـور الـهــی
نمای قامـتـش چـون سـرو نـوبـر
خـرابـات و منـاجات و تصوف
سـخی مرد و جوان مرد و دلاور
عقاب کهـکـشـان هـا در زمـانـه
به گردون همچو شـاهین میزند پر
زند شـمشیـر بـر فـرق عـدویـان
بــه صـوت و نـعــرۀ الله و اکـبـر
شـتـابـد در مـیــان راد مـردان
کـشــانـد صـیـد را از کــام اژدر
اگـر حـب او را در سـینـه داری
بیـابـی از قـدومـش کـان گـوهر
بسـازم سـر فـدای خاک راهش
زعشـقـش سینه دارم همچو اخـگر
به وصفش مرغ دل هرصبحگاهی
بـخـوانـد نــغـمـۀ شـادی مـکـرر
چو نامش حضرت منصور دوران
کـه بـاشـد نـائـیـب مــولای داور
الهی دیدۀ "عـــمران" مسکیـن
زدیــدارش کـنـی هـردم مـنـور

>>>   برادران اهل اسماعیلیه!

برادران دانشجو شما قرار معلومات اکثرا از ولایات مختلف هستید اما به نظرمن شما چطور محصیل شدید من که فکر میکنم شما محصیل نی بلکه ارزه گوی وخودپسند هستید بیا که ما وشما از طریق مفاهم مسایل مذهبی را حل کنیم مه بسیار تاسف میکنم که شما چطور کلمات هرزه و بی معنی را استفاده میکنی

مه شخصا خبر دارم که اکثریت شما محصلین بدخشان وولسوالی های آن هستید . پس به شما بدخشانی ها ی اسماعیله نشین جای شرم است چرا که بعد از تحولات بزرگ در خصوصا در دوران داکتر نجیب الله مر حومی در آن وقت تنها همین سید منصور نادری بود که در حدود 7000 هزار نفر آن ولسوالی ها به تریاک و سایر مواد مخدر معتاد بود از بودجه شخصی خود تداوی کرد و تا امروز استفاده مواد مخدر را از آن جا ریشه کن ساخته پس در آن سید منصور به خاطر شما مردم بیسواد تلاش میکرد تا شما جناب هارا از ورطه جهل ونادانی وفقروبیسوادی نجات دهد.
چطور شما خدمات ارزنده همچو شخصیت را نادیده گرفته و امروز قد علم میکنید به نظر من امروز در افغانستان تنها سید منصور نادری است که چراغ خاموش اسماعیلیه را با خدمات بس خستگی نا پذیر خود پس از سالهای متمادی روشن کرده و هدفش ازین کار تبارز دادن اسماعیلیه ها در جهان وافغانستان به مثابه مذهب که واقعا در این کشور خدمت کرده در کنار سایر مذاهب در آبادی کشور خود از هیچ نوع همکاری دریغ نورزیده پس اگر سید منصور قاتل صد ها نفر است به گفته شما چرا حکومت وجودندارد که چنین اعمال را پیگیری کند .
اکنون واضح شده که شما یاوه گوی نادان و اصلاَ منطق انسانیت و اسلامیت ندارید ا گر شما کدام ادعا دارید بیاید از نزدیک با تلفو ن ذیل در تماس شوید میبینیم و هر ادعا دارید ثبوت کنید در غیر آن همچو گفتار ها به شما آینده خوب نخواهد باآورد زیرا شما از جمله فروخته شدگان هستید که گرویده خواجه های پاکستانی شده اید واقعا از فرهنگ، ادب، علم، انسانیت، اسلامیت، مذهبیت، اخلاق گرای دور هستید پس بهتر است که برای شما مربه حیوان را اعطا نمایم زیرا کسیکه به چنین شخصیت ها تو هین میکند پس باید ان هارا از جا معه اسلامی واخلاقی تبعید کرده و صفت خر دجال به آن ها داده شود. پس هر وقت که خر حضرت موسی (ع) را به کعبه برد وقت که دوباره آورد پس همان خر بود این صفت به شما حالی اعطاۀ شد صفت نو مبارک باد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فیض الله (زُلال)
faizullah_zullal@yahoo.com

>>>   برادران عزیز سید منصور نادری یک شخصی روحانی هست او هرگیر به گب های جاهلانه و غیر انسانی شما محبوبیت خویش را از دست نمیدهد. سید منصور نادری همانند خورشید تابناک در آسمانی مذهب اسماعیلیه افغانستان شعلح ور است.
نعمت الله مقصودی.
رنده باد سید منصور کیانی پیر و رهبر ما
نابود باد اشخاص رضیل این مذهب مقدس ما

>>>   این شعر طنزی را در پاسخ به نامه های متعددی که اشخاص جاهل راجع به عالیقدر محترم رهبر بزرگوار ما جناب الحاج سید منصور نادری نوشته اند سروده ام. انشأالله که با شنیدن این پارچه شعر الفاظ پوچ از زبان ایشان دور شده ، راه و روش انسانیت را در پیش گیرند.
"شیطان"
چه گویم من سخن با مرده گانی
که نتـواند شـنـیـدن حـرف مـا را
دعـــا دارم بــــه درگــاۀ الــهـی
که بخشد بر دو چشمانت حیأ را
اگر خدمت نگیرد پیـش چشمت
بـیــابـی رهـبـر چـون مــافـیــا را
امید دارم از آن خـالــق بـیـچـون
سر افگنده بـینـم تـو رو سـیـاه را
چـو شیطان میزنی حرف دروغین
ســرت نازل کنـد یــزدان بـلا را
تــــراشــیـده ترا از ســنگ خارا
فــدا گــردم فـداگـردم خــدا را
نخوردی غیر شــفـتل نـان دیـگر
چـه دانــی قــدر مـردان خـدا را
سخن از خامۀ "طغیان" چو شمشیر
بــر آرد ســـر زند فـرق شـمـا را
عبدالرازق "طغیان"

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم
نخست از همه سلام های پر از محبت خویش را نثار همه برادران و خواهران اسماعیلیۀ افغانستان مینمایم.
من مسعود(کارگر) فارغ پوهنځی حقوق ازدانشگاه کابل بوده و بنده البته پیرو مذهب اهل سنت میباشم.
من با برادران اسماعیلیه چه در مکتب ، چه در دانشگاه و در دوران مهاجرت در اسلام آباد پاکستان نشست و برخاست زیادی داشتم، علاقمندی ام بعداً به این شد که کتاب های اسماعیلیان را مطالعه نمایم و به همین دلیل معلومات دقیق و کافی در بارۀ تاریخ اسماعیلیان افغانستان و رهبر گرامی ایشان جناب آغا صاحب نادری دارم.
از گذشته تا به حال هویدا و روشن است که نقش کیانی ها و خاندان نادری در افغانستان چگونه برازنده بوده است طوریکه میگویند آفتاب به دو انگشت پنهان نمیشود.
جناب محترم الحاج سید منصور نادری ایام جوانی خویش را در دورۀ شاهی و رژیم کمونیستی سابق وقف زندان نموده و بعد از سقوط رژیم خلقی ها و باند حفیظ الله امین و به قدرت رسیدن رژیم پرچمی ها از زندان پل چرخی آزاد میشود و بعداً ایشان وارد کارزار سیاسی گردیده چگونه مشتاقانه و شجاعانه در راه خیر ، ثبات ملی ، تفاهم و همدلی بخاطر این ملت رنجکشیده مبارزه مینماید وقتیکه ایشان به طرف سمت شمال یک قدرت مردمی را تشکیل میدهد آنوقت زمانی است که مردم افغانستان با جنگ و خونریزی دست وپاچه نرم میکنند.
ولایت بغلان که تحت اداره و کنترول جناب ایشان بود به سطع کشور یگانه نقطۀ امن به شمار میرفت که عدالت اجتماعی فقط در آن جاه جایگاهی خاص خود را داشت و آشیانۀ را به درۀ کیان ساخته بود که یگانه جای مورد اعتماد همه رهبران جهادی و دولتی بود ، این اعتماد وقتی بود که حتی مردم بالای برادر خود اعتبار نداشت.
بسیاری مردم از ولایات مختلف پسران جوان شان به فرقۀ هشتاد میفرستادند به همین منظور هزاران تن جوانان این وطن از خطر مرگ نجات یافتند. خردمندی ، انساندوستی و خدمات بشردوستانۀ جناب محترم آغاصاحب نادری همیشه بر سر زبانها بود و بسیاری از دانشمندان ، شاعران و ارادتمندان جناب ایشانرا سلطان خرابات خطاب میکردند.
چنانچه صالح محمد (خلیق) شاعر و نویسندۀ مشهور افغانستان در وصف آغاه صاحب نادری غزل را سروده اند که یک فرد آنرا به شما پیشکش مینمایم:
با حضرت منصور بده دست ارادت
کامروز بود او شه و سلطان خرابات
جناب شان همیشه برای خوشبختی مردم بالاتر از توان خویش خدمات شایستۀ را انجام داده است من وقت گرانبهای شما را نگرفته فقط یک نکتۀ مهم را یاد آور میشوم.
برادران بدخشی: جای تأسف است که شما به شخص دشنام میدهید که بیشتر از 20 هزار نفر مردم بدخشان را با هزینۀ شخصی خویش از مرض تریاک و بدبختی افیون مرگ آور نجات داده است و در ضمن کمک های نقدی دیگرنیز نموده است.
ای وای ! بر شما برادرانیکه گذشته های پدران خویش را فراموش کرده اید که آنها از اسماعیلیه بودن خویش انکار میکردند تا مورد تمسخر دیگران قرار نگیرند چرا که مردم همه بی حرمتی ها و نامسلمانی ها را به شما نسبت میداد و شما امروزالفاظ زشت و دور از واقعت را به رهبرِ استعمال میکنید که مذهب اسماعیلیه را در افغانستان هویت بخشیده است.
شما برادران در پیامِ اظهار نموده اید که در بدخشان ما صد ها نادری داریم اگر سخنان شما واقعیت دارد پس چرا اینگونه بی سرنوشت و بی سر پرست مانده اید چرا یکی از آن نادری های شما عرض اندام ننموده از حقوق مظلومانۀ شما دفاع نمیکند من شما را به چشم سر دیده ام شما محصلین روزانه در هر دفاتر دولتی و کمپاین های انتخاباتی مراجعه نموده خود را بی سرپرست مینامید.
پس از شما برادران و خواهران اسماعیلیه و غیر اسماعیلیه منحیث یک فرد افغان تقاضا میکنم که در مورد هر رهبر و هر شخصیت افغانستان اولاً خوب مطالعه نموده و بعداً نظریات خود را بیان دارید.
و در اخیر دعا میکنم جناب آغا صاحب نادری شما زنده باشید که فرهنگ زنده است. شما همیشه به خیر همه ملت اندیشیده اید و سخنان کودکانۀ چند طفل دبستان نمیتواند از بزرگی شما بکاهد و از خداوند میخواهم شما همیشه سرافراز و سر بلند باشید.
با احترام
مسعود(کارگر)

>>>   ماپیرپیریم مریدان خرابات /منسوربود چاکردوران خرابات
بازهم نظری از ولایت بغلان ولسوالی دوشی من منحیث یک اسعماله میگویم هیچ شخص نمیتواند مسلی سید منسوربه اسعماله افغانستان خدمت کند بااحترام از طرف نظری

>>>   نصیب حضرت منصور دوران
الهی فتح و اقبال و ظفر باد
خدا یا دشمنانش در همه جاه
ذلیل و سرنگون دربدر باد
*****
خدایا دست ما کوتاه مگردان
زدامان سید منصور کیان
الهی سایۀ لطف و عطایش
مکن کم از فراز ما غریبان

گلاب الدین "گلابزاده"

>>>   ای کسيکه اولين نظر را ارايه کرده يی ! ( محمد الله محصل ، او بيسواد ! محصل ی ندارد)
در اول تو و امثال تو فقط و فقط اسمعيليه ( غالی ) هستيد . لطفآ مذهب مقدس شيعه را به خود ربط داده توهين مکن ! دوم آقای نادری و اولاد او بی ..... ترين اشخاص هستند که از فرط بی همتی و دنيا پرستی ، از دوران کمونست ها گرفته تا امروز با هر رژيم حتی با طالبان همکاری کرده اند . و امروز با کرزی هم اعلان همکاری برای خرابی افغانستان کرده است . ای کاش همگی تانرا کانادا زود تر قبول ميکرد و ديگران بلاخره از شر بدنامی تان نجات ميافت . گفتنی زياد است اما فکر نکنم نشر شود .
عثمان متعلم صنف دوم ليسۀ محمود هوتکی

>>>   ما پیرو پیریم مریدان خربات
هم خادم میخانه و دربان خرابات
ای پیر خراباتی و ای مست مناجات
پر کن قدح خالی مستان خرابات
این معجزۀ عشق بود یا کرم پیر
خورشید درخشد به شبستان خرابات
کیفیت صد نغمه درین باغ دویده
هر برگ گل و سبزه ثناه خوان خرابات

ارسال کننده (جانعلی عمران)

>>>   سلام های پر از محبت خود را خدمت الحاج سید منصور نادری شخصیت پر افتخار کشور و تمام خواهران و برادران عزیز خود تقدیم می کنم
برادران عزیز دست بردارین از نفاق و بد بینی
من به عنوان یک محصیل و یک دختر افغان پشتیبانی خود را از جناب ایشان اعلان کرده و افتخار می کنم که همچو شخصیت برازنده در کشور داریم با وجود که سن ایشان ایجاب نمی کند کند اما شب و روز به خاطر رفا و راحتی اسماعلیان افغانستان در تلاش است تا مثل دیگر اقوام در تمام امورات افغانستان سهم برازنده داشته باشیم
با احترام درخشان سادات حسینی

>>>   سلام بر خواننده گان این صفحه!
بنده سخنان چند تن از اشخاصیکه بنام های مستعار و یا از آدرس دانشجویان دانشگاه های نامعلوم بالای یک شخصیت روحانی کشور جناب عالیقدر محترم الحاج سید منصور (نادری) انتقاد نموده اند من منحیث یک فرد اسماعیلیه در پاسخ به این ............. شعری را که بتازه گی سروده ام چون سنگ سیاه بر فرق شیطان میزنم.

"چرخک مکی ها"

لوچک های بی پـدر نام نیـاکانـت کجـاسـت
گشتۀ چون متعبر آن بانـد دزدانـت کـجاسـت
بی سر و سامانـه هـردم رو بـه هـر در مـینـهـی
برتنت کالای چرکین رهـبر و خانت کجاست
چار قیران از پول نقد خـواجـه هـا بگرفـتـه ای
میـکنـی غو غو به من گو لقمۀ نانت کجـاست
هر کجـاه مـحـراب را یـابـی پـلسـتر مـیـکـنی
لاف بـی حـد میـزنی آئیـن اسلامت کجاست
مـکـی ها در محـفـل رقاصی چرخـک میـزنند
گـرتـو اسـلامی همانـا صوت آذانت کجاست
تا بکی این خـردوانـی هـای نـنـگیـن میـکـنی
تو زپا افـتـادۀ آن مـرد مـیـدانـت کجاست
شیـمـۀ تریـاک گـویـا از دهـانـت شـسـتۀ
آن تـعـفُن کثـیف روی دنـدانـت کـجـاسـت
تا بکی این قیرط و فیرط و خود ستائی میکنی
زنده گی بین آغـیل همـچو حیوانت کجاست
طنز جالب را ز"گمنام" سخن چـیـن گـوش کـن
خانۀ مخروبه و آن چـاکِ دامـانـت کـجاست
گـر نـبود آغـای منـصور جمله تکفیر میشدید
همچو منصور تاجدار و شاۀ دورانت کجاست

سرودۀ (گمنام)

>>>   زنده باد سید منصور نادری:
کسی که خود را دانشجو خطاب کرده است در فکر من او خود یک بی سواد بی ..... میباشد.

>>>   رهبر ما اسماعيليه هاي بدخشان در قدم اول حضرت اقا خان است و در قدم دوم رهبر محلي ما اكه حكايت شاه ماه مي ميباشد و اكه حكايت شاه تا حال 3 كتاب در مورد تاريخ اسماعليه در افغانستان نوشته و كتاب وي به زبان عربي البرهان است كه مشهور است ولي سيد منصور نادري جه تاليف و ترجمه دارد؟ يك شعر در وصف اكه حكايت شاه دروازي اسماعيلي ,
حكايت شاه كريمو با سخا هست
براي ملتش دايم وفا هست
هميشه بهر خلقش اشك ريزان
به جنت سوي او صد مرحبا هست

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم
 به نام خداونده بخشنده و مهربان
 نخست از همه سلام های پر از محبت خویش را نثار همه برادران و خواهران اسماعیلیۀ افغانستان مینمایم
 ما اسماعيليان افغانستان كه بيشتر در ولايات مختلف افغانستان زندگي ميكنند حمايت خویش را اول از سیدمنصورنادری بعدن نظر به گفته سیدمنصوربه كرزي علان میکنیم
 مادل بیدارداریم آرزو
 ازمقام بارداریم آرزو
 ازقلین رشوه وسودوشراب
 میل ماه هم عارداریم آرزو
 علم عمل مااست چه مادرپدرمااست
 تولیدشدازهندوچه خوش گل پسرمااست
 ازگفتاری سیدشاناصیرالحسنی الکیانی پدرسیدمنصورنادری
 زنده باده سیدمنصورنادری
 نظری ازوالایت بغلان ولسوالی دوشی قیره چهارباغ
بااحترام

>>>   یا علی مدد
سلام خدمت تمام برادران و خواهران اسماعیلی!
نمی دانم که این برادری ما که خود را از دروازی معرفی می کند آیا اهل مطالعه است یا خیــــــر.
برادری عزیز شما در حقیقت غلام حلقه به گوش جناب سید منصور نادری استین چون سید منصور نادری بود که شما مردم بدخشان را از بد بختی ها نجات داد. راست گفته است که چوچه گرگ هیچ وخت خانه گی نمی شود و شما هم از چوچه گرگ بد تر استید.
ما از امام زمان حضرت نور مولانا شاه کریم الحسینی اطاعت بردار استیم و تا زنده استیم اطاعت میکنیم مگر سید منصور نادری است که اسماعیلیان افغانستان است این مرد خرد مند شب و روز بخاطری رفاه فرقه اسماعیلی ها تلاش کرده است و همیشه بیرق اسماعیلی ها را بلند کرده است.
اما من در این چند روز که می بینم در اصل شما خود اسماعیلی نستین چون شما اگه اسماعیلی باشین و از خدمت های این مرد اگاه اسین شما یک آدم .....................
سید جمشید "جهانگیر"

>>>   سلام و احترامات خدمت همه برادران و خواهران که مطالب را مطالعه می نمايند.
بنده اهل حنفی و سنی مذهب می باشم، مطا لعات را که در مورد کيش و ائين اسماعيليه نموده ام ، چنين دريافتم که:
مذهب اسماعيليه يکه از شاخه های مهم شيعه بوده که ايشان سلسله امامت را متداوم تعقيب و پيروی نموده و بعد از امام جعفر صادق از شيعه های اثنی عشر جدا گرديدند. بخاطر که اينها پسر جعفر صادق را بنام امام اسماعيل برگزيدند از اين لحاظ اسماعيليه ناميده می شوند.
در اين هيچ شک وجود ندارد که مردم اسماعيليه مسلمانان واقعی بوده، و از اعمال ضد اسلامی هميشه پرهيز می کنند. اما بسيار متاسفانه که در بين ايشان کسانی استند که از نام مذهب سوء استفاده نموده و باعث بد نامی اين کيش شده اند.
آنها عبارت از خواجه های هندوستانی استند که بعد از مشاهده معجزات امامان اسماعيليه اين کيش را پذيرفتند اما رسوم، عنعنات و رواجهای قبلی خود را تا هنوز با خود دارند و می خواهند که در افغانستان نيز پياده نمايند. آنها اکثراً از اجراأت فرايض اسلامی ابا ورزيده و ميگويند که ما اسماعيليه استيم و به اين چيز ها کار و غرض نداريم، اين بخاطر که آنها نمی دانند. در حقيقت کافر اند نه مسلمان

اما جناب سيد منصور نادری و پيروانش مسلمانان واقعی، فرهنگ پرور و وطندوست استند که خدمات شانرا هيچ کسی نمی توانند به دو حرف دروغين بپوشانند.
سيد منصور نادری واقعاً رهبر روحانی، غريبنواز و علمپرور است.
اما کسانی که از آدرس اسماعيليه ضد سيد منصور و پيروانش سخن ميگويند آن عده محدود از مردمان که پيروی از خواجه ها نموده کافر اند نه اسماعيليه. . . مسجد ندارند، روزه نمی گيرند، نماز نمی خوانند بغير از خواب و خورش کار ندارند.
..... از بارگاه ايزد متعال استدعا دارم که جناب آغا صاحب نادری را هميشه سر بلند و کامگار داشته باشد و اميد که در اين وطن کسان ديگری نيز مثل نادری صاحب خدمت و رهبری کنند...
با احترام
ننگيالی صميم از کارته 4

>>>   برادر بدخشی:
اول بايد گفت که شما ها بسيار ..... و احسان فراموش استيد، شما بايد تا زنده استيد احسان جناب نادری را فراموش نمی کرديد.
خدمات که جناب سيد منصور برای وطن، مردم و مذهبش نموده است، بهتر از صد کتاب است که نويسنده ای شما نبشته.
خدمات بيش از حد جناب نادری در کتاب ها نمی گنجد چرا که آنقر هم محدود نيست.
اي وای به حال آنعده افراد جاهل و بيخرد شما مردم که احسان منصور را فراموش نموده ايد........ ای وای
ننگيالی

>>>   آغای سید منصور نادری رهبر اسماعیلیان افغانستان در سابق بود. این را ما اقرار میداریم و به او احترام داریم ، اما برای فعلاً او از رهبری مذهبی اسماعیلیان افغانستان سبکدوش گردیده و هیچ حق این را ندارد که خود را رهبر همه اسماعیلیان افغانستان بخواند و طرفداران فعلی ایشان همه اشخاص بی منطق میباشد که خوب و بد را از هم فرق کرده نمیتواند
فیض علی

>>>   سلام بر شما! از شهر زیبای مزار شریف.
برادراه واقعیت اینست که هر کس تو هین به رهبر عظیم و معظم اسماعیلان مانند سید منصور نادری میکند به نظر من او خو دارای صفت ....... را دارد اگر همین رهبران افغانستان همچو سید منصور نادری و سایر رهبران نمیشد امروز همه افغان بالخصوص شما ادعا گران در برابر رهبران همچو سید منصور نادری جای تاسف و خجالتی است زیرا چنین رهبران بود که شما جناب هارا از طالبان پاکستانی و وحشیان جامعه نجات داد در غیر آن امروز همه خواهران و مادران تان را به خود شان نکاح حرام (به زور میگرفتند) میکرد .
مه خودم شخصا اسماعیله نیستم اما قرار که شناخت واقعی دارم همه مسلمان افغانستان چه اسماعیله باشد چه سنی و یا تشییع اثنا عشر یک برادر اند پس دشمن مشترک ما و شما پاکستانی ها است .
از جناب جلالتمآب محترم سید منصور نادری تشکری میکنم که همیشه در برابر پاکستانی ها ایستاده گی نموده وجواب های سخت دندان شکن به ایشان داده است.
و قراریکه با اسماعیلان افغانستان شناخت واقعی دارم در واقع همه اسماعیلان افغانستان جناب سید منصور نادری را دوست دارند طوریکه دیگر هیچ کسی بنام رهبر مذهبی اسماعیلان جز سید منصور نادری را در افغانستان نمی شناسد کجا بود حکایت شاه ویا خواجه های پاکستانی دیروز که اغغانستان (اسماعیلان این کشور) را از ورطه غم، مصیبت، فشارهای نظامیان مختلف، و پاکستانی های که بنام طالب آمده بودند نجات دهد. در آن روز ها همه آنان و اینهای که امروز تو هین به همچو رهبر مذهبی میکنند از برکت و همکاری ، زحمات و مبارزات خستگی ناپذیر این مرد (جناب سید منصور نادری) بود.
نشکر جناب سید منصور نادری از شما و خدمات شما واقعا اگر شما نمی بودید دوستان اسما عیله را مه پیدا نمیتوانستمو
آن کس که به شما تو حین میکند مانند آن که به اعظای فامیل خود تو حین کرده او انسان نی بلکه دارای شرف پایین تر از ........ های همچو..........خواهد بود.
فیض الله روحانی از شهر زیبای مزار شریف

>>>   سلام و عرض ادب!
منصور بزرگ تو رهبر واقعی و روحانی ماستی که مانند آفتاب میدرخشی شخصیت ات به تماماً انسانان متدین و آزاده این مرزو بوم واضح و روشن است. پس اگر یک عده ...., فروخته شده و جائل که از درد حقارت و حسادت میترکند. باید بروند خود را بدار زنند تا از درد مهلک و مذمن جهل و تاریکی که ضمیر شان را کرو کور ساخته است. بیکباره گی بیغم شوند...
صالح
مزار شریف

>>>   زنده باد جناب عالیقدر معظم محترم الحاج سید منصور نادری
دولتیار کابل

>>>   خوب بود این دانشجویان محترم اسامی خود را نیز درج می کردند.

>>>   من این گفته های تعداد محدود دانشجویان را رد میکنم زیرا فامیل نادری از ابتدا تا بحال برای آینده بهتر مردم افغانستان مخصوصاً مردم اسماعیلیه افغانستان سعی نموده است.
هر آن تصمیمی را که جناب سید منصور نادری بیگیرد ما مردم اسماعیلیه افغانستان از آن حمایت میکنیم.

>>>   همايش بزرگ 40 تا 50 هزاری روز جمعه، حمايت تمام اسماعيليان افغانستان بوده است. سيد منصور نادری رهبر روحانی اسماعيليان در افغانستان می باشد و اگر نظری به تاريخ افغانستان بياندازيم فاميل نادری از اول تا به حال پيشوا و رهبر اسماعيليان افغانستان استند. مطمئي استم که اين دانشمندان غير اسماعيلی بوده و فقط هدف شان فروپاشی وحدت اسماعيليان است.

>>>   ســــــيد منصور تو پير و رهبر استی
به ما بيچـــارگان تاج ســــــر استی
******
هر چند که سکندر جهانی
بی پير مرو به خـــــرا بات

>>>   زبان در وصف تـو گویـاست مـنـصـور
دلم در عشق تو شیداست منصور
نمـی گـنجـد بـه اوصــافــت زبــانــم
به فـرقت تـاج کـرمنـاسـت مـنـصـور
بـزرگــی دارد از صــدق و ریــاضــت
حقیقت حجت مـــولاســت منصور

>>>   سید منصور تو پیر و رهبر هستی
به ما بچاره گان درد سر هستی

>>>   سلام
گمنام عزیز واقعاً بسیار شعر زیبای را سروده ای خداوند ترا همیشه کامیاب و سرفراز داشته باشد. گرچه که پیش کله......
یاسین خواندن است مگر بازهم امید ازی که این شعر زیبا برای این عده............. کار گر باشد.
موفق باشید
مبارز کابل

>>>   ای رهبر جماعت ای نام دار کیان
ای راد مرد اسلام ای شیر مرد کیان
توستی افتخار میهن چون آفتاب روشن
بالد وطن بنامت و چشمه سار کیان
حمید فتاده در خون دیوانه و دیگر گون
ای کاش خاک گردم در کوهسار کیان
حمید کابل

>>>   سلام به جامعه اهل قلم
برادران محترم! مطلب بي اساسي را كه در بالا به نشر رسيده است به دقت مطالعه نمودم و در ضمن جواب هاي دندان شكني را كه برادران ما برايشان داده اند از نظر گذرانيدم. من در ابتدا از تمام برادران كه نظر به بزرگان ما( از هر قوم، فرقه و مذهب كه باشند) داراي حسن نيتند ابراز سپاس مي كنم. من خود نيز يكي از دانشجويان فرقه اسماعيليه مصروف تحصيل علوم طبيه در خارج از كشور مي باشم. اول اينكه دانشجو بودن، روشنفكر بودن، خود رسالت بزرگي است در مقابل وطن، مردم و جامعه؛ خصوصاً جامعه ما كه سطح علم و دانش در آن خيلي ها پايين است. دوم اينكه دانشجو بودن به اين معني نيست كه گذشته خويش را فراموش نموده پاي خويش را فراتر از گليم اجداد خويش گذاريم. مي خواهم براي چنين دانشجويان كه خويش را بنام دانشجويان فرقه اسماعيليه ياد مي كنند، بگويم كه شما كساني هستيد كه فقط و فقط مي خواهيد همبستگي ما را به نام بدخشي و كياني يا اين و آن زير سوال ببريد. از شما دانشجويان كه خود را دانشجو مي گوييد و اهل علم و فرهنگيد مي خواهم بپرسم كه آيا از گذشته اسماعيليه و شيعه هم باخبريد يا خير؟ زيرا نظر به گفته شاعري:
هر كه ناموخت از گذشت روزگار
هيچ ناموزد ز هيچ آموزگار
شما كه بخود اسماعيليه مي گوييد از گفتار رهبر بزرگ و روحاني اسماعيليه حكيم ناصر خسرو بلخي كه مي گويد:
نكوهش مكن چرخ نيلوفري را
برون كن ز سر باد خيره سري را
درخت تو گر بار دانش بگيرد
بزير آوري چرخ نيلوفري را
من آنم كه در پاي خوكان نريزيم
مرين قيمتي در لفظ دري را
باخبريد يا خير؟
زيرا اگر باخبر مي بوديد، هيچ وقت چنين گستاخي بي معني را در حق بزرگان اسماعيليه افغانستان نمي نموديد و عفت قلم را رعايت مي نموديد اما حيف و صد حيف كه شما نه دانشجوييد و نه روشنفكر، طوريكه گفته اند:
يارب چه حكمت است كه ناكس كسان شده
موچي و سنگ تراش رئيس جهان شده
اين بچه هاي ك ....... و بي پدر
ب ، و، ت، ناخوانده شهنامه خوان شده
آقاي دانشجو! شما گفته ايد كه اسماعيليه يك اقليت مذهبي محروم است خيلي بجا گفته ايد، زيرا مذهب اسماعيليه در افغانستان واقعيت هم يك اقليت محروم بوده است كه حتي تا دهه هاي اخير قادر به بروز هويت خويش نگرديده اند، اما زمانيكه جناب محترم الحاج سيد منصور نادري از زندان رژيم خونخوار آنوقت( كه خود فروخته روس بوده و دشمن آزادي وطن) آزاد شد، براي تأمين حقوق مدني و حفظ آزادي اين اقليت محروم به مبارزه پرداخت كه بحمدالله موفق شدند و توانستند كه روح تازه اي در كالبد نيمه جان مذهب اسماعيليه افغانستان بدمند. و از آن روز تا اين روز است كه مردم اسماعيليه افغانستان توانسته اند زندگي آزاد و آبرومندانه اي در كنار ديگر همكيشان و هموطنان خويش داشته باشند. اين چيزي واضح و صحت است كه شرايط جنگ در افغانستان طوري ايجاب مي نمود كه براي دفاع از ناموس و حقوق خويش بايد به مبارزه مسلحانه پرداخت، پس جوانان شهيد ما كه( روح شان شاد باد) در اين راه جان هاي خويش را از دست داده اند به هدف شخصي كسي ني، بلكه به دفاع از ناموس و آزادي جام شهادت نوشيده اند كه شهادت در راه آزادي شعار رهبر بزرگ شيعه حضرت سيد شهدا امام حسين(رض) مي باشد.
اين يك امر مسلم است كه هيچ نوش بي نيش و هيچ گل بي خار نيست، كمي ها و كاستي ها در هر مقطع زماني در هر دستگاه فرمانروايي وجود داشته است و خواهد داشت. هيچ كس كامل نيست اما انسان هاي خبره و عقلمند فرق ضرر و فايده، نيك و بد را خوب ميدانند و واضح است كه نمي توان همه كس را خوشنود ساخت. از اين رو دشمني هاي شخصي و اهداف فردي هيچ گاه نمي تواند جانشين منافع علياي ملي يك كشور باشد. پس يك روشنفكر نبايد قضاوت يك طرفه نمايد.
مي خواهم از آن كسانيكه در بالا خويشتن داري را رعايت ننموده اند و بروح اجداد خويش توهين نموده اند بپرسم كه: برادر محترم شما كه حالا دانشجوييد و شايد عمر تان بيش از بيست سال نباشد اما شخصيت محترم الحاج سيد منصور نادري اضافه تر از بيست سال عمر پربهاي خويش را در راه خدمت به مردم اسماعيليه افغانستان سپري نموده اند. زماني كه ايشان از ناموس و حقوق مردم دفاع مي نمودند، شما محترمين در چي كاري مصروف بوديد؟ پس بهتر است بدانيد كه آنوقت مصلحت همين بوده كه بايد مسلحانه رزميد و امروز مصلحت همين است كه بايد از در مدارا پيش آيد، زيرا بزرگان ما سياست و مردم وطن را بهتر از ما ميدانند. به گفته حافظ شيرازي:
آسايش دوگيتي تفسير اين دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
برادران گرامي امروز اگر بزرگان شيعه و هزاره راجع به سرنوشت ما تصميم مي گيرند شايد فهميده و دانسته بگيرند زيرا ما هر چيز را از يك بعد مشاهده مي نمايم و آن ها از چندين بعد مشاهده مي نمايند.
من هم به آقاي كرزي كدام دلچسپي ندارم اما البته سياست فعلي كشور ايجاب مي كند كه بزرگان ما چون آقاي محقق، آقاي خليلي و آقاي سيد منصور نادري چنين تصميم را بگيرند. بعضي ها حتي از خارج كشور راجع به سياست داخلي افغانستان قضاوت مي كنند اين به آن ماند كه گفته اند:
كور خانه نشين از بغداد خبر مي آرد
پيام من به تمام روشنفكران مذهب شيعه (هم از شيعه اسماعيليه و شيعه امامي) اينست كه واقع بينانه و منصفانه بايد قضاوت نمود و نبايد به بزرگان و زعايم خويش توهين كرد، پس بهتر است كه در حفظ همبستگي و آزادي خويش كمر همت ببنديم. مبارزه در راه ازادي در كنار بزرگان سياسي و مذهبي ما دوام دارد و دوام خواهد داشت، و هيچ زماني با نوشتن چند الفاظ پوچ وبي معني از بزرگي آن بزرگان كاسته نخواهد شد.
شرف و قيمت و قدر تو به فضل و هنر است
نه به ديدار به دينار و به سود و به زيان
هر بزرگي كه به فضل و به هنر گشت بزرگ
نشود خورد به بد گفتن همان و فلان
و يا
به زره آفتابي را كي گيرد
به گنجشكي عقابي را كي گيرد
در اخير از خداوند متعال براي كساني كه گمراه اند طلب هدايت و براي كسانيكه در راه صراط المستقيم اند طلب سعادت و مغفرت مي نمايم.
با عرض احترام
داكتر سيد زريرشاه
تركيه

>>>   جناب فیض علی مه فکر می کنم که شما هم از همان .... های دان دروازه سید منصور ناردی بودی که به گفتی خود شما در گذشته دانی دروازه شان می جفیدین اما حالا شما بر خلافشان در پشت سریشان سخن چینی میکنین افسوس به حالی شما که ار .................... هم کرده بتر استید.
شما با این حرف های ناشایسته از مقام و شخصیت سید منصوز نادری کم کرده نمی نوانید جز بر بادی خودیتان
سید جمشید " جهانگیر " از شهر پلخمری

>>>   با عرض سلام!
حیران......از نامت پیداست که تو واقعاً حیران هستی نه پیر داری و نه رهبر, نه غیرت داری ونه شعور, نه علم داری و نه دانش, نه بینش داری و نه خرد و نه عقل داری ونه منطق. پس گنایت نیست که خوا حیران باشی و خوا سرگردان و.......!
کاملاً گفته میتوانم که تو تا حالا خود را نشناخته ای, الف بای رهبر و مذهب را درک نکرده ای چه رسد به بالاتر ازان....
امید روزیکه ازین سرگردانی و به پیری رهای یابی...!!
اسفندیار
کابل

>>>   سلام خدمت خواننده گان این صفحه!
عثمان جان ادب داشته باش!.. من منحیث یک پیرو ائل تشیع این حرف های نا مناسب تو را رد نموده و متعقدم که تو ازآدرس مردم شریف و متدین این مذهب سوء استفاده میکنی!.. هرآنچه میگوهی فقط و فقط از .... تو سرچشمه میگیرد.. تو اگر کرو کور نیستی, باید بدانی که شیعه دوازده امامی و اسمعیلیه از یک مصدر تشکیل یافته است وبعد بطریقه مختلف ازان پیروی صورت میگیرد. گرچه میخواهم توضیحات بیشتر ارایه کنم اما میدانم که پیش کله ....یاسین خواندن است. تو باید اول باسواد شوی سپس کتب دینی و اسلامی را مطالعه نموده معلومات کافی در باره مذاهب بدست بیاوری. و بعداً عفت کلام را حفظ نموده نظریات خود را از دید گاه منطق ابراز بداری. نه اینکه به اشاره و دروغ یک عده جهال مشت در هوا بکوبی!.. تو چه میدانی از شخصیت و رهبری محترم الحاج سید منصور نادری؟؟ تو چه میدانی در باره مذهب و طریقه اسمعیلیه؟؟
بلکه با حرف های بی مفهوم ات خودت را رسوا میسازی..
تقی
دشت برچی کابل

>>>   تمام اسماعيليان افغانستان از کانديداتوری جناب محترم حامد کرزی حمايت می کنند.
سيد منصور نادری، نماينده ای محلی پرنس کريم آغاخان در افغانستان و يکی از رهبران پر نفوس ملی و روحانی در کشور است. حمايت ايشان ، حمايت همه ای اسماعيليان افغانستان است.
يک تعداد افراد بی هويت ادعا گر استند که می خواهند وحدت اسماعيليان را فروپاشيده و شايد هم از طرف کدام مرجع ديگری تحريک شوند.
صمدی

>>>   فیض الله (زُلال)
برادران تنها سید منصور نادری است که واقعا غم شریک اسماعیلان در افغانستان میباشد درست است جناب کریم آقاخان رهبری اسما عیلان در جهان بدون شک است.
خدمات سید منصور نادری را هیچ فرد افغان نباید فراموش کند او است که امروز اسما عیلان را در ین کشور (افغانستان ) دیگر مذاهب و جهانیان به حیث یک مذهب میشناسد پس آنانیکه به جناب معظم شان تو هین میکند مثل که از حرام رویده باشد و یا اینکه هچ اسماعیلی نباشد و هدفش تفرقه است. اگر اسماعیله است یکبار به این آدرس بیاید بیبینم که چطور یک شخص است اینکه حاظر شده نمیتواند پس معلوم دار که اسما عیله نیست.
ویا اسماعیله است فقط نوکر خواجه های پاکستانی ها میباشد.
پاکستانی های که دیروز مسلمان شده آنها هنوز هم مسلمان نیست پس چطور اسماعیله شده میتواند فقط آنها آمده بنام این وآن مذهب را بد نام میکند مرگ به شیرباز حکیم و یاران پاکستانی اش که شب میاید در دروازه جناب سید منصور نادری عذر میکند که مه نوکر تو هستم و باز یک تعداد سفله خور بی شعور و نادان بنده پول را تشویق میکند تا همچو توطءه های را براه اندازدپس مرک برای شما که از طریق نت توهین میکند اگر مرد هستید به آدرس و یا انیکه شما یک ادرس بدهید او نامردان سفله خور وطن فروش بی شعور نادان و جاهل.
آدرس تایمنی وات جماعت خانه عمومی اسماعیلان فیض الله زُلال خان آبادی.

>>>   دوستان گرامی هموطنان عزیزو هم مسلکان نهایت ارجمند
من با مطالعۀ این نظرات خیلی ها متاثر شدم ونمیدانم چرا دوستان ما که همه اهل قلم هستند والحمدالله همه چیزرا میدانند دست به چنین مباحثۀ بیجا زده است .
دوستان شما میدانید که ما نباید احساساتی درچنین موارد برخوردکنیم بلکه باید واقع بین باشیم .
من هردوطرف قضیه را اشخاص خیراندیش نمیدانم ، بلکه همه شما مسئول تنش زدای وبوجود آوردن درز دروحدت ما اسماعیلیان که الحمدلله ازدرو حضرت خاتم تا اکنون پیرو یک کیش وطریقت هستیم ، میباشید
دوستان گرامی ،
این یک حقیقت مسلم است که جناب خان آغاصاحب خدمات بزرگی را برای تمام ملت افغانستان به خصوص برای اسماعیلیان انجام داده است اما باید بدانیم که جناب ایشان چنین مسئولیت را به عهده دارد اراینجاست که همه وی را رهبر واقعی خویش خطاب میکنید .
پس ماوشما نباید بااستفاده ازانترنیت وحدت مردم خویش را برهم زنیم بلکه بیاید باهم بشینم با مشکلات های که درفرا راه همه ماوشما قرار دارد مبارزه کینم . من خودم ازولسوالی شغنان از قریه ده مرغان هستم امانهایت متاسفم که ما بدخشانی ها را یکعده دوستان ما به طعنه میگوید که مارا جناب آغاصاحب از مثاب شدن به مواد مخدر نجات داده است درست بیا دارم که آغاصاحب طی سفرشان به بدخشان چنین اقدام راعملی ساختند اما ما مردم بدخشان توقع کمکهای بشترشان را داریم زیرا مردم بدخشان که دردوطرف مرز تاجکستان وافغانستان هستند آغاصاحب را پدرمعنوی خویش میداند پس این حق ما بوده است که یک پدر باید انجام میداد.
بااحترام
نظرمحمد پامیر زاد

>>>   سلام خدمت برادر محترم داکتر صاحب زريرشاه از ترکیه خداوند منان شما را همیشه در حفظ و امان خود داشته باشد مضمون که شما به دست نشر سپرده اید هر حرف آن بیانگر حقیقت است و دانشمندی و روشنفکری شما را نشان میدهد، ما افتخار میکنیم که همچو شخصیت های متفکر اسماعیلیه قدر رهبر واقعی خود را دانسته و از آن پیروی میکند.
دشمن را به سنگ سیاه کله کُفتۀ
قربان تو که حرف حقیقت بگفتۀ
تیر ادب به سینۀ دشمن زدی بزن
بنیاد ناکسانِ بد اندیش را بکن
مفردات بالا را با تقدیر از نامۀ پر محتوای شما اکنون سروده ام.
با احترام عبدالرازق "طغیان"

>>>   دوستان گرامی خواهش برادرانه من ازشمااین است که ازینگونه مبارزه انترنیتی که باعث ایجاد تفرقه بین مردم اسماعیلیه شود لطفا پرهیز نمائید
برادرشما
پامیرزاد

>>>   ما همه شیعیان اسماعیلی افغانستان از خود شعور وعقل داریم
نه می شود هرکس بکوید فلان کار را کنید فلان شخص را رای بدهید ما احترام زیاد به آقای نادری داریم و لی نه می شود هرچه ایشان بگوید درست است ما کارنامه کرزی را هم دیدیم که چه کارهای را انجام داد به معلوم است
من شخصآ به آقای بشردوست رای می دهیم با چند دوست خو د
محمد الله محصیل دانشگاه سید جمالدین افغانی

>>>   کسانیکه به بد کاری وبد نامی شهرت پیدا نموده اند واز همین طریق به قدرت رسیده اند با به میان آمدن یک نظام واقعی قدرت خودرا ازدست میدهند آنها تلاش میکنند تا با اتحاد خود قدرت رو در زوال خود را حفظ نمایند آنها به جز خود به چیزی دیگری نمی اندیشند و آنها مانند خود را پیدا مینمایند .که نباید آغای سید منصور نادری وامثالهم را ملامت کرد زیرا با سر کار آمدن یک نظام واقعی او دیگر قدرتی نخواهد داشت .
حیران از کابل

>>>   >>> برادران دانشجوی دانشگاه کابل (دانشجویان اسماعیلی) سلام،
قبل از اینکه به گفته های شما پاسخ ارایه نمایم میخواهم سوال را مطرح نمایم و خدا کند که جواب بدهی.
آیا شما در گرد همآیی که از طرف سید منصور در کابل صورت گرفت اشتراک داشتید یا خیر؟
بفکر من این گرد همآی یک گرد همآیی بی سابقه در کشور بوده که بیشتر از سی هزار شهروند کابل در آن اشتراک نموده بودند که خود نمانگر پشتبانی مردم اسماعیلیه را از آقای سید منصور نادری میباشد. سید منصور نادری یکی از شخصیت های پرنفوذ کشور بوده نه تنها اسماعیلیان بلکه یک عده از اهل سنت و شعیه دوازده امامی هم از کارکرد ها و مبارزات جناب ایشان حمایه میکنند. خوب، چیزیکه شما تذکر داده اید نظر شما است و میتوانید با همچو گرد همآیی از کاندید مورد علاقه تان حمایت نماید.
برادران شاید در مدت بسیار زود شاهد همچو گرد همآیی ها از طرف هزاران تن از اسماعیلیان، اهل سنت و شعیه دوازده امامی به حمایت سید منصور نادری در ولایات دیگر کشور راه اندازی گردد و ما اسماعیلیان با داشتن همچو رهبر سیاسی افتخار و تا آخرین لحظه زندگی حمایت میکنیم.
زنده باد الحاج سید منصور نادری
احسان از ولایت بغلان

>>>   روزجمعه پنج سرطان سال جاری غازی استدیوم شاهد گردهمای بزرگ مردمی به اشتراک ده ها هزار تن ازهمشهریان نجبیب شهر کابل بود ، حزب پیوندملی وشورای مردمی اسماعیلیان افغانستان حمایت خویش را از کاندیداتوری حامدکرزی درانتخابات ریاست جمهوری سال جاری دراین همایش بزرگ مردمی رسما اعلام نمودند.که راپورتاژ عمومی آن از طریق رسانه های تصویری ، نوشتاری ، صوتی وصفحات انترنیتی به نشر رسید ودر جملۀ همین نشرات درشماره هفتادویکم 7سرطان روزنانه ماند گار مطلبی تحت عنوان حمایت سیدمنصورنادری ازکرزی حمایت تمام اسماعیلیان افغانستان نیست برمیخوریم که ذیلا به پاسخ ورد اینگونه نوشته ها که عاری ازهرنوع حقیقت بوده وباعث ایجاد تفرقه بین مردم متدین ما میگردد نگاشته میشود.

>>>   این نوع حمایت ها صرفا"و صرفا"جنبه پولی و تقسیم چوکی دارد دیگرارتباطی به سرنوشت ملت و دوای درد ملت نیست وملت این نوع زدوبند ها را حال میدانند و به این معا ملا ت نفرین می فرستند واین یک خیانت مشهود روی سرنوشت ملت مظلوم افغانستان است که از بیکاری ،گرسنگی وبی امنیتی رنج می برندواین نوع معاملات از نظر مردم وتاریخ پنهان نمی ماند وروزی مسببین انرا به پای میز محاکمه خواهد کشید
وسلام عینی از سرای غز نی کابل

>>>   ابراز نظرات که دانشجویان که خود را نیر اسماعیلی میدانند کاملآ بی بنیاد و بی اساس میباشد. آیا این دانشجویان کدام نام و نشانی دارند پس معلوم است که آنها اسماعیلی نیستند و میخواهند که از نام اسماعیلیان سو استفاده نموده و وحدت اسماعیلیان افغانستان را خدشه دار کند. جمعیت بیش از چهل هزار نفری که به تاریخ 5 سرطان سال جاری در استدیوم کابل گردهم آمده بود و حمایت خویشرا از کاندیداتوری جلالتماب حامد کرزی اعلام نمودند که بیشتر شانرا اسماعیلیان تشکیل میداد خود بیانگر و نمایانگر حمایت تمام اسماعیلیان افغانستان تحت رهبری شخصیت ملی و برجسته کشور الحاج سید منصور نادری میباشد. جلالتماب الحاج سید منصور نادری در قلب تمام اسماعیلیان افغانستان جایگاه خاص خود را دارد و خواهد داشت اسماعیلیان افغانستان زنده گی خویشرا مدیون خدمات بزرگ و شایسته جلالتماب ایشان میدانند. چنین ابراز نظرات ناقص و بی اساس هیچگاه نمیتواند وحدت اسماعلیان افغانستان را خدشه دار نماید وهیج نوع تاثیری در وحدت اسماعیلیان را نخواهد داشت. شورای مردمی اسماعیلیان افغانستان از حمایت خاص اسماعیلیان برخوردار میباشد که راجستر شده وزارت عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان میباشد.
آرمان

>>>   پشتبانی آقای الحاج سیدمنصورنادری رهبراسماعلیان افغانستان بنیادگزاروریس حزب پیوند ملی ازآقای کرزی به نماینده گی ازمردم اسماعلیان افغانستان کاملا اساس داشته ودانش جویان که خودرادرنامبردازمردم شیعه اسماعلیان افغانستان معرفی نموده اند والفاظ بیهوده را دراین رابطه نوشتن اشخاص اندکه دانش جونبوده بلکه ازجمله بی فرهنگترین بی ادب ترین وکسانیکه حتی خودرا درک نکرده که کی است ازکجااست و به اوچی اطلاق میگردد چی رسد تابشناسدکسی را که رهبریک مذهب و بنیادگزار پیوند ملی است.

عطامحمد

>>>   سلام خدمت تماماً هم هموطنان و خواننده گان این صفحه!
بتاریخ پنج سرطان سال روان همایش وسیع مردمی (اسماعیلیان) در استدیوم ورزشی کابل به اشتراک حزب پیوند ملی به رهبری محترم الحاج سید منصور نادری و شورای مردمی اسمعیلیان افغانستان که بیش از ده ها هزار تن از پیروان این مذهب میرسید حمایت شان را از کاندیداتوری حامد کرزی اعلان داشتند. که گردهمای همان روز وحدت و همبستگی, درک مسئولیت در قبال ساختار نظام وسیع البنیاد و سهم گیری در حیات سیاسی این مملکت را تبارز میداد.
شورای مردمی اسمعیلیان افغانستان یک نهاد رسمی بوده که بعد از ثبت و راجستر در وزارت عدلیه, ترکیب آن از نماینده ها و اقشار مختلف (پیروان اسمعیلیه) عرض وجود نموده که نماینده گی مجمع الشمول اسمعیلیان را دارا میباشد. ولی نمیدانم که یک عده افراد..! زیر نام کلمه دانشجو و یا دانشجویان ادعای عفونت آمیز ی نموده که جز مضحک بیش بنظر نمیرسد. من متعقدم که یک فرد دانشجو هیچگاه چنین حرف های فاقد اعتبار و و پوسیده را ابراز نمیدارد. بلکه میکوشد تا عفت کلام را حفظ نموده وافکارش را منطقاً ابراز نماید. در بالا چنین نوشته اند که نقش اسمعیلیان در چهار چوب نظام فعلی وجود نداشته و یک قوم محروم شمرده میشود. من ازین آقایان سوال دارم که آیا یک قافله (کاروان) بدون سر قافله به مسیر خویش ادامه داده میتواند؟؟؟ آیا نداشتن موقف یک فرد اسماعیلیه آنهم در سطح یک ولسوالی دور بودن جناب الحاج سید منصور نادری را از نظام سیاسی وانمود نمیسازد؟؟!!
پس واضح و مبرهن است که الحاج سید منصور نادری با درک و درایت کامل با در نظر داشت مشکلات فعلی (جامعه اسماعیلیه) طبق همین شرایط لازمه در تفاهم با اعضای شورای مردمی اسمعیلیان و حزب پیوند ملی افغانستان گام موثر را جهت سهم و اشتراک فعال مردم در نظام آینده بر داشته است. جای دیگر ادعا نموده اید که گویا الحاج سید منصور نادری کوچک ترین نفعی به اسمعیلیان نداشته است. باید بجواب تان گفت که الحاج سید منصور نادری در هر نوع شرایط سخت و دشوار در کنار مردم خود بوده است که خدمات و فداکاری های این شخصیت بزرگ درج صفحه زرین تاریخ میباشد. به واقعت که نادانی هیچ درمان ندارد جز اینکه دانا شود با امید روزیکه شما هم دانا شوید!.. در قسمت دیگر متن شما نیز ادعا دارید که برای الحاج سید منصور نادری مسئولیت مذهبی از جانب والاحضرت کریم آغاخان رهبر و پیشوای اسمعیلیان جهان داده نشده است. در جواب باید گفت که همواره جناب الحاج سید منصور نادری در سخنانش گفته است که من یکی از پیروان والا حضرت کریم آغاخان هستم که در حقیقت از جانب محترم کریم آغاخان لقب وزیری برایش داده شده است که مانند آفتاب واضح و روشن است. در اخر متن ذکر نموده اید که جناب کریم آغاخان فرموده که هر فرد اسمعیلیه مانند یک شهروند از کاندید مورد نظر شان حمایت کرده میتوانند . این واقیعت است که پیروان این مذهب آنهم تنها در شهر کابل که تعداد شان بیش از 40000 تن میرسید حمایت شان را از شخص دلخوای شان اعلان داشتند که مبرهن ترین گوای این مدعاست و مردم ماهیچ گونه دستخوش کدام معامله سیاسی قرار نگرفته بلکه در تعیین سرنوشت خویش اقدام نموده اند. ازین مقوله های سخیف و میان تهی شما طوری وانمود میشود که شما کاملا در یک فقدان دانش و بینش قرار دارید که به اصطلاح عام را ره ماندید بام را لگد زده روان هستید !!.با امید روزیکه از سیا چاه جهالت و تاریک اندیشی رهای یابید!

احمدی
کابل

>>>   اول سلام به همه اي ملت عزيز افغانستان
برادران من تا جايكه منصور نادري را ميشناسم يك آدم .........وقدرت طلب استفاده جو است كه از مردم محترم و ساده لوح اسماعليان سوء استفاده ميكند
در ضمن همه بايد به فكر آباداني كشور عزيز وملت گرسنه افغانستان باشيم تا به فكراشخاص ....چون نادري وكرزاي كه تنهاآرزويشان حفظ قدرت و بازي با سر نوشت اين ملت مسلمان است.
بايد ازين هشت سال پند بگيريد.چنانچه مولا علي ميفرمايد كه پند زياد است اما پند گيرنده كم.
محمدي از كابل.

>>>   من منحیث یک دانشجو خارج از کشور منصور نادری را رهبر حقیقی همه اسماعیلیان نمیدانم ونخواهم پزیرفت . ما الحمد الله در بدخشان صدها نادری داریم وبه همچون نادری ها مالازم نداریم . وما بدخشانیان که اکثریت اسماعیلیان افغانستان را تشکیل میدهیم نادری را به هیچ وجه رهبر خود نمیگویم و نمیشناسیم . چون ایشان ادعای امامت کرده وبه نیرنگهای مختلف از مذهب واز مریدانش استفاده سوء کرده است من حرفهای زیادی درباره این ادمک شنیده ام امالازم نیست بنویسم خداوند عنایتشان کند .
هومن دانشجو دانشکده طب از پایتخت کانادا .

>>>   اقای دروازی
میدانم شما میخواهی نام بدخشان را بد نماید.
مردم بدخشا هیچ کدام نظری بد به جناب سید منصور ندارد و نخواهد داشت.
شما که از پیروان سید منصور هستید شما خود کدام کینه در دل دارید چرا نام پامیریها را لکه دار میسازید.
من منحیث یک فرد پامیری و منحیث یک فرد بدخشان از جناب اقای سید منصور تشکری و سپاسگزاری مینمایم و از امام زمان موفقیت بشتر برای این مرد بزرک خواسته و خواهانم

میر جم بیگ از کابل

>>>   برادر های روحانی هم
این شخص که خود را بدخشی محرفی مینماید این از بدخشان نیست
این آن شخصی است که به نام بدخشی میخواهد سید منصور نادری را بد نام نماید و گمان میرود که این از دشمننان مردم اسماعلیه باشد و تفرقه در بین ما اسماعلیان به وجود بیاورد

تشکر داروغه بیک از کندز

>>>   بسیار جای افسوس است که چونین کسان که هیچ معلومات در باره جناب سيد منصور نادری شخصیت روحانی، غريبنواز و علمپرور ندارد خود را دانشجو یا دانشجویان می نامند. این ها کسانی هستند که بجز تفریقه اندازی دیگر کار ندارد.

احمدی

>>>   سلام بر تمام خواننده گان سایت بعد از عرض سلام.
برادری های عزیز اسماعیلی عمل نیک نیست که به خاطر خوصمت شخصی خود مذهب، رهبر و تمام اسماعیلیان را در بین بیاورم و سید منصور نادری بعد از امام الوقت رهبر اسماعیلیان افغانستان بود، است و انشا الله خواهد بود.
هر کس که ثبت دارد و یا حرف برای گفتن دارد بیاید رو به رو حرف بزدند. نه از پشت مرد ههیشه رو به رو حرف میزند نه پنهان، پنهان
و حرف دگری را فراموش نکنید که امروز اسماعیلیان و افغانستان که هستند اول نظر خداوند (ج) و امام زمان بود و بعدآ نظر و همکاری سید منصور نادری بود .
زنده باد سید منصور نادری، مرده باد دشمنان مذهب اسماعیلی و سید منصور نادری
با احترام
صفری

>>>   بردران محترم!

منهم یکتن از اهل سنت و باشنده ولایت بغلان میباشم و خدمات را که جناب سید کیان در این ولایت انجام داده است هیچ کس نا دیده گرفته نمیتواند و همچنان این خدمات پدرانه ایشان از دو انگشت پنهان نمیشود. در زمان قدرت سید کیان در ولایت بغلان شفاخانه ها بروی تمام ساکنین ولایت و ولایات همجواز بازبود، معارف نسبت به تمام ولایات کشور به اوج شگوفای خود رسیده بو، تجارت رونق خوب بخود گرفته بود، امنیت در شهر پلخمری نسبت به سایر ولایات خوب بود، فابریکات سمنت، ذغال سنگ، نساجی، بندبرق اول و دوم و ..... فعال بود که تمام کار مندان و مامورین به کار خویش دوام میدادند.
بنأ بگفته بعضی اوباشها نمیتوان خدمات آن شخصیت را نادیده گرفت.

قند آغا از پلخمری

سید میصور افتخار ولایت بغلان است

>>>   گفتی هر تصميمی نادری بگيره مردم اسمعيليه ازان حمايت ميکند .
آفرين همين نکته لوده گی تانه نشان ميته
هوشيار از فکر خود کار ميگيرد .
محمد عثمان

>>>   جناب الحاج سيد منصور نادری!
من منحيث يک افغان از کارکرد های شما، از زحمات شما در همه امور کشور باالخصوص در عرصه ای فرهنگی قدردانی نموده و خيلی سپاسگذار استم.
اگر شما نمی بوديد اکنون در افغانستان فرهنگ مرده بود چرا که هر گوشه ای اين وطن را افراد فرهنگ کش ( مانند آغای خرم.... ) فرا گرفته است. و تنها شما استيد که برای ارتقا و رشد فرهنگ درين سر زمين شب و روز تلاش ورزيده ايد.
کانون فرنگی حکيم ناصر خسرو بلخی يگانه مرکز فرهنگی، علمی و هنری از بيست سال به اين طرف است.
چه کتابخانه ای بزرگی در ولايت بغلان تأسيس نموده بوديد که متأسفانه طالبان بی فرهنگ و بی رحم به آتش کشيدند. .
اميدوار استيم که کتابخانه عامه حکيم ناصر خسرو بلخی در شهر زيبای کابل نيز هر چه زود افتتاح و به روی علاقمندان مطالعه و دانش باز گردد.
نا گفته نبايد گذاشت که اين سگان درت هرچه غوغو کنند، ذره ای هم به شأن، بزرگی، شهرت و دست آورد های ارزشمند شما صدمه وارد نمی توانند. .
من شخصاً همت والا و بلند شما را دوست دارم، چنانکه فرموده ايد:
" چون عقاب کهکشانها طعمه می جويم به قاف
رزق ما در خانه های مرغ و مور و مار نيست"
جناب نادری، من از بارگاه ايزد متعال برای شما عمر دراز، سر بلندي و موقيت بيشتر استد عا می نمايم
زنده باد سلطان خرابات، پاينده باد شخصيت فرهنگی ، سياسی و روحانی کشور جناب الحاج سيد منصور نادری
با احترام
اکتر فريدون الکوزی

>>>   آیا میدانید پسر سید منصور نادری به اسم عطاش نادری در تهران درس میخواند و خود را افغانستانی نمیداند. او بارها در جمع ایرانی ها خود را ازبکستانی معرفی کرده و گویا پاسپورت ازبکستانی هم دارد. چطور کسانی که حتی از افغان بودن خود ننگ دارند جرات می کنند درباره انتخاب رییس جمهور کشورمان اظهار نظر کنند.؟؟؟؟؟؟

>>>   بپـرسـیدي زمن إ چه مي پرســـتم ؟ خـد ا را یک ، یگانـه مي پرســتم
یقـیــنم ا ســتـوار ا ست بررســولا ن کـــتا ب چهــار گا نـه مي پرســتم
چو نادر فـرســتـا د، ذ ا ت بـا ري زمــا نـه تـا زمـا نـه ، مي پرســتم
بـه هـر جـا ازحـق و یا هــم حـقـیقـت بـیــابـم گر ز نادر نشـا نـه ، مي پرســتم
نه من چـو زاهــِد خـود بیـن حـق را برا ي بـا غ و خــا نـه، مي پرســتم
زتـرس حـق اگــر در نیـــمـه ی شـب شـود اشکی روا نـه ، مي پرســتم
بـوَد خـدمت به منصور مذهـب من من آنرا عا قـلا نه ، مي پرســتم
بـت مـن قـتـل عــا لــم کـرد ، ا مـــا مـنـش روز و شــبا نه ، می پرســتم
مـرا عشقی بتی ســرمــا یـه آ خـــــر نـه من مـا ل و خــزا نه مي پرســتم
بهــا نه را نباشد جــائي در عـشق مـن ا و را بي بهـــا نه ، مي پرســتم
بگـویــد بـنــد بـنـــد تــار وپـــــــود م مـن او را عـا شــقـا نه مي پرســتم
نـه ا د یـبــم ، نـه شا عـر، نه سخـنور سخــن را صـــادقـــا نه می پرســتم

رضایی از کابل

>>>   عمریست که در پای تو از پا فتاده ام
خاک ره تو گشتم و هر جا فتاده ام
ای مرسل سپید که جای تو گلشن است
من خار و هیمه ام که به صحرا فتاده ام
تو روح گلشنی و چو انبوه سبزه ای
من تکدرخت خشکم و تنها فتاده ام
تو آفتاب حسنی نادرا و من قیرگون بخت
چون روح یأس در دل شبها فتاده ام

رضایی از کابل

>>>   جناب های محترم!
یگانه رهبر و راهنما اسماعیلیان جهان فقط و فقط حاضر امام بوده وهیج شخصی دیگر نمیتواند از نام و سهمت این و آن خود را رهبر این طریقه معرفی نماید چنانکه آقای نادری همواره خود را جلوه داده است. ایشان کدام شخصیت بخصوصی نبوده و یکی از دیگر شخصیت های ملی امروزه این دیار میباشدکه از غربت مردم و فرصت های به نام مذهب استفاده نموده و خود و خاندان خود را از خون مردم امیر ساخت. بنابر اینِِِِ میخواهم که برادرانیکه تا هنوز هم گمان دارند که ایشان( نادری ها) در قدم اول اسماعیلیه هستند از خواب غفلت بیدار شوند چون ضرور نیست پسر هم نیت پدر باشد. چنانچه پدر نادری قبل از رحلت خود فرموده بود ایشان مطیقن است که پسران وی نام خانواده را توسط سوه استفاده از عزت و نامی که از خدمات دلسوزانه شخص شان به میراث گرفته اند بدنام و از میان خواهند برد که آغاز آن از همین تجمع 5 سرطان آغاز شد. زمانیکه هدایت مولای زمان برای ایشان و جماعت ابلاغ هم گردید باز هم دست از سر کشی نگرفته و جماعت کور ما(آنانیکه رفته بودند ) را برده و به چند میلیون دالر فروختند وبعدا راهی خارج برای مصرفش رفتند و عین زمان پسرانشان در کمپاین های داکتر عبدالله و اشرف غنی شامل شده و پول های دیگری از آن نام در جیب های خود ریختند که باید ثابت کننده تجارت ایشان باشدبرای اشخاصیکه حد اقل شعور در سردارند. کسانیکه از خدمات شان به افتخار یاد میکنند فقط دلالان و شریکان وی نبوده چون دزدی بعد از دزدی گندم بوجی را نبرد. امیدوارم روزی فرا رسد که اسمعیلیان اساس طریقه خویش را درک کنند که فقط فرمانبرداری از فرامین مولا بوده و دیگر در دستان چند اشخاصی مرتد (خویش را پسر کاکا آغا خان و وارث ایشان در افغانستان معرفی کرده اند) خود و فرزندان خویش را به معرض فروش نگذارند.
الیاس ثنا
کابل - افغانستان

>>>   باز هم سلام خدمت برادران و خواهران ارجمند اسماعیلی و هموطنان افغان !
به پاسخ برادرم سید جمشید "جهانگیر" و برادران اسماعیلی مینگارم که من واقعاً اشتباه کرده بودم ، ندانستم که در یک لحظه من چگونه متردد شده چنین حرف زشت را نوشتم .
شما باور کنید که در مدت 2 روز میشود کتاب تحت نام کیانی ها و اسماعیلیان افغانستان را دریافتم ، مطالعه نمودم و از فامیلم پرسیدم بعداً دانستم حرف که من نوشته بودم همه بی احساس و دور از واقیعت است ، در اصل این گناهی دفاتر امامت و سیستم خواجه های پاکستان بوده که من از بسیاری افراد که در کنسل مولا صاحب یک چوکی و یا یک پوست هستند بار ها شنیده ام که ذکر آن لازم نیست ولی ذهنیت مردم را تغیر میدهد.
خوب به امید اینکه خداوند همۀ ما را به راه راست هدایت کند
و حرف که من قبلاً ذکر کرده بودم حالا از همه برادران اسماعیلیه معذرت خواسته و در پیشگاه خداوند توبه میکنم که به حرمت امام زمان و حاضر ما حضرت شاکریم الحسینی و حجتش جناب خان آغا صاحب بزرگوار مرا عفو کند.
پیروز باد الحاج سید منصور نادری

>>>   سلام برادران عزیز اینگونه سخنهای که شما گفید چیطور بزبان اظهار کرده هید ؟ افسوس است بشما دانشجیان. الهاج سید منصور نادری که نماینده ما مردم بوده و است همشه خواسداری خوبیما و همه مردمی افغانستان بوده و میخواهد که ما مردم اسماعیلیه حق و حقوق داشته باشم پس ما چیگونه حق مدهم خود را که بالای شخصیته سید منصور نادری گپها بی مورد بیگویم ؟؟؟؟؟؟؟ افسوس افسوس ..............

>>>   ارسال کنندۀ مکتوب قبلی که معذرت خواسته بودم فیض علی میباشم.

>>>   قسم به مـرتبــت عـــرش اعتلاي تو " منصور"
كـه نيست مهــر كسي در دلم سواي تو " منصور"
تـو آن مــنادي عشقي كه بوده در دل شبها
ســــرود هستي ام آهنگ لاي لاي تو " منصور"
هـــزار شـام بـه بالين من به صبح رساندي
هــــزار بار شـــود جان من فداي تو " منصور"
دل تو مخـزن لطف است و گنج عاطفه و مهر
هــزار گنج پشيزي است در بــهاي تو " منصور"
بيا كـــه تازه شـــود اي گل حديقة خلقت
مشـام جان من از عطر جانفــــزاي تو " منصور"
بيا كـــــه مرغ دل داغدار و غرقه به خونم
نمي طپـد به هــــواي بجــز هواي تو " منصور"
بيا كـــه با تو دهـــم شرح بينوائي خود را
بيا بـيا كه شـــــد از دست بينواي تو " منصور"
مـــرا بلـــطف ببخــــشا كه بر نمي آيد
زبـان الكــنم از عــــــهدة ثناي تو " منصور"
تــــو آفتـــــاب سپهـــر بلند عالم قدسي
بـــــود رضـاي خــداوند در رضاي تو " منصور"

رضایی از کابل

>>>   سلام بر برادران و خواهران اهل خرد!
بنده منحیث یک فرد شیعه اثنی عشری سخنان عثمان نام را که از لیسۀ محمد هوتکی میباشد کاملاً رد نموده برخودش نفرین ، .........
آیا تو معنای حرفت را میدانی که چه میگوئی آیا تو میدانی که غالی چه معنا دارد. اگر میدانستی چنین حرف را بالای این مذهب مقدس تکرار نمیکردی.
خوب من به تو یاد میدهم که مذهب چیست ... شیعه بودن یعنی چه...
شیعه آن عده کسان هستند که بعد از پیغمبر اسلام (ص)حضرت علی (ع) را پیشوای خود دانسته و به این عقیده که بعد از ختم نبوت سلسۀ امامت از حضرت علی (ع)آغاز تا قیامت دوام میکند و همه مربوط به مذهب امام جعفر صادق (ع) میباشیم.
آنها سلسلۀ امامت را بعد از حضرت امام جعفر صادق به امام اسماعیل فرزند بزرگش و ما به امام موسی کاظم فرزند کوچکش نسبت داده ایم. فرق میان ما و آنها به اندارۀ دهن سوزن است.
و به گفتۀ برادر سنی مذهب ما ننگیالی جان از کارتۀ 4 آری این درست که برای فعلاً در افغانستان یک عده مردم هستند که نماز نمیخوانند ، روزه نمگیرند ، از آداب اسلامی و از مسجد ابا میورزند بخاطریکه آنها پیرو خواجه های پاکستانی میباشند ، خواجه های پاکستان از آداب اسلامی و اسماعیلیه بودن چیزی نمیدانند ، این مردمان که در افغانستان از آنها پیروی میکنند بخاطر چند روپیه دالر است که نمیتوان آنها را اسماعیلیه و یا اسلام نامید آنها فقط کافر است.
این پس بدان معنی نیست که تو (عثمان نام) که هنوز طفل دبستان و صنف دوم مکتب میباشی چنین ارزه گویی نمائی ، تو چگونه میتوانی یک رهبر گرامی اسماعیلیان را مانند آغا صاحب سید منصور نادری و پسرانش به بی همتی و دنیا پرستی متهم کنی ، اسماعیلیان افغانستان و آنعده کسانیکه از جملۀ پیروان الحاج سید منصور نادری میباشند از جملۀ اسلام واقعی هستند.
ما همه یک شیعه هستیم و تو (عثمان) حرف را که تکرار کردۀ دوباره از برادران اسماعیلیان واقعی معذرت بخواه فهمیدی؟ در غیر آن بزرگان را از کار کودکانۀ تو آگاه کرده تو را از همان مکتب پیدا میکنم و بجزای اعمات خواهی رسید.
خدا حافظ
ارسال کننده باقر حسینی محصل دانشگاه کابل

>>>   بنام خداوند جان و خرد:
ستایش آفریده گاری راسزاست که جسم خاکی را از روح پاک دم دمید و انسان آفرید.
با عرض معذرت بنده خود را بدان مقام نمی دانم جای که خورشید های دانش اندر شمار ذره باشدخود را بزرگ دیدن شرط ادب نباشد.
برادران و خواهران روحانی اینجانب در سایت انترنیت چیزهای خواندم که یک عده اشخاص بی مصوولیت خود را اجازه داده تا در باره شخصیت روحانی, سیاسی و بزرگ مرد تاریخ کشور ما محترم الحاج سید منصور نادری حرفهای بی معنی بنویسند.
اولا آنها یا افغان نیستند و یا اگر هم هستند دماغ سالم ندارند و از اسماعیلیه, مذهب, طریق, دین و حتی از اسلام چیزی نمیدانند.
خدمات جناب عالی مقام همچون آفتاب آشکارا هست.در طول سه دهه که کشور ما در آتش جنگ می سوخت خدمات جناب محترم تنها برای اسماعیلیه ها نه ,بلکه برای تماما برادران مسلمان ما هم از اهل تسنن و تشیع هم چون آفتاب هویداست.
مردم افغانستان هیچ وقت خدمات اجتماعی فرهنگی سیاسی و مذهبی شان را نا دیده نگرفته با نظر قدر و احترام می نگرند.
اینجانب منحیث یک فرد اسماعیلیه از پیشگاه مقدس امام زمان عاجزانه استدعا می دارم که برای شان طول عمر و صحت کامل اعطاء نماید.
با احترام
محمد ظاهر مسافر (دور از وطن)

>>>   برای شخص همیشه خواب و شاید بیخبر از اسلام باقر حسین!
در آیین اسماعیلیه هیچ شک و در تردید در ادای فرایض مذهبی نبوده و امام زمان هیچ وقت از روزه گرفتن و ادای فرایض مذهبی جماعت را وا نداشته بناً این یک امر انفرادی برای اشخاصیکه ابا میورزند میباشد. بیاید از حقیقت رو نپوشیم و اعتراف نمایم که اشخصیکه از روزه و نمازابا میورزند مربوط هیچ یک از مذاهب نبوده و ایشان شامل هر طریقه میباشند.
طریقه اسماعیلیه مرطبت به پاکستانی ها نبوده و فقط به فرامین امام زمان بوده و اشتبا محضی که شما و همسانان تان نموده اید این است که هر جیزی که شما نکردید به پای رضاکاران و کارمندان آنحضرت امام نمودید چون شما از فرامین مولا بیخبر و سردر درگاه یک منکر دین و آیین اسماعیلیه فرو برده اید. فقط یکبار مجموعه فرامین مولا را در جماعتخانه رفته و مطالعه کن و بعداُ قضاوت کن.
گناه از تو و همسانانت نه بلکه از والذین شماست که همچو خویش شمایانرا کور تربیه نموده اند و نظر من برای شمایان این است که اهل تحقیق باشید نه تقلید.
از متباقی برادران اهل تسنن و اثنا عشری درخواست دارم تا همچو سخنان مغرضانه و بی اساس را نظرانداز نموده و کدام تردید را در اذهان خویش راه ندهند چون ما همه شکر مسلمان بوده و پیرو یک خدا , یک پیغمبر , یک کتاب و یک دین هستیم و هیچ مرتد و دلال شخصی و اربابانشان این حقیقت را از بین برده نمیتوانند.
والسلام
الیاس ثنا
کابل – افغانستان

>>>   برادران اسمعیلیه افغانستان شرم است که با هم در نفاق استند من که یک شیعه مذهب استم محقق و خلیلی و محسنی و عرفانی مایان که رهبریت جامعه دور افتاده هزارجات را بدوش دارند با هم نفاق نداریم ما یان احترام سید منصور نادری را بخاطر خدماتش به وطن و بخاطری نسل سادات ذریه امام حسین (ع) است داریم و میداشته باشیم و ما در مذهب شما دیگر کار نداریم (تنها اینقدر میدانیم که اگر خدمات این سید کیان نمیبود اسمعیلیانرا در افغانستان کسی نمیشناخت و کجا این کنسل و دفتر اکیدن در افغانستان شناخته میشد و کجا آغا خان)
...........تنها از من این نصیحت را بشنوید
(آنانیکه حقایق را نمیدانند و آنرا پنهان میکنند، گنهکار و آنانیکه حقایق را میدانند و آنرا پنهان میکنند؛ در جمله تبه کاران اند « برتر برشت آلمانی»
در سال 1969 میلادی جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر و لیدر مشهور عرب در اثر سکته یی قلبی در گذشت. اکثر از رهبران سیاسی و مذهبی آن زمان در تشییع جنازه ای او شرکت نموده بودند؛ اماً مارشال جوزیف تیتو رئیس جمهور پُر قدرت یوگوسلاویا که یکی از دوستان نزدیک جمال ناصربود؛ در بین شرکت کنندگان دیده نه شد. یکی از روزنامه نگاران در دفتر کارش از او پرسیده بود؛ که چرا با آن همه رابطه حسنه و دوستی که او با ناصرفقید داشت در تشییع جنازه اش شرکت نکرد؟ او در جواب چنین گفت: من دوست و همکار در امور بین المللی با جمال ناصر بودم؛ او را زیاد احترام میکردم؛ و او دوست شخصی من نیز بود. این همه دوستی من دوستی با جمال ناصر زنده بود؛ نه جمال ناصری که اینک در بین ما نیست؛ حال! او مرده است؛ غیر از دعا به او، دیگر دوستی من با او پایان یافته است. این دعا را من از همینجا بروح او میفرستم؛ روح ناصر شاد باد! او مرد بزرگ بود؛ عرب قدر مقامش را نشناختند. مارشال تیتو خود مرد بزرگ بود؛ نکته یی نا گفته و نهفته یی را پیدا کرده بود. براستی اگر کسی کسی را قدر میکند باید در زمان حیات و زنده گی از او قدر دانی کند؛ نه بعد از مرگ او.... علامه سید اسماعیل بلخی سالها قبل در یکی از اشعارش این نارسائی جامعه نا آگاه را که از رهبران شایسته یی خود قدر نمیکنند؛ چه زیبا بیان کرده است.
بسا شرم است بر مردی که از جور زمان گـرید
بوقت محنت و غم چون زنان بر سر زنان گرید
ثــــــبات مـــــــرد دانا بــر جفا هایی فلک خنـدد
نه چون شاخی که با پیش آمد باد خـــــزان گرید
نــــــگرید از ستم هــر گز یتیم و بیوه یی قومـی
گر از رأفت بر احوال رعیـــــت پاسبـــان گرید
عجب! کز زنده قدری نیست "بلخی" در دیار ما
گروهی بعد مرگ مــــا به مشت استــخوان گرید
***

>>>   سه هزار جریب زمین را وقف دیگران کرد
در سال 1364هجری خورشیدی سید منصور"نادری" به تعداد سه هزار جریب زمین موروثی خود را؛ که شرقاً قریه کیان – غرباً- کوه تاتار- شمالاً کوه دیوان و جنوباً بند نیکپی بود؛ به یکهزار دهقان که بالای آن کار میکردند؛ بدون قیمت به هریک آنها قباله شرعی داد.
همچنان هشت صد سیر تخم ریز زمین را؛ بنام تودک نیکپی بر دهقانان توزیع کرد؛ علاوتاً پنجصد جریب زمین را به دهنه غوری؛ از پول شخصی خود خریداری؛ و به پنجاه فامیل از مهاجران "درایم" بدخشان رایگان داد؛ تا از حاصل آن تأمین امر معاش نمایند؛ که بعد از ده سال به آنها طور رایگان قباله خواهد شد؛ که تا هنوز آن مهاجران در آنجا زند گی دارند.
چشم دید مولوی میر افغان
سمنگان 1382

>>>   ای کسانی که خودرا اسمعیلیه میدانید و ای احسان فراموشان شما اگر از سید منصور نادری بحیث یک رهبری مذهبی پیروی نمیکنید خیر است اما باید بخاطر خدمات چند دهه که ایشان بخاطر شما مردم انجام داده و یا بخاطر خدمات اجداد شان از محمد (ص)گرفته تا سید نادر خان که دارای 93 جلد کتاب چاپ شده و غیر چاپ شده دارد بنگرید و از شما صمیمانه تفاضا میشود که خودهارا بد نام نسازید (یعنی اسمعیلیان افعانستانرا) این خوجه ها بدعت گران قانون گذاران تا ابد نیست و تجارب تلخ افغانستانرا نچشیده اند.
بیاید از تجارب نادری استفاده کنید و بحیث یک رهبر سیاسی ملی و با اعتماد خویش حمایت کنید. آری این محقق و یا خلیلی هزارجات نیست این پیرزاده شماست. آری این آن احمد شاه نیست این نسل شاه اولیاست. آری این پاد شاه صاحب دوستم نیست این پرچم دار اسمعیلیان افغانستان است آری این پروفیسور مجددی نیست و یا ربانی این سیدالجبل پیر خرابات است. درست است این مکی مذهبی (خرانه دار امام)ما نیست که پشت میز نشسته دست بعیت بدهد این وزیر حاضر امام است و به صاحب اعتقادان (خان آغای) پیر است نه مکی. و به مردم غیر اسمعیلیه حاتم است سادات است بزرگ است مو سفید است خدمتگار وطن است. ای تعاصبان ای محصلان کمی بتاریخ و عقاید خویش بنگرید تا از دین و دنیا با خبر شوید. خداوند شمارا براه راست هدایت فرماید.....باز هم زنده باد اسمعیلیان افغانستان و بدخشان اتفاق و اتحاد شب زنده داران عابدان مومنان مسلمانان واقعی دانشوران. و زنده باد الحاج سید منصور نادری ریس کانون فرهنگی حکیم ناصر خسرو بلخی و رهبر سیاسی و ملی اسمعیلیه افغانستان.
سيد منصور" نادري" نه تنها آگاهي از زندگي يک شخص و يا يک چهره يي ملي؛ بلکه رهنما و راهگشائيست که چطور در هنگام حوادث نو ظهور و ارزشهاي آن، ارزشهاي فرهنگي و والاي انساني خود را با در نظر داشت آن فرهنگ نو ظهور و حاکم بر امور حفظ کرد تا در مرز هاي مشخص بجاي تصادم تفاهم و به جاي تضاد الفت دادن فرهنگي را ايجاد کرد. اين شيوه يي ابتکار و فرهنگ ساز در حل قضايا، يکي از مبرمترين و عاجلترين ضرورت هاي اساسي زمان و کليد حل مسايل و پرابلم ها در بين افراد يک ملت و ملت ها در جهان امروزي است. اگر کسي بخواهد که کارنامه يي مردي بنام سيد منصور را که الفبا و انشاء و تار وپود آن از بر خورد ها و آفرينش و تغيير دادن حوادث سرکش با سرنوشت ده ها هزار ازعوام الناس و شماري از افراد آگاه در ان گره خورده اند بفهمد؛ تنها و تنها توضيح آن غير از اين مثال شعري علامه اقبال به هيچ زبان ديگر ممکن و ميسر نخواهد بود.
سيـنه اي داري اگـردرخورد تير درجــــهان شاهين بـزي شاهـين بمير
زندگي راچيست؟ رسم ودين وکيش يک دم شيري به از صـــد سال ميش
زنده اي، مشتاق شو،خـــلاق شو همچو ماه گــيرنده اي آفـــاق شو
درشکن آنراکه نايد ســـازگار از ضميرخود ديــگر عالــــم بيار
مرد حق بـرنده چـــون شمشير باش خـود جـهان خـويش راتـقدير باش

>>>   آن اسمعیلیان کجا شد که من دیده بودم که قدر این رهبر ملی و سیاسی خویش را فراموش کردند
اولين بار که سيد منصور "نادری" راديدم، سال 1372 هـ شمسی، در مزار شريف بود، روز های اوج جنبش ملی- اسلامی به رهبری جنرال دوستم و نزديکی گروهای مجاهدين با آن که در قالب يک ائتلاف شکننده و نا استوار بر شمال کشور حکومت می کردند، حوالی ساعت ده بجه در منزل با شکوه و قصرگونة پيشوای مذهبی اسماعيليان که نام و آوازة وی بار ها به گوشم خورده بود، رسيديم و از ما به گرمی و پيشانی باز پذيرائی صورت گرفت، من برای يک راديوی برونمرزی ، گزارش و خبر تهيه می کردم و با هدف آشنائی با اصول مذهبی فرقة اسماعيليه و نقش آقای سيد منصور نادری در جنبش شمال به ديدن ايشان رفته بودم.
در تالار پذيرائی که بنظرم زيبا و خيره کننده آمد، مهمانان ديگری هم حضور يافته بودند جنرال مؤمن ، از بازيگران اصلی تحولات شمال و قوماندان يک لوای مستقر در بندر حيرتان ، جنرال هلال الدين هلال، قوماندان قوای هوائی، حاج محمد محقق، آمر نظامی شمال حزب وحدت و تعداد ديگر از صاحب منصبان نظامی منتظر ديدار با سيد منصور "نادری" بودند.
پردة تالار کنار رفت و نخست چند جوان آراسته که گويا ياوران و اعضاء تشريفاتی دفتر سيد منصور بودند ،وارد شدند و سپس آقا! با چهره خندان به داخل تالار قدم گذاشت، دو جوان ديگر حلقه های گل بر دست ، کنار او حرکت می کردند و سيد منصور نادری ،مستقيم به طرف هلال الدين هلال رفت او را در آغوش گرفت و بعد حلقه های گل را به گردن او آويخت و بندل های پول و بانکنوت های افغانی بر سرش فروريخت و بار ديگر از پيشانی هلال بوسه کرد و منصب جديدش – قوماندانی قوای هوائی را به او تبريک گفت. احساس می کردم که هلال الدين هلال در زير دست های لطف آميز و محبت و احسان نوازش سيد منصور نادری خرد شد، شکست و تا پا های او فرو افتاد و برای هميشه خود را مرهون لطف سيد منصور نادری ديد....
يکبار به ذهنم چالائی های حسن صباح خداوند گار آله موت (الموت) خطور کرد و آن يتيم های سازمان يافته و هراس آوری که به برکت تيز هوشی و آموزش ديده گی از قلاع آهنين مي گذشتند و همچون اشباح نامريي و يا پيک اجل، بالای سر امرا و شاهان قدر قدرت ظاهر می شدند و تيغ بر گلو گاهشان می نهادند، چون ميگويند صلاح الدين ايوبی، فاتح فلسطين و پيروز درجنگهای صليبی ، نيمه شبی در قلب سپاه و در حفاظ آهنين چندين حلقه نظاميان ، نا گهان چشمان براق و نوک تيز دشنة يک فدائی را احساس کرد و فرياد استمداد بلند نمود، اما سيد منصور "نادری" در ميراث چريکانة حسن صباح ، تغيير انقلابی وارد کرده است، او زيرکانه قوی ترين نظاميان و بازيگران مغرورعرصة جديد سياست را به گرد احسان خود ميچرخاند و آنان را فريفتة تار گيسوی سياست های هوشيارانه خود کرده است، بنظرم آمد که رهبر با ذوق و خوش مشرب اسماعيليان به خوبی فهميده است که پيام نرم عرفانی و معنوی آواره يمگان بسيار قوی تر، غنی ترو گسترده تر از خشونت نهفته در بن انديشه حسن صباح، باليده و مانده گار شده است؛ دست محبت همواره از قامت نفرت بلند تر بوده است.
بعد از آن ، تا سالهای پسين حاکميت طالبان و تحولات جديد پس از يازده سپتمبر 2001 ، بار ها و بار ها ، سيد منصور نادری را ديدم و در محافل گرم او اشتراگ کردم و ديدم که به برکت رفتار متين و هوشيارانه ، ازحيثيت و اعتبار او هيچگاه نکاست و با وجود آنکه همگنان و همنيشنان ديگر او فراز و فرود های بسيار داشتند و از صحنه سياست رانده شدند، اما سيد منصور نادری همچنان مقام و جايگاه خود را بعنوان يک رهبر مذهبی و يک چهره سياسی با اعتبار حفظ کرده و مناسبات نيک و دوستانه با تمام کسانی دارد که در کشور وزنة سياسی و ملی بحساب می آيند.
15 جوزای 1384 فاضل سانچارکی
معين اول وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان

>>>   اظهار نظر در اثر و خاطره يي از سيد منصور
اثری را که Associated professor استاد سيد محمد ابراهيم "باميانی" تحت عنوان اسماعيليان در افغانستان و سيد منصور نادری نوشته است خواندم اثريست که واقعاً استاد زحمت کشيده موضوعات مهمی را جمع آوری کرده با مهارت خوبی تأليف و تدوين کرده است موضوعات تاريخی ، جغرافيائی، سياسی ، نظامی ، اجتماعی و فرهنگی را از منابع مختلفه بيرون آورده طوری با هم تلفيق نموده است که نشان دهد مذهب اسماعيلی چگونه بميان آمد و چگونه به افغانستان رسيد و چه حوادثی را سپری نموده و چگونه نوبت به سيد منصور نادری رسيد و خانوداه او چگونه پشت در پشت سر پرستی شيعيان اسماعيليان افغانستان را بعهده داشته و اين گروه اقليت در افغانستان چه سر نوشتی داشته اند و خاندان کيانی بخاطر همين داشتن سر پرستی چگونه ارتباط با امام حاضر اسماعيليان و چه ارتباطی با دولتمداران افغانستان داشته اند و چه تکاليفی را ازين جهت متحمل گرديده اند و سيد منصور نادری در چگونه شرايط خانوادگی و روابط سياسی و اجتماعی پرورش يافته و در طول زندگی با چه حوادث و پيش آمد ها دست پنچه نرم کرده و از همه حوادث جان بسلامت برده است در زمانيکه پدر بزرگوارش سيد نادر شاه کيانی زنده بوده هم مسؤليت حفظ روابط با مردمان ديگر اعم از مردمان سياسی، اجتماعی ، فرهنگی و روحانی و پذيرائی از ايشان، تنظيم ملاقات ها وتطبيق فيصله ها و تعهدات و مهمانداری و مهمان نوازی او بوده است. اين وظيفه که از جانب پدر بوی سپرده ميشد وی را شخص مهمان نواز ، مردم دار و اجتماعی ، سياسی ، روحانی و فرهنگی بار آورده است تا جائيکه اکنون نميتواند غير ازين باشد ، خصوصيات فوق الذکر جزء هابی ( دلچسپی های روزمره زندگی) وی بحساب ميرود. ازين جهت در دوره سر پرستی خودش از اسماعيليان افغانستان با داشتن صفات متذکره با بازی های سياسی شريک بوده با تدابير سياسی مختص بخودش توانست با همه گروه های سياسی و نظامی با حفظ روابط نيک نقش ميانجگر و عامل تنظيم ملاقات های صلح جويانه و تفاهمات را بازی کند و هم مرجع و حامی گروپ های فرهنگی و روحانی باشد طوريکه همه با وی انس داشته در تدوير محافل علمی فرهنگی و هنری بوی رو می آوردند از وی بهره مند بوده است و در ساحه نفوذ خودش از اشخاص علمی ، فرهنگی و هنری خبر گيری و رسيدگی ميکرد و خود با قريحه يی شعری و ذوق فرهنگی و کرکتر اجتماعی با محافل، مجالس رنگ و رونق خاص ميبخشيد و خان رنگين گسترده خود را کدخدائی ميکرده است . او با هر کس همان کس مينمود و به کيفيت بزم می افزود.
ولی آنچه بايد گفت اينست که آنچه محترم باميانی صاحب در يافته و از لابلای ادبيات تاريخی و گزارشی بيرون آورده است و يا چشم ديد و تجارب خود را بيان کرده است همه تعلق به خصوصيات ظاهری سيد منصور نادری دارد، طوريکه او با سياست مداران سياستمدار بود با اهل معامله تجارت پيشه و اهل کسبه کاسب و با هنر مندان هنر مند و با اهل ذکر ذاکر و با اهل فکر متفکر بود در بزم صدر نشين و در رزم در قربوس زين مينمود حادثه جو و پاکيزه خو بود، مرد خوش سليقه در لباس پوشی و خوش مشرب در محافل متبارز بود. خلاصه اينکه او يک عيار کامل العيار بود که از يک سو راستی و دوستی،جوانی و جوانمردی داشت ، از جانب ديگر رقيق القلب حساس در مقابل رنج و تکاليف ديگران مينمود. اين همه جهات ظاهری و عارضی او بوده و هست. ولی خودم از اينکه ايام و ليالی زيادی در اوقات بزم و رزم با ايشان مصاحب بوده ام احساسات او را در زمينه های متنوع مشاهده کرده ام ، من در پس اين همه ظواهر حقايق نهفته را نيز می شناسم. سيد منصور نادری در باطن خود مايه های و لايه های دارد که عوارض بر انها استوار بوده و تظاهر مييافته است همان طور که در عقيده خود به تشابه ظواهر بخصوص آشنائی دارد و به باطن نيز معتقد است. ظاهری را باطنيست . سيد منصور نادری نيز چيز های دارد که ظاهريست همه کس ميبيند و برای همه مخصوص است و قابل توضيح و بيان است ولی آنچه در باطن دارد و اصل و جوهر شخص همان است که بچشم نمی آيد و قابل توصيف و بيان کمی نميباشد. از مصاحبت به او من به اين جواهر درونی او بلديت دارم و می شناسم از جمله جواهر خمسه يکی عقل است و ديگری نفس من اين هر دو جوهررا در سيد منصور نادری مطالعه دارم ازينکه جواهر بر گيرنده عوارض است و با هم نسبت و رابطه دارند ظواهر در بواطن تظاهر پيدا ميکند و بشکل ظواهر قابل توضيح و بيان ميگردد و من ديگر توضيح واضح نميکنم به قدر کافی در اثر مذکور لباس ظواهر توضيح و توصيف گرديده و جواهر جز از طريق استعاره و کنايه تشبه و تمثيل قابليت بيان را ندارد من هم نميتوانم به توضيح جوهر سيد منصور بپردازم آنچه در نظر خودم حقايق درونی و خصوصيات باطنی و جواهر فطری او را نشان ميدهد و بوضاحت سخن ميگويد همان دلبستگی و علاقمندی او با عقاب است خانه او ، صالون پذيرائی و اطاق خواب او مملو از تصاوير و تمثال های عقاب است و عقاب مرغ بلند پرواز و بلند همت و تيز بال است در پستی ها و ويرانی ها جای نميگيرد و مسکن اختيار نميکند آشيانه او در بلند ترين قله های کوه است و از شکاری خود ميخورد از همين جهت علامه و نشانة همت و غيرت و شجاعت نقش و زيب رأيات شاهان فاتح و بلند پروازان عالم سياست و نمايانگر پرواز خيالات و ايده آلهای مشتاقان علم و معرفت و مايه آفرينش آثار هنری اهل هنر و ادبيات محسوب ميشود. اين يگانه تمثيل واضح از جوهر درونی سيد منصور"نادری" است که در عقب همه ظواهر او نهفته است که البته اگر چه قابل توضيح نيست ولی ميتوان در باره آن چيز های گفت…..
پروفيسور محترم حميدالله "ويدا" رئيس عمومی تربيه معلم وزارت معارف افغانستان

>>>   با عرض سلام
من هم منحیث یک فرد اسمعلیه از برادرم باقر حسینی کاملاً حمایت میکنم. زیرا آنعده کسانی هستند که نه از دین , نه از اسلام و مذهب خبر دارند فقط بخاطر مشت پول به خوجه های مرتد پاکستانی پنا برده اند. که باعث بد نامی بزرگ شیعه اثناعشری و اسمعلیه در افغانستان گردیده و میگردد. بناً من از عموم برادران واقعی اسمعلیه و اثناعشریه میخواهم تا با کمک یکدیگر شتافته این منافقین و غلامان حلقه بگوش خوجه های پاکستانی را ریشه کن سازند.. تا بیشتر ازین باعث بد نامی این دو مذهب مقدس نشود.
ولی
کابل

>>>   به نام خداوند بخشنده مهربان
خداوندی که عالم الغیب است و علی کل شیء قدیر
و به نام خلیفه خداوند بر روی زمین و جانشین بر حق پیامبر و سلسله جنبان رشته امامت، حضرت مولانا شاه کریم الحسینی (صلوات الله علیه) چهل و نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت.
اما بعد،
مدتی است که در رسانه ها، خیابان ها، روزنامه ها و نشریات اعم از صوتی و تصویری افغانستان، مسئله داغ ریاست جمهوری و تبلیغات برای کاندیداهای این پست در حال پیگیری است و هر روز حجم این تبلیغات در حال زیاد شدن است!!
و سرنوشت این کشور یک بار دیگر در حال رقم خوردن است، آن هم چه رقم خوردنی!
با این همه کاندیداها، معلوم نیست که آینده این مردم اکثرا بی سواد و در به در و بد بخت چه خواهد شد؟؟؟ الله اعلم
امید است که خداوند خودش به عنایت خویش، سرنوشت این کشور ویران شده روی به آبادی را رقم بزند و روند بازسازی و آبادانی و عمران آن را سریع تر سازد و زمام امور را به دست کسی بدهد که واقعا صلاحیت، شایستگی و اهلیت این پست را داشته باشد و برای آبادی و بلند کردن نام این کشور زحمت بکشد! نه اینکه مثل گذشته خدای نکرده، بدتر از آن شامل حال مردم بیچاره مملکت ما گردد. انشاء الله... و برای مردم خدمت کند، برای جوانان وطن، برای مادران داغ دیده، برای پدران رنج کشیده، برای پایمال نشدن خون شهیدان آن مرز و بوم.
می رسیم به اصل موضوعی که در اینجا در مورد آن بحث شده است.
من متن را به دقت مطالعه کرده ام و نظر برخی از دوستان را هم به خوانش گرفته ام، اما متاسفانه برخی از دوستان گرامی که نظر داده اند بسیار تند و سریع و زننده و بدون تفکر و خرد آن را نوشته اند و فقط به خاطر آرام کردن قلب خود و یخ کردن جگرهای تفتیده شان.
به هر حال من در مورد نظرات آنها کدام نظری ندارم و از آنها تقاضا می کنم که
لطفا خود را کنترل کنید
و آرامش خود را حفظ کنید
و خونسرد باشید!
و با ارائه نظریات بی منطق و بدون دلیل، خود را تباه نسازید!! و تابع حق و حقیقت و راستی باشید!
در مورد مسئله حمایت آقای سید منصور نادری از کرزی که ذکر شده است حمایت تمام اسماعیلیان افغانستان است؛ بنده کاملاً و جداً و اکیداً با این نظر مخالف هستم.
در اینجا دو سؤال پیش می آید که:
1) آیا این حرف را خود آقای سید منصور نادری گفته اند؟
2) آیا کدام کسی به اشتباه یا به قصد این حرف را در رسانه ها انداخته است و موجب نفاق گردیده است؟؟؟
پس ما در این جا باید به این دو موضوع فکر کنیم نه به مسائل دیگر.
اما بعد از این مسئله باید گفت که همانطور که دوستان گرامی می دانند، مذهب شیعه امامی اسماعیلی، یکی از مذاهب و فرق اسلامی می باشد که به وجود امام حی و حاضر در بین امت مسلمه به طور عام و در بین شیعه امامی اسماعیلی به طور خاص اعتقاد دارند.
همان طور که ذکر کردم، فعلاً امام حی و حاضر شیعیان امامی اسماعیلی حضرت مولانا شاه کریم الحسینی (صلوات الله علیه) (آقاخان چهارم) می باشد که از نسل بلافصل حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) هستند و تمامی اسماعیلیان حقیقی و واقعی و مخلص آن حضرت، پیرو آن امام همام می باشد و ایشان در هر عرصه ای از زندگی دنیوی و معنوی، پیروان خویش را هدایت و راهنمایی می کند.
در مورد جناب آقای سید منصور نادری باید گفت که ایشان از طرف مولانا شاه کریم الحسینی، حاضر امام، حالا هیچ گونه مسئولیتی ندارند و امام زمان از زحمات ایشان در سال های گذشته و کارکردهایی که در راه مذهب اسماعیلی کرده اند، تشکر و قدردانی کرده اند و بار مسئولیت را از دوش ایشان برداشته اند.
و در این مدت هفت هشت ساله خود مولانا شاه کریم الحسینی شخصاً اسماعیلیان افغانستان را در زیر نظر و مسئولیت خویش دارند و آنها را در مواقع مهم و حساس هدایت و راهنمایی می کنند.

>>>   سلام من يک شهر مند کابل هستم
چيز که عيان است آجت به بين نيست
ما هم ديدم که سيد منصور نادري کي است .تمام اسماعيليان افغانستان از کانديداتوري جناب محترم حامد کرزي حمايت نمي کند
تشکر عسين داد . دانشجواي موسسه تحصيلات اژير هر کسي مشکل دارد با من به تماس شود

>>>   پنجاه ودوهمین سال روز تخت نشینی مولانا حاضر امام را به همه برادران و خواهران روحانی مسلمانان اسماعیلیه تبرک گفته وبرایتان طول عمر سلامتی سعادت وخوشبختی آرزو میکنم.
الحاج سید منصور نادری رهبر یا پیر اسماعیلیان برادران و خواهران هزاره است. در بدخشان همچو رهبر یا پیر زیاد داریم... خدا توفیقش بده که از آغای کرزی حمایت میکند...اما رهبر اسماعیلیان افغانستان این گپهای خیال پلوا است... اسماعیلیه یک رهبر دارد *شاه کریم* شخصیت ملی شاید باشه...

>>>   (ادامه سخن)
* دین و سیاست
در مورد این مسئله باید گفت که دین از سیاست از هم جدا می باشد. و همانطور که برخی از دوستان گرامی اشاره کرده اند، هر اسماعیلی حق دارد که به عنوان تبعه کشور جمهوری اسلامی افغانستان در کنار دیگر برادران و خواهران مسلمان خویش در مسائل سیاسی و دیگر مسائل مربوط به سرزمین شان آزادانه تصمیم بگیرند و سهم گیری فعالانه داشته باشند؛ و کسی حق ندارد که آنها را و یا دیگران را ممانعت و یا تهدید کنند و یا اینکه از آنها بدون کدام دلیل موجه و خاصی نمایندگی کنند و یا اینکه آنها را به دیگران بفروشند و سودشان را در جیب مبارک خودشان بریزند!!!!
اما مسئله مذهب را نباید با مسائل سیاسی آغشته ساخت و نباید مذهب را وارد سیاست کرد.
مسئله تازه ای را که متوجه شده ام در مورد شورایی که به نام شورای اسماعیلیان به وجود آمده است، می باشد که در این مورد هیچ گونه دستوری از طرف مقام امامت برای آنها صادر نشده است و این امری است خودسرانه و کاملا مخالف دستور!!! و معلوم نیست که مصوب و تثبیت کننده این شورا کیست؟؟؟ چه کسی در رأس آن قرار دارد؟ و هدفش چیست؟
به خاطر اینکه همانطور که ذکر گردید دین از سیاست جداست و شاید کسانی هستند که به نام دین و مذهب، قصد سوء استفاده از آن را دارند.
اما دوستان، برادران، خواهران و خوانندگان گرامی!
متاسفانه ریشه اکثر مشکلات در بیشتر کشورهای اسلامی و خصوصا در افغانستان، جهل، نادانی، بی سوادی، بی خردی عدم پای بندی به مسائل اساسی اسلامی می باشد.
چنانچه در تاریخ گذشته افغانستان در مدت حدودا 30 سال گذشته خیلی احزاب و گروه ها به وجود آمدند که هر کدام ادعای اسلام را داشتند و ادعای آبادی و آبادانی و رفاه و آسایش را. اما اگر ورق تاریخ را برگردانیم و دقیق شویم می بینیم که متاسفانه افرادی که در راس این احزاب و گروه ها بودند به جان هم افتادند و بعد به جان مردم افتادند. و به نام اسلام چه کارها که نکردند و چه خون هایی که نریختند!! صد افسوس.... آنها افراد باید در محضر خداوند متعال جواب بدهند که بای ذنب قتلت>؟؟؟؟
و در پایان، باید گفت اگر این حرف صحت داشته باشد که جناب آقای سید منصور نادری، حمایت خود و تمام اسماعیلیان افغانستان را از جناب محترم کرزی برای تصدی پست ریاست جمهوری اعلام کرده است، حرفی غیر قابل قبول و کاملا غیر منطقی می باشد و کسی حق ندارد که به جای دیگران تصمیم بگیرد و هر کس در تصمیم و رای خود در مسئله انتخاب رئیس جمهور آزاد است.
و کسانی هم که از آقای سید منصور نادری به هر نحوی و یا به تمام معنا به عنوان یک اسماعیلی پیروی می کنند، و او را صاحب اختیار اسماعیلیان افغانستان می دانند، کاملا در اشتباه و جهالت و تاریکی بسر می برند و تا به حال هدایت و دستورات امام زمان را دریافت نکرده اند، و اگر هم کرده اند به آن اعتنایی نکرده اند!!!
آنها باید در این عمل خود اندیشه کنند و خوب فکر کنند که نتیجه چه خواهد بود و امام زمان شان چه دستوری را صادر کرده است.
تشکر از توجه تان،
کریم حسینی
مشهد، جمهوری اسلامی ایران

>>>   خدمت برادر عزیز باقر حسینی
که توهین به منصور نادر را پذیرفته نیمتوانی که نادری یک شخص است که در نهایت در سطح افغانستان شهرت دارد
فقد از همه دوستان خواهش میکنم که لینک ذیل را باز نمایند و بفرمایند که یعنی ما چه انعکاس از خود باید نشان بدهیم
مسلمان

>>>   برادران اهل اسلام
بيائيد که همه ای ما و شما در روشنائی دين مبين اسلام تحت شعار "همه با هم به سوی يک افغانستان آزاد، مترقی و سر بلند" به پيش رويم. و گپهای بيهوده و قصه های مفت خود را توقف بدهيم

>>>   سید منصور پیر و رهبر ماست
چراغ حجت و تاج سر ماست

>>>   آفرین آفرین آفرین

>>>   تا شاعر هستی و من کهنه دوزم
بیا تا درز کفشت را بدوزم

>>>   اسماعيليان افغانستان در ولايات و ولسوالی های ديگر نيز حمايت شانر از حامد کرزی اعلام نمودند

>>>   سلام برادران اسلام
برادر عزیز بدخشی شما نه باید به شخصیت کسی توحین کنید به خصوص به رهبر مردم اسماعلیان اففانستان الحاج سید منصور شاه نادری. سید منصور نادری کسی است که نام اسماعلیه را در افغانستان روشن ساخته و به مردم اسماعلیه افغانستان خدمت فراوان را انجام داد.

>>>   مطلب ارسالی قدم علی نیکپی رئیس دفتر مطبوعاتی مشرانو جرگۀ شورای ملی
با تقدیم سلام به دست اندر کاران شبکۀ اطلاع رسانی افغانستان وسایر کارمندان محترم رسانه های اطلاعاتی و ابراز تشکر میکنم که در کار زار داغ انتخاباتی ، جامعۀ خویش را آگاهی می بخشند ؛ البته من هم در قبال این گیر ودار ها احساس مسوولیت نموده و گفتنی های دارم که در حقیقت همایش گسترده وبی نظیر مردمی به رهبری جناب الحاج سید منصور نادری در کیان وحضور حامد کرزی در این اجتماع و تجمع مردم در ستدیوم ور زشی کابل ؛ هویت سیاسی و مدنی اسماعیلیان را برای همیش در کشور تثبیت نمود ؛ خاصتا حضور پر قدرت خواهران عزیر در این اجتماعات موقف بلند معنوی ومدنی اسمعلیان را توام با فرهنگ بالای سیاسی شان در سطح ملی وبین المللی بر جسته نمود .
واین را اگر کسانی بپذیرند ویا نپذیرند؛ این افتخارات واین نمایش مبارزۀ سیاسی وصلح آمیز به ابتکار ، تدبیر و فراست شخصیت ممتاز کشور الحاج سید منصور نادری به دست آمد و رهبران سیاسی را باید قناعت داده باشد که اگر رای اسماعلیان را با خود داشته باشند می توانند خانۀ ار گ را به دست آورند .
البته تاسف در این جا ست که کسانی هستند با استفاده از سهولت های انتر نیتی و سوء استفاده از آزادی بیان ومطبوعات وروند صلح آمیز دموکراسی ، بر عقاید وآرای صد ها هزار نفر که می خواهند از آقای سید منصور نادری پیروی وتقلید کنند ؛ هیا هویی نا مطلوبی را بر پا نموده ودر برابر پیروزی روشن وآفتابی حساسیت نشان می دهند
من که نه در حزب پیوند ملی عضویت دارم ونه در رهبری کمپاین هاقرار دارم بنا بر اصول دموکراسی می گویم هر فرد جامعه طبق قانون حق دارد به شخص مورد نظر خود رای بدهد وطبق قانون در کمپاین ها شرکت نماید ودیگران را از راه صحبت ومبارزات سیاسی تشویق وترغیب کند ؛ جناب الحاج سید منصور نادری که هم هنر مبارزات سیاسی را می داند وهم مردم این باور واعتمادرا بالایش دارند و از سفار شات شان حمایت می کنند باید این فرهنگ واخلاق را پیدا کنند نباید در بر ابر موفقیت های سید منصور نادری وموفقیت مشروع هر کسی دیگر حسودانه برخورد نمود وآنانیکه به طور بازاری سیاست میکنند ومسایل سیاسی ومذهبی وسمتی وزبانی وقو می را در یک طشت مخلوط نموده می جوند یقنآ که از مفاهیم دموکراسی وروند سالم سیاسی بویی نبرده اند.
به یاد بیاورد که یک وقت در زمان طالب یک غار به قیمت های گزافی خریده می شد ؛ حالاکه جوان های ما معاش های بلند دالری می گیرند ؛ آزادانه کار وتحصیل می کنند از حق رای خود استفاده می توان ؛ چرا در برابر کار های مثبت ، انگیزۀ منفی ایجاد میکنند ؛
ماجرا های سیاسی آقای سید منصور نادری در تاریخ مبارزات انتخاباتی افغانستان سر مشق ونمون برای دیگران است این حقیقت را فقط فرزانه گان سیاسی تحلی وهضم کرد می توانند به قول حضرت بیدل

>>>   حمايت اسماعيليان افغانستان و حزب پيوند ملی به رهبری الحاج سيد منصور نادری طی همايش عظيمی 70 هزار نفری در دره کيان ولايت بغلان به تاريخ 10 اسد 1388 از کانديداتوری حامد کرزی بی سابقه بود.

>>>   بنام آنکه هســتی نام از او یافت فلک جنبش زمین آرام از او یافت
باز هم سلام های پر از محبت و صمیمت خود را نثار شما هموطنان عزیز مینمایم.
بنده باز هم بعد از مدتی از طریق سایت گوگل به همین سایت خبری تحت نام ( شبکۀ اطلاع رسانی افغانستان) برخوردم.
تمام مطالب ارسالی را مطالعه نمودم خوشحال شدم که بسیاری از دانشمندان ما برادران ما حق گفته اند و واقیعت ها را بازگو کرده اند.
بنده منحیث یک فرد اسماعیلیه از سخنان برادران گرامی و دانشمند ما آغای سید فاضل سانچارکی معين اول وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان ، محترم پروفيسور حميدالله "ويدا" رئيس عمومی تربيه معلم وزارت معارف افغانستان و دیگر برادران ابراز سپاس و قدردانی مینمایم .
شما خود دانشمند هستید ، شما خود فرهنگ پرور هستید و شما خود یک شخصیت هستید که سخنان ارزشمند تان را راجع به یک شخص خیر اندیش ، خدا جو ، وطنپرست و مذهبی چون جناب معظم الحاج سید منصور نادری رهبر و پیشوای بزرگوار ما آنگونه ابراز کرده اید که هر حرف شما بیانگر حقیقت بوده که در تاریخ افغانستان رقم خورده است. بنده باز هم از سخنان شما اظهار شکران نموده و به شخص شما احترام و حرمت میگذارم.
اما راجع به سخنان چند تن کسانیکه نمیدانم چرا نظاکت انسانی و اسلامی را رعایت نمیکنند و بخصوص شخصیکه خود را الیاس ثنا معرفی کرده است.
الیاس ثنا : ما همه اسماعیلیان واقعی این را میدانیم که رهبر و رهنمای ما و اسماعیلیان جهان بیشک که حضرت شاه کریم الحسینی است که فعلاً امام حی و حاضر ماست.
اما جناب الحاج سید منصور نادری شخصی است که چندی قبل از هدایت و اوامر آن امام زمان فرمانبرداری نموده اسماعیلیان افغانستان را از بدبختی های جنگ ، ناامنی و دیگر مباحثات نجات داده است که اگر خدمات الحاج سید منصور نادری و پدران او نمیبود امروز از اسماعیلیان در افغانستان نام و خبری نبود.
اگر امروز اسماعیلیان افغانستان زنده و سر بلند است از برکت همین سید منصور است ، اگر کسانیکه امروز در بین مردم به افتخار میگویند من اسماعیلیه هستم و یا اگر چند تن از اشخاص مرتد و لعین چون تو به این گونه حرف های دور از واقیعت و دور ازانسانیت میپردازید همه و همه از برکت همین رهبر بزرگوار ماست.
تو الیاس ثنا از پدران خود بپرس که چرا در قدیم از اسماعیلیه بودن خویش انکار میکردند و تو خودت در آن وقت کجا بودی که مردم افغانستان در زیر تازیانۀ ستم ظالمان در دورۀ انقلاب جان میدادند پس همین سید منصور بود که مردم را از دام مرگ ، بدبختی و جانباختن نجات داد و مردم اسماعیلیه را در افغانستان رسمیت و هویت بخشید که ما همه مدیون لطف احسان شان هستیم نه مانند تو احسان فراموش.
و نوشتۀ که الحاج سید منصور نادری خود را همیشه رهبر اسماعیلیان افغانستان جلوه داده است نا انسان نادان: آیا فراموش کردۀ که از گذشته ها تا به حال از دوران سید شاه عبدالهادی جد بزرگوار ایشان تا به امروز همین خاندان از طرف امامان ما مسئولیت اسماعیلیان افغانستان را به دوش داشته اند .
و از طرف دیگر جناب الحاج سید منصور نادری در افغانستان خدمات ارزندۀ را انجام داده است که من به صراحت میگویم این گونه کار نامه ها را در گذشته های دور تنها و تنها حکیم ناصر خسرو بلخی حجت خراسان و یا حسن صباح حجت اعظم و رستا خیز الموت برای اسماعیلیان انجام داده بودند که به همین منظور امروز همه مردم جناب ایشان را رهبر و پیشوای خود میدانند.
تو خودت بلکه به خواب غفلت فرو رفتۀ که راه و آداب انسانی و اسلامی را فراموش کردۀ.
ما امام حاضر خود را به مقامش میشناسیم و پیر و رهبر خود را به جایش.
شعر
بخوان...
داغ ستم
تـرا مـن اهـل کـافـر میشـناسـم
زکافر هـمچـو بـد تر میشـناسـم
توئی گبر لعین چون مشت دجال
تـرا اهــل ستـمـگـر میشـناسـم
گــریــبــان خـــرد را کـردۀ چــاک
ترا رسـوا و بی سـر میشـناسم
به پیـشـگـاۀ خبیسـان ستــمگـر
تـرا مـانـنـد چـاکــر مـیـشنـاسـم
توئی داغ سـتـم بــرپــیـکـر قـوم
درون سینه اخـگـر میـشـنـاسـم
نه از دنـیـا خـبـر داری نـه از دیـن
تـرا بیـدیـن و کـافـر میشـناســم
نــداری لایـــق شــاۀ کـــیـــان را
ترا درویش هــر در میـشـنـاسـم
سید منصور پیر و مرشید ماست
او را پیشوا و رهبر مـیشـنـاسـم
او مـردِ بـا وقـارِ شان و شـوکـت
او را سـردار و سـرور میشناسم
همیشه بهر ایـن ملـت پـریشـان
او را غمخوار کـشور میـشناسـم
بزرگمرد و ادیب و بـا سخـا است
او را من پـور حـیـدر مـیشـناسم
بــوَد او ســیـد و سـادات عـالــم
او را نسـل پـیامبـر میـشـناسـم
که (عمران) میـزند حرف حقیقت
خــدا را حــق و داور میشـناسـم
والسلام...
ارسال کننده جانعلی (عمرا(

>>>   سلام خدمت برادر محترم و شاعر دانشمند ما جانعلی عمران!
خداوند عزت هر دو دنیا را نصیب شما کند ما بالای شما فخر میکنیم که این گونه احساسات عالمانه دارید.
من میگویم شما خو دتان دانشمند هستید که چنین شعری را به این زبائی سروده اید و هر حرف شما و کلمۀ شما دانشمند بودن شما را و استعداد شما را ثابت میسازد.
خدا کند که حرف های شما به این اشخاص رضیل و دور از انسان یک درس باشد. که پند عبرت بگیرند من هم به این اشخاص که از روی حسادت میترکند لعنت میفرستم.
از خداوند منان آرزو میبرم که پدر روحانی ما جناب الحاج سید منصور نادری سربلند و عمرش دراز باشد و برادر عزتنمند ما (جانعلی عمران) از حوادث زمان در امان باشید.
با احترام
خواهر شما ...
زینب مرادی باشندۀ شهر مزارشریف

>>>   الیاس جان افسوس که اکنون بسیار دیر شده است که به این سایت خبری برخوردم اگر نه جواب تو انسان فاسد و کافر را وقت فی فرستادم ،خوب هر وقت که ماهی را از آب بیگیریم تازه است.
من میدانم که امام شما از آداب اسلامی ابا نمیورزد چرا که او خود یک امام ، پیشوا و از نسل حضرت علی شاۀ اولیاست من به او احترام دارم . اما انسان های که مانند تو و همسالان تو که خدمات شایستۀ یک رهبر خود را نادیده میگیرید جای شک نیست که فردا از امام خود هم رو گردان شوید.
ما و همه مردم افغانستان شما را هم میشناسیم و الحاج سید منصور نادری را هم میشناسیم .
هیچ جای تردید نیست که چیزی اضافه بگویم فقط اینقدر میگویم که تو و همسالان تو را اگر کافر یا غالی بگویم حق است.
خدا حافظ...
باقر (حسینی)

>>>   من تمام نظریات دوستان و مخلصین جناب عالیقدر و محترم خان آغا صاحب رهبر خردمند سیاسی و مذهبی میلیون ها اسماعیلیه را خواندم به دوستدارانش درود و به دوشمنانش سر افگنده گی آرزو میکنم.
برای کسی که خودش را یک محصیل معرفی میکند و حرف های زیشت و بی منطیق را که در شخصیت چنین شخص محبوب پیشوای مذهبی و رهبر سیاسی هزاران مرد و زن قهرمان استعمال میکند اصلآ در خور یک محصیل نیست بلکی او ب نظر من فقط یک ...... بیش نیست
من منحیت یک فرد اسماعیلیه از نامبرده میخواهم یکبار در میدان حاضر شود کاذب بودن شورای اسماعیلیان افغانستان و اکثریت که در مشروعیت این شورا و اراده راسیخ سیاسی اسماعیلیان سوال دارند ثابت نماید. اگر چنین کرده نمیتواند پس دست ازین شیطانیت بکشد وبه باداران پاکستانی و اروپای شان بگوید که هیج وقت آب خوردن......... دریا را کثیف نمیکند.

از طرف بشیر احمدی
از ولایت پروان ولسوالی شیخعلی

>>>   من به صفت یک اسماعلیه درمورد آقای نادری چنین نظر دارم. آقای نادری یا خوب باشد یابد مشکل نیست ولی توهین یک شخص کار خوب نست ولیکن اگر کافرباشد توهین کردن خوب نیست در صورتیکه نادری یک مسلمانااست

>>>   با تقدیم سلام! من هم محنحیث یک آسمایله افغانستان میگویم و میخواهم چند نکته خدمت شما عرض کنم توهین یک شخص کار خوب نیست کسی که خودش را یک محصیل معرفی میکند و حرف های زیشت و بی منطیق را که در شخصیت چنین شخص محبوب پیشوای مذهبی و رهبر سیاسی هزاران مرد و زن قهرمان استعمال میکند اصلآ در یک محصیل نیست. شما امروز یک نسلجوان هستید پس باید از رای علم و دانش جواب تان را بدست آورید.نه از رای توهین چون واضع و آشکار است که جناب محترم الحاج سید منصور نادری رهبر ، پیشوای واقعی و شخصیت پر افتخار اسماعیلیان افغانستان بوده ، است و خواهد بود تشکر.
جانم فدای تو ای نادر
قربان زحمات تو ای نادر
زنده باد سید منصور نادری،
با احترام
بنفشه

>>>   من امیرخان ازشهر مزارشریف یک تن از مرید سیدمنصور نادری میباشم...
نظرمن درمورد پیر کامل این است که هرکه پیر دارد دین دارد... ادامه...

>>>   تام شما راه گم کرده اید سید منصور از مقام امامت رد شده است شما باید پیروی امر فعلی امام زمان تان باشید.
با احترام آرزو یکی از اسماعیلمان مقیم دررۀ کیان.

>>>   آرزو جان... معلوم میشود که بیسواد و دیوانه هستی الحاج سید منصور نادری هیچگاهی نه دعوای امامت کرده و نه میکند چرا که او حجت امام است و پیشوای ماست او یک رهبر روحانی و ودلسوز است اول اعصاب خود را تداوی کن و بعد از این نوع حزف ها بنویس
بنفشه

>>>   من یکی از پیروان امام زمان (ع)در مورد جناب آقای سید منصور نادری باید گفت که ایشان برای ما منحیث پیر و یکی ازسادات بزرگ اسماعیلیه میباشد.که ما برای ایشان احترام زیادداریم.وحالا از طرف مولانا شاه کریم الحسینی (صلوات الله علیه)، حاضر امام، حالا هیچ گونه مسئولیتی ندارند و امام زمان از زحمات ایشان در سال های گذشته و جانفدایی های که در راه مذهب اسماعیلی کرده اند، تشکر و قدردانی کرده اند و بار مسئولیت را از دوش ایشان برداشته اند.
و در این مدت هفت هشت ساله خود مولانا شاه کریم الحسینی(صلوات الله علیه) شخصاً اسماعیلیان افغانستان را در زیر نظر و مسئولیت خویش دارند و آنها را در مواقع مهم و حساس هدایت و راهنمایی می کنند.
شاهین ازکابل

>>>   سلام به همه اسماعیلیان جهان و به خصوص اسماعیلیان افغانستان عزیزما جوانان اسماعیلیان مزار به همه
پیشرفت وسربلندی آرزو داریم و اسماعیلیان عزیز کارکرد های الحاج سید منصور را در راستای پیشرفت کیش اسماعیلیه نباید از یاد ببریم واز خداوند بزرگ خواهانیم که این چنین شخصیت سیاسی روحانی که زیر تاج شهنشاهی کلاه فخر به سر دارد خداوند بر عمر عمل عزت این ابر مرد مسمم و مدبر و انقلابی افزود کناد و از گزنئ این همه ابلیس های آدم روی در امان نگهدارد
والسلام کمال الدین از مزار شریم سری نهر

>>>   سید منصور رهبر ماست تا اگر یک قطره خون در رگ ماست .
جماعت مایه ای رحمت و تفریقه موجب عذاب است .
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
کار کرد های سید منصور مثل آفتاب روشن است.
به همه اسماعیلیان مهربان و دل سوز بوده است.
برای خیر و فلاح اسماعلیان کوشیده و پیشرفت های زیادی در کیش اسماعلی انجام است که هیچ گاه فراموش نخواهد شد .
سربلند و پاینده باد تمام اسماعلیان در سراسر جهان وسلام
.نورزاد مزار شریف.

>>>   الحاج سید منصور سمبول وحدت ملی و محبوب قلبهای اسماعیان.
به امید پیروری تما م اسماعیان وسلام
ضیا ازمزاری شریف

>>>   بسمی تعالی
من کمال مرادی نخست سلام خویش را به همه تقدیم میدارم
امید که همه صحت باشند
ازخداوند بزرگ پیشرفت مرد پرشهامت ممچون سید منصور
را خواهانم والسلام
کمال از مزار شریف

>>>   سلام برای دوستا ن خوب برادران بی اندیشید تا حقیقت راپیدا کنید

>>>   برادران روحاني عزيزم
مطالب بالا راخواندم بسيار متاثر و ناراحت شدم .ما مسلمانان شيعه اسماعيليه امام حاضري داريم كه فرمان دم به دم و لحظه به لحظه ميدهد و مارا ازهرگونه كينه جويي و اختلاف و نزاع برحذر ميدارد ميفرمايند با برادران و خواهران مسلمان و ساير اديان رفتار مسالمت آميز داشته باشيد و همديگر رادوست بداريد قبل از اينكه مرادوست بداريد. چرا بايد اين مسائل دربين باشد
ما به فرمان كريميم هر چه گويد آن كنيم
نورالدين از ايران

>>>   سلام .
دوست عزيزيي نوشته سيد حجت امام است درافغانستان .بامطالعاتي كه داشته هيچ جا مكتوبي از امام دراينمورد نيست و امام زمان كنسول هاي چهارگانه دارددرافغانستان براي امورات جماعت از سياسي گرفته تا امورفرهنگي و اجتماعي .
بنفشه از ايران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است